Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Roda JC Kerkrade

steijns

Aanbevolen berichten

Snap alleen niet helemaal hoe Roda dit financiert en kan verkopen aan de buitenwereld gezien de financiële steun die ze krijgen vanuit de gemeente.

Malki is voor veel verkocht en veel dure spelers zijn vertrokken. Tot nu toe ook allemaal transfervrije spelers die binnen zijn gekomen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat geld hadden ze min of meer nodig toch? Dus om dat meteen weer aan te wenden voor nieuwe spelers komt op mij niet over als verantwoordelijk beleid.

Deel van het transferbedrag van Malki wordt ook in de schulden gestopt. Maar de spelers die Roda nu heeft aangetrokken zullen toch ook niet heel duus zijn qua salaris? Hooguit Kali.

Vergis je niet, spelers als Malki, Wielaert, Delorge, Hempte en ook die Hongaar die van Newcastle kwam, zullen niet weinig salaris hebben gehad.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Deel van het transferbedrag van Malki wordt ook in de schulden gestopt. Maar de spelers die Roda nu heeft aangetrokken zullen toch ook niet heel duus zijn qua salaris? Hooguit Kali.

Vergis je niet, spelers als Malki, Wielaert, Delorge, Hempte en ook die Hongaar die van Newcastle kwam, zullen niet weinig salaris hebben gehad.

Weet alleen dat ze van de winter de gemeenteraad min of meer gedwongen hebben de huur te verlagen, omdat anders de financiële situatie behoorlijk ernstig zou worden. Dus dan verwacht ik dat ze zich wat terughoudender op de transfermarkt gedragen, ook al gaat het slechts om transfervrije spelers. Die vragen vast ook wel wat tekengeld. In plaats daarvan handelen ze vrij slagvaardig nog voor de transferwindow geopend is. Dat kan haast niet zonder aardig wat geld te bieden. Daar heb ik wel zo m'n vraagtekens bij ja.

Maar wie weet zijn ze erg slim in Kerkrade en heb ik het helemaal mis.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gisteren gaan kijken bij Haanrade. Goede dingen gezien, maar dat zegt natuurlijk niks tegen het bieruikenelftal van Haanrade.

Paulissen deed leuke dingen als spits, verder lijkt het erop dat Brood grote plannen heeft met Pluim (ook afgaande op de trainingen van deze week)

Roda JC Kerkrade heeft de eerste oefenwedstrijd van het seizoen 2013-2014 eenvoudig gewonnen. De ploeg van Ruud Brood won met 0-13 van 4e klasser RKVV Haanrade.

Roda JC Kerkrade startte met de aanwinsten Guy Ramos en Ard van Peppen in de basis. Verder had Brood een basisplek ingeruimd voor Wiljan Pluim en Mitchel Paulissen. Laatstgenoemde maakte een prima indruk in deze wedstrijd: hij zorgde zelf voor de 0-1 en bereidde de 0-2 voor Hupperts voor. Vervolgens tilde Mitchell Donald de stand naar 0-3 en zette Mark Jan Fledderus uit een penalty de 0-4 op het scorebord. Opnieuw Mitchel Paulissen scoorde de 0-5 en vervolgens was het woord aan Mitchell Donald. Met een loepzuivere hattrick bepaalde de Amsterdammer de ruststand op 0-8.

Na de theepauze maakte aanwinst Henk Dijkhuizen voor het eerst zijn opwachting in het geelzwarte shirt van Roda JC Kerkrade hij verving Martijn Monteyne, Davy de Beule kwam in het veld voor Donald. In het doel stond FIlip Kurto zijn plek af aan Brian Roox. Mitchel Paulissen maakte na 54 minuten zijn derde van de avond en Roda's negende treffer. Vervolgens bracht Brood de jongelingen Jesse Wijnen (voor Ard van Peppen), Darryl Werker (voor Guy Ramos) en Adnan Secerovic (voor Wiljan Pluim) in het veld. Met dit drietal liep Roda JC via Mark Jan Fledderus, opnieuw Mitchel Paulissen, Adnan Secerovic en Guus Hupperts naar een 0-13 eindstand.

Arnaud Sutchuin Djoum en Marc Höcher kwamen wegens een blessure niet in actie. Aanwinst Anouar Kali wordt aanstaande maandag pas gepresenteerd. De eerstvolgende oefenwedstrijd speelt Roda JC Kerkrade op zaterdag 6 juli om 18.00 uur tegen hoofdklasser Groene Ster op Sportpark Pronsebroek in Heerlerheide.

Opstelling Roda JC Kerkrade

Kurto, ('46 Roox), Monteyne ('46 Dijkhuizen), Biemans, Ramos ('60 Werker), Van Peppen ('60 Wijnen), Bonevacia, Fledderus ©, Donald ('46 De Beule), Paulisen, Hupperts en Pluim ('60 Secerovic).

Scoreverloop

'5 Paulissen (Donald)

'15 Hupperts (Paulissen)

'17 Donald (Hupperts)

'21 Fledderus (penalty)

'24 Paulissen (Donald)

'35 Donald (Fledderus)

'38 Donald (Fledderus)

'42 Donald (Paulissen)

'54 Paulissen (Fledderus)

'63 Fledderus (Secerovic)

'67 Paulissen (solo)

'75 Secerovic (Hupperts)

'86 Hupperts (Secerovic)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn buurman heeft nog les aan hem gegeven zei die, zei dat Kali heel arrogant was, maarja zijn bijna alle profvoetballers wel op school denk ik. Nouja, een groot percentage in ieder geval. Wel een extreem goede speler voor Roda, snap er helemaal niks van dat ie daar heen gaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Net naar de training geweest.

Kali, Donald en Pluim steken er toch echt bovenuit. Een ijzersterk middenveld volgend seizoen.

De Beule en Prus waren er niet bij, lijkt me dat ze allebei weg mogen.

Sutchuin en Hocher zijn nog geblesseerd, Hocher deed wel looptraining.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De Beule was best goed als 6.

Daar hebben we nu Kali en Bonevacia voor.

Dat vind ik sws meer een verdedigende middenvelder dan een aanvallende, ik begreep ook nooit waarom hij op die positie speelde.

De Beule is altijd een aanvallende middenvelder geweest, uit nood heeft hij een aantal wedstrijden op 6 gespeeld en deed dat inderdaad prima. Maar Kali is natuurlijk wel beter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites