Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Hip-Hop

Richarð.

Aanbevolen berichten

22 uur geleden zei Sophomore:

Dikke productie!

Heb mij laten vertellen dat je onderstaande track ook in rotatie hebt. Had ik niet van je verwacht tbh.

https://youtu.be/StAFu0gHYHA?si=E9yIfiI2BTdpZl8D

:D

Jij hebt wel heel goede bronnen, vandaar dat je de link niet embed... Zodat ik erop zou klikken

Edit: Even nog een dope storytelling track gebaseerd op zijn eigen ervaring in het leven. Zelfs de naam van het kind klopt...

https://www.youtube.com/watch?v=z_PFlqwFTPA

edit 2: Waarom embed die nu niet?

bewerkt door frietsaus
Link naar opmerking
Deel via andere websites

26 minuten geleden zei Sophomore:

Haha ja werkte bij mij dus ook niet. 3cht vanalles lopen proberen.

Die joint was echt wel mad hard btw man, dank je daarvoor! Ik vroeg me af of van die 3 mensen die hier wel eens posten er mensen zijn die ook fysiek verzamelen? Buiten deze gozert om, want ik spaar voornamelijk CDs (kleiner en hebben weinig tot geen onderhoud nodig itt vinyl).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben bezig een HipHop-blogspot leven in te blazen (ookal is die al jaren dood, en nooit echt tot leven geblaze). Echter heb ik al meerdere gastschrijvers, mensen die track voor track recensies willen doen, mensen die muziek ter download beschikbaar willen stellen. En als klap op de vuurpijl wil ik een soort van podcast erbij doen, heb al wel wat mensen die af en toe te gast willen komen. Het kan discussiërend zijn over bepaalde onderwerpen die we aanroeren, informatief dat we kennis uitwisselen of informatief dat ik dingen vraag over bepaalde dingen en dat mensen daar een beetje over kunnen vertellen. Ik ben heel eigenwijs en selectief qua mijn Hip Hop... Maar als het ooit van de grond gaat komen, wil ik wel dat het een breder publiek aanspreekt die dan ook verder kijken dan alleen de topics en podcasts die hun interessant lijken. Daarom hoop ik hier iemand te vinden die veel weet van de huidige NL scene, en de huidige rand mainstream/underground. Het hoeft niet, maar ik denk dat er hier een bepaald 2de album rondloopt die dat kan. Om dan even af te sluiten... Mijn favo track van het dopeste album van dit jaar tot nu toe (wat niemand zal verrassen, die iets van Hip Hop weet)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb wel een ander album van het jaar, een korte tijd terug kwam Chino XL te overlijden. Later bleek dat het ging om zelfmoord, dit is een ding waar ik mee kan relaten... Zijn album wat gepland stond voor dit jaar, is dus opzettelijk gelekt door de A&R, en ik vind het fantastisch. Hij spreekt zijn emoties uit, zijn frustraties, zijn doodswens, zijn zelfhaat, maar ondertussen ook een paar harde tracks. Deze man had een pen die zelden geëvenaard zou worden. Voor mij nu al HET ALBUM van het DECENNIUM. Ka kwam pas geleden ook te overlijden, iemand anders met een briljante pen... Hip Hop is twee van zijn beste huidige lyricists kwijt... Het is verschrikkelijk. Ka was niet mijn smaak, maar dit had helemaal niets met zijn teksten te  maken... Elk album had zoveel quotables, alleen de productie (volgens mij het grootste deel of alles) ook door Ka. In ieder geval, hier nog een restantje wat ook op de CD-versie van Chino XL zijn album is verschenen. De LP komt in de pure vorm. Deze track is met dezelfde producer als van het welbewuste album. Als je de productie trekt, en zijn flow... ultiem genieten!

bewerkt door frietsaus
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nice! Stond hier ook op de nominatie om heen te gaan (in Rotterdam, gisteren), maar kwam niet zo lekker uit. Binnenkort wel de volgende shows op de agenda staan:

12 november: Ghostface Killah + Inspectah Deck in Rotterdam

4 december: Zwart Licht in Rotterdam

4 februari: Mobb Deep in Den Haag

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 8-11-2024 om 00:01 zei Sophomore:

Damn Zwart LIcht, bestaat dat nog joh.

Haha ik denk dat het meer als reunie gezien moet worden :D

Dinsdag dus naar Ghostface geweest in Annabel en beetje mixed feelings. Tuurlijk, de man is een legende en dat an sich is de moeite waard, maar 40 euro voor een show van 40 minuutjes... Als was de (voor mij) grootste tegenvaller dat Inspectah Deck er niet eens bij was terwijl die op alle kanalen gewoon was aangekondigd. In plaats daarvan was er met Cappadonna wel een ander Wu-Tang lid, maar dat is wel echt andere koek dan Inspectah Deck of een van de andere orginele Wu-Tang leden.

bewerkt door Petterson
Link naar opmerking
Deel via andere websites