Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Korfbal!

Apprabab

Aanbevolen berichten

Mijn wedstrijd gaat vandaag uiteindelijk niet door. Er werd overlegt of we nog een ultieme poging gingen doen om een invaller te regelen, of dat we de tegenstander gingen omdat we geen team hadden en toen belde de tegenstander zelf om te zeggen dat zij geen team hadden. Dat wordt waarschijnlijk een keer doordeweeks inhalen. Ik hoop op een beetje normaal tijdstip. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hopsa, 20-14 winst vandaag van een team dat onder ons stond. Belangrijke punten en 4 goals van mijn kant. Meeste sinds mijn rentree in het korfbal :D Overigens ook weer een gele kaart bij de tegenstander lol. Schoot de bal de tribune in nadat hij het niet eens was met de scheids.

Daarna nog gezellig teamweekend gehad in Alkmaar. Mooi man.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 2-2-2020 om 16:04 zei 007mark:

Hopsa, 20-14 winst vandaag van een team dat onder ons stond. Belangrijke punten en 4 goals van mijn kant. Meeste sinds mijn rentree in het korfbal :D Overigens ook weer een gele kaart bij de tegenstander lol. Schoot de bal de tribune in nadat hij het niet eens was met de scheids.

Daarna nog gezellig teamweekend gehad in Alkmaar. Mooi man.

Gefeliciteerd met de overwinning en de doelpunten. 4 is een aantal dat ik niet vaak heb gehaald. Dit seizoen heb ik dat ook nog niet gehaald. Gele kaarten zie ik trouwens zo goed als nooit. Ligt misschien ook een beetje aan het niveautje. Hoe hoger, hoe meer kaarten, denk ik altijd. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat een afgang vandaag zeg, leek helemaal nergens op. Begon zelf op de bank, want zijn nu met 5 heren. Vond het zelf niet zo erg, want moest gisteravond ook darten, dus mijn beurt maar gepakt. 

Stond met rust al 10-5, en hoopte dat ze het tweede helft wat zouden oppakken. Helaas uiteindelijk 21-10 verloren. Zelf nog wel een kwartier gespeeld en een goal gemaakt. Kan hier benoemen wat er allemaal fout ging, maar dan zijn we lang bezig. Begint denk ik bij instelling en het willen winnen. Was er absoluut niet vandaag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Om van te huilen. Zaterdag weer geen wedstrijd. Ook deze tegenstander heeft afgemeld. Bizar met hoeveel invallers de meeste teams spelen en dan nog kunnen ze geen team op de been brengen. Er zijn echt teams die kunnen een hele opstelling aan invallers opstellen. Zoveel invallers hebben zij steeds nodig. Wij zijn het enige team dat nog geen enkele invaller heeft gebruikt...

We zijn nu maar bezig om te kijken of we op het desbetreffende moment een team vanuit de vereniging op de been kunnen krijgen. Allemaal A'tjes etc. Hopelijk kunnen we dan tegen hen nog een leuk partij spelen a.s. zaterdag. Anders hebben we een maand lang echt geen enkele wedstrijd. De voorjaarsvakantie is een vrije periode...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 10-2-2020 om 00:34 zei 007mark:

@Bakkes12 Zonde van 2 verloren partijen op rij, maar waarom speel jij niet meer?

Ja heel zonde, ook beiden met één doelpunt verschil... Vooral tegen Dijkvogels heel zuur. Kwamen in de laatste minuut gelijk, maar krijgen in de aller laatste seconde nog een goal tegen... :( 

Ik ben begin december zwaar geblesseerd geraakt aan mijn knie. Gevreesd werd voor een operatie/einde seizoen maar het gaat inmiddels zo goed dat ik weer kan gaan denken aan trainingen. Hoop de aankomende speelde ronde weer wat minuten te kunnen maken als het allemaal mee zit. Zaalseizoen in 1 zal waarschijnlijk niet meer gebeuren, maar hopelijk op het veld w

Link naar opmerking
Deel via andere websites

53 minuten geleden zei Bakkes12:

Ja heel zonde, ook beiden met één doelpunt verschil... Vooral tegen Dijkvogels heel zuur. Kwamen in de laatste minuut gelijk, maar krijgen in de aller laatste seconde nog een goal tegen... :( 

Ik ben begin december zwaar geblesseerd geraakt aan mijn knie. Gevreesd werd voor een operatie/einde seizoen maar het gaat inmiddels zo goed dat ik weer kan gaan denken aan trainingen. Hoop de aankomende speelde ronde weer wat minuten te kunnen maken als het allemaal mee zit. Zaalseizoen in 1 zal waarschijnlijk niet meer gebeuren, maar hopelijk op het veld w

Klote zeg. Succes met laatste stappen van het herstel dan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb nu al spijt dat ik ja heb gezegd tegen de KT-2 cursus. Het draait ongeveer alleen maar om het schrijven van ontwikkelplanning en feedbacksessies. Daar heb ik over het algemeen niet veel mee. Oh, de eerste bijeenkomst moet nog plaats vinden. 

Zaterdag trouwens eindelijk weer een wedstrijd na weken van droogte... Hopelijk zeggen ze niet weer last minute af. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier 2 vrije weken gehad. Concurrent heeft daarin wel 3 punten behaald in 2 wedstrijden (wat te verwachten is, aangezien ik hier al melding had gemaakt dat ze andere spelers gebruiken). Helaas is mijn pech dat ik de hele week ziek ben geweest. Vandaag ook nog, dus ben niet wedstrijdfit voor morgen. Enorm jammer, want laatste wedstrijd zat ik ook al op de bank. Hopelijk weet mijn team dus morgen de winst te pakken. Zal een vervelende wedstrijd worden, spelen tegen een team wat heel laag tempo speelt, achterverdedigen etc. Lastig mee om te gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 20-2-2020 om 10:50 zei 007mark:

Klote zeg. Succes met laatste stappen van het herstel dan.

Ja is de tweede grote blessure in een jaar tijd ongeveer. Eerst was het mijn enkel en nu mijn knie, je zou bijna denken dat ik te oud ben geworden voor deze sport. ;c Aankomende zaterdag zou ik eventueel weer mijn rentree kunnen maken bij twee. Ligt er een beetje aan hoe de trainingen deze week gaan, maar het ziet er positief uit tot dusver.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die trainingscursus. Om te janken tot nu toe. Een beetje nutteloze feitjes noemen als de helft van de eerste bijeenkomst. De korf is 3,5 meter hoog, de strafworpstip staat op 2,5 meter en het veld is 40x20 meter. Tja, allemaal waar, maar wat heb ik daaraan als trainer/coach? En dan een paar vage discussies. Ik zal eens een paar voorbeelden noemen: 

• Gooi je een bal of pass je een bal? Het goede antwoord was passen. Als je een bal gooit, is dat niet goed. Tussen beide synoniemen zou een verschil zitten. Ik ken hem alleen niet. Het beste antwoord was trouwens vrijpassen. Want je passt de al niet zomaar, je wilt je medespeler met de pass vrijspelen. Dus voortaan als je de bal naar iemand gooit, moet je dat maar vrijpassen noemen... Zeer nuttige discussie dus... 
  • Wat is een doorloper? Als je de bal onderhands neemt én je eigen bal probeert af te vangen, dan kan dat nooit een doorloper zijn, want stopt voor de korf om de bal te vangen en loopt dus niet door. Het is pas een doorloper als je ook daadwerkelijk doorloopt... Nog zo'n nuttige discussie, maar niet heus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Na 2 vrije weken, mijn wisselbeurt en een weekje ziek stond ik vandaag voor het eerst in 5 weken weer in de basis. Helaas geflateerd met 19-13 verloren, maar zelf wel 3 doelpunten gemaakt en 2 strafworpen meegekregen die erin gingen. Niet slecht, al was ik verdedigend denk ik niet altijd scherp genoeg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik verwachtte een zwaar bevochten wedstrijd en dat werd het ook. Uiteindelijk hebben we zo ongeveer de hele wedstrijd een paar punten voor gestaan en zo de overwinning binnen gesleept. Ik was zelf 5x trefzeker en daarmee eindelijk weer eens belangrijk voor het team. 

Het team dat ik coach heeft helaas verloren. Helaas. We hadden wel een punt verdiend. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zaalindelingen van seizoen 20/21 staan op de site van het KNKV @MisterX. Ons 1e zou eigenlijk moeten degraderen als de huidige stand de eindstand was. Maar is niet gebeurd. Zelf heb ik de volgende indeling: (Speel bij ZKC'31 in het derde team):

image.png.65d923c9f198241eacb060255219e745.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik speel zelf breedtekorfbal, de veldindeling zal waarschijnlijk pas in augustus bekend worden, de zaalindeling verwacht ik zelfs pas in oktober. Over het speelschema zullen we het helemaal niet hebben. En met de huidige Corona weet ik het al helemaal niet. Ik ben sowieso wel benieuwd wat de bond gaat doen met de competities. Wedstrijden mogen pas vanaf 1 september. Normaal gesproken zijn de oefenwedstrijden in augustus... Alles een stuk opschuiven is ook weer lastiger, omdat ze met de Korfbal League zitten, waar er dit jaar 11 team zijn ipv 10, waardoor er daar al 2 extra speelrondes nodig zijn. 

Sowieso de vraag in welk team ik volgend jaar kom te spelen. In hetzelfde team als dit seizoen? Of ga ik toch weer terug naar mijn oude team waar ik dit seizoen coach / trainer van was. Iemand uit mijn team moet afvallen naar dat team en dat wordt zeer waarschijnlijk ik of degene met wie ik juist coach / trainer van dat team was. En eigenlijk zouden we daar samen uit moeten zien te komen. Eigenlijk hebben we beiden niet echt zin om een stap terug te zetten, dus ik heb geen idee hoe dat zich gaat ontwikkelen... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ah, ja dat is ook zo.

Hier weet ik overigens ook nog niet in welk team ik kom. Schijnt veel door te komen vanuit de junioren. Misschien ga ik zelf wel een poging wagen om mee te doen aan de selectie, maar is ook zomaar een kans dat ik in het vierde kom ofzo. Zie het wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er komen geen eens veel heren (veel meer dames) door vanuit de A's. Die gaan waarschijnlijk meedraaien in een plek voor de selectie, waardoor er ook weer spelers vanuit de selectie naar de lagere teams door moeten schuiven en zo gaat het door naar het laagste team.

Het is al duidelijk dat er 1 heer naar een lager team moet en dat het tussen ons twee gaat. Sterker nog: De ander is dus TC-lid en gaat over de selectie. Hij heeft nu al gezegd dat het tussen ons twee gaat en dat we er samen wel uit gaan komen. Dus dat het tussen ons gaat, staat wel echt al vast. Dat is zo zelfs al binnen de TC zelf besloten. 

Ik denk dat het er uiteindelijk op neer kom dat ik terug ga naar een team omlaag, maar dan heb ik denk ik wel twee eisen:

• Ik zou dan de rol van speler / staf willen, niet alleen speler. Degene die dit seizoen met mijn trainer/coach was van dit team, kan er door zijn eigen wedstrijd niet altijd bij zijn. In die wedstrijden kan ik dan de rol van coach op mij nemen. Afgelopen zaalseizoen hebben we veel geluk gehad, waardoor we er vaak bij konden zijn. Dat was meer geluk dan wijsheid. Over het algemene speelt het ene team thuis, het andere team uit. Dat is al jaren het patroon.
  • Het wisselbeleid was eigenlijk iedereen om de beurt een halfje eruit. Met 6 heren in een team kwam dat er dus op neer dat je een hele speelde en daarna 2x een halve, dan weer een hele, en daarna 2x een halve, ... etc. Dat vond ik persoonlijk verschrikkelijk. Ik speel liever 2x een hele en 1x helemaal niet (in die wedstrijd kan ik dan coachen, die wedstrijd kan dan afgestemd worden met de afwezigheid van de ander die coach is). Ik heb alleen geen idee of dat leidt tot gekke bekken bij de rest van het team (en ouders), omdat ik 'dan nooit een halfje zou spelen'. Qua totale speeltijd komt het wel gewoon op hetzelfde neer.
Link naar opmerking
Deel via andere websites