Spring naar bijdragen

Film Topic

Kyrill

Aanbevolen berichten

The Notebook. Ik vind het zelf een dijk van een film. Een film die niet buiten de lijntjes durft te kleuren, maar binnen de lijntjes het wel tot de perfectie uitvoert. Niet gewaagd, maar gewoon een zeer goede film in zijn genre, en doet wat hij moet doen. Het is een mierzoet verhaaltje dat door je strot geramd wordt, en dat moet je wat liggen, maar goed. The Social Network is een andere film die ook van hetzelfde categorie is (niet gewaagd, wel zeer goed op al de rest).

8 of 8,5/10. Moet er nog es over nadenken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Om nostalgische redenen Mighty Morphin Power Rangers: The Movie zo'n kleine 20 jaar nadat ik hem voor het eerst zag opgezet. En ja, als zes-jarig manneke is dit natuurlijk alles wat je hartje maar kan begeren. Op je 26ste is het toch duidelijk wat minder.

Tot de helft kon ik nog enorm lachen met de idiote fouten die in deze film steken en het pulpgehalte. Maar al snel verloor ik mijn geduld en was het harken naar het einde toe. Ach, al bij al leuk om hem nog eens terug te zien door de roze Ranger, de heerlijk foute pakken en de stuntelige CGI- en vechtscènes. Zou 'm zo opzetten voor mijn kleine belhamel moest ik er een hebben.

(**),5

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Victoria is het mooiste pareltje wat 2015 nu voortgebracht heeft. Schitterende sfeer, prachtige beelden en mooi verhaal. 8,6

Trainwreck was ook een leuke comedy. Misschien iets te geforceerd, maar zelfs de irritantste vrouwelijke comedian (Amy Schumer) kon deze film niet verpesten voor mij. 7,6

Nog goede aanraders wat betreft het nachtleven van bepaalde steden? Ik kan me zo nog Lost in Translation voor ogen halen waarin dat naar voren komt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Victoria is het mooiste pareltje wat 2015 nu voortgebracht heeft. Schitterende sfeer, prachtige beelden en mooi verhaal. 8,6

Tot nu toe idd beste film van 2015.

maar ik gebruik dan de data van amerikaanse cinema-releases, en ik moet er nog een heleboel zien.

Heb eens gekeken en zou graag Mustang eens willen zien. Iemand die hem al heeft gezien, die film lijkt me wat.

bewerkt door Lakigigar
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sa som i himmelen raakte me niet. Een iets te ver van me bedshow over onderwerpen die me totaal niet liggen/boeien. Jammer, was misschien wel ergens te verwachten. Ik heb meestal wel een raakvlak nodig, en bij 95 procent v/d films heb ik dat wel, maar bij die andere 5 procent niet, en dan wordt het moeilijk om je in te leven in een film... (dat had ik met Amelie onder andere ook). Dat ligt niet aan de film, maar aan mezelf. Misschien komt daar in de loop der jaren wel verbetering in.

edit: eens nav een discussie op een ander forum eens een lijstje samengesteld van wat ik de beste films vind tot op dit moment van dit decennium van films die ik gezien heb

The Social Network

Intouchables

Drive

Spring Breakers

Only God Forgives

Victoria

Interstellar

Nightcrawler

Boyhood

It Follows

bewerkt door Lakigigar
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fahrenheit 9/11 BY FAR de slechtste documentaire die ik ooit gezien heb... .

Hier ga ik niet echt mild zijn. Wanneer ik zo een docufilm bekijk, verwacht ik kwaliteit. Ten eerste vind ik dat de sfeer voor een documentaire over zo een delicaat onderwerp veel te vrolijk is, met muziek die er totaal niet bijpast, en het invoegen van grappige momenten die echt niet grappig maar beledigend zijn. Op deze manier komt de documentaire niet serieus over. En ik denk dat dit juist wel de bedoeling moet zijn van een documentaire. Bovendien gaat het hier om triestige gebeurtenissen en om triestige acties.

Bovendien is de informatie veelal incorrect en totaal uit de context gegrepen. Hoewel ik zelf zeker een tegenstander was en ben van Bush en in een groter geheel de republikeinen, vind ik dat de documentairemaker Moore quotes plaatst van Bush die totaal niet passen bij hetgeen wat Moore wilt vertellen. Als je bepaalde zinnen uit een tekst neemt, dan kan je met handige editing altijd wel frappante zaken terugvinden, die niet zo frappant zijn als je het geheel hoort. Op deze manier probeert Moore ook de kijker te manipuleren. Een mens zou voor minder beginnen denken dat Moore ingehuurd is door de democraten. Al weet ik uiteraard wel beter.

Bovendien is de film ook zo eenzijdig - namelijk kritiek uiten op Bush en het bewind van Bush - maar Bush is echt niet de enige die fouten heeft gemaakt. Andere mensen worden te weinig geviseerd, terwijl bij hem dit wel gebeurt. Op deze manier legt Moore ook zijn mening te opdringerig op aan de kijker, waardoor je met een afkeer de documentaire uitkijkt. Het leek wel propaganda. Ik vind dat een documentaire objectief moet zijn. Dit is hier niet gebeurd.

Door de film in het belachelijke te trekken, en bepaalde dingen geheel uit zijn context te trekken, is Moore erin geslaagd wat ieder van ons zou kunnen, namelijk rommel van de hoogste plank maken. Ik ken mensen in het echte leven die betere documentaires op YouTube plaatsen, dan dat deze man voor een groot publiek doet. Het feit dat zo een documentaire hoog aangeschreven staat bij bepaalde mensen, kan er bij mij echt niet in. De enige reden die ik kan bedenken waarom dit zo is, omdat de mensen de mening delen dat Bush niet echt al te koosjer was, en dat het goed was dat Moore dit de mensen liet inzien. Maar ik wil de documentaire recenseren als de documentaire, en niet omtrent de boodschap rond. Anders kan iedereen een film maken, zolang de boodschap juist is.

1,7/10

----------------------------------------

Los daarvan eigenlijk wel onbegrijpelijk dat Bush verkozen werd voor een tweede termijn. ;e Toont toch wel het gemiddelde IQ van de Amerikaan aan. Al was Kerry ook maar een zwakke kandidaat die de Democraten hadden ingestuurd. Nu maar hopen dat een figuur zoals Trump niet aan de macht komt, maar dat zal wel niet. Eventjes insinueren tijdens een interview met een journaliste dat die haar maandstonden had... . En dan nog niet subtiel ook.

bewerkt door Lakigigar
Link naar opmerking
Deel via andere websites

De kans dat Trump ook echt verkozen wordt is redelijk klein gelukkig. Polls meer dan een jaar voor de verkiezingen draaien meer rond naamsbekendheid dan om standpunten. Wanneer de echte verkiezingen dichterbij komen en mensen zich beter gaan informeren schuiven de meesten meer op naar het centrum, altijd zo geweest. Maargoed, dit is daar niet het juiste topic voor natuurlijk, als je erop wil reageren quote of mention me dan even in het 'Politieke Potpourri'-topic.

------------------------------------------------------------

Net Blowup gezien, m'n eerste Antonioni. Moest even wennen want heel andere film dan ik verwacht had, maar is me wel goed bevallen. Paar erg sterke scènes, vooral die waar Antonioni alle geluid wegneemt. Paar mooie shots ook. Niet altijd even interessant, maar wel een film die een indruk nalaat en nog wel even door m'n hoofd gaat spoken. En eentje die me zin heeft gegeven in meer werk van de man, dus ik ga maar eens snel achter La Notte en L'Avventura aan. Oh ja, qua score. Toch maar 3,5*.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ga geen uitgebreide review schrijven, simpelweg omdat ik niet de meest begenadigde schrijver ben en ik er geen zin in heb. Maar eh, vanavond naar Victoria geweest. Zonder te weten dat die film in een take was geschoten (ja, ik wist het weer toen ik eraan werd herinnerd). Ik vond hem net iets te lang duren, het had korter gemogen. Toch vond ik hem wel boeiend, ondanks dat de hoofdpersoon Victoria erg evenwichtig leek op de meeste momenten, doet ze wel dergelijk rare dingen. Dat strookte niet bij het meisje vond ik, maar goed zo heeft iedereen altijd wel iets te zeiken. Ondanks dat het wel mijn soort film was, zal het nooit 100% mijn favoriet worden. Wel een aanrader, dus kijken als je hem nog niet gezien hebt. Beste film van 2015? Mja, dat ligt dan niet aan de kwaliteit van deze film... Dat zou voor mij betekenen dat er helemaal niet echt iets bijzonders is geweest dit jaar. Maar camerawerk en dat soort dingen heb ik totaal geen verstand van, dus dat kan best allemaal wel super zijn. Ik zag het iig niet.

Edit: Ik krijg het niet zo beschreven als ik wil, het zat goed in mijn kop, maar ja... Toch beter als ik meeneem dat hij in een take is geschoten. [MENTION=13248]Hansje[/MENTION]; misschien een iets te gewone film voor jou :cab:

bewerkt door MrMHB
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Echt twee slechte films gekeken vandaag. Nog eens 180 minuten verspild aan Cloud Atlas... Vind het gewoon een erg slechte film...

Geen haar die eraan denkt om die twee films later nog eens een kans te geven, want ik denk als ik die twee films nog eens zie, dat er gewoon geen haar meer zal groeien op mijn hoofd.

bewerkt door Lakigigar
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fahrenheit 9/11 BY FAR de slechtste documentaire die ik ooit gezien heb... .

Hier ga ik niet echt mild zijn. Wanneer ik zo een docufilm bekijk, verwacht ik kwaliteit. Ten eerste vind ik dat de sfeer voor een documentaire over zo een delicaat onderwerp veel te vrolijk is, met muziek die er totaal niet bijpast, en het invoegen van grappige momenten die echt niet grappig maar beledigend zijn. Op deze manier komt de documentaire niet serieus over. En ik denk dat dit juist wel de bedoeling moet zijn van een documentaire. Bovendien gaat het hier om triestige gebeurtenissen en om triestige acties.

Bovendien is de informatie veelal incorrect en totaal uit de context gegrepen. Hoewel ik zelf zeker een tegenstander was en ben van Bush en in een groter geheel de republikeinen, vind ik dat de documentairemaker Moore quotes plaatst van Bush die totaal niet passen bij hetgeen wat Moore wilt vertellen. Als je bepaalde zinnen uit een tekst neemt, dan kan je met handige editing altijd wel frappante zaken terugvinden, die niet zo frappant zijn als je het geheel hoort. Op deze manier probeert Moore ook de kijker te manipuleren. Een mens zou voor minder beginnen denken dat Moore ingehuurd is door de democraten. Al weet ik uiteraard wel beter.

Bovendien is de film ook zo eenzijdig - namelijk kritiek uiten op Bush en het bewind van Bush - maar Bush is echt niet de enige die fouten heeft gemaakt. Andere mensen worden te weinig geviseerd, terwijl bij hem dit wel gebeurt. Op deze manier legt Moore ook zijn mening te opdringerig op aan de kijker, waardoor je met een afkeer de documentaire uitkijkt. Het leek wel propaganda. Ik vind dat een documentaire objectief moet zijn. Dit is hier niet gebeurd.

Door de film in het belachelijke te trekken, en bepaalde dingen geheel uit zijn context te trekken, is Moore erin geslaagd wat ieder van ons zou kunnen, namelijk rommel van de hoogste plank maken. Ik ken mensen in het echte leven die betere documentaires op YouTube plaatsen, dan dat deze man voor een groot publiek doet. Het feit dat zo een documentaire hoog aangeschreven staat bij bepaalde mensen, kan er bij mij echt niet in. De enige reden die ik kan bedenken waarom dit zo is, omdat de mensen de mening delen dat Bush niet echt al te koosjer was, en dat het goed was dat Moore dit de mensen liet inzien. Maar ik wil de documentaire recenseren als de documentaire, en niet omtrent de boodschap rond. Anders kan iedereen een film maken, zolang de boodschap juist is.

1,7/10

----------------------------------------

Los daarvan eigenlijk wel onbegrijpelijk dat Bush verkozen werd voor een tweede termijn. ;e Toont toch wel het gemiddelde IQ van de Amerikaan aan. Al was Kerry ook maar een zwakke kandidaat die de Democraten hadden ingestuurd. Nu maar hopen dat een figuur zoals Trump niet aan de macht komt, maar dat zal wel niet. Eventjes insinueren tijdens een interview met een journaliste dat die haar maandstonden had... . En dan nog niet subtiel ook.

De goede beoordelingen hiervan (won hij ook niet een Oscar hiermee, of was dat met Bowling?) hoorden denk ik bij de tijdgeest. Terugkijkend zou het natuurlijk een stuk minder kunnen zijn. Verder is Moore natuurlijk geen documentaire maker maar een activist, die pamfletten in documentaire-stijl maakt. En daarbij sterke momenten ("Burn motherfucker, burn!") afwisselt met troep.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Adil El Arbi gaat een film maken over Syriestrijders. Dat is een heel leuk project, en ik hoop dat hij daar ook met glans in slaagt. Zou wel eens een film kunnen worden die in Europa toch gaat doorbreken.

Heb je al films van hem gezien? Zo ja, wat vond je er van?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Helium, Nederlands filmpje die vorig jaar niet meteen werd opgepikt door het grote publiek. Verstaanbaar, want het is een beetje een atypisch Nederlandse film. Duurt slechts een kleine 80 minuten maar speelt zich desalniettemin af op een tergend traag tempo. Sfeervol is het zeker wel, daar zit de soundmix voor een groot deel achter. Dialoog is verder ook spaarzaam al is dat absoluut geen minpunt. Meer nog, het draait alleen maar bij aan het mysterieuze (al dan niet gebrek aan) plot. Je wordt eigenlijk gedurende de hele film niet heel veel wijzer, en je wacht.. samen met het hoofdpersonage.

3.5*

edit: film is trouwens volledig gratis te zien op Vimeo

bewerkt door Simonsav
Link naar opmerking
Deel via andere websites

De Zee die Denkt (2000, Gert de Graaff)

Wat ben je? Inderdaad, niet 'wie', maar 'wat'? Het antwoord is onmogelijk te geven, niets is wat het lijkt en niets is waar. Hoewel die ene reactie '[tekst]Een individu in de hedendaagse maatschappij[/tekst]' misschien wel het dichtst bij komt: het is gelijkertijd bijna het meest en minst zeggende van alle mogelijke antwoorden. Alles is een illusie en pas als je het vanuit een ander standpunt bekijkt, kom je tot het ware inzicht. Of is het slechts een ander inzicht dat vanaf dan de nieuwe waarheid lijkt? Intrigerende film, die ook sterk gefilmd en gemonteerd is.

jJTZ1Vh.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Had Plemya een 2015 NL release?

imo

Uitstekend:

1 wde.gif Victoria

2 wus.gif It Follows

3 wua.gif Plemya

Zeer Goed

4 wgb.gif Ex Machina

Goed:

5 wes.gif La Isla Minima

Voldoende:

6 wse.gif Turist

Onvoldoende:

Slecht:

7 wus.gif Kingsman: The Secret Service

Zeer slecht:

8 wus.gif The Interview

Rampzalig:

Al ga ik wel wat films downloaden van begin dit jaar binnenkort, Mustang kijk ik deze week, en uiteraard filmfestival van Oostende. En binnenkort Everest, dus dan gaan we toch rap richting 20 binnen een week of 3. Is eens nodig... En Birdman ga ik ook dringend eens kijken.

bewerkt door Lakigigar
Link naar opmerking
Deel via andere websites