Badmuts Geplaatst 9 november 2023 Share Geplaatst 9 november 2023 (bewerkt) Jiahooor! Daar is 'tie weer! Na mijn simulatieverhalen met provincie-Eredivisies in vorige versies ben ik weer met een nieuw project begonnen! Normaal gesproken maak ik 12 databases (voor elke provincie 1) en laat ik het een jaar of 5 simuleren, om dan te kijken wat er gebeurd, maar dit keer ga ik zelf aan het roer staan. Ik heb ervoor gezorgd dat Noord-Brabant onafhankelijk is geworden van Nederland. Hierdoor staan we onderaan in de coëfficiëntenlijst met welgeteld 0 punten. We gaan een Build a Nation game doen, waarbij we dus zo hoog mogelijk proberen te komen. Een kleine kanttekening trouwens is dat we gewoon onder "Nederland" gaan spelen. Mijn oorspronkelijke doel was om op drie databases te spelen, tegelijk! Maar nu bedenk ik me dat ik dit niet ga volhouden, en dus laat ik aan jullie de keus! Als eerste zou ik aan jullie willen vragen met welke database ik ga spelen: Dit gaat nog wel: Een database met alle clubs uit Noord-Brabant (8 Profclubs) Dés moeilijk! Een database met alle clubs uit Brainport Eindhoven (3 Profclubs) Gij zijt knéttergek! Een database met alle clubs uit de Brabantse Kempen en omgeving (0 profclubs) Als de database is gekomen, ga ik een club kiezen. Ook dit zal ik overlaten aan jullie Ik hoor graag wat het gaat worden 11 november 2023 bewerkt door Badmuts Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Copywriter Geplaatst 9 november 2023 Share Geplaatst 9 november 2023 Ik ga het je moeilijk maken en kies voor “knettergek” Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
19CH98 Geplaatst 9 november 2023 Share Geplaatst 9 november 2023 Leuk idee, denk om eerlijk te zijn dat het verschil tussen de eerste opties wel meevalt. Op PSV na hebben andere clubs toch heel lang nodig om op niveau te komen, amateur of KKD maakt denk ik in verhouding niet veel uit. Ik hoop dat je de optie kiest waar je het meest plezier uit weet te halen. Ben trouwens wel benieuwd wat er dan met de andere clubs gebeurd als ze nog wel bestaan. Alleen maar oefenwedstrijden ofzo? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Badmuts Geplaatst 9 november 2023 Auteur Share Geplaatst 9 november 2023 (bewerkt) 4 minuten geleden zei 19CH98: Leuk idee, denk om eerlijk te zijn dat het verschil tussen de eerste opties wel meevalt. Op PSV na hebben andere clubs toch heel lang nodig om op niveau te komen, amateur of KKD maakt denk ik in verhouding niet veel uit. Ik hoop dat je de optie kiest waar je het meest plezier uit weet te halen. Ben trouwens wel benieuwd wat er dan met de andere clubs gebeurd als ze nog wel bestaan. Alleen maar oefenwedstrijden ofzo? Dat denk ik wel. Normaal gesproken verwijder ik die altijd allemaal, maar doordat AZ dus blijkbaar de Jeugd Super Cup speelt tegen een Zuid-Amerikaanse club kan ik dat nu dus niet... Misschien toch nog eens proberen, maar heb er al wat werk in zitten... 9 november 2023 bewerkt door Badmuts Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Badmuts Geplaatst 9 november 2023 Auteur Share Geplaatst 9 november 2023 (bewerkt) EDIT: Ik heb het voor elkaar gekregen om alle overige clubs onbestaand te maken Databases en eerste post zullen aangepast worden EDIT2: DB Crasht helaas wel nu :( Dus ga nog even dingen uitzoeken 9 november 2023 bewerkt door Badmuts Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Badmuts Geplaatst 9 november 2023 Auteur Share Geplaatst 9 november 2023 2 uur geleden zei Copywriter: Ik ga het je moeilijk maken en kies voor “knettergek” Ik heb besloten om nu al de knoop door te hakken en hier lekker voor te gaan. Game is gestart! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Badmuts Geplaatst 9 november 2023 Auteur Share Geplaatst 9 november 2023 3 minuten geleden zei Badmuts: Ik heb besloten om nu al de knoop door te hakken en hier lekker voor te gaan. Game is gestart! @Copywriter @19CH98 @Titan Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 9 november 2023 Share Geplaatst 9 november 2023 (bewerkt) Succes. Met de mini F nog eens tegen gespeeld op een toernooi in Veldhoven. Als coach dan 9 november 2023 bewerkt door Djurovski Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Badmuts Geplaatst 9 november 2023 Auteur Share Geplaatst 9 november 2023 Seizoen 1: UPDATE 1 Nadat ik het spel had opgestart had ik weinig verwachtingen. Ik had immers een testsave gehad van een paar maanden om te zien hoever ik zou komen met UNA in de Champions League. Om even context te geven, Nederland staat onderaan in de coëfficiëntenlijst en mag dus in de eerste voorronde van de Champions League uitkomen. In Gibraltar wordt er dan gespeeld tussen ons UNA en de kampioenen van Montenegro, Andorra en San Marino voor een enkele plek in de eerste kwalificatieronde van de CL. In die testsave kwam ik die ronde door, maar verloor ik daarna viermaal (2x in de 1e voorronde CL en 2x in de tweede voorronde voorronde ECL. IK verwacht dus weinig van de "real deal" Eerste voorronde Champions League We hebben de makkelijkste ploeg als eerste geloot. De kampioen van San Marino mag tegen ons aanspelen. Dit was voor ons een vrij makkelijke overwinning. Zij zijn immers amateur, terwijl wij semiprofessioneel zijn. En we walsen eroverheen. Tweede Vooronde Champions League De tweede ronde mochten we aantreden tegen de kampioen van Montenegro. Ook die hadden we in de testsave al gehad en met 4-0 gewonnen. Kat in het bakkie dacht ik, en daar laat ik het bij Eerste Kwalificatieronde Champions League Nadat we de eerste twee tegenstanders hebben gehad werd het tijd voor een echte testmeting. We konden immers clubs als Ferencvaros, HJK Helsinki, Zrjinski Mostar of KÍ Klaskvik loten. Maar nee, we loten de kampioen van Gibraltar, de Lincoln Red Imps. Die moeten we winnen dacht ik. Verassend gemakkelijk ging het in de heenwedstrijd niet. In Gibraltar wonnen we met 4-2. Thuis in het Philips Stadion (want ons Sportpark Zeelst voldoet niet aan de verwachtingen voor CL wedstrijden) werd het maar liefst 7-1, en we gaan weer een ronde verder! Tweede Kwalificatieronde Champions League Nu zal het heel erg lastig worden verneem ik. We hebben deze ronde zwaar geloot: Slovan Bratislava. Hier kan ik ook wel een heel verhaal om gaan breiden maar dit wordt gewoon zwaar. Heel zwaar. Thuis scoort ons grootste talent Owen Johnson nog wel, maar in Slowakije gaan we gewoon ten onder. Op naar de Europa League! HOUDOE EN BEDANKT! @Titan Hier heb je nog een tag. Zeg maar wanneer ik moet ophouden @Djurovski Ah ik dacht dat je als Mini-F'je de coach was van een team. Zou je wel een echt talent zijn Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 9 november 2023 Share Geplaatst 9 november 2023 Aardig gedaan in in de CL benieuwd wat je kunt laten zien in de Europa League. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Copywriter Geplaatst 10 november 2023 Share Geplaatst 10 november 2023 (bewerkt) Een beter resultaat dan verwacht in Europa.. Ben benieuwd hoe je in de Nederlandse competitie gaat presteren. 10 november 2023 bewerkt door Copywriter Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
19CH98 Geplaatst 10 november 2023 Share Geplaatst 10 november 2023 Prima resultaten om mee te beginnen. Daarnaast is de coëfficiënt natuurlijk ook al een stuk gestegen door deze prestaties. Ben benieuwd of je een Europees hoofdtoernooi kan gaan halen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Badmuts Geplaatst 10 november 2023 Auteur Share Geplaatst 10 november 2023 Seizoen 1: Augustus - Part 1 Een drukke maand zal het zeker gaan worden. Waar we beginnen met een vriendschappelijke wedstrijd (waarom ook niet) vervolgen we onze weg in Europa. 6 augustus 2023: UNA - Diegem We beginnen met de vriendschappelijke wedstrijd. Hier spelen we tegen Diegen uit de Tweede Divisie B in België. We wilde wat andere spelers inzetten en sparen op de wedstijd die komen zal, en dat heeft ons uiteindelijk ook de kop nog gekost. In de 92e minuut maakte we pas de gelijkmaker, zonde, maar gelukkig niet voor het echie. De loting Derde Kwalificatieronde Europa League We maken onze borst nat voor de loting, wat pittig zal zijn, want de volgende ploegen kunnen we loten Kí Klaksvik (Faeroër Eilanden) FC Struga (Noord-Macedonië) Valmeira FC (Letland) Dinamo Tbilisi (Georgië) Aris Limassol (Cyprus) Olimpija Ljubljana (Slovenië) Qarabag (Azerbeidzjan) Maccabi Haifa (Israël) FC Flora Tallinn (Estland) Ploegen die we willen ontwijken zijn ongetwijfeld Qarabag, Maccabi Haifa, KÍ en Aris Limassol. We kunnen denk ik nog een ronde verder komen tegen Valmeira, Struga of Flora Tallinn. Welke ploeg loten we? FC Struga! De ploeg die officieel in de echte wereld nog voorronde in de CL moest spelen, maar omdat Nederland nu onderaan stond, zijn zij doorgestroomd naar de 1e kwalificatieronde. Daar versloegen ze verassend Shamrock Rovers (3-2 thuis, 1-1 uit). In de tweede ronde kwamen zij FC Kopenhagen tegen, waarbij het in Noord-Macedonie zelfs 0-10 werd! In Kopenhagen verloren ze slechts met 4-0. Met een 14-0 nederlaag zal hun moraal toch wel verminderd zijn? We gaan in ieder geval alles op alles zetten, want de winnaar haalt minimaal de groepsfase van de Conference League! Volgende Update: Struga en de eerste twee competitiewedstrijden 10-08-23: FC Struga - UNA 13-08-23 UNA - Dommelen 17-08-23 UNA - FC Struga 20-08-23 Marvilde - UNA @Djurovski Dat vraag ik me ook af. Er staat nu al veel op het spel @Copywriter Dat zal je in het volgende stuk lezen @19CH98 Dat zou je denken, maar de overige ploegen (EFC en Reusel Sport) gingen met 0 punten naar huis. Het zal dus niet heel veel worden xD @Titan Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PatjePauw Geplaatst 10 november 2023 Share Geplaatst 10 november 2023 Succes Danny! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 10 november 2023 Share Geplaatst 10 november 2023 Dit moet te doen zijn Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
19CH98 Geplaatst 10 november 2023 Share Geplaatst 10 november 2023 Dit klinkt zeker niet onmogelijk in vergelijking tot de andere landskampioenen die je had kunnen treffen. Het blijft natuurlijk altijd lastig om als amateurs daarvan te winnen maar zoals ik al zei niet onmogelijk. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Badmuts Geplaatst 11 november 2023 Auteur Share Geplaatst 11 november 2023 Seizoen 1: Augustus - Part 2 10 augustus 2023: FC Struga - UNA Het moment is daar. We mogen afreizen naar de Noord-Macedonische stad Struga, waar we het op gaan nemen tegen de landskampioen daar. Het werd een enerverende wedstrijd, waarbij beide ploegen (op het gebeid van xG) heel erg aan elkaar gewaard waren. Helaas waren we niet loepzuiver en hadden zij een goede dag. We verliezen hier met 4-2 en zullen in Veldhoven met minimaal drie doelpunten verschil moeten winnen willen we doorgaan. 10 augustus 2023: UNA - Dommelen De eerste competitiewedstrijd staat op 10 augustus voor de deur. We mogen thuis spelen tegen Dommelen. Dommelen is een dorp in de gemeente Valkenswaard dat ook wel bekend staat om de bierbrouwerij van Dommelsch die daar staat. In het echte leven speelt de club in de vierde klasse, nog net niet op het allerlaagste niveau. Ze spelen dus in het echie zes divisies onder ons. Je ziet ook wel aan het resultaat dat dit wel een verschil is. 17 augustus 2023: UNA - FC Struga Erop of eronder en met minimaal twee doelpunten verschil de negentig minuten eindigen. Dat is ons doel voor vandaag terwijl we de return spelen tegen Struga. En wat een wedstrijd zou het zsijn geweest. Kuletski scoort in de zevende minuut voor de tegenpartij waardoor we er nu drie moeten maken, dus vol in de aanval vanaf minuut 10. Al snel scoort Brian Booger (ex Achilles-29 speler) de 1-1 en dat is ook de ruststand. In de tweede helft gaan we proberen om erdoorheen te komen. Dit lukt negen minuten later wederom door Boogers en we staan 2-1 voor. Nog eentje en we zitten op z'n minst in de verlenging. Maar in de 68e minuut scoort het kanon van Struga (Kuletski) wederom: 2-2. Ik zag de bui al hangen, maar Juul Respen (die jongen die dit seizoen de loting mocht doen van de eerste ronde KNVB beker op ESPN) maakt er mooi vanaf de aftrap weer 3-2 van. Drie minuten later scoort Nick Tielemans de verlossende 4-2. Struga krijgt nog kansen op het einde maar de verleninging is ingezet. Daarin scoort Joey van Casand (overgekomen van FC Eindhoven Onder-21 dit jaar) weergaloos onderkant lat de 5-2 binnen. We zitten in een groepsfase! De ploegen die we kunnen loten in de Play-offs van de Europa League zijn: Panathinaikos Raków LASK Olympiakos BATE Servette Aris Limassol Sparta Praag Union Sant-Gilliuse Dinamo Tbilisi Zarya Luhansk Molde Lugano KÍ Klaksvik Cukaricki Olimpija Ljubjana Slovan Bratislava Aberdeen Sheriff Tiraspol Het is te hopen dat we Dinamo Tbilisi loten. De rest zal hoogstwaarschijnlijk kansloos worden 20 augustus 2023: Marvilde - UNA Onze eerste uitwedstrijd staat voor de deur. En dan bedoel ik letterlijk voor de deur: Marvilde is een ploeg uit dezelfde plaats, en ook nog eens het dichtste bij UNA: De spelersbus staat al klaar (want zo zijn wij!) voor welgeteld 2,6 km! Afijn, na een zenuwslopende rit en bekaf aangekomen te zijn, spelen we dus tegen SV Marvilde. Officieel wilde ik de 18 ploegen die het hoogst staan in het echte leven in de Eredivisie hebben, maar ik was even vergeten dat Marvilde dit seizoen geen eerste elftal heeft. Zij hadden hier dus eigenlijk niet in de competitie moeten staan, maar daar is nu niks meer aan te doen. We vegen ze wel van de kaart en staan mooi met 6 punten uit 2 wedstrijden bovenaan Stand: Geen stand. Vergeten een screen te maken We staan wel eerste Volgende update: Loting Europa Leauge 24-8-23 Europa League wedstrijd 27-8-23 UNA - Bladella 31-8-23 Europa League wedstrijd 03-9-23 Hapert - UNA @PatjePauw Bedankt maatje! @Djurovski Zenuwslopend was het wel, maar we zijn gelukkig wel door! @19CH98 Inderdaad, het werd lastig maar we zijn wel door! @Titan @Copywriter Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 11 november 2023 Share Geplaatst 11 november 2023 Goede resultaten uiteindelijk. Mooi door in Europa Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Titan Geplaatst 12 november 2023 Share Geplaatst 12 november 2023 Van de Balkan naar Veldhoven en weer door in Europa, een bijzondere reis is het nu al! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Badmuts Geplaatst 12 november 2023 Auteur Share Geplaatst 12 november 2023 (bewerkt) Seizoen 1: Augustus - Part 3 Loting Play-Off Europa League Daar gaan we dan. De loting voor de Europa League. Of we winnen deze en we zitten in de Europa League groepsfase, of we verliezen en zitten in de Conference League groepsfase. De loting begint: Panathinaikos Deze willen we zeker niet loten, maar komt als eerste uit te koker. Uit de andere koker komt dan uiteindelijk Zarya Luhansk. Twee down. Raków Ook deze willen we eigenlijk niet hebben, zij spelen tegen Molde. LASK Dit wordt een hele taaie. Zij spelen tegen UNA. Kak, dan maar lekker een strüdeltje erbij en apres ski'en eind augustus ;; 24 augustus 2023: LASK - UNA Direct maar doorgereden naar Oostenrijk, want ja dat is toch om de hoek. Lekker veel wegwerkzaamheden ook dus we zullen er wel 10 uur over doen We verwachtten niks, en zij natuurlijk ook niet. Maar in slechts 27 seconden komen we zowaar op voorsprong! Owen Johnson scoort al direct! En we zijn daarna niet wakker. Want we zijn 1 minuut en 2 seconden verder en het staat alweer 1-1. Stelletje slapers! In de zevende minuut staan we alweer achter en dan zal het wel gedaan zijn he. De goals vlogen ons daarna gelukkig niet om de oren, maar 4-1 verliezen van LASK is geen schande... 27 augustus 2023: UNA - Bladella Snel de schnitzel in de bek gedaan en direct weer naar huis, want die zondag komt Bladella op bezoek. Bladella is een vereniging uit Bladel uit gelijknamige gemeente Bladel. In het echt spelen zij in de Tweede Klasse (4 klasses onder ons). We krijgen hier ons eerste tegendoelpunt om onze oren, maar winnen met 3-1 30 augustus 2023: UNA - LASK Drie doelpunten scoren en dan weer verlengen. We hebben het wel eens eerder gedaan. We kwamen er nu wat meer uit, maar een penalty van de Oostenrijkers deed ons de das om. De koppies gingen hangen en met rust stonden met 0-2 achter. Dat we uitgerekend tegen Sascha Horvath moesten (daar heb ik in FM13 uren mee gespeeld) verazachtte de pijn nog even. 0-3 bootje en Conference League groepsfase. Op zich toch nog wel een goede prestatie al zeg ik het zelf... 3 september 2023: Hapert - UNA Dan mogen we weer de Kempenwei in. We mogen naar Hapert, een dorp in de gemeente Bladel. Ze spelen in het echt in de vierde klasse (in dezelfde competitie als Dommelen). Daar wonnen we 5-0 van. De bus in richting Hapert duurde welgeteld 18 minuten en toen weren we al in Hapert. Hapert had niks in te brengen en we wonnen met ruime cijfers van de vierde klasser Stand: Die heb ik nu wel! We staan mooi bovenaan en nu al los van de nummer twee Reusel Sport Spoiler Volgende update: - Loting Conference League Groepsfase - 17-09-23 UNA - Beerse Boys - 21-09-23 Conference League wedstrijd - 25-09-23 Hilvaria - UNA @Titan@Copywriter@PatjePauw@19CH98@Djurovski 12 november 2023 bewerkt door Badmuts Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Titan Geplaatst 12 november 2023 Share Geplaatst 12 november 2023 Elke overwinning in Europa is er eentje! Verwacht je trouwens dat de competitie over de gehele linie op korte termijn sterker kan of gaat worden? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Badmuts Geplaatst 12 november 2023 Auteur Share Geplaatst 12 november 2023 4 minuten geleden zei Titan: Elke overwinning in Europa is er eentje! Verwacht je trouwens dat de competitie over de gehele linie op korte termijn sterker kan of gaat worden? Ikzelf op korte termijn zeker! Door de Conference League groepsfase te bereiken mogen we 2,5 miljoen aanschrijven, en doordat de competitie nog zo'n hoge reputatie heeft zal denk ik de gehele Eredivisie prof worden... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
19CH98 Geplaatst 12 november 2023 Share Geplaatst 12 november 2023 Een Europese groepsfase bereiken is mooi meegenomen dus dat doe je goed. Ondertussen ook in eigen "land" prima resultaten waardoor je een goede kans hebt om volgend jaar wederom veel Europese wedstrijden te spelen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PatjePauw Geplaatst 13 november 2023 Share Geplaatst 13 november 2023 Kiekt aan. Het eerste succesje is al bereikt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Badmuts Geplaatst 13 november 2023 Auteur Share Geplaatst 13 november 2023 Seizoen 1: September Loting Conference League: We beginnen deze update met de loting. Omdat we geen punten hebben starten we helemaal onderaan in pot 4. Overigens is FC Stuga ook doorgedrongen tot de groepsfase, wat toch wel verassend was. Zij hebben FC Flora Talinn verslagen in de laatste ronde. Afijn, ik heb helaas geen screen genomen van de pots, wel van het resultaat: Oef, twee lastige tegenstanders met Partizan Belgrado en Fiorentina. Dudelange moeten we kunnen hebben, al zal dat ook wel al lastig worden... 17-09-23 UNA - Beerse Boys De eerste competitiewedstrijd op dit moment: Beerse Boys uit Middelbeers. In het echt spelen zij in de Derde Klasse. Dit zou voor ons zeker te doen moeten zijn, maar we moesten gedwongen van taktiek wisselen in verband met overbelasting. We winnen echter wel dus dat is altijd mooi 21-09-23 Fiorentina - UNA De eerste Conference League wedstrijd staat voor de deur, Het enige probleem is dat die deur heel ver weg is, We spelen namelijk in Florence en dat is voor ons amateurs toch nog ongeveer 1275 km rijden. We doen het in een stuk door zodat we nog tijd over hebben, maar dat hadden we beter niet kunnen doen. We gaan 8-0 bootje in. Wat een afstraffing.... 25-09-23 Hilvaria - UNA Onze verste uitwedstrijd is dan aan de beurt. Hilvaria uit Hilvarenbeek. In het echt spelen zij Tweede Klasse. Goed te doen voor ons dus. Dat werd het ook 01-10-23 UNA - De Valk Dan gaan we weer een thuiswedstijd hebben. We spelen nu tegen De Valk uit Valkenswaard. Ook zij spelen in de Tweede Klasse, maar dat was niet te zien . Dit komt natuurlijk omdat een aantal spelers van ons dit seizoen naar De Valk zijn vertrokken. Het is tien keer niks en we laten voor het eerst punten liggen... Stand: Koppositie nu al kwijtgeraakt. Reusel Sport lijkt onze naaste concurrent te worden Spoiler Volgende update: 05-10-23 UNA - Partizan Belgrado 08-10-23 Valkenswaard - UNA 22-10-23 UNA - Hoogeloon 26-10-23 F91 Dudelange - UNA 29-10-23 Bergeijk - UNA @Titan@Copywriter@PatjePauw@19CH98@Djurovski Bedankt voor de reacties! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten