bril_idioot Geplaatst 5 januari 2018 Share Geplaatst 5 januari 2018 Ik had er ook echt geen problemen mee. Vond het wel iets hebben. Al snap ik niet waarom je er boos over zou kunnen worden. Daarvoor speelt het einde een te insignificante rol binnen het geheel (bij deze film). Het verschil tussen het verwachte en daadwerkelijke einde zorgt er niet echt voor dat de film in z'n geheel ook iets anders communiceert namelijk. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Simonsav Geplaatst 6 januari 2018 Share Geplaatst 6 januari 2018 The Disaster Artist (2017) Wel ok - maar leeft imo niet op tot de hype. Film probeert een mooi verhaal te vertellen over een wat onbegrepen, excentriek figuur, en diens vriendschap met een collega beginnend acteur. Het is allemaal wel aardig, maar niet altijd even geloofwaardig. Grappige momenten zijn er genoeg, maar eigenlijk zijn dat vooral de 'nagespeelde' scenes uit The Room. Mja. 3* Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Justin Geplaatst 6 januari 2018 Share Geplaatst 6 januari 2018 Die scene dat hij uit die schuur kwam was wel mooi. :D Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Laki Geplaatst 8 januari 2018 Share Geplaatst 8 januari 2018 Maar 17 films gezien uit 2017 voorlopig. Gelukkig daar toch wel al een paar goede films van gezien, maar helaas ook films die me tegenvallen (Moonlight en La La Land). 1. Manchester by the Sea Voor mij is dit topcinèma of waarom ik filmliefhebber ben in de eerste plaats. Dit voelt zo echt en realistisch aan, en tegelijkertijd ook echt met liefde gemaakt. Ook amper goedkope sentimentaliteit te zien. Zeer sfeervol. Maar qua psychologie of hoe personages in elkaar steken één van de sterkste films die ik al gezien heb, en daar zitten de acteerprestaties zeker voor wat tussen. Casey Affleck won niet voor niets de Oscar voor beste acteur. Ik zal ook nog eens You Can Count On Me van Kenneth Lonergan moeten zien. 2. Get Out Een beetje de sensatie van afgelopen jaar. Hij maakt zelfs kans op enkele Oscars, en dat voor een horror. Ik vind hem vrij origineel uit de hoek komen, en best vrij spannend met momenten, dus zeker een geslaagde prent. 3. Jungle: Een beetje de Everest van dit jaar, en net zoals die film, ligt deze film me ook. Verhalen zoals deze vind ik gewoon enorm interessant. En net zoals bij Everest een opbouw die wat tijd nodig heeft, maar als je daar doorheen komt, dan wordt je daarvoor beloond in het tweede deel. 4. Life: Velen zien Life als een soort rip-off mix van Alien en/of Gravity, maar uiteindelijk vind ik het toch zeker origineel genoeg, en net zoals bij Jungle liggen dit soort films me nu éénmaal goed. Nee, hij haalt zeker niet het niveau van Alien, maar dat moet ook niet en dat verwachtte ik ook niet. Ik vind gewoon dat men vrij hard is voor deze film. 5. A Monster Calls: film die emotioneel verrast en sterk is, en die weinig nodig heeft om iets te doen met je, hoewel het inhoudelijk niet altijd vlekkeloos gaat, maar hij doet me wel iets (en dat hoort film ook te doen). Ik heb ook de originele trilogie van Star Wars gezien, en ben ook wel "een beetje" fan aan het worden van die trilogie. Al heb ik ook episode 1 gezien en die vond ik best vrij slecht, al is daar blijkbaar ook veel over geschreven geweest, dus ik ga daar geen bijdrage aan toevoegen. Hetzelfde met Lord of the Rings en Indiana Jones trouwens. Ik merk dat ik bij dat soort films altijd een beetje tijd nodig heb tegen dat ik het kan waarderen, of tegen dat ik me verbonden voel met de setting. Daarom dat de eerste Indiana Jones of Lord of the Rings een pak minder beoordeeld zijn dan de laatste, maar wanneer ik ze nog eens terug zie zal dat hopelijk een pak hoger liggen, of misschien ben ik gewoon meer iemand van de climax en minder van de introductie. Films met een grote setting vergen gewoon meer tijd (en inspanning) van mij, maar uiteindelijk wordt je daar dan wel voor beloond. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Justin Geplaatst 8 januari 2018 Share Geplaatst 8 januari 2018 Nieuw accountje gemaakt kerel? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Laki Geplaatst 9 januari 2018 Share Geplaatst 9 januari 2018 (bewerkt) Nieuw accountje gemaakt kerel? Ik ben al mijn accountgegevens vergeten, en kan niet meer inloggen, en ik heb dit al een tijdje geleden aangemaakt. Het is wel niet de bedoeling dat ik terug een veelposter word, je zal me enkel af en toe in films & series & games & fm (als ik het nog eens uithaal) - sectie zien van tijd tot tijd. Mooie lijstjes waar ik nog veel tips kan uithalen :thumb: Dit jaar belooft ook wel vrij mooi te worden qua film met Like Me, Mektoub My Love, Suspiria, Call me by Your Name, Lady Bird, The Beach Bum, Annihilation, Under The Silver Lake, Ava, I Think We're Alone Now, The Florida Project, Three Billboards Outside Ebbing, Missouri, I, Tonya, Isle of Dogs, The Shape of Water, The Irishman en Assassination Nation onder andere als releases. :) En ook Farghadi, Cuaron, PTA, Chazelle, McKay, Van Sant, McQueen, Saulnier, Duncan Jones en vele anderen hebben ook een nieuwe film. 9 januari 2018 bewerkt door Laki Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Simonsav Geplaatst 9 januari 2018 Share Geplaatst 9 januari 2018 Super Dark Times (2017) Na een tragisch ongeluk komt de vriendschap tussen twee schoolkameraden zwaar onder de druk te staan. En veel meer hoef ik niet weg te geven. Erg tof filmpje. Mooie 90's vibe. Een drama met een vleugje spanning, vooral naar het einde toe, met vooral ook veel paranoia bij de hoofdpersonages, met de grens tussen droom en realiteit die zo nu en dan lijkt te vervagen. Prima neergezet. Prima geacteerd ook. Toffe soundtrack. Ja, geslaagde film. 3.5* Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Simonsav Geplaatst 10 januari 2018 Share Geplaatst 10 januari 2018 Hiso Hiso Boshi aka The Whispering Star (2015) Shion Sono is één van de meest excentrieke regisseurs die er op deze aardbol rondlopen. Deze gekke Japanner springt nagenoeg moeiteloos van het ene genre naar het andere, en soms weet hij zelfs een tiental genres te combineren in één en dezelfde film. Ik heb films gezien van de beste man die heel lekker wegkijken, ik heb tegelijk ook films gezien waar ik werkelijk helemaal niets mee kon. Met The Whispering Star heeft ie zich ook aan een scifi gewaagd. Maar het is een serieus taaie hap geworden. Een bijzonder trage film, compleet in contrast met zijn andere films, over een vrouw die eenzaam door de ruimte zweeft in een verre toekomst, en werkt als een soort pakjesbezorger aan planeten. Het jarenlange tegengaan van de verveling levert niet meteen een boeiend plot op, pas richting het einde komt er wat peper en zout in het verhaal. 2.5* Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Laki Geplaatst 10 januari 2018 Share Geplaatst 10 januari 2018 (bewerkt) Nog eens een topper gezien met In Bruges. Niet meteen de film waarbij ik het verwacht had, maar de zwarte humor, de eigenzinnige sfeer die Brugge uitademt en het rustig ontluikende plot zorgen uiteindelijk voor een mooi geheel. Ik vind het knap hoe men het grijze en licht winterse Brugge gebruikt om de sfeer ermee op te wekken, en hoe men de facetten die Brugge heeft, op een mooie manier kan toepassen in de sfeercreatie. Ik vind het ook mooi hoe het verhaal de tijd neemt om het zich te laten vertellen, rustig, sfeervol maar boeiend. Zeker een aanrader voor wie hem nog niet gezien heeft. 9/10 10 januari 2018 bewerkt door Laki Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Simonsav Geplaatst 12 januari 2018 Share Geplaatst 12 januari 2018 Two Pigeons (2017) Two Pigeons is een film over... twee duiven? Nou, nee. Alhoewel. De film gaat over een man, schijnbaar uit op wraak, die inbreekt bij een makelaar en van binnenuit zijn leven een hel begint te maken - zonder dat die acht heeft van zijn aanwezigheid. Het begint met kleine grapjes maar het gaat steeds verder en verder, tot het leven van de makelaar serieus beïnvloed begint te worden. Geinig filmpje wel. Veel grappige momenten, stiekem ook een beetje vies vaak, soms zelfs wat creepy. Het hoe en waarom over de hele missie wordt langzaamaan ook uit de doeken gedaan - met behulp van.. two pigeons. Leuk gedaan. 3* Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Laki Geplaatst 15 januari 2018 Share Geplaatst 15 januari 2018 Kimssi pyoryugi is misschien wel de beste film die ik dit jaar tot nu toe heb gezien. Lieflijk filmpje in het genre van American Beauty en Amelie waar de chemie voor mij goed zit. Het is een soort van survivalfilm maar uiteindelijk is het veel meer dan dat, en is het survivalelement uiteindelijk het decor van iets veel mooiers. Verder klaagt de film op humoristische wijze ook de consumptiemaatschappij aan met momenten. Dat de Koreanen volleerde filmmakers is al langer geweten, en deze film bewijst dat des te meer. 9/10 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Simonsav Geplaatst 15 januari 2018 Share Geplaatst 15 januari 2018 De link tussen KP en AB moet je mij toch eens uilteggen hoor Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tdogg16 Geplaatst 15 januari 2018 Share Geplaatst 15 januari 2018 Is het dé Laki? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bril_idioot Geplaatst 15 januari 2018 Share Geplaatst 15 januari 2018 Is het dé Laki? Ja. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Simonsav Geplaatst 16 januari 2018 Share Geplaatst 16 januari 2018 Los Cronocrimenes aka Timecrimes (2007) Timecrimes is een zoveelste filmpje in een lange rij over een tijdreizen. Beste vergelijking is misschien wel Triangle, waar eveneens het hoofdpersonage in een soort timeloop vastraakt. Ook hier is het best wel vermakelijk alleen zorgt het ook voor frustraties omdat er uiteindelijk weinig duidelijkheid komt. Het probleem van timeloops is dat je nooit weet waar het begonnen is, en dat, welk standpunt je ook inneemt, er altijd argumenten zijn die dat standpunt ontkrachten. Het scenario hier is leuk bedacht, alleen niet echt bevredigend dus. 3* Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Laki Geplaatst 17 januari 2018 Share Geplaatst 17 januari 2018 (bewerkt) De link tussen KP en AB moet je mij toch eens uilteggen hoor gewoon sfeer/gevoel en mbt op soundtrack. Inhoudelijk niet gerelateerd, [spoiler=]al kun je ook redeneren dat de man in KB in een midlifecrisis zat, terwijl dat hetgeen is waar AB zich eigenlijk op focust. Je kan ook redeneren dat AB misschien minder positief is, maar AB is een beetje dubbel, en legt voor mij weinig emotie op het negatieve einde, waardoor het positieve overheerste, een soort van spiegel op je leven. En de kritiek op de consumptiemaatschappij die KB op een luchtige wijze brengt, is in die zin ook een spiegel op dat element uit het leven. Maar misschien is het toch iets verder gezocht. [spoiler=]Uiteindelijk is KB toch overall veel meer een feel-good film, zeker door het mooie einde. 17 januari 2018 bewerkt door Laki Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Simonsav Geplaatst 17 januari 2018 Share Geplaatst 17 januari 2018 Syostry aka Sisters (2001) Op amper 13-jarige leeftijd maakte Oksana Akinshina (het meisje uit Lilja 4-Ever) al haar debuut in deze Sisters, een film over 2 jonge zusjes die hun vader terug thuis zien komen uit de gevangenis. Hij wordt echter nog steeds op de hielen gezeten door maffiosi, die de zusjes willen kidnappen om hun vader te dwingen zijn schuld te betalen. Maar de zusjes lopen samen weg en we zien hun evolutie van een moeilijke relatie waar beide weinig met elkaar gemeen hebben, naar een steeds hechter wordende band terwijl ze proberen te overleven. Een film die vrij zwaar klinkt, net als het latere Lilja 4-Ever, maar dat eigenlijk niet echt is. Het wordt vrij luchtig gehouden en gefocust op het positivisme van de zusjes, die er het beste van proberen maken. Nog een voetnoot; regisseur Sergey Bodrov Jr. was slechts 31 jaar toen hij deze film maakte -en er zelf ook een rolletje in speelde- maar was eind jaren '90 een opkomende ster in Rusland, eerst als acteur en daarna ook als regisseur. Hij overleed amper een jaar na het maken van Sisters toen hij en zijn crew tijdens het filmen van zijn nieuwe productie bedolven werden onder een gigantische lawine in het zuiden van Rusland. 3.5* Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Simonsav Geplaatst 18 januari 2018 Share Geplaatst 18 januari 2018 The Shape of Water (2017) Guillermo Del Toro is zo'n beetje een warm-en-koud regisseur. Gaat van hele goeie films naar complete rommel soms. Met alle buzz die zijn nieuwe film kreeg, en na het zien van trailers hoop je dan stiekem dat de man weer een beetje zijn goede vorm van Pan's Labyrinth zou hebben teruggevonden. Maar uiteindelijk moet je toch vaststellen dat dat niet is gelukt. Hoewel de mise-en-scene van Shape of Water echt top is -noteer hem alvast maar voor de cinematografie categorie op de Oscars- is het verder wel wat tegenvallend. Het moderne sprookje dat het zou moeten zijn mist een beetje een boodschap, en er zijn teveel momenten die gewoon weinig of niets bijdragen tot het verhaal. Al bij al niet slecht maar je gaat er best niet met erg hoge verwachtingen heen. 3* Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Justin Geplaatst 19 januari 2018 Share Geplaatst 19 januari 2018 Hmm was daar toch wel erg benieuwd naar, zie 'm volgende week op het PAC Festival. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Simonsav Geplaatst 20 januari 2018 Share Geplaatst 20 januari 2018 Resurrection (2017) Een fijn stukje Vlaamse contemplatieve slow cinema, het bestaat nog! Resurrection is het (langspeel)debuut van lokale regisseur Kristof Hoornaert, en gaat over een jongeman die net iets vreselijks heeft begaan ergens in een heuvelachtig en bosrijk Belgisch gebied. Hij wordt gevonden door een oude kluizenaar die zich al jaren afzonderd van de maatschappij, en die neemt hem in huis. Resurrection gaat vooral over berouw, over verlies, het worstelen met jezelf en omgaan met dingen waar je geen controle over hebt. Het is een film die pas heel langzaam zijn geheimen prijsgeeft, en waar het zelfs dan nog meer draait om de symboliek dan om het verkrijgen van antwoorden. Sterk debuut. 3.5* Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Simonsav Geplaatst 30 januari 2018 Share Geplaatst 30 januari 2018 Beautiful Girls (1996) Fijn, luchtig maar ook oppervlakkig filmpje over een stel oude schoolvrienden die terug komen in een kleine dorpje voor een reünie, en moeiteloos hervallen in hun puberaal gedrag wanneer ze weer samen rondhangen. Ergens is het ook gewoon enorm sympathiek ook al zit er weinig diepgang in de personages, maar de kleine momentjes maken het gewoon een fijne wegkijker. Veel bekende koppen ook in de cast zoals een Matt Dillon, Michael Rapaport en Uma Thurman maar toch is het een piepjonge Natalie Portman in één van haar eerste rolletjes die nog het meeste opvalt. Ruime 3* Molly's Game (2017) Het eigenaardige, waargebeurde verhaal van Molly Bloom, een professionele skiër die na een zware blessure stopte met haar sport, naar LA verhuisde en daar via haar werkgever in de underground poker wereld belandde. Bloom groeide uit tot de grootste figuur binnen dat wereldje, en niet omdat ze het zelf speelde, maar wel als organisator voor wedstrijdjes tussen de elite en superrijken. Molly's Game is geschreven én geregisseerd door Aaron Sorkin, gek genoeg pas de eerste keer dat hij zelf in de regisseurstoel zit en is onder zijn leiding, en met het leading duo van Jessica Chastain en Idris Elba een lekker vlot en boeiend filmpje geworden - misschien net een tikje te lang. 3.5* Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Simonsav Geplaatst 31 januari 2018 Share Geplaatst 31 januari 2018 Januari Films 1. The Nice Guys (Shane Black, 2016) :: 7.5 2. The Disaster Artist (James Franco, 2017) :: 6.5 3. Megan Leavey (Gabriela Cowperthwaite, 2017) :: 6.4 4. Super Dark Times (Kevin Phillips, 2017) :: 7.2 5. Hiso hiso boshi (Sion Sono, 2015) :: 5.5 6. Two Pigeons (Dominic Bridges, 2017) :: 6.7 7. Becoming Bond (Josh Greenbaum, 2017) :: 6.0 8. Los cronocrímenes (Nacho Vigalondo, 2007) :: 6.7 9. Syostry (Sergei Bodrov Jr., 2001) :: 7.0 10. The Shape of Water (Guillermo del Toro, 2017) :: 6.8 11. Girl in the Box (Stephen Kemp, 2016) :: 5.6 12. The Vicious Kind (Lee Toland Krieger, 2009) :: 7.0 13. Resurrection (Kristof Hoornaert, 2017) :: 7.2 14. I Am Heath Ledger (Adrian Buitenhuis, Derik Murray, 2017) :: - 15. Black Mirror: White Christmas (Carl Tibbetts, 2014) :: 8.0 16. Beautiful Girls (Ted Demme, 1996) :: 6.7 17. Molly's Game (Aaron Sorkin, 2017) :: 7.0 18. Red Road (Andrea Arnold, 2006) :: 6.8 Series 19. Black Mirror - Seizoen 1 (Charlie Brooker, 2011): Aflevering 1 t/m 3 :: 7.8 20. Black Mirror - Seizoen 2 (Charlie Brooker, 2013): Aflevering 1 t/m 3 :: 7.7 21. The End of the F***ing World - Seizoen 1 (Jonathan Entwistle, Lucy Tcherniak, 2017): Aflevering 1 t/m 8 :: 7.5 22. Friday Night Lights - Seizoen 3 (Peter Berg, 2008): Aflevering 7 t/m 13 :: 7.9 23. Friday Night Lights - Seizoen 4 (Peter Berg, 2009): Aflevering 1 t/m 13 :: 7.8 24. Friday Night Lights - Seizoen 5 (Peter Berg, 2010): Aflevering 1 t/m 13 :: 7.9 Statistieken Totaal 18 films (maandgemiddelde: 18.0) gekeken: - Kort (t/m 20 min.): 0. - Middel (21 t/m 75 min.): 1. - Lang (meer dan 75 min.): 17. Totaal 47 afleveringen van series gekeken. Totale speelduur: 3889 min. Aantal films / series herzien: 1. Best beoordeeld: Black Mirror: White Christmas (8.0, 1ste dit jaar). Slechtst beoordeeld: Hiso hiso boshi (5.5). Media-verdeling 2. 1. 20. 1. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bril_idioot Geplaatst 1 februari 2018 Share Geplaatst 1 februari 2018 Twee weken geleden naar Three Billboards geweest met een groep vrienden en echt gigantisch genoten. Vond 'm zelf qua niveau dankzij de fantastische dialogen en goede balans tussen drama en humor in de buurt komen van In Bruges. De sfeer van In Bruges blijft echter onovertroffen en dat geeft die film toch net iets extra's, wat mij betreft. Na het hilarische maar vrij oppervlakkige Seven Psychopaths is dit weer McDonagh op z'n best. Nog wel een momentje bang geweest dat mijn vriendin op een gegeven moment zou stikken van het lachen trouwens. Altijd fijn om er op die manier achter te komen dat je vriendin de grootste sadist is in de zaal. Daar ga je echt beter van slapen... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
vinnypassy Geplaatst 1 februari 2018 Share Geplaatst 1 februari 2018 Nice, heb ook echt goed genoten van Three Billboards. Heerlijke humor, maar ook met een hart (dat moment met die brief na de paardenstal). Zeker geen perfecte film, maar echt lekker, vooral qua acteerwerk top. McDormand was zo enorm hard aan het heersen, dit soort rollen zijn haar op het lijf geschreven. 2018 Films 1. The Killing of a Sacred Deer (Yorgos Lanthimos, 2017) :: 7.5 2. Stronger (David Gordon Green, 2017) :: 6.8 3. Brawl in Cell Block 99 (S. Craig Zahler, 2017) :: 7.3 4. The Edge of Seventeen (Kelly Fremon Craig, 2016) :: 7.0 5. Thelma (Joachim Trier, 2017) :: 7.8 6. Three Billboards Outside Ebbing, Missouri (Martin McDonagh, 2017) :: 8.0 7. Anchor and Hope (Carlos Marques-Marcet, 2017) :: 7.3 Series 8. Easy - Seizoen 2 (Joe Swanberg, 2017): Aflevering 3 t/m 8 :: 7.0 9. The Fall - Seizoen 1 (Allan Cubitt, 2013): Aflevering 1 t/m 5 :: 7.8 10. The Fall - Seizoen 2 (Allan Cubitt, 2014): Aflevering 1 (nog niet af gezien) 11. Stranger Things - Seizoen 2 (Matt Duffer, Ross Duffer, 2017): Aflevering 1 t/m 2 (nog niet af gezien) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rexcoder Geplaatst 1 februari 2018 Share Geplaatst 1 februari 2018 Januari Films 1. Boksuneun naui geot (Chan-wook Park, 2002) :: 8.0 2. Paris, Texas (Wim Wenders, 1984) :: 8.0 3. Double Indemnity (Billy Wilder, 1944) :: 8.2 4. The Boondock Saints (Troy Duffy, 1999) :: 7.6 5. Cool Hand Luke (Stuart Rosenberg, 1967) :: 7.5 6. Tucker and Dale vs Evil (Eli Craig, 2010) :: 7.2 Series 7. Black Mirror - Seizoen 4 (Charlie Brooker, 2017): Aflevering 1 t/m 6 :: 8.5 8. Curb Your Enthusiasm - Seizoen 2 (Larry David, 2001): Aflevering 2 t/m 10 :: 8.0 9. Curb Your Enthusiasm - Seizoen 3 (Larry David, 2002): Aflevering 1 t/m 8 (nog niet af gezien) 10. Dark - Seizoen 1 (Jantje Friese, Baran bo Odar, 2017): Aflevering 3 t/m 10 :: 8.5 11. Dirk Gently's Holistic Detective Agency - Seizoen 2 (Max Landis, 2017): Aflevering 1 t/m 10 :: 8.0 12. Show Me a Hero - Seizoen 1 (Paul Haggis, 2015): Aflevering 1 t/m 2 (nog niet af gezien) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten