Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Korfbal!

Apprabab

Aanbevolen berichten

Hier echt volledig weggespeeld door KVA. Een team, voornamelijk bestaande uit oud-spelers van hun eerste. Schoten echt met scherp eerste helft, waardoor we toen al 20-7 achter stonden. Bij ons haalde ook niemand een 6-, zoals de coach zei. Tweede helft de rug wel weten te rechten waardoor de eindstand 'slechts' 30-20 werd. Voor onszelf ook nog aardig wat goals eigenlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben benieuwd wanneer de bond aan gaat geven hoe ze nu verder willen. Ik verwacht eigenlijk verwacht ik dat het seizoen gewoon gestaakt wordt voor een paar weken. Als de bond die beslissing echter tijdig communiceert, dan kunnen verenigingen misschien nog iets regelen op de zaterdagen tot 17.00 uur. 

Ik heb sowieso niet de hoop dat mijn wedstrijd door gaat. Die is niet op tijd klaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blijkbaar is er een beslissing genomen (als er morgen in het debat niets veranderd).

Soms gaat een wedstrijd door. Het ligt er maar net aan of de wedstrijd wel of niet klaar is voor 17:00 uur. A.s. zaterdag zou ik dus pech hebben, die week erna geluk, en die week daarna weer pech. En mochten de regels langer blijven duren, dan zet dit patroon zich gewoon daarna voort.

En alle wedstrijden die niet gespeeld zijn, moeten dan weer later ingehaald worden op een doordeweeks moment als er weer getraind mag worden, waardoor er dan alsnog niet getraind kan worden. Dat wordt sowieso leuk: Als wij een wedstrijd in moeten halen, dan moet dat in een andere zaal als waarin we trainen, dus dan moeten andere teams ook weer veranderen qua trainingstijden etc.

Dat wordt één grote chaos verwacht ik... 

Oh, en @007mark jouw wedstrijden gaan zeker allemaal niet door (wedstrijdkorfbal).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij ons is de selectie ook altijd na 17.00 uur klaar.

Grofweg de helft van mijn wedstrijden zijn wel op tijd klaar, dus die zouden misschien doorgaan. maar ja, dat ligt dus ook heel veel aan het team. Er zijn dus teams die bijna alles nog kunnen spelen, omdat ze meestal thuis vroeg spelen. En dan ook nog zo nu en dan een uitwedstrijd. En er zullen teams zijn die bijna niets kunnen spelen. Ik zie het al gebeuren dat uiteindelijk het ene team alles heeft kunnen spelen, terwijl het andere team misschien net op 5 wedstrijden komt (als de regels langer aangehouden worden). En het ene team behoud dus wel een soort van wedstrijd ritme, terwijl het andere team zo nu en dan opeens moet komen opdraven. 

Ik ben in ieder geval niet echt fan van de oplossing.

Maar ja, morgen eerst het debat maar afwachten. Want als daar anders besloten wordt qua regels rondom sporten, dan kan het zomaar zo zijn dat alles weer doorgaat. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toch nog een laatste wedstrijd weten te spelen dit jaar. De enige die nu wel doorgaat. Ik zou blij zijn als we weer gewoon zouden kunnen trainen en dat alle wedstrijden doorgaan. Helaas verloren. Vooral omdat de tegenstander gewoon met scherp aan het schieten was.

Ik had zelf weer eens zo'n wedstrijd waarbij de tegenstander niet goed wist hoe ze mijn speelstijl aan moesten pakken. Vooral als zij aan het aanvallen waren. Helaas gingen hun afstandsschoten er bijzonder vaak in, waardoor ze toch nog steeds wisten te scoren en daardoor wisten te winnen. Maar ik heb zomaar het idee dat mijn directe tegenstander niet perse een leuke wedstrijd heeft gehad. En dan bedoel ik niet dat ik een irritante, gemene kwal was. Maar puur dat ie niet echt vat op mij kon krijgen. Verdedigend zorgde ik er voor dat ze eigenlijk alleen maar afstandsschoten konden nemen. En aanvallend was ik direct betrokken bij eigenlijk alle doelpunten. Ondanks dat we niet wisten te winnen, was het zo toch nog een soort van persoonlijk succesje om het jaar mee af te sluiten. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inhaalwedstrijd vanavond met 10-14 verloren. Had qua resultaat wel iets meer ingezeten als de kansen beter werden afgemaakt. Maar als je deze uitslag afzet tegen de 30-20 verliespartij uit november (uitslag geschrapt) dan is het een knappe prestatie. Zelf ook 3 doelpuntjes meegepikt, dus mag niet ontevreden zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zelfde tegenstander @007mark?

Zaterdag gaat trouwens hier een leuke pot worden (NOT). Volgens mij is iedereen er. Dat betekent dus dat veel mensen een halfje moeten. Volgens mij moet ik daarom de vakken volledig overhoop gaan halen om er iets zinvols uit te krijgen. Zeker omdat het goedlopende vak (natuurlijk is dat mijn vak ;c) juist allemaal aan de beurt is om wissel te zitten..  En de tegenstander is een van de betere uit de poule... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

30 minuten geleden zei MisterX:

Zelfde tegenstander @007mark?

Ja.

Overigens heeft mijn team afgelopen weekend met 21-6 verloren. Was er zelf niet bij en hadden 3 spelers moeten inleveren aan ons 1e vanwege corona en blessures aldaar. Grote kans dus dat we ons moeten gaan opmaken voor degradatie play-offs.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ons eerste ging niet door, vanwege te veel corona gevallen bij de tegenstander. De tegenstander had geen in om hun 2e te sturen. Dus daarom speelde hun 2e wel gewoon tegen ons 2e... Ik wist geen eens dat dat mocht. Volgens mij moet je toch altijd alle wedstrijdkorfbal teams aanvullen van onderuit en moeten die doorgaan toch? Oftewel: hun tweede zou moeten spelen tegen ons eerste, en dan zou het derde weer hun tweede aan moeten vullen.

Nou ja, scheelde mij toch weer 1,5 uur zaalwacht zitten. Dat vind ik altijd zo ruk. Ik was ook direct na mijn eigen wedstrijd ingepland. Niet heel logisch... En met direct bedoel ik echt direct. Het programma liep iets uit, dus eigenlijk zou ik al iets van de laatste 10 minuten van mijn eigen wedstrijd zaalwacht moeten zitten...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kreeg vandaag het verwijt dat ik te weinig scoorde. Over de afgelopen 3 wedstrijden heb ik zo'n 35% van alle doelpunten van mijn team gemaakt (en vandaag zat ik ook weer rond dat percentage). En dan ben ik geen eens een puntaanvaller, maar juist meer iemand die het spel verdeeld vanonder de korf :mrgy:

Als ik dan al niet op schot ben, wat is de rest van het team dan wel niet?! :moop:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Niet gezegd, maar zaterdag dus verloren. Dat was denk ik wel af te leiden al uit het vorige bericht. Het probleemvak blijft trouwens wel altijd het andere vak. Dat is wel een beetje jammer. Op zich heb ik wel lekker lopen verdedigen. Zo'n beetje na iedere aanval van de tegenpartij riep de coach het vak bijeen om weer tips te geven hoe ze konden voorkomen dat ik continu de aanvallen lam legde.

Ik ben niet lang en niet snel, maar ik ben wel een heer die enorm veel mee gaat vangen en verbazend vaak toch de bal weet te vangen. De tegenstanders hadden geen flauw idee hoe ze daar mee om moesten gaan. En zelfs met tips van de coach hadden ze geen flauw idee hoe ze daar onder uit moesten spelen. Dat maakt de nederlaag extra zuur voor mij.

Maar ja, het is en blijft het teamsport, dus je wint met z'n allen en je verliest met z'n allen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zou gister eigenlijk mijn reservebeurt hebben tegen Rapid, maar teamgenoot had 's ochtends een positieve zelftest. Toch basis en een goede wedstrijd gespeeld. Alleen zo jammer dat wij vaak de 2e helft niet meer mee scoren. Na 11-11 bij rust uiteindelijk 14-17 verloren.

Mogen ons dus gaan opmaken voor degradatie play-offs. Eerder al met 21-6 verloren bij Nova (was er zelf niet, en waren 3 blessures bij het 1e waarvoor wij mensen moesten afstaan). Ook 10-14 verloren van KVA, wat in vergelijk met een eerder geschrapt resultaat (30-20 verlies) wel een redelijk resultaat was. Maar met 0 uit 3 is het einde verhaal voor de aspiraties om bij de eerste 2 te komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier nog steeds vrij..  Volgende week eindelijk weer een wedstrijd. En daarna waarschijnlijk weer een maand wachten ofzo.

Het huidige programma is dus een beetje gaar. Ik vermoed dat ik uitkom op 1 wedstrijd in 6-7 weken ofzo. En dat na een verplichte break van een aantal weken door corona.

De eindstand van de gehele competitie slaan nergens op. Er zijn nu teams met 1 wedstrijd in de zaal en met bijna alles gespeeld. En dan wordt er toch een klassement opgemaakt. Totaal zinloos gedoe. Ik ben blij als het veldseizoen begint en er weer een normale competitie is...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn directe tegenstander werd al na een kwartier ofzo vervangen door iemand uit een hoger team die regelmatig mee mag met hun eerste en dus wedstrijdkorfbal speelt (voor de duidelijk ik speel ergens in de kelder van het breedtekorfbal). Zijn niveau was beduidend hoger dan de rest van het team. Maar gelukkig wist ie (mede door mij) niet z'n stempel op de wedstrijd te drukken. De wedstrijd werd uiteindelijk toch door ons gewonnen. Zelf heb ik 2 doelpuntjes mee weten te pakken.

Geen idee waar we in de poule gaan eindigen. Door Corona boeit me dat ook totaal niet. We hebben alleen tegen de top 2 beide wedstrijden gespeeld. Tegen andere teams hebben we 1x of zelfs niet gespeeld Ondanks dat we alleen van de top 2 hebben verloren, is er gewoon nog steeds een kans dat we laatste in de poule worden. Ze hadden ook gewoon voor breedtekorfbal een nieuwe start van het zaalseizoen moeten maken net zoals ze voor wedstrijdkorfbal hebben gedaan. Dan was er nog een zinvolle eindstand. 

Nu op naar het veldseizoen. Nog wel een paar weken trainen in de zaal voordat we echt het veld op gaan. 

bewerkt door MisterX
Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 uur geleden zei 007mark:

Klopt ja. Alleen echt nog afwachten tegen wie.

Balen voor je!

Ik vind het trouwens wel grappig dat zo'n beetje iedere wedstrijd de tegenstander wel gaat zeiken op mijn spel. Claimen van allerlei overtredingen etc, maar dat de scheids daar gewoon nooit in mee gaat. Voor de duidelijkheid: Dit gaat dus over uit- en thuiswedstrijden. Gisteren tijdens de wedstrijd ook weer. Bij de rest van de spelers gebeurt dat eigenlijk nooit. Ook gisteren claimde de tegenstanders weer van alles tegenover mij. Ik vind het eigenlijk wel hilarisch altijd.

Een goed voorbeeld: Ik vind het altijd geweldig om te zien hoeveel ophef er ontstaat over hoe ik vrije ballen van de tegenstander volledig ontmantel. Gewoon de pass tussen de persoon onder de korf en de nemer proberen te blokkeren. Op hoger niveau wordt dat zo'n beetje altijd gedaan, maar op ons niveau zijn ze dat totaal niet gewend en claimen ze een overtreding. Bij een goede uitvoering is er echter totaal niets aan de hand. Ik doe dit ondertussen al zo'n beetje het hele seizoen en ik weet dus 9 van de 10 vrije ballen volledig ongedaan te maken op deze manier. Ik vind het dan altijd geweldig om de reactie van de tegenstanders te zien. Die zien het totaal niet aankomen én die zien er allerlei overtredingen in. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eindelijk de eerste punten deze zaalcompetitie behaald. Moesten tegen Nova, waar we uit met 21-6 verloren hadden. Scheelde wel dat we daar 3 spelers moesten afstaan aan het 1e door corona en blessures, zelf ook nog een zieke hadden en ik een weekend weg was. Stond nu dus ook in een basisvak met 4 mensen die vorige keer niet meespeelden.

Eerste helft was echt nog heel matig met een 4-5 tussenstand. Mistte zelf ook mijn eerste strafworp ooit die ik voor een selectieteam mocht nemen. Uiteindelijk maakte het niet heel veel uit, want scoorde wel 3x en paar assists ook gegeven. 15-12 einstand was ook wel lekker.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei 007mark:

Mistte zelf ook mijn eerste strafworp ooit die ik voor een selectieteam mocht nemen.

Het zou mij niets verbazen als ik het alltime record heb van gemiste strafworpen op rij in de jeugd. Ik denk dat ik er serieus een stuk of 30 op rij gemist heb. Het meest vreemde was misschien nog wel dat dit in de tijd was dat iedereen een strafworp wilde nemen en dat mijn team het dus nog steeds goed vond dat ik de strafworpen in mijn vak nam. De rest van het vak bezweek namelijk al bij de gedachte een strafworp te moeten nemen en liet het daarom graag aan een ander over :-D

Tegenwoordig gaat het in ieder geval een heel stuk beter. Dat moet tegenwoordig ook wel. 9 van de 10 strafworpen die mijn vak mee krijgt, versier ik zelf en dus moet ik ze tegenwoordig ook vaak zelf nemen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites