Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Metal!

Apprabab

Aanbevolen berichten

Ik luister vooral technische death metal. Meshuggah, Necrophagist, Cryptopsy, Psyopus, Pavor, dat soort dingen. Ook Tool vind ik geweldig, net als Machine Head, Mastodon, Isis, Neurosis. Beetje lomp en technisch dus. Dream Theater was ik vroeger helemaal fan van. Nu vind ik het niets, beetje pochen met je instrumentbeheersing, fatsoenlijke nummers maken zit er niet in. Verder kun je me ook wakker maken voor een potje mathcore/metal, Dillinger Escape Plan, Converge, Botch, al is dat wat meer hardcore(de punkvariant dan, niet dat gestamp.)

@ Michael: Mijn favoriet van Opeth is Deliverance. Vooral het titelnummer is geweldig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Editors, The Kooks, The Killers, Interpol, Bloc Party, Cage The Elephant, Arctic Monkeys, Kaiser Chiefs, Franz Ferdinand, The Gaslight Anthem en Morrissey zijn absoluut GEEN rockbands...

Aerosmith, Guns n'Roses, Bon Jovi, dat is rockmuziek. Niet de bovengenoemde popiejopie 3FM rommel

Bon Jovi niet dan :cab: ? da's pas goedkope rommel!

Anywayz. Heb even de muziek op een rij gezet waarvan ik vind dat het rock is en waar ik graag naar luister:

Classic Rock

Jeff Buckley

Paul Weller

Pink Floyd

The Doors

Dire Straits

Deep Purple

Led Zeppelin

The Beatles

David Bowie

Golden Earring

Marillion

The Smiths

The Church

Sting

Voor de meeste van deze bands/artiesten is van toepassing dat ze rock maken met invloeden van andere genres, zoals jazz, klassiek en stuk voor stuk in een andere rockstroming passen.

Modern:

Interpol

The Frames

Coldplay (het betere werk - en dat is ook meer rock dan die rommel van tegenwoordig)

Anouk

Maxïmo Park

Doves

Red Hot Chili Peppers

Muse

Blur

Radiohead

Nirvana

Modest Mouse

The Cardigans

The Offspring

Macha

No Doubt

Air Traffic

The Faint

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik digg Money For Nothing iets meer dan Sultans of swing, Maar sultans op swing altijd hoor ik die op radio veronica op me werk. Brothers in Arms ook mooi.

Edit: Romeo and Juliet ook mooi idd. Alleen digg de versie van the Killers eigenlijk veeel meer :p

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je het hebt over een decennium wat de ondergang van echte muziek betekende, dan heb je met de 80's een goeie ja.

Talk Talk staat bekend als een van de stichters van het post-rockgenre, dat lijkt me toch wel echte muziek. New Order is enorm belangrijk geweest voor de dance. Er zijn enorm belangrijke dingen gedaan op hiphopgebied. Ga zo maar door. O ja, ook nog het hele metalgebeuren. Met bands als Metallica en Slayer. Ik denk dat je de 80's een beetje onderschat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Talk Talk staat bekend als een van de stichters van het post-rockgenre, dat lijkt me toch wel echte muziek. New Order is enorm belangrijk geweest voor de dance. Er zijn enorm belangrijke dingen gedaan op hiphopgebied. Ga zo maar door. O ja, ook nog het hele metalgebeuren. Met bands als Metallica en Slayer. Ik denk dat je de 80's een beetje onderschat.

Nee hoor, met de komst van de CD zijn platenmaatschappijen een veel grotere rol gaan spelen in de muziekkoers van een artiest/band. zie glamrock, overdadig haar (Twisted Sister) enzovoorts. Metallica was in de jaren '80 ook geen wereldbekende band.

Link naar opmerking
Deel via andere websites