Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

Film Topic

Kyrill

Aanbevolen berichten

Sorry hoor, maar als je V een doodgewone actiefilm noemt, dan snap je iets niet. :cab: Actie staat wel vooraan op IMDb, maar het is een drama-thriller met actie-elementen. Dat is toch wat anders, want de quote van Hans zegt het wel: er zit meer achter dan wat je op het eerste gezicht denkt, namelijk een idee. Dat idee niet waarderen dat kan, maar ik denk wel dat dat zeer bijzonder is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

bios.pngStar Wars: Episode VII - The Force Awakens (J.J. Abrams, 2015) :: 7.1 recensie_ong.png

Mooie remake van 'A New Hope'. Jawel, dit kan je gewoonweg niet ontkennen.

Maar eerst, het goede: visual effects om je vingers bij af te likken, een prachtige wereld gecreëerd en degelijke acteerprestaties (de new kids on the block vond ik eerlijk gezegd een beetje tegenvallend, de oudere cast net schitterend). Ook de harde actie viel me op, iets wat ik wel kan appreciëren.

Echter, deze film heeft quasi hetzelfde verhaal als de vierde telg. De fan service is enorm hoog en het ontbreekt aan een eigen identiteit. Ik vind dat je simpelweg niets nieuws hebt gezien, buiten wat visuele effecten. Ook de plot had niet veel om het lijf, zeker de back story van de aartsvijand vond ik wat bij de haren getrokken. Zonde, maar toch was het heerlijk om het universum terug op het grote scherm te mogen aanschouwen. Tip voor Disney: kom de volgende keer alstublieft wat origineler uit de hoek.

[spoiler=...]Kan iemand mij vertellen waarom R2-D2 opeens uit het niets terug aan sprong? Sloeg in mijn ogen echt nergens op.

bewerkt door Malinwa
Link naar opmerking
Deel via andere websites

99 Homes

Michael Shannon is erg goed, Andrew Garfield is aardig als de jonge man Nash die gaat werken voor de man(Shannon) die zijn huis in beslag nam..

Tja desperate times ask for desperate measures zullen we maar zeggen..

2e helft van de film was wel flink minder goed.

6.7/10

Link naar opmerking
Deel via andere websites

The Intern

Hij staat te boek als een comedy maar ik begrijp niet helemaal waar 't komische gedeelte zou zitten maar het in elk geval een origineel verhaal en met acteurs als Anne Hathaway en Robert De Niro kan sowieso bijna niet meer mis gaan en voor de fans van Workaholics, Adam DeVine en Anders Holm hebben een vrij grote rol in deze film.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gisteren bij Joy geweest, voor David O. Russells doen niet heel bijzonder maar gelukkig wel een sterke Jennifer Lawrence. Zojuist ook een kaartje gekocht voor mijn eerste PAC Festival volgende maand met onder meer Room en Demolition (nieuwe film van Jake Gyllenhaal).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gisteren bij Joy geweest, voor David O. Russells doen niet heel bijzonder maar gelukkig wel een sterke Jennifer Lawrence. Zojuist ook een kaartje gekocht voor mijn eerste PAC Festival volgende maand met onder meer Room en Demolition (nieuwe film van Jake Gyllenhaal).

Room schijnt echt heel sterk te zijn. Ben benieuwd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Trainwreck

Eindelijk een Amerikaanse comedy waar ik 'n paar keer hardop om heb moeten lachen. Het is 'n romantische komedie dus de verhaallijn kan je zonder te kijken zo neerpennen, niet echt origineel dus. Maar de grappen zijn dat wél dus ik zou 'm toch aanraden.

Sowieso knap om zo'n film helemaal in je eentje(Amy Schumer) te schrijven en nog goed ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn finale guess voor de nominaties v.vandaag

Spotlight

The Revenant

Carol

The Martian

Mad Max: Fury Road

Bridge of Spies

Room

Brooklyn

Inside Out

Son of Saul

Andere categorieen kijk ik dan later wel wie wint als de shortlists er al zijn. Vikander moet trouwens genomineerd worden voor Ex Machina (wordt veel te weinig genoemd).

Ondertussen Kill Bill vol. 1 en Kill Bill vol. 2 gezien, beste Tarantino tot nu toe, maar nog altijd geen wow-gevoel. Dikke zes max. Ga denk ik vandaag Pulp Fiction kijken, als dat tegenvalt, hoeft het voor mij niet meer - die tarantino's.

bewerkt door Lakigigar
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, eens gekeken naar zijn filmografie. Je moet wel echt geskilld zijn om aan zo een slechte films mee te doen. En meestal herken ik hem nog niet in films. Herken hem alleen van kingsman the secret service

maar blijkbaar deed die al mee als deze films

Nick Fury in Marvelfilms (tja... was ik vergeten, moet amper acteren (5 min screentime en verdient tonnen geld)

The Exorcist III (slecht, wel als kind gezien toen ik samuel l jackson niet kende en dus ook niet meer herinner/herkende)

Jurassic Park (niet herkend)

Die Hard with a vengeance - Tja..

Star Wars prequels - tja (ik vond de originele al niet super, hoewel het ook niet rampzalig slecht was toch 7 waard (het was goed gefilmd, maar heel dat gedoe (verhaal) is niet echt mijn ding zoals ik al zei)

Tarantinofilms die ik nog niet gezien heb

xxx films

the incnredibles - één van de slechtste pixars (stem niet herkend)

een remake van een zuid-koreaanse film (niet gezien, doe ik ook niet... Oldeuboi zal ik wel eens kijken daarentegen)

shooter

the other guys

en dus kingsman: the secret service (waar die enorm irritant was)

Beste rol van hem is die van in gta san andreas als officer tenpenny. Dat personage moest irritant overkomen, en daar is hij in geslaagd. Ik ga er wel vanuit dat Pulp Fiction en Goodfella's wat beter zijn en dat hij ergens talent heeft getoond...

bewerkt door Lakigigar
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat voor rol speelt Samuel L Jackson in die nieuwe Tarantino? Ik wil hem best kijken want z'n films zijn altijd wel tof, maar ik erger me altijd zo kapot aan die lul van een Jackson..

Ik vond het een van zijn beste rollen van de laatste jaren. Typische rol van hem in een Tarantino-film, zoals hij op z'n best is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites