Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Spaans voetbal

Fabian.

Aanbevolen berichten

Lekker @La Pulga gefeliciteerd. Wat een monster die Gavi zo fucking goed, niet normaal. Aubameyang gelijk 2 goals bij zijn eerste duel basis 🔥👌. Vooral die 2e wat een team goal heerlijk. Bij Valencia was Spurs huurling Bryan Gil echt super goed. Niet normaal. Of zoals Sierd hele tijd zei Bryan Geel.....

@Socrateswat vindt jij beste /natuurlijkste positie van Ferran Torres bij Barcelona? Sierd iig niet op links heeft ie maar 20x gezegd tijdens eerste helft 😂😂

Pedri ook heerlijk ingevallen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Citaat

Een nieuwe twist rond Ousmane Dembélé bij FC Barcelona: de 24-jarige aanvaller hoopt nog altijd op een langer verblijf in Camp Nou. Dat meldt Diario SPORT, dat rept van een 'caso abierto'.

Barça probeerde lange tijd om het aflopende contract van Dembélé te verlengen, maar bereikte geen akkoord. De financieel geplaagde Catalanen beklaagden zich meermaals over de imposante eisen van de Fransman en zijn zaakwaarnemer en een breuk in januari werd als onvermijdelijk gezien. Een transfer bleef echter uit, waardoor voor Dembélé het komende halfjaar slechts een bijrol leek weggelegd.

Xavi laat het sportieve aspect echter prevaleren en gaf hem zondag zelfs een basisplaats in het La Liga-duel bij Valencia (1-4). Dat vertrouwen betaalde Dembélé terug met een assist. Volgens SPORT is de dribbelaar zijn trainer erg dankbaar en is het zijn prioriteit om bij Barça te blijven. Ook Xavi hoopt dat de partijen alsnog nader tot elkaar komen, maar de clubleiding blijft sceptisch. Al te vaak sprak Dembélé mooie woorden, maar bleef het daar ook bij. Het initiatief ligt dan ook bij de speler.

Ondanks dat het echt een goede voetballer is mag die van mij gewoon vertrekken. Lekker samen met Braithwaite, Depay en De Jong weggaan zodat er ruimte komt in het salaris en zo dan Araujo verlengen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 uur geleden zei La Pulga:

Dan maar hier verder, anders dubbel post.

Barca _O_

Weet je nog die grap over allerlei bekrompen Hollandertjes die zeiden van: nou, alsof een andere trainer dan Koeman deze spelers beter laat voetballen?

En dat toen na één wedstrijd onder Berjuan je dus al beter voetbal zag.

Goeie wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei Socrates:

Weet je nog die grap over allerlei bekrompen Hollandertjes die zeiden van: nou, alsof een andere trainer dan Koeman deze spelers beter laat voetballen?

En dat toen na één wedstrijd onder Berjuan je dus al beter voetbal zag.

Goeie wel.

Klopt, alleen moet ik wel nageven dat je qua opstelling er voorin echt zoveel kwaliteit er bij hebt en natuurlijk is het ook een zege dat Araujo en Pedri allebei fit zijn.

Maar inderdaad, de tijden van Memphis zijn voorbij. Ook voorlopig geen Abde, Jutgla (deed het niet eens zo slecht) en Mingueza. 

De toekomst ziet er in ieder geval rooskleurig uit, nu verdedigend wat opknappen (we hopen allebei op een Martinez, die samen met Araujo zou toch heerlijk zijn) en ook een nieuwe keeper. Laporta heeft wel echt geslapen op Onana, die zou echt Ter Stegen moeiteloos kunnen vervangen. Verder hoop ik op Mazza en ook nog een goede linksachter die wat concurrentie kan bieden aan Alba. 

Ook natuurlijk hopen dat Torres er snel eentje binnenschiet, dan komt het wel goed met die jongen. Fati komt er ook nog aan en Dembele is natuurlijk uitstekend om nog een half jaartje op de bank te hebben. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei La Pulga:

Klopt, alleen moet ik wel nageven dat je qua opstelling er voorin echt zoveel kwaliteit er bij hebt

Nu ja, Auba en Adama werden hier bijvoorbeeld ook al snel om gelachen. Zo zie je maar weer. Hebben gewoon hun diepte. Diepte voorin was erg belangrijk voor het algehele spel, ook voor de in principe goede/talentvolle middenvelders om beter uit de verf te komen.

Wat zou jouw dream XI zijn voor volgend seizoen? Ik zou zeggen:

Ter Stegen; Mazraoui, Araujo, Martinez, Gaya; Frenkie (6), Nico, Pedri; Ferran/Adama, Dybala, Fati.

Ferran/Adama op rechts om breed te houden, kan Mazraoui naar binnen trekken. Dybala (einde contract) als valse spits. Nico op het middenveld omdat hij meer diepgang en scorend vermogen heeft dan Gavi en ook Frenkie kan helpen in het verdedigen. Fati op links veel naar binnen komen met Gaya die het breed blijft houden. Dit zou wel echt een heerlijk team zijn, maar ja. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Socrates:

Nu ja, Auba en Adama werden hier bijvoorbeeld ook al snel om gelachen. Zo zie je maar weer. Hebben gewoon hun diepte. Diepte voorin was erg belangrijk voor het algehele spel, ook voor de in principe goede/talentvolle middenvelders om beter uit de verf te komen.

Wat zou jouw dream XI zijn voor volgend seizoen? Ik zou zeggen:

Ter Stegen; Mazraoui, Araujo, Martinez, Gaya; Frenkie (6), Nico, Pedri; Ferran/Adama, Dybala, Fati.

Ferran/Adama op rechts om breed te houden, kan Mazraoui naar binnen trekken. Dybala (einde contract) als valse spits. Nico op het middenveld omdat hij meer diepgang en scorend vermogen heeft dan Gavi en ook Frenkie kan helpen in het verdedigen. Fati op links veel naar binnen komen met Gaya die het breed blijft houden. Dit zou wel echt een heerlijk team zijn, maar ja. 

Auba zie ik nog steeds niet zo in zitten trouwens, veel balverlies en verliest vaak zijn duels. Wel echt een wapen uiteraard met ze snelheid en wilt af en toe een bal in de kruising schieten. Ferran doet het bij Spanje in de spits uitstekend, ik zou hem daar wel eens willen zien. Verder zou ik niet te snel Dest afschrijven, die brengt aanvallend erg veel.

Nico viel gister was ongelukkig in maar zie het ook zeker in hem zitten als goede back-up op het middenveld. Puig moeten we helaas afschrijven, dat lijkt op een pupil die mag meedoen met de grote mannen en af en toe leuk wegdraait.

Verder is het afwachten wat Dembele wilt, als die bereid is om in te leveren en voor een aantal jaar te tekenen is dat uiteraard een goede rechtsbuiten, ook als wissel in te brengen.

Voor nu zeg ik voor volgend jaar dit:

Ter Stegen; Mazraoui/Dest, Araujo, Martinez, Alba/Grimaldo; Frenkie, Gavi/Kessie, Pedri; Adama, Ferran, Fati.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Citaat

FC Barcelona hoopt voor aankomende zomer een interessante dubbelslag te slaan op de transfermarkt, meent De Telegraaf. De club sprak onlangs 'in het diepste geheim' met zaakwaarnemer Mino Raiola (foto) over Erling Haaland en Noussair Mazraoui. De Ajax-speler is dan transfervrij, voor Haaland zal een flinke som geld neergelegd moeten worden.

Barcelona-voorzitter Joan Laporta en zijn adviseur Jordi Cruijff spraken onlangs met Raiola over Haaland en Mazraoui. Dat gebeurde volgens De Telegraaf in het diepste geheim. Duidelijk is dat Mazraoui naast Borussia Dortmund er met Barcelona een zeer interessante optie bij heeft. De club kan hem aankomende zomer transfervrij ophalen bij Ajax. Het salaris is vermoedelijk geen probleem. 

Mazraoui staat al langere tijd op de radar bij Barcelona. Ajax en de Catalanen spraken onlangs al met elkaar, waarbij ook de naam van Sergiño Dest even viel. Een terugkeer van Dest naar Amsterdam is toen even ter sprake gekomen, maar uiteindelijk nooit serieus geworden.

Ik vind Haaland niet echt nodig, laatste tijd erg vaak geblesseerd en dan wordt het team weer op hem afgesteld. Zou ook veel meer bij Real passen dan bij Barcelona.

Link naar opmerking
Deel via andere websites