Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×

MU Worldvision - Algemeen discussietopic

Bogatyr

Aanbevolen berichten

Naar aanleiding van de 'strubbelingen' onder users in de voorgaande edities leek het mij wel een goed idee om een apart topic te openen om te discussiëren hoe we het in de toekomst willen gaan aanpakken, zodat we de andere topics niet meer hoeven vol te spammen. Heb je zelf een idee of iets dat je wil zeggen in verband met de regels? Dat mag dan hier. 

Verder ga ik ook een lijstje maken met de komende organisatoren. Als een beheerder dit lijstje even kan vastmaken bovenaan deze post, dat zou geweldig zijn!

Raadpleeg zeker het Excel bestand om te zien of het liedje dat jij wil insturen al eens een keer gebruikt is.

Overzicht gekozen landen.xlsx

bewerkt door Bogatyr
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voorstel

Citaat

Regels

De regels zijn inmiddels vrij bekend, maar het gaat nog steeds af en toe mis. Let hier dus écht even goed op, daar het de verantwoordelijkheid van de deelnemer betreft om aan de simpele voorwaarden te voldoen:

Harde regels:

• Alle inzendingen zijn en blijven anoniem totdat alle stemmen binnen zijn.
  • Het gekozen nummer mag maximaal 25 miljoen views hebben of respectievelijk Spotify en YouTube.
  • De gekozen artiest mag niet meer dan 3 miljoen maandelijkse luisteraars hebben op Spotify.
  • Het is niet toegestaan om een nummer in te zenden dat aan het Eurovisie Songfestival heeft meegedaan. Het MU Worldvisionsongfestival is er om nieuwe muziek te ontdekken, niet om Eurovisiesongs te herkauwen.
  • Het is niet toegestaan om een nummer, welke al eerder deelgenomen heeft, opnieuw in te zenden

Zachtere regels:

• Het is niet toegestaan om een artiest die al eerder deelgenomen heeft, opnieuw in te zenden binnen 5 edities. In het Excel-bestand onderaan deze post kun je bekijken welke artiesten en nummers al eerder hebben meegedaan. 
  • Let er op dat er een directe relatie is tussen de artiest en het land waaraan de artiest gekoppeld is. Het is niet de bedoeling dat iemand met een Indonesische oud-achteroom Indonesië vertegenwoordigd, dus let daarop.

Waarbij bij de zachtere regels het aan de spelleider is om iets wel of niet toe te staan.

bewerkt door Erwin.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Erwin.:

Voorstel

Waarbij bij de zachtere regels het aan de spelleider is om iets wel of niet toe te staan.

De laatste softe regel vind ik wel echt een harde regel eigenlijk. En bij de eerste softe regel zou ik hetzelfde nummer echt uitsluiten. Voor mij als oudgediende is het direct geen hol meer aan als er dubbelingen qua nummers komen. Die zijn er al eens geweest per ongeluk en dat haalt voor mij echt compleet de charme van het spelletje af.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 minuten geleden zei Grote Ree:

De laatste softe regel vind ik wel echt een harde regel eigenlijk. En bij de eerste softe regel zou ik hetzelfde nummer echt uitsluiten. Voor mij als oudgediende is het direct geen hol meer aan als er dubbelingen qua nummers komen. Die zijn er al eens geweest per ongeluk en dat haalt voor mij echt compleet de charme van het spelletje af.

De laatste regel is voor mij soft omdat het niet vast te stellen is wanneer je iemand wel of niet laat meetellen. Als Luuk de Jong een zanger was geweest had je hem dan laten meedoen voor Zwitserland?

Mag een band meedoen voor Peru als de drummer de enige Peruviaan is?

Dat is imo aan de spelleider.

Eens met je andere punt, had in mijn hoofd zitten dat nummer tussen de harde regels stond.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Erwin.:

De laatste regel is voor mij soft omdat het niet vast te stellen is wanneer je iemand wel of niet laat meetellen. Als Luuk de Jong een zanger was geweest had je hem dan laten meedoen voor Zwitserland?

Mag een band meedoen voor Peru als de drummer de enige Peruviaan is?

Dat is imo aan de spelleider.

Eens met je andere punt, had in mijn hoofd zitten dat nummer tussen de harde regels stond.

Hij zou dan vast goed scoren :mmm:

Verder wel eens overigens.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zou dezelfde artiest verbieden als die gedurende de laatste 10 edities al heeft deelgenomen. Dan zie je artiesten op z'n vroegst pas na zo'n anderhalf jaar weer terug. Dat lijkt me wel het minimale om toch nog zoveel mogelijk te stimuleren om met nieuwe cq onbekende artiesten op de proppen te komen. Dat blijft immers toch de charme van het spelletje. Qua afkomst is het voor zover mij bekend is bij twijfel altijd al aan de spelleider geweest, dus daar zou niets aan veranderen. 

Verder ook eens. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites