Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

Film Topic

Kyrill

Aanbevolen berichten

Opvallend dat er zo niemand is die er uitspringt :D Maar procentueel gezien heb je van je nummer 1 regisseurs toch een groot aantal films gezien (tarantino heeft er maar 9 (zelf zegt hij 8), nolan heeft er ook 9 dacht ik,,fincher 10, jackson wellicht ook niet overdreven veel. (ik heb daar enkel king kong van gezien. Lord of the Rings kijk ik dit voorjaar wel eens (maar ik zeg dat al jaren)).

Ik heb er wel mensen die er uitspringen. Bij regisseurs was dat wel wat bewust, maar bij acteurs (Emma Watson en Sigourney Weaver) was dat niet zo. Alhoewel de Alien-quadrilogie en Harry Potter-reeks daar natuurlijk wel een groot aandeel in hebben.

Van Paul Greengrass nog maar één film gezien en dat was het tegenvallende Bourne Supremacy (maar ik zal die reeks nog wel eens kijken). Zijn laatste zes films wil ik wel zien, vooral United 93 zou me wel moeten liggen.

bewerkt door Lakigigar
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Opvallend dat er zo niemand is die er uitspringt :D Maar procentueel gezien heb je van je nummer 1 regisseurs toch een groot aantal films gezien (tarantino heeft er maar 9 (zelf zegt hij 8), nolan heeft er ook 9 dacht ik,,fincher 10, jackson wellicht ook niet overdreven veel. (ik heb daar enkel king kong van gezien. Lord of the Rings kijk ik dit voorjaar wel eens (maar ik zeg dat al jaren)).

Had ook niet verwacht zoveel films gezien te hebben van Paul Greengrass, maar heb daarbij geen rekening gehouden met Green Zone, United 93 en The Bourne reeks. Toch vraag ik me af hoe hij aan 8 titels komt in de telling, aangezien ik er volgens mij 5 gezien heb.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Film die ik eergisteren zag. Earthlings

De boodschap van de documentaire is juist, en de bedoeling waarmee hij gemaakt is correct. We behandelen dieren niet correct, en de vergelijking die werd gemaakt dat de dieren nu hetzelfde meemaken als de joden in de holocaust. En dat dit de holocaust voor de dieren is, is een heel correcte opmerking. Een opmerking die ik al maakte wanneer ik een tiener was, en mensen mee verbaasde. Dat diezelfde redenatie in deze film voorkomt is dan ook best opmerkelijk. De documentaire is soms niet om aan te zien, en het aantal vieze beelden is zodanig hoog dat het misschien één van de meest ongemakkelijke videobanden is die je ooit te zien krijgt in je leven, en nog erger is dan de ergste horrorfilm gezien dit allemaal de waarheid is, en er geen greintje schuldbesef is. Dat is ook waarom ik twijfel aan de goedheid van de mens, en problemen heb met de mensheid. Ik heb altijd gezegd om alles toch te kunnen relativeren: "I hate human kind, but i love human individuals.", om op die manier toch een beetje waardig te kunnen leven, zonder een psychopaat te worden. De waarheid is hard, en het is moeilijk om hiermee om te gaan. Ik heb enorm veel frustraties op dit vlak omdat mijn ideologie nauwelijks strookt me de werkelijkheid en de realiteit. Op dat vlak heeft deze documentaire veel raakpunten met mijn ideologie en steun ik de boodschap. Ikzelf probeer me hier wat van af te zetten en weinig mee bezig te houden (met nieuws & dit soort dingen) omdat het nadelig is voor mijn gezondheid, en ik me dus liever met positieve dingen bezig hou.

De documentaire vind ik - op puur filmisch gebied - dan weer helemaal niet geslaagd, wegens het gebrek aan nuance, en het gebrek aan een weerwoord waardoor de documentaire als ongeloofwaardig overkomt omdat het alles te veel van één kant bekijkt, en de andere kant niet bespreekt. Door de andere kant niet aan het woord te laten komen, kan dit stuk film dan ook met gemak als een soort van propaganda beschouwd worden. De balans is op dat vlak ook niet goed. Ik moet ook zeggen dat ik een stuk film die willekeurig wat videobeelden van dieren die afzien na elkaar plakt, ook niet echt kan waarderen. Er is weinig eigenheid, de documentaire/film heeft nauwelijks een identiteit.

Een docu met twee kanten dus. Ik ben zelf wel een milieu-activist (en een enorme voorvechter voor het klimaat) en ik mijd tevens ook veeteelt-producten. Dus op dat vlak kan mijn mening wel wat bevoordeeld zijn. Moeilijke film om te beoordelen trouwens.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

The Beauty Inside

En nee, dan bedoel ik niet de Youtube-short met Mary Elizabeth Winstead, maar wel de Zuid-Koreaanse adaptatie die afgelopen jaar released werd in de vorm van een langspeelfilm. Het principe is echter hetzelfde, en sommige scenes zijn bijna letterlijk overgenomen, waardoor het voor mij allemaal erg herkenbaar was. Doordat het een film is geworden is de impact toch net iets kleiner dan het originele werk, en voelt het laatste kwart net iets te lang aan, maar dan nog is het, net als de oorspronkelijke short, een heel origineel en lief filmpje geworden.

3.5*

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Shrek Forever After (2010)

Goed om de derde in de reeks weg te spoelen. Leuke insteek en gemakkelijke wegkijker. Ook niet meer dan dat.

Spotlight (2015)

Oscar bait? Jup. Wel sterk scenario en sterke Ruffalo, voor de rest wat oppervlakkig.

Knocked Up (2007) - rewatch

Fijn om deze nog eens te bezoeken. Leuk om de Apatow-klik in zijn vroege jaren te zien. Romantische komedie die mannen niet misselijk maakt.

Breaking the Waves (1996)

Eerste Von Trier. Zo'n belevenis dat de tijd maar niet voorbij ging. Slopend, emotioneel, depressief. Laatste uur doet genoeg om hem de moeite waard te laten zijn. (behalve dat kuteinde dan!)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

NwQey.jpgwde.gif Lola Rennt

Een leuke verrassing

Qua stijl en verhaal is dit een film die misschien wel vergelijkbaar is met Victoria. Natuurlijk zijn er veel verschillen. Maar qua verhaal en het uitspringen op stijlgebied heeft het wel wat gemeen met die film. Leuk weetje dat de regisseur van Victoria in deze film acteerde. Wellicht heeft hij wel een deel van de inspiratie aan deze film opgedaan.

Het verhaal is natuurlijk misschien niet echt geheel realistisch, maar dat moet een film ook niet altijd wel zijn. Het is wel een verhaal dat zich in snel tempo afspeelt, en het is een goed pluspunt dat de film er letterlijk en figuurlijk de vaart inhoudt. [tekst]Het idee van alternatieve tijdlijnen vind ik ook altijd leuk. Heel ons leven hangt vol met triljoenen scenario's, en onze voorzichtigheid probeert de mindere scenario's er van te elimineren. Leuk is ook dat niet enkel Lola andere tijdlijnen heeft, maar ook de personages die ze tegenkomt tijdens haar loopacties (dat wordt aangetoond door middel van de foto's).[/tekst] - end spoiler

Qua stijl springt dit er natuurlijk bovenuit. Ik vind dit echt zeer goed gedaan, zeker voor een film uit 1998. De loopscènes vind ik de sterkste in de film door de manier waarop ze opgebouwd zijn, en natuurlijk door de trance-achtige deuntjes. IK ben sowieso al een liefhebber van trancemuziek, dus op dat vlak beviel me dat wel. (hoewel wat verouderd, maar zeker nog altijd fijn om naar te luisteren). Dat vind ik misschien wel het sterkste punt van de film, want het ligt me persoonlijk wel. Verder zitten er ook leuke technische snufjes in de film die wel werken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Cast Away

Aangename film met een paar grote fouten. Montage in het begin is vreselijk. De ramp zelf wordt vrij irritant weergegeven door de zwarte knipperbeelden en het geluid die zo nu en dan wegvalt. Ik vind dit echt rampzalig gedaan. Het einde is daarnaast veel te uitgerokken, en niet interessant. De speelduur van 143 minuten is te lang, zeker omdat dit dus korter kon gedaan worden. Wel is het grote middenstuk van het avontuur zelf interessant en aangenaam gefilmd. Hier en daar een klein beetje sentiment, maar niet dat het echt storend wordt. Omwille van het uitgerokken begin en einde, en de slechte montage in het begin, toch 'maar' een 7. Maar wel mijn absolute favoriet van regisseur van Robert Zemeckis. Die mening is dus door een herkijk niet veranderd. Ook één van de betere films van Tom Hanks (doet altijd mee in films voor gelovigen, over hoop of met sentiment (forrest gump en the green mile echt mijn ding niet, of valt wel mee (maar geen favo's)).

7

Nu nog Memento eens kijken dat ik opgepakt heb op BBC.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hail Caeser! - eigenlijk de eerste keer in lange tijd dat ik ontgoocheld ben na het zien van een Coen. Moet één van de minste films uit hun hele oeuvre zijn. Heel erg warrig opgebouwd, slechts sporadisch grappige absurditeit, maar het is vooral ook te langdradig ondanks z'n relatief korte speelduur. Nochtans een meer dan prima cast met Brolin, Clooney, Fiennes etc, maar toch ontbreekt er iets. Er zijn ook een aantal scenes met Channing Tatum waarbij toch iets had van: ;rinu;:O]::sorry::?

2.5*

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hail Caeser! - eigenlijk de eerste keer in lange tijd dat ik ontgoocheld ben na het zien van een Coen. Moet één van de minste films uit hun hele oeuvre zijn. Heel erg warrig opgebouwd, slechts sporadisch grappige absurditeit, maar het is vooral ook te langdradig ondanks z'n relatief korte speelduur. Nochtans een meer dan prima cast met Brolin, Clooney, Fiennes etc, maar toch ontbreekt er iets. Er zijn ook een aantal scenes met Channing Tatum waarbij toch iets had van: ;rinu;:O]::sorry::?

2.5*

Ik vind Channing Tatum sowieso 'n acteur van niks. Hij heeft 't naar mijn mening ook iets te hoog in z'n bol: de G.I. Joe films vond 'ie niks, ze waren niet uitdagend genoeg en maar een matige actiefilm maar hij heeft ze gedaan omdat hij 'r niet onderuit kon, qua contracten en zo. Maar dan denk ik: doe nou niet of je daarna alleen maar Shakespeare stukken heb gespeeld want 10 Years, Magic Mike, This Is the End en 22 Jump Street waren echt simpele kut films! 22 Jump Street heb ik halverwege uitgezet (en dat doe ik nooit) want die was gewoon te slecht en Magic Mike XXL ga ik nog niet eens kijken want ik vond deel 1 al kut.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben absoluut geen fan van komedie en zeker dat soort komedies maar 21 en 22 Jump Street vielen tegenover andere films eigenlijk best mee. Ik weet niet of ze me nu nog zouden bevallen, en ik zal die wel niet nuchter bekeken hebben, maar toch. This is the End heb ik ook gezien, dat vind ik inderdaad ook niet zo een goede film, maar toch beter dan een The Interview (van diezelfde makers). Maar ik mijd komedie de laatste tijd wel een beetje, to be honest.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Afgelopen zaterdag The Revenant gezien, lekker hoor. Vond hem wel een beetje aan de langdradige kant. Wel geniaal acteur werk van Leo _O_ Oh en Fitzgerald speelde ook echt een hele goede rol. Benieuwd of Leo die oscar ditmaal wél binnen haalt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Momenteel de Harry Potter-serie aan het afwerken, zit mooi op de helft. Eerste vijf had ik al gezien, laatste drie nog niet. Wel alle boeken gelezen, weet dus wel hoe het eindigt. Enfin, Steen der Wijzen (2,5*) is puur jeugdsentiment (als kind heel vaak gezien) en ook wel een tof filmpje omdat je zelf mee met Harry alles ontdekt. Wegisweg, eerste keer Zweinstein, de magie zelf. Blijft een kinderfilm natuurlijk, maar al bij al gemakkelijk door te komen. Geheime Kamer (2,0*) was niet zo best. Dobby is echt bloedirritant, weinig memorabele scènes en verder is het vooral registreren hoe Harry en de rest van stukje info naar stukje info gaat tot de onvermijdelijke finale. Zat me iets te weinig sfeer in of inhoud in. Dan was de Gevange van Azkeban (3,0*) een stuk beter, niet toevallig ook onder de regie van Cuaron (blijft zonde dat die maar één film uit de reeks heeft geregisseerd). Voor het eerst echt wat werk in het visuele, paar aardige shots. Verder ook veel coherenter, sfeervoller en boeiender personages (Lupus, Black, die dementors). Vanmiddag dan de Vuurbeker (2,5*) gezien, was weer een klein stapje terug. Net als in de tweede film heel erg hak op de tak, zeker in het begin. Hop naar de portkey, hop naar het WK Zwerkbal, minuutje later zijn [tekst]de dooddoeners[/tekst] er al en voor je het weet zijn we weer op Zweinstein. Zit te weinig balans in het script waardoor sommige dingen weinig uitgewerkt zijn (de [tekst]ruzie tussen Harry en Ron[/tekst], wordt te weinig tijd voor uitgetrokken waardoor het weinig emotionele lading heeft), sommige dingen kostbare tijd in beslag nemen maar geen afronding en dus nutteloos aanvoelen (Hagrid en zijn vriendinnetje). Ook visueel niet van het niveau van deel drie. Geen slechte film verder , zeker het einde met de [tekst]wedergeboorte van Voldemort[/tekst] was best boeiend, maar de twee uur daarvoor zijn niet interessant genoeg voor 3*.

Heb wel het gevoel dat de serie nu echt kan beginnen, verwacht dat net als bij de boeken de films mee evolueren en wat volwassener en duister worden. Zou ook wat hogere scores moeten opleveren als alles goed gaat.

bewerkt door Hansje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1. Harry Potter and the Sorcerer's stone - 3.5*

2. Harry Potter and the Halfblood Prince - 3.5*

3. Harry Potter and the chamber of secrets - 3.5*

4. Harry Potter and the Prisoner of Azkaban - 3.5*

5. Harry Potter and the Deathly Hallows: part II - 3.5*

6. Harry Potter and the goblet of fire - 3.0*

7. Harry Potter and the deathly hallows part I - 3.0*

8. Harry Potter and the Order of the Phoenix - 3.0*

Moet wel zeggen dat ik je gelijk geef over Goblet of Fire. Leuk einde, maar echt veel hak op de tak daar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben absoluut geen fan van komedie en zeker dat soort komedies maar 21 en 22 Jump Street vielen tegenover andere films eigenlijk best mee. Ik weet niet of ze me nu nog zouden bevallen, en ik zal die wel niet nuchter bekeken hebben, maar toch. This is the End heb ik ook gezien, dat vind ik inderdaad ook niet zo een goede film, maar toch beter dan een The Interview (van diezelfde makers). Maar ik mijd komedie de laatste tijd wel een beetje, to be honest.
Ja, ik begrijp wat je bedoelt, het is blijkbaar heel moeilijk om 'n goeie komedie te maken, de laatste 2 goeie komedies die ik heb gezien waren Grown Ups 2 en Trainwreck.

btw. ik vond Jump Street 21 ook niet zo slecht maar 22 was vreselijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites