Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Formule 1 / Indycar etc.

Richarð.

Aanbevolen berichten

Vond hem toch behoorlijk tegenvallen. De gehele race maar één safety car en die kwam al in ronde 1. Voorin was het enige gevecht tussen Verstappen en Vettel. Waarvan er één inhaalactie in ronde 1 was en Max pakte die terug door een pitstop. En zo werd de race verder uitgereden. Alleen Sirotkin zorgde nog voor wat actie, maar te weinig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik dacht, laat ik dit keer een lijstje maken.

Mercedes:

Lewis Hamilton

Valtteri Bottas

Ferrari:

Sebastian Vettel

Charles Leclerc

Red Bull Racing:

Max Verstappen

Pierre Gasly

Renault:

Nico Hulkenberg(99% zeker)

Daniel Ricciardo

Haas:

Kevin Magnussen

Romain Grosjean

Force India:

Sergio Perez (99% zeker)

Lance Stroll (99% zeker)

McLaren:

Carlos Sainz

Lando Norris

Toro Rosso:

Daniil Kvyat

Brendon Hartley, Pascal Wehrlein, Mick Schumacher, Stoffel Vandoorne, Daniel Ticktum, Sergei Sirotkin

Sauber:

Kimi Räikkönen

Antonio Giovinazzi

Williams:

George Russell

Sergei Sirotkin, Esteban Ocon, Robert Kubica, Nikita Mazepin, Artem Markelov

Inmiddels al meer bekend dan de vorige keer. Zo gaat Leclerc naar Ferrari, Sainz en Norris naar McLaren, stopt Alonso en gaat Giovinazzi naar Sauber. Dat betekent dat bij vijf teams beide plekken bekend zijn; Mercedes, Ferrari, Red Bull, McLaren en Sauber. Bij twee teams de line-up niet officieel is, maar bijna met 100% zekerheid ingevuld kan worden; Force India en Renault. Dan houden we Haas, Toro Rosso en Williams over. Daar zitten de meeste vraagtekens.

Bij Haas lijkt het redelijk zeker dat Magnussen blijft. Over Grosjean is nog enige twijfel wat er met hem gaat gebeuren. Zijn contract loopt af en hij heeft dit seizoen nou niet echt een goede indruk gemaakt. Wie volgt hem op?

Kvyat lijkt tijdens/na de Grand Prix in Rusland aangekondigd te gaan worden bij Toro Rosso. De testrijder van Ferrari zou dan voor de derde keer instappen bij het team. Wie er naast hem rijdt, is vooralsnog een raadsel. Verscheidene namen komen voorbij. Van huidige rijder Hartley, tot de Duitsers Wehrlein en Schumacher, tot jonkie Dan Ticktum. Waarbij de laatste hem waarschijnlijk niet gaat worden. Wordt gezegd dat 'ie Gasly z'n stappen gaat volgen en in de Super Formula in Japan gaat rijden. Gisteren las ik dat zelfs Sergei Sirotkin wordt genoemd bij Toro Rosso. In my opinion de meest interessante stoel gezien de namen die worden genoemd.

En dan Williams. Het team waar nog van alles kan gebeuren. Zelfs een nieuwe eigenaar; Mazepin. Zelf vond ik de "suggestie" van Olav Mol erg interessant. Die stelde voor; koop zoveel mogelijk onderdelen van Mercedes. Dan heb je kwaliteit, houdt je waarschijnlijk geld over en kan je stappen vooruit zetten. Haal dan Mercedes rijders Ocon en Russell en je doet mee in het middenveld. Een andere optie lijkt een geheel Russisch Williams. Met Sirotkin/Mazepin of Mazepin/Markelov. Gezien de financiën is dat geen onrealistisch plan. De laatste mogelijkheid is een combinatie van de twee eerdere opties. Waarbij waarschijnlijk George Russell naast Mazepin of Markelov komt te rijden. Of maakt Kubica een comeback?

bewerkt door Richarð.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik gok Kvyat en Wehrlein bij Toro Rosso. Williams vind ik echt lastig, al verwacht ik dat Sirotkin blijf. Mazepin geloof ik niet, denk ook niet dat ie genoeg licentiepunten heeft. Markelov wel, maar zijn Russian Time project botst met het SMP project waar Sirotkin bij hoort. Vrees wel echt voor Ocon nu, hoe spijtig dat ook is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Moest na 5 rondjes weg, maar heb volgens mij niks gemist.

Eerste in lange tijd die ik heb gemist, maar zo te horen overal mag ik daar blij om zijn.

Jullie hebben niks gemist, nee. Verstappen en Ricciardo reden zoals verwacht naar voren en finishte waar ze altijd finishen. Bottas kreeg teamorders en moest de winst aan Hamilton laten. Dat is zo'n beetje de hele race.

Link naar opmerking
Deel via andere websites