Petterson Geplaatst 9 juni 2011 Share Geplaatst 9 juni 2011 Sinds gister begonnen met de originele versie van The Office. De Britse dus. Ik ga hier geen uitgebreide vergelijking maken met de US versie; ik vind ze allebei hilarisch. Wel zit er een groot verschil tussen de rol van Ricky Gervais en Steve Carell. Waar Michael Scott meer het lulletje van de kantoor is, is David Brent gewoon een egoïstische lul. Ik heb tot nu toe vier afleveringen gezien en de laatste aflvering waarin hij een customer care training 'kaapt' met z'n gitaar deed mij huilend van het lachen over de grond rollen. Qua irritantheid is ie bijna te vergelijken met de moeder van Tony Soprano. Meer liefhebbers? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Petterson Geplaatst 9 juni 2011 Auteur Share Geplaatst 9 juni 2011 Sinds gister begonnen met de originele versie van The Office. De Britse dus. Ik ga hier geen uitgebreide vergelijking maken met de US versie; ik vind ze allebei hilarisch. Wel zit er een groot verschil tussen de rol van Ricky Gervais en Steve Carell. Waar Michael Scott meer het lulletje van de kantoor is, is David Brent gewoon een egoïstische lul. Ik heb tot nu toe vier afleveringen gezien en de laatste aflvering waarin hij een customer care training 'kaapt' met z'n gitaar deed mij huilend van het lachen over de grond rollen. Qua irritantheid is ie bijna te vergelijken met de moeder van Tony Soprano. Meer liefhebbers? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Magikarp Geplaatst 9 juni 2011 Share Geplaatst 9 juni 2011 Britse versie nog niet gezien, ga hem nu downloaden. Maar Brits is altijd goed joh. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
vinnypassy Geplaatst 10 juni 2011 Share Geplaatst 10 juni 2011 Heel goed, The Office UK is supertof. Hoewel je heel hard kan lachen om Michael Scott, is David Brent toch echt net wat cultiger. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hansje Geplaatst 11 juni 2011 Share Geplaatst 11 juni 2011 Meer liefhebbers? Aanwezig. Aflevering 4 is inderdaad geweldig. "Free love on the freelove freeway" _O_ Oh boy, ik kan niet wachten in jouw plaats om de special te zien :mrgy: Ohja, ook zeker Extras checken als je dit goed vind. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
vinnypassy Geplaatst 12 juni 2011 Share Geplaatst 12 juni 2011 Ohja, ook zeker Extras checken als je dit goed vind. I second that. Are you avin a laff? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dyllanw Geplaatst 21 juni 2011 Share Geplaatst 21 juni 2011 Ben vorige pas begonnen met kijken maar het is inderdaad echt bij vlagen hilarisch. Extras moet ik nog downloaden. Die stand-up shows van Gervais zijn ook geniaal btw. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Petterson Geplaatst 21 juni 2011 Auteur Share Geplaatst 21 juni 2011 Heb nu alles gezien. Ricky Gervais is een held, punt. Vooral seizoen 2 wordt echt met de aflevering absurder. Erg mooi einde ook trouwens. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hansje Geplaatst 23 juni 2011 Share Geplaatst 23 juni 2011 Goed zo, en nu Extras, hup hup! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Petterson Geplaatst 23 juni 2011 Auteur Share Geplaatst 23 juni 2011 Mwah, ondanks dat Gervais echt een baas is, vond ik sommige momenten uit the Office zo pijnlijk om te zien, dat ik mijn portie wel even gehad heb. Of kan ik Extras met een gerust hart gaan kijken? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
vinnypassy Geplaatst 24 juni 2011 Share Geplaatst 24 juni 2011 Mwah, ondanks dat Gervais echt een baas is, vond ik sommige momenten uit the Office zo pijnlijk om te zien, dat ik mijn portie wel even gehad heb. Of kan ik Extras met een gerust hart gaan kijken? Ja, sowieso. Zitten ook wel wat pijnlijke momentjes in, maar het is ongeveer net zo geniaal als The Office. En het einde (de 'film') is helemaal legendarisch. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vegas Geplaatst 25 juni 2011 Share Geplaatst 25 juni 2011 In mijn ogen haalt UK het niet bij US hoor, maar dat neemt niet weg dat UK ook zeker z'n goeie momenten heeft. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
vinnypassy Geplaatst 26 juni 2011 Share Geplaatst 26 juni 2011 Ik was altijd heel bevooroordeeld, doordat ik US nooit had gezien en UK dikke cult is. En daar wint UK het na 2 volledige seizoen US te hebben gezien echt nog wel op. Die pijnlijke situaties, dat is de kracht van The Office in mijn ogen, en David Brent is daarin de koning. Qua komedie ligt er echter een enorm verschil tussen Amerikaanse en Engelse humor. De Amerikaanse is wat toegankelijker, van de Engelse moet je echt houden. Nu is UK nog wel mijn favoriet, maar toch minder duidelijk dan US. Wel heeft US betere (en geheel andere) casting en meer grappen op het oppervlak, maar dat ongemakkelijke van UK is nog steeds ongeëvenaard. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Magikarp Geplaatst 26 juni 2011 Share Geplaatst 26 juni 2011 Pijnlijk? Hoe bedoelen jullie die? :cab: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vegas Geplaatst 26 juni 2011 Share Geplaatst 26 juni 2011 Pijnlijk? Hoe bedoelen jullie die? :cab: Van die situaties waarbij je denkt; Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Magikarp Geplaatst 26 juni 2011 Share Geplaatst 26 juni 2011 Omdat het totaal niet grappig is, terwijl dat wel zo bedoeld is ofwat? ;d Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vegas Geplaatst 26 juni 2011 Share Geplaatst 26 juni 2011 Omdat het totaal niet grappig is, terwijl dat wel zo bedoeld is ofwat? ;d Nouja, mijns inziens zijn ''pijnlijke'' situaties situaties waarbij je zelf plaatsvervangende schaamte krijgt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Petterson Geplaatst 26 juni 2011 Auteur Share Geplaatst 26 juni 2011 Check! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Magikarp Geplaatst 26 juni 2011 Share Geplaatst 26 juni 2011 Is dat dan positief, dat het bedoeld is door de makers? Of gewoon dat het zo slecht is? :cab: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Petterson Geplaatst 26 juni 2011 Auteur Share Geplaatst 26 juni 2011 Uitmuntend gespeeld door Gervais en geweldig geschreven door Gervais en Merchant. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Magikarp Geplaatst 26 juni 2011 Share Geplaatst 26 juni 2011 Ah, omdat het hier nogal negatief overkomt dacht ik dat het gewoon slechte stukken waren zegmaar. Mwah, ondanks dat Gervais echt een baas is, vond ik sommige momenten uit the Office zo pijnlijk om te zien, dat ik mijn portie wel even gehad heb. Of kan ik Extras met een gerust hart gaan kijken? Ja, sowieso. Zitten ook wel wat pijnlijke momentjes in, maar het is ongeveer net zo geniaal als The Office. En het einde (de 'film') is helemaal legendarisch. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hansje Geplaatst 28 juni 2011 Share Geplaatst 28 juni 2011 Het is geen gevalletje 'zo slecht da thet grappig wordt', want dat bedoel je volgens mij. Integendeel, het is die onbeschrijfelijke mix van drama en humor dat The Office en Extras zo uniek maken. Het is zo goed gescheven dat je van over de grond rollen vh lachen over bijna tranen in je ogen krijgen tot plaatsvervangende schaamte kan gaan zeklfs binnen dezelfde scène. Je moet het echt gewoon een keer proberen, en als het je niet ligt zet je het gewoon af natuurlijk. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
vinnypassy Geplaatst 28 juni 2011 Share Geplaatst 28 juni 2011 Precies. Komedie wordt voor een groot deel van de kijkers vaak pas echt leuk/boeiend als het continu lachen is. Voor mij, en Hans, is dat anders. Zie ook Californication bv. Ik ben een kleine fan van die serie omdat het goed geschreven is, kritiek op de maatschappij uit en buiten de komische settings ook een soort verboden liefde en het vaderschap als rode draad heeft. Extras en The Office gaan ook verder dan alleen pure komedie, er zit een gedachte achter het schrijfwerk. En die gedachte is bij The Office US min of meer vervangen door het Amerikaanse komediewerk. Wat ik ze niet kan verwijten omdat Gervais en Merchant ook een groter publiek verdienen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sophomore Geplaatst 19 november 2015 Share Geplaatst 19 november 2015 Waarom ben ik deze shit nu pas gaan kijken :r Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten