Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Het Nederhoptopic

frietsaus

Aanbevolen berichten

Raad mij wat albums aan en ik download ze meteen.

Wat wil je?? Oude klassiekers, of meer van de hedendaagse dingen. Ik zou zeggen, kijk eerst eens op http://www.etalonhiphopblog.com voor vele essentiële dingen. OF voor wat minder bekend werk: www.beatboxradioshow.blogspot.com

Edit: voor albums aanraden heb ik wat specifiekere info nodig. Dat wil ik ook wel doen, maar dan moet je me zeggen wat voor dingen je dope vindt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 2k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Wat wil je?? Oude klassiekers, of meer van de hedendaagse dingen. Ik zou zeggen, kijk eerst eens op http://www.etalonhiphopblog.com voor vele essentiële dingen. OF voor wat minder bekend werk: www.beatboxradioshow.blogspot.com

Edit: voor albums aanraden heb ik wat specifiekere info nodig. Dat wil ik ook wel doen, maar dan moet je me zeggen wat voor dingen je dope vindt.

Populaire shit in Amerika? Ik hoef geen kleine rappertjes te hoor, tenzij jij me ze aanraadt. Beetje Eminem, x-zibit, The Roots en dergelijke kan ik wel waarderen.

Zoiets? ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Albums daarvan? Ik zie zo dat De La Soul er veel heeft, dus wat raad je aan. Van iedere rapper(s) één (goed) album om te beginnen zou wel fijn zijn. Wil niet er op los downloaden.

ATCQ: Midnight Marauders en Low End Theory

Common: Resurrection, Like Water for Chocolate

Digable Planets: Reachin' (A New Refublablablakomtnogwatna...)

Die laatste heb ik ook via Friet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hij spreekt een brede doelgroep aan in NL, maarja dat doen Ali B en dergelijke ook. Dat wil niet zeggen dat het een goede rapper is want die teksten gaan alleen maar over zichzelf + wat simpele ABC rijmpjes en af en toe een gejatte punchline.

@Fenomeno

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hij spreekt een brede doelgroep aan in NL, maarja dat doen Ali B en dergelijke ook. Dat wil niet zeggen dat het een goede rapper is want die teksten gaan alleen maar over zichzelf + wat simpele ABC rijmpjes en af en toe een gejatte punchline.

@Fenomeno

Titel is inderdaad wel gejat, maar het klinkt gewoon goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Populaire shit in Amerika? Ik hoef geen kleine rappertjes te hoor, tenzij jij me ze aanraadt. Beetje Eminem, x-zibit, The Roots en dergelijke kan ik wel waarderen.

Zoiets? ;)

Mja die aanbevelingen zijn nog niet echt concreet hoor want wat je nu aangeraden wordt is een beetje jazzy hiphop. Gaat er eigenlijk om: wat heb je liever, rauwe shit of juist iets wat wat smoother klinkt allemaal?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haha dat jazz moet je niet zo extreem zien want A Tribe Called Quest heeft bv ook al jazz-elementen maar dat klinkt niet overdreven ofzo. Naja een paar van de must-listen albums zijn naar mijn mening:

Wu-Tang Clan - Enter The Wu-Tang

Notorious BIG - Ready to die

Notorious BIG - Life after death

Big L - Life ov da poor and dangerouz

Jay-Z - Reasonable Doubt

Jay-Z - The Blueprint

2Pac - Me Against The World (ben niet zon Pac fan maar dit is wel een heel sterk album)

A Tribe Called - die albums die gino al noemde

De La Soul - 3 Feet High And Rising

Common - Ressurection

SOWIESO Nas - Illmatic en als je daarna nog meer wilt is It Was Written ook de moeite waard

Mobb Deep - The Infamous > een van mn favo-albums allertijden

Pete Rock & C.L. Smooth - Mecca and the Soul Brother

Pete Rock & C.L. Smooth - The Main Ingredient

Raekwon - Only Built 4 Cuban Linx

GZA - Liquid Swords

The Roots - Illadelph Halflife

Madvillain - Madvillainy

Ik vergeet er vast nog wel wat maar dit zijn wel sowieso allemaal legendarische albums die je een keer gecheckt moet hebben, ik heb btw alleen Madvillain nog nooit serieus geluisterd want kom er niet doorheen maar moet goeie zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is die Angelo King echt een goeie rapper? Op TMF zeiden ze allemaal dat hij een platencontract had getekend bij een bekend amerikaans platenmaatschappij maar daarna heb ik niks van hem gehoord. Het liedje Finally Made It ook maar een keer half gehoord dus ik kan niet echt beoordelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites