Jump to content
Pre-order FM25 nu. Steun MU & ontvang korting! ×

[FM24] No guts no glory

germandutch

Recommended Posts

Gepost (edited)

EREdivisie-banner-final.jpg

ajax-novelle-logo.png

Spoiler

866.jpg

869.jpg

871.jpg

873.jpg

Toen ik destijds bij Ajax begon, heb ik alle spelers duidelijk gemaakt, dat ik met een vast basisteam zal spelen en een duidelijke hiërarchie handhaaf. Rensch is mijn eerste rechtsback en Sanchez zijn back-up. Omdat Rensch in topvorm is, komt Sanchez alleen aan de bak als Rensch geschorst, geblesseerd of uit vorm is. Sanchez heeft niets te eisen, maar moet laten zien dat hij beter is dan Rensch en dan pas stel ik hem in de basis op. Duidelijk toch?

868.jpg

In 3 dagen spelen wij een thuiswedstrijd tegen promovendus ADO Den Haag, een Nederlandse betaald voetbalclub uit Den Haag, die op 1 februari 1905 werd opgericht. De thuisbasis is het Bingoal Stadion, dat plaats biedt aan 15.000 toeschouwers. De club won tweemaal het landskampioenschap en tweemaal de KNVB Beker.

Spoiler

867.jpg

870.jpg

Spoiler

872.jpg

Bij regenachtig weer en voor 53.909 toeschouwers verschenen wij in de puur aanvallende 4-2-2-2 opstelling. ADO kwam in een 4-1-2-1-2 formatie het natte veld op en scheids is Danny Makkelie.

874.jpg

874a.jpg

Ik heb al veel beleefd in deze toch wel rare voetbalwereld, maar wat ik vandaag zag, had noch ik, noch de staf en evenmin ons voltallig publiek verwacht. Mijn mannen begonnen gewoon ijzersterk en bij rust stond het dan ook al 5 : 0 en wel verdiend.

Ook in de tweede helft werd nog 5 keer gescoord, 4 x door ons en 1x door ADO. Voorts heb ik diep in de tweede helft 5 wissels doorgevoerd en wel in de 71ste minuut Berghuis eraf en Borges erin. 6 minuten later Sosa, van den Boomen en Akpom vervangen door Gaaei, Mannsverk en Mikautadze. Inde 82ste minuut heb ik ook nog Tayler eraf gehaald en Fitz-Jim gebracht. Deze match had minimaal 10 : 0 kunnen en moeten aflopen, indien van den Boomen in de 72ste minuut de penalty erin had geschoten. Van te voren heb ik nog tegen hem gezegd: schiet de bal er hoog in, maar nee, zijn laag schot was een makkelijke prooi voor Lamprou.

Ook wil ik erop attent maken, dat zowel Akpom alsook Bergwijn vandaag een hattrick hebben gescoord.

Spoiler

875.jpg

876.jpg

-------

@DGremlin

@MNie

@Keeza

@Djurovski

@Daniell

@Oerlie

@dimihuyghe

@Vlonkie

@bigtukker

@John Terry 2.0

Bedankt voor jullie aandacht en reacties.

Edited by germandutch
  • Like 1

Gepost (edited)

ajax-novelle-logo.png

Spoiler

878.jpg

879.jpg

In 3 dagen moeten wij ‘met de billen bloot’, want dan spelen wij in de 16de Finale de uitwedstrijd van de UEFA Champions League in en tegen Bayern München. Om eerlijk te zijn, dit is een van mijn favoriete clubs en deze favorietenrol is puur gebaseerd op hun spelwijze (niet van nu, maar tot en met 2 jaar geleden) en op het feit, dat zij niet in het bezit van Chinesen, Russen, Amerikanen en of Arabieren zijn, zoals PSG, Manchester City een nog een hele reeks wel of niet door financiële inbreng zogenaamde topclubs.

Spoiler

Fußball-Club Bayern München e. V., kortweg FC Bayern München, Bayern München of FC Bayern, is een Duitse voetbalclub uit München, uitkomend in de Bundesliga en opgericht in 1900. De thuishaven was van 1925 tot 1972 het Grünwalder Stadion, tot de zomer van 2005 het Olympiastadion, en sindsdien de Allianz Arena.

FC Bayern München is de bekendste en succesvolste club van Duitsland en behoort tot de Europese en wereldtop. FC Bayern slaagde er als een van de weinige Europese topclubs in om samen met Manchester United FC, AFC Ajax, Juventus FC en Chelsea FC, alle drie de UEFA-hoofdcompetities (Europacup I / UEFA Champions League, Europacup II en UEFA Cup / UEFA Europa League) te winnen. Opvallend is dat de opkomst van deze vereniging, tot circa 1965 kleiner dan stadgenoot TSV 1860 München, gelijk opliep met de opkomst van Franz Beckenbauer.

Allianz Arena is een voetbalstadion in het noorden van München (Duitsland). Het stadion is geopend in 2005 met wedstrijden van de club FC Bayern München.

Naamsponsor Allianz AG betaalde € 90 miljoen van de € 340 miljoen totale kosten, met oorspronkelijk naamgarantie tot 2028, wat op 12 februari 2014 werd verlengd tot 2041. Bij internationale wedstrijden zoals de UEFA Champions League en interlands, mag wegens UEFA reglementen de naam "Alianz Arena" niet worden gevoerd. Dan wordt als alternatief het stadion aangeduid als "FIFA WM Arena München", Fußball Arena München" of "Arena München".

877.jpg

880.jpg

Bij zwaarbewolkt weer en voor maar liefst 64.876 toeschouwers arriveerden wij in München en wel in de 4-2-3-1 opstelling. Ons bestuur (hoe chaotisch ook) en ook onze fans hoopten op een gelijkspel. Aan gelijkspelen doe ik niet, ik wil altijd winnen.

881.jpg

Ook BM kwam in een 4-2-3-1 formatie het nog droge veld op, waardoor het dus een directe confrontatie en 1op1 duels over het hele veld zal worden. Eerlijk gezegd ben ik benieuwd, hoe wij haalde ihet hier af zullen brengen?

882.jpg

Bayern begon zo, als wij heel vaak beginnen, dus met hoog tempo, veel druk en puur aanvallend en al in de 9de minuut was de snelle Coman succesvol en knalde de bal in ons doel. Rulli reageerde niet eens en ook in de 20ste minuut bij een afstandsschot van Kane stond hij erbij en keek ernaar. Plots stond het al 2 : 0 en toen werden wij pas wakker. Nog geen minuut later was het Berghuis, die per hoofd voor de aansluitingstreffer zorgde. 2 : 1 en dat gaf hoop, maar drie minuten later zorgde Kane, eveneens per hoofd, voor de 3 : 1 en dat werd ook de ruststand.

Eerlijk is eerlijk, de achterstand was terecht, want keeper Rulli, Hato, van den Boomen, Rensch, Taylor en ook spits Brobbey werden door Bayern lamgelegd en kregen geen poot aan de grond.

In de rust hoopte ik mijn team met een krachtige pepspeech weer op ‘Vordermann’ te brengen, zoals de Duitsers het zo mooi kunnen zeggen en het leek nog te lukken ook. Want in de 61ste minuut was het Berghuis die de bal in het vijandelijke doel tikte. 3 : 2 en dat gaf hoop.

In de 67ste minuut haalde ik de inmiddels totaal vermoeide Berghuis naar de kant en bracht Borges. 7 minuten later mocht ook de zwak spelende Rensch eraf en kwam Hlynsson. Bergwijn, eveens moegestreden, mocht in de 79ste minuut gaan douchen en voor hem kwam Ünüvar. Wij kregen wat meer grip op deze match, maar dat was het dan ook. Echt gevaarlijk konden wij niet meer worden, temeer omdat Bayern deze wedstrijd steeds meer controleerde. Het bleef 3 : 2 en jammer dat ik het moet zeggen: meer zat er voor ons niet in. Ondanks de negatieve uitslag was ik vooral tevreden over de prestaties van Sutalo, Sosa, Gaaei, Bergwijn en Berghuis.

Spoiler

883.jpg

884.jpg

---------

@DGremlin

@MNie

@Keeza

@Djurovski

@Daniell

@Oerlie

@dimihuyghe

@Vlonkie

@bigtukker

@John Terry 2.0

Edited by germandutch
  • Like 1

Gepost (edited)

ajax-novelle-logo.png

886.jpg

Mannsverk of te wel zijn Noorse zaakwaarnemer beginnen nu wel bijzonder vervelend te worden. De TD heeft deze jongen inmiddels een handvol aanbiedingen gedaan. De laatste bedroeg liefst 3x het huidige salaris, hetgeen meer was, dan hun 2de verzoek. Maar toen wilden ze ineens 5 keer zoveel en deze jongen is beslist geen €300K per maand waard, dus dat heeft de TD geweigerd en sindsdien zorgt Mannsverk voor chaos in de kleedkamer. Wel vind ik, dat de TD nu wel eens een keer een duidelijk standpunt in moet nemen ten opzichte van deze twee en naar de spelersgroep en zich niet altijd moet verschuilen achter mij. Ik bepaal niet de hoogte van de salarissen en of contracten, maar dat beslist de DVZ en de TD. Bovendien, wat mijn 'salarisverhoging' betreft, verschuilen deze technische heren zich achter de RVC en proberen mij en mijn zaakwaarnemer te ontlopen. Eerlijk is eerlijk, ik voel mij hier genaaid door die twee gasten en ook door de RVC.

In 4 dagen spelen wij een uitwedstrijd in en tegen SC Cambuur, kortweg Cambuur, een professionele Nederlandse voetbalclub uit Leeuwarden. De club is opgericht in 1964 ter vervanging van het naar de amateurs teruggekeerde VV Leeuwarden. SC Cambuur speelt in de kleuren geel en blauw. De thuiswedstrijden worden afgewerkt in het Cambuurstadion, dat een capaciteit heeft van 10.250. De club wist in haar bestaan viermaal te promoveren naar de Eredivisie, echter is het in 2023 weer gedegradeerd en speelt het vanaf seizoen 2023/24 weer in de Keuken Kampioen Divisie.

Spoiler

Het Cambuurstadion is het stadion van de Nederlandse betaald voetbalclub SC Cambuur uit Leeuwarden. Het stadion is gesitueerd aan het Cambuurplein en maakt deel uit van Sportpark Cambuur. Het bestaat uit vier losse tribunes, die allemaal zijn voorzien van overdekte zitplaatsen. De capaciteit bedraagt 10.000 zitplaatsen.

Wegens een dreigend faillissement wat Cambuur boven het hoofd hing is het stadion als onderpand gebruikt voor de zogenaamde ´Old Boys´ die in ruil daarvoor garant gingen staan voor de schuld. Bij verkoop van het stadion wordt de schuld ingelost.

885.jpg

887.jpg

Spoiler

888.jpg

Bij regenachtig weer en voor 15.000 toeschouwers arriveerden wij in Leeuwarden in de aanvallende 4-2-3-1 opstelling.

889.jpg

Door de grote hoeveelheid en vaak te snel opvolgende wedstrijden, zijn veel spelers niet meer okselfris, maar ik stel ze wel op met de order in hun achterhoofd: dat wij in 4 dagen weer tegen Bayern moeten.

Cambuur kwam in een 4-1-2-2-1 formatie het natte veld op en scheids is Stan Teuben.

890.jpg

Het mag zijn, dat deze scheids een ‘opkomende ster’ is, maar volgens mij is hij vaak veel te pietluttig en voelt de wedstrijd niet echt aan. In elk geval floot hij de eerste helft weer volledig kapot, waardoor geen van de twee ploegen echt in hun wedstrijd kon komen. Vooral wij niet, en eerlijk is eerlijk, wij waren klassen beter, maar het lukte ons niet, om dat in doelpunten duidelijk te maken. Bij rust stond het dan ook nog steeds maar 0 : 0 en daar mocht Cambuur ontzettend blij mee zijn.

Omdat de scheids ook in de tweede helft met gele kaarten bleef strooien, haalde ik Sosa in de 58ste minuut naar de kant, omdat hij al geel op zak had. Voor hem kwam Avila. 4 minuten later zorgde Bergwijn met een strakke breedtepass ervoor, dat Berghuis in scoringspositie kwam en Berghuis volleerde de bal keihard in het doel. 0 : 1 en wij waren eindelijk op de goede weg.

In de 69ste minuut mochten de moegestreden Berghuis en Mannsverk gaan douchen en kwamen Borges en Fitz-Jim. 6 minuten later mochten ook Rensch en van den Boomen vertrekken en bracht ik Sanchez en Hlynsson. Wij bleven aanvallen en in de 91ste minuut kregen wij met instemming van de VAR een penalty, die Avila voor zijn rekening nam en feilloos binnen schoot. 0 : 2 en het begon erop te lijken. Jonkie Hato raakte in de 99ste en laatste minuut zwaar geblesseerd en nadien floot de scheids af. De punten gaan mee naar huis, maar ook een speler, die wij weken zullen moeten missen en 3 overbodige gele kaarten.

Spoiler

891.jpg

892.jpg

------

@DGremlin

@MNie

@Keeza

@Djurovski

@Daniell

@Oerlie

@dimihuyghe

@Vlonkie

@bigtukker

@John Terry 2.0

Edited by germandutch
  • Like 1

Gepost (edited)

ajax-novelle-logo.png

Spoiler

894.jpg

895.jpg

896.jpg

897.jpg

In 4 dagen spelen wij thuis in de 16de Finale van de UEFA Champions League tegen Bayern München. Om terug te komen op onze uitwedstrijd die wij van hun verloren hebben (3 : 2), BM had toen al een nieuwe manager en wel ene Matthias Dahm. Eerlijk is eerlijk, ik ken heel deze gast niet en ik verkeerde in de veronderstelling dat ze nog die prutser van een Tuchel als manager hadden, die totaal niet bij hun pas en meer kapot maakte dan hun lief was. Ik weet dus totaal niet, wat ik straks van hun kan verwachten en feitelijk moeten wij ook de thuiswedstrijd van hun verliezen, want ze hebben uiteraard een veel betere selectie (wat er na de miskleun van Tuchel nog over is). Maar wij zullen ons best doen.

Spoiler

893.jpg

898.jpg

Bij zwaar bewolkt weer en voor maar liefst 55.500 toeschouwers verschenen wij in de puur aanvallende 4-2-2-2 opstelling. BM kwam in een 4-2-3-1 formatie het nog droge veld op en scheids is Anthony Taylor (geen familie van onze Kenneth).

899.jpg

De mij tot nu toe volledig onbekende manager Dahm had in tegenstelling tot zijn voorganger wel de juiste spelers op hun beste posities opgesteld, ze voldoende gemotiveerd en de passende tactiek gekozen. En dat kregen wij te voelen ook. Al in de 3de minuut was het Sane, die een strakke voorzet van Raum in ons doel schoot. 0 : 1 en de openingstreffer was een feit. Nog geen 3 minuten later miste Avila de pass van Coman en Kane schoot de bal in ons doel. Waarom scheids Taylor dit zuivere doelpunt in eerste instantie afkeurde, mag Joost weten. De VAR greep in en hij moest het doelpunt alsnog goedkeuren. Dat was balen voor ons, want plots stonden wij binnen 6 minuten al 0 : 2 achter en dat tegen een praktisch herboren Bayern. Maar let wel: tegen hun geweldige voorhoede (Kane + Sane + Musiela + Coman) kunnen ook echte topclubs weinig beginnen.

Maar wij probeerden eveneens de aanval te kiezen en in de 16de minuut was het Mannsverk, die de aansluitingstreffer binnen schoot. 1 : 2 en dat gaf ons weer moed. Uit een vrije trap in de 28ste minuut zorgde Sane voor de 1 : 3 en daar was geen kruid en ook geen Rulli tegen opgewassen. Net voor rust, in de 42ste minuut, lukte het Berghuis een voorzet van Taylor binnen te koppen. 2 : 3 en dat was de ruststand.

Ofschoon wij ook in de tweede helft al het mogelijke probeerden te doen, kwamen wij toch te kort en controleerde Bayern deze wedstrijd. Voor ons doen hadden wij ijzersterk gespeeld, maar tegen het toch wel grote Bayern was het iets te weinig.

Spoiler

902.jpg

903.jpg

-----------

@DGremlin

@MNie

@Keeza

@Djurovski

@Daniell

@Oerlie

@dimihuyghe

@Vlonkie

@bigtukker

@John Terry 2.0

Edited by germandutch

Gepost (edited)

ajax-novelle-logo.png

Spoiler

904.jpg

906.jpg

Ook al hebben wij van Bayern München 2 keer met 2 : 3 verloren, toch hebben mijn spelers hun best gedaan en voor hun uitstekende prestatie heb ik ze dan ook persoonlijk bedankt. Want laten wij wel wezen, de huidige selectie is goed genoeg voor het niveau van de Eredivisie, maar dat is het dan ook. Alle spelers lopen al 1 ½ seizoen als het ware op hun tenen, om het door mij geëiste niveau te halen en tien van de door mijn voorganger gehaalde spelers moet ik (verplicht) in de etalage zetten, zodat ze na dit seizoen met winst verkocht kunnen worden.

Dus: voor de ED zijn wij nu top, maar internationaal stellen wij momenteel nog niets voor. Hier zullen wij aan werken, want komend seizoen willen wij ook weer in de heel lucratieve en veel geld opbrengende UEFA Champions League spelen. Maar of dat met mij zal zijn, valt nog te bezien?

In 3 dagen spelen wij wederom thuis en nu tegen Feyenoord Rotterdam, een Nederlandse profvoetbalclub uit Rotterdam, opgericht op 19 juli 1908, die uitkomt in de Eredivisie.

Spoiler

900.jpg

905.jpg

Spoiler

907.jpg

Bij bewolkt weer en 55.500 toeschouwers verschenen wij in de puur aanvallende 4-2-2-2 opstelling.

908.jpg

Eerlijk is eerlijk, mijn mannen zijn vandaag niet helemaal okselfris en dus heeft Feyenoord een hele grote kans om ons te pakken.

Feyenoord kwam in een 4-2-3-1 formatie het nog droge veld op en scheids is Sander van der Eijk.

909.jpg

Ofschoon mijn team vandaag conditioneel een beetje veel aan de slappe kant was, domineerden wij wel en waren gewoon de betere ploeg. Ons grote voordeel was, dat de complete aanval van Feyenoord het af liet weten en goalgetter Gimenez weer geen bal fatsoenlijk kon raken. Al in de 5de minuut zorgde Sanchez (weliswaar een pure rechtsback, maar vandaag mag hij het ook op links laten zien) met een strakke voorzet dat Akpom in scoringspositie kwam en Akpom tikte de bal in het doel. 1 : 0 en een zeer goed begin. Feyenoord trok zich volledig terug, speelde achterin compacter en maakte de ruimtes klein, waardoor wij niet meer doelgevaarlijk werden.

Maar in de eerste minuut van de tweede helft was het Berghuis, die met een simpele steekpass Brobbey in scoringspositie bracht en Brobbey schoot de 2 : 0 binnen. Toen Mannsverk in de 55ste minuut door Ivanusec uit de wedstrijd werd geschopt, ging het gas eraf. Voor Mannsverk kwam van den Boomen en in de 67ste minuut haalde uit uit voorzorg ook Brobbey en Berghuis naar de kant. Voor hen kwamen Mikautadze en Borges. 6 minuten later mochten ook Taylor en Rensch gaan douchen en kwamen Fitz-Jim en Gaaei. Behalve Mikautadze presteerden alle invallers zeer goed en het bleef uiteindelijk 2 : 0.

Spoiler

910.jpg

911.jpg

---------

@DGremlin

@MNie

@Keeza

@Djurovski

@Daniell

@Oerlie

@dimihuyghe

@Vlonkie

@bigtukker

@John Terry 2.0

Edited by germandutch
  • Like 1

Gepost (edited)

ajax-novelle-logo.png

Spoiler

913.jpg

Stankovic? Wat gaan wij nou krijgen? Waar is Slot gebleven? Blijkbaar heb ik mij teveel beziggehouden met mijn eigen team, dan met het nieuws. Arne Slot is bezig zijn zakken te vullen en dus nu manager van Arsenal. Volgens mijn zaakwaarnemer verdiend hij daar nu €768K per maand en dat is 11,8 keer zoveel als ik hier bij Ajax. Jeetje, zeg! Maar ja, hij is ook dubbel zo oud als ik. Het zij hem gegund.

914.jpg

915.jpg

916.jpg

Pas in 13 dagen spelen wij de volgende competitiewedstrijd en wel uit in en tegen FC Utrecht, een Nederlandse betaaldvoetbalclub, die uitkomt in de Eredivisie.

Spoiler

Stadion Galgenwaard is een voetbalstadion in Utrecht, dat sinds 1970 de thuishaven van betaaldvoetbalclub FC Utrecht is. Het stadion, dat aan het begin van de 21e eeuw een grote renovatie heeft ondergaan, heeft een capaciteit van 23.750 toeschouwers.

912.jpg

917.jpg

Bij bewolkt maar droog weer en voor 23.750 toeschouwers arriveerden wij in Utrecht in de aanvallende 4-2-3-1 opstelling. Ook Utrecht, mijn voorgaande werkgever, kwam in een 4-2-3-1 formatie het nog droge veld op en scheids is mijn absolute favoriet Bas Nijhuis. Niet zozeer omdat hij zo ‘n goede scheids is, maar gewoon omdat hij normaal doet en totaal niet arrogant is, zoals zoveel van zijn collega's.

918.jpg

Zoals zo vaak begonnen wij met vol gas aan deze wedstrijd en al in de 5de minuut zorgde Akpom met een slimme steekpass ervoor, dat Berghuis alleen voor de keeper kwam en de bal in het doel kon tikken, mede doordat Booth over de bal maaide. 0 : 1 en dat was het dan ook. Het gas ging eraf en wij beperkten ons tot controle van deze match. Bij rust stond het nog steeds maar 0 : 1.

Ook in de tweede helft waren wij de dominerende ploeg en toen Akpom in de 70ste minuut geblesseerd raakte, greep ik in en haalde Akpom en uit voorzorg ook Bergwijn naar de kant. Voor hen kwamen van den Boomen en Borges. 5 minuten later mocht ook Sutalo vertrekken en kwam Sanchez (mijn multifunctionele verdediger, die zowel rechts- als linksback en centrumverdediger kan spelen). In de 81ste minuut mochten ook nog Berghuis en Taylor gaan douchen en kwamen Conceicao en Ünüvar. Het bleef 0 : 1 en als ik mij niet vergis hebben wij de kampioenstitel weer te pakken?

Spoiler

937.jpg

919.jpg

----------

@DGremlin

@MNie

@Keeza

@Djurovski

@Daniell

@Oerlie

@dimihuyghe

@Vlonkie

@bigtukker

@John Terry 2.0

Edited by germandutch
  • Like 1

Gepost (edited)

ajax-novelle-logo.png

Spoiler

923.jpg

924.jpg

925.jpg

926.jpg

927.jpg

921.jpg

De competitie duurt nog 7 wedstrijden en wij zitten nog in de Finale van de Beker. Kampioen zij wij al, inofficieel dan, en wij kunnen nog een prijs (de beker) pakken.

922.jpg

In 5 dagen spelen wij thuis tegen Nijmegen Eendracht Combinatie kortweg N.E.C. een Nederlandse profvoetbalclub uit Nijmegen.

Spoiler

920.jpg

928.jpg

Bij regenachtig weer en voor 53.225 toeschouwers verschenen wij in de puur aanvallende 4-2-2-2 opstelling. NEC kwam in een 4-1-2-2-1 formatie het natte veld op en scheids is weer de schoonzoon van Ajacied Frank de Boer, namelijk Joey Kooij. Ik blijf erbij, dat hij onze wedstrijden niet moet leiden.

929.jpg

Natuurlijk waren wij weer de veel betere ploeg, alleen zat de scheids ons weer behoorlijk tegen. Blijkbaar wilde hij tonen, dat hij niet partijdig was en dus kregen wij in het eerste halfuur al 2 totaal onnodige gele kaarten. In de 37ste minuut kregen wij met instemming van de VAR een penalty, die Mikautadze feilloos verzilverde. 1 : 0 en een goed begin. Nog geen 2 minuten later was het weer Mikautadze, die een voorzet van Rensch in het doel schoot. 2 : 0 en wij waren op de goede weg. 2 : 0 werd ook de ruststand.

Ook in de tweede helft probeerden wij met vol gas, hoge druk en puur aanvallend NEC onder druk te zetten en in de 61ste minuut was het juist Mikautadze, die met een simpele breedtepass de naar binnenstormende Bergwijn bediende en Bergwijn zorgde voor de 3 : 0.

In de 71ste minuut haalde ik de moegestreden Taylor en Sosa van het veld en bracht van den Boomen en Sanchez. 7 minuten later mochten ook de zeer zwak spelende Brobbey en Bergwijn gaan douchen. Voor hen kwamen Borges en Ünüvar. Voorts haalde ik in de 90ste minuut nog Sutalo naar de kant en bracht Gaaei. Het bleef 3 : 0 en ons publiek was weer tevreden.

Spoiler

930.jpg

931.jpg

-----------

@DGremlin

@MNie

@Keeza

@Djurovski

@Daniell

@Oerlie

@dimihuyghe

@Vlonkie

@bigtukker

@John Terry 2.0

Edited by germandutch
  • Like 1

Gepost (edited)

ajax-novelle-logo.png

Spoiler

933.jpg

934.jpg

935.jpg

935a.jpg

935c.jpg

Met het geboden salaris was mijn zaakwaarnemer akkoord, maar hij heeft nog drie clausules toegevoegd, hetgeen in de voetbalwereld heel normaal is. Jaarlijkse salarisverhoging, inkorten salaris bij degradatie en een clubcompensatie. De voorzitter reageerde weer heel raar en heeft de onderhandeling afgebroken. Gezien zijn reactie heb ik nu besloten, mijn contract aan het einde van het seizoen niet te verlengen.

Eind mei is de competitie afgelopen en het wordt tijd, dat ik beslis, waar ik naar toe wil? Wel heb ik mijn zaakwaarnemer duidelijk gemaakt, dat ik naar een warm Europees land wil en wel of naar Spanje, of Italië, of Frankrijk, of Portugal. Ben benieuwd, of er al aanvragen zijn?

In 4 dagen spelen wij de volgende wedstrijd en wel uit in en tegen Sportclub Heerenveen, kortweg sc Heerenveen, een Nederlandse profclub uit Heerenveen, die uitkomt in de Eredivisie van zowel de mannen- als vrouwencompetitie. De grootste successen die de club heeft behaald zijn het winnen van de KNVB beker in 2009 en het bereiken van de UEFA Champions League in 2000/01.

De thuisbasis van sc Heerenveen is sinds 1994 het Abe Lenstra Stadion, vernoemd naar de oud-voetballer Abe Lenstra die in 1985 overleed. Er kunnen momenteel 27.224 toeschouwers plaatsnemen in het stadion. Dit betekent in theorie dat bijna alle inwoners van de plaats Heerenveen (30.661 inwoners) als toeschouwer in het stadion plaats kunnen nemen.

Spoiler

932.jpg

936.jpg

Bij regenachtig weer en voor 20.829 toeschouwers arriveerden wij in Heerenveen in de puur aanvallende 4-2-2-2 opstelling. Heerenveen kwam in een 4-1-2-2-1 formatie het natte veld op en scheids is Serdar G. (met de moeilijke achternaam).

938.jpg

Zoals zo vaak begonnen wij onmiddellijk met vol gas, hoge druk en puur aanvallend en al in de 2de minuut lukte het de opkomende rechtsback Rensch een strakke voorzet op Brobbey te geven. Brobbey nam de bal volley en knalde hem in het doel. 0 : 1 en het publiek werd even stil. Nog geen 6 minuten later was het Bergwijn, die met een simpele breedtepass Brobbey bediende en onze goalgetter schoot de bal in het doel. 0 : 2 maar toen greep de scheids in. Waarom hij dit zuivere doelpunt meende te moeten afkeuren, mag Joost weten. In elk geval greep de VAR ook in en moest hij zijn beslissing herzien. 0 :2 en het gaat de goede kant op. En ja hoor, in de 20ste minuut probeerde verdediger van Beek de bal op zijn keeper terug te spelen maar plots was daar Brobbey en ook deze kans liet Brobbey zich niet ontgaan. Het werd 0 : 3 en dat binnen 20 minuten. Toen gaf ik de order het ietwat rustiger aan te doen, want in 5 dagen spelen wij tegen PSV. Vandaar dat het bij rust slechts 0 : 3 stond.

Mogelijkerwijs had ik Berghuis vandaag niet in de basis op moeten stellen, want hij kreeg geen poot aan de grond, terwijl de rest van het team ijzersterk speelde.

In de 56ste minuut haalde ik Mannsverk naar de kant en bracht van den Boomen. 12 minuten later mochten ook Sosa en Bergwijn gaan douchen en kwamen Sanchez en Borges. In de 73ste minuut haalde ik ook nog Taylor en Mikautadze eraf en bracht Fitz-Jim en de weer herstelde Akpom. Nog geen 5 minuten later was het invaller Akpom die de bal op de aanstormende van den Boomen speelde en laatstgenoemde tikte de bal moeiteloos in het doel. 0 : 4 en daar kun je mee thuiskomen.

Uit een van de weinige counters lukte het van Amersfoort in de 84ste minuut de bal in ons doel te koppen. 1 : 4 maar niemand raakte in paniek en dat werd ook de eindstand. En wat onze goalgetter Brobbey betreft, hij zorgde binnen 20 minuten voor een hattrick, want hij is weer op dreef.

Spoiler

939.jpg

940.jpg

----------

@DGremlin

@MNie

@Keeza

@Djurovski

@Daniell

@Oerlie

@dimihuyghe

@Vlonkie

@bigtukker

@John Terry 2.0

Edited by germandutch
  • Like 1

Gepost (edited)

ajax-novelle-logo.png

Spoiler

942.jpg

943.jpg

944.jpg

945.jpg

In 5 dagen spelen wij wederom een thuiswedstrijd en wel tegen onze directe concurrent PSV, een Nederlandse profvoetbalclub uit Eindhoven. Deze werd op 31 augustus 1913 opgericht onder de naam Philips Sport Vereniging als sportvereniging van Philips-medewerkers. Op 1 juli 1999 werd PSV NV opgericht en het betaalde voetbal hierin ondergebracht. Van 1984 tot 1 juli 1999 was het betaald voetbal ondergebracht onder de Stichting PSV Voetbal.

PSV groeide uit tot een club die behoort tot de traditionele top drie van het Nederlands betaald voetbal. PSV won nationaal 24 keer de Eredivise, 14 keer de Johan Cruijff Schaal en 11 keer de KNVB Beker. Internationaal won de club in 1978 de UEFA Cup en in 1988 de Europacup I.

Op de UEFA-ranglijst van beste clubs in Europa stond PSV op 3 september 2023 met 43.000 punten op de 41e plaats. De thuisbasis van de club is het Philips Stadion.

Spoiler

941.jpg

946.jpg

Bij bewolkt weer en voor 54.362 toeschouwers verschenen wij in de puur aanvallende 4-2-2-2 opstelling. PSV, het team van Erik ten Hag, kwam in een 4-1-2-2-1 formatie het nog droge veld op en scheids is Marc Nagtegaal.

947.jpg

Eerlijk is eerlijk, wij werden in de 3de minuut door PSV volledig verrast. Middenvelder Kevin Kampl zorgde met een strakke steekpass op de Jong, dat de begnadigde kopper Sutalo voorbij sprintte en de bal in ons doel schoot. 0 : 1 en dat was balen, kan ik u vertellen. Een kwartier later was het Mannsverk, die met een sublieme pass de naar binnenstormende Bergwijn bediende en Bergwijn schoot de gelijkmaker binnen. 1 : 1 en dat gaf weer moed. Nog geen 6 minuten later lukte het Rensch met een strakke voorzet Akpom te activeren, die de bal feilloos in het doel kopte. 2 : 1 en dat werd uiteindelijk ook de ruststand.

Het team van EtH zorgde er wel voor, dat Brobbey in de eerste helft geen poot aan de grond kreeg en door hoog druk op Sosa en Sutalo te zetten, belemmerden ze ons in onze opbouw.

In de tweede helft kregen wij steeds meer grip op deze match, zonder echt doelgevaarlijk te worden. Vandaar dat ik in de 70ste minuut de moegestreden Taylor naar de kant haalde en van den Boomen er inbracht. Tot ons aller verbazing greep de scheids 2 minuten later in, bij een simpel duel om de bal tussen Sosa en Lozano, waarbij laatstgenoemde schreeuwend naar de grond stortte en maar bleef doorrollen. Ik, en ik niet alleen, was overtuigd dat de scheids de ‘Schwalbenkönig’ een gele kaart zou geven, maar hij trok geen geel wel een directe ……

Rode-Kaart.jpg

Deze kaart gaf hij aan Sosa, die totaal gedesillusioneerd van het veld liep. Ook ik greep in en haalde Medic en ook Bergwijn naar de kant. Voor hen kwamen Avila en de weer herstelde Hato. Mijn mannen moesten vanaf nu met 10 man PSV van het scoren afhouden. Vandaar dat ik 6 minuten later ook nog Sutalo en Borges van het veld haalde en Sanchez en Mikautadze bracht.

Natuurlijk probeerde PSV nog minimaal de gelijkmaker te scoren, maar dat lukte hun niet meer. Temeer, omdat alle invallers eveneens zeer goed presteerden. Wel was duidelijk, dat deze krappe overwinning te danken was aan het uitstekende optreden van Rensch, Mannsverk, Bergwijn en Akpom.

Spoiler

948.jpg

949.jpg

---------

@DGremlin

@MNie

@Keeza

@Djurovski

@Daniell

@Oerlie

@dimihuyghe

@Vlonkie

@bigtukker

@John Terry 2.0

Edited by germandutch
  • Like 1

Gepost (edited)

ajax-novelle-logo.png

Spoiler

950.jpg

951.jpg

952.jpg

956.jpg

In 9 dagen spelen wij in de Rotterdamse Kuip de Bekerfinale tegen FC Emmen, een Nederlandse voetbalclub uit Emmen, die werd opgericht op 21 augustus 1925. Het is de enige profvoetbalclub uit de provincie Drenthe. De club speelt sinds 1985 profvoetbal en kwam vervolgens 33 seizoenen achtereen uit in de Eerste divisie. In het seizoen 2017/18 promoveerde de club via de play-offs voor het eerst in de clubgeschiedenis naar de Eredivisie. Op 20 mei 2021 daalde FC Emmen weer af naar de Eerste divisie nadat de play-off wedstrijd tegen NAC Breda werd verloren na het nemen van strafschoppen. Op 29 april 2022 werd de club voor het eerst kampioen van de Eerste divisie, waardoor het meteen weer naar de Eredivisie promoveerde. Op 11 juni 2023 verloor FC Emmen in de finale van de nacompetitie voor de tweede keer van Almere City, zodat de club de Eredivisie weer moest verlaten.

Dit seizoen zijn ze weer gepromoveerd en momenteel staan ze 8ste in de ED.

953.jpg

Spoiler

954.jpg

Bij bewolkt weer en voor 51.177 toeschouwers arriveerden wij in de Rotterdamse Kuip in de puur aanvallende 4-2-2-2 opstelling.

955.jpg

Emmen kwam in een 4-2-3-1 formatie het nog droge veld op en scheids is Jochem Kamphuis.

957.jpg

Gezien de conditionele toestand van het merendeel van mijn spelers had ik ze opgedragen, in deze match zo snel mogelijk te scoren, zodat wij achterover konden leunen. Welnu, mijn order zette zoden aan de dijk, want al in de 2de minuut gaf rechtsback Rensch een voorzet, die door Akpom feilloos in het vijandelijke doel werd geschoten. 0 : 1 en een goed begin. 17 minuten later zorgde linksback Sosa met een strakke voorzet ervoor, dat Brobbey de 0 : 2 kon binnenkoppen. In de 45ste en laatste minuut van de eerste helft plaatste Bergwijn de bal precies op het hoofd van Akpom en Akpom kon de bal simpel binnen koppen. 0 : 3 en dat was ook de ruststand. Mijn hele team speelde ijzersterk en het was duidelijk, dat Emmen ons geen pijn kon doen.

In de tweede helft controleerden wij deze match, met af en toe een beetje Gallery play, om het publiek extra te vermaken. Hoe dan ook, het bleef 0 : 3 en van den Boomen mocht na afloop de beker in ontvangst nemen.

Spoiler

958.jpg

959.jpg

-----------

@DGremlin

@MNie

@Keeza

@Djurovski

@Daniell

@Oerlie

@dimihuyghe

@Vlonkie

@bigtukker

@John Terry 2.0

Edited by germandutch
  • Like 1

Gepost (edited)

ajax-novelle-logo.png

Spoiler

961.jpg

962.jpg

963.jpg

964.jpg

965.jpg

In 7 dagen spelen wij weer een uitwedstrijd en wel in en tegen Fortuna Sittard, een Nederlandse betaaldvoetbalclub uit de gemeente Sittard-Geleen die op 1 juli 1968 na een fusie werd opgericht. Vanaf het seizoen 2018/19 speelt de club in de Eredivisie, nadat een tweede plaats in de Eerste divisie 2017/18 genoeg was voor promotie. Fortuna Sittard werd in zijn bestaan onder meer kampioen van de Eerste divisie. Voorganger Fortuna'54 won tweemaal de KNVB Beker. De thuisbasis is het Fortuna Sittard Stadion, met een capaciteit van 12.800 zitplaatsen (waarvan 800 zitplaatsen voor de bezoekende club).

Spoiler

960.jpg+

966.jpg

Bij zeer bewolkt weer en voor slechts 8.967 toeschouwers arriveerden wij in Sittard in de puur aanvallende 4-2-2-2 opstelling. FS kwam in een 4-1-2-2-1 formatie het nog droge veld op en scheids is Alex Bos.

967.jpg

Waarom de scheids al in de 4de minuut tegen ons een penalty gaf, mag Joost weten. Hij had zogenaamd een overtreding waargenomen en hiervan de VAR overtuigd, zodat Sierhuis de penalty in ons doel kon schieten. 1 : 0 en omdat het nog zo vroeg in deze wedstrijd was, kon ik er mee leven. 11 minuten later was Akpom ter plekke, om de gelijkmaker binnen te tikken. 1 : 1 en dat gaf hoop. In de 35ste minuut was het Brobbey, die voor de 1 : 2 zorgde en 5 minuten later zorgde hij ook voor de 1 : 3. Maar nu keurde de scheids het zuivere doelpunt in eerste instantie af. Gelukkig greep de VAR in en moest hij zijn beslissing herzien. 1 : 3 en dat werd ook de ruststand.

4 minuten na herbegin in de 2de helft was Medic ter plekke, om de bal volley te nemen en in het doel te knallen. 1 : 4 en dat gaf een goed gevoel. Nadien kreeg Brobbey het op zijn heupen en in de 58ste en 60ste minuut scoorde hij weer, waardoor de stand op 1 : 6 kwam. En let wel: met 4 doelpunten van Brobbey.

In de 74ste minuut haalde ik Conceicao en Bergwijn naar de kant en bracht Borges en Ünüvar. 6 minuten later mochten ook Taylor, Medic en Akpom gaan douchen. Voor hen kwamen Fitz-Jim, Avila en Mikautatze. Alleen Borges en Ünüvar deden hun best en de 3 overige invallers alleen het noodzakelijke. Desondanks bleef het 1 : 6 en de punten gaan mee naar huis.

Spoiler

968.jpg

969.jpg

---------

@DGremlin

@MNie

@Keeza

@Djurovski

@Daniell

@Oerlie

@dimihuyghe

@Vlonkie

@bigtukker

@John Terry 2.0

Edited by germandutch
  • Like 1

Gepost (edited)

ajax-novelle-logo.png

Spoiler

973.jpg

971.jpg

Mag ik het zeggen? Ja, ik mag het zeggen: ofschoon ik een zeer goede verstandhouding met de selectie heb, voel ik mij door het bestuur enorm genaaid. Zogenaamd hebben zij mij 2 keer een nieuw contract aangeboden en telkens als mijn zaakwaarnemer over het salaris wil onderhandelen, kappen ze het af en zijn niet meer bereikbaar. Ik zal het seizoen nog afsluiten en dan stap ik op.

In de ED heb ik met FC Utrecht en Ajax veel succes gehad en prijzen gewonnen en dus ga ik er van uit, dat ik voor andere ED-clubs ook interessant ben en zal zijn. Dus wie weet?

972.jpg

Wij moeten nog 3 competitiewedstrijden spelen en dan zijn wij voor dit seizoen klaar. In 7 dagen hebben wij een thuiswedstrijd tegen Almere City FC is een Nederlandse voetbalclub opgericht op 14 september 2001, die sinds 2005 betaald voetbal speelt. De Almeerse vereniging was onderdeel van de omnisportvereniging Omniworld. Tot en met het seizoen 2009/2010 speelde de club onder de naam FC Omniworld. Op 11 juni 2023 wist Almere City voor het eerst in haar bestaan te promoveren naar de Eredivisie.

Spoiler

970.jpg

974.jpg

Bij bewolkt weer en voor 52.270 toeschouwers verschenen wij in de aanvallende 4-2-3-1 opstelling. Almere kwam in een simpele 4-4-2 formatie het nog droge veld op en scheids is Martin van den Kerkhof en dat is allerminst mijn favoriete scheids.

975.jpg

Natuurlijk waren wij vandaag weer de betere ploeg en in de eerste 20 minuten gingen wij met vol gas, hoge druk en puur aanvallend deze wedstrijd in. Door doelpunten van Bergwijn en Taylor stond het bij rust dan ook 2 : 0 en was toen al duidelijk, dat er vandaag voor Almere hier niets te halen valt.

Almere probeerde het met puur fysieke strijd en veroorzaakten veel overtredingen. De scheids lette op en door zijn pietluttigheid floot hij deze match min of meer kapot. In de 69ste minuut haalde ik Mannsverk naar de kant en bracht Akpom. Drie minuten later zorgde de weer redelijk herstelde Berghuis voor de 3 : 0 en in de 74ste minuut was het Rensch, die voor het slotakkoord zorgde. 4 : 0 en daar kun je tevreden mee zijn.

Een minuut later haalde ik uit voorzorg Sosa en de moegestreden Berghuis naar de kant en bracht Avila en Borges. In de 81ste minuut mochten ook Sutalo en Taylor gaan douchen en kwamen Gaaei en Fitz-Jim. Het bleef 4 : 0 en ons publiek was tevreden.

Spoiler

976.jpg

977.jpg

--------

@DGremlin

@MNie

@Keeza

@Djurovski

@Daniell

@Oerlie

@dimihuyghe

@Vlonkie

@bigtukker

@John Terry 2.0

Edited by germandutch

Gepost (edited)

ajax-novelle-logo.png

Spoiler

979.jpg

981.jpg

Onze voorlaatste competitiewedstrijd spelen wij uit en wel in en tegen Excelsior Rotterdam, een Nederlandse betaaldvoetbalclub uit de wijk Kralingen in Rotterdam.

Spoiler

Van Donge & De Roo Stadion is een voetbalstadion in Rotterdam gelegen in de wijk Kralingen. Voorheen stond het bekend als Stadion Woudestein. Het stadion is met 4.400 plaatsen een van de kleinste stadions van een betaald voetbalclub in Nederland.

978.jpg

980.jpg

Bij regenachtig weer en voor slechts 7.370 toeschouwers arriveerden wij in Rotterdam-Kralingen in de puur aanvallende 4-2-2-2 opstelling. Excelsior kwam in een 4-2-3-1 formatie het natte veld op en scheids is helaas Edwin van de Graaf, aan wie ik geen goede herinneringen heb.

982.jpg

Het explosieve ontbreekt momenteel in ons spel en ook is het allerminst sprankelend te noemen. Dit seizoen was lang en mijn mannen zijn conditioneel gesloopt. Desondanks waren wij hier om te winnen en dat deden wij ook. Binnen een dik halfuur stond het al 0 : 3 en dat werd ook de ruststand.

In de tweede helft beperkten wij ons tot wedstrijdcontrole en dat was het dan ook. Wel heb ik mij natuurlijk weer giga zitten ergeren aan de scheids, die de match in de tweede helft gewoon kapot floot. Mannsverk, die al geel had, haalde ik in de 67ste minuut naar de kant en bracht van den Boomen. In de 78ste minuut mochten Sosa, Ünüvar en Akpom gaan douchen en kwamen Avila, Conceicao en Mikautadze. Taylor haalde ik in de 84ste minuut nog eraf en bracht Sanchez.

Toen mijn mannen in de 92ste minuut al in gedachten op weg naar de kleedkamer waren, zorgde keeper Rulli met een misser voor een tegentreffer. 1 : 3 en dat werd ook de einduitslag.

Spoiler

983.jpg

984.jpg

-------------

@DGremlin

@MNie

@Keeza

@Djurovski

@Daniell

@Oerlie

@dimihuyghe

@Vlonkie

@bigtukker

@John Terry 2.0

Edited by germandutch
  • Like 1

Gepost (edited)

ajax-novelle-logo.png

Spoiler

986.jpg

987.jpg

988.jpg

En ja hoor, in 7 dagen spelen wij onze laatste wedstrijd en wel thuis tegen FC Twente, een Nederlandse professionele voetbalorganisatie uit Enschede. Sinds de oprichting op 1 juli 1965 speelt de club in de Eredivisie, met uitzondering van het seizoen 1983/84 en seizoen 2018/19.

Spoiler

985.jpg

989.jpg

Bij bewolkt weer en voor 53.323 enthousiaste toeschouwers verschenen wij in de puur aanvallende 4-2-2-2 opstelling. Twente kwam in een 4-2-3-1 formatie het nog droge veld op en scheids is Danny Makkelie.

990.jpg

Voor deze wedstrijd heb ik in de kleedkamer mijn spelers verteld, dat dit mijn laatste wedstrijd bij deze club is en dat ik morgen definitief zal vertrekken. Omdat ik ook de reden van mijn vertrekwens duidelijk maakte, wilde iedereen vandaag voor mij voetballen. Spijtig genoeg heb ik o.a. ook Akpom in de basis gezet, ofschoon die alles andere als een okselfrisse indruk maakte. Op het veld kreeg ik dan ook de rekening gepresenteerd, want Akpom verrekte in de 33ste minuut zijn kuitspier en werd vervangen door Mikautadze. 7 minuten later zorgde Berghuis voor de openingstreffer en dat werd ook de ruststand. Onze topscorer Brobbey had zijn dag niet en kreeg geen poot aan de grond.

Enfin, wij waren gewoon beter dan de tegenstander, maar wij deden in de tweede helft alleen nog het noodzakelijke, want iedereen was behoorlijk vermoeid. In de 62ste minuut haalde ik Mannsverk naar de kant en bracht van den Boomen. De invaller zorgde voor meer druk naar voren en in de 78ste minuut kopte Hato uit een corner de 2 : 0 binnen. Een minuut later greep ik weer in en haalde Sosa eraf. Voor hem kwam Avila.

Het bleef 2 : 0, want Twente kon ons vandaag geen pijn doen. Als ik goed geteld heb, hebben wij vandaag maar liefst 21 hoekschoppen gekregen, waarvan wij alleen de laatste hebben kunnen verzilveren.

Spoiler

991.jpg

992.jpg

---------

@DGremlin

@MNie

@Keeza

@Djurovski

@Daniell

@Oerlie

@dimihuyghe

@Vlonkie

@bigtukker

@John Terry 2.0

Edited by germandutch
  • Like 1

Gepost (edited)

ajax-novelle-logo.png

Spoiler

437.jpg

994.jpg

993.jpg

Mag ik het zeggen? Ja, ik mag het zeggen: voor het komende seizoen had ik al een zeer deugdelijk plan gemaakt en wederom zonder dure aankopen/transfers. Wel wilde ik een grote schoonmaak doorvoeren en maar liefst 12 spelers verkopen. Waaronder Rulli, Avila, Sosa, Gaaei, Tahirovic, Akpom, Mikautadze, Conceicao, Mannsver en Sanchez. Bovendien ook Bergwijn en Berghuis.

Voor iedereen hebben wij al een vervanger en wel in het tweede elftal. Met mijn nieuwe opzet zou Ajax nog jaren vooruit kunnen en zouden wij weer ‘godenzonen’ creëren.

Maar helaas, ik heb mijn buik vol van het gedrag van het bestuur en van die baantjeszieke pluchetijgers in de RVC alsook in de bestuursraad. Ik heb mijn best voor ze gedaan en de mogelijke prijzen allen gehaald, desondanks blijf ik van mening dat ze mij gigantisch genaaid hebben. Vandaar dat ik besloten heb, onmiddellijk te stoppen en ik dien vandaag mijn ontslag in.

Vanmorgen, voor de eerste training, heb ik in de kleedkamer eerst alle spelers mijn besluit medegedeeld, nadien heb ik afscheid genomen van het personeel en dat was het dan ook.

Hier heerst geen sfeer om prettig te werken en misschien is mijn besluit ietwat te emotioneel, maar voor mij voelt jet wel juist.

995.jpg

996.jpg

-----------

@DGremlin

@MNie

@Keeza

@Djurovski

@Daniell

@Oerlie

@dimihuyghe

@Vlonkie

@bigtukker

@John Terry 2.0

Edited by germandutch

Gepost (edited)

Tja en daar zit ik nu: ondanks de successen met o.a. FC Utrecht en Ajax ben ik nu werkeloos en geen enkele club toont interesse. Wel is mijn zaakwaarnemer bezig met Engelse, Franse en Duitse clubs, maar tot nu toe was niets concreet.

Toen kreeg ik ineens deze mededeling:

997.jpg

Ofschoon ik mijn zaakwaarnemer uitdrukkelijk heb medegedeeld, dat ik voorlopig alleen in clubs uit de Nederlandse Eredivisie geïnteresseerd ben, heeft hij o.a. buitenlandse topclubs benaderd.

998.jpg

Dat is leuk om te horen, maar feitelijk wil ik in elk geval nu niet voor deze club werken, bovendien ben ik voor hun nog lang niet goed genoeg,

999.jpg

Eerlijk is eerlijk, uit pure nieuwsgierigheid heb ik aan het skypegesprek deelgenomen.

1001.jpg

Ben ik nu teleurgesteld? Nee, totaal niet. Want laten wij wel wezen: ik heb Manchester City weinig tot niets te bieden. Op dit moment heb ik gewoon ‘Eredivisieniveau’ en meer niet. Ook voor de grote clubs uit Duitsland, Italië, Frankrijk, Spanje en Engeland ben ik nog niet goed genoeg. Ik heb mijn zaakwaarnemer dan ook nogmaals erop gewezen, dat ik voorlopig alleen in een club in de ED ben geïnteresseerd, waarbij mijn voorkeur uitgaat naar PSV, Feyenoord, AZ en of FC Twente.

Mocht een van deze clubs vrijkomen, dan ben ik beschikbaar. Ondertussen hou ik mij bezig met wedstrijden op TV kijken en familiaire dingen.

--------

@DGremlin

@MNie

@Keeza

@Djurovski

@Daniell

@Oerlie

@dimihuyghe

@Vlonkie

@bigtukker

@John Terry 2.0

Edited by germandutch
  • Like 1

Gepost (edited)

1002.jpg

Dat ik het gesprek heb geweigerd, is niet uit arrogantie, maar gewoon omdat ik van mening ben, nog niet klaar te zijn voor een dergelijke topclub. De stress in La Liga is vele malen groter dan bij Ajax en bovendien is dit een pure counterclub en daar ben ik niet geschikt voor.

1003.jpg

1004.jpg

1005.jpg

Vitesse komt te vroeg. Ze hebben bestaansproblemen, krijgen straks een grote puntenaftrek en zijn min of meer failliet. Bovendien ben ik niet zeker, dat ze überhaupt een vergunning weer krijgen.

1006.jpg

Ik wil voorlopig in Nederland blijven en ben alleen geïnteresseerd in PSV, Feyenoord, AZ en of Twente.  Maar jammer genoeg is geen van deze clubs momenteel beschikbaar en dus wordt het wachten op de ontwikkelingen in de winterstop en of op het einde van het komend seizoen. Spijtig, maar niets aan te doen.

----------

@DGremlin

@MNie

@Keeza

@Djurovski

@Daniell

@Oerlie

@dimihuyghe

@Vlonkie

@bigtukker

@John Terry 2.0

Edited by germandutch
  • Like 1

Gepost (edited)

Er komen gelukkig steeds meer reacties van ‘zoekende’ clubs, maar helaas niet van clubs uit de Nederlandse Eredivisie. Wel uit Duitsland (VFL Bochum), Spanje (Getafe), Portugal (FC Porto), die ik allen heb geweigerd.

Ajax is inmiddels weer voorzien, ze hebben gekozen voor de Duitser Hansi Flick en dat, ofschoon ze een andere Duitser pas volledig hebben afgemaakt. Ik ben trouwens niet de enige Nederlandse werkeloze trainer. Wat dacht u hiervan?

1007.jpg

Tja, en hiervan:

1008.jpg

Deze club is inmiddels een trainerskerkhof geworden en beslist (nog) niets voor mij. Bovendien ben ik geen koopzieke manager, die een miljard uit moet geven om een elftal te kopen, zonder er prijzen mee te winnen.

En toen volgde deze mededeling:

1009.jpg

1010.jpg

Ik wilde minimaal €30K per maand verdienen en dat weigerden ze, dus kwam er geen akkoord.

1011.jpg

Plots lachte het geluk mij weer toe, want ik zag deze mededeling:

1012.jpg

Ik was er onmiddellijk als de kippen bij en heb de heer te Kloese gebeld.

1013.jpg

1014.jpg

1015.jpg

Morgen gaan wij de contracten tekenen en dan ben ik weer ‘onder de pannen’. Trouwens mijn centen zijn inmiddels behoorlijk op, want ik heb er een jaar over gedaan om weer aan het werk te kunnen.

----------

@DGremlin

@MNie

@Keeza

@Djurovski

@Daniell

@Oerlie

@dimihuyghe

@Vlonkie

@bigtukker

@John Terry 2.0

Edited by germandutch
  • Like 1

Gepost (edited)

Toen wij vanmorgen bij mijn ‘mogelijk’ aanstaande werkgever op de burelen verschenen, ging alles slag op slag en binnen een kwartier hadden wij de handtekeningen gezet.

01.jpg

02.jpg

03.jpg

Nu is het officieel en ik kan u vertellen, dat er een hoop werk op mij toekomt, want elke nieuwe manager wil natuurlijk zijn eigen systeem toepassen en eventuele veranderingen aanbrengen. Ook ik, maar hier praten wij later over. Eerst moet ik kennis maken met de staf, het voltallige personeel en de selecties.

Nadat mijn zaakwaarnemer weer was vertrokken, kwam de kennismaking met de in eerste instantie belangrijkste stafleden aan de beurt. Aanwezig waren 5 heren en wel:

TD Jelle Goes, 54 jaar uit Hilversum, met zeer veel ervaringen

Spoiler

04.jpg

AM John de Wolf, 61 jaar uit Rotterdam, met veel toewijding

Spoiler

05.jpg

AM Etienne Reijnen, 37 jaar uit Zwolle, eveneens met veel kennis

Spoiler

06.jpg

MB-team Melvin Boel, 37 jaar uit Rotterdam.

Spoiler

07.jpg

en de laatste HSC Christos Akkas, 32 jaar uit Saloniki/Griekenland met een aardig netwerk

Spoiler

08.jpg

Na een uitvoerige kennismaking en een paar bakken zwarte koffie zorgde TD Jelle eerst voor een rondleiding en voorstelling aan het personeel, voordat wij een gesprek met de selecties zouden hebben.

09.jpg

---------

@DGremlin

@MNie

@Keeza

@Djurovski

@Daniell

@Oerlie

@dimihuyghe

@Vlonkie

@bigtukker

@John Terry 2.0

Edited by germandutch
  • Like 1

Gepost (edited)

logo.jpg

Vanmorgen staat de kennismaking met de complete selecties voorop en behalve wederzijdse kennismaking wil ik aan alle spelers duidelijk maken, hoe ik werk en dat ik in de eerste plaats voor meer doorstroming wil zorgen in plaats van aankopen te doen.

selectie 1ste team

10.jpg

selectie 2de team

11.jpg

11a.jpg

selectie 3de team

12.jpg

12a.jpg

Wij hebben onderling afgesproken, dat wij in eerste instantie gebruik zullen maken van de ons beschikbare spelers en er alles voor zullen doen, om deze spelers beter te maken en voor regelmatige doorstroming te zorgen.

Ook heb ik aangegeven, dat er een hoop verbeterpunten bij het 1ste team zijn, die wij hoe dan ook aan moeten pakken en wel de volgende:

- beide keepers moeten ophouden de bal bij een uittrap te lang in bezit te houden om de tegenstander te lokken. Bovendien moeten ze leren de middenvelders aan te spelen in plaats van de centrumverdedigers. En af en toe een lange bal mag ook.

- de backs en vooral Hartman moet ophouden, steeds achteruit of breed te spelen. De passes moeten vooruit.

- Timber en Wieffer moeten de bal sneller afspelen, zuiverder passen en vooral geen postbodes spelen en zich continue vast te lopen.

- de vleugelspelers moeten meer voorzetten op de spits Gimenez/Ueda geven en wel door de lucht zodat ze kunnen koppen en niet steeds over de grond.

- Timber en Stengs moeten veel vaker in de 16 verschijnen en indien mogelijk op doel schieten.

- Gimenez en Ueda moeten aan hun balaannames werken, want alle ballen springen steeds van hun voeten en ook veel meer op doel schieten en niet steeds in de tribunes.

Dit zijn alle minpunten, waaraan ik mij steeds als wedstrijdkijker weer heb zitten ergeren en ik zal mijn best doen, om Gimenez en ook Ueda weer aan het scoren te krijgen. Want als wij binnen de top 5 iets klaar willen maken, dan moeten wij beter worden. Wij kunnen het, maar moeten het dan ook wel steeds laten zien.

Ook moeten wij veel meer uit ‘stilstaande situaties’ halen. Vooral uit vrije trappen en hoekschoppen.

Wat wel zeer goed is, is de werklust en intensiteit van alle spelers.

-----------

@DGremlin

@MNie

@Keeza

@Djurovski

@Daniell

@Oerlie

@dimihuyghe

@Vlonkie

@bigtukker

@John Terry 2.0

Edited by germandutch
  • Like 1

Gepost (edited)

logo.jpg

Rekening houdend met de geweldige prestaties die manager Slot in de twee afgelopen seizoenen met Feyenoord heeft gehaald, waren mijn verwachtingen hoog gespannen en ging ik er vanuit, dat ik een heuse ‘aanvalsmachine’ had geërfd. In mijn eerste oefenwedstrijd, die ik met Feyenoord tegen het tweede team zou spelen, heb ik in eerste instantie voor de alhier gebruikelijke 4-2-3-1 tactiek gekozen. Ook het tweede team kwam in een 4-2-3-1 formatie het nog droge veld op.

13.jpg

Ofschoon ik mijn mannen de order ‘met vol gas en hoge druk aanvallend’ had meegegeven, begonnen wij slap en lamlendig. Al na 8 minuten had ik genoeg gezien en greep in. Ik veranderde de tactiek in 4-2-2-2 en haalde Zerrouki naar de kant. Voor hem kwam tweede spits Ueda en ik hoopte door deze omzetting een echte ‘aanvalsmachine’ te zien. Weliswaar bleven wij aanvallen, maar in een veel te laag tempo en in de 16de minuut was het de razendsnelle Jaden Slory, die Hartman en Hancko liet staan en de openingstreffer binnen schoot. 0 : 1 en nog slechter kun je niet beginnen.

Pas in de 41ste minuut lukte het rechterspits Ueda de gelijkmaker binnen te schieten. 1 : 1 werd de ruststand en eerlijk is eerlijk: Hancko, Timber en Lingr stelden mij teleur. In de rust heb ik mijn wel of niet uitgebluste mannen nog eens toegesproken, maar ook in de tweede helft brachten ze er weinig van terecht. Natuurlijk waren ze technisch beter, maar ze konden het niet in doelpunten duidelijk maken. Hun schoten op doel leken nergens op. Het was gewoon teleurstellend.

Enfin, in de 49ste minuut haalde ik Pedersen (al geel), Hancko en de licht geblesseerd geraakte Lingr naar de kant en bracht Kasanwirjo, Rodon en Stengs. 6 minuten later mocht ook Timber (ook al geel) vertrekken en kwam Ivanusec. De invallers, behalve Stengs, deden redelijk hun best, maar konden niet echt gevaarlijk worden. Wel kregen wij in de 63ste minuut nog een penalty, die Ueda voor zijn rekening mocht nemen, maar hij faalde in de afwerking, of keeper Kroesen was te goed.

Het bleef 1 : 1 en al met al een zeer teleurstellend resultaat, waardoor ik met het schaamrood op de kaken en behoorlijk gefrustreerd de kleedkamer opzocht.

--------

@DGremlin

@MNie

@Keeza

@Djurovski

@Daniell

@Oerlie

@dimihuyghe

@Vlonkie

@bigtukker

@John Terry 2.0

Edited by germandutch
  • Like 1

Gepost (edited)

logo.jpg

Spoiler

19.jpg

Om zo veel mogelijk spelers in de voorbereiding nog aan het werk te kunnen zien, heeft de TD nog snel wat extra oefenpotjes afgesloten, zodat wij nu nog 8 wedstrijden kunnen spelen, voordat wij tegen PSV om de JC Schaal spelen. Waaronder natuurlijk wedstrijden tegen complete laagvliegers, om het zelfvertrouwen van mijn nieuwe spelers weer min of meer kunstmatig op te fokken.

18.jpg

In 4 dagen spelen wij de volgende oefenwedstrijd tegen een absolute laagvlieger en wel in en tegen de Christelijke Voetbalvereniging De Jodan Boys, een op 1 mei 1934 opgerichte amateurclub uit Gouda, Zuid-Holland.

Spoiler

17.jpg

Bij zeer zonnig weer en voor 4.500 enthousiaste toeschouwers arriveerden wij in Gouda en wel wederom in de puur aanvallende 4-2-2-2 opstelling. Ofschoon mijn mannen in hun eerste match 4 wissmet deze tactiek het schandalig hebben af laten weten, wil ik nu weer zo spelen, omdat ik beide spitsen weer bezig wil zien. Want als ze nu ook weer verzaken, dan is het voor hun over en sluiten.

De Jodan Boys kwamen in een 5-2-1-2 formatie het kurkdroge kunstgrasveld op en scheids is Martin Perez.

20.jpg

20a.jpg

Natuurlijk is de tegenstander geen graadmeter en aan de afspraak, er een schuttersfeest van te maken, hebben mijn jongens wel terdege voldaan. Hoe dan ook, ik heb desondanks ontzettend genoten, want binnen een kwartier stond het al 0 : 5 en bij rust 0 : 8. Uiteindelijk werd het maar liefst 0 : 14 en ondanks de zeer zwakke tegenstand hebben mijn jongens laten zien, dat ze het nog kunnen en vooral ook willen.

Wieffer, Timber en Hartman scoorden allen 1x, de 2 spitsen Gimenez + Ueda beiden 2x, voorts Paixao een hattrick, en maar liefst 4 doelpunten van Stengs, die helemaal opgeleefd is.

Ook heb ik 4 wissels doorgevoerd en wel in de 74ste minuut Ueda eraf en Sauer erin. Een minuut later Timber naar de kant en jonkie Zechiel erin. In de 86ste minuut mocht Hartman gaan douchen en kwam Candelaria en in de 92ste minuut haalde ik nog Paixao eraf en bracht Groen. Alle invallers voldeden eveneens en ik was tevreden.

Spoiler

21.jpg

22.jpg

---------

@DGremlin

@MNie

@Keeza

@Djurovski

@Daniell

@Oerlie

@dimihuyghe

@Vlonkie

@bigtukker

@John Terry 2.0

Edited by germandutch
  • Like 1

Gepost (edited)

logo.jpg

Spoiler

24.jpg

25.jpg

Onze volgende oefenwedstrijd is in 4 dagen en wel thuis tegen mijn favoriete club Willem II, een Nederlandse profvoetbalclub uit Tilburg, opgericht in 1896. De clubkleuren zijn rood, wit en blauw.

Spoiler

23.jpg

Bij zeer zonnig weer en voor slechts 17.878 toeschouwers verschenen wij in de puur aanvallende 4-2-2-2 opstelling. Mijn vroegere werkgever, Willem II, kwam in een 4-2-3-1 formatie het droge veld op.

26.jpg

Natuurlijk waren wij de betere ploeg, maar Willem II vocht met hand en tand en een tomeloze inzet, om niet te verliezen. Desondanks werd deze oefenwedstrijd al in de eerste helft beslist. Want in de 14 minuut zorgde (de heden als middenvelder opererende) Geertruida voor de openingstreffer en in de 34ste minuut was het Gimenez, die de 2 : 0 binnen tikte. Het hele elftal speelde ijzersterk en bij rust stond het nog steeds maar 2 : 0.

In de tweede helft ging het gas eraf en beperkten wij ons tot controle van deze match. Pas laat voerde ik enkele wissels door en in de 74ste minuut haalde ik Stengs en de beste speler van het veld, Geertruida, naar de kant. Voor hen kwamen de jonkies Slory en Kleijn. Nog geen 6 minuten later mochten ook Trauner en Ivanusec gaan douchen en kwamen Zechiel en Sauer.

Dat het uiteindelijk slechts 2 : 0 bleef en werd, had Willem II puur en alleen te danken aan het uitstekende keeperswerk van doelman Smits.

Spoiler

27.jpg

28.jpg

------------

@DGremlin

@MNie

@Keeza

@Djurovski

@Daniell

@Oerlie

@dimihuyghe

@Vlonkie

@bigtukker

@John Terry 2.0

Edited by germandutch
  • Like 1