Jónstærke Geplaatst 19 januari Share Geplaatst 19 januari (bewerkt) Quelle équipe ! Jammer van het verlies in dat stinkstadion tegen Napels, maar op dat niveau kan het nog niet altijd raak zijn! 19 januari bewerkt door JoonsterkeBE Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aaron21 Geplaatst 19 januari Share Geplaatst 19 januari Je hebt een knappe selectie op poten gezet met voldoende Belgen! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 19 januari Share Geplaatst 19 januari In eigen land zit je al in een luxepositie. In Europa loop je tegen een onverwacht zware nederlaag, toch als CL-winnaar. Vooruit loop en doemdenken hoeft natuurlijk niet maar als je zou verliezen van zowel Bayern als Barcelona, wat eigenlijk de doodnormaalste zaak van de wereld zou zijn, en toch alle andere wedstrijden wint, kan je zo maar naast de top 8 grijpen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dimihuyghe Geplaatst 19 januari Share Geplaatst 19 januari competitie loopt het zeer vlot. Na lange tijd nog eens een nederlaag in de CL, maar de eerste ronde is minder zwaar dan vorig siezoen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lensherr Geplaatst 19 januari Auteur Share Geplaatst 19 januari We zitten al pagina op 9 in deze novelle en het voelt nog altijd als gisteren toen ik van start ging. Het is enorm leuk om mijn belevenissen op deze manier met jullie te delen. Daarmee gaan we vandaag ook verder met een nieuwe maand. Oktober bezorgde ons weer heel wat overwinningen maar ook tegelijkertijd levenslessen. We voetballen bijna iedereen van het Brugs matje in de Belgische competitie, toch verloopt het naar mijn gevoel moeizamer dan vroeger. De nederlaag tegen KV Mechelen kwam dan ook niet geheel onverwacht. Die wedstrijd deed bij mij toch even een belletje rinkelen en zijn we achteraf op een andere manier gaan voetballen. In het eerste seizoen stapte ik af van mijn libero en vormde hem om naar een voetballende verdediger. Nu heb ik dat terug aangepast maar heb ik mijn wijde centrale verdedigers omgezet naar twee voetballende verdedigers en met resultaat. Na die vervelende nederlaag wonnen we de lastige trip naar het Luikse en domineerden we als vanouds de laatste wedstrijd tegen Union SG op bezoek in het Lotto Park. Soms moet je die tactische kleine wijziging doorvoeren want door je eigen successen gaan de tegenstanders je ook anders beoordelen. We zijn ondertussen niet meer het oude La Gantoise en dat merk je aan alles. Ondanks onze eerste nederlaag kan Club Brugge nog steeds geen vat krijgen op onze leidersplaats. Na 11 wedstrijden staan we nog steeds flink aan de leiding met een doelsaldo om van te smullen. Van de andere topclubs is momenteel zelfs geen spoor meer van te bekennen. Wat is onze Buffalo @Aaron21 toch een gelukzak dit seizoen of juist niet. Door de verbouwingen is die genoodzaakt om met een goed zakje friet in de kille tribunes van Jan Breydel door te brengen en als het regent zijn de frietjes ook nog eens nat. Na de pandoering tegen Napoli was het aan ons om op bezoek bij Bayern Munchen te laten zien dat onze Europese titel van vorig seizoen geen toeval was. Hier waren we terug op de afspraak. Mijn jongens haalden terug hun oude niveau en we domineerden zelfs op het veld van de Duitse landskampioen. Samu liet in de 69ste minuut het netje trillen. Helaas was die dekselse Harry Kane er nog om een slotoffensief van Bayern te verzilveren. Helaas een gelijkspelletje maar daar kon ik wel mee leven op bezoek bij zo een grootmacht. ---------------------------------------------------------------------- ---------------------------------------------------------------------- De eerste nationale selectie maken van een land voelt altijd een beetje als de eerste schooldag. Iedereen wacht met spanning op de nieuwe namen en methoden van de volgende leermeester. Er is wel al één zekerheid. Dit USA zal dominanter voor de dag komen en de groep voetballers waar ik uit kon kiezen bevatten die kwaliteiten om deze manier van voetballen uit te voeren. Of ik voor verrassingen heb gezorgd tijdens mijn eerste selectie? Dat weet ik eigenlijk niet. Ik ben gewoon resoluut geweest en gekozen voor de beste spelers die de rollen kunnen bekleden binnen mijn formatie. Of daar na deze periode verandering in gaat komen? Alles zal afhangen van de eerste indruk die we zullen maken in de twee duels tegen Costa Rica voor de NA Nations League. Doelmannen: Slonina (Chelsea), Kochen (Chicago Fire), Vegas (SJ Earthquakes) Verdedigers: Scally (Gladbach), Che (Leeds Utd), Carter-Vickers (Celtic), Otasowie (Club Brugge), Richards (Feyenoord), Lund (Leicester), Robinson (Fulham) Middenvelders: Maloney (Heidenheim), Musah (Juventus), Adams (Bournemouth), McKennie (Juventus), Tessmann (Columbus Crew), Cremaschi (Inter Miami), Reynoso (Minnesota Utd), Reyna (Borussia Dortmund) Aanvallers: Booth (FC Bayern), Tillman (Union Berlin), Pulisic (AC Milan), Balogun (AS Monaco), Sargent (Norwich City) Vermoedelijke basisploeg USA @Bogatyr @Marius @DemoN @Djurovski @MNie @Aaron21@chrisje1993 @Glenn08 @KayDeManaager @ivago @dimihuyghe @Cervantes @Satioz @Kyrill @Tim Windt @FlyD @JoonsterkeBE Bedankt voor de motiverende reacties. De resultaten verlopen inderdaad lekker toch was ik niet geheel tevreden dus heb ik wat aangepast. Perfectie bestaat niet. Inderdaad @FlyD een 433 is een uitstekend systeem toch is een formatie maar een basis om uit te vertrekken in transitie kan je hetzelfde resultaat behalen vanuit een 433 als bij een 5212. Bij deze een screen van Debondt die toch wel de nodige minuten maakt. Spoiler Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bogatyr Geplaatst 19 januari Share Geplaatst 19 januari Vrij logische nederlaag tegen KV Mechelen aangezien dit toch de beste en mooiste club van België is. Voor de rest mag je niet klagen in de competitie want er is helemaal geen tegenstand. Gent is ondertussen het nieuwe Bayern van België aan het worden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 19 januari Share Geplaatst 19 januari Hoe kunt gij , nou bij Mechelen uit verliezen... Verder gaat het erg goed en lekkar Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jónstærke Geplaatst 19 januari Share Geplaatst 19 januari Gek puntenverlies achter de kazerne als Belgische gigant.. 1-1 op het veld van Bayern is dan wel weer een uitstekend resultaat! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aaron21 Geplaatst 19 januari Share Geplaatst 19 januari Verliezen van een grijze muis als Mechelen, tsja. Leuke selectie met de VS en logische tactiek. Ben benieuwd wat je klaarspeelt met hen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 19 januari Share Geplaatst 19 januari Een keertje verliezen kan altijd. Met 12 uit 13 oogt het rapport immers nog steeds meer dan goed! Ook een gelijkspel bij Bayern kan je als uitstekend bestempelen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 19 januari Share Geplaatst 19 januari Mooi uitstapje erbij met Team USA. Morgan is wel een mooie verschijning idd. Nationaal ga je ook weer erg lekker Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dimihuyghe Geplaatst 20 januari Share Geplaatst 20 januari het blijft vlot gaan ondanks de nederlaag tegen KV Mechelen, ik ben benieuwd naar de eerste resultaten van USA Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Cervantes Geplaatst 20 januari Share Geplaatst 20 januari Niet ongeslagen in België, schande! Europees af en toe een kleine hapering, maar het is nog steeds mogelijk om Europees te tussenronde te vermijden. Ik ben benieuwd of het ook bij de Verenigde Staten gaat lukken om jouw trainerskwaliteiten te etaleren. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lensherr Geplaatst 20 januari Auteur Share Geplaatst 20 januari We zijn in topvorm en dat uit zich in de resultaten van de competitie ondanks het rouleren met het oog op de Champions League. De tactische aanpassing waar ik het in de vorige update over had werpt duidelijk zijn vruchten af. Elke tegenstander werd deze maand met ruime cijfers ingeblikt. Westerlo, Beerschot en vervolgens Antwerp waren een hapklare brok. tweemaal 4-1 en 6-0 maakten dat duidelijk. Ook December eindigen we zonder puntenverlies. Thuis maar ook eigenlijk op Club Brugge wonnen we met 3-1. Het champagnevoetbal zette zich gewoon voort op bezoek bij Lommel. Het B-elftal won op een zakelijke manier met 2-0. Op bezoek in Charleroi zorgde voor een doelpuntrijk spektakel. 5-3 met twee elftallen die vol voor de aanval gingen. Sint-Truiden en OH Leuven bleken vervolgens geen partij voor man in vorm Van Britsom. Met maar liefst 20 punten voorsprong sluiten we het einde van het jaar af. Deze competitie lijkt uiteindelijk al gespeeld en bied perspectieven om rustig te rouleren en mij ook op de achtergrond bezig te houden met de Poképlayerchallenge. Welliswaar met voorzichtigheid want in april worden de punten weer gehalveerd en met een eventuele goede Europese campagne is elk puntje extra mooi meegenomen. Ons parcours in de Champions League is niet slecht maar ook niet zo schitterend. Zeker niet in vergelijking met vorig seizoen. Mogen we ons wel spiegelen aan zo een uitzonderlijk seizoen? Het verleden is immers voorbij en het is in het heden dat er gewerkt moet worden voor de toekomst. Op verplaatsing naar de buren van PSV wist Jelert een achterstand uit te wissen tegen zijn voormalige werkgever. In de volgende wedstrijd stond een heruitgave van de finale op het programma. Jan Breydel werd verwend en het duo Orban - Trésor zorgden voor een masterclass als vanouds. Daarna moesten we opnieuw een bezoekje brengen aan Nederland. Feyenoord bleek net als iedere Nederlandse club dit seizoen een lastige klus. Trésor schilderde ons op voorsprong maar niet veel later liet de thuisclub een nokvolle Kuip ontploffen. Een resultaat waar we niet zo tevreden mee waren. Er is duidelijk nog werk aan de winkel in de resterende twee wedstrijden tegen Lazio en FC Kopenhagen. Ik ben er vooral trots op dat we opnieuw wisten te winnen tegen FC Barcelona en gelijkspeelden tegen Bayern Munchen. Door het puntenverlies tegen de Nederlandse top hebben we de kwalificatie nog steeds niet op zak. Tegen Lazio zal in dat opzicht een levensbelangrijke wedstrijd worden. FC Kopenhagen dat mag zeker niet mislopen. ---------------------------------------------------------------------- ---------------------------------------------------------------------- De eerste wedstrijd met USA was er meteen eentje met de nodige inzet. De kwartfinale van de NA Nations League tegen Costa Rica over twee duels. We begonnen op verplaatsing in het Estadio Nacional. De verplaatsing zelf liep niet zo leuk. Op het vliegtuig richting Amerika zat ik naast Owen Otasowie. Een Bruggeling die een hele tijd aan je oren zeurt... Er zijn wel leukere dingen. Mijn debuut als bondscoach viel ook wel tegen. Nu ja, tegen is een groot woord. We domineerden deze wedstrijd gelijk FC Barcelona op bezoek bij een lokale amateurclub maar dat balletje wou er absoluut niet in. Dat Patrick Sequeira als doelman van de tegenstander man van de wedstrijd was zegt dan ook weer alles. Zeer goed voetbal, uitstekende kansen, totale dominantie maar een treurige 0-0. Door dit spelbeeld wisten we wel dat de terugwedstrijd goed ging komen en dat gebeurde ook. Ons elftal had er dit keer wel zin in of de doelman van Costa Rica had er minder zin in. Reynoso, Tillman en tweemaal Balogun zorgden voor rusten al voor een 4-0 voorsprong. Nadien bloeide de wedstrijd beetje dood en eindigde mijn tweede duel op een 5-1 overwinning. Uitstekende start. Het voetbal dat ik wou zien met deze natie is aanwezig en we gaan op deze weg verder bouwen. In maart staat de halve finale en eventuele finale op het programma. Tegenstander nog onbekend. @Bogatyr @Marius @DemoN @Djurovski @MNie @Aaron21@chrisje1993 @Glenn08 @KayDeManaager @ivago @dimihuyghe @Cervantes @Satioz @Kyrill @Tim Windt @FlyD @JoonsterkeBE De competitie gaat momenteel vlotter dan vlot. USA hebben we een goede start gemaakt. De Champions League lijkt tot nu toe een schim van het voorbije seizoen. De maand januari komt er aan en misschien kunnen we weer koopjes doen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 20 januari Share Geplaatst 20 januari Winnen van Barcelona, gelijkspel tegen Feyenoord en PSV, zonde en jammer zeg. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 20 januari Share Geplaatst 20 januari Ongezien die voorsprong die je in de competitie al hebt opgebouwd. Straks zijn de play-offs nog een maat voor niets! In de CL een erg prestigieuze overwinning tegen Barcelona waarmee je bewijst dat vorig seizoen geen toeval was. Tegen PSV en Feyenoord verwacht je dan meer, maar het is wat het is. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 21 januari Share Geplaatst 21 januari België bijna ontgroeid kan de club mooi naar de Balkan haha Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dimihuyghe Geplaatst 21 januari Share Geplaatst 21 januari je had beter gelijkgespeeld tegen Barcelona en 2 keer gewonnen in Nederland, dan was de kwalificatie bij de top 8 al bijna een feit. Maar met de huidige vorm zie ik het goedkomen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aaron21 Geplaatst 21 januari Share Geplaatst 21 januari Je bewijst met die kleine verandering ook een tactisch genie te zijn! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lensherr Geplaatst 21 januari Auteur Share Geplaatst 21 januari Na een zeer korte maar welverdiende winterstop mochten we de competitie heropenen tegen RWD Molenbeek. We waren duidelijk nog op winterstage gebleven want van het niveau van het voorbije jaar was weinig nog van te merken. Een 3-0 voorsprong werd uit handen gegeven waardoor we van start gingen met een gelijkspel. In Genk speelden we terug op niveau. We waren duidelijk de betere en gelukkig kunnen we rekenen op Paul Onuachu om een gesloten wedstrijd open te breken. Een ruime overwinning op het veld van RSC Anderlecht bezorgde ons alsnog een zeer positieve maand januari in de Belgische compeitie. In de stand vergroten we de kloof met Club Brugge ondanks het puntenverlies tegen RWDM. Normaal kunnen we deze voorsprong niet meer uit handen geven. KAA Gent bereikt halve finale Croky Cup. Ja de Belgische beker die is er ook nog. We begonnen met een zeer ruime overwinning tegen laagvlieger Visé. Hierna kregen we Seraing voor ons geschoteld. Man in vorm Van Britsom en Trésor waren de schutters van dienst. Na nieuwjaar wachtte in de kwartfinale Cercle Brugge. Dit was meteen ook het laatste kunstje van Gift Orban in onze mooie kleuren. Hij vertrekt voor een smak geld naar FC Bayern maar daar later meer over. Met een 2-0 overwinningen mogen we ons klaarmaken voor een halve finale tegen Westerlo. We hadden nog twee belangrijke wedstrijden te spelen in de Champions League. Lazio Roma kwam op bezoek met als inzet een plekje in de Playoff KO fase en laten we zeggen dat het een ontzettend goede wedstrijd was. De bezoekers kwamen vroeg op voorsprong. Na de rust schakelden we een versnelling hoger. Ezequiel Fernandez en Mike Trésor bezorgden ons de nodige drie punten. FC Kopenhagen bleek hierdoor een maat voor niets. Onze nieuwste aanwinst Raimondo toonde meteen een complementair duo te zijn met Omorodion. Zonde om Gift Orban te verliezen. Ik ben niet zo tevreden met het vertrek van mijn Nigeriaans woelwater. De flitsen, de pareltjes en de onbezonnenheid van onze Gift Orban. We gaan ze wellicht nog hard missen. FC Bayern Munchen kwamen langs met een grote zak met geld. 65 miljoen voor een speler die ooit aangetrokken werd uit het Noorse tweede niveau voor maar 3 miljoen. Dat noemt men nog eens het ontdekken van een Afrikaanse parel. Het bedrag dat op onze bankrekening komt is ook weer niet verkeerd. Daar kun je wel wat mee en op ons niveau is uiteindelijk iedereen wel vervangbaar. Gift Orban, We gaan je missen! Er moest dus voor een vervanger gezocht worden. Die vonden we in Spezia. Antonio Raimondo zal de degradatiezone in de Serie A inruilen voor een plekje aan de top in Europa. Goed voor 9 doelpunten in de Italiaanse heenronde. Kostprijs 17.5 miljoen. Bitter weinig voor een 22-jarige Italiaanse schutter. Spoiler De twee beste spelers die we mogen verwelkomen moeten nog voorgesteld worden. Eéntje is namelijk voor volgend seizoen en luisterd naar de naam Matheus Cunha. De Braziliaanse aanvallende middenvelder zijn contract liep af bij Wolves en komt zo volgend seizoen de Gentse gelederen versterken. De volgende is wederom hetzelfde soort profiel. Arda Güler komt voor een half jaartje over op huurbasis van Real Madrid. Het Turkse wonderkind is niet opgenomen in de Champions League selectie omdat ik het vertrouwen wil behouden aan de huidige spelers. Wellicht een domme beslissing maar laat Arda maar lekker ballen in de competitie. Spoiler Spoiler @Bogatyr @Marius @DemoN @Djurovski @MNie @Aaron21@chrisje1993 @Glenn08 @KayDeManaager @ivago @dimihuyghe @Cervantes @Satioz @Kyrill @Tim Windt @FlyD @JoonsterkeBE De club moet daarvoor eerst deelnemen aan de podcast @Djurovski Iedereen bedankt voor te reageren. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 21 januari Share Geplaatst 21 januari Gaat erg goed Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
DemoN Geplaatst 21 januari Share Geplaatst 21 januari Raimondo is echt een topaanwinst. Scoorde bij mijn Standardsave aan de lopende band. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jónstærke Geplaatst 21 januari Share Geplaatst 21 januari Klote dat je Orban verliest, maar met Raimondo heb je een meer dan degelijke vervanger in de plaats gehaald! Op één schoondheidsfoutje tegen RWDM na, een foutloos parcours. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tim Windt Geplaatst 21 januari Share Geplaatst 21 januari Je blijft lekker doordenderen. Waar je een goede speler verliest komt er ook een sterke speler bij! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aaron21 Geplaatst 21 januari Share Geplaatst 21 januari Orban is weg, jammer. Je haalt er wel 3 mooie spelers voor terug. Wel vreemd dat je Güler niet inschrijft voor de CL. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten