Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

HBO: The Wire

vinnypassy

Aanbevolen berichten

Toch mooi, of knap eigenlijk. Ik ben vorig jaar begonnen met de herkijk van The Wire. Door verhuizing en weet ik het wat voor excuses allemaal had ik na S04E04 niet meer verder gekeken. Afgelopen weekend, negen maanden na het zien van die aflevering, besloot ik weer eens verder te gaan. En boem, ben je zo weer 8 afleveringen verder. Wat een serie blijft het ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 300
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Zo, een maand of 2 nadat ik er (eindelijk) mee was begonnen, ben ik nu net klaar met de series finale. Wel jammer, het duurde ff voor ik echt in de serie kwam, en dan is het nu wel plots afgelopen opeens.

In volgorde van wat ik de beste seizoenen vond;

S3 - [tekst]de rise van Marlo, de fall van String/Avon, met Omar daartussen; Hamsterdam; het politieke aspect en de opkomst van Carcetti;[/tekst], dit seizoen had echt alles voor mij

S5 - focus weer terug op McNulty en zijn hele "zaak", nu ook [tekst]Marlo die de hele boel runt (betere villain dan Avon imo)[/tekst], en een heerlijke afsluiter van de serie

S4 - [tekst]de run van Carcetti voor mayor[/tekst] vond ik geweldig om volgen, denk sowieso 1 van mn favo karakters ook al is het makkelijk om hem te haten denk ik; ook een seizoen wat een beetje vanalles had, in de slipstream van S3

S1 - ook al kwam ik er moeilijk in, toch was S1 uiteindelijk best goed, al was ik totaal geen fan van D'Angelo; denk dat ik een aflevering of 5 nodig heb gehad voor ik er helemaal in zat

S2 - veruit het minste seizoen, eigenlijk ook het enige waarvan ik weinig zin heb om te herkijken; dat hele gedoe met die haven en die Grieken kon me niet altijd boeien

Maargoed, overall wel blij dat ik het gezien heb, snap ook wel dat veel mensen dit als de beste serie ooit hebben, want hier en daar zit echt iconische shit. I wanted to make that shit special. _O_

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Cool, kan me wel grotendeels vinden in wat je zegt. Grappig dat het toch elke keer weer bevestigd wordt door iedereen die de serie begint te kijken: het duurt een paar afleveringen voor je er echt in zit, maar het loont dan ook echt om door te zetten. Waar zou je de serie ergens ranken in je persoonlijke lijstje? Top-5, top-10?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Cool, kan me wel grotendeels vinden in wat je zegt. Grappig dat het toch elke keer weer bevestigd wordt door iedereen die de serie begint te kijken: het duurt een paar afleveringen voor je er echt in zit, maar het loont dan ook echt om door te zetten. Waar zou je de serie ergens ranken in je persoonlijke lijstje? Top-5, top-10?

Pff, daar vraag je zoiets. Kan ik nu echt nog niet op antwoorden. Laat me nu maar gewoon nog even nadenken over de hele serie. Ik moet sowieso nog beginnen aan alle extra's, behind-the-scenes, de interviews, de 'chronicles' etc die op de DVDs staan, en dat is ook nog voor een paar uur aan beeldmateriaal waarvan ik verwacht dat het nog gaat helpen aan het beeld dat ik van de serie overall heb. ;sm; Dat ie vrij hoog gaat komen lijkt me trouwens wel een gegeven als je alleen nog maar kijkt naar hoe goed het in elkaar zit; het enige waar ik negatief over kan zijn is over het feit dat ik bepaalde storylines niet zo interessant vond, maar then again, dat is dus geen kritiek op de serie zelf maar gewoon persoonlijke smaak. Je zal me dus niet horen zeggen dat ik The Wire lager zet vanwege mindere punten ofzo, hoe ik hem uiteindelijk ga inschatten zal puur afhangen van hoe ik er na verloop van tijd tegenover sta, hoe het me is bijgebleven, en wat het met me doet na een eventuele herkijk ;sm;

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ondertussen bezig aan het laatste seizoen.

Ben ik trouwens de enige die vindt dat Marlo absoluut niet de uitstraling heeft van een drugsbaas? In mijn ogen heeft hij meer de looks van een gewone loopjongen. Avon en Stringer, van die twee kon je tenminste wel zeggen dat ze de juiste uitstraling hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kan echt niet lang meer duren voordat ik weer begonnen ben volgens mij ;c

En inderdaad, een goede twee jaar later ben ik vanochtend begonnen met m'n eerste herkijk. M'n huisgenoot is ook aan het kijken en begon weer echt te kriebelen. Zit er meteen weer helemaal in, hetgeen tot uiting komt in het feit dat ik vandaag meteen de eerste vier eps heb gezien. ;c Kan eigenlijk wel zeggen dat ik nu ik de serie ken, en weet wat er gaat komen, nog meer zin heb telkens om door te kijken, gewoon omdat je weet dat die zaak zo groot gaat worden en dat allemaal zo fantastisch is opgebouwd. Word weer helemaal enthousiast, heb geen enkele andere serie gehad waar ik ooit zo in heb gezeten behalve dan misschien Friends, maar is toch hele andere kost.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb eigenlijk altijd gedacht dat de eerste paar afleveringen niet zo boeiend waren, omdat veel mensen (incl. ikzelf) zo'n moeite hebben om erin te komen. Althans, dat dacht ik totdat ik aan een herkijk begon. Echt ongekend hoe goed elk personage geïntroduceerd bent; hun handelen in de eerste afleveringen typeert echt heel goed hoe ze in de rest van de serie ook zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites