Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Rollercoaster Tycoon / Transport Tycoon

Titan

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 387
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

[spoiler=afbeelding]im807r.jpg

Zie dat het huisje rechts een beetje is weggevallen, maar dat is alleen het zijkant ervan.

De rest moet ik nog vullen en aankleden, iemand nog ideeën?

Best wel heldig _O_ ik ga maar ook eens een dorpje maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoe zorg je er eigenlijk voor dat een fabriek producten gaat fabriceren? Daar is Vee, graan en staal voor nodig staat er. Die breng ik alle drie, maar dan nog steeds gaat de fabriek niets produceren...

Iemand? Ik heb trouwens het idee dat het alles tegelijkertijd geleverd moet worden en dat er ook meteen een wagen voor de goederen klaar moet staan? Staal lijkt er ook alleen te komen op het moment dat er ijzererst aangevoerd wordt en er een wagen voor staal staat...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Laat eens een screenshot zien want zo kunnen we het niet oplossen natuurlijk. In theorie moet vee, graan óf staal geleverd worden aan de fabriek, dan zal deze de maand erop goederen produceren. Accepteert je vee/graan/staal-dropstation wel je shit?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gister een geweldige park gemaakt met Roller Coaster Tycoon. Pokey Park, het begin helemaal volgebouwd met twee achtbanen eentje over bijna alles heen, en fftjes onder de grond door, en eentje geheel onder de grond behalve het stationperron. Toen stukje bij gekocht en daar boomstamattractie neergezet en volgens mij nog een achtbaan. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag weer eens gedaan en nu kom ik niet in de min :) Je moet niet meteen te veeleisend zijn enz. Ondertussen heb ik nu een aantal losse spoorlijnen, in een plaatsje en busverbinding en twee vliegvelden. Geld stroom binnen. De lening is ondertussen afgelost en ik heb zelfs al redelijk wat geld op de bank. Ik heb zo het idee dat ik me ook niet echt meer druk hoef te gaan maken over geld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het spel lukt me eindelijk echt goed. Eerst een paar kleine spoorlijntje voor kolen te vervoeren aanleggen. Daar krijg je geld uit en dat investeer je steeds. Ik zag nu toevallig bijvoorbeeld een aantal ijzermijnen bij elkaar en dan ook nog een hoogoven in de buurt. Ik heb dus nu iets van 5 verschillende lijnen naar die ene hoogoven. Vervolgens gaat al dat staal ook weer naar een fabriek die in de buurt ligt. Die fabriek is later ook nog eens verbonden met heel wat (ook een stuk of 5) boerderijen, zodat er ijzer, vee en graan naar toe gebracht wordt. Dat resulteert weer in heel wat goederen die vanaf dat ene station weer vervoerd worden naar een plaats in de buurt. Op datzelfde spoorwegennet rijd ondertussen ook een passagierstrein tussen een aantal plaatsen. En het geld stroomt ondertussen dus binnen en daar hoef ik me nu inderdaad binnen een paar jaar geen zorgen meer over te maken :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoe groot is je map? @MisterX

512x512

Begin met kolen vervoer, zoek een paar die dicht bij elkaar zitten. En dan gewoon een enkel spoor tussen twee stations, verder niets.

Zo maak je er een aantal, totdat al je geld op is. Met wat geluk heb je dan al iets van 3-4 sporen (als je begint met een max. lening van 200.000 euro zoals ik deed). Daaruit verdien je geld en dat investeer je steeds. Bij gebrek aan kolen, wijk ik uit naar ijzer. Zo krijg je een redelijke basis en kun je verder gaan uitbreiden.

Binnen enkele jaren verdien je meer dan dat je uit kunt geven, als je het goed doet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites