Wokulski Geplaatst 2 april 2018 Share Geplaatst 2 april 2018 Over One Faith's gesproken, ik kon het toch niet laten nog eens een HRE game te doen met Oostenrijk en daarmee een katholieke One Faith te doen. Alles ging voorspoedig, geen bijzondere tactieken ofzo, gewoon reformatie volledig de kop in gedrukt en verder zoveel mogelijk IA bij elkaar sparen. Burgundian inheritance meegepakt al stelde die niet zoveel voor aangezien ik ze zelf al aardig aan stukken had gehakt voor meer princes, Bohemia en Hungary beide PU's, allebei ge-inherit toen m'n koning stierf rond 1520, dus dat was een mooi gelukje. Resultaat is revoken rond 1550, inmiddels in 1555 een HRE met 63 prinsen, allemaal katholiek, maar m'n laptop heeft dusdanig moeite met die vassal swarm dat het spelen absurd traag gaat haha. Dus ik denk dat dit het me niet meer waard is. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 2 april 2018 Share Geplaatst 2 april 2018 Ligt het aan een van mijn (verouderde?) mods of zijn de alerts volkomen veranderd? Een paar voorbeelden: - Wat tot voorkort het 'provinces met unrest'-alert is, geeft nu opeens aan dat ik bepaalde claims heb. - Het alert over conditierri gaat nu opeens over 'je hebt nog vrije states slots'. - ... Zo zijn er nog wel een paar erg vreemd. Terwijl andere wel gewoon normaal zijn. Volgens mij zijn er nieuwe alerts toegevoegd, waardoor dingen nu in de war zijn geraakt bij mij. Ik ben bang dat het aan de mods ligt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ForzaUtreg Geplaatst 2 april 2018 Share Geplaatst 2 april 2018 Nieuwe patch = mods naar de kloten, dus ja Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 2 april 2018 Share Geplaatst 2 april 2018 Bovenstaande vraag bleek inderdaad een bug in een verouderde mod te zijn door de nieuwe patch. De mods uitschakelen heeft het probleem opgelost. Ik ben trouwens gestart met mijn Zoroastrian-One Faith run. Ik ben gestart met een Horde. Die geven zeker aan het begin veel flexibiliteit. En de westelijke Hordes kunnen snel naar Catholic converten en zijn dicht in de buurt van de enige Zoroastrian province. Doelstelling is om rond 1475 een catholieke province te hebben, rebels te krijgen en te converten naar Catholiek (geen idee hoelang het duurt, ik heb maar 1 missionary, dus kan maar in 1 province rebels krijgen, voordat zij minstens de helft van je land gesieged hebben, ben je wel even bezig, denk ik, ik hoop op emperor voor 1500). Dan emperor worden (geen idee hoelang dat duurt, deels natuurlijk ook afhankelijk van het moment waarop de emperor sterft) en dan zo snel mogelijk zien te revoken. Ondertussen Yazd zien te veroveren (dat is de enige zoroastrian province). Eenmaal Emperor en de vassal swarm, dan ga ik over op Zoroastrian. Ik heb alleen geen flauw idee hoe ik mijn vassal zo ver ga krijgen dat de zoroastrian rebels niet zullen killen... Anders gaat dat heel erg lang duren, ben ik bang... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 3 april 2018 Share Geplaatst 3 april 2018 Wat zijn rebellen dom. Ik had iets van 100k aan rebellen rondlopen om catholiek te worden, maar nog steeds kon ik niet switchen omdat ze dezelfde provinces blijven siegen. Wat een ramp was dat... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 3 april 2018 Share Geplaatst 3 april 2018 (bewerkt) Oke, de run is gefaald. De enige Zoroastrian province is naar Sunni geconvert door de Timirids in de maand waarop ik de oorlog startte... Zelfs met de automatische back-up van een paar maanden eerder kan ik de province niet meer op tijd siegen om de missionary te stoppen. 1484, Catholic, ongeveer 100 provinces (Rond de 80 (?) in Europa: Zo'n beetje alleen de provinces van Nogai en daar onder vallen onder Asia, de rest valt in het spel onder Europa.j). Klaar om mijn move in de HRE te maken. Genoeg provinces om de eerste reforms te kickstarten. En als je ziet dat ik Russia, de Kalmar Union en Pol-Lith al heb weten te verslagen, is het veelal een kwestie van de laatste restjes opruimen en je heb zo nog een hoop provinces erbij. Met een beetje geluk was ik rond 1525 ofzo emperor met de vassal swarm en kon ik m.b.v. die ene province switch naar Zoroastrian... Gekozen voor Kazan: +25% religious unity is best handig als eerste national idea als je zeker aan het begin veel van religie moet veranderen (Sunni -> Catholic -> Zoroastrian in de eerste honderd jaar). (via scandinavie konden alle provinces toegevoegd worden aan de HRE, die connectie had ik al als ik emperor zou zijn). 3 april 2018 bewerkt door MisterX Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 4 april 2018 Share Geplaatst 4 april 2018 Op basis van de regels wordt dat een sunni vassal. Dat is helaas geen optie dus. Ik ga binnenkort maar voor poging 2. En dan sneller pushen naar deze province, voordat ik meer ga pushen in Europa / Emperor wil worden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Wokulski Geplaatst 4 april 2018 Share Geplaatst 4 april 2018 Dit is diezelfde tactiek van die ene dude die een WC had in 15xx ofzo toch? Wel benieuwd naar je volgende poging. Wat betreft die rebels, er zijn volgens mij bepaalde regels over naar welke provincies de rebels toe gaan zodat je ze in elk geval nog een beetje kunt sturen (provincies die geconvert worden, provincies met veel unrest, etc.), daar wel eens naar gekeken? Zou je kunnen helpen misschien. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 4 april 2018 Share Geplaatst 4 april 2018 Dit is diezelfde tactiek van die ene dude die een WC had in 15xx ofzo toch? Wel benieuwd naar je volgende poging. Wat betreft die rebels, er zijn volgens mij bepaalde regels over naar welke provincies de rebels toe gaan zodat je ze in elk geval nog een beetje kunt sturen (provincies die geconvert worden, provincies met veel unrest, etc.), daar wel eens naar gekeken? Zou je kunnen helpen misschien. Geen flauw idee. Hordes zijn al heel wat patches OP als het gaat om WC. Het zou mij trouwens niets verbazen als Hordes vanaf de komende patch niet meer OP zijn: https://forum.paradoxplaza.com/forum/index.php?threads/eu4-development-diary-3rd-of-april-2018.1086322/ Ik heb zomaar het idee dat zaken als razing en de CBs lastiger te verkrijgen zullen zijn in patch 1.26. Ik ben niet echt op de hoogte van die regels. Enige wat ik wel weet, is dat ze vaak een voorkeur hebben voor catholic provinces (als catholic rebels). Misschien dat ik veel te vaak die provinces ben gaan unsiegen. Gedurende het proces ben ik trouwens 'gewoon' verder gegaan met conquest. Dan krijg je zaken als uncored provinces die door de rebels gesieged worden. Tja, dat wil je niet, dus ga je die unsiegen. En vervolgens komen de rebels weer terug etc. Mocht jij de regels wel kennen (of weten waar ik die kan vinden) hoor ik dat graag van je. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 4 april 2018 Share Geplaatst 4 april 2018 Over het WC-gedeelte maak ik me eerlijk gezegd weinig zorgen. Dat is echt niet het probleem. De conversies zijn echter wel een probleem. Zoroastrian heeft nu niet bepaald goede bonussen op dat gebied. Ik moet me in veel bochten wringen om uiteindelijk op 4 missionaries uit te komen. Dat vereist het vormen van zowel Persia (voor goverment type) als Spain (voor national ideas). Daarbij komt dat je tegenwoordig een land niet meer twee keer kan vormen. Dus als de AI al Spain of Persia vormt, dan scheelt dat al meteen een missionary. Op het gebied van religie liggen dus de echte uitdagingen. Desalniettemin bedankt voor de tips. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 4 april 2018 Share Geplaatst 4 april 2018 Ik ga zeker gebruik maken van vassals. Ook een aantal HRE nations. Die kan ik ook richting China proberen te brengen. Ik heb wel eens begrepen (geen idee of het waar is) dat non-HRE vassals hun kracht wel bepalen op basis van alle vassals, dus ook de HRE vassals. Dus non-HRE vassals zijn altijd disloyal en dat soort bullshit krijg je dan. Daartegenover staat trouwens dat sommige HRE nations juist enorm falen. Volgens mij krijgt Bohemia bepaalde tolerance (uit mijn hoofd gezegd) en converten ze daarom eigenlijk nooit iets. Dat soort nations zitten er ook tussen. Als ik de vassal swarm heb, ga ik wel eens goed alles proberen te plannen. Ik heb sowieso een lijst gemaakt met welke idea groups alle landen kiezen, dus dan even kijken wie religious gaat pakken en dan die veel land geven. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 6 april 2018 Share Geplaatst 6 april 2018 In run 2 kan de AI me in ieder geval niet meer trollen door de province te converten. Zul je zien dat ik nu zo'n event krijgt die de religion aan gaat passen ofzo. Of een of andere grap... Voor de duidelijkheid: de province is in mijn bezit. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 6 april 2018 Share Geplaatst 6 april 2018 De game probeert mijn alweer te trollen, nu met het converten naar Catholic. Net een oorlog gewonnen tegen de Kalmar Union. Ik wil catholics zealots gaan spawnen. Dus meteen stuur ik een missionary naar een van de provinces, de rest core ik. Vervolgens heb ik ook de laatste province om Golden Horde te vormen. Toch weer een paar mooie claims levert dat op. En natuurlijk de Gold Rush achievement (1480). Blijkbaar is een nieuw land vormen gelijk aan een nieuwe maand, dus rebellen maken progressie en toevallig spawnen de Swedisch rebels. Vaag genoeg wel in de provinces met de missionary, waarbij volgens de province catholic rebels zouden moeten spawnen. Dus weg kans op catholic zealots. En daarnaast: Alle provinces met core hebben opeens geen seperatism meer?! Dat klinkt mij als een bug? Player mode. Ik heb iets te veel tributaries. Haha. Stuk of 30-35 ofzo. Die worden in player mode allemaal gekleurd. Wel jammer dat de meeste zo klein zijn dat ze alleen maar ducats of manpower geven. Toch blijft het erg krachtig. Omgerekend kan ik toch zo'n 3-4 jaar aan manpower per jaar van ze krijgen of 1/2 jaar aan inkomen. Beide niet zijn verkeerd en zorgen dat ik een groter leger op de been kan krijgen. Tributary-mechanisme is best OP te noemen... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ForzaUtreg Geplaatst 7 april 2018 Share Geplaatst 7 april 2018 Tag switchen removed seperatism Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 7 april 2018 Share Geplaatst 7 april 2018 Tag switchen removed seperatism Ja, maar alleen voor cored provinces. Non-cored provinces behouden het. Ik was niet op de hoogte van deze regel. Het land is wel meteen een stuk stabieler. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 8 april 2018 Share Geplaatst 8 april 2018 Emperor geworden in 1503, niet verkeerd, al zeg ik zelf. Nu alleen nog de league wars proberen te voorkomen. Volgens mij moet ik dan Erbkaisertum nodig toch? Wel jammer dat ik vergat dat Sunni provinces niet aan de HRE toegevoegd kunnen worden. Ik mist heel wat provinces die IA op zouden moeten leveren, dacht ik. O.a. mijn capital... Ik rekende op ongeveer 40 extra provinces die ik toe kon voegen aan de HRE, maar die zijn dus alleen Sunni... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lennard95 Geplaatst 26 juni 2018 Share Geplaatst 26 juni 2018 Vandaag de nieuwe dlcs gekocht en begonnen met Holland > Nederland, Voorlopig gaat het me voor de wind met zwakke hre, goeie trade income en kolonies Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lennard95 Geplaatst 29 juni 2018 Share Geplaatst 29 juni 2018 Net mn allereerste game van 1444 tot 1821 met Holland > Nederland, Great britain kreeg ook nog een pu over Prussia hier scheet wel ff in mn broek toen ik dat las :D Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 30 juni 2018 Share Geplaatst 30 juni 2018 In zo'n korte tijd van begin tot eind gespeeld?! Heb je iedere nacht doorgehaald ofzo? Anders gaat dat mij echt niet lukken... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lennard95 Geplaatst 30 juni 2018 Share Geplaatst 30 juni 2018 In zo'n korte tijd van begin tot eind gespeeld?! Heb je iedere nacht doorgehaald ofzo? Anders gaat dat mij echt niet lukken... Ik heb vakantie :whistle: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ForzaUtreg Geplaatst 30 juni 2018 Share Geplaatst 30 juni 2018 Mughals, Oirat gone wild, Manchu?, Prussia, de Paus gone wild in France? Zieke game man :-D Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 30 juni 2018 Share Geplaatst 30 juni 2018 Ik heb vakantie :whistle: Dan nog. Zelfs al zou ik niet slapen en fulltime time EU IV zou spelen, dan nog zou ik het niet redden om tot het einde te spelen... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lennard95 Geplaatst 30 juni 2018 Share Geplaatst 30 juni 2018 Mughals, Oirat gone wild, Manchu?, Prussia, de Paus gone wild in France? Zieke game man :-D Zijn geen Mughals maarja de pausen hebben flinke lijnen Coke zitten snuiven ja en Rusland is ook Rusland, die turken zijn ook gek btw. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ForzaUtreg Geplaatst 30 juni 2018 Share Geplaatst 30 juni 2018 (bewerkt) Zijn geen Mughals maarja de pausen hebben flinke lijnen Coke zitten snuiven ja en Rusland is ook Rusland, die turken zijn ook gek btw. Ah, gewoon Persia dan? Ook enig idee wie dat gevormd heeft? Zou wel vet zijn als het Tabarestan ofzo was. En ik neem aan dat al dat lichtblauw bij India Bahmanis en Transaxonia is en niet allemaal Bahmanis? :D En is dat ook Nepal? En wat de fuck is dat in Noord Italië? Milan en dan in de laars Aragon of? :-D En in Finland, wat is dat? 30 juni 2018 bewerkt door ForzaUtreg Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lennard95 Geplaatst 30 juni 2018 Share Geplaatst 30 juni 2018 Ah, gewoon Persia dan? Ook enig idee wie dat gevormd heeft? Zou wel vet zijn als het Tabarestan ofzo was. En ik neem aan dat al dat lichtblauw bij India Bahmanis en Transaxonia is en niet allemaal Bahmanis? :D En is dat ook Nepal? En wat de fuck is dat in Noord Italië? Milan en dan in de laars Aragon of? :-D En in Finland, wat is dat? Timis gewoon, En ja zijn Bahmanis, Die in nepal ? geen flauw idee, Mantua met 100k deathstacks :D en Finland zelf is dat. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten