Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

Seizoensfinale!

Big Mike

Aanbevolen berichten

Vaak de topafleveringen van de series. De seizoensfinales zorgen er bijna altijd voor dat de kijker gek word van verlangen naar een nieuw seizoen. Een belangrijk onderdeel van de wat serieuzere series (in sitcoms is het toch van minder belang). Dus nu vroeg ik me af, wat is jullie favoriete finale, en waarom. Zal snel (misschien zo al) zelf een top nog wat maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vaak de topafleveringen van de series. De seizoensfinales zorgen er bijna altijd voor dat de kijker gek word van verlangen naar een nieuw seizoen. Een belangrijk onderdeel van de wat serieuzere series (in sitcoms is het toch van minder belang). Dus nu vroeg ik me af, wat is jullie favoriete finale, en waarom. Zal snel (misschien zo al) zelf een top nog wat maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

We maken er een top 5 van.

5. NCIS, seizoen 7. "Rule Fifty-One"

2131491.jpg

Wat heb ik op het puntje van mijn stoel gezeten. Schitterende verhaallijn die tot een spannende conclusie komt, en pas in het volgende seizoen tot einde kwam. Ben sowieso snel geïnteresseerd als familieleden worden betrokken, maar dat word hier dusdanig goed gedaan dat je het wel moet waarderen. By far ook de beste aflevering van NCIS in mijn ogen.

4. Psych, seizoen 3,4 en 5. ''Yin-Yang story arc''.

13462.jpg

Kunnen niet los van elkaar gezien worden. Waar Psych toch gezien word als een wat lichtere serie, onderscheiden ze zich met deze finale toch van de andere series. Een goed uitgewerkt plot waar wederom bepaalde geliefde van de hoofdpersoon in levensnood zullen verkeren. Hoe het allemaal opgelost word is ook tof.

3. Weeds, seizoen 5 ''All About My Mom''

L_Weeds_S4_ep13.jpg

Je kan verschillende kanten in een verhaal opgaan, maar ik heb weinig finales gezien die zo bepalend zijn geweest voor de verdere verloop van een personage en een serie. Waar het voorheen nog allemaal onder controle was voor Nancy, zorgt deze finale ervoor dat alle shit echt voorgoed los barst, waar nu 2 seizoenen later nog steeds de gevolgen van merkbaar zijn.

2. The Mentalist, seizoen 3 ''Strawberries & Cream''

capture%5B29021%5D.jpg

Een van de meest onverwachte finales die ik gezien heb. Waar een aartsvijand normaal gesproken dat de hele serie lang blijft, kiezen ze bij the Mentalist voor een andere aanpak, waarvan nog moet blijken of het goed gaat uitpakken. De finale was tot in de puntjes uitgewerkt en het einde zag ik totaal niet aankomen. Ben heel erg benieuwd hoe het volgend seizoen verder gaat.

1. Dexter, seizoen 4 ''The Getaway''

dexter_the_getaway.jpg

Deze finale had alles van overwinningen tot diepe drama en een plottwist die ik in nog geen mijlen zag aankomen. Heb met open mond itten kijken, en dat gebeurd niet vaak. Verdiend de eerste plek.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waar ik het hardst om moeten lachen was de seizoensfinale van HIMYM-seizoen 2: "It's going to be legend... wait for it..." seizoen afgelopen. Heerlijk.

Degene waar ik het grootste kutgevoel aan overhield was slot van Californication-seizoen 3. Al komt het einde van Dexter's vierde seizoen daar ook wel in de buurt.

Maar beste seizoensfinale blijft voor mij toch The Shield-seizoen 5. Eén en al spanning en emotie. Ik voelde me misschien wel net als de personages: zag ik het niet aankomen? Of wilde ik het niet aan zien komen? :cry:

Edit: De meeste kutte (ik ben de serie echt minder gaan waarderen) was trouwens de slotaflevering van Lost. Wat een ontzettend slecht geschreven en bedachte pulp. Ontzettend zonde van een serie die zo goed van start ging.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5. NCIS, seizoen 7. "Rule Fifty-One"

Wat heb ik op het puntje van mijn stoel gezeten. Schitterende verhaallijn die tot een spannende conclusie komt, en pas in het volgende seizoen tot einde kwam. Ben sowieso snel geïnteresseerd als familieleden worden betrokken, maar dat word hier dusdanig goed gedaan dat je het wel moet waarderen. By far ook de beste aflevering van NCIS in mijn ogen.

Dit was die trip naar Mexico toch? Heel vette verhaallijn inderdaad _O_

Zelf ga ik voor the O.C. seizoen 3 en Prison Break seizoen 1.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Overduidelijk dat er hier nog te weinig mensen zijn die The Shield hebben gezien, met name seizoen 5. Het einde van het vijfde seizoen staat bij vrijwel iedereen die ik gesproken heb of waarvan ik weet dat hij The Shield volledig heeft gezien op nummer één. Precies zoals Brillie zegt: zag je het niet aankomen, of wilde je het niet zien aankomen? Iedere keer als ik eraan denk krijg ik weer kippenvel, bizar goed.

Het slotakkoord van The Shield mag er overigens ook wezen, symbolisch zijn de slotminuten briljant. Het absolute eind van The Sopranos wil ik ook nog even noemen. De eerste keer leverde het me een enorm 'wtf-gevoel' op, maar inmiddels ben ik het einde steeds meer gaan waarderen. Het geeft ruimte voor eigen interpretatie, maar belangrijker is dat er altijd over gepraat zal blijven worden. En dat is veel waard, naar mijn mening. The Wire had ook een mooi eind: niet zo indrukwekkend als The Sopranos of The Shield, maar wel enorm sterk geschreven en het was toch wel het perfecte eind voor de beste serie ooit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dan kies ik voor het einde van seizoen 2 van Carnivale. Was een goeie afsluiting van het verhaal maar in het laatste shot gebeurt er iets waardoor ik echt iets had van OMG. Dat betekent dus dat... en dat...

Allemaal implicaties schoten door mijn hoofd heen

En toen kwam ik erachter dat de serie gecanceled was :cry:

Ik vond ook de laatste shots van een seizoen the Wire erg leuk. Geen cliffhangers maar snel langs alle personages in hun 'dagelijkse leven'

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pff, Carnivale inderdaad. Bij het tweede seizoen werd ik volledig gegrepen door de serie, Brother Justin vind ik nog steeds één van de indrukwekkendste personages ooit. Ik wist wel dat het maar twee seizoenen zou duren, maar je ziet overduidelijk dat het einde geschreven is voor nog een vervolgseizoen. Zo'n indrukwekkend einde waar nog zoveel moois van gemaakt had kunnen worden... Eeuwig zonde dat HBO dit heeft gecanceld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites