Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

[FM24] SC Heerenveen - Fryslân Boppe

DB4266

Aanbevolen berichten

image.png.3e69a764d1f5da6dc4bedda269e5405e.png

Ik loop trainingscomplex Lezama binnen en voel dat alles hier ademt naar voetbal. Dit is de levensadder van één van de meest unieke clubs ter wereld: Athletic Club. Alle jongetjes hier dromen ervan ooit in San Mames te mogen spelen, La Catedral van Bilbao. Vanaf jongs af aan zijn zij al in beeld bij de club met haar Baskische identiteit, waar enkel spelers met Baskische roots voor in aanmerking komen. Athletic Bilbao zweert trouw aan haar cantera waarbij er enkel in Baskenland geboren of opgegroeide spelers voor de club uit mogen komen. Met een populatie van 2,2 miljoen inwoners is de vijver waar Los Leones uit kunnen vissen veel kleiner dan dat van haar concurrenten. Dat maakt de prestaties van de lokale trots nog bewondenswaardiger. Samen met FC Barcelona en Real Madrid is het de enige club die nog nooit degradeerde uit La Liga. Achter deze twee grootmachten bezet de club ook de derde plaats wat betreft gewonnen prijzen van Spaanse clubs.

Roerend in mijn koffie staar ik naar het veld waar de onder 17 het opneemt tegen de onder 17 van SD Eibar. Bilbao is beter en legt een goed verzorgd positiespel op de mat, met korte passes houdt het de controle en weet het tot goed uitgespeelde kansen te komen. Een aantal jongens blinkt uit en zou over een paar jaar zomaar eens in de hoofdmacht kunnen schitteren. De thuisploeg is beter en weet het overwicht uit te drukken in de score: 3-0. Halverwege de tweede helft word ik op mijn schouder getikt door Jelle: “Geert loop je mee, ze kunnen ons ontvangen.”

bewerkt door DB4266
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Spoiler

@Marius en @Djurovski Ondanks dat Athletic een prachtige club is (ben er vorig jaar ook keer geweest) zal deze novelle om een andere club draaien. Geïnspireerd door het beleid van de Basken zal dit verhaal gaan over sc Heerenveen, de club die ik al van kinds af aan support!

image.png.b329e4991fd344b0ae79eb241e5fde25.png

SC Heerenveen heeft vandaag met trots aangekondigd een nieuw beleidsinitiatief te lanceren, geïnspireerd door het succesvolle model van Athletic Bilbao. De club zal voortaan uitsluitend Friese spelers de kans bieden om uit te komen voor het eerste elftal. Dit besluit is genomen met het oog op het versterken van de regionale identiteit en het bevorderen van lokaal talent. Het nieuwe beleid, dat ingaat per het komende seizoen, is bedoeld om de band tussen de club en de Friese gemeenschap te versterken. SC Heerenveen wil daarmee niet alleen de ontwikkeling van jonge Friese voetballers stimuleren, maar ook de trots en betrokkenheid van de supporters vergroten.

Algemeen directeur Marco Visser zegt hierover: “We geloven dat het inzetten op Friese spelers niet alleen de club, maar ook de regio ten goede zal komen. Door lokaal talent de kans te geven zich te bewijzen in ons eerste elftal, creëren we een unieke identiteit en een sterke band met onze supporters.” 

SC Heerenveen zal in samenwerking met lokale voetbalverenigingen en academies werken aan een versterking van de talentontwikkeling. Daarnaast zullen er speciale programma's en initiatieven worden opgezet om jongeren in Friesland te enthousiasmeren voor de voetbalsport.

De club nodigt alle supporters uit om dit nieuwe hoofdstuk in de geschiedenis van SC Heerenveen te omarmen en samen te werken aan een toekomst waarin Friese spelers de hoofdrol spelen. In aanvulling op deze aankondiging willen we benadrukken dat de missie, visie en kernwaarden van SC Heerenveen in een later stadium uitgebreid zullen worden toegelicht. Deze fundamenten zijn cruciaal voor de koers die de club zal varen en zullen in lijn zijn met ons nieuwe beleid.

Daarnaast zijn we momenteel in gesprek met kandidaten voor de functie van hoofdtrainer. Zodra de keuze is gemaakt, zullen we de nieuwe hoofdtrainer presenteren en zijn visie op het team en de toekomstige plannen voor de club delen.

Wij kijken ernaar uit om deze belangrijke stappen samen met onze supporters en de Friese gemeenschap te zetten!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ai dit zag ik even niet aankomen. Kan het moeilijk typen maar veel succes in Friesland. De insteek is wel leuk gevonden dat moet ik eerlijk toegeven. Qua club en visie zou het niet eens heel vreemd zijn. Wens je dus oprecht alle succes toe. Hoewel DKV en de Stad wel meer mijn sympathie heeft :classic_wink:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Spoiler

@himan spelers uit Leeuwarden komen wel in aanmerking om voor de club uit te komen!

@Djurovski Thanks! Woon zelf ondertussen al meer dan 10 jaar in Stad dus moet bekennen dat ik ook wel wat sympathie voor de FC heb ontwikkeld, ook mooi om te zien dat er veel lokale jeugd daar nu in het eerste staat. 

SC Heerenveen presenteert nieuw Meerjarenplan (2024 - 2028)

Over sc Heerenveen

Missie

SC Heerenveen heeft de ambitie om de club te transformeren tot een platform exclusief voor Friese spelers. Wij willen een sterke regionale identiteit uitstralen en het talent uit Friesland de kans geven om te schitteren op het hoogste niveau. Wij willen de Friese identiteit terug brengen in alle geledingen van de club en met een uitsluitend uit Friese spelers bestaand team terugkeren naar Europa

Visie

Onze visie is om een club te zijn die volledig draait op Friese talenten. Door enkel Friese spelers in ons eerste elftal op te nemen, creëren we een unieke clubcultuur die de lokale gemeenschap verbindt, terwijl we ook de ontwikkeling van de Friese voetbalsport bevorderen. De club belichaamt de cultuur en waarden van de regio en herbergt een herkenbaar elftal die gevormd is op de rijke Friese tradities. Dit alles willen we bereiken door Fries talent te binden, ontwikkelen en behouden. 

Kernwaarden

image.png.dd2705a712a38959487063df27ad3913.png

Doelen

Selectiebeleid
- Scouting en werving van talentvolle Friese spelers
- Samenwerking met lokale clubs om talent te identificeren en ontwikkelen
Cultuur & identiteit
- Het bevorderen van een teamcultuur gebaseerd op samenwerking, respect en trots op de Friese afkomst

- Het op de mat leggen van een herkenbare speelstijl waarbij met lef gespeeld wordt om het publiek te vermaken
Opleiding & ontwikkeling
- Investeren in een sterke jeugdopleiding en uitstekende faciliteiten
- Training en begeleiding door ervaren trainers en coaches
Prestaties & ambities
- Terugkeren naar een vaste plek in de vaderlandse subtop
- Europees voetbal terugbrengen naar het Abe Lenstra Stadion

Conclusie

SC Heerenveen wil een club zijn die trots is op zijn Friese roots en zich inzet voor het ontwikkelen van lokaal talent. Samen met onze supporters en de regio willen we de weg naar de top weer inslaan en het Europese voetbal terugbrengen naar Friesland. Laat ons samen de dromen waarmaken, met de kracht van Friesland achter ons!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Spoiler

@Lensherr benieuwd naar de herinneringen die je hebt! Als supporter of in FM?

@Oldskool ook een mooie uitdaging om het met alleen Nederlandse spelers te doen!

image.png.8a651c0620d9cbd25c32cb09dd709f96.png

Geert Arend Roorda keert terug bij SC Heerenveen

We zijn verheugd aan te kondigen dat Geert Arend Roorda is aangesteld als onze nieuwe hoofdtrainer. Met zijn sterke connectie met de club, Friesland en zijn diepgaande kennis van de voetbalcultuur in onze regio, is hij de ideale persoon om dit beleid vorm te geven en te realiseren. Wij hebben veel vertrouwen in Roorda en bieden hem dan ook graag de kans zijn eerste stappen als hoofdtrainer te zetten.

Onder zijn leiding zullen we ons richten op het werven van spelers met Friese roots, die niet alleen technisch vaardig zijn, maar ook de geest en waarden van onze regio in zich dragen. Dit beleid is een belofte aan onze supporters en de gemeenschap: samen zullen we de weg naar de top inslaan en strijden voor een plek in het Europese voetbal.

Met Geert Arend Roorda aan het roer, zijn we ervan overtuigd dat we de juiste stappen zetten om SC Heerenveen weer op de kaart te zetten. Laten we samen bouwen aan een toekomst vol hoop, trots en bovenal, succes!

Reactie Geert Arend Roorda:

"Het is voor mij een groot voorrecht en een eer om terug te keren naar SC Heerenveen, de club waar mijn voetbaldromen zijn begonnen. Deze club heeft een speciale plek in mijn hart, en ik ben ongelooflijk blij dat ik nu de kans krijg om bij te dragen aan de nieuwe richting van onze mooie club.

Friesland en SC Heerenveen zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden, en het is mijn ambitie om een team te creëren dat de trots van onze regio weerspiegelt. Ik geloof sterk in het ontwikkelen van lokaal talent en het versterken van onze clubidentiteit. Samen met onze spelers, staf en supporters wil ik de weg naar succes inslaan en ons doel, Europees voetbal, realiseren.

Ik kijk ernaar uit om weer in het Abe Lenstra Stadion te staan, waar zoveel mooie herinneringen zijn gemaakt. Laten we samen deze uitdaging aangaan en onze ambities waarmaken. Forza SC Heerenveen!"

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dan nu de selectie! 

Ik heb ervoor gekozen om niet met echte spelersnamen te spelen en voor de start van de carrière het geboorteland aan te passen van mijn eigen spelers. Hierdoor heb ik bij het genereren van mijn eigen selectie spelers gekregen die allemaal in Nederland en hoofdzakelijk Friesland zijn geboren. Dit brengt met zich mee dat we in seizoen 1 al een selectie hebben waarmee we voor het linkerrijtje mee zouden moeten kunnen doen. De insteek is echter om vanuit eigen opleiding en het bij andere clubs weglokken van Fries talent de doelen te halen. Bij de initiële spelersgroep zal ik mij soepel opstellen als zij een vertrekwens hebben. 

1e selectie

image.thumb.png.d579efcf7b0f7e28cea58f5712239a52.png

image.thumb.png.dd2c0eb8ac5740e2ff0664a9e1b6ba55.png

Alle spelers die we bij de start van de carrière bij de club aantroffen zijn teruggezet naar het 2e, voor hen wordt in de winter een oplossing gezocht. Verder per positie een korte toelichting:

Doelmannen: 

Gerard Bakker de onbetwiste nummer 1 onder de lat, tevens aanvoerder van de ploeg. Zal als mentor Mart Vos onder zijn hoede gaan nemen, daar hij de enige andere keeper is uit Friesland die we momenteel op de club hebben. De andere keepers die ik aantrof waren allemaal 'Hollanders' en mogen zich voortaan melden in kleedkamer 2. 

Verdedigers: 

Het centrale duo René Otto en Rutger Derks heeft eigenlijk weinig concurrentie, Leroy Jochemsen zou nog centraal kunnen maar is beter als rechtsback. Er moeten dus ook geen gekke dingen gebeuren met blessures bij het centrale duo, want dan hebben we rap een probleem. Ook voor de positie van linksback houdt het niet over en hebben we enkel Stan Strijker als wingback die op de gehele linkerflank uit de voeten kan. De pas 17-jarige Robin Jansen vanwege deze krapte ook naar de 1e selectie gehaald omdat hij centraal achterin en linksachter uit de voeten kan. Verder met Jaden Slager nog een talentvolle rechtsback en met Dick Bos een erg multifunctioneel talent die ook als back uit de voeten kan. Bos is een linkspoot dus wel hem ook gaan trainen voor de linkerflank, maar zal ook op het middenveld minuten gaan maken. 

Middenveld:

Op het middenveld zitten we dan weer verrassend ruim in onze keuzes. Liefst zes spelers die in aanmerking kunnen komen voor een rol centraal op het middenveld of als verdedigende middenvelder, nog los gerekend van Dick Bos die hier ook zou kunnen spelen. Afhankelijk van de tactiek zou ook Job Groeneveld nog als aanvallende middenvelder uit de voeten kunnen. Voldoende breedte dus in deze linie en de moeite waard om te kijken of er wellicht een van onze middenvelders ook een linie naar achteren kan worden gehaald. 

Aanvallers: 

Ook voorin geen klagen met twee fantastische vleugelspelers: Hendrik Bos (helaas wel de eerste 2/3 maand geblesseerd) en Jordi Roeloefsen. Ik schat in dat het lastig zal worden hen nog lang voor de club te behouden maar we gaan het zien. Met Erik Scheffer hebben we een prima back-up die op beide flanken uit de voeten kan. Met Steven Wever en Calvin Bouma twee redelijke spitsen, waarbij Bouma op alle plekken voorin uit de voeten kan. Om wat meer keuze voorin te hebben is Thomas van Dijk overgeheveld vanuit het tweede. 

Conclusie: 

Geen onaardige selectie, maar om een plek in het linkerrijtje te bemachtigen mag het qua blessures en schorsingen niet tegen zitten. Vooral centraal achterin en op de vleugels doen we wel een flinke jas uit zodra onze beoogd basisspelers wegvallen. 

Tweede elftal en U18

Dan nog even een overzicht van de spelers uit de andere elftallen die wel de potentie hebben om ooit de stap te maken

image.thumb.png.68c7765c7e2a497b62ee0dda102b0eb6.png

Direct ook een dilemma: Wat te doen met de spelers waarvan geen geboorteplaats door het spel is geregistreerd?  

Spoiler

@Djurovski @Lensherr @Oldskool @Total Football 

Benieuwd wat jullie ervan vinden en wat jullie zouden doen met bovengenoemde dilemma

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je gaat meteen rigoureus te werk. Ambitieus ook :D Voor wat betreft de reeds aanwezige jeugdspelers zou ik een uitzondering maken. Elke newgen zal wel een geboorteplaats hebben, dus dan zou ik hier een heel klein oogje dichtknijpen voor wat betreft de jeugdspelers die al aanwezig zijn bij de club. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als er geen geboorteplaats staat zou je ze voor het verhaal een Friese geboorteplaats kunnen toedichten. Vrijheid van de auteur. Qua potentieel staat er een heerlijke selectie waar zeker wat mee te doen is. Hou je het trouwens alleen bij de provincie friesland of telt groter friesland ook mee?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Spoiler

@Djurovski ik beperk mij tot de huidige provincie Friesland, de gebieden die tot Groot Friesland behoren voelen geen verbinding meer met de Friese cultuur terwijl dat eigenlijk de rode draad in dit verhaal is. 

@Fantasy ik denk dat ik dan inderdaad een oogje dichtknijp bij blanco geboorteplaatsen

@Lensherr

De voorbereiding is inmiddels achter de rug: 

image.png.1a81b4d4849110cb195ccbaa173569bc.png

Echt vriendschappelijk kon je de eerste oefenwedstrijd niet echt noemen: de Friese derby tegen DKV. Of het in het echte leven een goed idee zou zijn om op een amateurveld beide Friese clubs tegen elkaar te laten spelen met de supporters tegen de reclameborden aan betwijfel ik, maar de clubleiding in FM ziet er weinig problemen in.

De voorbereiding stond volledig in het teken van het uitdokteren van een speelstijl die bij deze selectie past. Deze zoektocht komt ook duidelijk naar voren in de uitslagen van de voorbereiding, het was alles behalve overtuigend. Op ruime overwinningen tegen Noordscheschut en ons Tweede na, wat een vanzelfsprekendheid moet zijn, wisten we aanvallend weinig potten te breken. Slechts 1-0 tegen amateurploegen Staphorst en HHC is ook veel te weinig. Gelijke spelen tegen KKD ploegen Emmen en Willem II lijken een voorteken voor een moeizaam seizoen. Een 0-0 tegen een Spaanse tweedeklasser is ook niet de afsluiting van de voorbereiding waar we op gehoopt hadden. 

Gebaseerd op de voorbereiding is dit nu de beoogde basisploeg en tactiek:

image.png.577180ee1cd1aa38dc41a8061bf8c232.png

image.png.d1f922ce79f11ebc91c10caa871f47df.png

Geert Arend Roorda kijkt vol verwachting uit naar het nieuwe seizoen van SC Heerenveen, ondanks een moeizame voorbereiding. Hij benadrukt dat de focus nu ligt op de competitie en de eerste wedstrijd tegen RKC Waalwijk.

Roorda erkent dat de voorbereiding met weinig goals en gelijke spelen tegen o.a. Willem II en Emmen tegenviel, maar hij gelooft in de ontwikkeling van het team. "We hebben waardevolle lessen geleerd en zijn er sterker uitgekomen. De balans tussen aanvallen en verdedigen is cruciaal, en we werken hard om ons spel te verbeteren."

Met de aanstaande wedstrijd thuis tegen RKC Waalwijk hoopt Roorda op een sterke start van het seizoen. "Het is belangrijk om voor onze eigen fans te laten zien waar we voor staan. We willen met positieve energie het seizoen ingaan en zijn vastbesloten om drie punten te behalen."

De trainer verwacht een competitieve strijd en moedigt de spelers aan om met zelfvertrouwen te spelen. "We hebben de kwaliteit om te winnen, en ik geloof dat we ons spel kunnen laten zien. Laten we samen een goed resultaat neerzetten!"

image.png.7a46ec78a6ca2bfdf1281e1ea149f969.png

Het programma van de eerste weken. Lastige uitwedstrijden maar thuis op papier de nodige kansen om punten te halen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Leuk dat je tegen Schut hebt geoefend. Voorbereiding zegt niet heel veel. Dacht dat alleen West - Friesland en Groningen zich niet echt meer met Groter Friesland bezig hielden maar het Duitse gedeelte nog wel maar zal dat wel mis hebben. Qua verhaal snap ik sowieso dat je meer met Friesland bezig houdt maar om een addertje onder het gras te hebben om eventueel wat meer spelers te kunnen gebruiken gooide ik dat balletje even op

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Roorda en SC Heerenveen kennen seizoenstart met twee gezichten

image.png.56d10ba26a7636036d8a5d2e1f78bc95.png

De seizoensopening van SC Heerenveen onder de nieuwe trainer Geert Arend Roorde was een mix van veelbelovende momenten en uitdagende lessen. De start was sterk, met een overtuigende 2-0 overwinning op RKC Waalwijk, waarin de ploeg haar aanvallende kracht en soliditeit in de verdediging toonde.

De uitwedstrijd tegen FC Utrecht was een ander verhaal. In de eerste helft leek Heerenveen kansloos, maar in de tweede helft kwam het team terug met twee prachtige doelpunten van spits Calvin Bouma. Deze comeback gaf de supporters hoop, maar de uiteindelijke 4-2 nederlaag benadrukte de noodzaak voor verbetering in de defensie.

Thuis tegen Sparta maakte de 17-jarige Patrick van Hoeven zijn debuut in de tweede helft en bezorgde het team in de 77e minuut een prachtige overwinning met zijn winnende treffer. Dit was een hoogtepunt in zijn jonge carrière en een positieve ontwikkeling voor het team.

De wedstrijd tegen Feyenoord, waarin Heerenveen met 1-0 verloor, was teleurstellend ondanks een goede prestatie. Een laat tegendoelpunt zorgde ervoor dat de overwinning net aan de neus van de ploeg voorbij ging.

In de thuiswedstrijd tegen Excelsior kwam Heerenveen een vroege achterstand te boven door twee treffers van centrale verdediger Rutger Derks. Dit toonde de veerkracht van het team, dat in staat was om zich terug te vechten in de wedstrijd.

De uitwedstrijd tegen FC Twente begon slecht, met een kansloze eerste helft waarin Heerenveen met 3-0 achterkwam. In de tweede helft toonde de ploeg karakter en kwam het terug tot 3-2 door twee doelpunten van Bouma, maar uiteindelijk viel het vierde doelpunt van Twente, waardoor de wedstrijd eindigde in 4-2.

Al met al heeft Geert Arend Roorde met SC Heerenveen een wisselvallige start gekend, met sterke thuisresultaten en leerzame uitwedstrijden. De potentie van het team is duidelijk, maar er is nog werk aan de winkel om consistentie en defensieve stabiliteit te bereiken. Het seizoen biedt zeker kansen voor groei en ontwikkeling.

image.png.4f13b8e8af2c4ae91bb636c62e7cea24.png

Geert Arend Roorda is tot nu toe niet ontevreden met de prestaties van SC Heerenveen, die momenteel op de 9e plaats staan in de competitie. De ploeg heeft al een aantal moeilijke uitwedstrijden achter de rug, maar kan terugkijken op een foutloze thuisreeks, wat zeer positief is.

In de komende weken ligt de focus op het behalen van betere resultaten in uitwedstrijden, al staat er een uitdagend programma voor de deur met wedstrijden tegen AZ en Ajax. Thuis tegen NEC en Heracles biedt echter de kans om de sterke thuisvorm voort te zetten en belangrijke punten te verzamelen.

Daarnaast kijkt Roorda ook uit naar het bekerduel tegen De Treffers, dat geen problemen mag opleveren. "Dit is een kans voor het team om zich te bewijzen en vertrouwen op te bouwen voor de aankomende uitdagingen in de competitie. Al met al is er voldoende reden voor optimisme, mits de ploeg haar goede vorm weet vast te houden en zich blijft ontwikkelen."

image.png.faa5aa389bba640bdf984f6579b648fd.png

Spoiler

@Djurovski weet niet exact hoe de situatie in Duitsland is, maar Groningen en West-Friesland hebben er niks mee. Betwijfel in hoeverre de verbondenheid is tussen de Duitsers in Ost-Friesland maar het fijne weet ik er ook niet van. 

@Fantasy helemaal gelijk in, doelpunten maken in de competitie gaat in elk geval een stuk beter

@Lensherr

bewerkt door DB4266
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oktober was een maand met slechts drie wedstrijden, thuiswedstrijden tegen NEC en Heracles en een lastig uitduel tegen AZ. Al met al een prima maand qua uitslagen. 

image.png.9c9260cf52f013c0e6e8d1cb6e56503b.png

image.png.165664e96f2847685a500794807d3cbb.png

image.png.1361b73e2269d63b2ae6d13832169fcd.png

Rode draad in de wedstrijden (en ook eerder al) is dat we op achterstand komen en het dan nog om weten te draaien. Het gelijke spel tegen Heracles enigszins teleurstellend maar daar staat wel een hele lekkere zege in Alkmaar tegenover. Met een bekertreffen met De Treffers in het Abe Lenstra Stadion, uitwedstrijden in de Eredivisie tegen Ajax en Vitesse en een thuisduel met Fortuna Sittard in November ook weer pittige uitduels maar thuis mogelijkheden op succes.

image.png.23d3587f842433ab7d468878ce6d3897.png

Een prima start voor Roorda en de Friezen, onderstaand nog een erg opvallend nieuwsbericht.....

image.png.e3d8b2a8772fa949e942ed67a17a921b.png

Akram Chawki blijkt bij Excelsior te spelen en niks met Friesland te hebben. Geen idee hoe we dit lijstje gehaald hebben.

Spoiler

@Djurovski deze maand gelukkig de eerste uitoverwinning!

@Fantasy 51 punten zou niet gek zijn, zijn een mooi eind op weg al na 10 duels

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De eerste seizoenshelft zit erop voor Roorda. Na een redelijk begin met vooral een goede serie in eigen huis is de klad er wel aardig ingekomen. Waar kleine uitnederlagen tegen Ajax en PSV nog ingecalculeerd waren werd onze ongeslagen status in eigen huis ruw tot een einde gebracht door Fortuna Sittard. Ook Volendam wist ons in eigen huis te verslaan waardoor we in november en december slechts vier punten wisten te vergaren. Ook in de beker was het niet erg overtuigend, tegen amateurploegen als De Treffers en Kampong moeten we meer goals weten te maken. 

image.png.bff4be5e761de0b577230dc7a8cf432b.png

De stand waarmee we 2024 in gaan ziet er als volgt uit: 

image.png.fe7834d53e6da6ac11f95a5e6bb7d6a0.png

Hoewel Feyenoord bovenaan staat mag Go Ahead Eagles toch wel de revelatie van het seizoen worden genoemd. Met een gedeeld eerste plek (bijna) halverwege de competitie maken de Deventenaren een droomseizoen door. Roorda en zijn mannen maken onderdeel uit van een hele brede middenmoot waar het erg dicht bij elkaar staat. 

Als we de aansluiting met de play-off plaatsen willen behouden dan zullen we betere resultaten moeten halen in de maanden januari en februari. Met PEC en AZ treffen we twee directe concurrenten voor het linkerrijtje, terwijl Excelsior ons van beneden in de nek hijgt. Met de loting tegen Helmond in de beker treffen we een tegenstander waarbij de kwartfinale in principe geen probleem mag zijn. 

image.png.1521132ead4451fc137c87471f20d50d.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites