Mvdv Geplaatst 23 juni 2015 Share Geplaatst 23 juni 2015 Wat is dan het nadeel van achter de auto? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Cerebral Geplaatst 23 juni 2015 Share Geplaatst 23 juni 2015 Ik zou persoonlijk wel graag iets langere races zien, vandaag bijv. 14 en 8 ronden i.p.v 8 en 4. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jelle. Geplaatst 23 juni 2015 Share Geplaatst 23 juni 2015 Wat waren de tijden. Geeft me indicatie waar ik ongeveer zou staan Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Steven013 Geplaatst 23 juni 2015 Share Geplaatst 23 juni 2015 Wat waren de tijden. Geeft me indicatie waar ik ongeveer zou staan Met een 1:42 zou je achter aan rijden. Voorin waren de tijden rond de 1:35 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Michaelinho* Geplaatst 23 juni 2015 Auteur Share Geplaatst 23 juni 2015 Ik zou persoonlijk wel graag iets langere races zien, vandaag bijv. 14 en 8 ronden i.p.v 8 en 4. Ben ik persoonlijk ook wel een voorstander van. Maar omdat er ook een aantal mindere goden mee doen, niet vervelend of denigrerend bedoeld, heb ik voor dit eerste seizoen voor dit korte format gekozen. Omdat voor hun consistentie nog heel erg lastig is. Het idee is wel om na dit seizoen even een kleine poll te houden op kernpunten als het aantal ronden etc.. Tenzij nu iedereen al zegt, verhoog het aantal ronden maar. Je zit ook een beetje met de de tijd. Kan me ook voorstellen dat er mensen zijn die beperkt beschikbaar zijn. Maar ik neem je punt zeker mee! [MENTION=2723]Jelle.[/MENTION]; Tijden van de kwalificatie post ik morgen. Snelste tijden waren lage 1:34'ers. En dan van 1:35 oplopend naar 1:41/42. Maar jou 1:42 is met GT3, DTM zet iets snellere tijden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jelle. Geplaatst 23 juni 2015 Share Geplaatst 23 juni 2015 Ja ik had een gt3 auto. Is er iemand online met de pack zodat ik kan kijken wat voor tijd ik had? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Montass Geplaatst 23 juni 2015 Share Geplaatst 23 juni 2015 [MENTION=9512]Michaelinho*[/MENTION]; Je vergeet een zekere 1:33.733, helaas illegaal omdat ik net met een wieletje het gras raakte, maar damn, wat ging dit lekker vandaag. Zondag Oschersleben wat natuurlijk pure aids is. Sorry Jelle, net uit gezet. Misschien Steven? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mvdv Geplaatst 23 juni 2015 Share Geplaatst 23 juni 2015 Ja ik vind de 8 rondes wel genoeg. Mijn spanningsboog is niet zo groot, maak aan het eind veel sneller fouten dan aan het begin. Na dit toernooi ophogen prima hoor, maar wat mij betreft houden we het nu hierbij. Tenzij veel anderen het ook wil ophogen, dan pas ik me wel aan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Michaelinho* Geplaatst 23 juni 2015 Auteur Share Geplaatst 23 juni 2015 Format voor dit seizoen blijft wat mij betreft ook gewoon staan. Je geeft precies datgene aan waar ik rekening mee heb proberen te houden :D. [MENTION=4486]Montass[/MENTION]; Illegale tijden onthoud ik natuurlijk niet hè ;c. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Richarð. Geplaatst 23 juni 2015 Share Geplaatst 23 juni 2015 Was mooi hoor mannen (y) Begon de eerste race als zesde (volgens mij). Pakte op het rechte stuk meteen de vijfde plek, maar werd in de eerste of tweede bocht aangetikt door Noviomagus. Toen ik hem had ingehaald aantal goede races gereden, lange tijd 5e gereden. Toen ingehaald door een goede inhaalactie van Keko, maar een 1 ronde later maakt hij een grote fout waardoor ik weer naar de vijfde plek ging. Toen maakte ik op het eind van ronde 6 een behoorlijke fout, waardoor Noviomagus en Richard langszij kwamen. Omdat die twee steeds in strijd waren in de bochten kon ik in de laatste ronde goed aansluiten en toen werd het ziek spannend om de vijfde plek :mrg: Reden zowat naast elkaar, zo klein waren de verschillen. Denk dat we allemaal ergens wel een ander aantikten, wat niet gek was in zo'n kleine ruimte. Laatste bocht reed ik zevende, maar door een fout van één van jullie (weet niet wie) kan ik op het laatste rechte stuk nog de 6e plek pakken. Heel mooi ritje (y) Sprint race begon ik als zevende, nam risico in de tweede bocht, en toen stond ik gedraaid op de baan. Toen op de achterste plek met risico gereden in de hoop om nog wat mensen in te halen die ook fouten zouden maken, en dat is bij 2 of 3 nog gelukt. Maar deze was bij lange na niet zo spannend als de eerste race. Iemand die dat op beeld heeft? Zondag kan ik er trouwens niet bij zijn. Dat was ik. Ik verneuk steeds de laatste/op-één-na-laatste bocht. Nu ook weer, ging buiten de baan en kreeg zo'n speed limit straf waardoor jij er makkelijk voorbij kon. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
mvdb_nl Geplaatst 23 juni 2015 Share Geplaatst 23 juni 2015 Die laatste twee bochten zijn inderdaad erg lastig, zelfs AI heeft er moeite mee. Zijn er mensen die morgenmiddag willen racen voor de fun? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jelle. Geplaatst 23 juni 2015 Share Geplaatst 23 juni 2015 Ik wil wel Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Richarð. Geplaatst 23 juni 2015 Share Geplaatst 23 juni 2015 [MENTION=9512]Michaelinho*[/MENTION]; misschien een idee om het aantal laps afhankelijk te laten zijn van het circuit? Eventueel voor de volgende editie een idee. Korte circuits gewoon wat meer rondes en de langere gewoon acht of korter bijvoorbeeld. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
mvdb_nl Geplaatst 23 juni 2015 Share Geplaatst 23 juni 2015 Ik wil wel Add mvdb_nl, ik host morgen wel een lobby rond 2 uur. Denk dat Martin ook wel komt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
mvdb_nl Geplaatst 23 juni 2015 Share Geplaatst 23 juni 2015 [MENTION=9512]Michaelinho*[/MENTION]; misschien een idee om het aantal laps afhankelijk te laten zijn van het circuit? Eventueel voor de volgende editie een idee. Korte circuits gewoon wat meer rondes en de langere gewoon acht of korter bijvoorbeeld. Overigens inderdaad hier mee eens. Op Hockenheim is 8 ronden nog aardig kort, op een Spa is dit al gauw genoeg. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tom. Geplaatst 23 juni 2015 Share Geplaatst 23 juni 2015 Kon er helaas niet bij zijn, zondag ook weer niet :X Qua laps zou ik gewoon een vast aantal kilometers pakken en daar het aantal rondes mee bepalen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Michaelinho* Geplaatst 24 juni 2015 Auteur Share Geplaatst 24 juni 2015 (bewerkt) Round 1 - Hockenheim GP - Results MURL - DTM Cup - Season 1 Let op! Lees ook het laatste deel van mijn post goed! Introductie: Welkom allemaal! Het eerste raceweekend in het eerste seizoen van de MURL - DTM CUP zit er op. Als ik voor mezelf spreek dan kan ik spreken over een zeer geslaagd eerste evenement. Er was een mooie opkomst, er werd fair geracet en er werd op meerdere fronten fel gestreden. Afgaand op de reacties in dit topic is het ook bij de deelnemers goed bevallen en hopelijk blijft dit in de toekomst ook zo. Zoals beloofd heb ik inmiddels alle uitslagen bekeken, verwerkt en ben ik nu in de gelegenheid om ze met jullie te delen. Definitieve startgrid: Aanwezig: Michaelinho*; [MENTION=4486]Montass[/MENTION]; [MENTION=26518]Steven013[/MENTION]; [MENTION=9298]Mvdv[/MENTION]; [MENTION=32716]mvdb_nl[/MENTION]; [MENTION=9557]Cerebral[/MENTION]; [MENTION=6882]Keko[/MENTION]; [MENTION=7711]Richarð.[/MENTION]; Noviomagus Afwezig: [MENTION=9426]Dansmeister[/MENTION]; [MENTION=32708]Glenn422[/MENTION]; [MENTION=13971]Tom.[/MENTION]; [MENTION=2723]Jelle.[/MENTION]; Belangstellenden*: [MENTION=12820]Roprop[/MENTION]; [MENTION=21212]007mark[/MENTION]; [MENTION=1677]Gabi.e[/MENTION]; *Als de belangstellenden in het vervolg geen mention willen voor de uitslagen dan hoor ik dat van jullie. Kwalificatie - Main Race: Na een goedgevulde practice sessie volgde direct de kwalificatie. Iedereen had 15 minuten de tijd om een snelle tijd neer te zetten. Al vrij snel werd duidelijk dat Montass zijn A-game had meegebracht. Met continue snelle rondes wist hij uiteindelijk de Pole-position te veroveren. En wel met een klinkende 1:34:076. Ikzelf zat er niet heel ver achter, in de practice was ik nog ruim 5 tienden sneller, maar dit kon ik in de qualifying niet evenaren. Ook verder naar achteren zat het hier en daar dicht bij elkaar. Zo was het verschil tussen Steven en Mvdb_nl klein en zaten ook Richard en Keko niet ver bij elkaar vandaan. Race resultaten: Direct na afloop van de kwalificatie stond de Main Race op het programma. De verschillen waren in de kwalificatie misschien hier en daar groot, maar in de race kan er natuurlijk van alles gebeuren. Om er maar eens een lekkere cliché in te gooien. Persoonlijk kwam ik goed weg bij de start en zat direct in het spoor van Montass. Ook achter mij wist Steven zich te handhaven op de derde positie. Voor zover ik het heb kunnen zien liet verder iedereen elkaar (redelijk) heel in de eerste bocht. De volgende paar bochten verliepen voor mij vlekkeloos, totdat ik in de richter knik na de hairpin een kapitale beginnersfout maakte. Omdat er niet geremd hoeft te worden voor deze bocht en ik vergat mijn DRS uit te zetten was een spin en een bezoekje aan de muur het resultaat. Hierdoor was ik direct de aansluiting met Montass kwijt en gingen ook Mvdb_nl en Steven mij voorbij. Gek genoeg haalde verder niemand mij in en beperkte ik de schade. Achterin waren de gevechten blijkbaar ook flink bezig. Wat voor mij volgende was een gigantische inhaalrace, een onbedoelde divebomb op Steven en uiteindelijk een intens gevecht met Mvdb_nl. Waar laatstgenoemde uiteindelijk aan het langste eind trok. Ik heb er in ieder geval van genoten! De Main Race werd gevolgd door een Sprint race van 4 ronden. Als je dan denkt dat ik in de Main Race alle mogelijk fouten wel zo'n beetje gemaakt had dan heb je het mis. Ook in de Sprint Race maakte ik een kapitale, maar vooral domme en onnodige fout. De grid placement voor de Sprint Race was random en ik had het geluk om vanaf pole-position te mogen starten. Montass had minder geluk en mocht het vanaf de laatste plek proberen. Echter, om iets aan je pole-position te hebben moet je natuurlijk geen valse start maken. Het resultaat was een drive-through penalty en de kans op punten leek verkeken. Vreemd genoeg ging er bij de mensen voor mij zoveel fout dat ik bij no-time alweer op de vierde plaats lag. De achterstand op de nummer 1,2 en 3 was alleen dusdanig groot dat er niet meer in zat dan een vierde plek. Dom, dom dom. Podium - Main Race Podium - Sprint Race [MENTION=4486]Montass[/MENTION]; Gefeliciteerd met de klinkende overwinningen! [MENTION=32716]mvdb_nl[/MENTION]; & [MENTION=26518]Steven013[/MENTION]; Gefeliciteerd met de podiumplekken. Volledige resultaten: Algemeent klassement (na 1 ronde): Het zal niemand verbazen dat Montass na zijn suprematie dit raceweekend ruim aan kop gaat in het klassement. Hij gaat met een ruime voorsprong het tweede raceweekend op Oschersleben in. Voor de rest geldt dat er werk aan de winkel is om Montass zo snel mogelijk van de eerste plek te stoten. Vragen, opmerkingen en/of suggesties: Ik al jullie suggesties en opmerkingen gezien en doorgenomen. Deze neem ik allemaal mee om na afloop van dit seizoen te bepalen hoe (eventuele) volgende seizoenen er uit komen te zien. Het format van dit kampioenschap blijft in principe gewoon zoals hij nu is. Aantal ronden: Er is hier en daar wat 'discussie' over het aantal te rijden ronden. Hier hou ik per circuit zeker rekening mee. Echter, in dit seizoen zijn de circuits allemaal ongeveer even lang, waardoor het aantal ronden op ieder circuit van toepassing is. Ik zal na dit kampioenschap even een korte poll houden betreffende dit onderwerp. Ik denk dat ik hierbij uit zal gaan van hoe lang een race ongeveer mag duren in aantal minuten. Dan kan ik op basis van rondetijden doorrekenen hoeveel ronden daar ongeveer in passen. Raceweekend 2 (Oschersleben GP): Ik zal tijdig bekend maken wanneer raceweekend 2 gehouden zal worden. Raceweekend 2 vindt plaats op Oscherleben GP en deze staat nu gepland voor zondag 28 juni om 19:45. Ik weet van [MENTION=9298]Mvdv[/MENTION]; en [MENTION=13971]Tom.[/MENTION]; al dat zij deze dag in ieder geval niet kunnen. Wil de rest ook even bij mij aangeven of zij wel of niet kunnen op de huidige datum. Mochten er weer veel mensen zijn die komende zondag niet kunnen, dan verplaats ik de race waarschijnlijk naar dinsdag 30 juni om 19:45. Alvast bedankt! Handige links: Kalender Uitslagen Algemeen klassement Afsluiting: Tot slot wil ik iedereen bedanken voor de deelname! Het eerste raceweekend is mij erg goed bevallen en ik hoop dat we nog veel vaker zo samen komen om in competitieverband races te rijden. Als er nog vragen en/of opmerkingen zijn dan hoor ik deze natuurlijk graag! Tot de volgende race! 24 juni 2015 bewerkt door Michaelinho* Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tom. Geplaatst 24 juni 2015 Share Geplaatst 24 juni 2015 Erg netjes gedaan allemaal (y) Focus vanaf nu op Catalunya, 5 juli moet ik er staan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tom. Geplaatst 24 juni 2015 Share Geplaatst 24 juni 2015 - Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
007mark Geplaatst 24 juni 2015 Share Geplaatst 24 juni 2015 Laat mij maar staan bij de mentions. Vind het wel leuk om te lezen. Goede presentatie ook (y) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
mvdb_nl Geplaatst 24 juni 2015 Share Geplaatst 24 juni 2015 @michaelinho* Ziet er erg strak uit, top! Voor iedereen die vanmiddag wilt racen, om 2 uur host ik een lobby. Laat maar weten of je komt! PSN= mvdb_nl Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
mvdb_nl Geplaatst 24 juni 2015 Share Geplaatst 24 juni 2015 Ok hoe tag je iemand? :-D Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Montass Geplaatst 24 juni 2015 Share Geplaatst 24 juni 2015 @ gebruikersnaam ; (beide spaties ertussen weghalen) In dit geval ging het geloof ik fout omdat je geen hoofdletter M van [MENTION=9512]Michaelinho*[/MENTION]; had gebruikt. Strak werk kerel! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tom. Geplaatst 24 juni 2015 Share Geplaatst 24 juni 2015 Nee hij vergat de puntkomma :D Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jelle. Geplaatst 24 juni 2015 Share Geplaatst 24 juni 2015 Leuk gedaan boys. Al vind ik het wel jammer dat er gebruik wordt gemaakt van een expansion auto, oefenen/vergelijken heeft geen zin nu. Geen optie om andere gt3 auto's te gebruiken? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten