Rob1981 Geplaatst 22 februari Share Geplaatst 22 februari Inleiding 1: Pijn. Nog enkele tellen en de blessuretijd zou beginnen. We maakten ons al op voor de verlenging, die we vol vertrouwen tegemoet zagen. Sterker nog, het thuisfront had op de computer de reservering voor de vliegtickets naar Istanbul al klaar staan. Toen was daar dat ene moment. Massimo Ambrosini, die nog nooit gescoord had in de Champions League (en dat later ook nooit meer zou doen) knikte de voorzet van Kaka binnen. Het was over. Iedereen ging staan en klapte vol trots voor de prestatie van "ons" team, maar had tranen in de ogen vanwege de naderende uitschakeling. We waren zo dichtbij en daarom deed het extra pijn. Het was 4 mei 2005 en PSV speelde een fantastische halve finale in de Champions League tegen AC Milan. Ondanks dominant spel werd ten onrechte verloren door een late goal van de eerder genoemde Ambrosini. Trots overheerst, bij spelers en supporters. Ik als groot PSV-supporter vroeg mezelf af of PSV ooit nog in een dergelijke positie zou komen. De voetbalwereld was aan het veranderen, grote competities werden alleen maar groter, rijker en dominanter en door de vrijheid van werkverkeer binnen de EU was een " buitenlander-regel" niet meer mogelijk, waardoor piepjonge talenten al veel te vroeg voor veel geld naar Engeland, Spanje of Italië verkasten. Ik voelde me machteloos als suporter. Als een Nederlandse topclub als PSV al weinig invloed heeft op deze veranderende factoren, dan sta je als supporter natuurlijk volledig machteloos. Ik had op dat moment dan ook niet de illusie dat ik er ooit maar een procentje invloed op zou hebben. Op dat moment niet in ieder geval.... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dimihuyghe Geplaatst 22 februari Share Geplaatst 22 februari veel succes met Nederlands mooiste Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
chrisje1993 Geplaatst 22 februari Share Geplaatst 22 februari Succes met PSV! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 22 februari Share Geplaatst 22 februari Leuk begin. Succes! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jónstærke Geplaatst 22 februari Share Geplaatst 22 februari Aangenaam begin! Good luck 👍 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De Raam Geplaatst 23 februari Share Geplaatst 23 februari Sterk begin, Rob. Succes in Eindhoven! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rob1981 Geplaatst 23 februari Auteur Share Geplaatst 23 februari Inleiding 2: De liefde voor de club. Het was 28 mei 1987. We waren voor op straat aan het voetballen. "We" zijn een groep kinderen die bij ons in de straat woonden en waarmee ik eigenlijk heel mijn basisschooljeugd de vrije tijd door heb gebracht. Ik was de jongste en kon op dat moment maar amper lezen. Tijdens een potje tienen vloog er ineens een vliegtuig over met aan de staart hangend de boodschap: PHILIPS FELICITEERT PSV MET HET LANDKAMPIOENSCHAP 1986/1987. De kinderen om mij heen begonnen te juichen. Ik juichte mee. Vanaf dat moment noemde ik mezelf net als hen "PSV-supporter". Geboren in Eindhoven, opgegroeid onder de rook van Eindhoven, de keuze voor PSV lijkt niet meer dan logisch. Maar zo voor de hand liggend als het lijkt was de keuze voor PSV niet. Tenminste, niet als het aan mijn vader lag. Hij is namelijk fervent supporter van Feyenoord. Echter was hij vergeten om zijn oudste zoon hiervan op de hoogte te stellen voordat het eerder genoemde vliegtuig over vloog. Het zal hem pijn gedaan hebben, maar ondanks dat nam hij me een jaar later wel mee naar de afscheidswedstrijd van Willy van de Kerkhof. Het maakte indruk, mijn eerste keer in het Philips-stadion, maar ik was nog steeds vrij jong. Op 4 november 1992, 10 dagen voor mijn elfde verjaardag, nam hij me opnieuw mee naar het Philips-stadion. PSV speelde de returnwedstrijd om plaatsing voor de Champions League tegen AEK Athene. Het werd 3-0 door 3 goals van Romario. Ik was helemaal verkocht! PSV is mijn club! Vanaf dat moment ben ik PSV écht gaan supporten en heb ik als supporter al vele mooie successen mogen beleven. In mijn jongere tienerjaren was mijn grote wens dan ook om ooit profvoetballer te worden bij PSV. Helaas ben ik nooit verder geraakt dan een eenmalige selectie voor het regioteam, dus toen ik zo'n dertien of veertien jaar was moest ik mijn droom laten varen, zoals dat met heel veel jongens en tegenwoordig ook meisjes gaat van die leeftijd. Het zag er dus naar uit dat ik, buiten het supporter zijn, nooit een aandeel zou hebben in de successen van PSV. Tenminste, dat leek zo, tot dat appje van enkele dagen terug.... Spoiler Dank allen voor jullie eerste bemoedigende woorden. Overigens moet ik jullie nog wel mededelen dat mijn vader wel geleerd had van deze kwestie, waardoor zowel mijn jongere zus als twee jongere broertjes wél voor Feyenoord zijn. Verder is het leuk van jullie deze reacties te ontvangen. Wil je geen tag meer ontvangen dan laat het me maar weten! @Badmuts @keano77 @JoonsterkeBE @Keeza @dimihuyghe @chrisje1993 @Marius @De Raam Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De Raam Geplaatst 23 februari Share Geplaatst 23 februari Mooi vervolg, vind het altijd wel grappig als er een tweestrijd is binnen een gezin. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
chrisje1993 Geplaatst 23 februari Share Geplaatst 23 februari Nooit erg om een tweestrijd te hebben binnen het gezin. Klinkt ook erg herkenbaar. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dimihuyghe Geplaatst 23 februari Share Geplaatst 23 februari mooie update opnieuw Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rob1981 Geplaatst 26 februari Auteur Share Geplaatst 26 februari (bewerkt) Inleiding 3: Het appje van Marcel. Het appje was kort. Bel me zodra je dit leest. Gr. Marcel. Het was een appje van Marcel Brands. We hadden de laatste tijd regelmatig contact. Ik was als jeugdtrainer van PSV veel op de Herdgang te vinden en Marcel als voorzitter van PSV natuurlijk ook. Zo zijn we aan de praat geraakt en vervolgens bleek dat we nogal eens hetzelfde over voetbal dachten. Sinds ons eerste gesprek wisselden we regelmatig van gedachten en ik was vereerd omdat hij me wel eens om mijn mening vroeg. Zo had hij ook gevraagd aan mij of Bosz een goede optie zou zijn. De beste zelfs, had ik gezegd. We hebben dezelfde ideeën. Sterker nog, ik heb Bosz gevolgd tijdens zijn carrière en zijn trainingsstof en tactieken zijn de basis voor mijn manier van training geven en coachen. Ik ben alleen misschien nog nét wat meer aanvallend ingesteld. Dus als ze het voetbal van Peter al “kamikaze-voetbal” noemen, dan noem mijn voetbal maar “kamikaze-plus”. Maar terug naar het appje. Ik belde Marcel direct en hij vroeg me of ik binnen een half uur op de Herdgang kon zijn. Ik stelde verder geen vragen, maar onderweg dacht ik wel na over dit aparte telefoontje. Wat zou Marcel toch van me willen? Een half uur later werd alles snel duidelijk. Daar zaten Marcel Brands, Earnest Stewart én Peter Bosz. “Ga zitten Rob”: zei Marcel. “We hebben een probleem en jij kunt het oplossen.” Nu werd ik toch wel een beetje zenuwachtig... Spoiler Dank wederom voor jullie reacties. En inderdaad, de tweestrijd in de familie is zeker leuk. Hopelijk zit ik aanstaande zondag weer aan de goede kant van de score alleen ;-) . Wil je geen tag meer ontvangen dan laat het me maar weten! @Badmuts @keano77 @JoonsterkeBE @Keeza @dimihuyghe @chrisje1993 @Marius @De Raam 28 februari bewerkt door Rob1981 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jónstærke Geplaatst 26 februari Share Geplaatst 26 februari Oei, een probleem?? Denk dat hun probleem wel eens mooi kan uitdraaien voor jou Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dimihuyghe Geplaatst 26 februari Share Geplaatst 26 februari opnieuw een leuke update die lekker leest Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De Raam Geplaatst 28 februari Share Geplaatst 28 februari Lekkere update weer! Heel benieuwd hoe de FM updates eruit gaan zien want je bent al even onderweg toch? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rob1981 Geplaatst 28 februari Auteur Share Geplaatst 28 februari (bewerkt) Inleiding 4: De vraag van Marcel. Marcel vervolgde: "Gisteren ontvingen we een schrijven van een advocaat van Olympique Lyon. Ondanks dat Peter daar slechts een contract had tot 2023 is in zijn ontslagovereenkomst een bepaling opgenomen dat hij tot eind 2024 geen andere club kan trainen, tenzij hij afstand doet van zijn complete vergoeding. Daar deze vergoeding dusdanig hoog is, kan PSV helaas tóch geen gebruik maken van zijn diensten." Ik wist dat PSV redelijk all-in wilde gaan voor de twee Champions League-plekken die aan het einde van het seizoen te vergeven waren, maar ook dat er nog wel geld was voor aankopen. Het klonk dus als een redelijk ongelooflijk verhaal, maar dat liet ik niet merken. Toen stond Marcel op. "We hebben dit gisteren pas te horen gekregen en over enkele weken spelen we voorrondes voor de Champions League. Het is ons er alles aan gelegen dat er morgen een coach op het veld staat die én weet van het plan “Herdgang Academy” dat we afgelopen maand intern hebben gelanceerd én die nagenoeg dezelfde tactische insteek heeft als Peter. Aangezien we én weinig tijd hebben én geen concessies willen doen aan die speelwijze, dacht ik direct aan jou. En zowel Earnest als Peter steunen mij, en tegelijk daarmee jou ook. Wat zeg je ervan?" Ik voelde dat ik wat rood aanliep van opwinding en probeerde de trilling in mijn stem te verbergen. "Laten we er voor gaan dan!": riep ik, terwijl ik van binnen een grote vreugdesprong maakte. "Maar wel één ding: kan ik wel inspraak hebben in de nog te halen aankopen en de samenstelling van de selectie? Want ik vind dat enkele posities dringend versterkt moeten worden en er loopt in de jeugd nogal wat talent rond en daar zou ik graag gebruik van willen maken. Ik weet dat dat onderdeel uitmaakt van het plan “Herdgang Academy”, maar zulk soort zaken wil ik wel zwart op wit voor ik begin.” “Natuurlijk Rob”: vertelde Marcel. “We wisten dat dit jouw antwoord zou zijn, het contract ligt zo al klaar.” Hij wees naar een stapeltje papieren voor hem op het bureau. “Lees dit straks maar door en bel maar als er iets volgens jou niet klopt. Zo kun je morgenvroeg ondertekenen en direct aan de slag. “ Vervolgens knikte hij naar Peter Bosz. Die zei: “Sorry dat we je zo moeten overvallen, Rob. Het is voor mij een grote klap, want op de achtergrond ben ik al maanden bezig met dit project. Ik ben er dan ook van overtuigd dat het gaat slagen. We hebben elkaar jammer genoeg niet eerder gesproken maar ik vertrouw erop dat Marcel de juiste keuze heeft gemaakt. Mocht je ooit gebruik willen maken van mijn kennis dan sta ik altijd tot je beschikking. “ Hierna gaf Peter me een hand: “Succes!”. Ook Earnest stond op en hij gaf me een knuffel: “Gefeliciteerd Rob!”. Tien minuten later zat ik in de auto op weg naar mijn zaakwaarnemer. Ik keek in de spiegel en dacht: Nu moet je het laten zien vriend! Next up: update #1: The Herdgang Academy. Spoiler Leuk om jullie positieve reacties weer te lezen. @De Raam ik ben inderdaad al even onderweg, dus dat wordt een inhaalslag en soms even zoeken misschien, maar komt goed. @Jónstærke Dat had je goed gezien inderdaad ;-) Wil je geen tag meer ontvangen dan laat het me maar weten! @Badmuts @keano77 @JoonsterkeBE @Keeza @dimihuyghe @chrisje1993 @Marius @De Raam 28 februari bewerkt door Rob1981 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dimihuyghe Geplaatst 28 februari Share Geplaatst 28 februari nu kan de game officieel beginnen, veel succes Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rob1981 Geplaatst 29 februari Auteur Share Geplaatst 29 februari Update #1: The Herdgang Academy. In het laatste deel van mijn inleiding verwees ik naar het plan “The Herdgang Academy”. Dit plan is geschreven door Brands, voorzitter van RVC Robert van der Wallen (mede verantwoordelijk voor de successen van Lotto/Jumbo in het wielrennen) en Guus Hiddink, met input Van Earnest Stewart, Ernest Faber en andere coaches die nu binnen PSV en de opleiding werkzaam zijn. Uitgangspunt is om de aansluiting met Europese top weer te vinden. Hieronder vind je een korte omschrijving van het plan: The Herdgang Academy: Jeugdopleiding 2.0 Missie: Onverslaanbaar worden door innovatie en talent . Visie: Binnen 5 jaar de beste jeugdopleiding ter wereld zijn. Doelen: Korte termijn (binnen een jaar): * Jeugdopleiding, jeugdscouting en jeugdaccommodatie binnen een jaar naar uitzonderlijk niveau. * Totale staf upgraden naar internationaal niveau. * Plaatsing voor de Champions League. Middellange termijn (binnen drie jaar): * Minimaal 4 basisspelers uit eigen jeugd. * Overwinteren in de Champions League Lange termijn (binnen 5 jaar): * Minimaal 6 basisspelers uit eigen jeugd. * Minimaal 3 basisspelers in het Nederlands elftal. * Halve finale bereiken van een Europees toernooi. Beleid: * Focus op begeleiden jonge talenten uit eigen jeugd. "Gakpo-route". * Focus op vroeg halen buitenlands talent en opleiden tot toppers. "Madueke-route". * Focus op vroeg halen binnenlands talent en opleiden tot toppers. "Depay-route". * Geen breedte-aankopen. * Behouden beste spelers. Zeker de laatste jaren is de jeugdopleiding de levensader van PSV gebleken. Afgelopen jaar werd er door de verkopen van Madueke en Gakpo flink geld binnen geharkt, terwijl daar relatief lage investeringen tegenover stonden. Het doel is dan ook de jeugdopleiding naar een nóg hoger niveau te tillen om nog meer en nog betere spelers door te laten stromen naar het eerste en als dat niet haalbaar is, dan in elk geval naar het betaald voetbal. Wel is het van belang dat de overige spelers van PSV 1 een dusdanig hoog niveau en ervaring hebben dat de jongere spelers zich daar werkelijk aan op kunnen trekken. Omdat ik zelf van mening was dat er in de jeugd al enkele pareltjes naar het eerste doorgeschoven konden worden besloot ik er geen gras over te laten groeien en direct daad bij woord te voegen. Verder gaf ik onze scouts opdracht om spoedig op zoek te gaan naar enkele versterkingen. Hoe de selectie-invulling voor het eerste seizoen gaat zijn zal ik jullie vertellen in de komende update: Update #2: De voorbereiding en selectie-invulling. Aanvulling: buiten de doelen van het plan heb ik mezelf ook een doel gesteld voor deze save: Ik wil dat alle Nederlandse records in handen komen van PSV. Dat houdt allereerst in dat PSV als club de meeste titels en bekers moet verzamelen. Ook alle individuele prijzen en records moeten in handen komen van PSV, maar om dit nog specialer te maken wil ik dat al deze records in handen komen van jeugdspelers. Vandaar ook: a record breaking story! Spoiler Mochten jullie nog vragen of opmerkingen hebben, voel vrij om deze te stellen. Wil je geen tag meer ontvangen dan laat het me maar weten! @Badmuts @keano77 @Jónstærke @Keeza @dimihuyghe @chrisje1993 @Marius @De Raam Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dimihuyghe Geplaatst 29 februari Share Geplaatst 29 februari mooi en duidelijke uitleg Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jónstærke Geplaatst 29 februari Share Geplaatst 29 februari Mooie update, heel aangename extra insteek ook met die records Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 29 februari Share Geplaatst 29 februari Zeer beniewd naar het FM gedeelte Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De Raam Geplaatst 1 maart Share Geplaatst 1 maart Hele mooie doelen, dit wordt een save die precies in mijn straatje past! Ik hoop van het weekend aan jouw banners toe te komen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rob1981 Geplaatst 1 maart Auteur Share Geplaatst 1 maart Update #2 : De voorbereiding en selectievulling. Een dag later waren Marcel Brands, Earnest Stewart, Ernest Faber en ik in alle vroegte aanwezig in het Philips Stadion. Ik had mijn zaakwaarnemer meegenomen en al voor 7.00 uur waren alle contracten getekend. Ik was de nieuwe hoofdcoach van PSV! Om geen gekkenhuis te creëren heeft PSV ervoor gekozen slechts een eenvoudig bericht uit te sturen naar de media en besloten om tot kort voor de eerste officiële wedstrijd geen persconferentie te houden. Er werd alleen een kort interview gehouden dat zou worden uitgezonden op PSV-TV. Zodoende konden supporters toch kennis maken met hun nieuwe trainer. Na de plichtplegingen rond het contract gingen Earnest, Ernest en ik direct aan de slag. We lichtten de selectie door, zowel van het eerste als Jong PSV. Al snel werd duidelijk dat we op één lijn zaten. Ik zal jullie kort proberen te vertellen wat we besproken hebben: Keepers: Met Benitez en Drommel beschikt PSV voor nu over twee prima keepers, waarbij Benitez uiteraard de beoogd basiskeeper is. Als derde keeper is Waterman met zijn ervaring een prima aanvulling. Hier zijn geen mutaties nodig. Verdediging: De verdediging is toch wel het zorgenkindje. Rechtsback is geen probleem, met Teze en Sambo (en de gehuurde Dest) zijn hier voldoende alternatieven. Wel moet het contract van Sambo met spoed verlengd worden. Centraal in de verdediging is Ramalho te oud, Boscagli niet genoeg voor het beoogde niveau en daarachter Obispo voorlopig geblesseerd. Doel is die eerste twee te slijten en te vervangen door jongere en betere spelers. De gehuurde Bella-Kotchap is een prima speler, maar helaas slechts voor een jaar gehuurd. Uit eigen jeugd wordt wel direct Emmanuel van de Blaak toegevoegd aan de selectie. Hij krijgt dit jaar de kans zich te laten zien in de voorbereiding. Daarnaast mist het team een goede linksback. Dest en Van Aanholt zijn gehuurd, Mauro Junior is al even geblesseerd. Hier moet met spoed versterking komen. Middenveld: In het nieuwe systeem dat ik dit seizoen wil spelen (waarover ik over enkele updates meer zal vertellen), is slechts ruimte voor 1 verdedigende middenvelder. Daarnaast spelen we met 4 (!) aanvallende middenvelders. Met Veerman en Schouten is de eerste positie prima bezet. Echter besluiten we ook direct toptalent Tygo Land door te schuiven. Hij kan ook op de aanvallende posities spelen en is toe aan meer uitdaging op de training. Voor de 4 aanvallende posities hebben we met Lang, Til, Lozano en de gehuurde Tillman al 4 ervaren spelers in huis. Dit wordt aangevuld met wederom enkele toptalenten uit eigen jeugd, namelijk Johan Bakayoko, Ismael Saibari, Isaac Babadi en (waarschijnlijk de meest verrassende naam) Jevon Simons. Voor Babadi geldt wel hetzelfde als Sambo: hij dient spoedig zijn aflopende contract te verlengen. Mocht hij dat doen dan zien we voor Babadi, evenals Bakayoko en Saibari wellicht dit seizoen al een basissplaats weggelegd. Spits: Als laatste hebben we nog de spitspositie. Met De Jong en Pepi hebben we twee goede spitsen in huis. Toch besluiten we direct Jason van Duiven door te schuiven. Ook van hem wordt ontzettend veel verwacht. Op deze manier hebben we de selectie al aardig ingevuld. Earnest wist wat hem te doen stond. Hij besloot in elk geval direct contact te leggen met de eerste keuze op linksback en met twee goede centrale verdedigers. Al voor de derde oefenwedstrijd hadden we onze eerste drie aankopen binnen. Van Juventus kwam de jonge centrale verdediger Dean Huijsen over. Met zijn 18 jaar zou hij wel eerst wedstrijden bij Jong PSV gaan spelen, maar we zien in hem een groot talent voor de toekomst en door zijn leeftijd zal hij over een paar jaar ook nog eens home-grown zijn. Een erg doordachte transfer dus. Kosten zo’n 4,6 miljoen Euro. De tweede centrale verdediger die kwam was Oumar Solet van Salzburg. Hij kost ons 10,5 miljoen Euro en moet de nieuwe leider worden in de defensie en was ondanks zijn pas 23 jaar al enkele jaren basisspeler bij de kampioen van Oostenrijk. Door zijn komst kon Ramalho vertrekken. Hij leverde met zijn eenjarig contract alsnog 3,4 miljoen Euro op. Dat geld werd direct gestoken in wat mij betreft de beste aankoop van deze periode: Valentin Barco. Deze pas 18-jarige linksback geldt als hét toptalent op zijn positie en komt over van Boca Juniors uit zijn geboorteland. Hij zal direct de onbetwiste linksback van ons elftal zijn en ook hij zal over drie jaar home-grown zijn. Barco was met 9,25 miljoen Euro niet goedkoop, maar bleek al snel elke Euro waard te zijn. Met deze aankopen gingen we vol goede moed richting de eerste officiële wedstrijd van het seizoen: Feyenoord-PSV om de Johan Cruijffschaal. De resultaten in de voorbereiding gaven ons tenminste wel een reden om optimistisch te zijn: Gaan we ons kwalificeren voor de Champions League? Wil je weten welke grote speler nog meer de overstap gaat maken naar PSV? Dat kun je snel lezen in: Update #3: Kampioenenbal of tranendal? Spoiler Mochten jullie nog vragen of opmerkingen hebben, voel vrij om deze te stellen. Wil je geen tag meer ontvangen dan laat het me maar weten! @Badmuts @keano77 @Jónstærke @Keeza @dimihuyghe @chrisje1993 @Marius @De Raam@Djurovski Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 1 maart Share Geplaatst 1 maart Mooie aanwinsten gehaald en de voorbereiding ziet er goed uit Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dimihuyghe Geplaatst 1 maart Share Geplaatst 1 maart goede en doelgerichte aankopen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
chrisje1993 Geplaatst 1 maart Share Geplaatst 1 maart Goede aankopen gehaald. Resultaten in de voorbereiding zijn goed. Ben wel benieuwd naar je tactiek. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten