vinnypassy Geplaatst 8 september 2014 Auteur Share Geplaatst 8 september 2014 Toch mooi, of knap eigenlijk. Ik ben vorig jaar begonnen met de herkijk van The Wire. Door verhuizing en weet ik het wat voor excuses allemaal had ik na S04E04 niet meer verder gekeken. Afgelopen weekend, negen maanden na het zien van die aflevering, besloot ik weer eens verder te gaan. En boem, ben je zo weer 8 afleveringen verder. Wat een serie blijft het ook. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rensationeel. Geplaatst 13 september 2014 Share Geplaatst 13 september 2014 “You know, Avon, you gotta think about what we got in this game for, man. Huh? Was it the rep? Was it so our names could ring out on some fucking ghetto streetcorner, man? Naw, man. There’s games beyond the fucking game.” Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
vinnypassy Geplaatst 13 september 2014 Auteur Share Geplaatst 13 september 2014 String _O_ Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Simonsav Geplaatst 15 november 2014 Share Geplaatst 15 november 2014 Zo, een maand of 2 nadat ik er (eindelijk) mee was begonnen, ben ik nu net klaar met de series finale. Wel jammer, het duurde ff voor ik echt in de serie kwam, en dan is het nu wel plots afgelopen opeens. In volgorde van wat ik de beste seizoenen vond; S3 - [tekst]de rise van Marlo, de fall van String/Avon, met Omar daartussen; Hamsterdam; het politieke aspect en de opkomst van Carcetti;[/tekst], dit seizoen had echt alles voor mij S5 - focus weer terug op McNulty en zijn hele "zaak", nu ook [tekst]Marlo die de hele boel runt (betere villain dan Avon imo)[/tekst], en een heerlijke afsluiter van de serie S4 - [tekst]de run van Carcetti voor mayor[/tekst] vond ik geweldig om volgen, denk sowieso 1 van mn favo karakters ook al is het makkelijk om hem te haten denk ik; ook een seizoen wat een beetje vanalles had, in de slipstream van S3 S1 - ook al kwam ik er moeilijk in, toch was S1 uiteindelijk best goed, al was ik totaal geen fan van D'Angelo; denk dat ik een aflevering of 5 nodig heb gehad voor ik er helemaal in zat S2 - veruit het minste seizoen, eigenlijk ook het enige waarvan ik weinig zin heb om te herkijken; dat hele gedoe met die haven en die Grieken kon me niet altijd boeien Maargoed, overall wel blij dat ik het gezien heb, snap ook wel dat veel mensen dit als de beste serie ooit hebben, want hier en daar zit echt iconische shit. I wanted to make that shit special. _O_ Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hansje Geplaatst 15 november 2014 Share Geplaatst 15 november 2014 Cool, kan me wel grotendeels vinden in wat je zegt. Grappig dat het toch elke keer weer bevestigd wordt door iedereen die de serie begint te kijken: het duurt een paar afleveringen voor je er echt in zit, maar het loont dan ook echt om door te zetten. Waar zou je de serie ergens ranken in je persoonlijke lijstje? Top-5, top-10? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Simonsav Geplaatst 15 november 2014 Share Geplaatst 15 november 2014 Cool, kan me wel grotendeels vinden in wat je zegt. Grappig dat het toch elke keer weer bevestigd wordt door iedereen die de serie begint te kijken: het duurt een paar afleveringen voor je er echt in zit, maar het loont dan ook echt om door te zetten. Waar zou je de serie ergens ranken in je persoonlijke lijstje? Top-5, top-10? Pff, daar vraag je zoiets. Kan ik nu echt nog niet op antwoorden. Laat me nu maar gewoon nog even nadenken over de hele serie. Ik moet sowieso nog beginnen aan alle extra's, behind-the-scenes, de interviews, de 'chronicles' etc die op de DVDs staan, en dat is ook nog voor een paar uur aan beeldmateriaal waarvan ik verwacht dat het nog gaat helpen aan het beeld dat ik van de serie overall heb. ;sm; Dat ie vrij hoog gaat komen lijkt me trouwens wel een gegeven als je alleen nog maar kijkt naar hoe goed het in elkaar zit; het enige waar ik negatief over kan zijn is over het feit dat ik bepaalde storylines niet zo interessant vond, maar then again, dat is dus geen kritiek op de serie zelf maar gewoon persoonlijke smaak. Je zal me dus niet horen zeggen dat ik The Wire lager zet vanwege mindere punten ofzo, hoe ik hem uiteindelijk ga inschatten zal puur afhangen van hoe ik er na verloop van tijd tegenover sta, hoe het me is bijgebleven, en wat het met me doet na een eventuele herkijk ;sm; Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
vinnypassy Geplaatst 15 november 2014 Auteur Share Geplaatst 15 november 2014 Nou, dan heb je dus een maandje of drie tot vier de tijd voor. ;) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Simonsav Geplaatst 15 november 2014 Share Geplaatst 15 november 2014 Oh, ga je daar ook iets jaarlijks van maken ofzo? Lijkt me nogal snel, ik zie misschien 2 of 3 nieuwe series per jaar dus dat wordt haast gewoon hetzelfde lijstje dan :cab: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bril_idioot Geplaatst 20 maart 2015 Share Geplaatst 20 maart 2015 Ben hem nu aan het herkijken met mijn vriendin. Ik heb alvast aangekondigd dat als ze het niets vindt, dat ik dan de relatie zal moeten beeïndigen. Beetje druk erop zetten kan geen kwaad. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mathi Geplaatst 19 juli 2015 Share Geplaatst 19 juli 2015 Begonnen met The Wire. Eerste zeven aflevering ondertussen gekeken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mathi Geplaatst 29 juli 2015 Share Geplaatst 29 juli 2015 Omar Devon Little _O_ Wat een koning. Die scènes in de rechtback in seizoen twee, ge-niaal. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bril_idioot Geplaatst 29 juli 2015 Share Geplaatst 29 juli 2015 It's all in the game, yo. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mathi Geplaatst 27 augustus 2015 Share Geplaatst 27 augustus 2015 Seizoen 3 uit ondertussen :) [tekst]Jammer dat String dood is, zat er wel aan te komen natuurlijk[/tekst]. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rensationeel. Geplaatst 2 september 2015 Share Geplaatst 2 september 2015 Zin in een herkijk Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bril_idioot Geplaatst 4 september 2015 Share Geplaatst 4 september 2015 Is zeker de moeite waard! Ik ben nu al een tijdje bezig om de serie te herkijken samen met mijn vriendin (haar eerste kijk) en er vallen me weer allemaal nieuwe dingen op. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mathi Geplaatst 29 februari 2016 Share Geplaatst 29 februari 2016 Ondertussen bezig aan het laatste seizoen. Ben ik trouwens de enige die vindt dat Marlo absoluut niet de uitstraling heeft van een drugsbaas? In mijn ogen heeft hij meer de looks van een gewone loopjongen. Avon en Stringer, van die twee kon je tenminste wel zeggen dat ze de juiste uitstraling hebben. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
vinnypassy Geplaatst 29 februari 2016 Auteur Share Geplaatst 29 februari 2016 Nee joh, ik vind hem juist goed. Dat ijzige, koude, afstandelijke en arrogante. Perfecte casting hoor. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Simonsav Geplaatst 29 februari 2016 Share Geplaatst 29 februari 2016 Eens met Vin. Vond Avon vrij meh, Marlo was echt een baas. Altijd in controle. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
vinnypassy Geplaatst 29 februari 2016 Auteur Share Geplaatst 29 februari 2016 Avon vond ik eerst inderdaad ook wat minder, maar daar had je Stringer bij die natuurlijk de echte slimmerik was. Juist die combinatie maakte het weer zo sterk. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mathi Geplaatst 6 maart 2016 Share Geplaatst 6 maart 2016 Zojuist seizoen 5 afgerond en daarmee klaar met de serie. Ondanks dat er altijd wel aspecten in zaten waren die me eigenlijk niet boeiden, was het het kijken wel waard. ;) McNulty _O_ Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Wokulski Geplaatst 1 december 2016 Share Geplaatst 1 december 2016 Kan echt niet lang meer duren voordat ik weer begonnen ben volgens mij ;c En inderdaad, een goede twee jaar later ben ik vanochtend begonnen met m'n eerste herkijk. M'n huisgenoot is ook aan het kijken en begon weer echt te kriebelen. Zit er meteen weer helemaal in, hetgeen tot uiting komt in het feit dat ik vandaag meteen de eerste vier eps heb gezien. ;c Kan eigenlijk wel zeggen dat ik nu ik de serie ken, en weet wat er gaat komen, nog meer zin heb telkens om door te kijken, gewoon omdat je weet dat die zaak zo groot gaat worden en dat allemaal zo fantastisch is opgebouwd. Word weer helemaal enthousiast, heb geen enkele andere serie gehad waar ik ooit zo in heb gezeten behalve dan misschien Friends, maar is toch hele andere kost. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bril_idioot Geplaatst 2 december 2016 Share Geplaatst 2 december 2016 Ik heb eigenlijk altijd gedacht dat de eerste paar afleveringen niet zo boeiend waren, omdat veel mensen (incl. ikzelf) zo'n moeite hebben om erin te komen. Althans, dat dacht ik totdat ik aan een herkijk begon. Echt ongekend hoe goed elk personage geïntroduceerd bent; hun handelen in de eerste afleveringen typeert echt heel goed hoe ze in de rest van de serie ook zijn. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hansje Geplaatst 2 december 2016 Share Geplaatst 2 december 2016 Rip Snotboogie :( Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Wokulski Geplaatst 6 december 2016 Share Geplaatst 6 december 2016 Einde van seizoen 1. "It's all in the game yo, It's all in the game." En dan die vette lach van Omar. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten