Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

Project C.A.R.S.


Michaelinho*

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 1,4k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Jazeker. Ook hier heb je een hele realistische besturing in de auto's, dus zeker niet een arcade game waar je zoals NFS vol gas de bocht door kan driften. Besturing lijkt ook wel een klein beetje op GT5, al is het hier toch iets lastiger. Vraag maar aan Michael, daar heb ik wel een paar dagen intensief voor moeten oefenen (met hier en daar wel eens een vloekwoordje), maar nu ik eenmaal gewend ben, gaat het ook wel goed.

 

Verder zijn er zoveel dingen die je ook handmatig kunt instellen. Pitstops, bandenspanning tot aan de rijhoogte toe. Kortom, zeker een musthave voor race fans!

 

Oh ja, die 10000000000000 auto's die je in GT5 kon kiezen. Dat ging natuurlijk nergens meer over. Iedere auto gebruikte je waarschijnlijk maar één of twee keer en daar moest je nog voor betalen ook (ingame geld dan). Al kon je die auto's dan ook weer tunen (wat ook een bak geld kostte)..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Iedereen uit de openingspost even toegevoegd, zou leuk zijn om eens een race te spelen waar ik mezelf kan meten. Heb nu traction control en stability control uit staan, maar heb nog alle moeite om op de baan te blijven. Gaat wel steeds beter, maar online kom ik er nog niet echt door. Zit dan vaak achteraan waar mensen het heel erg leuk vinden om iedereen kapot te beuken:cab:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

even een update:

 

ik krijg het spel waarschijnlijk pas volgende week aangezien er iets fout is gegaan daaro :cab: in de tussentijd vermaak ik me wel met wat careermodes op YouTube.

 

EDIT: ook iedereen toegevoegd.

bewerkt door sennid
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Iedereen uit de openingspost even toegevoegd, zou leuk zijn om eens een race te spelen waar ik mezelf kan meten. Heb nu traction control en stability control uit staan, maar heb nog alle moeite om op de baan te blijven. Gaat wel steeds beter, maar online kom ik er nog niet echt door. Zit dan vaak achteraan waar mensen het heel erg leuk vinden om iedereen kapot te beuken:cab:

 

Michael heeft wat websites gepost die het makkelijker maken om je race-instellingen te bepalen. Wij hebben bijvoorbeeld traction control wel aanstaan, want dat is alleen leuk als je een stuur hebt.

 

Morgen kom ik wel even online, als jij er dan ook bent kan ik mijn instellingen ook wel doorgeven.

 

@ het botsen... Daar hebben wij (Michael enzo) een soort regel voor. Het kan gebeuren, maar wij wachten dan tot de ander weer op de baan is en verder kan rijden. Pech als je dan vier man voor moet laten gaan, maar het is wel een beetje de sportiviteit die wij willen. Ik heb ook echt een broertje dood aan gasten die alleen maar komen om te botsen. Dan moet je lekker NFS gaan doen.

 

Verder volgen wij een beetje de F1 regels. Je lijn verdedigen is oké, maar meer dan 1 keer van lijn veranderen is in de F1 gevaarlijk en zorgt in de game ook tot botsen. Kijk ook altijd in je spiegels waar je tegenstander zit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Michael heeft wat websites gepost die het makkelijker maken om je race-instellingen te bepalen. Wij hebben bijvoorbeeld traction control wel aanstaan, want dat is alleen leuk als je een stuur hebt.
Traction control heb je met controller alleen nodig bij de Formule A/B/C en de Lotus F1's anders zijn ze zo goed als onbestuurbaar, bij alle overige auto's heb je er alleen maar voordeel van als je zonder traction control rijd doordat je vele malen sneller uit de bochten kan accelereren en je gewoon moeite moet doen wil je op het asfalt spinnen.

 

Zal volgende week eens kijken of ik eindelijk tijd heb om een keertje online mee te racen, wel beetje leuke auto's/circuits als het kan;c.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

[MENTION=2723]Jelle.[/MENTION]; denk je nou echt dat ik dat expres deed? En mij opwachten elk rondje, niveautje hoor.

 

Nee maar je gaat wel constant uit je rijbaan. Je moet gewoon erin blijven en dat doe je fout, gewoon keihard in je remmen gaan.

 

@ het botsen... Daar hebben wij (Michael enzo) een soort regel voor. Het kan gebeuren, maar wij wachten dan tot de ander weer op de baan is en verder kan rijden. Pech als je dan vier man voor moet laten gaan, maar het is wel een beetje de sportiviteit die wij willen. Ik heb ook echt een broertje dood aan gasten die alleen maar komen om te botsen. Dan moet je lekker NFS gaan doen.

 

Verder volgen wij een beetje de F1 regels. Je lijn verdedigen is oké, maar meer dan 1 keer van lijn veranderen is in de F1 gevaarlijk en zorgt in de game ook tot botsen. Kijk ook altijd in je spiegels waar je tegenstander zit.

 

Ik heb het moment tussen Jelle en Tom niet gezien, aangezien ik de bocht al door was. Maar lijkt me inderdaad sterk dat het express was. Tom reed in eerdere sessies ook gewoon netjes en prima.

 

We rijden gewoon met serieuze gasten, maar niet iedereen is al even geoefend of ervaren met racegames. (Doel ik niet per sè op jou mee hoor Tom). Weet je wat het is, het is racen. Hoe vervelend dat ook is, contact hoort daar ook bij. Contact, niet domweg je als een Australische roadtrain door het veld boren. En de combinatie nieuw circuit/verschillende auto's kan er voor zorgen dat mensen niet exact weten wanneer ze moeten remmen etc. Ik zelf speel met een stuur, dus in mijn baan blijven is vrij eenvoudig. Maar wat ik van de rest hoor is dat met een controller een stuk lastiger soms. Gewoon ff rekening mee houden dus.

 

Laten we in online sessies met 'bekende' gasten nou niet meteen boos worden als we een keer geraakt worden, gewoon even netjes wachten en weer door.

 

Trouwens Tom, die race op Willow Springs. Ik weet niet zeker of je me hoorde, maar excuses voor die crash. Ik had wat contact met Jelle en spinde de muur in. Ik keek op de map en dacht dat ik voldoende tijd had om nog voor je de baan op te draaien. Ik had alleen ff geen rekening gehouden met de snelheid op dat stuk. Tot overmaat van ramp kies ik er ook nog voor om de binnenkant te kiezen om je te ontwijken. Had gewoon naar buiten moeten gaan. Enige positieve aan het verhaal was dat ik een zeer spectaculaire crash te zien kreeg ;c.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Michael heeft wat websites gepost die het makkelijker maken om je race-instellingen te bepalen. Wij hebben bijvoorbeeld traction control wel aanstaan, want dat is alleen leuk als je een stuur hebt.

 

Morgen kom ik wel even online, als jij er dan ook bent kan ik mijn instellingen ook wel doorgeven.

 

@ het botsen... Daar hebben wij (Michael enzo) een soort regel voor. Het kan gebeuren, maar wij wachten dan tot de ander weer op de baan is en verder kan rijden. Pech als je dan vier man voor moet laten gaan, maar het is wel een beetje de sportiviteit die wij willen. Ik heb ook echt een broertje dood aan gasten die alleen maar komen om te botsen. Dan moet je lekker NFS gaan doen.

 

Verder volgen wij een beetje de F1 regels. Je lijn verdedigen is oké, maar meer dan 1 keer van lijn veranderen is in de F1 gevaarlijk en zorgt in de game ook tot botsen. Kijk ook altijd in je spiegels waar je tegenstander zit.

 

Traction control heb je met controller alleen nodig bij de Formule A/B/C en de Lotus F1's anders zijn ze zo goed als onbestuurbaar, bij alle overige auto's heb je er alleen maar voordeel van als je zonder traction control rijd doordat je vele malen sneller uit de bochten kan accelereren en je gewoon moeite moet doen wil je op het asfalt spinnen.

 

Zal volgende week eens kijken of ik eindelijk tijd heb om een keertje online mee te racen, wel beetje leuke auto's/circuits als het kan;c.

 

Ik heb nu een tijd lopen zoeken op het internet, maar ik kom er niet helemaal uit. In hoeverre geeft traction control jou voordeel of nadeel? Ik was voorheen in de veronderstelling dat als je traction control aan heb staan, je door het spel licht wordt benadeeld waardoor je kansloos bent tegenover mensen die het uit hebben staan en er redelijk mee om kunnen gaan, maar volgens mij is dit toch niet zo. Is het echt alleen het accelereren uit de bochten (en in de bocht de max opzoeken) of speelt daarbuiten ook nog iets? Het onderstaande filmpje vind ik bijvoorbeeld erg merkwaardig:

 

yAzTfH2eZnE

 

Anders gesteld: kan ik als onervaren gamer op het gebied van racespellen nu beter gelijk leren om zonder traction control te spelen, of is het verstandiger om het wel aan te zetten? (Ik begrijp ook nog steeds niet wat TC en SC beiden precies doen, snap wel de essentie ervan, maar niet wat je echt in je racestyle moet aanpassen om de heats door te komen). Het gaat mij er hierbij vooral om om sneller te worden, niet per se om zo realistisch mogelijk te racen.

 

Oh en hoe zit het bij jullie met de rest van de assists? Steering en brake assists staan denk ik bij iedereen gewoon uit, maar je hebt nog een andere brake assist (waar ik even niet op kan komen) en de perfect line. Is het aanhebben van deze assists nadelig en zo ja, op welke wijze?

bewerkt door Keko
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Trouwens Tom' date=' die race op Willow Springs. Ik weet niet zeker of je me hoorde, maar excuses voor die crash. Ik had wat contact met Jelle en spinde de muur in. Ik keek op de map en dacht dat ik voldoende tijd had om nog voor je de baan op te draaien. Ik had alleen ff geen rekening gehouden met de snelheid op dat stuk. Tot overmaat van ramp kies ik er ook nog voor om de binnenkant te kiezen om je te ontwijken. Had gewoon naar buiten moeten gaan. Enige positieve aan het verhaal was dat ik een zeer spectaculaire crash te zien kreeg ;c.[/quote']

 

Ja ik hoorde je, heb het moment ook opgeslagen, zal hem wel ff delen hier :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb nu een tijd lopen zoeken op het internet, maar ik kom er niet helemaal uit. In hoeverre geeft traction control jou voordeel of nadeel? Ik was voorheen in de veronderstelling dat als je traction control aan heb staan, je door het spel licht wordt benadeeld waardoor je kansloos bent tegenover mensen die het uit hebben staan en er redelijk mee om kunnen gaan, maar volgens mij is dit toch niet zo. Is het echt alleen het accelereren uit de bochten (en in de bocht de max opzoeken) of speelt daarbuiten ook nog iets? Het onderstaande filmpje vind ik bijvoorbeeld erg merkwaardig:

 

yAzTfH2eZnE

 

Anders gesteld: kan ik als onervaren gamer op het gebied van racespellen nu beter gelijk leren om zonder traction control te spelen, of is het verstandiger om het wel aan te zetten? (Ik begrijp ook nog steeds niet wat TC en SC beiden precies doen, snap wel de essentie ervan, maar niet wat je echt in je racestyle moet aanpassen om de heats door te komen). Het gaat mij er hierbij vooral om om sneller te worden, niet per se om zo realistisch mogelijk te racen.

 

Oh en hoe zit het bij jullie met de rest van de assists? Steering en brake assists staan denk ik bij iedereen gewoon uit, maar je hebt nog een andere brake assist (waar ik even niet op kan komen) en de perfect line. Is het aanhebben van deze assists nadelig en zo ja, op welke wijze?

 

Stability Control doet wat het naampje al zegt. Het zorgt voor meer stabiliteit van de auto. Het glijden van de auto's is zonder deze setting vele malen erger en ook een stuk lastiger op te vangen.

 

Voor wat betreft TC, ik vind het vooralsnog zelf fijner als het aan staat. Ik vind het gewoon relaxter rijden. Ik heb er op dit moment nog geen zin dat ik bij iedere bocht de kans loop om 360's te draaien. Er zijn auto's bij waar ik het getest heb en ik helemaal gek werd. Hoeveel invloed het heeft op je snelheid weet ik niet precies. Op een controller zonder TC rijden lijkt me echt verschrikkelijk ;c.

 

Iedereen moet gewoon lekker de assists gebruiken die hij nodig vind. Alles draait uiteindelijk om spelplezier.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Was je al helemaal daar? Op 4 seconden waren wij paint to paint de bocht uit gekomen en zat ik links en jij waar Tom rijdt. Maar ik weet ook dat je op 6 seconden voor me spinde aan de linkerkant. Hoe kom je dan helemaal daar uit ;e. Wel vette crash trouwens vooral leuk dat het 3 meter voor de finish is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor wat betreft TC, ik vind het vooralsnog zelf fijner als het aan staat. Ik vind het gewoon relaxter rijden. Ik heb er op dit moment nog geen zin dat ik bij iedere bocht de kans loop om 360's te draaien. Er zijn auto's bij waar ik het getest heb en ik helemaal gek werd. Hoeveel invloed het heeft op je snelheid weet ik niet precies. Op een controller zonder TC rijden lijkt me echt verschrikkelijk ;c.
Met TC is zeker relax rijden, je kan zonder enige zorgen met (bijna) alle auto's vol gas uit een haakse bocht komen zetten, zonder TC heb je dat met de meeste auto's nog steeds al is de kerbs/gras/witte lijn raken met iets teveel tractie al genoeg om rond de gaan. Weet niet of je F1 2012 hebt gespeeld, maar daarop moest je met TC aan alsnog opletten dat je niet elke bocht vol in de rondte ging. Stability control is vooral bij het insturen van een bocht/remmen in de bocht dat je de auto daar niet kwijt raakt.

[MENTION=6882]Keko[/MENTION]; Het verschil in snelheid tussen TC aan/uit kan ik zo 123 niet verklaren(zonder TC wel meer rpm tot je beschikking), maar ik merk wel dat ik met TC uit in een foutloze ronde(wat niet vaak gebeurd hier;c) al snel een seconde sneller ben dan met TC aan en wanneer Stability control ben ik nog eens 1 a 2 seconde trager. Heb ooit in de proloog van GT5 een race moeten rijden op Fuji waarin ik nooit hoger wist te eindigen dan 8e, uiteindelijk eens geprobeerd met TC op 1(stond op 10) en toen won ik uit het niets met 10 seconden voorsprong. Ook op Project Cars heb je zo'n even met van die oude Caterhams wat echt dramatische kut dingen zijn om te besturen, maar mijn zowat enige foutloze ronde zonder assists was ik gewoon 4(!!!) seconden sneller dan wanneer zowel TC als SC aanstonden. Ik zou het persoonlijk gewoon eens proberen met een Clio, Lancer, GT5 etc. in career, bevalt het niet of heb je geen tijd/zin om het echt goed onder de knie te krijgen kan je het altijd nog gewoon aanzetten. Over een gehele race gezien is het verschil ook weer niet zo groot dat je kansloos bent aangezien de persoon zonder TC toch altijd wel een paar foutjes maakt.:D

 

T300 en Wheel Stand Pro bestelt, ben benieuwd of dat een beetje fijn werkt en snel aan te leren/wennen is. Lees op internet wel behoorlijk wat gezeik wat betreft FFB? [MENTION=9512]Michaelinho*[/MENTION];

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goh.. Ben even time-trial wezen doen. Het resultaat;

 

Met Formule A op Le Mans; 3:09:350 en dus 8e van de wereld.

Met BMW M3 GT3 op Nordschleife een legale 7:08:261 en geen idee hoeveelste.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   In plaats daarvan plakken als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...