Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

Project C.A.R.S.


Michaelinho*

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 1,4k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Prima race gereden zelf, helaas opgehouden in de kwali en in de race zelf door een veel langzamere/achterblijver. De start verliep dramatisch, iemand vloog er vol tussen tussen mij en Steven waardoor ik buiten de baan ging, positie nog kunnen behouden en Steven na paar ronden voorbij. Was een mooi gevecht waarbij we beiden fair reden, Steven deed het ook netjes door niet vol te blokken, complimenten. Daarna naar ToMvDh gereden tot binnen de seconde waarna ik zelf een fout maakte, hierdoor kon die tot 2/2 en een halve seconde wegrijden. Vervolgens dus een achterblijver die gewoon doodleuk op de racelijn 80 gaat rijden waar je 160 kan, daardoor dus vol moeten uitwijken en dat was het. Tom was sowieso net zo snel/sneller dus had geen plaats gescheeld. Mooie 4e plek.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heerlijke sprintrace. Startte 6e, uiteindelijk 2e geworden. Erg goede start en kwam vierde na de kombocht. Zat nog achter Steven en Richard. Richard schoot door bij de eerste chicane en kreeg een penal (denk ik) waardoor Steven er op botste en ik er rechts langs kon. Rondje of 2/3 alleen gereden totdat ToMvDh er aan kwam, met hem een heerlijk gevecht gehouden. Hij hield het fair en heeft me echt laten zweten, in de laatste ronde dacht ik dat die mij had bij het uitkomen van de 2e chicane gezien ik die erg slecht nam. Toch 2e geworden, bedankt voor de mooie race :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heerlijke sprintrace. Startte 6e, uiteindelijk 2e geworden. Erg goede start en kwam vierde na de kombocht. Zat nog achter Steven en Richard. Richard schoot door bij de eerste chicane en kreeg een penal (denk ik) waardoor Steven er op botste en ik er rechts langs kon. Rondje of 2/3 alleen gereden totdat ToMvDh er aan kwam, met hem een heerlijk gevecht gehouden. Hij hield het fair en heeft me echt laten zweten, in de laatste ronde dacht ik dat die mij had bij het uitkomen van de 2e chicane gezien ik die erg slecht nam. Toch 2e geworden, bedankt voor de mooie race :)

 

Yes, 5 sec. penalty bij de tweede chicane. :cab:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heerlijke sprintrace. Startte 6e, uiteindelijk 2e geworden. Erg goede start en kwam vierde na de kombocht. Zat nog achter Steven en Richard. Richard schoot door bij de eerste chicane en kreeg een penal (denk ik) waardoor Steven er op botste en ik er rechts langs kon. Rondje of 2/3 alleen gereden totdat ToMvDh er aan kwam, met hem een heerlijk gevecht gehouden. Hij hield het fair en heeft me echt laten zweten, in de laatste ronde dacht ik dat die mij had bij het uitkomen van de 2e chicane gezien ik die erg slecht nam. Toch 2e geworden, bedankt voor de mooie race :)

 

Dat was ik niet. Ik reed achteraan op dat moment, na een botsing in de eerste bocht;c

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eerste race hele race 3e gereden, vrij eentonig, alleen Mitchell kwam dichtbij.

 

Tweede race had Richard een wereldstart, alleen vergooide hij die al snel bij de eerste chicane, waardoor ik erop klapte en Mitchell mij voorbij kon. Daarna de gehele race binnen 1,5 seconde van Mitchell gereden, alleen is dit circuit zoals gezegd niet gemaakt om in te halen. Wel sterk gereden door hem, mag gezegd worden.

 

Twee keer 3e dus, prima.

bewerkt door Tom.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eerste race hele race 3e gereden, vrij eentonig, alleen Mitchell kwam dichtbij.

 

Tweede race had Richard een wereldstart, alleen vergooide hij die al snel bij de eerste chicane, waardoor ik erop klapte en Mitchell mij voorbij kon. Daarna de gehele race binnen 1,5 seconde van Mitchell gereden, alleen is dit circuit zoals gezegd niet gemaakt om in te halen. Wel sterk gereden door hem, mag gezegd worden.

 

Twee keer 3e dus, prima.

 

Thanks, was erg leuk gevecht!

 

En inderdaad [MENTION=26518]Steven013[/MENTION]; , ik zag het fout haha.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

[MENTION=13971]Tom.[/MENTION]; Excuses voor het tikje. Ik kwam terug de baan op en zat naast de ideale racelijn, maar ik kwam toch net voor je de baan op. Excuses. Je had er volgens mij weinig hinder van, gelukkig?

 

Haha maakt niet uit, kan gebeuren. Had er wel last van uiteindelijk, Mitchell ging me voorbij en die heb ik nooit meer ingehaald :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou, eerste raceweekend zit er dus op. Althans, dit keer wel voor de punten.

 

Hoofdrace: De kwalificatie ging niet zo heel soepel, maar had er nog net op tijd een 1:33.9 uit kunnen persen, daar waar Michael niet echt tot een goede ronde kwam (verkeer waarschijnlijk). Start ging redelijk. Ik had de auto op tractie staan, zodat ik bij de bochten wat sneller weg kon gaan. Dat was voor wat betreft de start een gouden keuze geloof ik. In het begin kon ik redelijk weg rijden van Michael, die toen nog in gevecht was met de nummer 3 en 4, maar eenmaal had hij hun afgeschud, kwam hij ook met rassen schreden dichterbij. Vervolgens ging het gevecht (zoals gewoonlijk) weer beginnen. Michael heeft mij nog twee keer ingehaald, daar waar ik hem gelukkig meteen kon pareren en vervolgens was de race over.

[MENTION=9512]Michaelinho*[/MENTION]; ik hoop dat jij die race wel hebt, want ik ben die vergeten op te slaan.

 

Sprintrace: Ik mocht vanaf de één na laatste plek vertrekken, dus dat betekende dat ik moest gaan inhalen. De start was prima. Ik was al drie auto's voorbij na de eerste bocht. Helaas crashte ik vlak erna. Ik kreeg te weinig ruimte van Sharon, waardoor ik op het gras geduwd werd en weer van voor af aan kon beginnen. Vlak erna kwam ik op het gras, waardoor ik ook weer achteraan reed. Gelukkig waren er veel mensen in gevecht met elkaar, waardoor ik snel kon aanhaken. Zo heb ik een paar mensen mooi kunnen inhalen. Vervolgens werd ik weer twee keer van de baan gereden, waardoor een podium niet meer mogelijk was. Martin stond op P4 en het was net te laat om aan te haken bij hem.

 

Veel pech gehad dus, ook omdat Michael zelf vanaf P1 vertrok, maar goed, er zijn nog genoeg weekenden om de achterstand in te lopen. Geloof ook dat die niet zo heel groot is.

 

Beelden van de sprintrace hieronder;

 

VrhxNmYhSXw

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Round 1 - Oulton Park International - Race Results

MURL - Season 2 - Formule Gulf 1000 Cup

 

ztt8j5.jpg

 

Introductie:

Na een zeer succesvol testweekend op het Japanse Sakitto ging het seizoen vandaag echt van start. De eerste race van het nieuwe seizoen stond gepland in Engeland, namelijk op het circuit van Oulton Park. In de test op Sakitto werden de onderlinge verhoudingen al een beetje bloot gelegd, maar de vraag is natuurlijk of iedereen zijn vorm van het testweekend heeft weten vast te houden. Een ding is in ieder geval zeker, er stond vandaag een historisch aantal deelnemers aan de start. Mijn complimenten!

 

Definitieve startgrid:

 

apg2lt.jpg

 

Aanwezig: Michaelinho*; Superracer1269; [MENTION=4486]Montass[/MENTION]; [MENTION=26518]Steven013[/MENTION]; [MENTION=31711]Klap00r[/MENTION]; [MENTION=7711]Richarð.[/MENTION]; [MENTION=13971]Tom.[/MENTION]; [MENTION=2723]Jelle.[/MENTION]; [MENTION=7942]kjhkevin[/MENTION]; [MENTION=343]sirkeith[/MENTION]; [MENTION=6882]Keko[/MENTION]; [MENTION=32716]mvdb_nl[/MENTION]; [MENTION=9557]Cerebral[/MENTION];

Afwezig: [MENTION=9426]Dansmeister[/MENTION]; [MENTION=9298]Mvdv[/MENTION]; [MENTION=25558]Bakkes12[/MENTION]; Mitchwolters;

Belangstellenden*: [MENTION=12820]Roprop[/MENTION]; [MENTION=21212]007mark[/MENTION]; [MENTION=1677]Gabi.e[/MENTION]; [MENTION=6326]FC-Breda[/MENTION];

 

*Als de belangstellenden in het vervolg geen mention willen voor de uitslagen dan hoor ik dat van jullie.

 

Kwalificatie - Main Race:

Aan de opzet van het raceweekend is niets veranderd, dus ook dit seizoen moest er eerst gekwalificeerd worden. In de verschillende oefensessie kon ik 1:33.6's rijden, maar in deze kwalificatie liep het helemaal niet. Ik kwam niet verder dan een voor mij teleurstellende 1:34.2. Montass wist de grens van 1:34 wel te doorbreken en reed een nette 1:33.9. Ook Tom. had een goede kwalificatie en wist de derde tijd neer te zetten. Daarachter was het ook spannend, want ook de nummer 7 t/m 11 zaten dicht bij elkaar. Nieuwkomer Kevin had het lastig en kwam dan ook niet in de buurt van de rest. Met enige oefening hebben we er natuurlijk alle vertrouwen in dat hij de aansluiting bij de rest zal weten te vinden.

 

2q1tgk2.jpg

 

Race resultaten:

Afgaand op de resultaten in de kwalificatie zou de Main Race een spannende aangelegenheid moeten worden. En dat werd het uiteindelijk ook wel. Ondanks de wat moeizame kwalificatie was ik eigenlijk niet zo ontevreden met de tweede plek. Hierdoor startte ik namelijk aan de binnenkant van de baan en dat gaf mij meer mogelijkheden tot het verdedigen van de mensen achter mij. Zeker gezien mijn vaak bedroevende starts. Ditmaal was ik eigenlijk best goed weg, maar wist ik Montass in de eerste bocht niet te verschalken. Ik pakte de binnenkant van de bocht, schoot lichtjes door en had meteen Tom. in mijn kont zitten. Volgens mij moest Tom. zelfs nog enigszins in de remmen/uitwijken voor mij, maar dat weet ik niet zeker. Toch werd al snel duidelijk dat mijn race pace net iets beter was dan die van Tom. en daardoor kon ik me al snel richten op Montass. Die was inmiddels uitgelopen naar een voorsprong van een kleine 1.5 seconde. Ik was duidelijker iets sneller dan Montass en liep dan ook redelijk eenvoudig in. Maar die wist natuurlijk ook dat inhalen op Oulton Park een schier onmogelijke opdracht is en was daarom waarschijnlijk al vroeg aan het consolideren. Het zou een flink gevecht worden waarbij ik er gewoon niet langs kwam. Ik hield ons natuurlijk bewust in leven, want crashen zou natuurlijk een enorm puntverlies betekenen. Er zijn 2/3 momenten geweest waarop ik Montass even voorbij kwam, maar hij kon dat iedere keer weer counteren. Het lukte gewoon niet om hem op zo'n manier in te halen dat ik er voor zou komen en blijven. Montass pakt dus de dikverdiende eerste overwinning van het nieuwe seizoen.

 

De sprint race was voor mij een stuk minder spannend. Ik had had geluk om vanaf pole te mogen starten. Echter, mijn start was weer niet best en Richard had echt een bliksemstart. Ik koos al snel de binnenkant, wist de rest in de eerste bocht af te houden en zette Richard meteen vol onder de druk. Die had vervolgens in de tweede bocht een matige exit, positioneerde zijn auto niet goed en met het verschil in snelheid kon ik er eenvoudig voorbij. Vervolgens ben ik een lekker tempo gaan rijden en wist ik eenvoudig uit te lopen op de rest. De hele race niemand meer gezien en eenvoudig de overwinning binnen gesleept. In de tas die 15 punten!

 

Podium - Main Race

 

rib0bt.jpg

 

Podium - Sprint Race

 

wt9d7s.jpg

 

Volledige resultaten:

 

mwcieh.jpg

 

Algemeent klassement

Een algemeen klassement na afloop van het eerste weekend zegt natuurlijk nog niet zoveel.Door het nieuwe punten systeem is er door vrijwel iedereen minimaal een punt gepakt en dat was precies de bedoeling. Ik ga nu zelf aan de leiding, maar de verschillen zijn zo klein dat het allemaal nog niet uitmaakt. Zowel Montass als Mvdb_nl en Tom. staan er goed voor en ook voor degenen daarachter is er nog van alles mogelijk.

 

j9yblt.jpg

 

Handige links:

 

Afsluiting:

Wederom wil ik iedereen bedanken voor zijn/haar deelname en ik hoop dat we dit mooi deelnemersaantal een beetje vast kunnen houden gedurende het seizoen. Echt heerlijk om met zoveel gasten tegelijk te racen. Volgend weekend staat er uiteraard weer een race gepland, dan rijden we op Zolder. De Main race zal wederom 14 ronden zijn, de Sprint Race logischerwijs 7 ronden. Hopelijk allemaal weer tot de volgende keer!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weet niet of het mogelijk is, maar misschien een idee om de startgrid van de sprintrace het omgekeerde te laten zijn van de resultaten van de main race? Dus de nummer laatst van de main race op pole, enz.

 

Ben ik helemaal met je eens Tom. Maar dat kan dus helaas niet :(.

 

Enige manier hoe we dat zouden kunnen oplossen is door zelf een rollende start te maken. Dan zou ik bijv. 1 ronde bij de sprint race op kunnen tellen en in die 1e ronde kan dan iedereen zijn positie in nemen. Degene die voorop rijdt bepaald het tempo en mag vanaf start/finish gaan racen. Daarvoor mag je dan niet inhalen. Een soort formation lap zeg maar.

 

Ik betwijfel alleen of we dit in de praktijk eerlijk en goed uit kunnen voeren met iedereen. Het zou wel het leukste/eerlijkste zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zeker waar, maar ik heb mijn twijfels of dat ook daadwerkelijk goed uitgevoerd gaat worden. Als je met meer dan 8 rijdt, ben je overgeleverd aan de bouwput gameparty en dan hoor je heel weinig. Om daar dan te moeten uitleggen dat Jantje of Pietje ipv 8e helemaal naar voren moet rijden, is denk ik verwarrend. Maar, laten we dat in een nieuwe oefenrace anders eens proberen. Dan doen we een kwalificatie en aan de hand daarvan gaan we een reverse grid doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik klaag inderdaad ook niet. Ik startte weer eens helemaal van voren :whistle:

 

Als de mogelijkheid er in pCars was geweest had ik ook direct voor een reversed grid gekozen. Vind zelf ook dat de random factor niet helemaal super is, maar tot nu toe wel het enige alternatief om voor enige verschuivingen in de sprint race te zorgen, qua startopstelling. Naar aanleiding van je post kwam ik eigenlijk pas op het idee om zelf een rollende start te creëren. Heb hieronder even een uitwerking van het idee gemaakt incl. een mention naar iedereen. Er zal deze week vast nog wel ergens een 'trainingskampje' op Zolder zijn, zodat we het even kunnen testen. Als iedereen zich er netjes aan houdt hoeft het allemaal geen probleem te zijn.

 

[MENTION=4486]Montass[/MENTION]; [MENTION=26518]Steven013[/MENTION]; [MENTION=9298]Mvdv[/MENTION]; [MENTION=13971]Tom.[/MENTION]; [MENTION=2723]Jelle.[/MENTION]; [MENTION=6882]Keko[/MENTION]; [MENTION=32716]mvdb_nl[/MENTION]; [MENTION=9557]Cerebral[/MENTION]; [MENTION=7711]Richarð.[/MENTION]; [MENTION=31711]Klap00r[/MENTION]; [MENTION=343]sirkeith[/MENTION]; [MENTION=9426]Dansmeister[/MENTION]; [MENTION=25558]Bakkes12[/MENTION]; [MENTION=7942]kjhkevin[/MENTION];

 

Sprint Race(s) - Mogelijke (kleine) wijziging opzet - Reversed Grid

Waarom? Dat zal ik uitleggen. Al vanaf de start van de MURL wilde ik eigenlijk een reversed grid creëeren voor de Sprint Race (2e race in het weekend). Echter, dit is qua lobby instellingen niet mogelijk in pCars. Ten eerste omdat de optie er niet is, ten tweede omdat je geen Race Weekend kunt creëren in de MP van pCars. Destijds heb ik er daarom gekozen voor een random grid. Echter, helemaal eerlijk en constant is deze methode natuurlijk niet, maar wel het beste alternatief om verschuivingen te creëren dat ik had. Omdat er van een aantal deelnemers ook een soort van verzoek is gekomen voor een omgekeerde startopstelling ben ik de mogelijkheden eens gaan bekijken.

 

Daarom wil ik in de komende week iets nieuws testen. Ik zal hieronder eerst even kort uitleggen wat een Reversed (omgekeerde) Grid inhoudt en wat het doel er van is.

 

Reversed Grid/Omgekeerde startopstelling

Een omgekeerde startopstelling is in veel officiële raceklasse heel erg gebruikelijk. Een goed voorbeeld daarvan is bijvoorbeeld de WTCC. Een omgekeerde startopstelling houdt niet veel meer in dan dat de uitslag van de eerste race de startopstelling is voor de tweede race, maar dan in omgekeerde volgorde. De nummer laatst start dus vooraan, de winnaar achteraan etc.

 

Het doel?

Het doel hiervan is uiteraard om er voor te zorgen dat iedereen de kans krijgt om een race te winnen of om extra punten voor het kampioenschap te scoren. En daarmee extra spanning in het kampioenschap te creëren. Voor de coureurs die de eerste race vooraan zijn geëindigd betekent dit een extra uitdaging. Zij moeten namelijk van achteren starten en zullen flink moeten inhalen willen ze nog een goed resultaat halen.

 

Uitvoering in de MURL

Zoals ik al aangegeven heb is een omgekeerde startopstelling niet door middel van een instelling voor elkaar te krijgen in pCars. Maar daar heb ik iets relatief eenvoudigs op bedacht, wat we de komende week eens zouden kunnen testen met een aantal van jullie.

 

Uitleg

Aan de Sprint Race wordt 1 extra ronde toegevoegd, voor Zolder zou dit van 7 naar 8 rondes betekenen. Echter, in die eerste ronde wordt er nog NIET geracet, maar neemt iedereen zijn toegewezen start positie in. Deze ronde dient dus als een soort van formation lap. Zodra iedereen op de juiste startpositie rijdt, rijdt degene die de 'pole-position' heeft in een rustig tempo het rondje af. Tegen het einde van het rondje mag hij op ieder willekeurig moment de race beginnen. Er volgt dus geen staande start, maar gewoon een rollende start. Zodra de eerste de finishlijn passeert begint de race, maar let op! Je mag pas inhalen als je zelf de finishlijn bent gepasseerd!. Word je in gehaald voor de finishlijn, meldt het mij, laat me de beelden zien (via YT) en er zal een straf van 5 seconden volgen voor de persoon in kwestie. Deze tel ik dan aan het einde bij de tijd op.

 

Het zou in principe niet zo ingewikkeld moeten zijn. Mocht dit ingevoerd worden (met toestemming van jullie uiteraard), dan ga ik er vanuit dat iedereen zich dan ook netjes aan deze regel houdt. Een grapjas die er vanaf het begin meteen vandoor gaat wordt natuurlijk netjes gediskwalificeerd.

 

NB: Heb je de Main Race gemist, maar neem je wel deel aan de Sprint Race, dan start je sowieso achteraan.

 

Stappenplan

 

  • Sprint Race +1 ronde
  • Race start niet bij het groene licht
  • Iedereen neemt na het groene licht rustig en netjes zijn/haar startpositie in
  • Leider rijdt in een rustig tempo het eerste rondje uit.
  • Race start zodra de leider de finishlijn passeert
  • Inhalen mag pas zodra je zelf de finishlijn bent gepasseerd

 

Communicatie Startpositie

Als we met meer dan 8 zijn, dan zijn we natuurlijk aangewezen op de geweldige in-game chatfunctie van pCars en de ervaring leert dat de helft elkaar niet of nauwelijks verstaat. Om te voorkomen dat onduidelijk blijft waar iedereen moet starten zal ik even een groepsmessage via de PS versturen met de screenshot van de uitslag van de Main Race. Draai de uitslag om en je weet je startpositie.

 

[spoiler=Omgekeerde startopstelling voorbeeld]16 = 1 | 15 = 1 | 14 = 1 | 13 = 1

15 = 2 | 14 = 2 | 13 = 2 | 12 = 2

14 = 3 | 13 = 3 | 12 = 3 | 11 = 3

13 = 4 | 12 = 4 | 11 = 4 | 10 = 4

12 = 5 | 11 = 5 | 10 = 5 | 9 = 5

11 = 6 | 10 = 6 | 9 = 6 | 8 = 6

10 = 7 | 9 = 7 | 8 = 7 | 7 = 7

9 = 8 | 8 = 8 | 7 = 8 | 6 = 8

8 = 9 | 7 = 9 | 6 = 9 | 5 = 9

7 = 10 | 6 = 10 | 5 = 10 | 4 = 10

6 = 11 | 5 = 11 | 4 = 11 | 3 = 11

5 = 12 | 4 = 12 | 3 = 12 | 2 = 12

4 = 13 | 3 = 13 | 2 = 13 | 1 = 13

3 = 14 | 2 = 14 | 1 = 14

2 = 15 | 1 = 15

1 = 16

 

 

Testfase

Laat me maar weten of er meer mensen voor dit idee zijn! En natuurlijk zullen we het in de komende dagen ergens testen met een aantal mensen. Als er teveel mensen tegen zijn laten we het gewoon lekker zoals het is (y).

bewerkt door Michaelinho*
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Uiteraard ben ik voor, je zou ook nog kunnen zeggen dat iedereen netjes in de vakken moet gaan staan om er alsnog een stilstaande start van te maken, maar dat is misschien wat omslachtig :D

 

Edit: Laat maar, slecht idee, je hebt dan natuurlijk geen stoplicht meer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   In plaats daarvan plakken als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...