Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

[FM24] No guts no glory

germandutch

Aanbevolen berichten

EREdivisie-banner-final.jpg

FC-Utrecht-logo.png

Spoiler

264.jpg

In 6 dagen spelen wij thuis tegen Heracles Almelo, een Nederlandse voetbalclub uitkomend in de Eredivisie uit Almelo. Heracles Almelo is een van de oudere voetbalclubs in Nederland en is opgericht op 3 mei 1903. Heracles Almelo is in het verleden twee keer landskampioen geworden: in 1927 en 1941. In het seizoen 2012 wist de club voor het eerst in haar geschiedenis de bekerfinale te bereiken.

Spoiler

263.jpg

265.jpg

Bij regenachtig weer en voor 20.654 toeschouwers verschenen wij in de puur aanvallende 4-2-2-2 opstelling. Heracles kwam in een 4-1-2-2-1 formatie het natte veld op en scheids is Marc Nagtegaal.

Of u het geloofd of niet, binnen een klein uur was deze match gespeeld en beslist. Bij rust stond het al 3 : 0 voor ons en in de 49ste minuut zorgde de volledig ontketende Ramselaar als voor de 4 : 0 en zijn persoonlijke hattrick. Ook maakte hij in de 56ste minuut zijn vierde en ons 5de doelpunt en nog geen minuut later was het Iqbal, die de 6 : 0 binnen schoot. Het hele team speelde ijzersterk en in de 74ste minuut haalde ik Iqbal en Novoa eraf en bracht Descotte en Romeny. Nog geen 7 minuten later mochten ook van der Hoorn, Sagnan en Ramselaar gaan douchen en kwamen Rawlins, Veenbrink en Boussaid.

Het bleef 6 : 0 en ons publiek was tevreden.

266.jpg

Spoiler

267.jpg

268.jpg

---------

@DGremlin

@MNie

@Keeza

@Djurovski

@Daniell

@Oerlie

@dimihuyghe

@Vlonkie

@bigtukker

@John Terry 2.0

Bedankt voor jullie aandacht en reacties.

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

FC-Utrecht-logo.png

Spoiler

273.jpg

271.jpg

270.jpg

Komende zaterdag spelen wij uit en wel in en tegen Amsterdamsche Football Club Ajax, kortweg AFC Ajax of gewoon Ajax, een Nederlandse profvoetbalclub uit Amsterdam. De club is opgericht op 18 maart 1900 en is één van de drie traditionele topclubs in Nederland. Sinds de oprichting van de Eredivisie speelt Ajax onafgebroken in deze hoogste divisie. Ajax werd zesendertig keer kampioen van Nederland, waarvan achtentwintig keer sinds de invoering van de Eredivisie medio 1956.

Spoiler

De Johan Cruijff ArenA, tot 2018 Amsterdam ArenA, is een multifunctioneel stadion in Amsterdam aan de noordwestkant van de Johan Cruijff Boulevard op bijna 200 meter ten westen van Station Amsterdam Bijlmer ArenA. Het is met 55.865 plaatsen het grootste voetbalstadion van Nederland. Voor muziekconcerten is de maximale capaciteit 71.000 bezoekers. Sinds de opening op 14 augustus 1996 is het stadion de thuisbasis van voetbalclub AFC Ajax. Sinds het begin van het voetbalseizoen 2018-2019 draagt het stadion de naam Johan Cruijff ArenA.

269.jpg

272.jpg

Bij bewolkt weer en voor 54.081 toeschouwers arriveerden wij in Amsterdam in de aanvallende 4-3-1-2 opstelling en vooral met de intentie het ooit zo grote Ajax vandaag te verslaan. Volgens mij hebben wij nu de kans en vooral de spelers om Ajax pijn te doen. Ze zitten in een dip, hun coach heeft amper vertrouwen in zijn spelers en daar moeten wij gebruik of misbruik van maken. Ajax kwam in een 4-2-3-1 formatie het nog droge veld op en scheids is helaas Robin Gansner.

Uiteraard met vol gas, hoge druk en puur aanvallend begonnen wij Ajax naar de vernieling te helpen en eerlijk is eerlijk, het lukte nog ook. Reeds in de 4de minuut was het Booth, die voor de 0 : 1 zorgde. Toen Seuntjens nog geen 9 minuten later de 0 : 2 binnen schoot, waren in het vak naast mij de ‘poppen aan het dansen’. De coach van Ajax begon tegen zijn spelers te schreeuwen en ik genoot ervan.

Bij rust stond het weliswaar maar 0 : 2, toch waren wij de veel betere ploeg, ofschoon de scheids er alles aan deed, om zijn favoriete club weer in het zadel te helpen. Maar het lukte niet, want mijn hele team speelde ijzersterk en maar liefst 6 Ajacieden speelden ondanks het droge weer als een natte krant.

Vier minuten na herbegin zorgde verdediger van der Hoorn met een solo over het hele veld voor de 0 : 3 en dat was het dan ook. Want plots begon de scheids onze aanvallen af te fluiten, waardoor wij niet meer in ons spel konden komen. Heel Ajax trok zich bovendien terug en met twee bussen voor de 16 probeerden ze onze aanvalspogingen, die aan de aandacht van de scheids ontsnapt waren, tegen te houden. En dat lukte nog ook.

Vandaar dat ik in de 71ste minuut ingreep en Ramselaar van het veld haalde. Voor hem kwam Boussaid. 6 minuten later mocht ook Novoa gaan douchen en kwam Romeny. In de 83ste minuut haalde ik ook nog Mamengi (met geel op zak) en de vermoeide Bozdogan van het veld. Voor hen kwamen Rawlins en Iqbal. Het bleef 0 : 3 en de punten gaan mee naar huis.

De scheids heeft maar liefst 25 keer tegen ons gefloten en ons van 2 gele kaarten voorzien. Ajax werd slechts 4x door hem teruggefloten en kreeg 1 gele kaart. En hijzelf? Hij kreeg een 5.8 waardering en daar mag hij nog blij mee zijn ook.

274.jpg

Spoiler

275.jpg

276.jpg

--------

@DGremlin

@MNie

@Keeza

@Djurovski

@Daniell

@Oerlie

@dimihuyghe

@Vlonkie

@bigtukker

@John Terry 2.0

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

FC-Utrecht-logo.png

Spoiler

278.jpg

279.jpg

280.jpg

283.jpg

Uiteraard was ik totaal niet verrast, toen na het avondeten de telefoon ging. Zoals ik had verwacht was mijn gesprekspartner de heer Louis van Gaal persoonlijk. Na een korte felicitatie kwam hij tot het punt. De huidige coach deed het goed bij middelmatige clubs, maar was in zijn ogen totaal niet geschikt voor een topclub als Ajax. Omdat ik in voorgaande gesprekken al had aangegeven, niet halverwege over te stappen, mocht de huidige coach voorlopig nog aanblijven. In elk geval zolang ze kans op Europees voetbal maakten. Kwam ook dat in het geding, dan zou het clublid John van ‘t Schip tot seizoenseinde het overnemen. Op zich een begrijpelijk plan, want trainersgoeroe van Gaal houd niet van ‘ad hoc’ beslissingen en allicht dat ik mijn toestemming gaf. Weliswaar voorlopig nog onder voorbehoud, maar welke Nederlander wil geen coach van Ajax worden?

281.jpg

Komende zaterdag spelen wij uit en wel in en tegen Almere City FC, een Nederlandse voetbalclub opgericht op 14 september 2001, die sinds 2005 betaald voetbal speelt. De Almeerse vereniging was onderdeel van de omnisportvereniging Omniworld. Tot en met het seizoen 2009/2010 speelde de club onder de naam FC Omniworld. Op 11 juni 2023 wist Almere City voor het eerst in haar bestaan te promoveren naar de Eredivisie.

Spoiler

Het Yanmar Stadion is de thuishaven van de Nederlands profvoetbalclub Almere City FC (voorheen FC Omniworld). De bouw van het stadion werd in augustus 2005 voltooid, vlak voor de opening van het nieuwe voetbalseizoen en het debuut in het profvoetbal voor FC Omniworld.

Het stadion, dat onderdeel uitmaakt van het Fanny Blankers-Koen-sportpark in Almere, was destijds het derde stadion in Nederland met het veelbesproken kunstgras. Begin 2018 kondigde Almere City aan dat het, als eerste ploeg uit de Eerste Divisie, juist weer op natuurgras ging spelen. Het stadion kon na een verbouwing in 2020 4.501 toeschouwers herbergen.

277.jpg

282.jpg

Spoiler

284.jpg

Bij bewolkt weer en voor slechts 3.060 toeschouwers arriveerden wij in Almere in de 4-3-3 opstelling. Almere kwam in een 4-1-2-2-1 formatie het nog droge veld op.

Omdat wij ons vandaag bij winst kunnen kwalificeren voor de UEFA Champions League had ik het gevoel, dat mijn spelers moeite hadden met de extra druk om te gaan? Nou, wij kwamen dan ook heel erg stroef uit de startblokken en of u het geloofd of niet, al in de 8ste minuut tikte Kitala de bal in ons doel. 1 : 0 en volledig tegen de verwachting in. Mede omdat onze keeper een ‘beetje stond te slapen’. Ofschoon wij probeerden deze achterstand zo snel mogelijk in te lopen, stond het bij rust nog steeds 1 : 0 en bleven wij achter de feiten aanhollen.

Natuurlijk heb ik mijn helden in de rust hun hoofden gewassen en ze heel duidelijk mijn mening verteld. Eerlijk is eerlijk, in de tweede helft zorgden ze voor meer druk en in de 64ste minuut was het Ramselaar, die de gelijkmaker produceerde. Uit een vrije trap van Bozdogan raakte de bal de lat en ketste in het veld terug. Ramselaar was er onmiddellijk als de kippen erbij en volleerde de bal in het doel. 1 : 1 en dat gaf hoop. Vier minuten later was het wederom Ramselaar, die de bal in het doel tikte. 1 : 2 en nu waren wij op de goede weg.

In de 75ste minuut greep in in en haalde de moegestreden Seuntjens en Ramselaar van het veld. Voor hen kwamen Romeny en Boussaid. Nog geen minuut later was het Bozdogan die voor de 1 : 3 zorgde en weer twee minuten later, min of meer uit heldere hemel, schoot Pena de 2 : 3 binnen. Raakten wij nu in paniek? Nee, totaal niet, want in de 82ste minuut zorgde Descotte voor de 2 : 4 en 1 minuut later haalde ik van der Hoorn, Sagnan en Bozdogan van het veld. Voor hen kwamen Paredes, Flamingo en Iqbal.

De invallers Romeny + Boussaid zorgden voor veel druk en in de 95ste minuut zette Booth het slotakkoord door de 2 : 5 binnen te schieten.

285.jpg

Spoiler

286.jpg

287.jpg

---------

@DGremlin

@MNie = Haast alle spelers passen heel goed bij elkaar en samen, in een puur aanvallend concept, zijn ze een sterk elftal en ze presteren buitengewoon.

@Keeza

@Djurovski

@Daniell

@Oerlie

@dimihuyghe

@Vlonkie

@bigtukker

@John Terry 2.0

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

FC-Utrecht-logo.png

Spoiler

289.jpg

290.jpg

291.jpg

Pas volgende week zaterdag spelen wij weer en nu thuis tegen Nijmegen Eendracht Combinatie kortweg N.E.C. een Nederlandse profvoetbalclub uit Nijmegen. De club is opgericht op 11 april 1910, na een fusie tussen Eendracht en NVV Nijmegen.

Spoiler

288.jpg

292.jpg

Spoiler

293.jpg

Bij vies weer, dus sneeuwbuien, en voor 22.940 toeschouwers verschenen wij in de puur aanvallende 4-2-2-2 opstelling, met de redelijk herstelde rechtsback El Karouani in de basis. N.E.C. kwam in een 4-1-2-2-1 formatie het natte witte veld op en scheids is Pol van Boekel.

Eerlijk is eerlijk, wat ik en met mij al onze toeschouwers vandaag meemaakte, had ik en zij waarschijnlijk ook niet, nooit voor mogelijk gehouden. N.E.C. werd binnen een klein half uur van ons volledig van het veld geveegd. Binnen 23 minuten stond het al 4 : 0 en na 70 minuten, met een hattrick van Booth. Stond het 6 : 0 en was deze match gespeeld.

In de 68ste minuut haalde ik El Karouani naar de kant, die volledig op was, en bracht Mamengi. 3 minuten later kreeg de fantastisch spelende Booth een publiekswissel en werd vervangen door Romeny. In de 77ste minuut haalde ik ook nog Bozdogan en Novoa van het veld en bracht Flamingo en Descotte. Het bleef 6 : 0 en ons publiek (en ook ik) was tevreden en ondanks het verschrikkelijke weer, konden wij van de geboden voetbalshow genieten.

Je kunt van scheids van Boekel zeggen wat je wilt, maar vandaag floot hij een perfecte wedstrijd.

294.jpg

294a.jpg

Spoiler

295.jpg

296.jpg

---------

@DGremlin

@MNie

@Keeza

@Djurovski

@Daniell

@Oerlie

@dimihuyghe

@Vlonkie

@bigtukker

@John Terry 2.0

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

FC-Utrecht-logo.png

Spoiler

298.jpg

Jeetje, dit is shit hoor. Nu moet Branderhorst het doen. Om eerlijk te zijn, ik heb er geen vertrouwen in, want deze man heeft te weinig ups en teveel downs. Het zal mij niets verbazen, als hij ons punten gaat kosten.

In 2 weken kunnen wij ons revancheren voor de nederlaag in de Beker, want dan spelen wij weer tegen Feyenoord en nu in de Kuip.

Spoiler

Stadion Feijenoord, in de volksmond De Kuip, is een voetbalstadion in Rotterdam-Zuid. De Nederlandse betaaldvoetbalclub Feyenoord speelt zijn thuiswedstrijden in het stadion en ook het Nederlands voetbalelftal speelt er regelmatig. Het stadion werd ontworpen door architect Leendert van der Vlugt, van architectenbureau Brinkman en Van der Vlugt. In 1935 werd er begonnen met de bouw; de opening was op 27 maart 1937. De Kuip is na de Johan Cruijff ArenA het grootste voetbalstadion in Nederland. Tevens is De Kuip het stadion waar het Nederlands voetbalelftal de meeste interlands heeft gespeeld. Lilian de Leeuw is anno 2023 de Venue Director.

297.jpg

299.jpg

Spoiler

300.jpg

Bij shitweer, dus sneeuwbuien, en voor 49.764 Rotterdamse fans arriveerden wij in de Kuip in de puur aanvallende 4-2-2-2 opstelling. Waarom deze toch wel aanvallende ‘kamikaze-tactiek’? Volgens mij maken wij alleen een kans, als wij de achterhoede van Feyenoord behoorlijk onder druk zetten, want zo geweldig zijn ze achterin niet. Ook hun opbouw van achteruit is altijd veel te langdradig en er lopen een paar overschatte jongens in hun team. Enfin, Feyenoord kwam in een 4-1-2-2-1 formatie het natte witte veld op en scheids is helaas Richard Martens, waarvan ik niet zeker ben of hij nu wel of niet in een Feyenoordpyjama slaapt?

Wij begonnen zeer goed en met onze aanvallende intenties konden wij de achterhoede van Feyenoord behoorlijk onder druk zetten, waardoor wij al in de 31ste minuut met 0 : 2 voorstonden, door doelpunten van Seuntjens en Ramselaar. Tja, en toen kregen wij te maken met de 12de man van Feyenoord. Ineens floot die steeds meer aanvalspogingen van ons af, waardoor wij niet meer in ons spel konden komen. Bij rust stond het dan ook 1 : 2, door een doelpunt van Minteh in de 48ste minuut.

In de tweede helft stonden wij nog duidelijker tegen 12 man te spelen en het puur vijandelijke publiek vond het geweldig. Nou, ik niet! Doordat ons aanvalspogingen steeds onderbroken werden, kreeg Feyenoord alle kansen om ons onder druk te zetten. Gimenez lukte het in de 51ste minuut de gelijkmaker te produceren en in de 62ste minuut was het Lingr, die voor de 3 : 2 zorgde.

Toen de scheids ook nog met gele kaarten begon te zwaaien, haalde ik in de 68ste minuut Booth eraf, die al geel had en op wie de scheids begon te ‘loeren’. Voor hem kwam Azarkan. 6 minuten later haalde ik ook de geïrriteerd geraakten Sagnan en Iqbal naar de kant en bracht Mamengi en Flamingo.

In de 80ste minuut raakte Seuntjens geblesseerd en naast hem haalde ik ook Ramselaar van het veld, omdat laatstgenoemde tegen de scheids in actie wilde komen. Voor hen kwamen Boussaid en Descotte. Toen werd Bozdogan haast van het veld geschopt en hem kon ik niet meer wisselen. Hij bleef strompelend in het veld en juist hij stond er in de 96ste minuut op de juiste plek, om de bal in het vijandelijke doel te tikken. 3 : 3 en de langverdiende gelijkmaker was een feit.

Het werd dus 3 : 3 en ondanks het gelijke spel had ik het gevoel, dat wij genaaid waren en van 2 punten bestolen zijn. De scheids floot maar liefst 25 keer tegen ons en gaf ons 2 gele kaarten. Feyenoord kreeg maar 10 overtredingen tegen en verder helemaal niets. De scheids kreeg een 5.8 voor zijn partijdig gedoe.

301.jpg

301a.jpg

Spoiler

302.jpg

303.jpg

--------

@DGremlin

@MNie

@Keeza

@Djurovski

@Daniell

@Oerlie

@dimihuyghe

@Vlonkie

@bigtukker

@John Terry 2.0

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

FC-Utrecht-logo.png

Spoiler

307.jpg

305.jpg

306.jpg

In 3 dagen spelen wij thuis tegen PEC Zwolle, een Nederlandse profvoetbalclub uit Zwolle, de hoofdstad van de provincie Overijssel. De club werd in 1910 opgericht als PEC. De club komt sinds de zomer van 2023 uit in de Eredivisie.

Spoiler

304.jpg

308.jpg

Bij zwaar bewolkt weer en voor 22.946 toeschouwers verschenen wij in de puur aanvallende 4-2-2-2 opstelling. PEC kwam in een 4-2-3-1 formatie het nog droge veld op en scheids is ene Stan Teuben.

Natuurlijk begonnen wij gelijk met vol gas en hoge druk, maar PEC zakte slim in en maakte de ruimtes heel klein. Ze verdedigden met hand en tand en behoorlijk compact, waardoor wij in het eerste halfuur weinig tot geen doelkansen kregen. Pas uit een corner in de 36ste minuut lukte het van der Hoorn de bal in het doel te koppen en voor de openingstreffer te zorgen. 1 : 0 en dat werd ook de ruststand. Behalve Novoa speelde het hele team ijzersterk en de net herstelde Bozdogan was onze beste speler.

Juist de door mij geroemde Bozdogan zorgde in de 49ste minuut voor de 2 : 0. Werd het vanaf nu een makkie voor ons? Nee, totaal niet, want de scheids begon wat rare situatiebeoordelingen erop na te houden. Plots floot hij om veelal vage redenen onze aanvalspogingen af en begon met kaarten te zwaaien. Sagnan, die commentaar op de leiding gaf, haalde ik in de 65ste minuut van het veld en bracht Mamengi. 5 minuten later redde ik Bozdagon en Booth, die met de scheids de discussie aan wilden gaan. Voor hen kwamen Azarkan en Boussaid. In de 76ste minuut haalde ik ook nog El Karouani en de zwakke Novoa eraf en bracht jonkie Hardley en Descotte.

Invaller Azarkan zorgde in de 93ste minuut voor het slotakkoord, door de 3 : 0 binnen te schieten. Wat de scheids bezielde, mag Joost weten, hij kreeg achteraf een 6.1 voor zijn warrig gefluit.

309.jpg

Spoiler

310.jpg

311.jpg

--------

@DGremlin

@MNie

@Keeza

@Djurovski

@Daniell

@Oerlie

@dimihuyghe

@Vlonkie

@bigtukker

@John Terry 2.0

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

FC-Utrecht-logo.png

Spoiler

313.jpg

314.jpg

In 4 dagen spelen wij uit en wel in en tegen Sportclub Heerenveen, kortweg sc Heerenveen, een Nederlandse profclub uit Heerenveen, die uitkomt in de Eredivisie van zowel de mannen- als vrouwencompetitie. De grootste successen die de club heeft behaald zijn het winnen van de KNVB beker in 2009 en het bereiken van de UEFA Champions League in 2000/01.

De thuisbasis van sc Heerenveen is sinds 1994 het Abe Lenstra Stadion, vernoemd naar de oud-voetballer Abe Lenstra die in 1985 overleed. Er kunnen momenteel 27.224 toeschouwers plaatsnemen in het stadion. Dit betekent in theorie dat bijna alle inwoners van de plaats Heerenveen (30.661 inwoners) als toeschouwer in het stadion plaats kunnen nemen.

Spoiler

312.jpg

315.jpg

Bij zwaarbewolkt weer en voor 19.695 toeschouwers arriveerden wij in Heerenveen in de ietwat behoudende 5-2-3 opstelling. Heerenveen kwam in simpele 4-4-2 formatie het nog droge veld op en scheids is Martin van den Kerkhof.

Zoals zo vaak begonnen wij met vol gas, hoge druk en puur aanvallend, vandaar dat wij al in de 8ste minuut doeltreffend waren. Booth nam een breedtepass van Romeny volley en knalde hem in het doel. 0 : 1 en een goed begin. Nog geen 9 minuten later was het Novoa, die een steekpass van Bozdogan feilloos in het doel schoot. 0 : 2 en wij zijn op de goede weg.

Pas in de 43ste minuut lukte het Webster de aansluitingstreffer te maken. 1 : 2 maar niemand raakte in paniek.

In de tweede helft trok zich Heerenveen volledig terug en met twee bussen voor de 16 blokkeerden ze onze doorgang naar het doel. Vandaar dat ik in de 68ste minuut ingreep en de geblesseerde Booth en Sagnan (die al geel had) naar de kant haalde. Voor hen kwamen Iqbal en Mamengi. Elf minuten later ik ook van der Hoorn en Novoa van het veld en bracht Flamingo en Boussaid.

Wij waren al met de 1 : 2 tevreden, toen aanvoerder van der Maarel het op zijn heupen kreeg en in de 85ste minuut met een strakke voorzet spits Descotte aanspeelde en laatstgenoemde tikte de bal simpel binnen. 1 : 3 en dat begon op iets te lijken. Nog in dezelfde minuut haalde ik ook nog Bozdogan (die eveneens al geel had) naar de kant en bracht Fraulo. 10 minuten later was het wederom van der Maarel, die weer met een strakke voorzet Descotte bereikte en Descotte schoot ook deze bal feilloos in het doel. 1 : 4 en dat was het dan ook. De punten zitten in de knip en gaan mee naar huis.

Kampioen zijn wij nu nog niet, maar het is en blijft mogelijk.

316.jpg

Spoiler

317.jpg

318.jpg

--------

@DGremlin

@MNie

@Keeza

@Djurovski

@Daniell

@Oerlie

@dimihuyghe

@Vlonkie

@bigtukker

@John Terry 2.0

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

FC-Utrecht-logo.png

Spoiler

320.jpg

Toen ik vanavond na ‘Veronica offside’ zat de kijken, ging de telefoon. Het was de heer Louis van Gaal, die mij in eerste instantie feliciteerde met de overwinning op Heerenveen en in de tweede plaats met het hoogstwaarschijnlijk aanstaande kampioenschap. De werkelijke redenen voor zijn telefoontje was een definitieve afspraak voor een uitvoerig gesprek na de laatste competitiewedstrijd van dit seizoen. Hiermee was ik akkoord, temeer, omdat hij mij verzekerde, dat met mijn voorganger(s) alles geregeld was.

Trouwens, mijn zogenaamde ‘geheime gesprekken en voorlopige afspraken’ met de heer van Gaal, als zijnde adviseur van Ajax, zijn volkomen legaal, aangezien ik slechts een ‘interim-manager’ van Utrecht ben. Ron Jans is hun manager en hij neemt het voor het komend seizoen weer van mij over.

Maar nu eerst mijn focus weer op de competitie. In 7 dagen spelen wij weer thuis en nu tegen Go Ahead Eagles, een Nederlandse profvoetbalvereniging uit Deventer.

Go Ahead, de club waaruit Go Ahead Eagles is voortgekomen, werd op 2 december 1902 opgericht als Be Quick. Bij de toetreding tot de NVB in 1905 werd de clubnaam veranderd in Go Ahead. Op 31 juli 1971, bij de splitsing van de amateur- en de proftak, werd op voorspraak van toenmalig trainer-coach Barry Hughes de toevoeging Eagles aan de naam toegevoegd. De amateurs gingen verder als D.V.V. Go Ahead.

Spoiler

319.jpg

321.jpg

Bij regenachtig weer en voor 21.025 toeschouwers (niet eens uitverkocht huis, ofschoon wij vandaag kampioen kunnen worden) verschenen wij in de puur aanvallende 4-2-2-2 opstelling. Go Ahead Eagles kwam in een 4-2-3-1 formatie het natte veld op en scheids is de volgens bij beste scheids van de ED, namelijk Bas Nijhuis.

Door het vooruitzicht, dat wij hier en heden kampioen kunnen worden, zorgde ervoor, dat sommige spelers moeite hadden om in ons spel te komen. Desondanks lukte het Bozdogan in de 8ste minuut een pass van Flamingo moeiteloos aan te nemen en in het vijandelijke doel te schieten. 1 : 0 en dat vraagt om meer. Maar Go Ahead Eagles liet zien, dat het geen koekenbakkers zijn en zorgde met hun counters, dat wij terugzakten. In de 40ste minuut zorgde V. Edvardsen voor de op dat moment verdiende gelijkmaker. 1 : 1 werd dan ook de ruststand. Spits Descotte had helaas zijn dag niet.

Uiteraard heb ik in de rust mijn mannen ‘goed toegesproken’, want alleen bij winst was het kampioenschap voor ons mogelijk. En dus ging in de tweede helft het gas er weer op en in de 50ste minuut zorgde El Karouani met een vlijmscherpe pass dat Bozdogan in scoringspositie kwam en hij schoot ook deze bal in het doel. 2 : 1 en dat gaf hoop.

In de 67ste minuut haalde ik de moegestreden Booth naar de kant en bracht Novoa. 5 minuten later mocht Flamingo gaan douchen en kwam Iqbal. In de 78ste minuut haalde ik ook nog Sagnan, Ramselaar en Romeny van het veld en bracht Mamengi, Azarkan en Boussaid. Invaller Novoa zorgde in de 87ste minuut met een schitterende pass dat invaller Boussaid in scoringspositie kwam en Boussaid tikte de bal in het doel. 3 : 1 en dat was het dan ook. Een verdiende overwinning.

322.jpg

Spoiler

323.jpg

324.jpg

.

----------

@DGremlin

@MNie

@Keeza

@Djurovski

@Daniell

@Oerlie

@dimihuyghe

@Vlonkie

@bigtukker

@John Terry 2.0

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

FC-Utrecht-logo.png

Spoiler

326.jpg

327.jpg

329.jpg

328.jpg

Pas in 13 dagen spelen wij weer en wel uit in en tegen RKC Waalwijk, een Nederlandse voetbalclub uit Waalwijk. Sinds 1984 speelt de club in het Nederlands betaald voetbal. RKC Waalwijk speelt in geel-blauwe shirts met blauwe broek. De club speelt zijn thuiswedstrijden in het Mandemakers Stadion. Tot en met 1996 stond op dezelfde plek Sportpark Olympia.

Spoiler

325.jpg

330.jpg

Bij regenachtig weer en voor slechts 4.706 toeschouwers arriveerden wij in Waalwijk in de puur aanvallende 4-2-2-2 opstelling, zonder van der Maarel, maar wel met de net weer herstelde keeper Barkas in het team. RKC kwam in een 4-1-2-2-1 formatie het natte veld op en scheids is Serdan G. (met de onuitspreekbare achternaam).

Al na 3 minuten, toen het reeds 0 : 2 voor ons stond, begreep ik, waarom er hier maar zo weinig toeschouwers aanwezig waren. Blijkbaar hadden ze totaal geen vertrouwen in hun eigen team en bleven liever thuis. Daarentegen bleven wij doorgaan met het ‘demonteren’ van RKC. Na 29 minuten stond het al 0 : 5 en in de 49ste minuut kregen wij ook nog een penalty, die Seuntjens voor zijn rekening nam. De totdan zwaar geproefde keeper Vaessen stopte het slappe balletje van Seuntjens en bij rust stond het nog steeds 0 : 5. Ons hele team, miet uitzondering van VM Flamengo, speelde ijzersterk.

In de tweede helft veranderde veel, zoniet alles. De sfeer in en om het veld werd grimmiger en toen Vroegh in de 69ste minuut de aansluitingstreffer binnen kopte, pakte RKC het botte bijl uit. De scheids toonde plots twee gezichten. Na RKC toe imiteerde hij ‘Bas Nijhuis’ en liet veel zoniet alles doorgaan en tegen ons was hij de pietluttigheid zelve, en floot voor elke scheet.

Jonkie Rawlins, die al geel had, haalde ik in de 75ste minuut naar de kant en bracht aanvaller Descotte, die voor het eerst van achteruit mocht opkomen. In de 86ste minuut moest ik de min of meer uit de wedstrijd geschopte Bozdogan wisselen. Voor hem kwam Iqbal. 6 minuten later werd ook Booth haast onder de zoden geschopt en mocht ook uit voorzorg Seuntjens gaan douchen. Voor hen kwamen Novoa en Boussaid. Het bleef 1 : 6 en dat het publiek niet tevreden was, werd duidelijk. Het bleef stil, toen wij de kleedkamers opzochten.

331.jpg

Spoiler

332.jpg

333.jpg

----------

@DGremlin

@MNie

@Keeza

@Djurovski

@Daniell

@Oerlie

@dimihuyghe = Bedankt. Feitelijk was het een makkie, want ze werden steeds onderschat, omdat het geen club is met toppers. Maar wel een hechte gemeenschap van harde werkers.

@Vlonkie

@bigtukker

@John Terry 2.0

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

FC-Utrecht-logo.png

Spoiler

337.jpg

338.jpg

339.jpg

341.jpg

Met nog slechts 3 competitiewedstrijden te gaan, werd het weer tijd, om in het geheim (en op hun verzoek) met de Ajax delegatie over het komend seizoen te praten. De delegatie bestond uit de ‘adviseur’ of te wel baas Louis van Gaal, RVC voorzitter Michael van Praag, dir. Jan van Halst en interim-coach John van ‘t Schip. Nadat ze hun plannen, voorstellen en eisen duidelijk hadden gemaakt, mocht ik mijn visie en doelstellingen uiteenzetten. Mijn doel is kampioen van de ED, de beker en deelname aan de CL. Lukt dit niet, stap in onmiddellijk op, zonder oprotpremie. De voorlopige deal werd door iedereen bevestigd.

336.jpg

335.jpg

In 6 dagen spelen wij thuis tegen Vitesse Arnhem, officieel SBV Vitesse (Stichting Betaald Voetbal "Vitesse-Arnhem") algemeen bekend als Vitesse, een Nederlandse profvoetbalclub uit Arnhem. De club is opgericht op 14 mei 1892. Sinds 1989 speelt Vitesse onafgebroken in de hoogste divisie. Tussen 1990 en 2002 was de club een stabiele subtopper in Nederland. Vervolgens kende Vitesse een zware tijd, nadat voorzitter Karel Aalbers noodgedwongen moest vertrekken. In 2010 werd Vitesse de eerste Nederlandse club die in buitenlandse handen kwam. Sindsdien behoren de Arnhemmers weer structureel tot de subtop in de Eredivisie. Vitesse werd nooit landskampioen, maar won in 2017 de KNVB beker. Op de UEFA-ranglijst van de beste clubs in Europa stond Vitesse op 14 oktober 2022 op de 113e plaats met een totaal van 11.000 punten.

Spoiler

334.jpg

340.jpg

Bij droog weer en voor 22.893 toeschouwers verschenen wij in de puur aanvallende 4-2-2-2 opstelling. Vitesse kwam in een 4-2-3-1 formatie het droge veld op en scheids is Robin Gansner.

Om eerlijk te zijn, ik had meer van Vitesse verwacht. Weliswaar stond het bij rust slechts 2 : 0 voor ons en had Vitesse maar liefst 63% balbezit. Maar door de bal steeds minutenlang voor de eigen 16 rond te blijven spelen, kun je niet winnen en vooral niet scoren.

In de tweede helft verhoogden wij het tempo en in de 53ste minuut zorgde Romeny voor de 3 : 0. Jonkie Rawlins, die als VR mocht spelen, was in de 70ste minuut bekaf en werd vervangen. Voor hem kwam Flamingo. Nadat Sagnan in de 76ste minuut voor de 4 : 0 had gezorgd, haalde ik hem en Romeny van het veld en bracht Boussaid en de weer herstelde Seuntjens. Nog geen 5 minuten later zorgde invaller Boussaid voor de 5 : 0 en in de 87ste minuut haalde ik Ramselaar en Novoa naar de kant, om Iqbal en Azarkan nog wat minuten te gunnen.

Het bleef 5 : 0 en ik vrees dat coach Cocu in grote problemen zal komen, want wat Vitesse vandaag heeft laten zien, was bijzonder slecht.

342.jpg

Spoiler

343.jpg

344.jpg

---------

@DGremlin

@MNie

@Keeza

@Djurovski

@Daniell

@Oerlie

@dimihuyghe

@Vlonkie

@bigtukker

@John Terry 2.0

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

FC-Utrecht-logo.png

Spoiler

346.jpg

347.jpg

Pas in 9 dagen spelen wij weer en wel de voorlaatste competitiewedstrijd thuis tegen Sparta Rotterdam, een Nederlandse betaaldvoetbalclub uit Rotterdam. De club werd opgericht in 1888 en is daarmee de oudste club in het betaald voetbal in Nederland. Slechts elf amateurvoetbalclubs in Nederland zijn ouder dan Sparta. Sinds 1916 is Het Kasteel de thuisbasis van de club uit Spangen.

Spoiler

345.jpg

348.jpg

Bij regenachtig weer en voor 22.844 toeschouwers verschenen wij in de puur aanvallende 4-2-2-2 opstelling, met de net weer herstelde Booth als AMR. Sparta kwam in een 4-2-3-1 formatie het natte veld op en scheids is Laurens Gerrets.

Nou, ik was niet de enige, die zich afvroeg, waar ik naar zat te kijken? Wat Utrecht in de eerste 45 minuten op het veld neerlegde, zou je eventueel van Manchester City verwachten. Mijn club excelleerde gewoon op het veld en declasseerde de tegenstander. De ruststand was dan ook 5 : 0 en daar was niets tegen in te brengen. Sparta had geen schijn van kans.

Nadat Seuntjens in de 60ste minuut zijn derde doelpunt en dus voor een hattrick had gezorgd, stond ons publiek al op de banken. Ofschoon het hele elftal ijzersterk speelde, haalde ik in de 66ste minuut rechtsback Rawlins naar de kant, omdat hij al geel had. Voor hem kwam Flamingo. In de 72ste minuut haalde ik Booth van het veld, die volledig op was en bracht Novoa. Twee minuten later zorgde Romeny voor 7 : 0 en in de 75ste minuut haalde ik ook Mamengi naar de kant, die ook al geel had. De scheids deed het weliswaar zeer goed, maar ook ietwat pietluttig. Voor Mamengi kwam Descotte.

In de 82ste minuut was het verdediger Sagnan die het slotpunt zette door de 8 : 0 binnen te koppen. Om eerlijk te zijn, ik weet niet of Utrecht ooit een Eredivisiewedstrijd met 8 doelpunten verschil heeft gewonnen? Volgens mij niet, maar ja, ze zijn niet voor niets al kampioen.

349.jpg

349a.jpg

Spoiler

350.jpg

351.jpg

-----------

@DGremlin

@MNie

@Keeza

@Djurovski

@Daniell

@Oerlie

@dimihuyghe

@Vlonkie

@bigtukker

@John Terry 2.0

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

FC-Utrecht-logo.png

Spoiler

353.jpg

354.jpg

In 7 dagen spelen wij onze laatste competitiewedstrijd en wel uit in en tegen AZ, een Nederlandse profvoetbalclub uit Alkmaar en de Zaanstreek, Noord-Holland en speelt zijn thuiswedstrijden in het AFAS Stadion te Alkmaar. AZ, een afkorting voor Alkmaar Zaanstreek-combinatie, ontstond in 1967 als AZ’67 uit een fusie tussen Alkmaar '54 en FC Zaanstreek. Het woord combinatie in de naam liet men al snel varen en ook de toevoeging ’67 is sinds 1986 uit de naam verdwenen. Net als tussen juli 1976 en juni 1982 hoort de club sinds seizoen 2004/05 opnieuw bij de (sub)top van Nederland. Sinds 1998 speelt de tweevoudig landskampioen onafgebroken in de Eredivisie. Op de UEFA-ranglijst van beste clubs in Europa stond AZ op 25 april 2023 op de 37e plaats met een totaal van 47.500 punten. De club staat bekend om de sterke jeugdopleiding, in het seizoen 2022/2023 werd door AZ als eerste Nederlandse club de UEFA Youth League gewonnen.

Spoiler

Het AFAS Stadion is een Nederlands voetbalstadion in Alkmaar. Het is het stadion waar de Nederlandse voetbalclub AZ zijn thuiswedstrijden speelt. Het stadion heeft een capaciteit van 19.478 toeschouwers.

352.jpg

355.jpg

Bij regenachtig weer en voor 18.025 toeschouwers arriveerden wij in Alkmaar in de puur aanvallende 4-2-2-2 opstelling, met de weer herstelde aanvoerder van der Maarel. AZ kwam in een 5-2-3 formatie het natte veld op en scheids is Joey Kooij.

Mag ik het zeggen? Ja, ik mag het zeggen: van AZ had ik veel meer verwacht, maar als ze er moeten staan, geven ze vaak niet thuis en vandaag was hun prestatie belabberd. Binnen 18 minuten stond het al 0 : 3 en bij rust 0 : 4.

In de 46ste en 1ste minuut van de tweede helft maakten wij 0 : 5 en toen ging het gas eraf. AZ speelde met poep in de broek en mijn mannen, die allen ijzersterk speelden, begonnen rustig aan te doen en deze match alleen nog te controleren. Ramselaar mocht in de 74ste minuut gaan douchen en voor hem kwam Boussaid. 5 minuten later haalde ik ook Sagnan naar de kant, om Mamengi nog wat minuten te gunnen. En in de 83ste minuut wisselde ik ook nog Bozdogan, zodat Iqbal ook nog wat minuten kreeg. Boussaid raakte nog geblesseerd, maar bleef strompelend in het veld.

Het bleef 0 : 5 en dat was het dan ook. De scheids floot redelijk tot zeer goed en wij waren tevreden, want wij hebben dit seizoen keurig afgesloten.

356.jpg

Spoiler

357.jpg

358.jpg

--------

@DGremlin

@MNie

@Keeza

@Djurovski

@Daniell

@Oerlie

@dimihuyghe

@Vlonkie

@bigtukker

@John Terry 2.0

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

FC-Utrecht-logo.png

Spoiler

359.jpg

360.jpg

361.jpg

Mag ik het zeggen? Ja, ik mag het zeggen: wat FC Utrecht in de laatste 7 competitiewedstrijden gepresteerd heeft, is onvoorstelbaar. Mijn team heeft in deze 7 wedstrijden maar liefst 34 doelpunten gescoord en maar drie doelpunten tegen gekregen. Volgens mij heeft dit nog geen enkele Eredivisieploeg voor elkaar gekregen.

Ze zijn nu kampioen, spelen volgend seizoen CL en gaan aardig wat centjes verdienen. Desondanks is mijn besluit juist, om op het aanbod van Ajax in te gaan, want feitelijk ben ik hier slechts interim-manager en heb het tijdelijk van Ron Jans over mogen nemen. Mijnheer Jans is inmiddels weer hersteld en vanaf morgen weer de verantwoordelijke manager van FC Utrecht. Ik was nooit een Utrecht-fan en ook nu niet, voor mij was het een tijdelijke job en niet meer of minder.

Conform de gemaakte afspraken heb ik vanmiddag van de staf, het voltallige personeel en alle spelers afscheid genomen en zal officieel mijn ontslag indienen.

362.jpg

363.jpg

Wel zal vanavond nog een soort afscheidsdiner plaatsvinden in huize van Seumeren, met behalve de huisheer, ook DVZ Zuidam, TD Gilissen, de assistent-managers Scheepers + Penders en manager Ron Jans.

-------

@DGremlin

@MNie

@Keeza

@Djurovski

@Daniell

@Oerlie

@dimihuyghe

@Vlonkie

@bigtukker

@John Terry 2.0

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien denkt u ‘deze gast springt van de hak op de tak’, maar zo is het echt niet, want in mijn hoofd heb ik een strikte carrièreplanning. Een Nederlandse coach hoort ooit de top drie (PSV, Feyenoord, Ajax) te hebben gedaan. En eerlijk is eerlijk, dat ben ik ook van plan, tenminste, als ik de kans hiertoe krijg. Dus nu eerst Ajax, dan misschien volgend jaar of over twee jaar Feyenoord, want let wel: zodra Slot een goed bod uit de Engelse PL krijgt, is ‘ie vertrokken. En ook Bosz zal niet jaren bij PSV blijven. Als PSV kampioen wordt, dat gaat die deze prestatie verzilveren. In dit kader gezien, zijn mijn aanstaande werkzaamheden bij Ajax medebepalend voor mijn toekomstige carrière.

Hoe dan ook, inmiddels ben ik in Amsterdam en zal straks met de directie van Ajax concrete zaken doen. Na goedkeuring van de contractgegevens door mijn jurist en de zaakwaarnemer heb ik het contract getekend.

01.jpg

Wat de samenstelling en leiding van de RVC betreft, zo zullen er nog enkele wijzigingen plaatsvinden en ook wat de technische staf betreft. Vandaar dat ik de kennismaking voorlopig beperk tot mijn 2 assistenten (onder voorbehoud), de manager van het B-team en HoofdScouting en HoofdJeugdopleiding.

Mijn eerste assistent is Hedwiges Maduro, 38 jaar uit Almere.

Spoiler

04.jpg

Mijn tweede assistent is Said Bakkati, 41 jaar uit Groningen.

Spoiler

05.jpg

De manager B-team is Dave Vos, 40 jaar uit Amsterdam.

Spoiler

06.jpg

Vervolgens HoofdScouting Kelvin de Lang, 35 jaar afkomstig van Manchester City.

Spoiler

07.jpg

En de laatste HoofdJeugdopleiding Edmond Claus, 53 jaar.

Spoiler

08.jpg

Om eerlijk te zijn, ik wilde een andere assistent, maar dat kan ik voorlopig vergeten. Want de adviseur (die feitelijk momenteel de baas is) heeft mij met klem 'verzocht', de assistenten aan te houden, totdat de heren Kroes en Beukers definitief zijn geïnstalleerd. 

Na een korte kennismaking en uitleg over mijn doelstellingen en werkmethodes kwamen de selecties aan te pas.

Selectie 1ste team

09.jpg

Selectie 2de team

10.jpg

10a.jpg

-------------

@DGremlin

@MNie

@Keeza

@Djurovski

@Daniell

@Oerlie

@dimihuyghe

@Vlonkie

@bigtukker

@John Terry 2.0

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ajax-novelle-logo.png

Spoiler

11.jpg

12.jpg

Waarom wij ter voorbereiding een trainingskamp in Brazilië (Londrina) beleggen, mag Joost weten. Om eerlijk te zijn, ik ben er geen voorstander van. Het kost je veel geld, maar voegt amper iets toe.

Enfin, met maar liefst 41 spelers (25 spelers 1ste selectie + 16 spelers 2de selectie) vertrokken wij naar Brazilië om er te trainen en 1 oefenwedstrijd te spelen tegen ATP. Om eerlijk te zijn, ik heb van deze club nog nooit gehoord, maar ze schijnen in de 1ste divisie te spelen.

Ik krijg maar 2 oefenwedstrijden en op 12 augustus begint de competitie (tegen Heracles) en dan moet de definitieve selecte, de basisopstelling en de tactiek(en) er staan.

Bij droog weer en voor 14.216 toeschouwers arriveerden wij op het veld van ATP en wel in de ietwat behouden4-3-3 opstelling. Waarom ik voor deze tactiek heb gekozen? Omdat ik de tegenstander totaal niet ken en evenmin mijn eigen spelers. ATP kwam in een 4-2-3-1 formatie het kurkdroge veld op.

Ondanks het zeer warme begonnen wij met vol gas en al in de 11de minuut was het Taylor die voor de openingstreffer zorgde. 0 : 1 en een goed begin. De tegenstander maakte er gelijk een zeer fysieke match van en spits Brobbey was de gebeten hond. In de 20ste minuut werd hij in de box onderuitgehaald en kregen wij een penalty, die van den Boomen feilloos binnenschoot. 0 : 2 en dat werd ook de ruststand. Het hele team, met uitzondering van Brobbey speelde ijzersterk.

In de 55ste minuut kopte Taylor ons derde doelpunt binnen en nog geen 2 minuten later matste de scheids onze tegenstander door een penalty tegen ons te fluiten. Zogenaamd had hij een overtreding waargenomen en ene Vidal schoot de penalty feilloos binnen. 1 : 3 en in de 69ste minuut haalde ik Akpom naar de kant en bracht jonkie Idumbo Muzambo. 5 minuten later haalde ik de uitgebluste van den Boomen van het veld en bracht jonkie Vos.

Natuurlijk raakten sommige van mijn spelers conditioneel op en in de 82ste minuut mochten Medic en Taylor gaan douchen. Voor hen kwamen Gaaei en Tahirovic. In de 88ste minuut haalde ik ook nog de zeer zwak spelende Brobbey van het veld en voor hem kwam jonkie Martha. Nog geen 5 minuten later was het invaller Vos, die de 1 : 4 in het vijandelijke doel schoot. Ben ik nu wat wijzer geworden? Eerlijk gezegd, ik weet het niet? Wel meen ik, dat Brobbey misschien in een 2 spitsen voorhoede beter tot zijn recht komt, maar vandaag was het weinig tot helemaal niets.

13.jpg

Spoiler

14.jpg

15.jpg

--------

@DGremlin

@MNie

@Keeza

@Djurovski

@Daniell

@Oerlie

@dimihuyghe

@Vlonkie

@bigtukker

@John Terry 2.0

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ajax-novelle-logo.png

Spoiler

17.jpg

18.jpg

Transfers zullen voorlopig niet plaatsvinden en er zal voor doorstroming van JongAjax-spelers worden gezorgd.

Net terug van het trainingskamp in Brazilië spelen wij morgen de tweede en laatste oefenwedstrijd tegen ons tweede elftal.

Vandaag staat een gesprek met de afgevaardigden van onze supportersgroepen op het programma en een apart gesprek met de zogenaamde ‘harde kern’. In eerste instantie heb ik duidelijk gemaakt, wat mijn doelstellingen en werkmethode is en in het aparte gesprek met de ‘harde kern’ heb ik aangegeven, wat ik van hun verwacht. Positieve steun en normaal gedrag, zodat onze wedstrijden niet kunnen worden gestaakt en wij niet in diskrediet worden gebracht. Uiteindelijk willen wij maar een ding: kampioen worden met aanvallend voetbal en met de steun van onze supporters.

Spoiler

16.jpg

Bij bewolkt maar droog weer verschenen wij voor de laatste oefenwedstrijd tegen ons 2de elftal in een 4-3-3 opstelling. Ook ons 2de elftal kwam in een 4-3-3 tactiek op en al na een kwartier greep ik in en bracht wat tactische wijzigingen aan. Het bleef weliswaar 4-3-3, maar AML Bergwijn moest iets meer naar binnenkomen. De drie centrummiddenvelders posteerde ik ietwat defensiever. Mannsverk en van den Boomen werden VM en naast elkaar. Taylor een ‘segundo volante’. De rest bleef ongewijzigd.

Nog geen 6 minuten later begon Brobbey te laten zien, wat wij van te voren besproken hadden. Krijgt hij de bal in de 16 dan is het onmiddellijk uithalen of koppen. Niet nadenken, maar doen. En ja hoor, in de 40ste minuut had hij al een hattrick achter zijn naam staan en zagen wij een spits, die met zijn fysieke kracht en snelheid deze wedstrijd domineerde.

Bij rust stond het 5 : 1, met 4 doelpunten van onze krachtpatser. Jammer, dat van den Boomen in de 40ste minuut nog een penalty had gemist, maar het hele team speelde zo goed, dat ik in de tweede helft geen wissels doorvoerde.

Uiteindelijk werd het 6 : 2 en ik was gecharmeerd van de prestatie van Brobbey, Bergwijn, Berghuis, Taylor, van den Boomen en Sosa. In het tweede team blonken keeper Setford en Wolf uit. Maar ook Konadu, Vos, Misehoy en Jetten zullen spoedig wat minuten in het 1ste kunnen maken.

19.jpg

19a.jpg

Spoiler

20.jpg

21.jpg

---------

@DGremlin

@MNie

@Keeza

@Djurovski

@Daniell

@Oerlie

@dimihuyghe

@Vlonkie

@bigtukker

@John Terry 2.0

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ajax-novelle-logo.png

Spoiler

28.jpg

24.jpg

De voorbereidingsfase zit erop en ik ben met de twee onder mij gespeelde oefenwedstrijden tevreden. Vooral wat de prestatie van Brobbey betreft, want die jongen doet gewoon zijn stinkende best en laat zien, waarvoor hij er staat, namelijk als scorende spits. Zo slecht als een van mijn voorgangers de selectie heeft afgeschilderd, is zij niet. Het zijn haast allemaal gasten van 20 tot 25 jaar, die allen nog kunnen groeien en die je beter moet kunnen maken. Wat deze gasten nodig hebben, is een juiste tactiek en het vertrouwen van de staf en manager en daar zijn wij mee bezig.

29.jpg

25.jpg

In 4 dagen begint de eerste competitiewedstrijd en wel thuis tegen Heracles Almelo, een Nederlandse betaald-voetbalclub uitkomend in de Eredivisie uit Almelo. Heracles Almelo is een van de oudere voetbalclubs in Nederland en is opgericht op 3 mei 1903. Heracles Almelo is in het verleden twee keer landskampioen geworden: in 1927 en 1941. In het seizoen 2012 wist de club voor het eerst in haar geschiedenis de bekerfinale te bereiken.

Spoiler

23.jpg

26.jpg

27.jpg

Bij bewolkt maar droog weer en voor 53.146 toeschouwers verschenen wij in de puur aanvallende 4-3-3 opstelling. HA kwam in een 4-1-2-2-1 formatie het droge veld op en scheids is Laurens Gerrets.

Ofschoon wij toch wel duidelijk de betere ploeg waren, zag ik een hoop zenuwen bij een aantal spelers, die zich, nadat ze maandenlang in de media werden afgekraakt en als niet eredivisievaardig werden afgeschilderd, blijkbaar geforceerd wilden waarmaken. Vandaar dat het maar liefst 40 minuten duurde, voordat wij op gang kwamen. In de 41ste minuut was het spits Brobbey, die een voorzet van Berghuis in het doel volleerde. Waarom de scheids dit zuivere doelpunt meende te moeten afkeuren, mag Joost weten. Gelukkig greep de VAR in en moest hij zijn beslissing herzien. Bij rust stond het zodoende 1 : 0.

Ook in de tweede helft waren wij de dominerende ploeg en pas in de 71ste minuut schoot onze beste speler op het veld, Berghuis, de bal uit een voorzet van Rensch onhoudbaar in het doel. 2 : 0 en nog geen minuut later gaf ik Berghuis een publiekswissel. Onder daverend applaus verliet hij het veld en werd vervangen door Akpom. 5 minuten later mochten ook Rensch en Hato gaan douchen en kwamen Gaaei en Salah-Eddine. In de 82ste minuut haalde ik ook nog Bergwijn en Brobbey van het veld en bracht Borges en Mikautadze.

Het bleef 2 : 0 en met dit magere resultaat mocht Heracles tevreden zijn, want wij hadden veel meer moeten scoren.

30.jpg

Spoiler

31.jpg

32.jpg

---------

@DGremlin

@MNie

@Keeza

@Djurovski

@Daniell

@Oerlie

@dimihuyghe

@Vlonkie

@bigtukker

@John Terry 2.0

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ajax-novelle-logo.png

Spoiler

34.jpg

35.jpg

In 7 dagen spelen wij onze volgende competitiewedstrijd en nu uit in en tegen Excelsior Rotterdam, een Nederlandse betaaldvoetbalclub uit de wijk Kralingen in Rotterdam. Excelsior speelt zijn thuiswedstrijden in het Van Donge & De Roo Stadion, dat na de uitbreiding in zomer van 2016 plaats biedt aan 4400 toeschouwers. Tot 1 mei 2017 heette het Stadion Woudestein.

Spoiler

33.jpg

36.jpg

Bij droog weer en voor slechts 4.400 toeschouwers arriveerden wij in Rotterdam in de 4-2-3-1 opstelling. Waarom weer een andere tactiek? Omdat wij onze tactiek baseren op de sterke punten van onze beschikbare spelers en rekening houden met de zwaktes van de tegenstander. Ook willen wij aanvallend voetbal spelen, maar bovendien willen wij winnen. Excelsior kwam in een 4-1-2-2-1 formatie het droge veld op en scheids is Martin van den Kerkhof.

Wij begonnen sterk met vol gas, hoge druk en puur aanvallend, want onze kracht en waarschijnlijk beste spelers zitten voorin. En dan bedoel ik Bergwijn + Akpom + Berghuis en Brobbey. Al in de 4de minuut kopte Brobbey een voorzet van Sosa in het doel. 0 : 1 en de openingstreffer was een feit. 4 minuten later kregen wij, met toestemming van de VAR een penalty, die Berghuis voor zijn rekening nam en feilloos binnen schoot. 0 : 2 en het publiek werd stil.

In de 36ste minuut was het wederom spits Brobbey, die een voorzet van Bergwijn in het doel schoot. Waarom de scheids dit zuivere doelpunt meende te moeten afkeuren, mag Joost weten. Gelukkig greep de VAR in en moest hij zijn beslissing herzien. 0 : 3 en dat werd ook de ruststand.

In de eerste minuut van de tweede helft was Brobbey wederom ter plekke, om een steekpass van Mannsverk in het doel te schieten. 0 : 4 en toen ging het gas eraf en controleerden wij alleen nog deze match. Maar let wel: Brobbey heeft een hattrick gescoord.

Pierie lukte het in de 61ste minuut de bal, na een misser van Hato, in ons doel te koppen. 1 : 4 en dat was het dan ook. In de 80ste minuut haalde ik Taylor (die al geel op zak had) en de vermoeide Sosa van het veld en bracht van den Boomen en Gaaei. 13 minuten later mocht ook Rensch gaan douchen en kwam Salah-Eddine.

Het bleef bij 1 : 4 en de punten gaan mee naar huis.

37.jpg

Spoiler

38.jpg

39.jpg

----------

@DGremlin

@MNie

@Keeza

@Djurovski

@Daniell

@Oerlie

@dimihuyghe

@Vlonkie

@bigtukker

@John Terry 2.0

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ajax-novelle-logo.png

Spoiler

41.jpg

42.jpg

In 5 dagen spelen wij onze 1ste wedstrijd in de Play-Offs van de UEFA Europa League thuis tegen Aberdeen FC, een Schotse voetbalclub. De club uit Aberdeen is na de traditionele toppers Celtic en Rangers een van de sterkere clubs van de Schotse competitie.

Spoiler

40.jpg

43.jpg

Bij bewolkt maar droog weer en voor 45.647 toeschouwers verschenen wij in de puur aanvallende 4-2-3-1 opstelling. Aberdeen kwam in een 4-1-2-1-2 formatie het nog droge veld op.

Al in de eerste minuut trokken de Schotten zich volledig terug en met 2 bussen voor de 16 en keiharde tackles bleven ze hun doel verdedigen, waardoor het, mede door de blijkbaar slecht ziende scheids, doelpuntloos bleef.

Pas in de 51ste minuut bediende Berghuis AMC Akpom met een perfecte voorzet, die Akpom feilloos in het doel schoot. 1 : 0 en het langverwachte openingsdoelpunt was eindelijk een feit. 7 minuten later werd Rensch brutaal uit de wedstrijd geschopt, zonder dat de scheids ingreep. Voor Rensch kwam Gaaei, die 5 minuten later een strakke pass van Taylor compromisloos in het doel schoot. 2 : 0 en wij waren op de goede weg.

In de 69ste minuut haalde ik de moegestreden Sosa naar de kant en bracht jonkie Salah-Eddine. Een minuut later was het wederom Taylor, die de naar binnenkomende Berghuis met een pass bediende en Berghuis zorgde voor de 3 : 0. Nog geen minuut later gaf ik Berghuis een publiekswissel, omdat hij de beste speler van het veld was. Voor hem kwam Borges.

Het bleef 3 : 0 en het hele team, inclusief de invallers, speelden ijzersterk, met uitzondering van Brobbey, die behoorlijk werd aangepakt, waardoor hij meer op de grond lag dan staande kon ballen.

44.jpg

Spoiler

45.jpg

46.jpg

---------

@DGremlin

@MNie

@Keeza

@Djurovski

@Daniell

@Oerlie

@dimihuyghe

@Vlonkie

@bigtukker

@John Terry 2.0

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ajax-novelle-logo.png

Spoiler

48.jpg

Wat is dit weer voor een onzin? Onze ‘vriend’ van de Telegraaf wil ons weer een crisis aanpraten.

49.jpg

In 7 dagen spelen wij de uitwedstrijd in de Play-Offs UEFA Europa League en nu in Aberdeen. Het Pittodrie Stadium is een voetbalstadion met plaats voor 22.199 toeschouwers in Aberdeen. Het is de thuisbasis van de voetbalclub Aberdeen FC.

Spoiler

47.jpg

50.jpg

Bij zwaarbewolkt weer en voor 18.776 toeschouwers arriveerden wij in Aberdeen in de aanvallende 4-3-2-1 opstelling. Aberdeen kwam in een 4-1-2-2-1 formatie het nog droge veld op en scheids is ene Szymon Marciniak.

Met een strakke voorzet in de 24ste minuut bracht Berghuis spits Brobbey in scoringspositie en Brobbey schoot de bal feilloos in het doel. Tot mijn verbazing keurde de scheids het zuivere doelpunt af. Gelukkig greep de VAR in en moest hij zijn beslissing herzien. Bij rust stond het zodoende nog steeds 0 : 1.

Ofschoon wij ook deze wedstrijd domineerden, lukte het ene Miovski in de 74ste minuut, de gelijkmaker te scoren. 10 minuten later zorgde Sosa ervoor, dat Taylor in scoringspositie kwam en Taylor schoot de bal in het doel. 1 : 2 en dat was het dan ook. Onbedreigd speelden wij deze wedstrijd uit.

51.jpg

Spoiler

52.jpg

53.jpg

----------

@DGremlin

@MNie

@Keeza

@Djurovski

@Daniell

@Oerlie

@dimihuyghe

@Vlonkie

@bigtukker

@John Terry 2.0

Ondanks het slechte weer wens ik iedereen

Prettige Kerstdagen

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ajax-novelle-logo.png

Spoiler

55.jpg

56.jpg

Ok, alvorens ik het Ajax-aanbod heb aanvaard, heb ik lang over nagedacht of ik het überhaupt moest doen? Waarom? Omdat ik met mijn vorige club directe plaatsing in de CL had afgedwongen en met Ajax moest zien uit de degradatiezone te komen, de weg naar boven moest zien te vinden en slechts via Play-Off wedstrijden eventueel aan de UEFA Europa League deel mag nemen. Dus voor mij een behoorlijke stap achteruit.

En dan dat gezeur over de matige kwaliteit van de door mijn voorgangers gehaalde spelers? Het zijn geen godenzonen meer, maar gewoon allen Eredivisiewaardige spelers. Ook de huidige adviseur van de club zou in zijn beste managersjaren er geen topelftal van kunnen maken en nooit het niveau halen van Manchester City, Liverpool, Arsenal, Real Madrid, Barcelona, PSG, Bayern München of Bayer Leverkusen. De nieuwe aankopen zijn allen min of meer modale profs en geen superprofs. Maar goed genoeg om samen met Berghuis + Bergwijn + Taylor en Brobbey (en de eraankomende talenten uit de eigen jeugd) om het kampioenschap van de ED spelen. Dus waar hebben wij het over? In de komende maanden zal iedereen zien, waartoe wij werkelijk in staat zijn en of er nieuwe godenzonen op zullen staan.

57.jpg

Leuke tegenstanders, maar het moet te doen zijn. Dit is jammer genoeg ons huidig niveau, maar aan ons, om het te overtreffen.

54.jpg

Nu spelen wij eerst in drie dagen uit en wel in en tegen Fortuna Sittard, een Nederlandse betaaldvoetbalclub uit de gemeente Sittard-Geleen die op 1 juli 1968 na een fusie werd opgericht. Vanaf het seizoen 2018/19 speelt de club in de Eredivisie, nadat een tweede plaats in de Eerste divisie 2017/18 genoeg was voor promotie. Fortuna Sittard werd in zijn bestaan onder meer kampioen van de Eerste divisie. Voorganger Fortuna'54 won tweemaal de KNVB Beker. De thuisbasis is het Fortuna Sittard Stadion, met een capaciteit van 12.800 zitplaatsen (waarvan 800 zitplaatsen voor de bezoekende club).

Spoiler

22.jpg

58.jpg

Mag ik het zeggen? Ja, ik mag het zeggen: voor zover ik weet is de scheids, Joey Kooij, de schoonzoon van een van de broers de Boer en dat zijn echte ajacieden. Dus ik begrijp niet, waarom hij onze wedstrijd moet fluiten? Feitelijk kan hij straks maar twee dingen doen: of hij fluit het merendeel in ons voordeel, of hij laat zien dat hij niet-Ajax-minded is en fluit tegen ons. Nou ik ben benieuwd?

Bij regenachtig weer en voor 11.682 toeschouwers arriveerden wij in Sittard in de aanvallende 4-3-3 opstelling. FS kwam in een 4-2-3-1 formatie het natte veld op en scheids is dus Joey Kooij.

Enfin, kutweer of niet, uit of thuis, wij begonnen met vol gas, hoge druk en puur aanvallend. Al in de 6de minuut kreeg Brobbey een voorzet van Sosa en hij schoot de bal feilloos binnen. Tot aller verbazing keurde de scheids het zuivere doelpunt gewoon af. Gelukkig greep de VAR in en moest hij zijn beslissing herzien. 0 : 1 en het openingsdoelpunt was een feit.

In de 18de minuut was het wederom Sosa, die met een strakke voorzet de naar binnenstormende Berghuis bediende en Berghuis kopte de bal perfect binnen. 0 : 2 en mijn hele staf stond perplex, want wij konden ons geen voorgaand kopdoelpunt van Berghuis herinneren?

Bij rust stond het nog steeds 0 : 2 en eerlijk is eerlijk, FS kon weinig inbrengen, wel verdedigden ze zeer goed en behoorlijk stevig. En wat de scheids betreft: bij hem had ik steeds het gevoel dat hij in geval van twijfel pardoes tegen ons floot.

In de tweede helft ging het gas eraf en controleerden wij alleen nog deze match. De moegestreden Gaaei haalde ik in de 67ste minuut naar de kant en bracht jonkie Tristan Gooijer. In de 73ste minuut mochten Sosa en Berghuis gaan douchen, waardoor Salah-Eddine en Akpom minuten konden maken. Weer 6 minuten later haalde ik ook Mannsverk naar de kant en bracht Tahirovic. De invallers deden allen hun best en pas in de 90ste minuut, uit een vrije trap van van den Boomen, lukte het de opgerukte verdediger Medic de bal in het doel te koppen. En ja hoor, daar heb je hem weer. Wederom keurde de scheids ook dit zuivere doelpunt in eerste instantie af, waardoor de VAR weer ingreep en hij zijn beslissing moest herzien. 0 : 3 en dat werd de einduitslag.

59.jpg

Spoiler

60.jpg

61.jpg

--------

@DGremlin

@MNie

@Keeza

@Djurovski

@Daniell

@Oerlie

@dimihuyghe

@Vlonkie

@bigtukker

@John Terry 2.0

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites