Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

Project C.A.R.S.


Michaelinho*

Aanbevolen berichten

Hier drie races met [MENTION=4486]Montass[/MENTION]; en een maat van hem.

 

[YOUTUBE]XoEYQPNPkTM[/YOUTUBE]

 

Tijdens deze race werd Montass er uit gegooid wegen internet problemen, daarom zie je hem op een bepaald moment de baan af rijden.

 

[YOUTUBE]4uF_4DJNU1o[/YOUTUBE]

 

Hier een mooie battle voor de eerste plek in Japan.

 

[YOUTUBE]VbGQwQaeftU[/YOUTUBE]

 

Ook in Tsjechië werd er goed gestreden voor de plekken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 1,4k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

[MENTION=9557]Cerebral[/MENTION]; Ik heb er eigenlijk geen last van. Mja, ik ben ook geen die-hard simracer. Enige auto die niet normaal te rijden valt is de Formule C. Om de een of andere reden voelt het als ik daar idioot veel input lag heb. Echt geen idee hoe dat kan.
Ondertussen wat uurtjes met stuur gespeeld(wheelstand komt als het goed is morgen) en het was op het begonnen wel erg hard vloeken doordat het gewoon niet te doen. Tijdje op internet gezocht en uiteindelijk een lijst gevonden met FFB instellingen voor elke auto waarbij ik zelf alleen even de ''arm angle'' op max zet zodat het net iets soepeler stuurt en nu gaat het echt als een tierelier. Vergeet alleen van tijd tot tijd dat dit een 900 graden stuur is en dus niet maar een kwart hoef te sturen zoals bij de 360 graden stuurtjes om die auto door een harpin te krijgen...:r
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ondertussen wat uurtjes met stuur gespeeld(wheelstand komt als het goed is morgen) en het was op het begonnen wel erg hard vloeken doordat het gewoon niet te doen. Tijdje op internet gezocht en uiteindelijk een lijst gevonden met FFB instellingen voor elke auto waarbij ik zelf alleen even de ''arm angle'' op max zet zodat het net iets soepeler stuurt en nu gaat het echt als een tierelier. Vergeet alleen van tijd tot tijd dat dit een 900 graden stuur is en dus niet maar een kwart hoef te sturen zoals bij de 360 graden stuurtjes om die auto door een harpin te krijgen...:r

 

Ik heb eigenlijk niets aangepast aan de instellingen. Rij al een paar jaar met een stuur en de standaard instellingen bevielen me eigenlijk wel.

 

Die arm angle ga ik wel eens naar kijken. Heb daar al meer over gehoord.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gisteravond weer een replay waardige online race gedaan. Goh, wat was dat lekker zeg :<. Hieronder de beelden.

 

Project Cars - Hockenheim (7laps) - GT3

Deelnemers: Michaelinho* - RUF RGT-8 GT3 | [MENTION=4486]Montass[/MENTION]; - Aston Martin Vantage V8 GT3 (zwart) - [MENTION=6882]Keko[/MENTION]; Aston Martin Vantage V8 GT3 (wit) + 3 niet MU'ers

 

-A4OAA2Yb0Y

 

Echt een heerlijke race van begin tot eind. 2e kwalificatie tijd neergezet, maar was eigenlijk nog 1,2 seconden sneller dan deze tijd. Maakte in die ronde echter een minuscuul foutje waardoor de ronde ongeldig werd. Het maakte echter vrij weinig uit, want ik was echt als een speer weg bij de start. Had [MENTION=4486]Montass[/MENTION]; eigenlijk meteen te pakken, alleen koos hij slim de binnenkant. Door een hele lichte touché werd ik buiten de baan gedrukt, wat mij een cut track penalty van 5 seconden opleverde. Inhaalrace voor de boeg dus. Ik had [MENTION=6882]Keko[/MENTION]; bij de hairpin al weer bijgehaald, maar kon er toen nog niet langs. Twee bochten later even een dive bomb geplaatst en toen was ik er voorbij. Raakte hem wel licht, maar dat was volgens mij meer omdat Keko mijn dive bomb niet verwacht had, haha. Vervolgens de jacht op een niet MU'er geopend in de Ginetta. In bocht 3 zat ik aan de binnenkant, hij kruist voor mij langs en raakt mij. Jammer voor hem, gratis plek voor mij. Vervolgens vrij snel naar Montass en de andere toegereden en toen kon de battle beginnen. Over die battle ga ik niets verklappen, bekijk het filmpje maar!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Na het zien van verschillende (video)reviews en het lezen van de posts hier... besloten om dit spel ook maar aan te schaffen ^^

Nu moet ik wel eerlijk bekennen dat mijn niveau lager dan bedroevend is normaal gesproken :p maar hopelijk groei ik erin :p

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Na het zien van verschillende (video)reviews en het lezen van de posts hier... besloten om dit spel ook maar aan te schaffen ^^

Nu moet ik wel eerlijk bekennen dat mijn niveau lager dan bedroevend is normaal gesproken :p maar hopelijk groei ik erin :p

 

Vraag maar aan Michaelinho.. Ik kon er in het begin ook niet zo heel veel van, dus dat zit wel snor. Probeer gewoon de carriere modus uit te spelen en dan pas online te gaan. Ik merk dat omdat ik meteen online ging, ik het carriere gedeelte niet zo heel boeiend meer vind, wat gewoon jammer is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Binnen enkele dagen komt er voor de PS4 een patch uit (versie 1.4). In de spoiler staat de hele lijst, maar hier even (voor mij) de belangrijkste;

 

* Game Pad - Tilt Control support implemented to allow controller tilt to be used to control the vehicles.

* Fixed an issue where the player was sometimes given a large time penalty when exiting the pit lane.

* The AI will now show much more realistic grip loss when running on slick tyres in the rain.

* Tyre pressures will now be correctly set when the player changes to a new set of tyres.

 

Voor mij vooral de bovenste. Dit houdt in dat je kunt sturen door je controller te bewegen, wat voor mij echt een grote verbetering zou moeten zijn, zodat ik eindelijk van dat achterlijke sturen af ben _O_. Wordt wel oefenen gok ik.

 

[spoiler=Fixlist]

Project CARS –Patch 1.4 – Release Notes

 

General

* Pagani Monza Clubday invitational event - No longer causes the game to crash when using a specific livery on the Pagani Huayra.

* PC - Fixed an issue that would cause the game to crash while watching saved replays, when shared memory is enabled.

* PS4 - Anisotropic filtering has been increased to help reduce blurry textures.

* PS4 - Temporal anti-aliasing has been further optimized. This reduces the ghosting effect and additionaly gives the player full control via a slider to tweak the resulting image according to personal preference.

 

Performance improvements

* Xbox One - Various performance optimizations, adding up to an average of 5-6% performance improvement. This results in an overall smoother experience.

* PS4 - All shaders have been rebuilt using new shader compiler, giving a significant performance boost in some areas.

* PS4 - CPU performance gains due to new more aggressive code optimisations.

 

Physics & AI

* The AI loss of grip that results from tyre degradation as a result of wear is now more noticeable.

* The AI will now show much more realistic grip loss when running on slick tyres in the rain.

* First pass improvements on various tracks to enhance the AI performance and ability (Azure Circuit, Donington GP, Watkins Glen, Bathurst, Nordschliefe)

 

Pitting, tuning, setups

* Fixed an issue where certain street cars would pit for tyre change during rain when they already had the correct tyres fitted.

* Fixed an issue where custom vehicle setups were lost when progressing through sessions.

* Improved the system used to select the most appropriate tyres based on current and predicted weather conditions.

* Ensure that the AI always pit when they need to change tyres based on the weather conditions.

* The Default strategy will now correctly show the tyres that will be fitted on the player vehicle during a pit stop.

* The pit stop routine will no longer start during online races until the player closes the pit stop menu. This ensures that the player has enough time to select or configure an appropriate set of actions before the pit crew start working on the car.

* Tyre pressures will now be correctly set when the player changes to a new set of tyres.

* The currently-active Pit strategy will now remain in action when advancing through race sessions.

 

Online

* Fixed an issue where the player was sometimes given a large time penalty when exiting the pit lane.

* Fixed an issue where the remaining session time displayed an incorrect value in the Tuning screen.

* Fixed an issue that at times would prevent a player from entering a race, after joining a second online lobby.

* Fixed and issue where the Track Location popup would at times appear on some screens.

* PS4 – The lobby browser now displays random lobbies instead of always the oldest lobbies.

* PS4 – Fixed an issue where network features could not be used after resuming from rest mode.

* PC - The lobby browser now automatically extends the search distance for lobbies when not enough of them are found using the default filter. Lobbies that are hosted further away (and therefore have potentially worse latency to all peers) appear at the bottom of the browser, and are colour coded with yellow or orange icons do indicate the quality of the connection.

* PC - The session host now regularly sets the current timestamp into a session attribute, so that sessions with too old timestamps are not displayed in the browser. This prevents stale sessions with no active host from appearing in the session browser.

* PC - When joining a session, the client now attempts to request the member details multiple times before giving up. This helps to improve the success rate of joining online sessions.

* Xbox One – Fixed an issue where matchmaking was not filtering the race length correctly.

 

Controls – All platforms

* Fixed pedals and triggers that vibrates during replays.

* Fixed an issue that causes the wheel centring spring to be active during driving.

* Improved force feedback strength and tweaked the default force feedback parameters for all supported wheels based on community feedback.

* Further enhancements to the steering feeling – Improved blending between the tyre force spring and the steering lock spring.

* Improved behaviour of the wheel force springs while navigating the menu system.

 

Controls – PS4

* Fixed an issue where the player got stuck on the career screen when entering driver name using a wheel controller.

* Improved the support implementation of several older Fanatec wheels, such as the GT2, GT3, and CSR.

* Fixed the Fanatec CSS so that it works correctly in sequential mode.

* Fixed the Fanatec CSP pedals to save the calibration correctly if player calibrated only pedals.

* Fixed the Fanatec CSP ABS rumble.

* Fixed the Fanatec CSW handbrake.

* Game Pad - Tilt Control support implemented to allow controller tilt to be used to control the vehicles.

 

Vehicles

* Adjusted handbrake strength on vehicles which are equipped with handbrakes.

Fixed an issue where the rain wipers’ state did not reset correctly when restarting a session.

Fixed an issue where light glows from a vehicle behind the player would sometimes appear in front of the player.

* Fixed fuel pressure gauge calibration in several cars.

* Fixed an issue where a white border would at times appear around the brake light glow of certain cars.

* Ford Mk.IV – Improved the collision model to prevent vehicles wedging in under other vehicles.

* Formula Gulf, Gumper Apollo, Formula Rookie - Fixed and issue with the livery sets that caused the livery selection to display wrong liveries.

* Lykan Hypersport -Statistics updated to latest manufacturer specification.

* Lotus 72D - Improved handing characteristics, exposed bump stops to be adjustable in the vehicle setup, reduced cold sensitivities of the slick tyres, adjusted the AI speed, wear and rain tires to match the player’s experience.

* Karts - Reworked the Karts optimization to help address performance drops with a lot of Karts on track.

* McLaren 12C GT3 - Adjusted the vehicle pose to more closely match the real car.

* BMW M3 GT4 – Improved the accuracy of the levels at which the oil and water temperature warning lights will activate.

* Ford Escort RS1600 - Improved the collision and wheel contact model to prevent climbing over other cars in collisions.

* 250cc Superkart – Improved the default setup to address controller issues on higher speed tracks, and improved the AI handling.

* Lotus 49 – Improved the AI handling of the vehicle in corners and in close racing.

* Pagani Huayra - Reduced fuel consumption to around 3mpg in hard track use, and improved cooling to prevent engine overheating.

 

Tracks

* Bathurst – Removed cones in the pit lane that was causing cars to get stuck.

* Watkins Glen – Fixed a number of accuracy issues around the track.

* Lemans 24h – Improved the race line at a few corners to keep the LMP cars off the curbs as this was causing the cars to lean over on two wheels.

* Silverstone National – Vehicle grid placement reworked to more closely align with the painted start boxes.

* Hockenheim (various layouts) – Reworked the wet weather reflection mapping to address incorrect object reflections.

* Willow Springs – Fixed an issue where the vehicle could drive through the barriers when exiting the pits.

 

GUI

* Driver Network Profile - Visual tidy up to improve usability.

* Fixed an issue where very thin lines would not always appear.

* Added support for better info display on the Community Events page.

* Fixed the issue where HUD customization was not saved on exiting a session.

* Fixed an issue where the Potential Lap time display on the Lap Info board would be inconsistent with the sector times being displayed.

* Monitor/Spectate mode - Fixed an issue where the vehicle being viewed would automatically reset to the player’s vehicle on leaving the monitor screen.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die 2e had ik gister, 1100 seconden speed penalty :D

 

1100 seconden :r? Heb al wel een keer iemand gehoord met 60 seconden penalty, bij het missen van de bocht, maar 1100 is nieuw voor me.

 

Kan ook niet wachten op de patch. Er zitten echt bizar veel goede fixes in, waar ik vooral benieuwd ben naar de FFB fixes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja is echt gebeurd :-D

 

Maakte een valse start op Monza. Moest vervolgens de pits in als straf, maar toen ik er uit kwam had ik een speed penalty van 1135 seconden. Vervolgens nog even afwachten of het na 10 seconden misschien wegging, maar nee. Heb hem maar niet uitgereden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja is echt gebeurd :-D

 

Maakte een valse start op Monza. Moest vervolgens de pits in als straf, maar toen ik er uit kwam had ik een speed penalty van 1135 seconden. Vervolgens nog even afwachten of het na 10 seconden misschien wegging, maar nee. Heb hem maar niet uitgereden.

 

Hoe heb je die valse start voor elkaar gekregen? Zelf aan het schakelen gegaan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoe heb je die valse start voor elkaar gekregen? Zelf aan het schakelen gegaan?

 

Ja, ik schakel handmatig. In het begin even wennen maar nu is het automatisme geworden. Ook met de start start je zoveel sneller dan de rest, eigenlijk niet eerlijk :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Handmatig schakelen is hetzelfde verhaal als alle andere assists, wanneer je het echt goed onder de knie heb ben je er zoveel sneller mee dan wanneer het op automatisch staat. Je moet voor de grap maar eens bij gaan houden hoe vaak de automaat vergeet terug te schakelen en je daardoor vermogen mist t.o.v de rest.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik schakel wel voor de bocht zelf terug. Enige wat ik voor mijzelf als voordeel zou gaan zien wat dat betreft, is als ik wat weinig benzine heb en een grote voorsprong heb, maar niet zoveel dat ik kan pitten. Nu ram ik op de R2 knop zodat hij zo snel mogelijk naar zijn 6 schakelt, maar de game schakelt automatisch terug. Maar dat zelf terugschakelen voor de bocht doe ik altijd. Heb je veel meer toeren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Handmatig schakelen is hetzelfde verhaal als alle andere assists, wanneer je het echt goed onder de knie heb ben je er zoveel sneller mee dan wanneer het op automatisch staat. Je moet voor de grap maar eens bij gaan houden hoe vaak de automaat vergeet terug te schakelen en je daardoor vermogen mist t.o.v de rest.

 

Bij sommige auto's is dit heel irritant ja. Formule Gulf schakel ik bijna overal handmatig terug. Vind dat zelf schakelen ook rete vet, maar ik mis om de een of andere reden de vereiste concentratie omdat te kunnen ofzo :cab:.

 

Qua assists ga ik ooit misschien over stappen op die realistic driving aids. De GT3's hebben bijvoorbeeld wel gewoon ABS, Stability Control en Traction Control. Althans, volgens de game dan.

 

Maar zo'n Radical bijvoorbeeld hè, die is echt bijna onbestuurbaar zonder TC. Heb dat eens geprobeerd, maar kon niet eens wegrijden met dat ding :r

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   In plaats daarvan plakken als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...