Beppu Geplaatst 26 augustus 2015 Share Geplaatst 26 augustus 2015 Ik ga hem ook weer lekker oppakken als de colleges weer beginnen. Op de één of andere manier heb ik die xbox nooit aan als ik alleen aan het werk ben van de zomer. Als school dan weer begint en het weer wat kutter wordt zit ik weer de hele dag te gamen. Zit momenteel nog in die stad (Novigrad geloof ik) en ben daar bijna klaar geloof ik. Vraag me alleen af wanneer ik potions kan gaan upgraden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rexcoder Geplaatst 8 september 2015 Share Geplaatst 8 september 2015 Ik heb nu iets meer dan 6 uur gespeeld (toch al langer dan de vorige twee). Het wauw-gevoel is bij mij uit gebleven. Moet toch zeggen dat ik Skyrim beter vind. Die wereld spreekt mij ook veel meer aan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
biertjeeeee Geplaatst 9 september 2015 Share Geplaatst 9 september 2015 Heb hem al een tijd geleden uitgespeeld, daarna eigenlijk direct geen zin meer gehad om door te spelen. Gelukkig is de eerste expansion er bijna. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
King XVI Geplaatst 6 oktober 2015 Auteur Share Geplaatst 6 oktober 2015 Volgende week komt de eerste expansion Hearts of Stone uit! ffdxS9R6NTE Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Keeza Geplaatst 3 december 2015 Share Geplaatst 3 december 2015 Heb dit spel (eindelijk) weten te bemachtigen afgelopen maandag. Via één of andere deal vanuit de PS Store weten te downloaden voor een kleine 34 ekkies (wat duurde 27gb downloaden lang...). Wilde het spel eigenlijk bij de release halen, maar dit uiteindelijk niet gedaan omdat ik het te druk had met andere dingen en hierdoor het spel een beetje vergeten. ;c Maandagavond dus gedownload na werk. Downloaden duurde de hele avond en een deel van de nacht, dus kon dinsdagavond na werk pas spelen. Op het moment zo'n 10 uurtjes in het spel en net pas White Orchard in z'n geheel afgemaakt. Een dikke pluspunt wat mij betreft, omdat er al zoveel speeluren in zo'n kleine map (vergeleken met de rest) zit. Verder zit het er prachtig uit en ik heb mezelf in de voorgaande dagen een aantal keer afgevraagd waarom ik het spel niet eerder heb gehaald. :< Een klein minpuntje is wat mij betreft de camera bij de combat. Omdat je rechterhand/duim gereserveerd is voor de R3 of de actieknoppen kun je maar één ding tegelijk doen. Dus vechten of de camera/het gezichtspunt bewegen. Dit heeft me wel eens problemen opgeleverd bij snelle tegenstanders. Wel merk ik dat ik er meer aan wen, dus het gaat steeds beter. Speel het spel op de moeilijkheidsgraad 'Blood and broken bones'. De eerste paar uur waren, op zijn zachts gezegd, zwaar met deze moeilijkheidsgraad. Uiteindelijk heb ik hierdoor ook geleerd om goed te dodgen, rollen en parryen in gevechten. Nadat ik een hoger level kreeg en de Viper Swords maakte, werd het allemaal wat 'dragelijker'. ;c Wat mij betreft was The White Orchard een perfecte plek om je kennis te laten maken met de game en vrijwel alle aspecten die er bij komen kijken. Wel is er, naar mijn mening, te weinig aandacht besteed aan bijvoorbeeld bombs en potions/oils. Nu begint natuurlijk het echte werk en ik ben dan ook zeer benieuwd wat mij allemaal te wachten staat. Als er iemand is met tips, of op- en aanmerkingen over de game, dan hoor ik dat graag (Y) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BcB-Memphis Geplaatst 3 december 2015 Share Geplaatst 3 december 2015 [MENTION=31363]Keeza[/MENTION]; zelfde verhaal hier. Heb hem voor €30 opgepikt bij de Gamemania voor de PS. Hadden actie dagen. Mooi ter afwisseling met Fallout. Heb ook WHITE Orchald ook volledig gedaan en ben net in het nieuwe land. Een side-missie gedaan en vond het best pittig. Snap ook nog niet echt hoe ik betere zwaarden etc krijg behalve door te looten. Dat zwaard waar jij het over hebt, heb ik dan ook nog niets van gezien ofzo haha. Verder nog tips? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sirkeith Geplaatst 3 december 2015 Share Geplaatst 3 december 2015 [MENTION=31363]Keeza[/MENTION]; zelfde verhaal hier. Heb hem voor €30 opgepikt bij de Gamemania voor de PS. Hadden actie dagen. Mooi ter afwisseling met Fallout. Heb ook WHITE Orchald ook volledig gedaan en ben net in het nieuwe land. Een side-missie gedaan en vond het best pittig. Snap ook nog niet echt hoe ik betere zwaarden etc krijg behalve door te looten. Dat zwaard waar jij het over hebt, heb ik dan ook nog niets van gezien ofzo haha. Verder nog tips? Je moet je zwaarden zelf maken, zo kreeg ik toen in ieder geval een goed wapen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
King XVI Geplaatst 3 december 2015 Auteur Share Geplaatst 3 december 2015 Wat mij betreft was The White Orchard een perfecte plek om je kennis te laten maken met de game en vrijwel alle aspecten die er bij komen kijken. Wel is er, naar mijn mening, te weinig aandacht besteed aan bijvoorbeeld bombs en potions/oils. Nu begint natuurlijk het echte werk en ik ben dan ook zeer benieuwd wat mij allemaal te wachten staat. Als er iemand is met tips, of op- en aanmerkingen over de game, dan hoor ik dat graag (Y) White Orchard is inderdaad de tutorial van het spel, valt qua grootte echter in het niets met Velen, Novigrad en Skellige. Het mooie aan dit spel is dat ondanks de gigantische wereld, de kwaliteit van de content van een erg hoog niveau is. Simpele fetch quests zoals in andere RPG's zal je zelden tegenkomen. Heb je de quest met de herbalist in White Orchard gedaan waar je een swallow potion moet maken? Verder is het maken van potions, oils en bombs vrij straightforward. Je moet ze één keer craften en ze hervullen telkens als je meditate. Later kan je ook recipes vinden om ze te upgraden naar een betere versie. Verder raad ik je ook aan om in de HUD het weergeven van 'points of interest' af te vinken. Het maakt de exploration veel organischer imo. Zie ook dat je veel side-quests doet want die zijn net zo fantastisch als de main quest :) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BcB-Memphis Geplaatst 3 december 2015 Share Geplaatst 3 december 2015 Je moet je zwaarden zelf maken, zo kreeg ik toen in ieder geval een goed wapen. Hmm nja, ik ben nu in dat tweede land. Loop door die grote stad, kom enkel van die marktmannetjes tegen. Heb amper geld, geen goede wapens en word door alles en iedereen afgeslacht. Kan geen ding vinden waar je wapens kan maken. Begint voor mij een beste gamebreaker te worden op deze manier. Loop alleen maar te cirkelen, kan toch niet dat er in zo'n grote stad zo weinig zit. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
King XVI Geplaatst 3 december 2015 Auteur Share Geplaatst 3 december 2015 Hmm nja, ik ben nu in dat tweede land. Loop door die grote stad, kom enkel van die marktmannetjes tegen. Heb amper geld, geen goede wapens en word door alles en iedereen afgeslacht. Kan geen ding vinden waar je wapens kan maken. Begint voor mij een beste gamebreaker te worden op deze manier. Loop alleen maar te cirkelen, kan toch niet dat er in zo'n grote stad zo weinig zit. Ben je meteen naar Novigrad gegaan? Kan je doen natuurlijk maar de quests daar zullen wel boven je level zitten als je pas uit White Orchard komt. In je quest log zie je ook recommended level bij de quests staan normaal gezien. Je kan best de main quest in Velen volgen en dan kom je vanzelf in Crow's Perch waar je een armourer hebt. Een beetje naar het westen van Crow's Perch kan je een blacksmith terugvinden. Geld is schaars in het begin en kan je verdienen door Witcher contracts uit te voeren. Tot je Witcher diagrams hebt, raad ik je aan op wapens en armour te gebruiken dat je loot. En als je op zoek bent naar andere armourers en blacksmiths, hier is een interactieve map. https://witcher3map.com/v/#3/-15.37/-44.03 In Novigrad zitten er drie blacksmiths en één armourer Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BcB-Memphis Geplaatst 3 december 2015 Share Geplaatst 3 december 2015 Ben je meteen naar Novigrad gegaan? Kan je doen natuurlijk maar de quests daar zullen wel boven je level zitten als je pas uit White Orchard komt. In je quest log zie je ook recommended level bij de quests staan normaal gezien. Je kan best de main quest in Velen volgen en dan kom je vanzelf in Crow's Perch waar je een armourer hebt. Een beetje naar het westen van Crow's Perch kan je een blacksmith terugvinden. Geld is schaars in het begin en kan je verdienen door Witcher contracts uit te voeren. Tot je Witcher diagrams hebt, raad ik je aan op wapens en armour te gebruiken dat je loot. En als je op zoek bent naar andere armourers en blacksmiths, hier is een interactieve map. https://witcher3map.com/v/#3/-15.37/-44.03 In Novigrad zitten er drie blacksmiths en één armourer Nee ben in dat tweede land, Velen! Maar daar bovenin heb je ook een hele grote stad. Maar daar zitten alleen wat Vendors of nja wat ik tegenkom! Ga nu maar gewoon een beetje side quest etc spelen en main quest die mijn niveau hebben en dan zal het vanzelf wel komen allemaal hoop ik Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
King XVI Geplaatst 3 december 2015 Auteur Share Geplaatst 3 december 2015 Velen en Novigrad zijn 1 grote map he (ik weet dat ze op de world map apart staan) ;) Die grote stad bovenaan is Novigrad en de stad rechts op de kaart is Oxenfurt. Verder heb je geen echte steden in Velen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BcB-Memphis Geplaatst 3 december 2015 Share Geplaatst 3 december 2015 Velen en Novigrad zijn 1 grote map he (ik weet dat ze op de world map apart staan) ;) Die grote stad bovenaan is Novigrad en de stad rechts op de kaart is Oxenfurt. Verder heb je geen echte steden in Velen. Aah oke dankjewel haha. Dit wist ik dus niet! Heb inmiddels wel zo'n zwaard gemaakt, zo'n viper sword en mn steel sword is nu een bijl geloof ik haha. Armor heb ik nog niet echt goede diagrammen voor gevonden. Dat bedoelde je toch met diagrammen? Dat je er dan een vind en bv een Viper Sword kan maken dan? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
King XVI Geplaatst 3 december 2015 Auteur Share Geplaatst 3 december 2015 Jep. Viper swords zijn erg goed voor low level. Je warrior's leather jacket kan je ook upgraden. Vanaf level 11 kan je griffon witcher gear dragen, moet je ook de diagrams voor vinden in een treasure hunt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Breeza Geplaatst 3 december 2015 Share Geplaatst 3 december 2015 King, ik neem aan dat je Hearts of Stone al hebt uitgespeeld? Ik persoonlijk vond het misschien wel de beste questline in the Witcher 3, wat jij? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
King XVI Geplaatst 3 december 2015 Auteur Share Geplaatst 3 december 2015 Heb 'm uiteraard al uitgespeeld! Hearts of Stone introduceert een verhaal dat letterlijk uit een sprookjesboek zou kunnen komen. De personages (O'Dimm, Olgierd, Shani) zijn wederom ijzersterk en joviale momenten vol humor worden afgewisseld met sinistere ontwikkelingen en panorama's van betere tijden. Ook zeker een van mijn favoriete questlines in The Witcher, zeker de trouw en de villa vond ik erg indrukwekkend. Ook de nieuwe omgevingen zijn prachtig. Kan zelf niet wachten op de volgende expansion, Blood & Wine :D Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BcB-Memphis Geplaatst 4 december 2015 Share Geplaatst 4 december 2015 Jep. Viper swords zijn erg goed voor low level. Je warrior's leather jacket kan je ook upgraden. Vanaf level 11 kan je griffon witcher gear dragen, moet je ook de diagrams voor vinden in een treasure hunt. Mag ik nog wat vragen? Ik heb nu 8 van die punten, nu weet ik echt niet waar ik het, het best in kan steken. Bij Fallout is het waar je jezelf het best bij voelt, maar dat vind ik ook nog wat overzichtelijker. Nu is het bij mij echt een brei aan dingen die ik niet echt snap haha! Wat betreft dat dus tips? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
King XVI Geplaatst 4 december 2015 Auteur Share Geplaatst 4 december 2015 Het skill systeem in The Witcher 3 is eigenlijk vrij simpel hoor. Je hebt drie main skill trees: melee (rood), magic (blauw) en alchemy (groen). Het beste lijkt me om te beginnen met een combinatie van melee & magic. Investeer wat points om je light attacks te upgraden bijvoorbeeld of in je verschillende signs. Ik had een light build (fast attacks) gecombineerd met sterke aard (knockback) en yrden (slow down) signs. Hier heb je een site die wat meer in detail gaat op elke skill apart. http://www.gamerevolution.com/features/a-guide-to-building-geralts-skill-trees-in-the-witcher-3-wild-hunt Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Keeza Geplaatst 4 december 2015 Share Geplaatst 4 december 2015 [MENTION=31363]Keeza[/MENTION]; Heb ook WHITE Orchald ook volledig gedaan en ben net in het nieuwe land. Een side-missie gedaan en vond het best pittig. Snap ook nog niet echt hoe ik betere zwaarden etc krijg behalve door te looten. Dat zwaard waar jij het over hebt, heb ik dan ook nog niets van gezien ofzo haha. Verder nog tips? Als je White Orchard in z'n geheel hebt gedaan, dan zou je sowieso de diagrams van die zwaarden moeten hebben. Daarna kun je naar die blackmaster in dat Nilfgaardian Camp ofzo en, met de juiste benodigdheden, kun je de Viper Steel Sword en Viper Silver Sword laten maken. Een verdere tip van mij kant, ook al ben ik nog vroeg in de game; doe echt alles! Alle treaser hunts, question marks, witcher contracts etc etc. http://guides.gamepressure.com/thewitcher3/guide.asp?ID=30692 Bovenstaande is trouwens een handige link waarin er van alles staat over Velen/Novigrad enzo. Op deze site kun je tussen de map en het stukje tekst eronder vanzelfsprekend 'next page' klikken om meerdere verschillende mappen te zien. Succes (Y) White Orchard is inderdaad de tutorial van het spel, valt qua grootte echter in het niets met Velen, Novigrad en Skellige. Het mooie aan dit spel is dat ondanks de gigantische wereld, de kwaliteit van de content van een erg hoog niveau is. Simpele fetch quests zoals in andere RPG's zal je zelden tegenkomen. Heb je de quest met de herbalist in White Orchard gedaan waar je een swallow potion moet maken? Verder is het maken van potions, oils en bombs vrij straightforward. Je moet ze één keer craften en ze hervullen telkens als je meditate. Later kan je ook recipes vinden om ze te upgraden naar een betere versie. Verder raad ik je ook aan om in de HUD het weergeven van 'points of interest' af te vinken. Het maakt de exploration veel organischer imo. Zie ook dat je veel side-quests doet want die zijn net zo fantastisch als de main quest :) Yes, dat met potions en bombs heb ik zo langzamerhand wel onder de knie. Wat je al zegt; best straightforward ;) Door wat te snuffelen op het internet besloot ik om halverwege de main quests in White Orchard eerst alle sidequests, treaserhunts ea te doen. Hetzelfde ben ik van plan natuurlijk in Velen/Novigrad, maar hiervoor moet ik mijn gameplan nog verzinnen. Las dat het beter is om daar eerst wat mains te doen, voordat je het diepe in duikt. Wat bedoel je trouwens met die 'points of interest' van de HUD? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
King XVI Geplaatst 4 december 2015 Auteur Share Geplaatst 4 december 2015 Dat zijn de vraagtekens die je op je map te zien krijgt. Kan aanvoelen alsof je gewoon een checklist aan het afwerken bent door van vraagteken naar vraagteken te lopen. Veel leuker om ze af te zetten en zelf op dingen te stuiten. Veel side-quests sluiten overigens aan bij de main quest. Dus het is sowieso aangeraden om bv. aan de main quest te beginnen en onderweg side-quests op te pikken in dorpjes die je passeert. Even terzijde, gisterennacht was de uitreiking van de Game Awards 2015. The Witcher 3 ging naar huis met de award voor Game of the Year, Best RPG en Best Developer van 2015, meer dan verdiend imo (y) Kan niet wachten op de nieuwe expansion. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Keeza Geplaatst 7 december 2015 Share Geplaatst 7 december 2015 Heb ze niet uit gedaan, maar als ik er toevallig eentje tegen kom dan ga ik polsen ;c Ik werk ze dus niet stuk per stuk af. Ik pak dus van alles mee, mits ik het tegen kom. On another note; wat is Velen/Novigrad groot :cab: Bizar zeg. Game of the year lijkt me ook wel terecht. Dit spel heeft werkelijk alles. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BcB-Memphis Geplaatst 7 december 2015 Share Geplaatst 7 december 2015 Ik heb ze wel uitgezet, wat me af en toe laat stuiten op dikke beesten van level 20+. Ken mezelf, anders ga ik alles 1 voor 1 af, en dat wil ik gewoon niet. Kost tijd & haal er dan ook niet echt plezier uit wat ik wel heb als ik er perongeluk tegen aan loop. Daarom Fast Travel ik ook niet, om wel zo veel mogelijk te zien en te ontdekken. Heb veel gespeeld en ben nu zelf level 11, gister voor het eerst sinds het begin weer echt moeite gehad. Moest voor een Witcher contract tegen die Shrieker, vond m pittig. Verhaal is heel erg sterk, echt een verademing als je t afwisselt met fallout waar ik het verhaal niet echt sterk vind. Ja echt een hele goede aankoop geweest en nog lang niet klaar mee! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Keeza Geplaatst 9 december 2015 Share Geplaatst 9 december 2015 Ik heb ze wel uitgezet, wat me af en toe laat stuiten op dikke beesten van level 20+. Ken mezelf, anders ga ik alles 1 voor 1 af, en dat wil ik gewoon niet. Kost tijd & haal er dan ook niet echt plezier uit wat ik wel heb als ik er perongeluk tegen aan loop. Daarom Fast Travel ik ook niet, om wel zo veel mogelijk te zien en te ontdekken. Heb veel gespeeld en ben nu zelf level 11, gister voor het eerst sinds het begin weer echt moeite gehad. Moest voor een Witcher contract tegen die Shrieker, vond m pittig. Verhaal is heel erg sterk, echt een verademing als je t afwisselt met fallout waar ik het verhaal niet echt sterk vind. Ja echt een hele goede aankoop geweest en nog lang niet klaar mee! Hm oké, ik ga ze niet 1 voor 1 af maar ik begrijp wel wat je bedoelt. Ben zelf ook lvl 11 nu. Gisteren toevallig die Shrieker gedaan en ik vond het wel meevallen ;c Op welke moeilijkheidsgraad speel je? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BcB-Memphis Geplaatst 9 december 2015 Share Geplaatst 9 december 2015 Hm oké, ik ga ze niet 1 voor 1 af maar ik begrijp wel wat je bedoelt. Ben zelf ook lvl 11 nu. Gisteren toevallig die Shrieker gedaan en ik vond het wel meevallen ;c Op welke moeilijkheidsgraad speel je? Speel op die derde moeilijkheidsgraad. Ben aardig ver met de main story vgm, is er met die Black Barron beetje doorheen geschoten omdat ik t interessant vond. Nu wat Witcher contracts en sidequest en dan weer verder. Merk wel dat sommige stukken land nog echt niet te ontdekken zijn omdat ik het ene zieke beest na het andere tegenkom dat me de pan inhakt haha. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Keeza Geplaatst 14 december 2015 Share Geplaatst 14 december 2015 Weinig aan toegekomen de laatste paar dagen, maar deze week pakken we het weer op :< [MENTION=30999]BcB-Memphis[/MENTION]; hoever ben jij ongeveer nu? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten