Lakigigar Geplaatst 14 februari 2016 Share Geplaatst 14 februari 2016 Ik zou op dit forum anders niet durven zeggen dat The Shawshank Redemption een goede film is hoor :S Is toch niets mis mee, alleen wat overgehyped, teveel binnen de lijntjes kleurend en te veel pikken van andere films zoals escape from alcatraz. (hele scenes zelfs) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Wokulski Geplaatst 14 februari 2016 Share Geplaatst 14 februari 2016 Ik vond er geen drol aan in elk geval Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
putdus Geplaatst 14 februari 2016 Share Geplaatst 14 februari 2016 Hier ook The Revenant gekeken. Vond het vooral een mooie film. Maar had niet echt het idee, dat als ik 10 minuten mijn ogen dicht had gedaan het niet meer zou volgen. Omdat het zo werd gehypet had ik wel wat meer actie/spanning verwacht. Ook vond ik zoals al was beschreven, die flashbacks onnodig. Wel vond ik Leonardo diCaprio fantastisch spelen. En natuurlijk Tom Hardy die ik echt een uitstekende acteur vindt! Ik ben trouwens blij dat ik hem in de bioscoop heb gezien. Dit is geen film die je thuis moet gaan kijken. Dit vond ik ook idd. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
-Koen- Geplaatst 14 februari 2016 Share Geplaatst 14 februari 2016 Michael Fassbender _O_ Wat was die weer goed in Steve Jobs. Zou die Oscar keihard verdienen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lakigigar Geplaatst 15 februari 2016 Share Geplaatst 15 februari 2016 War of the Worlds Mijn 11e Spielberg alweer uit - niet toevallig - 2005. Ja, had er wel niet zoveel van verwacht. Beetje vermaak wel, en hier en daar wel iets leuks maar overall toch wel weer matigheid alom. Spielberg is dan ook een blockbusterregisseur in de eerste plaats. Kan dit eigenlijk met de beste wil van de wereld geen voldoende geven. Daarvoor was het echt weer allemaal vergezocht, en zat er teveel zever in om het leuk te vinden. Wel grappig dat ik nog nooit van deze titel had gehoord tot een week geleden. Blockbuster die dus wat ondersneeuwd is, lijkt me? The Day After Tomorrow is toch veel bekender dan dit bvb. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lakigigar Geplaatst 16 februari 2016 Share Geplaatst 16 februari 2016 (bewerkt) Cidade Baixa [Lower City] Sterke film. Deco, de vechter en Naldinho, een soort van crimineel zijn twee goede maten waar weinig tussen kan komen. Maar Karina - een stripper - zorgt voor verandering en zorgt voor een ingewikkelde, complexe maar uiterst boeiende driehoeksverhouding. Hoewel zeker niet alles perfect is, ben ik wel bereid om heel wat door de vingers te zien. Zo is het verhaal niet zo sterk of zo beklijvend als bij het machtige City of God, maar het zou oneerlijk zijn om de film daarmee te vergelijken. En het verhaal is ook zeker niet ondermaats, maar alles speelt zich eerder af op een gezapig tempo. Echter is het wel boeiend om te volgen, maar je moet de film zeker en vast niet gaan kijken voor het verhaal, maar eerder voor de belevenis en de sfeer. De sfeer is dan ook zeer goed. De discoscènes afwisselend met het rauwe leven dat Brazilië kan aanbieden, heeft bij mij een sterk effect, en zorgen enerzijds voor een sterk contrast maar anderzijds loopt alles ook realistisch vloeiend in elkaar. Er is ook veel bloot in de film te zien, maar niet in de zin dat het geen betekenis toevoegt aan de film, of het storend wordt zoals bij een La vie d'Adèle wel het geval is. En er is zelfs een Belgische touch te zien aan deze film - gezien Lasgo even te horen was met Something. Die scène was ook heel sterk trouwens, net zoals vele andere scènes. De acteerprestaties zijn voortreffelijk, en alles is zeer realistisch en komt zeer geloofwaardig over. Nergens sentiment, en nergens iets dat overdreven wordt. De casting is zonder de twijfel één van de sterke punten van deze film, gezien actrice Alice Braga (ook een actrice uit de film City of God, met daar een leuke bijrol ([tekst]als het liefje van de fotograaf[/tekst])) de film naar een nog hoger niveau brengt. Ze voegt zeer veel toe aan de sfeer, en heeft een magische impact op de film. Iets wat bij City of God ook het geval was. Voor één of andere reden trekt ze me enorm aan. Het is nog maar mijn derde Braziliaanse film, en na het zeer sterke City of God (één van mijn all-time favorieten naast sf-epos 2001) en het ietwat mindere Tropa de Elita, nu dus weer een schot in de roos. Ik vermoed dat ik me de komende tijd wat ga verdiepen in cinema uit dit land. Dit ligt me wel. Een kleine 9. 16 februari 2016 bewerkt door Roprop Spoilers even correct gemaakt Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 16 februari 2016 Auteur Share Geplaatst 16 februari 2016 Vond persoonlijk Will Poulter juist sterk gecast. Beter dan Hardy zelfs. Ik heb geen eens een idee wie Will Poulter is... Ah dat jonge ventje. Die was dus echt niet beter dan Hardy :cab: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lakigigar Geplaatst 16 februari 2016 Share Geplaatst 16 februari 2016 Oei hail, Caesar wordt toch wel afgekraakt hoor. Zie een review staan waar een coen-fan een 3 geeft, en 17/23 liken die review. Nuja, wilt niet zeggen dat het een slechte film is uiteraard, maar het zal niet "de beste film van het jaar" worden. Denk dat ik hem ga overslaan dit jaar, want het plot zag er al oninteressant uit voor mij. Kan dan beter no country for old men eens kijken. :) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
-Koen- Geplaatst 16 februari 2016 Share Geplaatst 16 februari 2016 Ik heb geen eens een idee wie Will Poulter is... Ah dat jonge ventje. Die was dus echt niet beter dan Hardy :cab: Oké, bedankt voor je bijdrage. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 16 februari 2016 Auteur Share Geplaatst 16 februari 2016 Oké, bedankt voor je bijdrage. Kan je wel lomp en sarcastisch doen maar jij geeft zelf ook geen argumentatie ;e Hardy is genomineerd voor een oscar en volledig terecht. Ik vind hem meteen al schijt irritant omdat ie de badguy is maar dat speelt hij gewoon heel goed. Wat vond jij dan zo fantastisch aan Will Poulter?? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
putdus Geplaatst 16 februari 2016 Share Geplaatst 16 februari 2016 Momenteel the hatefull eight aan t kijken. Bijna twee uur bezig nu. Wat een vreselijke saaie film. Denk dat ik zo weg loop. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 16 februari 2016 Auteur Share Geplaatst 16 februari 2016 Momenteel the hatefull eight aan t kijken. Bijna twee uur bezig nu. Wat een vreselijke saaie film. Denk dat ik zo weg loop. Ik waardeer jouw unieke kijk/beleving met films. Is heel wat anders dan doorsnee, props (y) Zit je ook op whatiwatch.net? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lakigigar Geplaatst 16 februari 2016 Share Geplaatst 16 februari 2016 Momenteel the hatefull eight aan t kijken. Bijna twee uur bezig nu. Wat een vreselijke saaie film. Denk dat ik zo weg loop. Dat is exact de reden waarom ik weiger die film op te leggen. Ik had dat al met andere films van Tarantino, en deze wordt door Tarantinofilms al als saai bestempeld. Ja, kan het geloven. Fucking een film van 3 uur. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mido Geplaatst 16 februari 2016 Share Geplaatst 16 februari 2016 Hoe kan die Adam Sandler (als scenarioschrijver) met films als The Waterboy, Bucky Larson: Born to Be a Star, Eight Crazy Nights en You Don't Mess with the Zohan komen? Waar ik nog niet om moest glimlachen en dan ineens met Grown Ups 1 & 2, waar ik echt meerdere keren hard om moest lachen. Zijn Fred Wolf en Tim Herlihy dan van die goeie scenarioschrijvers of zijn Kevin James, David Spade, Chris Rock en Nick Swardson van die geweldenaren die van niks iets maken? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lakigigar Geplaatst 16 februari 2016 Share Geplaatst 16 februari 2016 (bewerkt) Een antwoord: wiet The Devil's rejects was nog maar eens een bust. Het zou verboden moeten zijn om met zulke films af te komen, niet eens uitgekeken. Jezus edit: en the descent en red eye gaan we ook maar snel vergeten zeker. Horror noemen ze dat dan... 17 februari 2016 bewerkt door Lakigigar Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Malinwa Geplaatst 17 februari 2016 Share Geplaatst 17 februari 2016 Zeg Lakikikikidingeskes, je snapt toch wel waarom Batman zo'n zware stem heeft? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
RobBouwman Geplaatst 17 februari 2016 Share Geplaatst 17 februari 2016 Ik ga volgende week op vakantie, iemand [MENTION=9675]vinnypassy[/MENTION]; @lakgigar; [MENTION=4542]Simonsav[/MENTION]; of iemand anders uiteraard) een leuke suggestie om te downloaden? Beetje recente films, heb uit het filmjaar 2015 niet bijzonder veel gekeken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 17 februari 2016 Auteur Share Geplaatst 17 februari 2016 Ik ga volgende week op vakantie, iemand [MENTION=9675]vinnypassy[/MENTION]; @lakgigar; [MENTION=4542]Simonsav[/MENTION]; of iemand anders uiteraard) een leuke suggestie om te downloaden? Beetje recente films, heb uit het filmjaar 2015 niet bijzonder veel gekeken. http://forum.manutd.nl/showthread.php?58119-Filmjaar-2015 ;) :) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lakigigar Geplaatst 17 februari 2016 Share Geplaatst 17 februari 2016 Ik ga volgende week op vakantie, iemand [MENTION=9675]vinnypassy[/MENTION]; @lakgigar; [MENTION=4542]Simonsav[/MENTION]; of iemand anders uiteraard) een leuke suggestie om te downloaden? Beetje recente films, heb uit het filmjaar 2015 niet bijzonder veel gekeken. Victoria Jurassic World It Follows Ex Machina Sicario American Sniper Drive Gone Girl .. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
RobBouwman Geplaatst 17 februari 2016 Share Geplaatst 17 februari 2016 Top, danku, zeker Sicario en Ex Machina staan hoog op het lijstje Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lakigigar Geplaatst 18 februari 2016 Share Geplaatst 18 februari 2016 (bewerkt) Voor mensen die eens willen zien van hoeveel films ze al gezien hebben van bepaalde acteurs. Registreer je op Criticker (waar je ook tot de tiende een rating kan ingeven, op een schaal van 100 dus (beetje zoals metacritic). https://www.criticker.com/?im Via deze link kan je je ratings importen van IMDb en dan op explore klikken en filmmaker's list. En dan linksboven kan je dan kiezen tussen directors/actors en screenwiters, kies dan voor actors. Dan moet je enkel nog handmatig eventueel documentaires, series elimineren, en kan je je stemacteurs ook tegenkomen soms. Mijn statistieken [spoiler=]Acteurs: 1. Jason Statham - 12 2. Johnny Depp - 10 3. Nicolas Cage - 10 4. Michael Caine - 10 5. Alan Rickman - 10 6. Jonah Hill - 9 7. Liam Neeson - 9 8. Morgan Freeman - 9 9. Samuel L. Jackson - 9 10. James Franco - 9 11. John Hurt - 9 12. Seann William Scott - 9 13. Will Smith - 9 14. Brad Pitt - 9 15. Mark Ruffalo - 8 16. Peter Stormare - 8 17. Gary Oldman - 8 18. Daniel Radcliffe - 8 19. Jake Gyllenhaal - 8 20. Bruce Willis - 8 En nog een paar Harry Potter acteurs met 8 films. Leonardo DiCaprio mag zich morgen bij de club voegen, aangezien ik dan The Revenant ga kijken, en dan komt Léo op 8 te staan. Zeker niet mijn favoriete acteurs die hier genoemd worden. John Hurt kende ik zelf niet eens. En aan bepaalde acteurs in deze lijst erger ik me. Ik vind Statham wel een toffe gast, maar om dat nu als acteur te krijgen die je het meest gezien hebt, is het toch wat teleurstellend. :D Persoonlijke favoriet uit mijn top 10 is wellicht Nicolas Cage. Al vind ik Depp ook heerlijk spelen soms, en is Morgan Freeman ook natuurlijk een soort van God. Maar de echte toppers staan niet in deze lijst, of helemaal vanonder (Jake :D). Van Brad word ik ook meer en meer fan de laatste tijd. Michael Caine ken ik eigenlijk van The Dark Knight-trilogie, en die man ken ik niet echt overdreven goed. En Samuel L. Jackson is natuurlijk de grootste sukkel uit die lijst. Die jongen slaagt er toch steeds maar weer in om in zo een lijst heel erg hoog te staan, door eens een paar keer Nick Fury te spelen, en er meer geld voor te verdienen dan 99 procent van alle andere acteurs. Kan geen enkele film noemen waar ik kan zeggen dat hij goed acteerde. Actrices: 1. Emma Watson - 11 2. Sigourney Weaver - 11 3. Helena Bonham Carter - 7 4. Natalie Portman - 6 5. Kirsten Dunst - 6 6. Gwyneth Paltrow - 6 7. Keira Knightley - 6 8. Maggie Smith - 6 9. Jodie Foster - 5 10. Rachel McAdams - 5 11. Kristen Stewart - 5 12. Scarlett Johansson - 5 13. Jena Malone - 5 14. Zoe Saldana - 5 15. Elizabeth Banks - 5 16. Marion Cotillard - 5 17. Kate Winslet - 4 18. Ellen Burstyn - 4 19. Jessica Chastain - 4 20. Maggie Gyllenhaal - 4 en nog een heleboel zoals Rosamund Pike, Reese Witherspoon, enzovoort, enzovoort. Van Emmatje wist ik al dat ik er elf had gezien. Maar Sigourney Weaver is toch een complete verrassing, maar nu je het zegt. Inderdaad heel erg veel bijrollen en onlangs 3 Alienfilms gekeken. Beiden mogen er stilaan nog een film aan toevoegen, want van Emma wil ik Regression zien, en van Sigourney moet ik nog Alien: Resurrection kijken. Verder, een heel grote kloof met op nummer 3 een actrice die ik niet kende (maar wel als Marla uit Fight Club), en dan de meute. Hopelijk komt Maika Monroe er binnenkort in, in de top 20. Ik dacht nochtans dat ik vier films van haar had gezien, dus een beetje vreemd. En binnenkort komt daar The Fifth Wave bij (en Labor Day). Even gekeken: The Bling Ring wordt niet als een volwaardige acteerprestatie beschouwd. Jammer (cameo). Nouja die film trok toch op geen kloten :r. At Any Price gaan we dan maar eens kijken in de plaats, dan komt Maika desondanks toch nog op zes, en ze komt met heel wat films de komende jaren . Variabel: 1. John Ratzenberger - 14 (stemacteur) 18 februari 2016 bewerkt door Lakigigar Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
-Koen- Geplaatst 18 februari 2016 Share Geplaatst 18 februari 2016 Regisseurs: 1. Stanley Kubrick 9 1. Alfred Hitchcock 9 3. Steven Spielberg 8 Tarantino, Nolan & Ridley Scott op 7 Acteurs: 1. Matt Damon 14 2. Samuel L. Jackson 13 2. Morgan Freeman 13 4. Gary Oldman 12 4. Christian Bale 12 4. Emma Watson 12 Qua screenwriters staat Kubrick bovenaan met 9. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lakigigar Geplaatst 19 februari 2016 Share Geplaatst 19 februari 2016 (bewerkt) Bij regisseurs is het bij mij zo: 1. Spielberg 11 2. Fincher 10 3. Zemeckis 10 4. Bay 7 5. Tarantino, Verbinski & Nolan 5 En heel wat animatieregisseurs die daar ook in de buurt staan. Genomini & Luske hebben er 6. Op Fincher na trouwens niet echt favorieten hier tussen. Halen allemaal geen 6 op Nolan na (maar dat is ook geen vetten, en die heeft meer potentieel in zijn films die onbenut wordt). Martin Scorsese, Ridley Scott en Ki-Duk Kim hebben een beter gemiddelde na 4 films. 19 februari 2016 bewerkt door Lakigigar Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tijn Geplaatst 19 februari 2016 Share Geplaatst 19 februari 2016 Gisteren naar Hail Ceasar! geweest, was wel aardig maar ook niet meer dan dat. Blijf Clooney wel echt tof vinden in zijn comedy's met de Coen Brothers. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ROEMM Geplaatst 19 februari 2016 Share Geplaatst 19 februari 2016 Bedankt voor de tip [MENTION=14230]Lakigigar[/MENTION]; Regisseurs: 1. Christopher Nolan - 9 Peter Jackson - 9 David Fincher - 9 Quentin Tarantino - 9 Francis Ford Coppola - 9 6. Martin Scorcese - 8 David Yates - 8 Paul Greengrass - 8 Acteurs/actrices: 1. Cate Blanchett - 9 Ian McKellen - 9 Elijah Wood - 9 Michael Fassbender - 9 Dominic Monaghan - 9 Bryan Cranston - 9 John Rhys-Davies - 9 Franka Potente - 9 Jeremy Irons - 9 Bonnie Wright - 9 Billy Boyd - 9 Vind het zelf een opvallend lijstje. Tussen de 9 en 8 films in een enorme lijst aan acteurs, oa; Orlando Bloom, Mackenzie Crook, Gary Oldman, Stellan Skarsgard, Nick Nolte, Maggie Smith, Michael Caine, Matthew Fox, Tom Hardy, Scott Eastwood, Sean Connery, Alan Rickman, Rupert Grint, Leonardo DiCaprio, Russel Crowe, Jared Leto, Diane Keaton, Christoph Waltz, Matthew Broderick, Kevin Spacey enzovoort enzovoort. Staat allemaal heel dicht op elkaar. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten