Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Film Topic

Kyrill

Aanbevolen berichten

Erg fijn filmpje. Eerlijkheid gebiedt te zeggen dat er eigenlijk niet veel momenten zijn die me enorm zijn bijgebleven, maar het keek echt heerlijk weg. Fijne acteursfilm.

Nee precies, is niet een film waarvan je een scène kunt aanwijzen als beste scène maar heb van begin tot eind genoten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/cultuur%2Ben%2Bmedia/film/1.2514428

Een Amerikaanse remake en een Koreaanse remake voor D'Ardennen + bioscoopreleases volgend jaar in het buitenland.

Waarom moeten wij onze films 3000x remaken? Loft heeft zo ook een Nederlandse en een Amerikaanse remake. Het is vooral een succes geworden? Hoe belachelijk trouwens. Een Nederlandse remake voor een al Nederlandstalige film. In de plaats dat ze onze film wat promoten, en zij een film naar hun keuze eens extra promoten, en Simon eens op de TV laten draaien. Neen, weer compleet achterlijk doen. De laatste Nederlandstalige film waarvan ik weet heb dat die op onze TV heeft gedraaid is de Storm en dat is al 1.5 jaar geleden.

Klaag dan ook niet als je binnen 50 jaar nog altijd geen oscar voor beste buitenlandse film hebt gewonnen? :cab:

edit: Son of Saul en Umimachy Diary vanavond kijken in de cinema, ben benieuwd. Trailer van die laatste zag er al erg goed uit :love: twee mustjes voor dit jaar!

edit:

Nieuwe TV-tip die me massaal wordt aangeraden. De documentaire Racing Extinction die zondag om 22u50 op Discovery Channel wordt uitgezonden, is een pakkende documentaire over de uitsterving van diersoorten die nu onder onze toedoen aan de gang is. Er worden wereldwijd 500 miljoen kijkers verwacht.

Het is een feit dat sowieso (zelfs al zonder toedoen van de mens) dat er het afgelopen miljoen jaar de meeste diersoorten zijn uitgestorven sinds 65 miljoen jaar geleden (de uitsterving van de dinosauriers - the last great mass extinction). Maar met onze klimaatopwarming en -vervuiling lijken we het aantal in de komende jaren eventueel te evenaren en enorm veel diersoorten naar de ondergang te leiden. Eerst zonder dat we het beseffen (dieren die niet gekend zijn, maar later ook soorten die ons allemaal bekend zijn). Enfin, de documentaire zal het beter toelichten dan ikzelf. Zeker kijken dus.

bewerkt door Lakigigar
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Umimachy Diary vond ik redelijk, maar nergens in uitblinken (op bepaalde buitenscenes na) [tekst]de scene met het vuurwerk of de scenes met de trein, de scenes aan het strand, of de scenes waar ze roepen vanop een rots[/tekst]. Zeven

Son of Saul was dan wel weer ijzersterk,[tekst] al weet ik niet wat ik met dat einde moet.[/tekst] (begreep het niet helemaal). Wel is het een gamebreaker qua cinema. Je gaat films voor Son of Saul en films na Son of Saul hebben. Niets gaat nog hetzelfde zijn. Schindler's list is COMPLEET BELACHELIJK gemaakt. Misschien wel de film met de beste geluidsband ooit. Visueel ook erg sterk. Inhoud zeer boeiend, alleen misschien niet altijd. Voor sommigen kan de film ook wat chaotisch of geblurred ervaren worden. Maar het is gewoon steengoede cinema.

Ben blij dat ik voor een lage prijs naar de cinema kan, en dat ik hier wat angsten heb overwonnen. Ik had angst om alleen naar de cinema te gaan. Die heb ik nu dus overwonnen :), sterker nog. Ik vind het gemakkelijker en leuker dan samen met anderen naar de cinema te gaan. Heb enorme stappen gemaakt, en maak er nog altijd steeds. Ieder jaar wat meer (want vooral in mijn jeugd zou ik niets maar dan ook niets alleen gedaan hebben). Alleen alleen op café gaan/uitgaan vind ik nog wat eng. Of alleen verre reizen doen. Maar ik had vroeger ook schrik om alleen met de bus te gaan, alleen winkels binnen te gaan, alleen dit en dat (omdat ik niet weet hoe het werkt) en nu vind ik het allemaal beter dan samen met anderen dit te doen... . Op naar de volgende (lichte angst) alleen reizen en ginder alleen uitgaan.

bewerkt door Lakigigar
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Monsters: Dark Continent

Gisteren nog eens Monsters herzien, blijft een heerlijke film, misschien wel de beste film over monsters zonder dat er dan veel monsters aan te pas komen. Dit is het vervolg.. het zeer wazige vervolg moet ik eigenlijk zeggen.. Het is een soort oorlogsdrama geworden waarbij de monsters eigenlijk opnieuw naar de achtergrond worden verwezen en slechts sporadisch tevoorschijn komen. Maar daar waar je in het eerste deel nog de constante dreiging had, valt daar nu weinig van te merken. Het is meer een prop geworden, een gimmick, die af en toe terugkomt. Verder gaat het vooral over een groep vrienden die naar het Midden-Oosten verscheept wordt en daar opdrachten uitvoert. Erg boeiend is dat allemaal niet, enerzijds door de erg matige en vaak irritante cast en anderszijds door het nogal vage plot en de vreemde manier van filmen. Veel te veel slowmotion, gebruik van harde muziek, dat soort dingen. Het duurde ook allemaal veel langer dan nodig was. Maar toch zag je hier en daar nog flashes van iets goed. Zo dien ik eerlijkheidshalve wel mee te geven dat er 1 schitterende nachtscene in zit - mét monsters!

Het einde laat ook de deur op een kier voor een eventueel 3de deel, dus ik ben benieuwd of daar nog wat van komt.

2.5*

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Knowing is het perfecte voorbeeld van hoe een film niet gemaakt moet worden. Inhoudsloos, zwakke acteerprestaties, overmatig veramerikaniseren en een climax van ik ga je gaan hebben. Duidelijk gemaakt door iemand met nul komma nul verstand van hoe de wereld in elkaar zit.

Gelukkig zie je dat ook in, gezien jouw zwakke rating.

Dacht dat ik het nooit zou doen, maar eerlijkheidshalve vond ik Knowing zo slecht nog niet. Ok, het is enorm silly, niet logisch, iedereen acteert maar matig,... Maar uiteindelijk wel een perfecte campy film voor een zondagnamiddag of een moment waarop je even hersendood een filmpje wil meepikken. Ook één van de betere 'slechte' acteerprestaties van Nicolas Cage.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gong Fan aka Partners in Crime, een behoorlijk goed drama/mystery uit Taiwan over 3 jongens uit dezelfde school die elkaar niet kennen, maar op een dag wel samen een meisje vinden die op het eerste zicht zelfmoord heeft gepleegd. Ze besluiten om uit te zoeken wat er precies is gebeurd. Stijlvol filmpje zoals altijd uit Taiwan. 3.5*

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Leuke tip, Simon! :)

Birdman was zoals verwacht geen film voor mij ondanks de geweldige cinematografie. Credits daarvoor. Over Racing Extinction (een documentaire van de maker van The Cove - toch een gerenommeerde documentaire) ga ik maar zwijgen. Straks Lost River kijken, morgen eindelijk Black in de cinema, en als ik zin heb Ilo Ilo (een Singaporese film die nu getoond wordt uit 2013 dat er nog wel interessant uitziet). Nu Gent kijken :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

wbe.gifBlack was andermaal weer een tegenvaller deze maand. We kunnen het hoge niveau van november niet vasthouden. Black is alvast de hype niet waard. 5/10 maar mogelijk zakt het nog. Op MM een 2 gezet.

http://www.whatiwatch.net/reviews.php?rec=43741

Neen, Adil en Billal hebben totaal niet geleerd uit de fouten die men maakte uit hun eerste film. Ik betwijfel of talentvol nog wel van toepassing is. Deze film is gewoon gehypet door de hoeveelheid geweld die erin voorkomt en door de controversiële thema's die de film bespreekt.

Eerst en vooral: de film is totale fictie, en als deze pretendeert een echte kijk te geven in het bendeleven van Brussel, dan faalt die daar al grandioos in, en is dit zonder twijfel een 0.5*. Echter ga ik er van uit dat het fictie is mede doordat het gebaseerd is op een boek van Dirk Bracke die dit tegen een achtergrond van het Brusselse bendeleven heeft gemaakt. Indertijd (ik had het boek gelezen) was ik onder de indruk van dit jeugdboek. Ook meteen een doelpubliek voor deze film.

Adil en Billal kiezen ervoor om sensatie, actie en ongeloofwaardige dingen te kiezen boven realisme en een realistische uitwerking van het verhaal. Nu, ik weet niet of men veel vrijheid had aangezien dit gebaseerd was op een boek, dus een groot deel kan ook de fout zijn van Bracke. Ik weet wel één iets, en dat is dat het niet werkt in deze film. De jongeren worden op een arrogant, vulgaire manier neergezet en de gevoelige kant wordt op een ongeloofwaardige manier neergezet. De liefde die ontbloeit tussen de twee is niet echt realistisch. Ook had ik de indruk dat een bepaalde gang (Marokkanen) gefavoriseerd werd boven de andere (The Black Bronx).

Ik heb een gevoel dat de lof die deze film krijgt vooral voortkomt, vanwege het gevaar en het shockelement en het liefdesverhaaltje, en weinig op kwaliteit. Voor velen is dat genoeg om een indrukwekkend verhaal te creeren, maar als de opbouw en uitwerking niet goed zijn, dan scoor je daar amper bij mee. Zorg eerst dat dat niet echt in orde, kijk dan pas naar andere elementen.

Enige positieve punt is de cinematografie en de sterke acteerprestaties van sommigen, en al bij al was het wel vermakelijk maar daar koop je veel mee uiteraard. Vermakelijk is voor een film als deze niet goed genoeg. Hier valt veel meer te bereiken, zeker omdat dit een genre is dat me aanspreekt. Hopelijk kunnen die twee snel naar Hollywood, komt er hier ruimte vrij voor een iets betere regisseur. Gezegd met alle respect voor beide personen. Het is toch hun droom om "Bad Boys 3" te maken. Wel niemand anders kan het beter doen dan die twee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Door The Witcher 3 weinig toegekomen aan films, maar gisteren na de voetbaltraining toch eentje opgezet ;c

internet.pngHeist (Scott Mann, 2015) :: 7.0

Ik had absoluut geen hoge verwachtingen van deze film, maar hij is me erg positief meegevallen. Niet al te veel actie, maar het bleef wel lekker spannend. De Niro die weer een erg mooie rol vervulde als bad guy en Jeffrey Dean Morgan die geld nodig had voor zijn zieke dochtertje. Een mooi verhaal, leuk in elkaar gezet. Dit heeft uiteindelijk de film goed gedaan. Al met al dus een prima film. Niet van het hoogste niveau, maar erg degelijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

wbe.gifBlack was andermaal weer een tegenvaller deze maand. We kunnen het hoge niveau van november niet vasthouden. Black is alvast de hype niet waard. 5/10 maar mogelijk zakt het nog. Op MM een 2 gezet.

http://www.whatiwatch.net/reviews.php?rec=43741

Neen, Adil en Billal hebben totaal niet geleerd uit de fouten die men maakte uit hun eerste film. Ik betwijfel of talentvol nog wel van toepassing is. Deze film is gewoon gehypet door de hoeveelheid geweld die erin voorkomt en door de controversiële thema's die de film bespreekt.

Eerst en vooral: de film is totale fictie, en als deze pretendeert een echte kijk te geven in het bendeleven van Brussel, dan faalt die daar al grandioos in, en is dit zonder twijfel een 0.5*. Echter ga ik er van uit dat het fictie is mede doordat het gebaseerd is op een boek van Dirk Bracke die dit tegen een achtergrond van het Brusselse bendeleven heeft gemaakt. Indertijd (ik had het boek gelezen) was ik onder de indruk van dit jeugdboek. Ook meteen een doelpubliek voor deze film.

Adil en Billal kiezen ervoor om sensatie, actie en ongeloofwaardige dingen te kiezen boven realisme en een realistische uitwerking van het verhaal. Nu, ik weet niet of men veel vrijheid had aangezien dit gebaseerd was op een boek, dus een groot deel kan ook de fout zijn van Bracke. Ik weet wel één iets, en dat is dat het niet werkt in deze film. De jongeren worden op een arrogant, vulgaire manier neergezet en de gevoelige kant wordt op een ongeloofwaardige manier neergezet. De liefde die ontbloeit tussen de twee is niet echt realistisch. Ook had ik de indruk dat een bepaalde gang (Marokkanen) gefavoriseerd werd boven de andere (The Black Bronx).

Ik heb een gevoel dat de lof die deze film krijgt vooral voortkomt, vanwege het gevaar en het shockelement en het liefdesverhaaltje, en weinig op kwaliteit. Voor velen is dat genoeg om een indrukwekkend verhaal te creeren, maar als de opbouw en uitwerking niet goed zijn, dan scoor je daar amper bij mee. Zorg eerst dat dat niet echt in orde, kijk dan pas naar andere elementen.

Enige positieve punt is de cinematografie en de sterke acteerprestaties van sommigen, en al bij al was het wel vermakelijk maar daar koop je veel mee uiteraard. Vermakelijk is voor een film als deze niet goed genoeg. Hier valt veel meer te bereiken, zeker omdat dit een genre is dat me aanspreekt. Hopelijk kunnen die twee snel naar Hollywood, komt er hier ruimte vrij voor een iets betere regisseur. Gezegd met alle respect voor beide personen. Het is toch hun droom om "Bad Boys 3" te maken. Wel niemand anders kan het beter doen dan die twee.

Ik wist dat jij em slecht ging vinden ;c

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wist dat jij em slecht ging vinden ;c

Waarom dacht je dat?

Tja, ik dacht dat het iets voor mij zou zijn, maar het wordt er altijd te dik opgelegd. De muziek verraadt ook al wanneer er iets gaat gebeuren, sommige keuzes die gemaakt worden zijn niet logisch. Ik denk dat de regisseurs te letterlijk het jeugdboek hebben overgenomen, en het niet aangepast hebben naar een hedendaagse realistischere context. Dit is dus eigenlijk een film voor -18. Daarnaast blijkt uit de film zwaar dat Marokkanen nog meevallen en de zwarten echte monsters zijn. Ook de camerastandpunten bevestigen dat. Achteraf gezien is het zelfs een groot gedrocht. Een belediging noem ik het. De hype niet waard (want iedereen van mijn leeftijdsgenoten spreekt over deze film). Ofwel over Star Wars en de nieuwe Hunger Games die niet goed zou zijn ..

http://www.moviemeter.nl/film/103641

[MENTION=13248]Hansje[/MENTION];

Dit zal wel iets voor jou zijn deze film. Nieuwe van de regisseur van Innocence, maar zal wellicht een soort speciale film zijn. Misschien nog niet te veel lezen (heb het zelf ook niet gelezen).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1. The Neon Demon

2. Bokeh

3. The Revenant

4. Voyage of Time (Kan wel eens de 2001: a Space Odyssey van Malick worden, hoewel ik geen Malick fan ben (maar ook geen Kubrickfan hier))

5. El Boton de Nacar

6. Hot Summer Nights (maika en maia mitchell)

7. Þrestir (coming of age)

8. Room

9. Evolution (van regisseur bosnische Innocence)

10. Assassin's Creed

11. Story of your Life (Denis Villeneuve)

12. The Forest

13. The Witch

14. Inferno

15. Submergence

16. The Scent of Rain & Lightning (maika)

17. The Tribes of Palos Verdes (maika)

18. Zvizdan

19. The Lost city of Z

20. The Light between Oceans

21. The Hateful Eight (mocht mss wat hoger, maar was het wat vergeten, ook geen top 10.. Django Unchained vond ik niet zo overdreven goed, daarmee.. )

22. Min Lylla Syster

23. El Abrazo de la Serpiente

24. The Great Wall

25. The Lake

Valt er net buiten

Zootopia

films waar ik volgend jaar op dit moment meest naar uitkijk. Uiteraard moeilijk te voorspellen, maar achja.

Andere releases

Voyage of Time, The Revenant, Star Wars: Rogue One, Story of Your Life, Star Trek Beyond, Doctor Strange, The Hateful Eight, Captain America: Civil War, Midnight Special, Anomalisa, The Circle, Silence, Hail, Caesar, Room, The Witch, Independence Day Resurgence, The Discovery, Passengers, Évolution, Colossal, Batman v Superman: Dawn of Justice, Carol, The Big Short, Fantastic Beasts & Where To Find Them, The Founder, The BFG, Warcraft, Suicide Squad, X-Men Apocalypse, Deepwater Horizon's Final Hour, Last Days in the Desert, Gambit, Macbeth, Deadpool, Green Room, Cell, Godzilla Resurgence, Brimstone, 31, The Death and Life of John F. Donovan, The Lost City of Z, The Bad Batch, Captain Fantastic, The Neon Demon, Hacksaw Ridge, A Hologram for the King, The Taliban Shuffle, Money Monster, The Space Between Us, The Labyrinth, Ice Age: Collision Course, Jane Got a Gun, The Finest Hours, Joy, Miss Peregrine's Home for Peculiar Children, The Forest, The 5th Wave, 13 Hours: The Secret Soldiers of Benghazi, 400 Days, The Nice Guys, Before I Wake, What Happened to Monday?, The Benefactor, Synchronicity, Pete's Dragon, Ben Hur, The Girl on the Train, A Monster Calls, Triple 9, Point Break, Race, Spotlight, Eye in the Sky, The Accountant, Life, A Cure for Wellness, Finding Dory, The Legend of Tarzan, Sully, Swiss Army Man, Yoga Hosers, USS Indianapolis Men of Courage, True Crimes, Assassin's Creed, Ghostbusters, Everybody Wants Some, The Purge 3, Pride and Prejudice and Zombies, Demolition, Legend, Inferno, A Bigger Splash, John Wick 2, Gold, Jumanji, Valencia, Eddie the Eagle, Sleepless Night, Moana, Alice Through the Looking Glass, Snowden, Amityville: The Awakening, Submergence, The Conjuring 2: The Endfield Experiment, The Free State of Jones, Central Intelligence, The Jungle Book, Underworld 5, Jack Reacher: Never Go Back, The Huntsman: Winter's War, Ratchet & Clank, Super Troopers 2, Teenage Mutant Ninja Turtles 2, Divergent: Allegiant, The Lake, Knights of the Roundtable: King Arthur, The Brothers Grimsby, Uncharted, Criminal, The Little Prince, Trolls, Sleepless Night, Billy Lynn's Long Halftime Walk, The Great Wall, Pee-Wee's Big Holiday, Secret in their Eyes, Patient Zero, The Magnificent Seven, Now You See Me 2, London Has Fallen, Bourne 5, My Big Fat Greek Wedding 2, Dad's Army, The Boss, Collide, Miles Ahead, Crouching Tiger, Hidden Dragon: Sword of Destiny, Creed, Concussion, Victor Frankenstein, The Danish Girl, Everything Will Be Fine, The Letters, Anesthesia, Nina Forever, Gods of Egypt, Shut In, Moonwalkers, Kung Fu Panda 3, Where to Invade Next, Eisenstein In Guanajuato, Remember, The Boy, Ip Man 3, Lights Out

bewerkt door Lakigigar
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tussen je ''andere releases'' staat wel hoop troep die ik al niet goed ga vinden en jij zeker niet ;)

Je sais. 21-25 effe nog aangevuld. Ik wou alleen volledig zijn voor iedereen. Dat was iemand anders die dat gepost had. Bvb. Gods of Egypt is iets dat iedereen zal moeten vermijden. trailer was spuuglelijk.

http://www.imdb.com/title/tt2062700/?ref_=nm_flmg_wr_1

Terrence Malick zal trouwens twee films uitbrengen volgend jaar. Nog een film met Natalie Portman, Cate Blanchett, Ryan Gosling, Rooney Mara, Michael Fassbender en Christian Bale in de rollen.

bewerkt door Lakigigar
Link naar opmerking
Deel via andere websites