-Koen- Geplaatst 3 januari 2017 Share Geplaatst 3 januari 2017 Mooie lijst Simon. Hoop films die ik zelf graag nog wil zien (The Nice Guys en dan wat Zuid-Koreaanse films onder andere). Ook de nieuwe Koreeda en Shinkai verwacht ik wel hoog te gaan scoren. Ga zelf pas rond de Oscars me eens buigen over een lijst van 2016 (ik ga weer uit van IMDB, niet de Nederlandse releasedatums) dus ga sowieso nog een hoop zien wat voor veranderingen kan zorgen, maar momenteel is dit mijn top 5: 1. Eshetebak [Clash] 2. Forushande [The Salesman] 3. Arrival 4. The Neon Demon 5. Nocturnal Animals Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rexcoder Geplaatst 3 januari 2017 Share Geplaatst 3 januari 2017 Exporteren lukt idd niet meer op WiW... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Simonsav Geplaatst 5 januari 2017 Share Geplaatst 5 januari 2017 (bewerkt) 1. Eshetebak [Clash] Benieuwd of ik die nog ergens te pakken krijg. Zou eens moeten kijken of ie al ergens binnen te halen is al twijfel ik daaraan. 11-59 (2005) - debuutfilm van Jamin Winans (Ink, The Frame) die al meteen erg ambitieus uit de hoek komt en waar je heel duidelijk zijn talent ziet. 3* The Taiwan Oyster (2012) - raar filmpje met een heel rustgevende, haast spirituele setting maar met een cast die niet meteen uitblonken op de acteerschool. 2.5* 5 januari 2017 bewerkt door Simonsav Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Simonsav Geplaatst 6 januari 2017 Share Geplaatst 6 januari 2017 Cria Cuervos (1976) - Mooi filmpje, erg aandoenlijk, en met een schitterende Ana Torrent die toch echt wel de verpersoonlijking is van kinderlijke onschuld. 3.5* Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dysproz Geplaatst 7 januari 2017 Share Geplaatst 7 januari 2017 (bewerkt) Inferno (2016) Wat een belachelijk slechte film zeg. 7 januari 2017 bewerkt door Dysproz Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Simonsav Geplaatst 8 januari 2017 Share Geplaatst 8 januari 2017 As I Was Moving Ahead Occasionally I Saw Brief Glimpses of Beauty (2000) Een 4,5 uur durende "ode aan het leven" met één van de allermooiste filmtitels ooit. Kan dat uberhaupt nog tegenvallen? Absoluut :cab: De Litouwse regisseur Jonas Mekas maakte dit ellenlange portret over zijn eigen leven, waar hij dus zo'n dikke 4,5 uur aan homevideos vanaf toen hij nog jong was na elkaar heeft geplakt en voorzien heeft van commentaar. De hele film is wel opgedeeld in hoofdstukken, dus laat ik maar gelijk zeggen dat ik niet álles heb gekeken, anders was ik waarschijnlijk helemaal gek geworden. Het is echt een oninteressante, nietszeggende beeldenstroom waar de beste man een pak nonsens overheen lult, op een bepaald moment zelfs zingt (wtf-momentje) waarvan ik echt niet inzie hoe het voor outsiders urenlang boeiend kan blijven. Hele dikke props aan de mensen die dit kunnen afkijken. 1.5* Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bril_idioot Geplaatst 8 januari 2017 Share Geplaatst 8 januari 2017 Gister Ex Machina gekeken. Geil sci-fi-filmpje hoor. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Justin Geplaatst 8 januari 2017 Share Geplaatst 8 januari 2017 As I Was Moving Ahead Occasionally I Saw Brief Glimpses of Beauty (2000) Een 4,5 uur durende "ode aan het leven" met één van de allermooiste filmtitels ooit. Kan dat uberhaupt nog tegenvallen? Absoluut :cab: De Litouwse regisseur Jonas Mekas maakte dit ellenlange portret over zijn eigen leven, waar hij dus zo'n dikke 4,5 uur aan homevideos vanaf toen hij nog jong was na elkaar heeft geplakt en voorzien heeft van commentaar. De hele film is wel opgedeeld in hoofdstukken, dus laat ik maar gelijk zeggen dat ik niet álles heb gekeken, anders was ik waarschijnlijk helemaal gek geworden. Het is echt een oninteressante, nietszeggende beeldenstroom waar de beste man een pak nonsens overheen lult, op een bepaald moment zelfs zingt (wtf-momentje) waarvan ik echt niet inzie hoe het voor outsiders urenlang boeiend kan blijven. Hele dikke props aan de mensen die dit kunnen afkijken. 1.5* Dan valt 1,5* nog best mee. :D Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
pecswollenaer Geplaatst 8 januari 2017 Share Geplaatst 8 januari 2017 Inferno (2016) Wat een belachelijk slechte film zeg. Waarom? Ik vond het wel vermakelijk. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Simonsav Geplaatst 8 januari 2017 Share Geplaatst 8 januari 2017 Dan valt 1,5* nog best mee. :D 0.5* voor de moeite om zoiets te maken 0.5* voor de muziek die nog wel goed was 0.5* voor de prachtige titel zoiets dan :cab: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Justin Geplaatst 8 januari 2017 Share Geplaatst 8 januari 2017 0.5* voor de moeite om zoiets te maken 0.5* voor de muziek die nog wel goed was 0.5* voor de prachtige titel zoiets dan :cab: Gulle manier van beoordelen dan nog. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 8 januari 2017 Auteur Share Geplaatst 8 januari 2017 [TABLE=class: list] [TR] [TD=align: right]3.[/TD] [TD=align: center][/TD] [TD=class: l0, width: 466]Die Hard 2 (1990)[/TD] [TD=class: l0, width: 12, align: left] [/TD] [TD=class: l0, width: 25, align: right]6.7[/TD] [/TR] [TR] [TD=align: right]4.[/TD] [TD=align: center][/TD] [TD=class: l1, width: 466]Batman: The Dark Knight Returns, Part 1 (2012)[/TD] [TD=class: l1, width: 12, align: left] [/TD] [TD=class: l1, width: 25, align: right]7.5[/TD] [/TR] [TR] [TD=align: right]5.[/TD] [TD=align: center][/TD] [TD=class: l0, width: 466]Swiss Army Man (2016)[/TD] [TD=class: l0, width: 12, align: left] [/TD] [TD=class: l0, width: 25, align: right]7.1[/TD] [/TR] [TR] [TD=align: right]6.[/TD] [TD=align: center][/TD] [TD=class: l1, width: 466]Batman: The Dark Knight Returns, Part 2 (2013)[/TD] [TD=class: l1, width: 12, align: left] [/TD] [TD=class: l1, width: 25, align: right]8.1[/TD] [/TR] [/TABLE] Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dysproz Geplaatst 8 januari 2017 Share Geplaatst 8 januari 2017 Waarom? Ik vond het wel vermakelijk. Dat is gewoon 2 uur lang Tom Hanks op de vlucht, met een aantal hele stomme twists (sienna, bouchard, sinsky). Aantal scènes waren gewoon erg slecht, zoals die in dat beveiligingskamertje in dat museum. Verder was er wel meer mis met de film. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Simonsav Geplaatst 11 januari 2017 Share Geplaatst 11 januari 2017 (bewerkt) Arsenal (2017) Nee, het gaat niet over voetbal. Het is zeg maar een bloederige actiefilm waar Adrian Grenier, Nic Cage en John Cusack afdalen naar de grochten van het allerlaagste filmniveau. Echt prachtig hoe slecht deze film bij momenten is. Bezigheidstherapie voor Cage en Cusack denk ik maar bij momenten is het wel pijnlijk hoe hard Grenier probeert te acteren :D die man is buiten Entourage ook waardeloos. Maar vooral Nic Cage blinkt natuurlijk weer uit. Volgens mij geniet die echt van het zo vaag mogelijke weirdo's vertolken :mrgy: 1* [YOUTUBE]uYJlK2BQmfI[/YOUTUBE] 11 januari 2017 bewerkt door Simonsav Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Justin Geplaatst 12 januari 2017 Share Geplaatst 12 januari 2017 Oh mijn god wat doet Cage daar :-D :r Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Simonsav Geplaatst 12 januari 2017 Share Geplaatst 12 januari 2017 Oh mijn god wat doet Cage daar :-D :r Dit was nog één van de betere scenes :mrgy: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Evers Geplaatst 13 januari 2017 Share Geplaatst 13 januari 2017 Gister naar Assassin's Creed geweest. In het begin was het even inkomen, daarna werd het wel vet. En aan het einde te zien komt er sowieso nog een tweede deel. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Elsjorro1990 Geplaatst 13 januari 2017 Share Geplaatst 13 januari 2017 Gisteren voor het eerste de film warcraft gekeken ( een regelrechte schande eigenlijk dat ik er zo lang mee heb gewacht als die hard wow speler) maar wat een godsgruwelijk vette film. Ze hebben wel echt keihard de warcraft lore verkracht, maar de film zelf was een en al spektakel ( al dan niet bekeken door de ogen van een WOW speler). Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 13 januari 2017 Auteur Share Geplaatst 13 januari 2017 I Daniel Bake Verdomme dit is ontroerend. Geweldige acteerprestaties en het verhaal man man man. Heb minstens 5x gehuild. Actricetje dat Daisy speelt doet ook echt fantastisch. Echt een topfilm van Ken Loach en enorm herkenbaar. UWV gaat ook zo met je om. Engeland is misschien ietsjes erger. Mijn hart is echt vaak gebroken tijdens deze film 8.5 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Simonsav Geplaatst 14 januari 2017 Share Geplaatst 14 januari 2017 The Children of Diyarbakir (2009) - Turks drama over een stel jonge kinderen die hun ouders vermoord zien worden en dan zowat alleen op straat moeten proberen te overleven. Stevige kost maar de vaak wat emotieloze personages zorgden ervoor dat het toch wat minder zwaar was dan wat het had kunnen zijn. Was dus niet zo beklijvend als vooraf gedacht. Sterk einde wel. 3* Teenage Dirtbag (2009) - Een wat amateuristisch ogend lowbudget highschool filmpje over de vreemde band tussen een populaire cheerleader en een soort outkast jongen. Twee karakters die totaal niet bij elkaar passen maar op een bepaalde manier vond ik het toch ongemeen boeiend, ondanks dat amateurisme. Heeft een beetje weg van guerrilla-filmmaking en misschien maakt net dat de film weer aantrekkelijk. 3.5* Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bril_idioot Geplaatst 14 januari 2017 Share Geplaatst 14 januari 2017 Gisteravond The Usual Suspects (herkijk) en Chef gekeken. Al met al een prima filmavondje. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hansje Geplaatst 14 januari 2017 Share Geplaatst 14 januari 2017 Teenage Dirtbag (2009) - Een wat amateuristisch ogend lowbudget highschool filmpje over de vreemde band tussen een populaire cheerleader en een soort outkast jongen. Twee karakters die totaal niet bij elkaar passen maar op een bepaalde manier vond ik het toch ongemeen boeiend, ondanks dat amateurisme. Heeft een beetje weg van guerrilla-filmmaking en misschien maakt net dat de film weer aantrekkelijk. 3.5* Gaan ze op het eind samen naar een Iron Maiden-concert? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
-Koen- Geplaatst 15 januari 2017 Share Geplaatst 15 januari 2017 Gisteren eindelijk de nieuwe film van Hirokazu Koreeda, After the Storm, kunnen zien. Net als de vorige twee films die hij gemaakt heeft, draait deze film weer over de (verdorven) familieband. Ditmaal staat de vader centraal. Een voormalig schrijver die tegenwoordig zijn geld verdiend als privé detective. Zijn gokproblemen zorgen er echter voor dat hij geen geld overhoud en zodoende ook niet de alimentatie voor zijn zoontje kan betalen. Ook hoopt hij ergens nog steeds dat het gezin weer samen kan komen en ze met zijn drieën weer het gezin kunnen vormen wat ze ooit waren. De vorige twee films van Koreeda, Like Father, Like Son en Our Little Sister waren voor mij twee absolute hoogtepunten van de Aziatische cinema. Zodoende ook erg hoopvol in deze film ingestapt, maar moet zeggen dat hij bij deze film niet het niveau kan behalen van zijn twee voorgaande films. Een goede film was het zeker, maar het miste het morele dilemma van Like Father, Like Son en de magische sfeer tussen de zusjes van Our Little Sister. 7,7 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Simonsav Geplaatst 15 januari 2017 Share Geplaatst 15 januari 2017 Gaan ze op het eind samen naar een Iron Maiden-concert? Nee, ik zat er tevergeefs op te wachten :sorry: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Justin Geplaatst 15 januari 2017 Share Geplaatst 15 januari 2017 Net Hunt for the Wilderpeople (2016) gezien. Tof feelgood filmpje in de Nieuw-Zeelandse wildernis. De jonge hoofdrol speler Julian Dennison zet een leuke rol neer, evenals Sam Neill als zijn knorrige peetoom. Zit ook lekker veel droge humor in, mooie beelden van het fraaie landschap en het geheel is gewoon erg aandoenlijk allemaal. 3,5* Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten