Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Korfbal!

Apprabab

Aanbevolen berichten

Veld is wel beter, aangezien ik weinig druk zet op een speler zodat hij kan schieten. Zaal = vooral schieten, en buiten als er een lekker windje staat kan dit vaak niet. Verder ben ik ook geen grote fan van schieten. Sowieso sta ik het meeste in de vang/aangeef met mijn lengte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Veld is wel beter, aangezien ik weinig druk zet op een speler zodat hij kan schieten. Zaal = vooral schieten, en buiten als er een lekker windje staat kan dit vaak niet. Verder ben ik ook geen grote fan van schieten. Sowieso sta ik het meeste in de vang/aangeef met mijn lengte.

Ik verdedig ook weinig de 1 tegen 1 dus dat maakt voor mij niet uit. Maar ik vind de zaal op 1 of andere reden gewoon chiller, het veld is wat kleiner de bal stuitert enz.. Alleen op het veld is het wel wat gezelliger.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja is ook wel zo. Maar om één of andere reden maak ik veel meer ruzie in de zaal dan op 't veld. :cab:

Haha ja, ik probeer ook elke wedstrijd me tegenstander te irriteren, beetje duwen, paar elleboogjes. Dan haal je je tegenstander uit de wedstrijd en als hij dan een paar schoten mist raakt hij helemaal geïrriteerd zodat hij alleen maar slechter gaat spelen. Maar dat doe ik binnen en buiten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja is ook wel zo. Maar om één of andere reden maak ik veel meer ruzie in de zaal dan op 't veld. :cab:

:D Heb net hetzelfde probleem. Wat dan weer wel raar is is dat ik al men kaarten op het veld heb gepakt. Maar in de zaal ga ik ook veel gemakkelijker in de rebound het knietje gebruiken, en af en toe is een elleboogje.

Verder kan ik me helemaal vinden in jou, niet opgaan met 1 tegen 1. Vooral die rebound proberen. Alleen is het dit jaar anders, aangezien er bij ons in de ploeg geen echte "spitsen" zijn is het dit jaar mijn taak om de acties te maken en te schieten. Momenteel toch elke week minimaal 2 per wedstrijd gescoord dusja. Maar momenteel 6 weken out met een vingerblessure. Wel spijitg want we speelden voor het zaalkampioenschap, alleen zijn we hem net mis gelopen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haha ja, ik probeer ook elke wedstrijd me tegenstander te irriteren, beetje duwen, paar elleboogjes. Dan haal je je tegenstander uit de wedstrijd en als hij dan een paar schoten mist raakt hij helemaal geïrriteerd zodat hij alleen maar slechter gaat spelen. Maar dat doe ik binnen en buiten

Precies, heb elke wedstrijd nog wel een aanvaring gehad met een speler. Zaterdag weer, boomlange gast en die ging telkens onder de paal staan. Op lengte kon ik het nooit winnen, maar met een beetje duwen en trekken won ik vaak wel het duel. Dan ging hij lopen schreeuwen met het gevolg dat de scheids voor ons ging fluiten. Hij ging ook nog een paar keer schreeuwend naar de grond, jankbal. Ik gaf ook een elleboog maar deed ik niet expres trouwens. Buiten maak ik bijna nooit ruzie, maar daar word ik ook minder opgefocked door het publiek ofzo.

:D Heb net hetzelfde probleem. Wat dan weer wel raar is is dat ik al men kaarten op het veld heb gepakt. Maar in de zaal ga ik ook veel gemakkelijker in de rebound het knietje gebruiken, en af en toe is een elleboogje.

Verder kan ik me helemaal vinden in jou, niet opgaan met 1 tegen 1. Vooral die rebound proberen. Alleen is het dit jaar anders, aangezien er bij ons in de ploeg geen echte "spitsen" zijn is het dit jaar mijn taak om de acties te maken en te schieten. Momenteel toch elke week minimaal 2 per wedstrijd gescoord dusja. Maar momenteel 6 weken out met een vingerblessure. Wel spijitg want we speelden voor het zaalkampioenschap, alleen zijn we hem net mis gelopen.

:mrgy:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Had 3 wedstrijden geleden nog geel gepakt. Vet skrale scheids, rolde de bal per ongeluk weg bij een vrije bal in de laatste minuut kreeg ik geel:cab:

Voor de rest krijgen we volgend jaar een supersterke A1 selectie, met één iemand uit het Nederlands team U16 en één iemand uit de selectie, vier mensen uit Noord-West B en voor de rest gewoon hele goeie spelers. Ik kom zelf waarschijnlijk wel in de selectie, maar in de A1 kom ik nooit dan. In de A2 dan maar gewoon lekker 1e klasse spelen. We gaan toch samen trainen en alles, voordeel van een eigen complex:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lijkt me juist chill zoveel wedstrijden.

Ik ben met me team de competitie heel slecht begonnen(3 punten uit de eerste 7 wedstrijden) maar de 2e competitiehelft hebben we van de 7 wedstrijden er 5 gewonnen en 2 verloren. We zijn uiteindelijk 5e geindigt in de overgangsklasse.

Nu weer op het veld, vind ik minder leuk dan de zaal maarja het hoort bij de sport. We staan nu onderaan met 0 punten (ik deed nog niet mee bij 1e helft van het veld :D) Maar als we zo spelen als hoe we eindigde in de zaal dan kunnen we best nog is wat punten gaan halen in de hoofdklasse. Ik heb eerst 3 oefenwedstrijden en over 2,5 weken gaat de competitie verder tegen DSC.

Ik heb het toch liever gespreid een beetje en zeker iedere keer toch een training tussendoor zodat je wat op de minpunten kan trainen.

Noem je dat al slecht beginnen? Heel mijn team heeft sinds de zomervakantie al 3 punten gepakt :roll:

Ik denk dat ik ook voor het veld ga. Dat ik dat dus beter vind. Ik ben ook niet iemand die er heel dicht op zit met schoten, en op het veld is dat minder erg (zeker op mijn niveau waar men toch geen deuk in een pakje boter schiet over het algemeen, en zeker niet met wat wind). Nu krijg ik iedere wedstrijd wel een schot tegen. Nou ja, ik scoor ook wel vaak uit een schot. In die zin is het misschien toch wel weer een nadeel voor mij om op het veld te spelen. Over het algemeen heb ik het juist niet op doorlopers maken. Ik ben zelf niet echt de snelste en heb vaak een stijve hark naast me staan. Om dan er langs te komen, wil niet echt heel snel. Gezien mijn lengte is vang staan ook niets voor mij. Dus het is vaak dat ik voor de aangeef kom te staan. Dat gaat me op zich wel redelijke af, vind ik.

Hebben jullie het nu over kaarten krijgen met korfbal? In de 10 jaar dat ik korfbal heb ik nog geen 10 kaarten gezien. Nog geen 5 denk ik zelfs. Vraag me dan echt af wat jullie tijdens wedstrijden. Zelf wordt ik door mijn teamgenoten gezien als iemand die veel overtredingen maak, en ook wel redelijke zware vaak wel, maar iets van een kaart heb ik er nooit voor gehad. Zelfs nooit een waarschuwing van de scheids dat als ik zo door zou gaan een kaart zou krijgen. Nou ja, over het algemeen heb ik het geluk dat er geen eens voor gefloten wordt, terwijl het op zijn minst gewoon een stip waard zou zijn. Als het een stip waard is, krijg ik hem zo goed als nooit tegen. Eigenlijk wel humor. En aan de andere kant, dingen die geen stip waard zijn, krijg ik opeens een stip tegen. Denk dan echt aan overtredingen die op jou gemaakt wordt, maar dat je daar dan een stip voor kreeg. Dat soort stippen gebeuren vreemd genoeg alleen bij uitwedstrijden, het nadeel van laag spelen. Je hebt geen bondscheids en over het algemeen zijn die scheidsrechters bij uitwedstrijden echt heel erg partijdig. Niet normaal meer. Pas zaten we er zelfs in rust aan te denken om gewoon de tweede helft daarom maar niet meer op het veld te komen, puur vanwege de partijdigheid van de scheidsrechter. Afgelopen zaterdag dan echt voor het eerst in paar jaar tijd een goede scheidsrechter gehad bij een uitwedstrijd, die ik echt iedere week wel zou willen hebben. Wilde het eigenlijk nog tegen de scheids zeggen, maar niet van gekomen (ben geen aanvoerder dus ik geef niet automatisch de scheids een handje na de wedstrijd). Ik gun dat team daarom ook van harte het kampioenschap, al lijken ze tweede te worden. Dat team met die scheids dat we de tweede helft bijna niet meer wilde spelen, wordt waarschijnlijk helaas kampioen :(

Hopelijk gaat het op het veld een stuk beter en winnen we dit seizoen toch nog eens. Zeker de laatste paar wedstrijden (uitzondering voor de afgelopen wedstrijd 's avonds door de weeks om half 10 beginnen, omdat het wat uitliep :roll:) en die ene wedstrijd met die partijdige scheids hebben we eigenlijk iedere keer redelijk partij kunnen bieden. Wedstrijden verliezen met 1-4 punten verschil is geen eens zo erg. Maar dat doen we dus eigenlijk tegen ieder team. Of het nu de nummer 1 is of de nummer 7. Hoop dat we zaterdag even de laatste wedstrijd winnen. Dan moeten we tegen een team die alleen gelijk gespeeld heeft tegen ons en de rest verloren heeft. Wij hebben nog een tweede keer gelijkgespeeld al. Als we dus verliezen worden toch nog laatste, anders een na laatste. verschil met nummer 5 is ook echt iets van 10 punten ofzo :roll:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hebben jullie het nu over kaarten krijgen met korfbal? In de 10 jaar dat ik korfbal heb ik nog geen 10 kaarten gezien. Nog geen 5 denk ik zelfs. Vraag me dan echt af wat jullie tijdens wedstrijden.

Kaarten zien, al zeker een stuk of 40 ofzo (voornaamelijk bij onze eerste ploeg enzo), en ik speel nog maar 6 jaar.

Zelf één rode gehad. Tegenstander was aan het uitdagen, ik werk de bal uit, scheidsrechter is al in het ander vak waarna mijn tegenstander mij neerduwt. Ik ben erop afgegaan, scheids had niets gezien, maar door het roepen van de tegenpartij heeft hij toch maar besloten ons beide rood te geven.

En een gele wegens protest, scheids floot altijd dat ik in mijn tegenspeler zijn rug zat, terwijl ik er nog een halve meter vandaan stond, na dit toch wel 3x te fluiten ofzo, ben ik uitgevlogen tegen de scheids en heb ik geel gekregen.

Ik fluit zelf wedstrijden, en dit is wel een nadeel, want dan zie ik sneller wanneer een scheids iets fout blaast, en dan kan ik daar niet tegen en begin ik te zagen, ik ben verbaasd dat het enkel nog maar bij deze kaarten is gebleven eerlijk gezegd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja, als er kaarten uitgedeeld worden, is het vaak nogal erg vaak. Mijn team heeft ooit een kaart gehad. Iemand kreeg een kopstoot van tegenstander, maar scheids zag het niet. En dan kreeg men geel voor protesteren. Is heel wat jaar geleden geweest. Zelfs de aanvoerder mocht helemaal niets tegen de scheids zeggen, zo lomp was die scheids toen. En die aanvoerder was toen iemand die wel van zeuren hield. Is de enige waarvan ik ook weet dat hij wel vaker geel krijgt. Maar ja, andere wedstrijd schold die aanvoerder de scheids helemaal de huid vol, maar die deed er niet tegen 'Tja hij is aanvoerder en dus mag hij dat,' was wat de scheids zei. Dan zei je ook echt een heel groot verschil. Zelf ben ik niet echt iemand van het protesteren. Dus daar zal ik ook echt niet een kaart voor krijgen ofzo. Eerder voor wat lompe acties van mij. Ik weet wel dat mijn tegenstander eens rood moest krijgen, maar dat niet kreeg. Dat was nogal een hele leuke thuiswedstrijd. Na 1 minuut had ik het uitpubliek al op mijn nek en als ik aan de bal kwam, werd ik uitgefloten. Maar wat ik deed was gewoon legaal en totaal geen overtredingen. Nou ja, hele lichte dan misschien, maar het is meer irritant doen tegen je tegenstander, dan echt een overtreding maken. Net even per ongeluk heel licht de hakken van de tegenstander aantikken, zodat hij het wel voelt, maar er eigenlijk verder compleet niets aan de hand is en dergelijke dingen. Naast het uitpubliek heb ik mijn tegenstander zo boos gekregen uiteindelijk dat hij in laatste minuut, toen ik op de grond lag (wist zo nog net de bal binnen te houden) hij mij een trap verkocht. Hij had alleen erg veel geluk dat hij ten eerste niet hard kan trappen en ik het niet voelde en ten tweede dat de scheids het niet zag. Na de wedstrijd zijn er zelfs een paar uit een ander team nog naar de scheids gegaan om alsnog voor een rode kaart te vragen, maar dat deed de scheids toch maar niet, al zei die wel dat het achteraf wel beter was dat hij rood kreeg, maar aan de andere kant was het toch pas de laatste minuut.

Over duwen heb ik ook nog wel een leuk verhaal. Ik heb een paar weken geleden een bal tegen gehad omdat ik toen ik voor de doorloper ging blijkbaar duwde. Ik zag alleen al dat ik er niet langs kwam en ging dus weer wat van het blok af. Op het moment dat ik dus wat terug ging, raakte mijn voet en de voet van mij tegenstander elkaar, wat geen eens echt voelbaar was. Fluit die scheids daarvoor dat ik dus echt duwde met mijn armen. Ook zo'n blinde kip. Zulke scheidsrechters heb ik dus altijd.

En afgelopen dinsdag was helemaal prachtig. De zaalwacht was nogal verstrooid. Wedstrijd was al even bezig (paar minuten) kwamen ze er achter dat de klok nog niet liep. Dus zetten ze hem aan. Ging de klok omhoog lopen, ipv omlaag. Dus 30.00, 30.01, 30.02 enz. Zijn ze halverwege de wedstrijd ook nog eens weg. Moet de scheids steeds naar dat ding om scorebord te bieden lopen om stand weer goed te zetten enzo xD

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die zit bij TOP B1, die moet tegen mijn zusje;c

Maar weet jij eigenlijk al in welke klasse jij gaat spelen volgend jaar? En bij welke club speelde je ook alweer? Ergens in een verre uithoek van Nederland toch;c

Hahaha zit niet in een verre uithoek van Nederland hoor, me club en waar ik woon zit tegen Den Haag aan, VEO heet me club. Ik ga volgend jaar overgangsklasse in de zaal en waarschijnlijk ook op het veld spelen met de A1, gelukkig mag ik nog een jaar in de A want ik had echt nog niet naar de senioren willen gaan. Ons 1e is dit jaar gepromoveerd naar overgangsklasse in de zaal. Weet jij al iets over volgend jaar?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, onze A1 speelt volgend jaar weer in de overgangsklasse en de A2, waar ik waarschijnlijk in kom, gaat naar de 1e klasse. Wel beter, want de 2e klasse is echt te makkelijk. Ik hoef echt helemaal niets te doen om mn tegenstander uit te schakelen, bijna saai zelfs;c

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, onze A1 speelt volgend jaar weer in de overgangsklasse en de A2, waar ik waarschijnlijk in kom, gaat naar de 1e klasse. Wel beter, want de 2e klasse is echt te makkelijk. Ik hoef echt helemaal niets te doen om mn tegenstander uit te schakelen, bijna saai zelfs;c

Toevallig, in de zaal speelt onze A2 ook 1e klasse. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jullie eerste bedoel je? Daar heeft ons eerste geloof ik een jaar of 3 geleden promotie naar de hoofdklasse gehaald, van Groen Geel. Of het was Hoogkerk. Worden ze het seizoen daarna nog bijna kampioen in de hoofdklasse, dit zaalseizoen zijn ze weer gedegradeerd:cab:

Link naar opmerking
Deel via andere websites