-Koen- Geplaatst 12 februari 2016 Share Geplaatst 12 februari 2016 Gisteren Spotlight gezien. Prima biografische film, met vooral sterke acteerprestaties. Mark Ruffalo vond ik fenomenaal en mag wat mij betreft die Oscar wel gaan krijgen voor beste bijrol. Vandaag dan naar drie films geweest in de bioscoop: - The Revenant: Schitterende film, maar wederom een film van het duo González Iñárritu/Lubezki waar te veel visuele trucjes uitgevoerd moesten leken te worden. Omgeving was al mooi genoeg om dat gewoon lekker weg te laten. Leonardo Dicaprio was wel erg sterk en zal die Oscar nu hopelijk wel eens mogen gaan ophalen. Tom Hardy vond ik persoonlijk dan weer wat minder, heb al sterkere rollen van hem gezien. Will Poulter speelde wel goed, zal er ook wel gaan komen. - Carol: Werkelijk fenomenaal. Zo zouden er meer films gemaakt moeten worden. Mooi liefdesverhaal tussen Cate Blanchett & Rooney (ik zeg twee Oscars), wat heel natuurlijk wordt gebracht. - Creed: Leuke vermakelijke film. Waar Southpaw nog wat mistte om een echt goede boksfilm te zijn, weet Creed dit wel te realiseren. De boksscènes zien er goed uit en ook het verhaal is goed, niet te overdreven of snel. Michael B. Jordan wel weer met een lekker rolletje en Ryan Coogler met wederom een sterke film (na Fruitvale Station, toevallig ook met Jordan als hoofdrolspeler). Voor wat het waard is, de cijfers: Spotlight (Tom McCarthy, 2015) :: 8.4 The Revenant (Alejandro González Iñárritu, 2015) :: 8.0 Carol (Todd Haynes, 2015) :: 8.6 Creed (Ryan Coogler, 2015) :: 8.1 Gaat de goede kant op met Oscar materiaal, nu nog Inside Out, The Big Short, Steve Jobs, Brooklyn, The Danish Girl, The Hateful Eight en misschien Trumbo en 45 Years nog. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lakigigar Geplaatst 12 februari 2016 Share Geplaatst 12 februari 2016 Alien 3 Niveau gaat stelselmatig wel achteruit, maar het blijft plezant en vermakelijk om het te volgen. 3/5. Zal denk ik nog enkel Alien: Resurrection eens kijken van Jean-Pierre Jeunet binnenkort of ooit eens. En de rest van shit dat nog gemaakt wordt, hoeft niet voor ik. Nu nog Gone Girl. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
-Koen- Geplaatst 12 februari 2016 Share Geplaatst 12 februari 2016 Alien 3 Niveau gaat stelselmatig wel achteruit, maar het blijft plezant en vermakelijk om het te volgen. 3/5. Zal denk ik nog enkel Alien: Resurrection eens kijken van Jean-Pierre Jeunet binnenkort of ooit eens. En de rest van shit dat nog gemaakt wordt, hoeft niet voor ik. Nu nog Gone Girl. Prometheus is een prequel op de Alien reeks en zeker een aanrader. En als het goed is gaat Neill Blomkamp met een vervolg komen op de Alien reeks, net als dat Ridley Scott een vervolg op Prometheus gaat maken normaliter. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lakigigar Geplaatst 12 februari 2016 Share Geplaatst 12 februari 2016 Prometheus is een prequel op de Alien reeks en zeker een aanrader. En als het goed is gaat Neill Blomkamp met een vervolg komen op de Alien reeks, net als dat Ridley Scott een vervolg op Prometheus gaat maken normaliter. Thanks, die kende ik nog niet echt. Doelde vooral op AVP-reeks en de Predator-reeks dat me ook niets lijkt (hoewel de eerste Predator wel een goede rating heeft). En inderdaad, dat zou er inderdaad nog gaan komen (Alien: Covenant noemde die dacht ik). Wel, we zien wel. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 12 februari 2016 Auteur Share Geplaatst 12 februari 2016 Deadpool Ryan Reynolds is fantastisch en Morena Baccarin :love: Heb echt in een scheur gelegen bijna heel de film lang. Gewoon erg tof en vooral onwijs grappig. Props ook voor de studio/producenten die dit hebben gemaakt en gefinanced hebben. Je hebt echt ballen nodig om jezelf zo keihard te laten afzeiken. Begint al met de geweldige opening creds als douch bag producers en some guy director o.i.d en dingen als totaal overbodige cameo. Ryan Reynolds maakt zichzelf ook belachelijk maar breekt ook continu de fourth wall. Actie is leuk, verhaal is best redelijk en de comedy is gewoon geweldig in deze film. Dingen als ''Which Charles Xavier? Stewart or McAvoy?'' :-D Gewoon hilarisch. 8 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lakigigar Geplaatst 12 februari 2016 Share Geplaatst 12 februari 2016 Ja, 8.8 rating op IMDb na toch al een pak stemmers is weer erg goed. Lijkt wel een hitje te worden. Was wel te verwachten dat er dit jaar één superheldenfilm op zijn minst erg lovend ontvangen zou worden, en dan gokte ik op dit of Suicide Squad. Dr. Strange zal ook wel niveau Ant-Man / Iron Man worden. Cap3 een soort nieuwe avengers. En BvS lijkt de flop van het jaar te worden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hansje Geplaatst 13 februari 2016 Share Geplaatst 13 februari 2016 En BvS lijkt de flop van het jaar te worden. Let een beetje op je woorden hé, je hebt het hier over een film van de beste actieregisseur van de laatste 10 jaar. Plus een van de weinige coole superhelden (niet die Marvel watjes). Plus Jesse Eisenberg. Plus Batfleck. Bring it on :< Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lakigigar Geplaatst 13 februari 2016 Share Geplaatst 13 februari 2016 (bewerkt) Let een beetje op je woorden hé, je hebt het hier over een film van de beste actieregisseur van de laatste 10 jaar. Plus een van de weinige coole superhelden (niet die Marvel watjes). Plus Jesse Eisenberg. Plus Batfleck. Bring it on :< Ik ken hem zelfs niet. Dat klopt wel, maar sowieso wordt die gespiegeld met The Dark Knight, en ik ken geen enkele vs film die eigenlijk geslaagd is. Nuja, we zien wel. Ik kan het niet weten. Maar DC moet zich hier nog bewijzen, waar Marvel dat al wat heeft gedaan (en eigenlijk weinig slechts uitbrengt, hoewel het ook nooit goed materiaal is, dat verrassend is, en ik bepaalde films persoonlijk wel slecht vind. Maar als het publiek dat niet vindt, wie ben ik dan om hun films te beoordelen?). BvS zal wel goed zijn (en een 6, begin de 7 op IMDb krijgen, maar ik denk toch ergens lichte ontgoocheling). Ik ga hem wel kijken (moet dan wel nog man of steel eens kijken, al sta ik daar niet voor te springen :p). Eigenlijk geen enkele superheldenfilm meer. Gone Girl Matige film die moeilijk op gang komt - mede door verschrikkelijke vervelende flashbacks en een actrice die je absoluut niet kan uitstaan. Vooral in het eerste deel v/d film viel het overacteren echt op. Verder is de film audiovisueel niet gedurfd, en vallen de sound effects ook tegen. begin spoiler [tekst]Het grootste probleem heb ik met dat einde. Als je je vrouw je zoiets probeerde aan te doen, en iemand vermoord hebt, blijf je daar toch niet bij voor een mogelijk kind. Hoe kan je leven door steeds zo hard te moeten gaan liegen, gewoon voor maar een kind te hebben. Niemand zou dat doen. Niemand! Ikzelf zou in dit geval nog liever gewoon die vrouw vermoorden en zelfmoord plegen. Al zou ik gewoon naar een ander land gaan. Misschien moet het einde geïnterpreteerd worden als een spiegeling op hoe gezinnen steeds bij elkaar blijven zonder dat er toekomst inzit en blijf je zo in een vicieuze cirkel zitten. Ik heb trouwens al een scenario voor een nieuwe film Gone Girl 2 of Gone Boy. Ben Affleck zet zijn eigen dood in scene voor Rosamund Pike als wraak voor wat er gebeurt is. Leuk feitje trouwens dat ze het in de film even hebben over het Belgische bier Leffe. Fincher is fan klaarblijkelijk :D [/tekst] einde spoiler 6/10 David Fincher het eindrapport / 3.78 (na 10 films) 1. Fight Club - 10 2. Se7en - 9 3. Zodiac - 8,5 4. The Game - 8 5. The Curious Case of Benjamin Button - 8 6. The Social Network - 7,5 7. Panic Room - 7 8. Alien3 - 6,5 9. Gone Girl - 6 10. The Girl With The Dragon Tattoo - 5 Heel goede regisseur die vooral het thrilleraspect beheerst. Ik vind hem iets beter in het begin van zijn carriere waar hij startte met Alien3. Die film verloochent helaas ietwat te veel de originele filmfranchise waar de film vooral moeite heeft om de sfeer te behouden, maar vooral ook een probleem heeft met zijverhaallijnen die je uit het tempo halen en wellicht een grote rol hebben in het beperken van de sfeer. De film zelf is trouwens zeker lang niet zo slecht als soms beoordeeld wordt. Daarna komt het succesvolle Se7en dat met een simpel maar doeltreffend verhaal komt. Een leuke detectivethriller dat vooral naar het einde losbarst, en over zeer sterke acteerprestaties kan beschikken. The Game is een verrassend goed, duister en sterke misdaadthriller die vooral je brein op het verkeerde gedachten zet. Het einde is wel niet zo bevredigend en daardoor valt de eindbeoordeling hier wat tegen. Daarna kwam Fight Club. Misschien wel unaniem gezien de beste film die Fincher heeft gemaakt. De films uit de jaren '90 van Fincher zijn vooral gekenmerkt door een duister en visueel sterke achtergrond met hier en daar wat mindfucks vergezeld door sterke acteerprestaties en aangename dialogen. Panic Room is ook geen slechte film, hoewel het zeker niet de bestseller van Fincher is. De film is afgezien van de fouten vrij goed en blijft boeien over de gehele speelduur. Ook hier krijg je een duistere stempel te zien, en is het uitgangspunt origineel. Een ietwat slordige afwerking, wat mindere acteerprestaties en audiovisueel wat missers voorkomen een hogere beoordeling. Zodiac is een nieuwe soort misdaadthriller die zich het meest kan aansluiten bij Se7en. Gebaseerd op een waargebeurd verhaal, en ook vergezeld van sterke acteerprestaties is dit ook een aangenaam en vooral boeiend werk van Fincher. The Curious Case of Benjamin Button is dan weer een drie uur durende film die door het originele uitgangspunt wel blijft boeien, ondanks de lange speelduur. Daarna volgden de biografie van The Social Network dat overall wel goed was, maar nergens in uitblonk. The Girl with The Dragon Tattoo is een overbodige remake die het nog niet eens goed uitvoert, en waar ik het gevoel heb dat de film eerder gemaakt was voor mensen die het boek gelezen hadden gezien de slordige en te snelle opbouw van het verhaal. Wel moet ik deze film ook nog eens herkijken wanneer ik tijd heb. Gone Girl sluit voorlopig als hekkensluiter de rij met een wat matigere persoonlijke ontvangst door een wat vreemd verloop van het verhaal, fletse acteerprestaties en visuele beelden en vooral een gebrek aan lef en durf in de film. David Fincher is zeker een heel interessante regisseur die vooral de thrillerfilm goed beheerst. Hij is heel erg goed in het zetten van een wat duistere sfeer wat vooral te merken is aan zijn oudere films. Verder durft de regisseur ook wel eens met je brein te spelen, en is hij iemand die de gave heeft om je gedurende een lange speelduur toch geboeid naar een film te laten kijken. Zeker een regisseur die ik blijf volgen. 13 februari 2016 bewerkt door Lakigigar Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Simonsav Geplaatst 13 februari 2016 Share Geplaatst 13 februari 2016 The Revenant vond ik maar een matige film. Ondanks het feit dat hij er bij momenten echt fantastisch uitziet, mede dankzij een aantal schitterende wide shots, kon Innaritu me nooit overtuigen zoals hij dat met Birdman deed. Di Caprio vond ik niet eens zo heel goed, en ik zou het toch wat ironisch vinden als hij voor deze rol wél een Oscar krijgt itt veel betere rollen die hij al heeft gespeeld. Vond het ook nergens aangrijpend om eerlijk te zijn, die flashbacks moesten daar eigenlijk voor zorgen maar die waren echt hemeltergend slecht. 3* Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
vinnypassy Geplaatst 13 februari 2016 Share Geplaatst 13 februari 2016 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rexcoder Geplaatst 13 februari 2016 Share Geplaatst 13 februari 2016 Morgen ga ik ook eens naar de cinema voor The Revenant Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Magikarp Geplaatst 13 februari 2016 Share Geplaatst 13 februari 2016 The Revenant vond ik maar een matige film. Ondanks het feit dat hij er bij momenten echt fantastisch uitziet, mede dankzij een aantal schitterende wide shots, kon Innaritu me nooit overtuigen zoals hij dat met Birdman deed. Di Caprio vond ik niet eens zo heel goed, en ik zou het toch wat ironisch vinden als hij voor deze rol wél een Oscar krijgt itt veel betere rollen die hij al heeft gespeeld. Vond het ook nergens aangrijpend om eerlijk te zijn, die flashbacks moesten daar eigenlijk voor zorgen maar die waren echt hemeltergend slecht. 3* Op het stukje over DiCaprio na kan ik je niet anders dan gelijk geven. En dat baart me zorgen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Simonsav Geplaatst 13 februari 2016 Share Geplaatst 13 februari 2016 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 13 februari 2016 Auteur Share Geplaatst 13 februari 2016 Hij heeft helemaal gelijk... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lakigigar Geplaatst 13 februari 2016 Share Geplaatst 13 februari 2016 The Dark Knight Ik weet eigenlijk na een herziening nog altijd niet wat ik met deze film moet. Ik vind bepaalde dingen verschrikkelijk irritant. Het slordige camerawerk en irritante cinematografie (je wordt misselijk van die camerabeelden die steeds ronddraaien) is een eerste punt. Verder het interessant willen doen om interessant te doen (die stem van Bale als hij in het pak zit), de verkeerde intentie van de film (dit als een realistisch iets willen tonen) en vooral de verschrikkelijke montage die met recht één van de slechtste ooit kan genoemd worden die ik ooit gezien heb in een film. Onbegrijpelijk dat deze film zo bejubeld wordt. Ik weet niet wat er met mij scheelt, en of het aan mij ligt, maar bon... Daarnaast was de film ook te langdradig en te saai. Heath Ledger daarentegen die The Joker vertolkt maakt het gelukkig wel nog interessant en haalt er een voldoende uit op zijn eentje. Misschien wel de beste acteerprestatie ooit in een film, of toch zeker van deze eeuw. De dialogen waren leuk, al is ook hier het argument: "interessant doen om interessant te willen doen aan te passen" van toepassing. De bijpersonages worden nooit memorabel, en Bale springt er niet bovenuit. Er zitten ook te veel personages in de film waardoor dit allemaal te slordig, ongestructureerd en oppervlakkig overkomt. Misschien is dat wel één van de redenen waarom de montage zo druk en slordig overkomt, en dit moeilijk te volgen is. Ook zie ik een trendbreuk met Batman Begins waar dit allemaal een stuk beter is. Ik zou trouwens niet doorhebben mocht ik deze film zien en niet van het bestaan van een franchise afweten dat ik niet eens zou weten dat dit een vervolg is op die eerste film. Sta me trouwens ook toe om met recht Christopher Nolan zelfs een slechte regisseur te noemen. Die verprutst potentiële toppers op een manier dat je er eigenlijk voor moet opgeleid zijn om dat nog te kunnen verprutsen. 5/10 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Simonsav Geplaatst 13 februari 2016 Share Geplaatst 13 februari 2016 :-D Ik weet inderdaad ook niet wat er met jou scheelt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lakigigar Geplaatst 13 februari 2016 Share Geplaatst 13 februari 2016 Welja, ieder zijn smaak. Zo was er op deze pagina ook nog verontwaardiging over een stem van jou. Voordeel is wel dat jullie weten dat ik niet zomaar stem om geapprecieerd te worden door iedereen, terwijl dat volgens mij wel erg veel wordt gedaan op de grote sites. Mensen zijn namelijk soms nogal eens bang om voor hun eigen mening uit te komen (ik ook soms trouwens). Op die manier zal The Shawshank Redemption inderdaad een solide nummer 1 zijn, terwijl er inderdaad niets mis is met de film, hoewel het veel leentje-buur speelt bij wat oudere films, en voor mij ook geen absolute top is. Maar het is uiteraard ook verre van een slechte film. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Wokulski Geplaatst 14 februari 2016 Share Geplaatst 14 februari 2016 Ik zou op dit forum anders niet durven zeggen dat The Shawshank Redemption een goede film is hoor :S Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
vinnypassy Geplaatst 14 februari 2016 Share Geplaatst 14 februari 2016 Van mij mag dat wel hoor. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
-Koen- Geplaatst 14 februari 2016 Share Geplaatst 14 februari 2016 - Verkeerd gedrukt... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Max.V. Geplaatst 14 februari 2016 Share Geplaatst 14 februari 2016 Hier ook The Revenant gekeken. Vond het vooral een mooie film. Maar had niet echt het idee, dat als ik 10 minuten mijn ogen dicht had gedaan het niet meer zou volgen. Omdat het zo werd gehypet had ik wel wat meer actie/spanning verwacht. Ook vond ik zoals al was beschreven, die flashbacks onnodig. Wel vond ik Leonardo diCaprio fantastisch spelen. En natuurlijk Tom Hardy die ik echt een uitstekende acteur vindt! Ik ben trouwens blij dat ik hem in de bioscoop heb gezien. Dit is geen film die je thuis moet gaan kijken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mathi Geplaatst 14 februari 2016 Share Geplaatst 14 februari 2016 Revenant gezien gisteren. Mooie film. Visueel echt een pareltje, misschien wel de mooiste film die ik al gezien heb tot dusver, wat een geweldige beelden. Film zelf was ook zeker te pruimen. Wat betreft di Caprio, geef de beste man z'n Oscar maar. Het is zeker niet zijn beste rol, maar als je ziet wat hij allemaal heeft moeten doen voor deze rol, ... hij verdient 'm. Een minpuntje vond ik wel de miscast van Will Poulter, past imo totaal niet in deze film. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
-Koen- Geplaatst 14 februari 2016 Share Geplaatst 14 februari 2016 Vond persoonlijk Will Poulter juist sterk gecast. Beter dan Hardy zelfs. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rexcoder Geplaatst 14 februari 2016 Share Geplaatst 14 februari 2016 Morgen ga ik ook eens naar de cinema voor The Revenant Ik vond hem goed Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
RobBouwman Geplaatst 14 februari 2016 Share Geplaatst 14 februari 2016 Vandaag Deadpool gezien, geweldige film! Reynolds geknipt voor de rol en echt een ultieme frisse blik op het extreem uitgeputte superheldengenre :) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten