Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Het Nederhoptopic

frietsaus

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 2k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Je moet die (oke lelijk om te zeggen maar ik doe het toch) 'swag' gewoon voelen. Vanaf het eerste moment dat ik Zo Moeilijk hoorde vond ik ze fakking dope. Als ik in Tilburg mensen hoor over Zo Moeilijk vind drie kwart het ook niks, maar als ik in Nijmegen ben vind iedereen het hard. En ik moest dan bv weer wennen aan Boef en de Aap.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik voel me erbij, in je quote David. Bij DVD 2010 stond ik met Rik tweederangs Zo Moeilijk te checken met drie schreeuwende chicks uit Nijmegen (dat waren volgens mij ook de enigste die hard fans). Maar ik vind ze niet zo heel dope, live klinken ze beter.

Verder moet je sommige dingen gewoon aanvoelen, toen ik Boef en de Aap voor het eerste hoorde was ik gewoon trots omdat ze uit Tilburg kwamen. Toen maakte het me niet eens uit of ze goed waren of niet, nu waardeer ik ze ook om kwaliteit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kan iemand mij even uitleggen wat er zo goed is aan Roscovitch?

Ik bedoel hij flowt niet heel speciaal, zijn stem is wel leuk maar die zachte G is vet hinderlijk, en zijn teksten vind ik ook 3x niks? Nosa is ook niet 'je van het'

Overigens maakt die Nikes wel érg lekkere beats

Kijk, bij Zo Moeilijk draait het niet om knallende hip-hop beats met diepgaande teksten. Zij proberen een soort gevoel over te brengen dat met behulp van de beat benadrukt wordt. Ja het is zeer moeilijk uit te leggen maar voor mij werkt het, knallende beat met punchlines overal, wordplay, beetje humor erbij en verder zijn de onderwerpen van hun tracks in tegenstelling tot 90 % vandaag zeer verschillend.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je moet die (oke lelijk om te zeggen maar ik doe het toch) 'swag' gewoon voelen. Vanaf het eerste moment dat ik Zo Moeilijk hoorde vond ik ze fakking dope. Als ik in Tilburg mensen hoor over Zo Moeilijk vind drie kwart het ook niks, maar als ik in Nijmegen ben vind iedereen het hard. En ik moest dan bv weer wennen aan Boef en de Aap.

2nd that!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aap zegt dat ie elk woord kan uitleggen achter zn teksten. Faberyayo lult maar gewoon slap uit zn nek en is een zielig tjappie'tje.

Om hier ff op terug te komen. Bedoel je dat hij gewoon normale woorden gebruikt en niet van die zelfverzonnen rotzooi of dat zijn teksten ook iets betekenen? Want ik ben wat beter naar die teksten gaan luisteren, maar wat kan dit in godsnaam dan betekenen:

Stel, Peter Pans beren bereiden broodjes pasta, dan bakken bakkers broden. Ansichtkaarten vanuit Rome, kom niet testen.

Begin van Ongenegeerd

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Naja ik heb het uit interview van Bax-ShopMagazine, typ wel ff over:

'Als we vragen naar de inspiratiebron voor zijn teksten kijkt Aap om zich heen en spreidt hij zijn armen. Tilburg! Roept hij dan. Gewoon hier. Mensen die ik spreek. Woorden die ik ergens zie, op bijvoorbeeld reclamepalen. De teksten komen uit mijn leven. En het zijn vaak gewoon hersenspinsels. Maar de grootste inspiratie haal ik toch uit de beats van Boef. Ik schrijf de teksten dan op zjn beats, ik zit zelden thuis zomaar te schrijven zonder zijn muziek. Er is ook kritiek op de teksten van de Gelogeerde Aap. Waar veel mensen de lyrics van Thomas roemen om de poetische kracht en originaliteit zijn er criticaster die de teksten niet te begrijpen vinden. Het zijn persoonlijke teksten, die kunnen daardoor heel vaag overkomen. Er wordt wel eens gezegd dat mijn teksten nergens over gaan, maar als ik iemand uitnodig om een op een ieder woord en iedere zin van mijn teksten uit te leggen, dan lukt me dat.

Naja dat geloof ik ook wel dan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites