MisterX Geplaatst 30 mei 2016 Share Geplaatst 30 mei 2016 Net de save game geladen, met Common Sense en Art of War. Paar dingen die me meteen opvallen: - we hebben te veel allies (5/4). Daarbij zijn de huidige allies niet allemaal handig. Zo zijn Bavaria en Saxony rivals van elkaar. Hetzelfde geldt voor Austria en Bohemia. Ik denk dat ik Bavaria en Bohemia ga ditchen zodra dit kan (Saxony lijkt op dit moment de nieuwe emperor te worden). Ook in Bosnia zie ik het nut niet. Dat zijn juist provinces die je wilt veroverend, zou ik zeggen. Jammer genoeg wel een royal marriage met alle allies. Ik hoop dat zij het aanbod gedaan hebben, want onze ruler is nog maar 19 jaar en gaat niet snel dood. - Waarom hebben we Aragon als rival? Ottomans en Poland snap ik, maar Aragon vind ik minder logisch. Venice klinkt een stuk logischer als rival. - Ons leger is best zwak. Blijkbaar is er net een zware oorlog achter de rug, al hebben we juist wel weer full manpower. Als we geld hadden, had ik een groter leger gemaakt. Qua tech lopen we achter op de meeste landen. Ottomans lopen zelfs 2 techlevels voor op ons. - Weinig uitbreidopties: Poland is allied met Denmark, Ottomans loopt 2 techlevels voor in military tech. Austria, Bohemia en Bosnia zijn allies. Dan blijft Venice als enige optie over. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lakigigar Geplaatst 30 mei 2016 Share Geplaatst 30 mei 2016 Ik had Venice geklikt, en Aragon werd onze rivaal. Dat was een soort bug, verstond ik niet (misschien heb ik misgeklikt, nou ik maakte er me verder niet echt druk over, want ik was niet van plan om Venetie aan te vallen).. Onze vorige twee rivalen zijn allebei ja verdwenen door de Ottomanen. (wallachia en servie) Sorry, ja heb niet echt zo goed gespeeld. Dacht eerder in de zin van Bosnie als buffer/vazzal. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kjhkevin Geplaatst 30 mei 2016 Share Geplaatst 30 mei 2016 Iemand die een goede tutoriail weet voor dit spel? Heb het spel nu ook, maar niet dat ik er echt wat van snap haha. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
TomFsoccer Geplaatst 30 mei 2016 Share Geplaatst 30 mei 2016 Iemand die een goede tutoriail weet voor dit spel? Heb het spel nu ook, maar niet dat ik er echt wat van snap haha. Ikzelf heb eigenlijk veel op youtube gekeken. Daar staan veel tutorials als mensen die hun game opnemen, daar kan je ook veel uit halen. Je ziet waar ze op letten en ze leggen vaak ook uit wat en waarom ze iets doen. Roprop en MisterX hebben mij ook wat uitleg gegeven, denk wel dat je overal wat uitleg kan verkrijgen. Zou vooral vids op youtube kijken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 30 mei 2016 Share Geplaatst 30 mei 2016 France of Muscovy geen optie als eventuele ally jongens? :D Wel nice dat we Austria en Bohemia (als ik het goed zie) als allies hebben, over het algemeen wel twee sterke landen volgens mij EDIT: Wat lul ik, we zijn ally met Austria, no way dat we France dan kunnen krijgen :mrgy: Who needs France? Paris onder Hungaarse bezetting. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lakigigar Geplaatst 30 mei 2016 Share Geplaatst 30 mei 2016 (bewerkt) Iemand die een goede tutoriail weet voor dit spel? Heb het spel nu ook, maar niet dat ik er echt wat van snap haha. Eum basistutorial. Heb zelf ook deze gevolgd (grote deel ervan) Is een goede tut, zie nu pas dat ik die naam kende, heb ook al wat cities skylines videos gezien van hem. Misschien een beetje te uitgebreid zelfs. Maar goed, beter uitgebreid dan slecht. En er zijn nog elementen die wellicht nog niet verkend worden. Maar als je de basis kent, is het beste wat je kan doen spelen, en niet bang zijn om eens te falen of iets slechts te doen. Wat je kan doen is vaak eens saven en wanneer er iets slechts gebeurt opnieuw laden, zodat je het kan leren (Ironman mode zorgt ervoor dat je dat niet kan doen; is wel een beetje valsspelen, maar om het te leren kan je zo doen). Speel met een natie waar je per definitie weinig fouten mee kan maken of iets mee kan permitteren. Ik denk dat Portugal een zeer goede leernatie is (vooral op gebied van kolonisatie en diplomatie). Gewoon Castille als ally (en misschien Engeland) en spelen maar. Castille ook vrij eenvoudig (relatief dan). Ottomanen (voor oorlog te voeren) ook handig. Engeland wellicht ook wel redelijk gezien. Venetie als je het economische onder de knie wilt krijgen. Ik ga niet af in het spel, maar ik moet toch ook mijn best doen. Zit nu in een PU met Frankrijk (en er is oorlog). Weet niet hoe ik eruit ga moeten raken (pff). Wel Granada en een deel van Aragon kunnen veroveren. 4-5-5 in techs denk ik. Slechte heir ook lange tijd gehad. Trade inkomsten rond 4.50 nu. Dit noemen ze nu eens een pyrrhusoverwinning. (moet eens leren een generaal aan te duiden.... ) Nice [MENTION=9138]MisterX[/MENTION]; ja jij bent wel een pro. 30 mei 2016 bewerkt door Lakigigar Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 30 mei 2016 Share Geplaatst 30 mei 2016 Nice [MENTION=9138]MisterX[/MENTION]; ja jij bent wel een pro. Haha, ik had zelf niet verwacht dat het zo makkelijk ging. Ik ben gewoon met 1 stack gaan siegen en eigenlijk geen legers van France tegen gekomen. Die waren blijkbaar al verslagen door mijn allies. Heb ik helemaal niets voor hoeven doen. Ik ben 1 keer een 8k stack tegen gekomen. Verder helemaal niets eigenlijk... Geen idee waar France army was... En blijkbaar kreeg ik ook nog eens de controle over alle sieges van andere leden in de war. Ook al was ik geen eens de warleader. Al denk ik wel dat 75% van wat onder controle van Hungary in dat screentje is, ook daadwerkelijk door mij gesieged is. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lakigigar Geplaatst 30 mei 2016 Share Geplaatst 30 mei 2016 (bewerkt) Haha, ik had zelf niet verwacht dat het zo makkelijk ging. Ik ben gewoon met 1 stack gaan siegen en eigenlijk geen legers van France tegen gekomen. Die waren blijkbaar al verslagen door mijn allies. Heb ik helemaal niets voor hoeven doen. Ik ben 1 keer een 8k stack tegen gekomen. Verder helemaal niets eigenlijk... Geen idee waar France army was... En blijkbaar kreeg ik ook nog eens de controle over alle sieges van andere leden in de war. Ook al was ik geen eens de warleader. Al denk ik wel dat 75% van wat onder controle van Hungary in dat screentje is, ook daadwerkelijk door mij gesieged is. Waarom ben je Frankrijk eigenlijk binnengevallen. Wat is de reden? (of waarom hebben anderen het binnengevallen?). Iets uit gewonnen? 24 k aangevallen door 28K engelsen. Ging gelijk op (waarom weet ik niet - defense bonus (was wel verrast eigenlijk, was bezig met iets anders). Fransen hebben me gelukkig geholpen, maar wat een gevecht dit :o Maar bvb nu weet ik dat ik gewoon volgende keer bij iedere oorlog een generaal aanwijs (of admiral bij grote vloot). Al heb ik nu een vloot meer gericht op trade. 30 mei 2016 bewerkt door Lakigigar Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 30 mei 2016 Share Geplaatst 30 mei 2016 (bewerkt) Blijkbaar binnen no-time 25 jaar en 6 oorlogen er door heen geknald. Oorlogen: 1. Venice. Ik was me aan het voorbereiden op een oorlog tegen Venice en toen kreeg ik een CtA van Austria tegen Venice. Helaas niets aan over gehouden. 2. Poland. Poland dacht dat het een goed idee was om de Ottomans aan te vallen. No way dat zij konden winnen. Ik dacht mooi gebruik te kunnen maken van deze kans door samen met Saxony, Bohemia en Muscovy de oorlog aan ze te verklaren. Het was alleen een taaie tegenstander samen met het noordelijke trio. Uiteindelijk kon ik Denmark uit de oorlog krijgen, waarna de oorlog snel beslist kon worden. Tijdens deze oorlog heb ik meerdere leningen aan moeten gaan, is mijn leger een paar keer compleet in de pan gehad, zodat ik niets meer had enzo. Nee, dit was niet wat ik er van verwacht had. Maar uiteindelijk wel een stuk of 6 mooie provinces in weten te lijven. 3. Bosnia/Serbia. Ik wilde ze niet als ally, Enige wat er kunt gebeuren is dat ze je te hulp roepen tegen de Ottomans, maar dan kun je jou allies niet oproepen. Na afloop van de oorlog Danji Kraji ingelijft. De andere provinces zijn nu onderdeel van Serbia, dat een vassal van ons is. 4. Burgundy. Tijdens oorlog nummer 3 kregen we een CtA van de emperor Saxony. Burgundy dacht dat het een goed idee was om Aachen aan te vallen. Mijn participatie in deze war was zo goed als 0. France verklaarde de oorlog aan Brittany, een ally van Burgundy. Zonder mijn hulp werd deze oorlog redelijk eenvoudig gewonnen. 5. France. France dacht dat het een goed idee was om Hainout aan te vallen, dat een prince is. Austria is weer de emperor en dus joinde ik de war aan Oostenrijkse zijde. Het resultaat kennen jullie (zie screen hierboven). Toulouse en Normandy bestaan nu. Ik zat er aan te denken om France helemaal te fucken, door een seperate peace te maken, zodat er twee maal 100% warscore gebruikt kon worden, maar uiteindelijk toch niet gedaan. Hainout is dus de maker van de peace deal. Ik moet zeggen dat dit mijn makkelijkste oorlog ooit tegen France is geweest... Totaal geen enkele tegenstand gehad. Ik ben gewoon gaan siegen en uiteindelijk helemaal niets tegen gekomen van een leger. De war tegen Poland was vele malen zwaarder. 6. Venice. Eindelijk tijd om mijn eigen war tegen Venice te starten met als doel om Istria en Dalmantia binnen te slepen. Of de provinces ook onderdeel van de peacedeal zijn, bepaald de volgende speler, want de oorlog is nog bezig. De wereld anno 11-11-1494. Zoals je kunt zien heeft Serbia wel wat last van rebels. Volgens mij zijn er niet heel veel grote veranderingen geweest, misschien dat iemand anders iets opvalt? We zijn wat gegroeid en France is verzwakt. Ik heb onze nieuwe provinces nog niet in een state gemaakt, het zijn dus nog territories. Momenteel kost het alleen maar geld en levert het nog niets op. Maar misschien denkt een volgende daar anders over. Bavaria heeft onze dynasty gekregen. Misschien dat daar nog een PU kans ooit in zit. Geen idee. Het viel mij opeens op, misschien hadden we al dezelfde dynasty op het moment dat ik savegame kreeg. Ik moet trouwens zeggen dat wij een best wel zwak geslacht hebben. Bij Lakigigar is er al een heir verloren gegaan, begreep ik. Dat is dus mij tweemaal gelukt. De eerste was een 4/2/2 (?), de tweede was een 3/2/0. Nu hebben we een 6/3/3 heir. Die is te goed en zal dus ook wel voortijdig sneuvelen :P De 3/2/0 heb ik trouwens wel expres proberen te killen. Was trouwens een goede siege general: 2 pips! Hij is gestorven tijdens de oorlog tegen France. Bavaria is geen ally meer, Muscovy nu wel. Bosnia was een ally, nu heb je daar Serbia als vassal voor terug. Verder is er eigenlijk niet veel veranderd aan onze diplomacy in deze periode. Ik hoopte persoonlijk de eerste crusade tegen de Ottomans te leiden, maar daar is helaas niets van terecht gekomen. Daar zijn de Ottomans te goed voor / mijn allies die willen joinen te slecht. Tech is 8 / 5 / 7 op dit moment. Ik moet zeggen dat ik nog geen idea group gekozen heb, dus de volgende mag er zelfs 2 kiezen. We hadden niet echt punten in overvloed, dus ik heb steeds voor de tech gekozen. Aangezien het verschil tussen hoogste en laagste tech level nu 3 is, krijgen we er wel corruption door. Daarvan was ik niet op de hoogte. Aan de volgende om daar mee om te gaan. Ik denk zelf dat een ADM-groep het beste past bij het land, wel lopen al voor in ADM tech en het past bij onze ruler en heir. Of mijn opvolger dat ook vind? Geen flauw idee. Ik merk trouwens wel dat ik wat agressiever bent met claims dan mijn voorganger. Ik moest het doen met maar liefst één hele claim (waar ik uiteindelijk zelfs geen eens gebruik van heb kunnen maken). Mijn opvolger heeft heel wat claims op Poland, Lithuania, Ottomans en Venice. Momenteel niet meer de tijd om de savegame te uploaden, dat doe ik morgenavond wel eventjes. Mochten er vragen zijn, of bepaalde screenverzoekjes ofzo, hoor ik het wel. Ik speel trouwens met bepaalde grafical mods, de volgende zal waarschijnlijk een error krijgen dat je die mods niet hebt, maar die error kun je gewoon negeren dan. Ik denk wel dat het verstandig is als de volgende ook Art of War en Common Sense als DLCs selecteert (die heb ik ook geselecteerd). Waarom ben je Frankrijk eigenlijk binnengevallen. Wat is de reden? (of waarom hebben anderen het binnengevallen?). Iets uit gewonnen? Volgens mij heb ik deze wel beantwoord: France viel zelf Hainout aan, dat een HRE prince is. Door de emperor werd ik betrokken in het conflict. 30 mei 2016 bewerkt door MisterX Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lakigigar Geplaatst 30 mei 2016 Share Geplaatst 30 mei 2016 (bewerkt) Sligo wel opvallend. Goed gespeeld "Ik merk trouwens wel dat ik wat agressiever bent met claims dan mijn voorganger. Ik moest het doen met maar liefst één hele claim (waar ik uiteindelijk zelfs geen eens gebruik van heb kunnen maken). Mijn opvolger heeft heel wat claims op Poland, Lithuania, Ottomans en Venice." Ik wist niet eens hoe dat moest. :p 30 mei 2016 bewerkt door Lakigigar Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lakigigar Geplaatst 31 mei 2016 Share Geplaatst 31 mei 2016 Kaapverdie yihaa! :mrgy: Wel best vervelend die monthly attrition. Iemand een goede vloottactiek om richting Z-Am te gaan? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 31 mei 2016 Share Geplaatst 31 mei 2016 Sligo wel opvallend. Goed gespeeld "Ik merk trouwens wel dat ik wat agressiever bent met claims dan mijn voorganger. Ik moest het doen met maar liefst één hele claim (waar ik uiteindelijk zelfs geen eens gebruik van heb kunnen maken). Mijn opvolger heeft heel wat claims op Poland, Lithuania, Ottomans en Venice." Ik wist niet eens hoe dat moest. :p Build up spynetwork en als die hoog genoeg is, kun je op aangrenzende provinces een claim leggen. Zeker de moeite waard. Met conquest cb kosten die provinces geen diplo Power en het is minder AE. Daarbij komt dat het veelal aan het begin van een game de enige mogelijk is om aan een cb te komen en dus om een oorlog te starten. No-cb wars moet je niet te vaak doen. Kaapverdie yihaa! :mrgy: Wel best vervelend die monthly attrition. Iemand een goede vloottactiek om richting Z-Am te gaan? Welk land ben je, volgens mij een van de Afrikaanse landen? Klopt dat? Er zijn eigenlijk 2 opties: - koop El Dorado dlc. Daarin zit een nieuw explorer mechaniek. - laat ze steeds op tijd terugkeren naar een haven. Je kunt voor fleetbased right in een ander land gaan, zodat je dichterbij een port hebt en minder snel attrition. Ik weet trouwens niet of je Range al lang genoeg is om in Amerika te kunnen koloniseren. Vaak is het wachten tot diplo tech 7. Geen idee hoe states en territories werken en wat corruption is. Sinds The Cossacks kwam niet meer gespeeld. Nu probeerde ik toevallig de laatste twee DLCs op steam te kopen hier, maar ik heb geen enkele van de betaalmethodes die ze hier bieden. :/ Corruption is een penalty tegen een land dat niet in balans is. Door bijvoorbeeld grrot verschil in tech levels, OE, religious unity, .. heeft wat negatieve modifiers die omhoog tikken en steeds erger worden. Stages en territories zijn vervanging voor wel/niet distance overseas. Je kunt een aantal regio's upgrade tot states. Dat kost je maandelijks geld en je moet adm betalen voor de core maar dan he. Je geen 75 autonomy Floor meer in die provinces. Lukt ideal niet? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lakigigar Geplaatst 31 mei 2016 Share Geplaatst 31 mei 2016 Build up spynetwork en als die hoog genoeg is, kun je op aangrenzende provinces een claim leggen. Zeker de moeite waard. Met conquest cb kosten die provinces geen diplo Power en het is minder AE. Daarbij komt dat het veelal aan het begin van een game de enige mogelijk is om aan een cb te komen en dus om een oorlog te starten. No-cb wars moet je niet te vaak doen. Welk land ben je, volgens mij een van de Afrikaanse landen? Klopt dat? Er zijn eigenlijk 2 opties: - koop El Dorado dlc. Daarin zit een nieuw explorer mechaniek. - laat ze steeds op tijd terugkeren naar een haven. Je kunt voor fleetbased right in een ander land gaan, zodat je dichterbij een port hebt en minder snel attrition. Ik weet trouwens niet of je Range al lang genoeg is om in Amerika te kunnen koloniseren. Vaak is het wachten tot diplo tech 7. Corruption is een penalty tegen een land dat niet in balans is. Door bijvoorbeeld grrot verschil in tech levels, OE, religious unity, .. heeft wat negatieve modifiers die omhoog tikken en steeds erger worden. Stages en territories zijn vervanging voor wel/niet distance overseas. Je kunt een aantal regio's upgrade tot states. Dat kost je maandelijks geld en je moet adm betalen voor de core maar dan he. Je geen 75 autonomy Floor meer in die provinces. Lukt ideal niet? Ja, maar meestal wacht ik tot een CB gegenereerd wordt of door een event/mission komt. Ik heb met Castille een CB gecreerd (door die tactiek die idd in de tut video werd uitgelegd). Ik ben dus Castille, dus verwacht niet te speciale dingen, is eigenlijk eerste keer dat ik echt zover geraakt ben in EUIV (heb wel EUIII gespeeld, maar ook nooit echt ver gespeeld (venetie eens tot na 1500). Is wel nog maar 1480. Exploratie idee gekozen (expansion voor lvl7) en de eerste drie dingen van exploratie al kunnen doen (dus quest of the new world en +50 colonial range). Weet alleen niet hoe ik best mijn vloot opbouwt, maar ik merk dat Z-Am. eigenlijk best wel dicht ligt, dus daar focus ik me dan wel op. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Roprop Geplaatst 31 mei 2016 Share Geplaatst 31 mei 2016 Goede periode denk ik William. (Y) Zo snel mogelijk de kleine landjes oppeuzelen voordat de grote jongens ze pakken en vervolgens de grote jongen aanpakken als ze elkaar lastig vallen. Ik heb volgende week praktisch geen tijd, maar wil best als volgende, dan zal ik vooral deze week even gaan knallen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lakigigar Geplaatst 31 mei 2016 Share Geplaatst 31 mei 2016 Mooi. Kaapverdie is trouwens al een territory geworden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 31 mei 2016 Share Geplaatst 31 mei 2016 Goede periode denk ik William. (Y) Zo snel mogelijk de kleine landjes oppeuzelen voordat de grote jongens ze pakken en vervolgens de grote jongen aanpakken als ze elkaar lastig vallen. Ik heb volgende week praktisch geen tijd, maar wil best als volgende, dan zal ik vooral deze week even gaan knallen. Doe je ding, als niemand anders zich meld. http://www.filedropper.com/hungary14941111 Hier heb je de link. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Roprop Geplaatst 31 mei 2016 Share Geplaatst 31 mei 2016 (bewerkt) [MENTION=9138]MisterX[/MENTION]; welke DLC en Patch heb jij gespeeld? Kan de game niet openen namelijk. Edit: Hij geeft zelfs aan als datum van de game 1 januari in het jaar 1. ;c Gaat iets niet helemaal goed dus Edit2: Heb hem volgens mij. Lag aan mijn internet. 31 mei 2016 bewerkt door Roprop Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Roprop Geplaatst 31 mei 2016 Share Geplaatst 31 mei 2016 Ok, zonder mods draait ie simpelweg niet, ondanks dat het alleen grafische mods zijn. Heb dus deze mods aangezet die William ook gebruikte. https://steamcommunity.com/workshop/filedetails/?id=571360780 (Bigger war, macrobuilder, peace & dimplomacy view++) https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=570256235&searchtext=theatrum (Theatrum Orbis Terrarum (Carthoge Reloaded)) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Roprop Geplaatst 31 mei 2016 Share Geplaatst 31 mei 2016 En mooi nog niet werken. Staat nu wel onder compatible savegames, maar geeft daarbij Noruler, nogovernment, geen landkaart etc etc. Snap dr weinig van Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Roprop Geplaatst 31 mei 2016 Share Geplaatst 31 mei 2016 Hij werkt! Moest uiteindelijk de game downloaden op mijn laptop en nu op mijn desktop spelen. Duurde ruim een uur al met al, maar zal eens kijken wat ik ermee kan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
RikH 013 Geplaatst 31 mei 2016 Share Geplaatst 31 mei 2016 Mooi. Kaapverdie is trouwens al een territory geworden. Beter ga je Portugal backstabben. Dan ben jij samen met Engeland en France de enige colonizer. Is dat Morocco in de Algarve? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 31 mei 2016 Share Geplaatst 31 mei 2016 Hmmm raar. Ik had common sense en art of War als dlcs. Dacht dat die grafical mods niets uitmaakte. Sorry daarvoor dan. Patchis gewoon meest recente. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lakigigar Geplaatst 31 mei 2016 Share Geplaatst 31 mei 2016 Beter ga je Portugal backstabben. Dan ben jij samen met Engeland en France de enige colonizer. Is dat Morocco in de Algarve? Hoe bedoel je. Dat ik Portugal nu gefuckt heb? Engeland enige samen met Portugal die quest of the new world hebben. Maar voorlopig hun aanwezigheid niet gezien. ;c ingewikkeld Ja, ze hebben trouwens nog een oorlog gewonnen, maar ik kon hen niet helpen want ik zit in een PU met Frankrijk voor al 40 jaar :s Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
RikH 013 Geplaatst 31 mei 2016 Share Geplaatst 31 mei 2016 @Lakigigar; Ik bedoelde dat het slim zou zijn om Portugal te eten zodat jij meer van de New World voor jezelf hebt, maar ik zie dat Morocco je daarmee al aan het helpen is :D En volgens mij ben je vrij fucked met je PU :cab: En ga Havana colonizen ivm trade estuary en natural harbor. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 31 mei 2016 Share Geplaatst 31 mei 2016 Waarom zit je al 40 jaar in een PU? Heeft France geen rivals? Die willen waarschijnlijk allemaal je independence suporten. Austria, England, Burgundy, mogelijk nog een paar andere landen. Mogelijk ook de Ottomans, Poland/Lithuania, ... Lijkt me genoeg om France te verslaan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten