Djurovski Geplaatst 22 januari Share Geplaatst 22 januari Toch her en der wat puntverlies maar wel 1e dat is en blijft het positieve Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lensherr Geplaatst 22 januari Share Geplaatst 22 januari Leuke Leuke update Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jónstærke Geplaatst 22 januari Auteur Share Geplaatst 22 januari #6 - NYHEDSKAVALKADE Na het drukke wedstrijdschema in september, krijgen we na onze eerstvolgende thuiswedstrijd tegen Næstved een welgekomen weekend rust alvorens we aan de voorbereiding voor het duel met titelconcurrent AC Horsens. Ik kreeg van de medische staf te horen dat Christian Bassogog en Rasmus Thelander - mits normaal verloop van hun herstel de komende dagen - zaterdag weer vatbaar zijn voor selectie. Dat stemt me gelukkig. Kampprogram oktober Een andere blijde mededeling die ik jullie mag verkondigen is de verlenging van het contract van onze eerste doelman Josip Posavec. Josip is bezig aan zijn tweede seizoen tussen onze palen en doet het vooralsnog meer dan behoorlijk. De goals die hij slikt zijn merendeels het gevolg van onze onmacht in het verdedigen van standaardsituaties. Dit seizoen wist hij al vier keer de nul te houden. Enkel Horsens-doelman Matej Delac (6) en Næstved-goalie Niklas Dannevang doen (5) beter. De in Varazdin geboren Kroaat is met zijn 27 jaar nog goed om een jaartje of twee door te gaan als onze nummer één vooraleer hij aan de kant zal moeten voor Deens jeugdinternational en AaB-jeugdproduct Bertil Gronkjær (16j). Volgens Stig zit er enorm veel potentie in die jongen. Ik ben benieuwd. Naast Josips' handtekening werd er ook nog een andere handtekening gezet in onze kantoren. Ville Koski is een 21-jarige Fin die op 5 januari 2024 transfervrij overkomt van FC Honka, de vijfde uit de Finse Veikkausliiga, waar zijn contract in december afliep. De U21-international werd door FC Honka-coach Vesa Vasara hoofdzakelijk gebruikt als voetballende centrale verdediger, maar kan ook uit de voeten als verdedigende middenvelder. Zijn veelzijdigheid is een extra reden waarom ik Julius (Nagel, Hoofd Scouting) en Ole Jann (Kappmeier, Directeur Voetbalzaken) aanspoorde om met hem aan tafel te gaan zitten. Vorige maand werd Ville nog speler van de maand in de Veikkausliiga. stats Ville Koski Tot zover het sportieve nieuws. Dat is echter niet alles wat ik te vertellen heb, want.. Marja heeft haar baliestage afgerond! Ze is nu een volwaardig advocaat en wordt morgen benoemd tot partner van het advocatenkantoor van haar tante. Deze nieuwe rol weerspiegelt niet alleen Marja's professionaliteit, maar ook haar toewijding aan het vak en de sterke banden binnen haar familie. Haar toewijding en harde werk zijn echt een grote inspiratiebron voor mezelf en vele anderen. Ik ben er zeker van dat ze een bloeiende toekomst tegemoet gaat in de juridische wereld. Tillykke, Marja! Jeg er stolt! Ole Spoiler Even het tempo wat opschroeven zodat ik in mijn save niet TE ver vooruitloop. @Bogatyr krijgt zijn langverwachte update: de onthulling van Marja! - Taglijst: @Willem@MNie@Bogatyr@Fantasy@De Raam@Glenn08@Marius@Lensherr @Tim Windt@Djurovski@Kyrill@Cervantes Wil je opgenomen/geschrapt worden in de taglijst, laat het even weten en we'll make it happen. - Reacties: @Kyrill: Meer dan een schooonheidsfoutje is het gelukkig niet inderdaad. @Tim Windt: Jup, de bedoeling is om niet meer van die eerste plek af te gaan. @Willem: Jup, dat is em! @Djurovski: Idd, maar we staan nog steeds aan de leiding, daar moeten we blijven! @Lensherr: Thanks man Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 22 januari Share Geplaatst 22 januari (bewerkt) Niet foutloos, maar wel op kop. De voorsprong is nog gering, maar wie weet kan je die nog uitbouwen. Bovendien viel die nederlaag te relativeren, want zonder die zware bekerpartij had je misschien wel gewoon drie punten gepakt. En dat je die bekerpartij kon winnen zorgt ook weer net voor een extra hoogtepunt ook natuurlijk. Edit: Marja ziet er er trouwens helemaal uit zoals je van een strenge advocate zou verwachten 22 januari bewerkt door Marius Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 22 januari Share Geplaatst 22 januari Leuke en geinige update Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bogatyr Geplaatst 22 januari Share Geplaatst 22 januari Marja wat een bloedmooie vrouw. De rest van de update doet er even niet meer toe. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jónstærke Geplaatst 23 januari Auteur Share Geplaatst 23 januari (bewerkt) #7 - TILLYKE MED FØDSELSDAGEN, OLE! We schrijven 30.10.2023. Tijd om na een werkelijk fan-tas-tisch verjaardagsweekend terug te blikken op de zo goed als afgelopen maand. Oktober bracht veel. Ik liet jullie al weten dat Marja eerder deze maand geslaagd was voor haar baliestage en zich had ingekocht bij haar tante. Haar eerste weken als partner in het kantoor verliepen goed. Privé was er geen vuiltje aan de lucht. Sportief gezien was het uitkijken naar onze reactie na het kansloze 2-0 verlies op Hobro IK. Met drie top-5 ploegen op het programma moesten we aan de bak. Het ging ons voor de wind. Op speeldag 12 namen we moeiteloos afstand van Næstved. Voor 71% van de partij hadden we de bal binnen onze rangen. Ondanks ons overwicht vanaf minuut één, duurde het toch een ruim half uur vooraleer de 1-0 voorsprong op het bord kwam. OH Leuven-huurling Emmanuel Toku sneed vanop zijn rechterflank naar binnen en vond met een lage schuiver de verste benedenhoek. Even voor het rustsignaal probeerde Toku het opnieuw op quasi exact dezelfde wijze. Zijn schot werd nog geparreerd door Dannevang, maar onze kapitein Lucas Andersen was goed gevolgd om de 2-0 tegen de netten te jagen. Op het uur was het tijd voor de comeback van Christian Bassogog. Hij had het moeilijk om meteen zijn stempel te drukken, maar ik ben ervan overtuigd dat hij er binnen been paar weken weer helemaal terug staat. Ook Rasmus Thelander maakte zijn wederoptreden. Vervolgens was er de verplaatsing naar titelconcurrent en nummer twee in de stand AC Horsens. Ik moest knopen doorhakken. Ik besloot om Toku de voorkeur te geven op Bassogog en dat loonde. Na een minuut of tien zette hij een mooie actie in en na het passeren van twee verdedigers hield hij het overzicht. Hij legde de bal terug op de aan de zestien vrijstaande Diego Caballo. Onze Spaanse linksback twijfelde niet en schoot snoeihard de 0-1 tegen de touwen. De thuisploeg kon ons weinig weerwerk bieden, getuige onder meer het feit dat ze over de gehele wedstrijd maar één schot tussen de palen lieten noteren. De 0-2 na een mooie solo van onze 18-jarige spits Oliver Ross in minuut 22 zorgde ervoor dat we met een goed gevoel konden gaan rusten. Tijdens de rust gaven beide doelpuntenmakers aan met lichte pijntjes te kampen. Ik nam geen risico en bracht Bassogog en Ahlmann in hun plaats. De tweede helft deden we het wat rustiger aan. Josip (Posavec) moest zich één keer helemaal uitstrekken om de doorgebroken Nehme van de aansluitingstreffer te houden en deed dat voortreffelijk. 0-2 was de eindstand. We namen afstand van onze eerste belager. Juan José Infante komt transfervrij over nadat zijn contract bij Platense (ARG) was afgelopen. Na de nodige medische screenings bleek het dan toch om meer dan een klein pijntje te gaan bij Diego (Caballo). Een scheurtje in de kuitspier was het verdict: 4-5 weken buiten strijd. Gelukkig zaten ze bij ons wervingsteam niet stil en was er al enige tijd contact met de transfervrije Juan José Infante (ARG, 27, linksback). Met een nakend vertrek van Jakob Ahlmann aanstaande, werd er gezocht naar defensieve versterking. Jakob maakte deel uit van het Aalborg-team dat in 2013/2014 de Deense dubbel pakte en scoorde zelfs de 3-1 in de met 4-2 gewonnen DBU-Pokalenfinale tegen FC Kopenhagen. Op dit moment speelt hij veel minder en hij wil op 32-jarige leeftijd zijn schoenen nog niet aan de haak hangen. Wie zijn wij om hem dan hier te houden? Eergisteren stond de wedstrijd tegen de derde in de stand, FC Frederica op het programma. Ik gaf Bassogog voor het eerst weer een basisplaats en ook nieuwkomer Infante liet ik ondanks amper 2 volledige trainingsdagen aan de aftrap verschijnen. Voorts gaf ik ook Odada de voorkeur op de laatste tijd iet wat tegenvallende Daniel Ask. Alle keuzes draaiden goed uit. Met 3 prachtgoals gescoord door Infanté en Odada (2x) beloonden we ons zelf voor de controle die we ook deze partij weer hadden. De 3-0 overwinning was een mooi vroeg verjaardagscadeau. Door ons foutloze parcours in oktober pronkten we soeverein op plek 1. De voorsprong op eerste achtervolger AC Horsens bedraagt 6 punten. Bekijk hier de drie geweldige doelpunten uit de wedstrijd tegen FC Frederica. Stilling Wat de overwinning tegen FC Frederica minstens dubbel zo mooi maakte was dat mijn familie en schoonfamilie in de tribune zaten. Marja is niet zo van het voetbal, maar voor mijn verjaardag wou ze wel een uitzondering maken. Maar volgens mij woog het feit dat er na de wedstrijd een kleine after party was in de VIP ook wel door in haar beslissing. Na een goed anderhalf uur in de VIP, gingen we met mijn ouders, haar ouders, haar zus en broer en hun partners gezellig een hapje eten in een restaurantje in de Aalborgse haven. Heel laat maakten we het niet. Enerzijds omdat ik gefocust wou blijven, want binnen twee dagen starten we op de club immers aan de voorbereiding van ons bekerduel tegen Randers FC. En anderzijds omdat Marja een verrassing gepland had voor morgenvroeg. Klokslag 23u waren Marja en ik thuis. We waren moe en kropen ons bed in. De ochtend erna werd ik wakker van het geroezemoes in onze keuken en merkte ik op dat Marja al langs me uit bed was geslopen. Ik trok mijn dikke geruite pyjamabroek aan en wandelde op mijn slippers de trap af richting de eetkamer. Daar stond een volledig ontbijtbuffet klaar om door een heel leger vrienden en familie aangevallen te worden. Iedereen die ik er bij wou hebben was er. Ook mijn beste vrienden uit de staf (Simon, Stig, Jesper en Rasmus) waren present. Samen genoten we van al het lekkers dat Marja samen met mijn moeder was gaan uithalen bij de lokale bakker en slager. Toen iedereen rond de middag terug naar huis vertrok, maakten Marja en ik ons klaar om een wandeling te maken en het eten van voormiddag wat te laten zakken. Omdat ik nog nooit in de zoo van Aalborg was geweest en het ook voor Marja al lang geleden was besloten we om een omweggetje te maken en de dieren goeiedag te gaan zeggen. Na een sociaal drukke voormiddag was het fijn om met z'n twee er even tussenuit te zijn en te genieten van elkaar en de rust die de dieren in de zoo ons gaven. Het was al 19u toen we terug thuis kwamen. We bestelden een pizza bij de Italiaan een straat verder van hier en keken een aantal afleveringen Friends die we elk al minstens 3x gezien hadden. Ik kreeg flashbacks naar het begin van onze relatie, in Londen. Blij dat ik toen boos was en mijn valiezen gepakt heb in Kopenhagen (zie deel II - KØBENHAVN, laatste alinea). Nog een bedankje aan het adres van de Jyllands-Posten fotograaf die mij en Marja spotte in Aalborg Zoo! Mijn complimenten, Ole Spoiler - Taglijst: @Willem@MNie@Bogatyr@Fantasy@De Raam@Glenn08@Marius@Lensherr @Tim Windt@Djurovski@Kyrill@Cervantes Wil je opgenomen/geschrapt worden in de taglijst, laat het even weten en we'll make it happen. - Reacties: @Marius: Jup er waren verzachtende omstandigheden. Nu de kloof toch al wat groter gemaakt! @Kyrill: Thanks man! @Bogatyr: hahaha 23 januari bewerkt door JoonsterkeBE Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jónstærke Geplaatst 23 januari Auteur Share Geplaatst 23 januari Sebastian Otoa is Vesttribunens’ Månedens Spiller van de afgelopen maand. De 19-jarige centrale verdedigers speelt al het hele seizoen zeer degelijk (avg. Rating 7.16) en had ook een grote bijdrage in de drie clean sheets van deze maand. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 23 januari Share Geplaatst 23 januari Stevige resultaten tegen andere hoogvliegers. De vogel bovenaan lijkt daardoor gaan vliegen. Misschien ligt er dan zelfs wel een kansje om nog wat meer te gaan focussen op de beker? Al laat het eerstvolgende bekerduel natuurlijk al niet lang op zicht wachten. Mooi buitenkansje ook dat je daar gratis kon oppikken! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tim Windt Geplaatst 23 januari Share Geplaatst 23 januari 3 overwinningen een drie keer de 0, perfectie noemen we dat. Ook een leuke speler transfervrij kunnen oppikken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jónstærke Geplaatst 24 januari Auteur Share Geplaatst 24 januari (bewerkt) #8 - FREM MOD KVARTFINALEN! Een bekerclash tegen Superliga-subtopper Randers FC. Dat was mijn eerste wedstrijd in mijn éénendertigste levensjaar. Randers FC was er net als ons op gebrand om te winnen, des te meer omdat FC Kopenhagen er in het eigen Parken niet in slaagde om afstand te nemen van Aarhus GF. Na 120 minuten was er nog geen winnaar. In de strafschoppenserie kroonde de 18-jarige Julius Beck zich tot held van de bezoekers door de beslissende strafschop voorbij Grabara te schieten. De weg naar de finale ligt dus open voor ploegen als Nordsjælland en Midtjylland. Donderdag 02.11.2023, 18u30 Doelpuntenmakers: M. Widell (34'), E. Toku (69') - Wedstrijdstatistieken Ik voerde weinig wijzigingen door aan mijn basiself t.o.v. van de 3-0 winst in de competitie tegen FC Frederica. Rody De Boer is onze vaste bekerdoelman en stond ook tegen Randers FC tussen de palen. In een uitverkocht Portland Park zagen de fans ons het eerste kwartier echt afzien. Deens toptalent Filip Bundgaard was alomtegenwoordig en dook in elke ruimte die er te vinden was tussen ons middenveld en defensie. Even leek hij de 0-1 te scoren, maar zijn doelpunt werd wegens nipt buitenspel afgekeurd.. Randers begon verschroeiend en wij kwamen overal te laat, de ruimtes waren te groot, er werd verkeerd drukgezet op bepaalde spelers,... Kortom het zou de verkeerde kant opgaan als Jesper (Vingaard, assistent-manager) en ikzelf niet snel ingrepen. Om de ruimtes voor Bundgaard kleiner te maken, besloten we om in een midden blok te spelen en lieten we onze CVM Malthe (Højholt) iets minder vrij in zijn rol. We lieten hun flankaanvaller Bolkan Nordli harder aan te pakken en te dwingen naar zijn mindere linker. De weerslag van onze tactische aanpassingen was meteen zichtbaar. We kwamen in de wedstrijd en namen de controle na een tijdje zelfs over. Omdat we steeds meer aan voetballen kwamen, kwam ook Melker (Widell) beter in zijn spel. Na een dubbel één-tweetje met Malthe, kon hij ons van net binnen de zestien overhoeks op voorsprong trappen. Dichter dan een kopkans van Andersson op hoekschop kwam Randers niet bij de gelijkmaker in de eerste 45 minuten. Na rust begon Randers met meer drang naar voren dan voorheen. De Boer bracht tot tweemaal toe redding op afstandschoten van Bundgaard en Egho. De wedstrijd was in evenwicht. Niet dat er extreem veel kansen werden gecreëerd, maar het tempo zat er wel in. Halverwege tweede helft vertraagden we het tempo een beetje en monopoliseerden we de bal. Alles verliep volgens plan. We gaven weinig weg en als invaller Toku in minuut 69 dan ook nog eens de 2-0 tegen de netten jaagt, wist ik ergens al wel dat wij dit niet meer gingen weggeven als we ons aan onze taken hielden. De zege kwam niet meer in gevaar. Na een sterke collectieve prestatie tegen de vierde uit de Superliga hebben we een ticket voor de kwartfinale beet. Vandaag werden de kwartfinales geloot. In een dubbele confrontatie nemen we het op tegen de ploeg die FC Kopenhagen er uit knikkerde, Aarhus GF. Beginnen doen we thuis op dinsdag 05.12.2023 en vijf dagen later, op zondag 10.12.2023, maken we de verplaatsing naar Aarhus. Reeksgenoot HB Køge geeft Viborg FF partij. In de overige twee kwartfinales staan misschien wel de - op papier - vier sterkste overblijvers in de DBU Pokalen tegenover elkaar. Silkeborg IF ontmoet Brøndby terwijl FC Midtjylland de degens kruist met FC Nordsjælland. Benieuwd wat dat allemaal gaat geven! Tot slot kijk ik nog even vooruit naar wat de komende maanden ons nog te bieden hebben alvorens het Deense voetbal in winterslaap gaat. In de NordicBet Liga staan er nog vier relatief makkelijke wedstrijden op het menu tegen de nummers 9 tot en met 12 (laatst) op de ranglijst. Kolding IF mag zich aan een warm welkom verwachten nadat ze ons in augustus onze eerste nederlaag aansmeerden. Na deze vier competitiewedstrijden gaan we er tegen Aarhus GF alles aan doen om ook in april nog steeds bekervoetbal te mogen spelen. Indtil næste gang, Ole Spoiler - Taglijst: @Willem@MNie@Bogatyr@Fantasy@De Raam@Glenn08@Marius@Lensherr @Tim Windt@Djurovski@Kyrill@Cervantes Wil je opgenomen/geschrapt worden in de taglijst, laat het even weten en we'll make it happen. - Reacties: @Marius: We kunnen ons nog verder focussen op de beker!! Al krijgen we met Aarhus GF nu wel een nog net iets sterkere tegenstander voorgeschoteld. @Tim Windt: Ja, Infante is echt een toppertje. Gelijkaardig type als Caballo, dus kunnen elkaar fijn afwisselen. 24 januari bewerkt door JoonsterkeBE Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 24 januari Share Geplaatst 24 januari De vorige update gemist sorry. Die ziet erg goed en tof uit, deze vind ik beetje verwarrend sorry, zo te zien ben je dus door in de beker iig. Mooizo. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tim Windt Geplaatst 24 januari Share Geplaatst 24 januari Keurig door in de beker! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 24 januari Share Geplaatst 24 januari Lekker toch om een ploeg vanop het hoogste niveau eruit te knikkeren! Vooral omdat je er zelf een groot aandeel in had door tactisch in te grijpen. Voor het vervolg is het eigenlijk wel jammer dat er nu ook een return volgt. Als 'kleinere' ploeg ben je dan op papier altijd in het nadeel. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bogatyr Geplaatst 24 januari Share Geplaatst 24 januari (bewerkt) 2 uur geleden zei Kyrill: De vorige update gemist sorry. Die ziet erg goed en tof uit, deze vind ik beetje verwarrend sorry, zo te zien ben je dus door in de beker iig. Mooizo. Wat is hier verwarrend aan? Propere update @JoonsterkeBE Hopelijk kan je in de beker all the way gaan. 24 januari bewerkt door Bogatyr Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 24 januari Share Geplaatst 24 januari 4 minuten geleden zei Bogatyr: Wat is hier verwarrend aan? Propere update @JoonsterkeBE Hopelijk kan je in de beker all the way gaan. Ik was in de war omdat de tekst over ander duel ging, en het plaatje over zijn bekerduel ging die hij won. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jónstærke Geplaatst 25 januari Auteur Share Geplaatst 25 januari (bewerkt) #9 - SIKKER PÅ OPRYKNINGSRUNDEN Met nog 4 wedstrijden in de reguliere competitie te gaan, hebben we ons op speeldag 17 al veilig gesteld van een plek in de promotie play-offs. Ook AC Horsens heeft zich al verzekerd van deelname aan de promotiestrijd. Nu ja 'strijd' na afloop van het reguliere seizoen (16 maart 2024) hoop ik al een kloof van 10 punten te hebben op Horsens. Gezien ons resterende speelschema moet dat zeker lukken. Stilling November aftrappen deden we op het veld van Boldklubben af 1893. Na een kwartier stonden we al comfortabel 0-2 voor dankzij Lucas (Andersen) en Toku. Oli (Ross) maakte er op assist van Melker (Widell) vlak na rust 0-3. We waanden ons zegezeker en de concentratie ebte wat weg waardoor het nog onnodig spannend werd. Gelukkig kwam de 2-3 van Mathys te laat. We wonnen met 2-3. Vervolgens kwam Kolding IF op bezoek in ons Portland Park. We hadden wat recht te zetten na ons puntenverlies in de heenronde. Het liep niet van een leien dakje, maar dankzij opnieuw Andersen en Toku trokken we aan het langste eind. Ondanks het feit dat we quasi continu de bal in ons bezit hadden, kwamen we maar moeilijk tot kansen tegen het goed georganiseerde Kolding. Ze liggen ons gewoon niet als tegenstander.. Maar soit, we winnen, drie punten zijn drie punten. Op 11.11.2023 trokken we naar de nummer laatst in de stand, HB Køge. Bij winst waren we zeker van kwalificatie voor de promotieronde. Køge's nieuwe coach Jonas Dal probeerde te verrassen door met een aanvallende 4-3-3 formatie te starten. Dat pakte echter niet goed uit. Al na twee minuten kon Christian (Bassogog) ons op voorsprong trappen na een blunder in hun defensie. In de extra tijd van de eerste helft beloonde Widell onze dominantie met de 0-2. Uiteindelijk werd het nog 0-4 dankzij Andersen en Toku in een partij waarin Køge weinig in de pap te brokken had. Gisteren ontvingen we Hillerød. Ik gaf Odada de voorkeur op Ask, Skjelbred op Højholt en Caballo speelde voor het eerst weer sinds zijn blessure. Diego (Caballo) en Richard (Odada) bedankten door 4 goals voor hun rekening te nemen in een gemakkelijke zege, waarin de enige tegenkans een doelpunt werd. Ook Christian (Bassogog) lijkt de weg richting de goal weer gevonden te hebben. Genoeg vertrouwen getankt voor de dubbele confrontatie me Aarhus GF in de DBU Pokalen van overmorgen denk ik dan. Op rechtsback Kasper Jørgensen na, beschik ik over een voltallige kern. Ben benieuwd naar de opkomst, de geruchten doen de ronde dat we voor een uitverkocht Portland Park gaan spelen. Dat kan zeker meespelen in een bekerwedstrijd als deze. Op Marja's steun vanuit de tribune zal ik niet kunnen rekenen. Ze zijn op kantoor bezig met zaak waar tamelijk veel tijd in kruipt. Ze is de laatste tijd moeilijk aanspreekbaar, maar dat hoort er bij zeker? In elk geval heeft zij binnen twee weken ook gewoon een drietal weken verlof. Dan hebben we weer wat meer tijd voor elkaar. Ook mama en papa gaan er niet zijn. Zij vertrekken morgenochtend richting Malaga en blijven daar de hele maand december en de eerste week van januari. Daags voor kerstavond reizen Marja en ik samen haar familie ook af naar Malaga om er met onze ouders samen kerst te vieren. Nieuwjaar vieren we dan weer in Dubai samen met Simon (Enevoldsen, fysiotherapeut) en Jesper (Vingaard, assistent manager) en hun partners Elsa en Lone. Maar, eerst nog een week 100 % concentratie voor we de riem even afleggen, Ole Spoiler - Taglijst: @Willem@MNie@Bogatyr@Fantasy@De Raam@Glenn08@Marius@Lensherr @Tim Windt@Djurovski@Kyrill@Cervantes Wil je opgenomen/geschrapt worden in de taglijst, laat het even weten en we'll make it happen. - Reacties: @Kyrill: No problemo makker! Snap je verwarring ergens wel hoor. Komt goed! @Tim Windt: Zeeeeker, ready voor Aarhus? @Marius: Ja, altijd fijn. Klopt wel wat je zegt van die dubbele wedstrijden, vaak zijn de grotere clubs toch wel minstens 1 vd 2 keer op de afspraak. @Bogatyr: Thanks man! Dan moeten we eerst voorbij Aarhus GF, geen al te makkelijke opgave! Vesttribunen's Månedens Spiller van november is Emmanuel Toku. De snelle flankaanvaller was in alle 4 de wedstrijden in november trefzeker*. Voor een prijs van € 950.000 is hij aan het eind van het seizoen over te nemen van Oud-Heverlee Leuven. Het overwegen waard, toch? * De wedstrijd tegen Hillerød speelde zich af in december. De eerste wedstrijd van november was de bekerwedstrijd tegen Randers FC waarin Toku het tweede doelpunt scoorde. 26 januari bewerkt door JoonsterkeBE Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 25 januari Share Geplaatst 25 januari Altijd lekker zo'n reeksje! Al is het in de competitie misschien niet meer zo verrassend. Ik zie niet in wie in staat is om je van de titel te houden op deze manier. Uitkijken natuurlijk vooral naar die bekertreffens. Hopelijk willen de spelers ook nog even knallen alvorens die riem er af mag. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 25 januari Share Geplaatst 25 januari Gaat erg goed Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jónstærke Geplaatst 26 januari Auteur Share Geplaatst 26 januari #10 - AALBORGS DBU-POKALEN-EVENTYR ENDER I AARHUS Ons bekeravontuur zit erop. Over twee duels verliezen we met 3-5 tegen subtopper Aarhus GF. Ik probeer de twee wedstrijden een beetje te beschrijven voor jullie, maar heb het moeilijk. Ben pas terug thuis en de teleurstelling is nog vers. Resultater kvartfinalerne Portlank Park zat vol voor de heenwedstrijd tegen Aarhus GF in de DBU Pokalen. We kenden een moeilijk begin tegen een scherp startend Aarhus. de continue rushes van linksback Eric Andre Kahl waren moeilijk op te vangen. Na een kwartier keken we ongelukkig tegen een achterstand aan nadat een hoekschop tegen de knie van Oliver (Ross) belande en zo in ons doel eindigde. Gelukkig konden we meteen na die opdoffer de bordjes weer in evenwicht hangen door een prachtige uithaal van Malthe Højholt na een mooie combinatie over links tussen Ross en Bassogog. We leken het evenwicht in de wedstrijd te herstellen en toen Nicolai Poulsen rood onder de neus geduwd kreeg door scheidsrechter Krogh, probeerden we de wedstrijd in handen te nemen. In balbezitpercentage lukte dat, maar echt tot groot gevaar kwamen we niet. Het waren de bezoekers die scoorden op vrije trap via Mads Madsen. Bij de rust keken we tegen een 1-2 achterstand aan. Met de nodige tactische aanpassingen en de inbreng van Toku voor Ross startten we aan de tweede helft. We hadden de partij voor het eerst echt onder controle en dat restulteerde op het uur in de gelijkmaker van de ingevallen Toku. Aarhus-coach Rösler probeerde met enkele wissels wat terug te doen in de wedstrijd. Vooral de inbreng van Mikkel Duelund zorgde voor de nodige problemen voor onze defensie. Zelfs met 10, was Aarhus met momenten levensgevaarlijk. Toch waren wij het die zo'n tien minuten voor tijd op 3-2 voorsprong kwamen na een mooi uitgespeelde aanval en dito afwerking van Melker Widell. Ik bracht met Skjelbred de nodige ervaring op het veld om de 3-2 winst over de streep te trekken. Maar amper 2 minuten na ons doelpunt, stond het alweer gelijk. Rody De boer, twee bekerduels geleden nog de held in de strafschoppenserie tegen Odense, gaat individueel in de fout en een topper als Mikkel Duelund straft zijn flater af. Mikkel Duelund was tweemaal een klasse te sterk voor ons. Zo was er in de terugwedstrijd op Aarhus nog alles voor te spelen. Nog één keer knallen dacht ik. De Boer zette ik na z'n flater uit de heenwedstrijd uit de ploeg. Josip (Posavec) stond tussen de palen. In een sneeuwachtig Ceres Park liet de thuisploeg al meteen merken dat we op ons allerbest moesten zijn om nog kans te maken op kwalificatie voor de halve finales van de DBU-Pokalen. Het wedstrijdbegin was nerveus, hevig en het tempo lag hoog. Meer dan af en toe eens counteren konden we niet. Niet mijn stijl. Ik had het moeilijk om ons aan te passen aan de fysieke sterkte van Aarhus. Ik hou ervan om de bal te hebben en die hadden we vandaag niet. De laatste 20 minuten van de eerste helft kregen we kans na kans tegen. We probeerden Duelund (vandaag in de basis) uit de wedstrijd te houden, maar er leek geen beginnen aan. Højholt had het enorm moeilijk om zijn stempel te drukken en weerwerk te bieden vandaag. Bij rust mochten we Posavec om onze knieën bedanken dat het nog 0-0 stond. Onze Kroatische nummer 1 keepte een toppartij. Tijdens rust probeerde ik de jongens wat moed in de praten. Het kon niet dat Aarhus dit twee helfden kon brengen. Ik haalde Ross en Pedersen naar de kant voor Ask en Thelander en veranderde lichtjes van speelstijl. Andersen schoof van het centrum naar zijn vertrouwde linkerflank en Bassogog werd onze diepste man. We kwamen er in de eerste vijf minuten tweemaal goed uit en raakten via Ask zelfs het doelhout. Even was er weer geloof. Heel even, want in minuut 52 komen we op achterstand doordat Kramer de bal slecht ontzet en tegen Thelander trapt waarna de bal in de voeten komt van Janni Serra. De duitse goalgetter maakte er zonder genade 1-0 van. Volledig terecht gelet op het matchverloop van de hele partij. Tuurlijk, dat is zo, maar we leken juist iets te kunnen terugdoen... Klote. Aarhus nam de partij vast en liet niet meer lost. Duelund deed de boeken volledig dicht met een uithaal vanop 20 meter die los in de rechterwinkelhaak vloog. We verloren met 2-0. We zijn op onze plaats gezet door een blijkbaar veel betere tegenstander.. Ik weet ook wel dat onze kern nog stappen moet zetten en niet zo goed is als die van Aarhus GF maar toch weegt de uitschakeling als een loden last op mijn schouders. Als eindverantwoordelijke voel ik me eenzamer dan ooit tevoren. De stilte in de kleedkamer na de wedstrijd weerspiegelt mijn innerlijke strijd en onmacht. Het voelt alsof ik de last van de nederlaag alleen draag. Het was moeilijk om mijn emoties te scheiden van mijn rol als coach om de teamspirit er proberen in te houden in de kleedkamer daarstraks. Vanavond voel ik me eenzaam en de onmacht lijkt grenzeloos. Marja ligt al in bed en ik ga ze ook niet meer wakker maken. Ze heeft genoeg aan haar hoofd. Ik ga slapen. Ole Spoiler Posttempo wordt dit weekend opgeschroefd naar 2 posts/dag (vanaf vandaag). - Taglijst: @Willem@MNie@Bogatyr@Fantasy@De Raam@Glenn08@Marius@Lensherr @Tim Windt@Djurovski@Kyrill@Cervantes Wil je opgenomen/geschrapt worden in de taglijst, laat het even weten en we'll make it happen. - Reacties: @Marius: Helaas verliep het niet als gehoopt. Geen schande, maar stiekem hoop je toch op meer.. @Kyrill: Thanks man! Vesttribunen's Månedens Spiller van december is Richard Odada. De Keniaanse huurling van Philadelphia scoorde een hattrick in de wedstrijd tegen FC Hillerød. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 26 januari Share Geplaatst 26 januari Kan gebeuren dat je uit beker vliegt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 26 januari Share Geplaatst 26 januari Een winnaarsmentaliteit maakt het altijd moeilijk om met een nederlaag om te gaan. En dat is wat ik hier tussen de lijntjes toch wel lees wanneer je verwijst naar dat verantwoordelijkheidsgevoel. Niet getreurd echter zou ik zeggen. Deze bekeruitschakeling valt perfect te kaderen, al snap ik dat er na die heenwedstrijd tegen 10 man misschien wel het gevoel was dat er meer kansen waren. Even uitblazen nu! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FlyD Geplaatst 26 januari Share Geplaatst 26 januari Tokuuuuuuuu! Leuk om te volgen. Mooie club en mooie prestaties! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bogatyr Geplaatst 26 januari Share Geplaatst 26 januari Leuke transfer met een Belgische toets. Jammer van de beker maar het leven van een voetbalteam is niet altijd rozengeur en maneschijn. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 26 januari Share Geplaatst 26 januari Zonde van de beker maar goed zo verrassend is dat ook weer niet. In de competitie ga je erg lekker Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten