Sick Blik Geplaatst 12 oktober 2015 Share Geplaatst 12 oktober 2015 Van het weekend filmavondje gehad. Begonnen met Trainspotting, totaal andere film dan ik verwacht had. Lekker geestige donkere humor, vermakelijk en tegelijkertijd ook hard en confronterend. Miste verder wel nog een beetje diepgang. Had ook een half incompleet gevoel op het eind. Daarna No Country For Old Men. Die maakte veel meer indruk op me. Tering man Javier Bardem, speelt echt enorm goed. Dat kapsel ook, ultieme movie creep hoor. Ook drie keer een enorm WTF moment waar je volledig op het volledige spoor voelt gezet. Maatjes voelden daarentegen bij deze film een incompleet gevoel bij het eind, door een redelijk abrupt einde in hen ogen, hier was ik het niet mee eens. Ik vond juist dat deze film zich onderscheidde door een hele aparte vertelling te gebruiken, met het onconventionele gebruik van personages en hun verhouding tegenover elkaar. Lastig om uit te leggen zonder te spoilen. Zit op mobiel dus geen zin om met al die tags te werken. Maar mensen die de film gekeken hebben snappen me. Gaat hier ook veel meer om de diepgang en onderliggende gedachten, wat ik graag in films zie. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Wokulski Geplaatst 12 oktober 2015 Share Geplaatst 12 oktober 2015 Dat einde van NCFOM is super goed juist :| Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marc. Geplaatst 12 oktober 2015 Share Geplaatst 12 oktober 2015 vreemd. [tekst] dat de jongen en in dit geval het Duitse gezin als slachtoffer geportretteerd wordt in deze film.[/tekst] Zo kijk ik er totaal niet tegenaan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lakigigar Geplaatst 12 oktober 2015 Share Geplaatst 12 oktober 2015 Van het weekend filmavondje gehad. Begonnen met Trainspotting, totaal andere film dan ik verwacht had. Lekker geestige donkere humor, vermakelijk en tegelijkertijd ook hard en confronterend. Miste verder wel nog een beetje diepgang. Had ook een half incompleet gevoel op het eind. Daarna No Country For Old Men. Die maakte veel meer indruk op me. Tering man Javier Bardem, speelt echt enorm goed. Dat kapsel ook, ultieme movie creep hoor. Ook drie keer een enorm WTF moment waar je volledig op het volledige spoor voelt gezet. Maatjes voelden daarentegen bij deze film een incompleet gevoel bij het eind, door een redelijk abrupt einde in hen ogen, hier was ik het niet mee eens. Ik vond juist dat deze film zich onderscheidde door een hele aparte vertelling te gebruiken, met het onconventionele gebruik van personages en hun verhouding tegenover elkaar. Lastig om uit te leggen zonder te spoilen. Zit op mobiel dus geen zin om met al die tags te werken. Maar mensen die de film gekeken hebben snappen me. Gaat hier ook veel meer om de diepgang en onderliggende gedachten, wat ik graag in films zie. ja trainspotting deed me niet veel, begon nog aardig met onder andere een heerlijke memorabele scene, maar kon me nadien niet echt boeien. Heb dan liever requiem for a dream, al is dat ook niet wat het moet zijn. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 12 oktober 2015 Auteur Share Geplaatst 12 oktober 2015 Trainspotting is geweldig joh.. Film zit vol met memorabele scenes zoals het schijt dekbed, de club scenes en het afkicken van Ewan McGregor Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sick Blik Geplaatst 12 oktober 2015 Share Geplaatst 12 oktober 2015 Trainspotting is geweldig joh.. Film zit vol met memorabele scenes zoals het schijt dekbed, de club scenes en het afkicken van Ewan McGregor Vond m zeker goed hoor, 8je zou ik geven, mis alleen die wauw factor. Overigens deed die magere me aan Richard van New Kids denken. :D Heerlijk. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
-Koen- Geplaatst 12 oktober 2015 Share Geplaatst 12 oktober 2015 Zo kijk ik er totaal niet tegenaan. Inderdaad. Hoe je dat zo kan opvatten vraag ik mij ook af. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lakigigar Geplaatst 12 oktober 2015 Share Geplaatst 12 oktober 2015 (bewerkt) Ja het kan zijn dat het aan mij lag, maar ik had dat gevoel een beetje. Ik heb trouwens een PM gestuurd -koen-; Weet iemand of 'The Damned United' een goeie film is en weet of hij de moeite waard is om te bekijken? Juist gekeken, zesje. Tussen de twee. Heb al betere voetbalfilms gezien. United is mijn favoriet en als kind zag ik een film over een munoz die bij newcastle speelde (goal!), dat was toen wel leuk maar ik denk ook niet echt zo memorabel. 12 oktober 2015 bewerkt door Lakigigar Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
-Koen- Geplaatst 12 oktober 2015 Share Geplaatst 12 oktober 2015 Ik heb geen bericht gehad? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lakigigar Geplaatst 12 oktober 2015 Share Geplaatst 12 oktober 2015 (bewerkt) was naar een verkeerde koen gestuurd, zou nu in orde moeten zijn. Ted gekeken, heerlijke komedie :). Normaal ben ik echt niet voor dat genre, maar dit is samen met project x een uitzondering op de regel. Ook de 21-jump street-serie, the hangover (vervolgen niet gezien) en borat vielen goed mee. [tekst]Alleen jammer van dat einde.[/tekst] 13 oktober 2015 bewerkt door Lakigigar Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lakigigar Geplaatst 13 oktober 2015 Share Geplaatst 13 oktober 2015 (bewerkt) San Andreas Qua special effects en qua spanning zit het hier goed. Men kent de trucjes en buit ze ook uit. Jammer genoeg zorgt dat er tevens ook voor dat bepaalde acties ongeloofwaardig zijn in een al ongeloofwaardig verhaal. Maar qua toevalligheden is het erg gesteld. Het is ook niet realistisch dat [tekst]wolkenkrabbers minuten na de aardbevingen één voor een allemaal instorten.[/tekst] En uiteraard allemaal juist op dat moment wanneer het spectaculair moet zijn. Qua acteerprestaties is het ook erg gesteld, al is die Dwayne Johnson eigenlijk nog niet zo slecht gecast voor zo een filmpje. Ik zelf ben een natuurrampkenner, een kenner op het gebied van aardrijkskunde. Ik ben daar ook veel mee bezig in mijn vrije tijd. Realistisch is het niet wat er allemaal gebeurt, maar ik heb al veel ergere films gezien (Volcano bvb. ). Hier geeft men het "geluk" dat de San-Andreasbreuk een echte breuk is die zich situeert in de nabijheid van LA. Echter is een aardbeving van die kracht (de zwaarste) wel onmogelijk op zo een breuklijntje. Dat is enkel mogelijk op een megathrustbreuklijn, zoals bvb. de Cascadia fault zone die zich bevindt voor de Canadese westkust en de kust van Washington met hoofdstad Seattle en Oregon. Tot zover de wetenschappelijke achtergrond. Er waren nog wel wat wetenschappelijke onjuistheden, maar ook hier geldt dat ik al veel erger heb gezien. De openingsscene begint helaas enorm ongeloofwaardig, en misschien had men dat gedeelte beter weggelaten. Ik denk dat dit zelfs achteraf is toegevoegd om het er maar bij toe te voegen. Het ziet er spectaculair uit, maar ik vind het een ongelooflijke domme zet omdat die scene eigenlijk zwakker is dan wat nadien kwam. Ik sluit niet uit dat ik zonder die scene de film een halve punt meer had gegeven. .Wat mij vooral opviel was dat onder andere het perfecte gezin ons werd opgedrongen. Met de vele keren dat "ik hou van je", en de "wees voorzichtig" werd gezegd. Ik kan je vertellen dat ik zoiets in mijn leven nog nooit heb gezegd. Zelfs niet tegen mijn ouders. De relaties tussen kind en ouders zitten hier perfect en dat stoort me. Zelfs voor een rampenfilm is dit beneden alle peil. Een ander iets dat me stoorde is dat [tekst]sommige personages blijkbaar van beton zijn gemaakt, want hoewel men van alles meemaakt, is men na een harde klap gewoon in leven, en heeft men niets gebroken, zelfs soms amper een schrammetje opgelopen.[/tekst] Dat is wat jammer, maar dat is een ziekte die veel rampenfilms hebben. Het is dan ook het rampengenre dat ziek is, en niet deze film. Ik denk eigenlijk niet dat er een goede rampenfilm bestaat jammer genoeg. De rest is ook allemaal wat triestig. Veel had ik dan ook uiteraard niet verwacht. Het is zeker niet onkijkbaar, ik kijk met plezier naar de film om vooral te kijken naar de CGI en de aardbeving (omdat dat in het echt me ook boeit). Het zijverhaaltje boeit me dan ook nauwelijks. Ik raad anderen aan om hetzelfde te doen. Als je deze film kijkt, doe het dan enkel voor de special effects en het spektakel. Het was leuk om eens te kijken. Ik heb er zeker geen spijt van, maar meer dan een drie kan ik dit niet geven. 14 oktober 2015 bewerkt door Lakigigar Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 14 oktober 2015 Auteur Share Geplaatst 14 oktober 2015 Irrational Man Best leuk maar nooit echt memorable. Wel ietsjes meer gecharmeerd van Emma Stone nu. 6.5 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
007mark Geplaatst 14 oktober 2015 Share Geplaatst 14 oktober 2015 31 oktober naar Spectre (h) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
vinnypassy Geplaatst 14 oktober 2015 Share Geplaatst 14 oktober 2015 Sicario Rauwe suspense. Denis Villeneuve. Benicio Del Toro. Jóhann Jóhannsson. Namen gelden hier als begrippen en kwaliteitsnoemers en niet iets wat aangeeft hoe iemand heet. Wat een lekkere film. Morgen (wellicht)) volledige review. En natuurlijk Roger Deakins (was ook DOP bij NCFOM, dus misschien ook vandaar je referentie [MENTION=4542]Simonsav[/MENTION]; ). Wat heeft die weer puik werk opgeleverd. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Simonsav Geplaatst 14 oktober 2015 Share Geplaatst 14 oktober 2015 En natuurlijk Roger Deakins (was ook DOP bij NCFOM, dus misschien ook vandaar je referentie [MENTION=4542]Simonsav[/MENTION]; ). [spoiler=spoiler]Ik kwam meer bij NCFOM uit door het einde ;sm; Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lakigigar Geplaatst 15 oktober 2015 Share Geplaatst 15 oktober 2015 (bewerkt) Al die recensies zeg... ik wou van heel de zomer geen enkele film in de cinema zien. Nu heb ik er zes - zeven - acht op korte tijd. Straks wordt dit nog een goed filmjaar ;d Edit: Prisoners gezien, mijn eerste Villeneuve. Sicario zal nog volgen. :) goede film trouwens, zeer sterk einde. 8.5/10 Me and earl and the dying girl ook gezien. Mooi indiefilmpje, echter niet echt iets speciaals, humor was soms beetje te overdreven en thomas mann was slecht gecast. 7/10 15 oktober 2015 bewerkt door Lakigigar Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
vinnypassy Geplaatst 15 oktober 2015 Share Geplaatst 15 oktober 2015 Disclaimer: kan spoiler bevatten, dus lees alleen als je de film al gezien hebt, of als je het niet erg vindt om spoilers te lezen. Sicario (2015, Denis Villeneuve) Na het zien van zijn volledige speelfilmoeuvre was Denis Villeneuve al een van mijn favoriete regisseurs van het moment. Sicario bevestigt waarom en duwt hem nog iets verder omhoog in mijn favorietenlijstje. Wederom legt hij een uitstekend stukje regisseerwerk op de mat, mat enkele verschrikkelijk suspensevolle scènes die nog lang bij zullen blijven. Het knapste daarbij is misschien nog wel dat het niet om één moment gaat, maar de opbouw daar naartoe. Er wordt rustig de tijd genomen om het verhaal te vertellen, iets te introduceren en dan vervolgens met een aaneensluiting van meerdere scènes naar een spanningsvolle climax toe te werken die je als kijker zwaarder kan doen ademen. Dat was bij mij althans wel zo. Van vrijwel elke scène druipt de klasse af. Nu noemde ik het verhaal dat is in principe vrij basic: het kartel is een bodemloze put en de koning van het kartel moet uitgeschakeld worden, wil je het de kop in kon drukken. Die gruwel wordt uitstekend verbeeld en net zo zorgvuldig aan de kaart gebracht als de manier waarop naar de climax van de spanning toegewerkt wordt. Maar als je daaronder ook de ontwikkeling van de personages schaart, kun je misschien als minpunt aanvoeren dat het personage van Blunt langzaam ondergesneeuwd raakt. Vanaf het begin zien we haar als de protagonist, maar naarmate de film vordert verliest ze steeds meer de grip op de gebeurtenissen, maar ook op zichzelf. Je mist iets van een heldendaad, een reden waarom ze de protagonist is. Althans, als je er op de wat meer standaard manier naar kijkt. Want daartegenover staat dat het personage van Benicio Del Toro precies de omgekeerde weg bewandelt. Hij wordt geïntroduceerd als een wat mysterieuze derde gast op wat een donker feestje blijkt te zijn, maar ontwikkelt zich niet alleen tot de uitblinker van de film, maar misschien ook wel tot de nieuwe protagonist. De film wordt dan wel niet vanuit zijn standpunt vertelt, maar hij is wel de personificatie van de ontwikkelingen rondom het kartel: er gelden geen wetten meer, behalve het recht van de sterkste. Hij is emotieloos en genadeloos, alles moet wijken voor zijn doel. Hoe dat gebeurt: onbelangrijk, maar het is evident dat het op een snoeiharde manier het snelste wordt bereikt en dat de boodschap het duidelijkst is. Net het kartel. (kleine voetnoot is wel dat ik vond dat het hem net iets te gemakkelijk afging, maar het was alsnog enorm goed en stijlvol uitgevoerd) Het is echter wel zo dat dit wellicht na enige overdenking het beste bezinkt. De plot kan misschien wat marginaal overkomen en de gebeurtenissen spelen zich dus niet op de meest voor de hand liggende filmische manier af, maar dat maakt het juist boeiend om naar te kijken: als kijker wordt je haast net zo in het gewisse gelaten als het personage van Blunt. Daardoor kun je van alles verwachten, maar je weet niet precies wat. Iets wat erg verfrissend werkt en haast automatisch iets van extra spanning meebrengt. Wat dat ook zeer zeker doet – behalve de cast en dus de hand van Villeneuve, die in o.a. Prisoners en Enemy ook al zo’n prachtige deken van mysterie en spanning over zijn film heen drapeerde – is de muziek van Jóhann Jóhannsson en het camerawerk van Roger Deakins. De score is misschien niet verschrikkelijk vernieuwend, maar in combinatie met het intense camerawerk en de strakke montage, zorgt het voor een beklemmende, bedrukkende sfeer die de spanning tot hoog niveau opvoert. Ja, die eerste scène waar iedereen het over zal hebben deed daarin het meeste en dat niveau van suspense wordt niet gehaald. Maar als dat wel zo was geweest, had ik waarschijnlijk de film niet uit kunnen zien door ademnood. Al met al is het een film die net als andere films over kartels te denken zet. Hoe ze daar te werk gaan, is iets waar wij ons toch niets bij voor kunnen stellen. Het einde is wat dat betreft ook wel perfect: werken volgens het boekje? Dat kun je doen, maar onkruid groeit altijd en overal. Vooral daar in die kartels. En Sicario is dan wel niet de eerste film die het lukt dat te vertellen, maar de manier waarop… Ja, daarmee slaagt Villeneuve toch met slag en wimpel. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lakigigar Geplaatst 15 oktober 2015 Share Geplaatst 15 oktober 2015 (bewerkt) Everest gaan kijken, zal ook wel kleine recensie zetten. Wel even zeggen dat ik helemaal alleen in de cinema zat. Dat zou je toch niet verwachten voor zo een film. :D 15 oktober 2015 bewerkt door Lakigigar Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Simonsav Geplaatst 15 oktober 2015 Share Geplaatst 15 oktober 2015 Goh, heerlijk vind ik dat, wanneer je helemaal alleen zit. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
vinnypassy Geplaatst 15 oktober 2015 Share Geplaatst 15 oktober 2015 Dat heb ik hier thuis ook altijd (h) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Simonsav Geplaatst 15 oktober 2015 Share Geplaatst 15 oktober 2015 Maar daar heb je vervelende kutkinders buiten je raam :LO: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lakigigar Geplaatst 15 oktober 2015 Share Geplaatst 15 oktober 2015 Goh, heerlijk vind ik dat, wanneer je helemaal alleen zit. ik vond het ook heel erg leuk. was idd heerlijk. lekker relaxt :) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 15 oktober 2015 Auteur Share Geplaatst 15 oktober 2015 [MENTION=18663]Chiemel[/MENTION]; Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lakigigar Geplaatst 15 oktober 2015 Share Geplaatst 15 oktober 2015 Het probleem met de Belgische film/serie is dat we zover gekomen zijn dat de keuze om te kiezen voor een dialect als taalgebruik niet meer gebaseerd is om het realisme te verhogen, maar er wel ingevoegd is puur om te imponeren net zoals vele andere films ook maar choqueren om te choqueren zonder een onderliggende reden. Ik heb het gevoel dat men soms door dat taalgebruik typetjes willen creëren en het realisme door dialectisch taalgebruik juist wegvalt. Het is alsof iedere Belg een spraakgebrek heeft, aangezien in iedere film het taalgebruik ferm overdreven is. Het taalgebruik moet iets toevoegen, maar dat doet het nauwelijks tot nooit. Het moet in een geloofwaardige context gebruikt worden. Belgen denken ten onrechtmate dat het toevoegen van dialect, hun film verbetert, terwijl het gewoon steeds te overdreven is. Perfect voorbeeld is Bevergem. Een komische absurde 'kwaliteitsserie' dat zich fixeert op een West-Vlaams dorpje. Echter zou iedere inwoner hier een spraakgebrek moeten hebben, gebeurt er nauwelijk iets, en wordt iedere discussie gebruikt om nogmaals nieuwe catchy West-Vlaamse woorden te kunnen tentoonstellen. Die serie draait louter omtrent de West-Vlaamse taal, al de rest is bijzaak. http://speeltuin.stubru.be/bevergem/ Deze site maakt dit pijnlijk duidelijk. Anderen die het hier mee eens zijn? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rexcoder Geplaatst 15 oktober 2015 Share Geplaatst 15 oktober 2015 Twee minuten gekeken omdat ik aan het wachten was op het programma dat volgde. Dat spuuglelijke West-Vlaamse dialect komt stillekesaan mijn strot uit. Ik kom het precies overal tegen tegenwoordig. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten