Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Film Topic

Kyrill

Aanbevolen berichten

[YOUTUBE]

[/YOUTUBE]

(rechtstreekse link voor als ie niet werkt:

)

Had imo geen sequel nodig, want Sicario eindigde voor mij perfect, maar goed. Deze ziet er meer actie dan thriller uit ook.

Maarja. Geen Denis Villeneuve, geen Emily Blunt, geen Roger Deakins. Wordt afwachten.

bewerkt door Simonsav
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Boku wa Asu, Kinou no Kimi to Dêto Suru (My Tomorrow, Your Yesterday, 2016)

Een romantisch mysterie, het kan ook. Jongen ontmoet meisje op de trein, wordt op slag verliefd, en besluit zijn kans te wagen. Meisje gaat erin mee, maar heeft wel een geheim. Ok, dit hebben we wel al eens vaker zien doen. Echter, wat dat geheim uiteindelijk is, nee, dat had ik nog nooit eerder gezien. Dus in dat opzicht wel punten voor originaliteit. Niet dat het overigens zo'n briljante twist is hoor.

Verder is het vooral een lieve, maar ook wel heeeel erg zoete film. Een beetje té, vaak. Tikje meer subtiliteit was geen overbodige luxe geweest.

3*

Link naar opmerking
Deel via andere websites

E7Nm6RY.jpg

Realive (2016)

Sci-fi filmpje over een jonge man die, nadat hij te horen krijgt dat hij een ongeneeslijke vorm van kanker heeft, zich daar niet kan bij neerleggen en besluit om zich te laten invriezen in de hoop binnen een x aantal decennia opnieuw 'wakker' te kunnen worden in een technologisch geavanceerde toekomst, en een succesvolle behandeling te krijgen. De film bekijkt de twee kanten van het verhaal, enerzijds voor zijn invriezen, de laatste weken van zijn leven op dat moment en zijn relaties, plus reacties van de mensen rondom hem. En anderszijds ook wat er gebeurt in de toekomst. Erg boeiende film.

3.5*

bewerkt door Simonsav
Link naar opmerking
Deel via andere websites

7594Sfi.jpg

Lady Bird (2017)

Het directiedebuut van Greta Gerwig, die we vooral kennen als hoofdrolspeelster uit Frances Ha, één van de betere films uit de mumblecore-stroming. Lady Bird gaat over een meisje, Christine, die opgroeit in Sacramento maar er vooral van droomt om zo snel mogelijk daar weg te kunnen. In die overtuiging botst ze regelmatig met haar moeder. Het is een coming of age filmpje zonder echt duidelijk begin of einde, het lijkt meer een episode uit het leven van "Lady Bird", zoals Christine zich laat noemen. Het kabbelt zo'n anderhalf uurtje rustig door zonder al teveel drama, en dat is prima, maar ik gok dat ik het ook vrij snel weer vergeet.

3*

BrVzWNt.jpg

Coco (2017)

De nieuwe Pixar-productie, die wat mij betreft niet meteen uitblinkt in originaliteit maar zich vooral aan het beproefde recept houdt. Verhaaltje is vrij standaard, animatie staat zoals altijd geweldig op punt, maar je merkt wel het ondertussen bekende stramien, compleet met een ietwat geforceerd einde - maargoed, het werkt, gezien het aantal snotterende mensen in de bioscoop.

3*

Link naar opmerking
Deel via andere websites

u0MmA6E.jpg

Abad Va Yek Rooz (Life and a Day, 2016)

Een Iraans familiedrama met één van 's lands bekendste exportproducten qua acteurs in de hoofdrol, Peyman Moaadi. Gaat over een jonge vrouw die op het punt staat te trouwen, en in een dilemma zit tussen de keuze voor haar nieuwe man, of de loyaliteit aan haar familie, en dan haar twee broers in het bijzonder, die beide nogal wat problemen kennen. Het is een film die veel meer hamert op de lokale cultuur dan een gemiddelde Farhadi, en daarom ook iets moeilijker te vatten was. Minder meeslepend ook voor iemand als mezelf. De dialogen leken soms ook wel eindeloos te duren, waardoor ook mijn aandacht wat minder werd. Een paar mooie scenes ten spijt, viel het me overall gezien tegen.

2.5*

4sTNirs.jpg

Call Me By Your Name (2017)

Had de kans om deze enkele maanden geleden te zien op het Filmfest in Gent, maar toen niet gedaan. Werd daar toen door de jongerenjury uitgeroepen tot beste film.

Call Me By Your Name gaat over een jonge professor, gespeeld door Armie Hammer (de "tweeling" uit The Social Network) die tijdens een zomer te gast is bij een Amerikaans gezin op het Italiaans platteland en daar een romance beleeft met de zoon van dat gezin. Het is een film die vooral geroemd werd om zijn prachtige beeldvorming en mooie soundtrack, daar sluit ik mij ook bij aan. De schitterende decors met de zachte muziek van Sufjan Stevens op de achtergrond zorgen voor een heerlijk melancholisch gevoel. In het verhaal zelf kon ik mij minder inleven, was ook minder indringend dan het thematisch gelijkaardige Moonlight eerder dit jaar.

3.5*

Link naar opmerking
Deel via andere websites

TfM1nJU.jpg

Brawl in Cell Block 99 (2017)

Een titel die ik hier en daar al was tegengekomen, maar dacht dat het één of andere hele slechte B-film was. Bleek toch een pak goeie reviews te kijken, dus mijn kans gewaagd.

En goh. Aangenaam verrast. Niet in het minst door Vince Vaughn. De man die er een carriere heeft van gemaakt om uit te blinken in veelal nietszeggende en vergeetachtige rolletjes. Dit is misschien wel de rol waar ik het eerst aan zal denken als je me over 30 jaar vraagt naar Vaughn. Vooral fysiek is zijn verschijning doorheen de film echt imposant.

Voor een actiefilm is het verder best traag. Opbouw duurt lang, maar dan krijg je ook wat. Wanneer het tempo uiteindelijk toch (relatief) de hoogte in gaat, wordt het bij momenten toch echt bruut. En dan bedoel ik BRUUT. Geen snelle cuts, maar expliciet, duidelijk in beeld gebracht geweld. Niet voor tere zieltjes.

Al bij al vermakelijk filmpje, met een sterke Vaughn. Dat ik dit ooit nog eens had kunnen zeggen.

3.5*

bewerkt door Simonsav
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Laatste overzichtje van het jaar. Binnenkort natuurlijk ook mijn jaarlijst :thumb:

December

Films

239. internet.pngExam (Stuart Hazeldine, 2009) :: 6.8

240. internet.pngEl incidente (Isaac Ezban, 2014) :: 6.7

241. internet.pngI Don't Feel at Home in This World Anymore (Macon Blair, 2017) :: 6.5

242. internet.pngThe Big Sick (Michael Showalter, 2017) :: 7.0

243. internet.pngMother! (Darren Aronofsky, 2017) :: 5.0

244. dvd.pngComet (Sam Esmail, 2014) eye.gif :: 7.7

245. internet.pngSekai Kara Neko ga Kietanara (Akira Nagai, 2016) :: 6.1

246. internet.pngVolver a morir (Miguel Urrutia, 2011) :: 6.4

247. internet.pngDay Night Day Night (Julia Loktev, 2006) :: 6.5

248. internet.pngKono sekai no katasumi ni (Sunao Katabuchi, 2016) :: 5.8

249. internet.pngObvious Child (Gillian Robespierre, 2014) :: 4.0

250. internet.pngLogan Lucky (Steven Soderbergh, 2017) :: 6.0

251. internet.pngVisceral (Finley Bernsen, Cassio Mendoza, 2015) :: -

252. internet.pngBoku wa Asu, Kinou no Kimi to Dêto Suru (Takahiro Miki, 2016) :: 6.5

253. internet.pngRealive (Mateo Gil, 2016) :: 7.2

254. internet.pngLady Bird (Greta Gerwig, 2017) :: 6.8

255. bios.pngCoco (Adrian Molina, Lee Unkrich, 2017) :: 6.7

256. internet.pngAbad va yek rooz (Saeed Roustayi, 2016) :: 5.7

257. internet.pngCall Me by Your Name (Luca Guadagnino, 2017) :: 7.0

258. internet.pngOkja (Joon-ho Bong, 2017) :: 7.0

259. internet.pngMark Felt: The Man Who Brought Down the White House (Peter Landesman, 2017) :: 5.5

260. internet.pngBrawl in Cell Block 99 (S. Craig Zahler, 2017) :: 7.0

Series

261. internet.pngFriday Night Lights - Seizoen 1 (Peter Berg, 2006): Aflevering 1 t/m 22 :: 8.0

262. internet.pngFriday Night Lights - Seizoen 2 (Peter Berg, 2007): Aflevering 1 t/m 15 :: 7.9

263. internet.pngFriday Night Lights - Seizoen 3 (Peter Berg, 2008): Aflevering 1 t/m 6 (nog niet af gezien)

264. internet.pngMindhunter - Seizoen 1 (Joe Penhall, 2017): Aflevering 4 t/m 10 :: 8.3

Statistieken

Totaal 22 films (maandgemiddelde: 19.0) gekeken:

- Kort (t/m 20 min.): 1.

- Middel (21 t/m 75 min.): 0.

- Lang (meer dan 75 min.): 21.

Totaal 50 afleveringen van series gekeken.

Totale speelduur: 5022 min.

Aantal films / series herzien: 1.

Best beoordeeld: Mindhunter - Seizoen 1 (8.3, 4de dit jaar).

Slechtst beoordeeld: Obvious Child (4.0).

Media-verdeling

bios.png 1.

dvd.png 1.

internet.png 24.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

TfM1nJU.jpg

Brawl in Cell Block 99 (2017)

Een titel die ik hier en daar al was tegengekomen, maar dacht dat het één of andere hele slechte B-film was. Bleek toch een pak goeie reviews te kijken, dus mijn kans gewaagd.

En goh. Aangenaam verrast. Niet in het minst door Vince Vaughn. De man die er een carriere heeft van gemaakt om uit te blinken in veelal nietszeggende en vergeetachtige rolletjes. Dit is misschien wel de rol waar ik het eerst aan zal denken als je me over 30 jaar vraagt naar Vaughn. Vooral fysiek is zijn verschijning doorheen de film echt imposant.

Voor een actiefilm is het verder best traag. Opbouw duurt lang, maar dan krijg je ook wat. Wanneer het tempo uiteindelijk toch (relatief) de hoogte in gaat, wordt het bij momenten toch echt bruut. En dan bedoel ik BRUUT. Geen snelle cuts, maar expliciet, duidelijk in beeld gebracht geweld. Niet voor tere zieltjes.

Al bij al vermakelijk filmpje, met een sterke Vaughn. Dat ik dit ooit nog eens had kunnen zeggen.

3.5*

Twijfelde om die te gaan kijken omdat ik ook dacht aan een b-film, maar dan vis ik 'm ook ff op.

Mijn laatste overzichtje is een vrij korte. Vooral de X-Men reeks eens gekeken.

December

Films

144. icon_on_demand.pngThe Siege of Jadotville (Ritchie Smyth, 2016) :: 7.0

145. internet.pngX-Men (Bryan Singer, 2000) :: 6.8

146. internet.pngX2 (Bryan Singer, 2003) :: 6.7

147. internet.pngX-Men: The Last Stand (Brett Ratner, 2006) :: 7.3

148. internet.pngX-Men: First Class (Matthew Vaughn, 2011) :: 7.7

149. internet.pngX-Men: Days of Future Past (Bryan Singer, 2014) :: 8.0

150. internet.pngX-Men: Apocalypse (Bryan Singer, 2016) :: 7.5

151. internet.pngA Serious Man (Ethan Coen, Joel Coen, 2009) :: 4.8

152. icon_on_demand.pngBright (David Ayer, 2017) :: 6.5

153. internet.pngFrank (Lenny Abrahamson, 2014) :: 7.4

Series

154. icon_on_demand.pngNew Girl - Seizoen 2 (Elizabeth Meriwether, 2012): Aflevering 15 t/m 25 :: 8.0

155. icon_on_demand.pngNew Girl - Seizoen 3 (Elizabeth Meriwether, 2013): Aflevering 1 t/m 23 :: 7.2

156. icon_on_demand.pngNew Girl - Seizoen 4 (Elizabeth Meriwether, 2014): Aflevering 1 t/m 22 :: 7.9

157. icon_on_demand.pngNew Girl - Seizoen 5 (Elizabeth Meriwether, 2016): Aflevering 1 t/m 3 (nog niet af gezien)

158. internet.pngVikings - Seizoen 5 (Michael Hirst, 2017): Aflevering 1 t/m 6 (nog niet af gezien)

Statistieken

Totaal 10 films (maandgemiddelde: 11.7) gekeken:

- Kort (t/m 20 min.): 0.

- Lang (meer dan 75 min.): 10.

Totaal 65 afleveringen van series gekeken.

Totale speelduur: 2741 min.

Aantal films / series herzien: 0.

Best beoordeeld: X-Men: Days of Future Past, New Girl (8.0, 14de dit jaar).

Slechtst beoordeeld: A Serious Man (4.8).

Media-verdeling

internet.png 9.

icon_on_demand.png 6.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben ook wel benieuwd naar die met Vaughn, staat al op mijn harde schijf. :-) Laatste dagen nog ff drie filmpjes meegepikt: Side Effects was wel aardig, Oslo 31. August was bij de herkijk net minder (toch minder impact en verrassend en de mooie momentjes van de eerste keer leken nu schaarser) en Good Time was best lekker; vooral de soundtrack in combinatie met de donkere sfeer, love it.

December

Films

91. internet.pngThe Big Sick (Michael Showalter, 2017) :: 7.0

92. internet.pngAtomic Blonde (David Leitch, 2017) :: 6.5

93. bluray.pngInto the Wild (Sean Penn, 2007) eye.gif :: 9.0

94. icon_on_demand.pngSide Effects (Steven Soderbergh, 2013) :: 7.0

95. internet.pngOslo, 31. august (Joachim Trier, 2011) eye.gif :: 7.5

96. internet.pngGood Time (Ben Safdie, Joshua Safdie, 2017) :: 7.3

Series

97. icon_on_demand.pngBron/Broen - Seizoen 3 (Hans Rosenfeldt, 2015): Aflevering 4 t/m 10 :: 8.5

98. icon_on_demand.pngEasy - Seizoen 2 (Joe Swanberg, 2017): Aflevering 1 t/m 2 (nog niet af gezien)

Statistieken

Totaal 6 films (maandgemiddelde: 6.5) gekeken:

- Lang (meer dan 75 min.): 6.

Totaal 9 afleveringen van series gekeken.

Totale speelduur: 1160 min.

Aantal films / series herzien: 2.

Best beoordeeld: Into the Wild (9.0, 3de dit jaar).

Slechtst beoordeeld: Atomic Blonde (6.5).

Media-verdeling

bluray.png 1.

internet.png 4.

icon_on_demand.png 3.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb afgelopen jaar niet overdreven films gezien, maar toch nog maar even een klein lijstje met wat ik heb gezien op volgorde van goed naar slecht.

1. Wind River (Taylor Sheridan)

2. The Big Sick (Michael Showalter)

3. Dunkirk (Christopher Nolan)

4. Guardians of the Galaxy Vol. 2 (James Gunn)

5. Baby Driver (Edgar Wright)

6. Columbus (Kogonada)

7. To the Bone (Marti Noxon)

8. Shot Caller (Ric Roman Waugh)

9. Wonder Woman (Patty Jenkins)

10. War for the Planet of the Apes (Matt Reeves)

Logan Lucky (Steven Soderbergh)

Stronger (David Gordon Green)

Detroit (Kathryn Bigelow)

Gerald's Game (Mike Flanagan)

It (Andy Muschietti)

Kong: Skull Island (Jordan Vogt-Roberts)

The Wall (Doug Liman)

Alien: Covenant (Ridley Scott)

The Fate of the Furious (F. Gary Gray)

The Zookeeper's Wife (Niki Caro)

Life (Daniel Espinosa)

Bright (David Ayer)

Baywatch (Seth Gordon)

Get Out (Jordan Peele)

Gifted (Marc Webb)

The Mummy (Alex Kurtzman)

Brawl in Cell Block 99 (S. Craig Zahler)

Going in Style (Zach Braff)

The Book of Henry (Colin Trevorrow)

The Hitman's Bodyguard ()

Sand Castle (Fernando Ciombra)

6 Days (Toa Fraser)

The Dark Tower (Nikolaj Arcel)

Death Note (Adam Wingard)

The Crash (Aram Rappaport)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

December

Films

173. internet.pngAjeossi (Jeong-beom Lee, 2010) :: 7.8

174. internet.pngDunkirk (Christopher Nolan, 2017) :: 7.5

175. internet.pngGuardians of the Galaxy Vol. 2 (James Gunn, 2017) :: 7.2

176. internet.pngA Serious Man (Ethan Coen, Joel Coen, 2009) :: 7.0

177. internet.pngT2 Trainspotting (Danny Boyle, 2017) :: 7.5

178. internet.pngThe Room (Tommy Wiseau, 2003) :: 3.0

179. tv.pngThe Simpsons Movie (David Silverman, 2007) :: 7.0

Series

180. internet.pngBoJack Horseman - Seizoen 4 (Raphael Bob-Waksberg, 2017): Aflevering 10 t/m 12 :: 8.2

181. internet.pngCurb Your Enthusiasm - Seizoen 1 (Larry David, 2000): Aflevering 1 t/m 10 :: 7.8

182. internet.pngCurb Your Enthusiasm - Seizoen 2 (Larry David, 2001): Aflevering 1 (nog niet af gezien)

183. internet.pngDark - Seizoen 1 (Baran bo Odar, 2017): Aflevering 1 t/m 2 (nog niet af gezien)

184. internet.pngGeneration Kill - Seizoen 1 (Evan Wright, 2008): Aflevering 1 t/m 7 :: 8.0

185. internet.pngMr. Robot - Seizoen 3 (Sam Esmail, 2017): Aflevering 1 t/m 10 :: 7.8

186. internet.pngNathan for You - Seizoen 2 (Nathan Fielder, Michael Koman, 2014): Aflevering 5 t/m 8 :: 8.2

187. internet.pngNathan for You - Seizoen 3 (Nathan Fielder, Michael Koman, 2015): Aflevering 1 t/m 8 :: 8.0

188. internet.pngNathan for You - Seizoen 4 (Nathan Fielder, Michael Koman, 2017): Aflevering 1 t/m 8 :: 8.0

189. internet.pngOzark - Seizoen 1 (Bill Dubuque, Mark Williams, 2017): Aflevering 3 t/m 10 :: 8.0

Statistieken

Totaal 7 films (maandgemiddelde: 10.2) gekeken:

- Lang (meer dan 75 min.): 7.

Totaal 61 afleveringen van series gekeken.

Totale speelduur: 3266 min.

Aantal films / series herzien: 0.

Best beoordeeld: BoJack Horseman - Seizoen 4, Nathan for You (8.2, 31ste dit jaar).

Slechtst beoordeeld: The Room (3.0).

Media-verdeling

internet.png 16.

tv.png 1.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook van mij weer tijd voor een jaaroverzicht, zoals gewoonlijk. Iets minder films gezien dan vorig jaar, maar nog steeds méér dan genoeg voor een deftige lijst :thumb:

Vorig jaar veel buitenlandse films aan de top, maar heb de indruk dat het dit jaar wel prima was voor Amerikaanse producties. Echt veel sterke films gezien.

• Afgelopen jaar 113 nieuw uitgebrachte films gekeken
  • Daarvan precies 50 in een bioscoopzaal gezien
  • Het vaakst 3* sterren uitgedeeld, namelijk 42 keer - ook 40 keer een 3.5* en das best veel voor mij :p
  • Net zoals vorig jaar is er maar 1 film die een 4.5* kreeg
  • Met een gemiddelde beoordeling van 3.03* scoor ik iets beter dan vorig jaar (toen 2.95*)
  • Niet verrassend is ook de VS weer hofleverancier met 57 films - ongeveer de helft van mijn lijst

11kdsfp.png

113 wus.gif Arsenal // Steven C. Miller

14ier09.png

112 wus.gif The Circle // James Ponsoldt

111 wus.gif The House // Andrew Jay Cohen

2vbq8i1.png

110 wfr.gif Overdrive // Antonio Negret

109 wus.gif Jackie // Pablo Larraín

108 wus.gif Locked Up // Jared Cohn

107 wnl.gif Een Echte Vermeer // Rudolf van den Berg

106 wus.gif Kong: Skull Island // Jordan Vogt-Roberts

105 wus.gif Priceless // Ben Smallbone

104 wbe.gif Alleen Eline // Hugo Van Laere

6dttw7.png

103 wil.gif Sipour Al Ahava Va'khoshekh (A Tale of Love and Darkness) // Natalie Portman

102 wnl.gif Silk Road // Mark de Cloe

101 wus.gif Before I Fall // Ry Russo-Young

100 wus.gif Sleepless // Baran Bo Odar

99 wus.gif Mother! // Darren Aronofsky

98 wus.gif Hidden Figures // Theodore Melfi

97 wus.gif Mark Felt: The Man Who Brought Down The White House // Peter Landesman

96 wus.gif The Beguiled // Sofia Coppola

95 wde.gif Die Mitte der Welt (Center of My World) // Jakob M. Erwa

94 wus.gif Wakefield // Robin Swicord

93 wbe.gif Het Tweede Gelaat // Jan Verheyen

92 wnl.gif Brimstone // Martin Koolhoven

91 wus.gif The Only Living Boy in New York // Marc Webb

90 wir.gif Abad Va Yek Rooz (Life and a Day) // Saeed Roustayi

89 wus.gif White Girl // Elizabeth Wood

88 wjp.gif Kono Sekai no Katasumi Ni (In This Corner of the World) // Sunao Katabuchi

87 wgb.gif The Girl With All The Gifts // Colm McCarthy

ms23v9.png

86 wus.gif War For The Planet of the Apes // Matt Reeves

85 wus.gif Logan Lucky // Steven Soderbergh

84 wbe.gif Façades // Kaat Beels, Nathalie Basteyns

83 wes.gif Que Dios Nos Perdone (May God Save Us) // Rodrigo Sorogoyen

82 wus.gif Life // Daniel Espinosa

81 wus.gif Passengers // Morten Tyldum

80 wus.gif Atomic Blonde // David Leitch

79 wus.gif The Founder // John Lee Hancock

78 wis.gif Grimmd (Cruelty) // Anton Sigurdsson

77 wjp.gif Sekai Kara Neko ga Kietanara (If Cats Disappeared from the World) // Akira Nagai

76 wes.gif The Girl From The Song // Ibai Abad

75 wau.gif Teenage Kicks // Craig Boreham

74 wfr.gif Orpheline (Orphan) // Arnaud des Pallières

73 wil.gif Me'ever Laharim Vehagvaot (Beyond the Mountains and Hills) // Eran Kolirin

72 wit.gif Periclo il Nero // Stefano Mordini

71 wus.gif Zero Days // Alex Gibney

70 wjp.gif Umi Yori Mo Mada Fukaku (After The Storm) // Hirokazu Koreeda

69 wus.gif Bottom of the World // Richard Sears

68 wus.gif The Wall // Doug Liman

67 wus.gif You Were Never Really Here // Lynne Ramsay

66 wus.gif Fences // Denzel Washington

65 wus.gif The Glass Castle // Destin Cretton

64 wjp.gif Boku wa Asu, Kinou no Kimi to Dêto Suru (My Tomorrow, Your Yesterday) // Takahiro Miki

63 wus.gif I Don't Feel at Home in This World Anymore // Macon Blair

62 wus.gif Good Time // Ben Safdie, Joshua Safdie

61 wes.gif Amar // Esteban Crespo, Nikhil Dhilpe

60 wus.gif It // Andy Muschietti

59 wus.gif American Made // Doug Liman

58 wus.gif Patriots Day // Peter Berg

57 wau.gif Lion // Garth Davis

56 wus.gif It Comes At Night // Trey Edward Shults

55 wus.gif Split // M. Night Shyamalan

54 wus.gif The Fate of the Furious // F. Gary Gray

53 wbr.gif Aquarius // Kleber Mendonça Filho

52 wus.gif Coco // Adrian Molina, Lee Unkrich

51 wco.gif Pariente (Guilty Men) // Iván Gaona

50 wit.gif Fortunata (Lucky) // Sergio Castellitto

49 wus.gif Lady Bird // Greta Gerwig

48 wau.gif Hounds of Love // Ben Young

47 wsg.gif Apprentice // Junfeng Boo

46 wus.gif The Edge of Seventeen // Kelly Fremon Craig

45 whu.gif Jupiter Holdja (Jupiter's Moon) // Kornél Mundruczó

10qmjqq.png

44 wmm.gif The Road To Mandalay // Midi Z

43 wbe.gif El Color Del Cameleon (The Color of the Chameleon) // Andres Lubbert

42 wge.gif Hostages // Rezo Gigineishvili

41 wus.gif Ghost in the Shell // Rupert Sanders

40 wkr.gif Okja // Joon Ho Bong

39 wph.gif Birdshot // Mikhail Red

38 wes.gif Tarde Para La Ira (The Fury of a Patient Man) // Raúl Arévalo

37 wse.gif The Nile Hilton Incident // Tarik Saleh

36 wfr.gif Les Innocentes // Anne Fontaine

35 wus.gif Brawl in Cell Block 99 // Steven Craig Zahler

34 wit.gif Call Me By Your Name // Luca Guadagnino

33 wus.gif Manchester By The Sea // Kenneth Lonergan

32 wus.gif A Ghost Story // David Lowery

31 wus.gif Little Men // Ira Sachs

30 wus.gif Complete Unknown // Joshua Marston

29 wus.gif The Big Sick // Michael Showalter

28 wus.gif Shot Caller // Ric Roman Waugh

27 wus.gif John Wick: Chapter 2 // Chad Stahelski

26 wru.gif Tesnota (Closeness) // Kantemir Balagov

25 wbr.gif As Duas Irenes (Two Irenes) // Fabio Meira

24 wtr.gif Koca Dünya (Big Big World) // Reha Erdem

23 wjp.gif Rippu Van Winkuru no hanayome (A Bride for Rip Van Winkle) // Shunji Iwai

22 wbe.gif Realive // Mateo Gil

21 wkr.gif Geumul (The Net) // Ki-duk Kim

20 wus.gif Get Out // Jordan Peele

19 wfr.gif Ava // Léa Mysius

18 wmx.gif La Region Salvaje (The Untamed) // Amat Escalante

17 wgb.gif T2 Trainspotting // Danny Boyle

16 wau.gif Berlin Syndrome // Cate Shortland

15 wus.gif Moonlight // Barry Jenkins

EWRpUP7.png

14 wis.gif Bokeh // Geoffrey Orthwein, Andrew Sullivan

6GnTVYx.png

13 wus.gif Baby Driver // Edgar Wright

bGfZFEI.png

12 wgb.gif Dunkirk // Christopher Nolan

2CJtfCw.png

11 wus.gif Three Billboards Outside Ebbing, Missouri // Martin McDonagh

U9CBljd.png

10 wus.gif 20th Century Women // Mike Mills

0JeSblr.png

9 wus.gif Columbus // Kogonada

rv6TYH9.png

8 weg.gif Eshtebak (Clash) // Mohamed Diab

PmCu143.png

7 wse.gif The Square // Ruben Östlund

9KE25xR.png

6 wgb.gif The Killing of a Sacred Deer // Yorgos Lanthimos

8pGGTpq.png

5 wru.gif Nelyubov (Loveless) // Andrey Zvyagintsev

TbuzpRy.png

fcv7zl.png

4 wus.gif Wind River // Taylor Sheridan

jx8JYij.png

3 wus.gif Paterson // Jim Jarmusch

4q8eUw7.png

2 wno.gif Thelma // Joachim Trier

3mAmSsU.png

30lpfts.png

1 wus.gif Blade Runner 2049 // Denis Villeneuve

W05pvbw.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

December

Films

80. King Arthur: Legend of the Sword (Guy Ritchie, 2017) :: 6.3

81. The Big Wedding (Justin Zackham, 2013) :: 5.8

82. Jeff, Who Lives at Home (Duplass Brothers, 2011) :: 6.0

83. Coach Carter (Thomas Carter, 2005) :: 7.4

84. The Accountant (Gavin O'Connor, 2016) :: 7.7

85. Office Christmas Party (Will Speck, 2016) :: 6.1

Series

1. The Walking Dead - Seizoen 8 : Aflevering 7 t/m 8 :: 7.0

2. Freaks and Geeks - Seizoen 1 :: 7.8

Statistieken

Totaal 6 films (maandgemiddelde: 7,1) gekeken:

- Lang (meer dan 75 min.): 14.

Totale speelduur: 1837 minuten.

Totaal 24 afleveringen van series gekeken.

Best beoordeelde film: The Accountant (7.7).

Slechtst beoordeelde film: The Big Wedding (5.8).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Net Perfetti Sconosciuti (2016) gezien. Goede film, al had ik niet direct door [spoiler=einde]dat het einde een soort van alternatief einde was. Dus zodra de stellen naar buiten lopen zie je een einde waarbij het telefoon spel nooit gespeeld is.

Erg gewaagde keuze van de regisseur. Ik kan voor mezelf gewoon niet bepalen wat ik er nou van vind, het schommelt per moment. Ik neig nu toch naar een goede keuze op het moment. 3,5*

Zag dat Simon hem ook ooit heeft gezien. Wat vond jij van het einde? Indien je je dat nog kan herinneren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

[quote name='Dansmeister']Geen enkele film gezien van je 113 @Simonsav . Voor het eerst. Dat was mijn 2017 netjes samengevat dus op filmgebied.[/QUOTE] Zeggen dat ik vorig jaar nog aanradertjes als [I]Blue Jay[/I] kreeg van je. Dit jaar het grote niets :( [quote name='Justin']Net [B]Perfetti Sconosciuti (2016) [/B]gezien. Goede film, al had ik niet direct door [SPOILER=einde]dat het einde een soort van alternatief einde was. Dus zodra de stellen naar buiten lopen zie je een einde waarbij het telefoon spel nooit gespeeld is.[/SPOILER] Erg gewaagde keuze van de regisseur. Ik kan voor mezelf gewoon niet bepalen wat ik er nou van vind, het schommelt per moment. Ik neig nu toch naar een goede keuze op het moment. 3,5* Zag dat Simon hem ook ooit heeft gezien. Wat vond jij van het einde? Indien je je dat nog kan herinneren. [/QUOTE] Ik moet wel even terugdenken ja. Geloof dat ik die op een festival zag, en er veelal boos werd gereageerd in de zaal op dat einde :D Ik had er zelf minder problemen mee, als je even de titel van de film in gedachte houdt is het zelfs eerder logisch dat [tekst]de regisseur een beetje een spelletje speelt met zijn publiek, toont wat er "kan" gebeuren, maar uiteindelijk kiest om op het einde dat scenario terug in de kast te schuiven en te tonen dat al die zogezegde vrienden eigenlijk toch gewoon vreemden voor elkaar zijn[/tekst]. Denk ik ;sm;
Link naar opmerking
Deel via andere websites