Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

Sons of Anarchy

Fernando Gago

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 99
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Goh, seizoen 6 af. Janken.

Pff, ik heb hem er ook net op zitten. Vond het seizoen eigenlijk het minste tot nu toe, maar dat einde. Het zat er wel aan te komen dat [tekst]Tara dood zou gaan[/tekst], maar door deze manier viel mijn mond toch open van verbazing. Ben direct enorm benieuwd naar het laatste seizoen, maar ik laat dit nog ff bezinken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog mensen die al helemaal bij zijn?

[spoiler=S07 t/m E05]Ben benieuwd wat Juice gaat doen, zou wel een zieke wending zijn als Gemma wordt vermoord. Door haar zijn er dit seizoen al zoveel lui vermoord door Jax en co, sinds de dood van Tara is Jax wel een hele grimmige man geworden. Ik zat laatst nog eens de allereerste aflevering te kijken, daar is Jax echt nog een binkie. Heel knap wat een ontwikkeling zijn personage heeft gehad door de seizoenen heen.

Ik vind het trouwens wel leuk dat de SoA met mevrouwtje Jarry nu weer een sheriff in Charming hebben met wie ze kunnen samenwerken (en Chibs nog ietsje meer dan dat :huhu:..). Al hoop ik niet dat zij een soort GTST taferelen gaat opleveren, dat ze uiteindelijk moet gaan kiezen tussen de liefde voor Chibs en de wet of iets. Daarvoor is deze serie echt te goed en te grimmig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

[spoiler=S07E07]Wat een naar einde van de ep, Bobby is toch wel één van m'n favorietjes. Altijd loyaal, maar niet bloeddorstig. Ik hoop dat hij het overleeft en dat het dus bij het verliezen van een oog blijft.

Die leugen van Gemma over Tara levert echt met de aflevering ziekere gevolgen op trouwens, alle beslissingen die Jax neemt zijn gebaseerd op wraak voor de moord op Tara en daar zijn toch al aardig wat mensen door gesneuveld. Ben benieuwd hoe lang het nog gaat duren voordat Jax te horen krijgt dat z'n moeder Tara heeft vermoord, zeker nu Abel ervan op de hoogte is. Overigens fucking zielig voor dat ventje, dat hij z'n oma hoort zeggen dat zij zijn moeder (niet biologisch) heeft vermoord.

Uiteindelijk verdient alleen Gemma het te sterven. Oh en de hele crew van Marks natuurlijk, omdat ze Bobby z'n oog eruit hebben gesneden. :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

[spoiler=S07E10]Wat. Een. Aflevering. :< Is het al volgende week woensdag?

Het begon al mooi met Tiggy en Venus (Shane :D) die liggen te naaien. Ik had trouwens echt niet door dat Tyler dit deed voor de Sons juist, ik dacht die gozer heeft geen ballen en loopt de boel nog een beetje extra te verzieken voor de Sons (hij doet me ook altijd denken aan Jetro Willems :huhu:). Maar dan uiteindelijk die heerlijke payback voor Bobby. :< (De manier waarop Jax die gozer z'n oog uit z'n schedel trekt. :D:D)

Geweldig einde natuurlijk ook met Abel die psycho wordt door psycho-granny Gemma en vervolgens Jax vertelt dat Gemma Tara heeft vermoord. Dit belooft een zeer grimmige en woeste Jax in de volgende ep, benieuwd of hij z'n eigen moeder gaat omleggen. :cab:

Oh en natuurlijk het bijzondere voorspel van Jarry en Chibs. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

[spoiler=S07E10]Wat. Een. Aflevering. :< Is het al volgende week woensdag?

Het begon al mooi met Tiggy en Venus (Shane :D) die liggen te naaien. Ik had trouwens echt niet door dat Tyler dit deed voor de Sons juist, ik dacht die gozer heeft geen ballen en loopt de boel nog een beetje extra te verzieken voor de Sons (hij doet me ook altijd denken aan Jetro Willems :huhu:). Maar dan uiteindelijk die heerlijke payback voor Bobby. :< (De manier waarop Jax die gozer z'n oog uit z'n schedel trekt. :D:D)

Geweldig einde natuurlijk ook met Abel die psycho wordt door psycho-granny Gemma en vervolgens Jax vertelt dat Gemma Tara heeft vermoord. Dit belooft een zeer grimmige en woeste Jax in de volgende ep, benieuwd of hij z'n eigen moeder gaat omleggen. :cab:

Oh en natuurlijk het bijzondere voorspel van Jarry en Chibs. :D

[spoiler= S07E10]

Wat een gave aflevering inderdaad! Vond het tof dat Jax eindelijk zei dat Wendy zijn echte moeder is. En hoe die Abel het ook zegt geniaal.

En een mooie en terechte payback voor Bobby. Beetje mijn favoriete char killen verdiend er zo ééntje haha! Nog maar een week, nog maar een week voor de volgende....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

[spoiler=S07E11]Hele mooie aflevering inderdaad, enorm sterk acteerwerk. Heel intens om Jax te volgen, hoe hij alles ontrafelt en hoe hij er aan het einde samen met Nero helemaal doorheen zit. Dat besef dat zijn moeder zijn vrouw heeft vermoord en de consequenties die daaruit zijn gekomen voor de MC, allemaal vanwege z'n moeder. Heftige shit. Ook een mooie slotscène met Jax en Nero, de mannen van Gemma, die elkaar steunen in hun verdriet.

Die scène trouwens met die achtervolging met de politie, dat eerst Chibs die agent haakt waardoor hij struikelt en daarna dat muziekje tijdens de achtervolging. :D:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fantastische aflevering weer, genoten van begin tot eind.

[spoiler=S07E12]Enorm heftig hoe Jax alles meemaakt, hoe hij eigenlijk gewoon kapot gaat door de seizoenen heen. Hij begint als een broekie en vindt het lastig om een Mayan om te leggen en uiteindelijk haalt hij toch vrij gedecideerd te trekker over om Wayne en z'n mams te vermoorden. Het was ook wel het enige wat hij kon doen natuurlijk, maar toch wel emotioneel momentje.

Geweldig ook de scènes daarna, met die muziek, het volledig omleggen van de Chinezen en uiteindelijk die scène met Wendy. Niet de eerste keer dat Jax z'n gevoelens 'verwerkt' door een vrouwtje aan z'n paal te rijgen. ;c

En dan toch het einde van Juice, toch wel mooi hoe hij dat uiteindelijk aangepakt heeft.

Wendy is trouwens wel een erg cool personage geworden, van junkie tot verstandige factor.

Oh en het langverwachte debuut van Vic Mackey in Sons of Anarchy. :D

bewerkt door Tomasson
Link naar opmerking
Deel via andere websites

[spoiler= einde SOA]

Hele sterke laatste aflevering. Af en toe met een brok in de keel zitten kijken. Op het goede moment gestopt. Gave serie.

Heel mooi hoe Jax nog even alles recht zet, voordat hij dood gaat. En nu hebben we toch een beetje gezien hoe JT ten einde is gekomen (in beeld) ondanks dat dit express was.

Wat een gave serie (ja nog een keer). Kurt Sutter heeft zijn best gedaan!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

[spoiler=S07E13]Hier ook wel emotie ja, best heftig einde al met al.

Het zat er wel aan te komen natuurlijk dat Jax het niet zou gaan overleven, maar de manier waarop vind ik echt schitterend gedaan. Dat Jax uiteindelijk zijn leven opoffert om de twee zaken te 'redden' waar hij van houdt, z'n familie en z'n club.

Ook vind ik het mooi om de parallellen te zien tussen de aller eerste aflevering en de laatste, de manier waarop je Jax ontmoet is zo ongeveer gelijk aan de manier waarop je afscheid van hem neemt. Op de motor, lachend, peuk in z'n mond en zelfs z'n kapsel is weer zoals in het eerste seizoen. Ook met die kraaien op de weg die van dat brood zitten te eten. Hij is weer even die lachende, stoere motormuis en niet die zeer grimmige man die hij door omstandigheden is geworden. Eigenlijk werd Jax steeds meer Clay, maar op het einde was hij weer Jax van het begin en dat vind ik wel fijn eigenlijk.

Trouwens ook fucking mooi dat hij tegen de club zegt: 'I got this', wat Opie ook zei in de gevangenis in S05E03, wat toch de heftigste aflevering van de serie blifjt (hoewel de een na laatste met de dood van Wayne in de buurt komt imo).

Anyway schitterend einde van een geweldige serie.

Ook dat Vic Mackey uiteindelijk Jax Teller vermoordt.. ;c

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eindelijk S07 afgezien en ik ben best tevreden. S01 en S02 waren toch wel het beste, daarna werd het ietsje minder. De scrupules tussen Jax en Clay, waarbij concessies nooit aan de orde waren, van die eerste seizoenen... Dat was ongeëvenaard. Dit laatste seizoen ging het wel steeds heel snel op en neer, met de Sons die het schoothondje voor zo ongeveer alle kleuren zijn geweest om te bereiken wat ze wilden. Al met al wel een prima einde en ook een prima laatste seizoen, het verschil tussen 1/2 en 7 is een half puntje bij mij. Ik vond de bijbelse links, verwijzend naar Jax als Jezus, wel iets hebben, maar ze hadden een stuk subtieler gekund. Dit SPOILERENDE (ook als je op de link gaat staan met je muis!) stuk somt dat aardig op.

Maar toch, het was een heerlijke serie. Alle afleveringen keken weg alsof ze een half uur duurden, ook de laatste die bijna 90 minuten telden. Zoals hierboven gezegd is de ontwikkeling van Jax erg goed gedaan en ook prima vormgegeven door Hunnam. Zoals de hele cast het uitstekend deed. Lekker hard, prima sfeer, goed ook dat hoofdpersonages niet gespaard werden. Het maakte de band met de serie alleen maar sterker. De muziekmontages aan het einde doen me herinneren aan het beste. De mooiste blijft nog die van het einde van S04, met House of the Rising Sun. Krijg daar nog steeds kippenvel van. Was voor mij op zich ook een goed einde geweest, met Jax immer in conflict met zichzelf. Dat was zo waanzinnig goed aan deze serie. Het laatste seizoen ging mij net wat te snel op en neer om datzelfde gevoel op te rakelen. Maar natuurlijk was het emotioneel en laat het, zoals bij elk einde van een van mijn favoriete series, een klein gat achter. Goed om dat ff van je af te schrijven in een paar woordjes. ;sm;

Mooi ook wat Sutter zei, dat het enigszins poëtisch is dat juist Chiklis de scherprechter van de serie is. De band met The Shield was erg tof en het wachten op Chiklis was het waard, maar The Shield is nog wel anderhalve klasse beter.

bewerkt door vinnypassy
Link naar opmerking
Deel via andere websites