Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Roda JC Kerkrade

steijns

Aanbevolen berichten

We gaan hier netjes verder.

steijns zei:
Het spookt al het gehele seizoen in Kerkrade. In mijn ogen is het pech dat Harm van Veldhoven is vertrokken, ben niet echt gecharmeerd van Brood. Qua team moeten ze voor plek 10 voetballen

Pino zei:
Aan het begin vh seizoen had ik echt het idee dat Brood een goede trainer was voor Roda, bij RKC heeft hij immers uitstekend werk verricht.

Pech is natuurlijk ook dat de grootste aankoop van Roda, Nemeth, totaal niet rendeert en dat men zich goed vergist heeft in de keeper.

Daarbij komend nog de vele scheidsrechterlijke dwalingen (3 geseponeerde rode kaarten, onterechte penalty bij Willem II).

bewerkt door Rogier.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

We gaan hier netjes verder.

Het spookt al het gehele seizoen in Kerkrade. In mijn ogen is het pech dat Harm van Veldhoven is vertrokken, ben niet echt gecharmeerd van Brood. Qua team moeten ze voor plek 10 voetballen

Aan het begin vh seizoen had ik echt het idee dat Brood een goede trainer was voor Roda, bij RKC heeft hij immers uitstekend werk verricht.

Pech is natuurlijk ook dat de grootste aankoop van Roda, Nemeth, totaal niet rendeert en dat men zich goed vergist heeft in de keeper.

Daarbij komend nog de vele scheidsrechterlijke dwalingen (3 geseponeerde rode kaarten, onterechte penalty bij Willem II).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is wel een feit dat Van Veldhoven dit zag aankomen, hij is niet voor niks weggaan.

Ook ik dacht dat Brood de juiste man was, hij werd opgezadeld met een vreemdenlingenlegioen

en speler die het niveau simpelweg niet aankunnen. Wel valt het Brood te verwijten dat het geen team

is geworden en hij de ploeg niet aan het voetballen krijgt.

Roda JC Kerkrade moet zich via de play-offs om promotie/degradatie verzekeren van nog een seizoen Eredivisie. Trainer Ruud Brood gaat voordat de play-offs van start gaan zijn selectie scherp beoordelen.

Brood gaat schiften, vertelt hij aan Voetbal International. Zijn spelers worden gekeurd op het fysieke en mentale aspect, schrijft het magazine. "Alles moet wijken voor de play-offs. Persoonlijke belangen, randzaken, pijntjes... Degenen die dat niet kunnen opbrengen of niet doordrongen zijn van de belangen, vallen af", zegt Brood in het voetbalblad.

"De laatste tijd heeft niet iedereen altijd honderd procent concentratie kunnen opbrengen en dat kan gewoon niet meer. Deze week gaan we ons hierover buigen met de staf. En daarna knopen doorhakken", aldus Brood in VI. Spelers die niet aan de eisen van de trainer voldoen, zijn er in de laatste speelronde tegen sc Heerenveen niet bij.

Lijkt me dus duidelijk dat we met het B-team aantreden komende zondag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Roda JC bereidt zich met een uitgedunde selectie voor op de laatste competitiewedstrijd van het seizoen, zondag (14.30 uur) thuis tegen Heerenveen. Om verschillende redenen zijn zes spelers niet van de partij.

Voetbal

Van onze verslaggever

De grootste 'klappen' vallen in de achterhoede waar Bart Biemans (geschorst), Jimmy Hempte, Abel Tamata en Danilo (allen geblesseerd) ontbreken. Dat Frank Demouge (foto) en Laurent Delorge niet van de partij zouden zijn, was afgelopen zondag na het duel tegen NAC al duidelijk. Trainer Ruud Brood gaf toen al aan spelers met klachten te zullen sparen met het oog op de nacompetitie. De met een teenblessure kampende Demouge krijgt rust. Delorge (die bij zijn invalbeurt tegen NAC weer last kreeg van een spierblessure) zal dit seizoen naar verwachting niet meer in actie komen. Dat geldt zeker voor Hempte, die niet meer op tijd fit zal raken. ,,Volgende week hoop ik er wel weer een paar verdedigers bij te hebben", aldus Brood die daarmee refereert aan een mogelijke terugkeer van Biemans, Tamata en Danilo.

Door het wegvallen van een half dozijn spelers, heeft Brood de selectie aangevuld met Mitchel Paulissen en Adnan Secerovic van het tweede. Voor Secerovic die (net als eerder andere spelers van het tweede) sinds februari geregeld met het eerste mee traint, is het de eerste keer dat hij tot de wedstrijdselectie behoort. Daarnaast overweegt Brood ook de A-spelers Jesse Wijnen en Daryl Werker bij de groep te pakken voor het duel van zondag. Het centrale verdedigingsduo van de A1 trainde de afgelopen dagen ook mee.

In tegenstelling tot Roda heeft Heerenveen met het oog op de eindstand wel nog belang bij dit duel. De Friezen staan op de achtste plek, maar zijn nog niet zeker van deelname aan de play-offs voor Europees voetbal. Concurrent ADO Den Haag heeft twee punten minder. Als ADO wint bij PEC Zwolle, zal ook Heerenveen in Kerkrade de volle buit moeten pakken.

,,Het is goed dat Heerenveen nog ergens voor speelt", aldus Brood. ,,Daardoor krijg je tenminste nog een echte wedstrijd. Sommige jongens bij ons hebben dat nodig, ook in mentaal opzicht. Het mag niet zo zijn dat we nu al over dit duel heen kijken. Als sportman moet je elke wedstrijd zo serieus mogelijk benaderen."

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Leuke overwinning vandaag, al hebben we er vrij weinig aan.

Zelden zo'n rare wedstrijd meegemaakt!

De Beule, Kurto en Djoum waren echte pluspunten vandaag.

Jammer dat Nijhuis de wedstrijd nog zo wist te verneuken,

hadden minstens 3 penalty's moeten hebben!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fledderus is geschorst voor de eerste Competitiewedstrijd, dat geld dus niet voor de komende play-offs (die worden als een aparte comp. gezien)

Ik vond De Beule echt goed spelen op cvm, misschien wel beter dan Bonvevacia de laatste weken. Misschien ook Nemeth i.p.v. Demouge laten starten,

veel meer voetballand vermogen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

04.jpg

Dit dus. Ik knijp 'm echt voor de arbitrage in de play-offs als die zo tegen zit als tijdens de reguliere competitie. [MENTION=13077]RamonRJC[/MENTION]; zeker niet doen, Németh verzuipt tegen die schoppers van De Graafschap en we zullen de kopkracht van Demouge dringend nodig gaan hebben,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En mannen wat denken we? Ik heb De Graafschap zien ballen tegen Fortuna en was niet bijster onder de indruk van ze. Alleen die Anco Jansen was wel goed.

Hoop zelf dat ze beginnen met Nemeth achter Malki en Demouge. Ik vrees overigens dat het weer net zo spannend gaat worden als de vorige keer toen we nipt Dordrecht en Cambuur versloegen, zal wel slecht voor mijn hart zijn.

T3Ue6wG2Of8

bewerkt door Pino
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Roda haalt dat simpel. Het moet toch een keertje gaan meezitten :cab:

Probleem is dat Roda nogal moeite heeft met het spel te maken. Bovendien hebben we niet een al te grote selectie, en voor zover ik weet zijn Delorge en Hempte de rest vh seizoen eruit, en ik meen dat Tamata ook nog geblesseerd is. En met Kurto op doel blijft het natuurlijk altijd billenknijpen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Probleem is dat Roda nogal moeite heeft met het spel te maken. Bovendien hebben we niet een al te grote selectie, en voor zover ik weet zijn Delorge en Hempte de rest vh seizoen eruit, en ik meen dat Tamata ook nog geblesseerd is. En met Kurto op doel blijft het natuurlijk altijd billenknijpen.

Dat heben al die Jl ploegen ook. Ze moeten ook gewoon niet het spel maken, misschien niet leuk voor het publiek maar het zou naief zijn om ineens het spel te gaan dicteren, dat vindt DGS heerlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites