Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

Building a nation

19CH98

Aanbevolen berichten

Seizoen 54: Het vervolg

Knock-out fase

Folgore

e111c59bd7994a58b4906e54594eea60.png

Zo zitten we ineens in de Europa League. De tegenstander is passend, FC Basel. Arme Zwitsers. De eerste kans in San Marino was nog wel voor Basel maar daarna hadden ze niks meer te vertellen. 4-0 al in de rust. In de tweede wedstrijd moeten we eigenlijk ook winnen voor de coëfficiënten maar dat laten we na. De spelers vonden het wel best. Valencia ging daarna ook wel heel makkelijk opzij. 2x 3-0 en dus 6-0 over 2 wedstrijden. De Spanjaarden hadden niks te vertellen. Zo doen we wat je van ons mag verwachten en stoten we door naar de kwartfinale

San Giovanni

b75e4e5360d0eb07669bb24fc0c3b2ea.png

San Giovanni is er ook nog en ze hebben geloot tegen Aberdeen. Dat zijn 2 tegenstanders die niet veel voor elkaar onder doen. In eigen huis verloor San Giovanni al met 0-2, zeer teleurstellend. Ook niet onterecht, Aberdeen speelde ze weg. In Schotland moet San Giovanni dat proberen goed te maken. Dat lukt bijna. Na 54 staat het 1-2. Helaas lukt het San Giovanni niet om door te drukken en daardoor eindigt hun avontuur. Dat is wel teleurstellend, ik had er iets meer van verwacht

edf3f27fc679d316dbc3ec2a7b4c733d.png

Portugal en Nederland zijn er in ieder geval al 2 kwijt, dat is al mooi. Dan is het nog 1 tegen 2 voor beide landen. Dat is al iets eerlijker

c4e57d47e8046a4e2c3234c1c026adc0.png

Nu is ook Frankrijk volledig uitgeschakeld. Marseille verloor van Cercle Brugge. Daarmee zijn we Frankrijk nu ook definitief voorbij!

Coëfficiënten

0dd7b05a37d9017968e1234915efec6b.png

Ondanks ons relatief slecht seizoen - we zitten immers nog maar op 8,600 punten - staan we er wel goed voor. Nederland en Frankrijk zijn we al wel voorbij tenzij er gekke dingen gebeuren. De strijd met Portugal is wel heel bijzonder, het verschil is echt heel klein! 

29c7a40aa8bb3db2cd3264b23a65e93e.png

In de kwartfinale gaan we voor het eerst echt getest worden. Atletico Madrid is de tegenstander. Vitoria De Guimaraes dat actief is voor Portugal treft het iets beter met Linfield. Ik denk wel dat we door moeten gaan om Portugal af te schudden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei Chiemel:

Weet jij/iemand hoelang het duurt voordat een clausule afgekocht kan worden? Ik check het zelf gewoon af en toe. Is het ook willekeurig of altijd na xx maanden of na xx transferperiodes?

Willekeurig.

12 uur geleden zei bas huijsmans:

Zelf heb ik wel een maniertje gevonden om de prijs van spelers ver op te drijven. Stel een speler heeft een waarde van 1-3 miljoen en er is interesse voor. Ik zet dan de vraagprijs op de rand van: De speler vindt de vraagprijs hoog, maar vindt het nog acceptabel en De speler vindt de vraagprijs veel te hoog. Dit zal ongeveer op 4.5 miljoen liggen. Zodra er biedingen binnen komen of de geruchten zijn dat een club deze prijs wel wilt betalen, dan kan je de vraagprijs weer verhogen, want de grens van een te hoge vraagprijs is dan ook omhoog. Zo krijg ik de marktwaarde van mijn spelers al heel snel van een ongeveer 3 miljoen tot een miljoen of 20. Vaak ebt de interesse in spelers dan ook al weer weg. 

Volgens mij bieden clubs sowieso veel hoger naar mate ze een speler echt willen hebben. Ik heb een speler met een waarde van hooguit een paar miljoen, maar daar komen steeds hogere boden en dan neemt de waarde steeds toe. Op een gegeven moment wordt de vraagprijs al tientallen miljoenen en wordt er ook met hele forse bedragen gesmeten. Ik heb al meerdere keren boden van 50M+ op die speler afgewezen. Dan worden ze maar negatief. Na een paar maanden zijn ze het weet vergeten. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Land: Slovenie

Club: Bravo

Seizoen: 2031/2032

Bravo

We begonnen de competitiefase van de CL geweldig, al na 45 minuten tegen Inter stonden we met 5-1 voor. Maar nadat we thuis gelijkspeelden tegen Lech werd het wel even billenknijpen. Maar we wisten ons te kwalificeren voor de volgende ronde. In deze fase hadden we redelijk mazzel tegen Chelsea, maar wonnen we wel redelijk makkelijk van Atletico (qua xG). In de halve finales was Bayern wel te sterk, zij wisten heel makkelijk het netje te vinden. Ook pakten we in de heenwedstrijd een rode kaart.

Zoals eerder gemeld wisten we een van onze topspelers voor bijna 100 miljoen te verkopen, inclusief 40% doorverkooppercentage. Die kregen we nog wel als een kleine boemerang terug, wat de speler in kwestie wist 2x tegen ons te scoren in de halve finales van de CL.

image.thumb.png.2647f51ef09596bdcd00eea001e5f4bf.png

image.png.d2006f3d9b35736d32a31f3b6a02d178.png

image.png.b91b57bd2509a44af0757caa4a9b552c.png

Dit was het eerste seizoen waarbij er 5 Sloveense clubs het mochten gaan proberen in Europa, dit is de helft van de competitie! We zagen het al gebeuren dat dit voor de coefficienten slecht zou uitpakken, maar dat veel heel erg mee!

Olimpija

De club plaatste zich via verschillende voorrondes zich uitendelijk voor de Europa League. In de competitiefase deden ze het goed genoeg, zonder te overtuigen. Hierna kregen ze opeens de smaak te pakken. Heel verrassend wisten ze PSV en Nice uit te schakelen en in de halve finale wisten ze ook nog eens een puntje te pakken tegen Newcastle. 

Uiteindelijk werden ze in de nationale competitie slechts 4e, of we daar blij mee moeten zijn weet ik niet. 

image.thumb.png.a4fb8c28ed999939c8590635b760bcdc.png

Maribor

De club viel wat tegen en had niet per se mazzel met de loting, maar dit leverde ons weinig op:

image.thumb.png.2238b4f5636ef3dcb76af07da8b59c10.png

Mura

Ook deze club had een minimale bijdrage. Zij zijn afgelopen seizoen tweede geworden en stromen het komende seizoen de CL in. Wat extra financiele steun van ons kunnen ze wellicht nog wel gebruiken.

image.thumb.png.2865ae1deebc384d05560232cf433a36.png

Radomlje

Deze club heeft van het rijtje de minste ervaring in Europa. Ze kwamen dan ook niet verder dan een gelijkspelletje. Ook spelen zij komend seizoen geen Europees voetbal, wij worden vervangen door Domzale. 

image.thumb.png.f3f991b6ce9fccc4487870e6619cba3e.png

Coefficientenlijst

Zonder de verrassende resultaten van Olimpija hadden we het niet gered, maar we kunnen terugkijken op een zeer geslaagd seizoen. Komend seizoen hoeven wij voor het eerst geen voorrondes te spelen. Ergens had ik stiekem gewild dat een andere ploeg kampioen was geworden, maar als wij met bijna 40 punten meer kampioen worden, was mij dit waarschijnlijk niet eens gelukt.

Het was geen recordseizoen, maar we weten Schotland voorbij te streven en Kroatie net onder ons te laten. Dat laatste had zeker anders kunnen uitpakken, aangezien 4 van de 5 Kroatische clubs de competitiefases wisten te overleven. Dat Belgie een matige ronde had in hetzelfde jaar, kan later zeker in ons voordeel gaan werken.

image.png.5d8c6b5fbfd3f8260c196486efc280f8.png

image.thumb.png.7aaafa85d595002c1bbf365dd87856f0.png

bewerkt door Chiemel
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Land: Slovenie

Club: Bravo

Seizoen: 2032/2033 - Deel l

Ook maar eens een tussentijdse update, vooral omdat 4 van de 5 Sloveense clubs lijken te overwinteren. In mijn eigen CL-avontuur gaat het nog redelijk moeizaam, ook al hebben we de pech dat we 4 Engelse clubs loten. Maar het is zo'n seizoen dat elke grote kans van de tegenstander een doelpunt lijkt te zijn, ook is elke keer de xG lager dan het aantal doelpunten. Maar oke, we hebben nog twee makkelijkere tegenstanders te gaan en daar heb ik wel vertrouwen in.

image.thumb.png.e652e0220f99411f43bb2a846ee55b2e.png

Van de rest van de Sloveense clubs was het alleen Domzale die het niet heeft gered in de voorrondes. Olimpija, Mura en Maribor zijn de andere clubs die de competitiefase wel gehaald hebben en deze zelfs weten te overleven. 

image.png.7aafa0626628caf6d26ed721de3ffaf8.png

Omdat er bij ons een zwakker jaartje gaat wegvallen, zijn we nu Belgie virtueel voorbij in de stand. Nederland, Kroatie en Turkije zijn andere landen waar we serieus rekening mee moeten houden. De landen doen het redelijk vergelijkbaar met ons, waar er steeds 4 van de 5 clubs overwinteren of nog kunnen overwinteren:

• Slovenie dus:
    • Bravo competitiefase van de CL (24e)
    • Mura 16e geworden in competitiefase van ConF
    • Olimpija 19e geworden in competitiefase van ConF
    • Maribor 24e geworden in competitiefase van ConF
    • Domzale out
  • Belgie: 
    • Club Brugge competitiefase van de CL (29e)
    • Anderlecht competitiefase van EL (16e)
    • KV Mechelen competitiefase van EL (24e)
    • Antwerp 9e geworden in competitiefase van ConF, dus overwintering
    • Standard out
  • Kroatie:
    • Dinamo Zagreb 4e geworden in competitiefase van ConF
    • Osijek competitiefase van EL (26e)
    • Rijeka competitiefase van EL (23e)
    • Lokomativa competitiefase van EL (15e)
    • Istra out
  • Turkije:
    • Fenerbahce 29e geworden in competitiefase van ConF, dus out
    • Besiktas competitiefase van de CL (16e)
    • Galatasaray competitiefase van de EL (17e)
    • Trabzonspor competitiefase van de ConF (3e)
    • Konyaspor out 

image.thumb.png.9f962372ecb9dad853b45540a191b721.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vorig jaar zat alles mee in Europa. Uiteindelijk strandde maar 1 club op het allerlaatste moment in de voorrondes. De rest bereikte het hoofdtoernooi. Zelf speelde we wat voorrondes. En daarmee stonde we al na de voorrondes op iets van 6 punten dacht ik.

Dit jaar is anders. Wij hoeven maar 1 voorronde te overleven en kunnen dus minder punten in de voorrondes pakken. En van de andere clubs verpesten de meeste het meteen. Alleen Tre Penne (de een na beste club) weet uiteindelijk toch de Conference League te bereiken (op basis van het EL voorronde ticket). Daarmee halen ze voor de derde keer op rond het hoofdtoernooi.

Gevolg: Geen 6+ punten uit de voorrondes, maar 2,75. Gelukkig nog geen man overboord, want juist ons slechtste jaar gaat er uit en alleen al in de voorrondes hebben we nu meer punten gehaald. We hebben op dit moment een voorsprong van 1,5 punt op de Denen en 6 punten op Servië en de verdere achtervolgers. Doelstelling wordt dus om de Denen achter ons te houden, dan stijgen we naar plek 9.

Volgend jaar gaan we wel naar 5 clubs in Europa, dus ik verwacht in hierna volgende jaren wel weer een dipje. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Seizoen 54: 4e plaats?

Kwartfinale

3738abb412a298c66615fdcff8c76e53.png

In dit stadium van de Europa League kun je ook moeilijkere tegenstanders tegen komen. Dat kwamen we ook want Atletico Madrid is de tegenstander. Hoewel wij de favoriet zijn zal dat zeker niet makkelijk worden. In Spanje wonnen we bijvoorbeeld al niet. 2 ploegen die goed kunnen verdedigen, je raad het al... Het eindigde in 0-0. Voor ons een goede uitgangspositie en we hebben deze wedstrijd helemaal niks weggegeven. Ook in eigen huis komen we niet in de problemen. Na 25 minuten staan we 2-0 voor nadat we in 3 minuten tijd 2x scoorden. Atletico was helemaal niet gevaarlijk en we kwamen helemaal niet in de problemen. In de tweede helft maakten we er zelfs 3-0 van. We gaan eigenlijk heel eenvoudig door naar de halve finale

8a754156bb31ea51d615e12189eb7aa2.png

We kijken naar Portugal en helaas wonnen de Portugezen eenvoudig van Linfield. NAC gaat door naar de halve finale van de Conference League, ook wel leuk om te vermelden

Halve finale

90265c140ffbb9a99628efebc3cacd83.png

In de halve finale moeten we spelen tegen AC Milan. Dit had ook een Champions League affiche kunnen zijn. De Europa League winnen is dus ook voor ons geen abc'tje. Dat bleek wel want we hadden het moeilijk tegen AC Milan. We kwamen 1-0 achter en dat bemoeilijkt natuurlijk alles. Gelukkig komen we langszij en 1-1 is prima te bilijken na de wedstrijd. Dan moeten we dat thuis af maken. Maar we kunnen de Italianen maar moeilijk van ons af schudden. We creëerden ook veel te weinig. Van de 20 schoten gingen er maar 4 op doel. Dan wordt het lastig. Het bleef hier na 120 minuten dus ook bij 0-0. We moesten strafschoppen nemen en die namen wij iets beter. Op naar de finale!

87df38a34d9f39ab224faf5802bf34a7.png

Vitoria De Guimaraes is uitgeschakeld! NAC verrast tegen Celta maar dat boeit niet. Wat wel boeit is die wedstrijd van Portugal. Zij verliezen namelijk en wij winnen. Dat betekent....

Coëfficiënten

dae2001d83f185d8d246e562b0149bc7.png

Wij gaan Portugal ook voorbij! Nu nog niet maar met het spelen van de Europa League finale krijgen we gegarandeerd 0,200 bonuspunten er bij en dat is genoeg om over Portugal geen te gaan. Plek 4 is weer de onze!!!!!!

Europa League finale

Spoiler

e242e0fcc47cd35208cb998ca2047d9d.png

Wederom een affiche dat ook een Champions League kraker had kunnen zijn. Real Madrid is de tegenstander. Real schakelde in de Europa League Hoffenheim, Molde, Celtic en Leicester uit. Beduidend zwakkere tegenstanders dan die wij hebben gehad. Wij staan meer dan terecht in de finale. Die finale begon niet goed want Real Madrid kwam op een voorsprong via een penalty. Als manager is er niks vervelender dan een penalty tegen te krijgen. Toch brengt het ons niet van de wijs want de wedstrijd is evenwichtig. Het was voor de neutrale toeschouwer ook leuk om te kijken. We komen vlak voor rust op 1-1 en dat was terecht. In de tweede helft zijn wij beter maar we lijken wederom achter te komen. Gelukkig was het buitenspel. Maar die waarschuwing was niet voor niets. In de 83e minuut kwam Real alsnog op een 2-1 voorsprong. Een 50/50 wordt zo dus verloren en we winnen de Europa League niet

*Finale staat in een spoiler vanwege spoilers voor mijn novelle

af70590b7779c6142474cd45dde81e9b.png

NAC zou overigens de Conference League finale verliezen van FC Kopenhagen na strafschoppen

Eindstand coëfficiënten

d306c09acd5c88ed1b16aca655de40da.png

En hier het bewijs, de 4e plaats is opnieuw door ons gepakt. We staan zelfs ruim voor op de concurrentie. Na de 2 dramatische jaren met 4 clubs in de Champions League hebben wij ons geweldig herpakt. San Marino is sterker dan ooit!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 minuten geleden zei Thomassje123:

Is dit het aantal gewonnen op rij of het aantal ongeslagen? (dus ook mogelijk wat gelijke spelen)

Ik kwam er later achter dat dit ging om ongeslagen. Dus daarbij heb ik nog een erg lange weg te gaan om jou in te halen.

De serie gewonnen op rij startte een half jaar later. Blijkbaar had ik in april 2032 nog een keer een gelijkspel, daarna heb ik alleen maar gewonnen in de competitie.

Ik hoop trouwens dat ik mijn volgende wedstrijd wint. Uit mijn hoofd tegen Juve. Want dan weet ik wel zeker dat ik 1e wordt in de CL groepsfase met 8 overwinningen. De laatste ronde moet ik namelijk tegen een van de mindere goden uit Denemarken, dus die win ik sowieso wel verwacht ik. Dus overall heb ik nu best wel een lekkere streak over alle competities. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oefff. Wel door de goeie club. Op hoe veel sta je, ca. 900?

Edit: o dat staat er boven. Zonde zeg.

Heb FM nu niet bij me, maar ik sta op ca. 400 overwinningen.

bewerkt door neva
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei neva:

Oefff. Wel door de goeie club. Op hoe veel sta je, ca. 900?

905 is die geëindigd

Zo'n reeks ga ik nooit meer krijgen want de andere teams worden steeds sterker. Dus MisterX, je weet nu wat jouw doel gaat zijn ;) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb net geen 100 mln. verdiend aan een speler _O_

1. Gratis aangetrokken.
  2. Ooit verkocht voor 11,5 mln + 50% doorverkoopclausule. 
  3. Vervolgens is de speler verkocht voor 98 mln, dus ik kreeg 49 mln. (+opleidingsvergoeding)
  4. Nu blijkt dat die club ook een doorverkoopclausule had. Nu is de speler verkocht voor 139 mln. en blijkbaar gaat 1/4 naar mijn club. Plus nog eens 1,5 solidariteits uitbetaling. Dat is dus nog eens zo'n 35 mln.

Ik zou de speler trouwens best terug willen hebben, is ook nog maar 25 jaar :classic_love:

Spoiler

image.png.e88148b85341c1a21d6c003ce5aa3172.png

bewerkt door MisterX
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Brera_Strumica_logo.png.8dfd3199f598bb95681cbe2c798a80f3.png.cb354623c116eff91a8b68e021deb78d.png.6c-b48d92dbd460ec0d61ffa6.png.135f9022ae18efd8c132ef518da1f59a.png.b9d2734393e786c377b1a3ace3742c5c.png

Seizoen 2034/2035

Een belangrijk seizoen voor ons. Wij raken namelijk een jaar met 7 punten kwijt. Dit moeten wij dus gaan opvangen om niet te ver te gaan dalen op de ranglijst. Het jaar hierna gaan wij een jaar van 5.3 verliezen en dan kunnen wij hopelijk weer wat stapjes zetten. Samen met mij gingen Makedonija GjP, Bregalnica Stip en Struga Europa in. We hebben nog steeds een tweede team nodig dat een groepsronde behaald of ik moet zelf de knockout playoff ronde eens voorbij zien te komen om echt stappen te maken.

Makedonija GjP

Makedonija mocht weer in de tweede voorronde van de Conference League beginnen. Tegenstander was Vilaznia uit Albanie de eerste tegenstander. Met een 3-2 overwinning thuis was het nog spannend in Albanie. Makedonija kwam gelukkig al snel 0-1 voor en maakte later ook nog de 0-2. Vilaznia gaf nog niet op en kwam nog terug tot 2-2, maar hier bleef het bij. Makedonija gaat door naar de derde voorronde waarin het Odds tegenkomt. Thuis komt Makedonija al snel met 0-1 achter, maar de schade wordt hersteld in minuut 30. 10 minuten later krijgt Makedonija een rode kaart. Het overtal wordt uitgespeeld en Odds wint met 1-2 in Macedonie. Uit is er echter nog van alles om voor te spelen en dat doet Makedonija dan ook. Ze tonen veerkracht door een 1-0 achterstand om te buigen in een 1-2 voorsprong. Odds komt echter weer naast Makedonija en uitschakeling ligt op de loer. In de 89e minuut wordt er echter een verlenging afgedwonen. Helaas blijkt Odds net iets fitter te zijn en zij scoren de oh zo belangrijke 3-3 waardoor Makedonija er uit vliegt. Zonde van de rode kaart in de thuiswedstrijd. Anders was er misschien wel meer mogelijk geweest.

image.thumb.png.135ef5f51775171b0e8cb0ac48334512.png

Bregalnica Stip

Bregalnica hebben wij twee keer eerder in Europa gehad, maar dit was toch al weer wat jaartjes geleden. In de tweede voorronde moeten zij aantreden tegen Riga. Een haalbare kaart denk je. Dit blijkt ook. Zij winnen met 3-0 en met 0-1 en zitten dus in de koker voor de derde voorronde. Het nadeel van een team dat niet vaak Europees speelt is dat zij hier al een ongeplaatste status hebben. De loting is dan ook ongunstig aangezien LASK geloot wordt. LASK is ook een maatje te groot en verslaat Bregalnica met 0-1 en met 3-0. Exit voor Bregalnica. Toch twee overwinningen behaald, best netjes.

image.thumb.png.d816e224579d9569c618d78e39ff7797.png

Struga

Dan moet Struga er maar voor zorgen dat wij een top seizoen gaan draaien. De nummer 2 van vorig seizoen mag weer in de eerste voorronde van de Europa League aantreden. Hierin is Celje uit Slovakijke de tegenstander. Uit wordt er met 3-2 verloren door Struga, maar dit is een resultaat met perspectief. In de thuiswedstrijd laat Struga zien dat zij inmiddels een redelijk ploeg hebben en Europees voetbal gewend zijn. Celje wordt namelijk weer met 4-1 huiswaarts gestuurd. Dan wacht FC Groningen. Dat lijkt toch een maatje te groot. In de uitwedstrijd wordt ook dit 3-2 en hebben zij toch weer een resultaat met perspectief te pakken. Struga laat in de thuiswedstrijd hun kwaliteit weer zien en verslaan Groningen met maar liefst 4-0. Lokomotiva is de volgende tegenstander. Ook dit team wordt uitgeschakeld. Uit wordt er weer met 1 goal verschil verloren: 2-1, maar thuis scoort Struga er altijd 4 en ook dit keer. Zij winnen met 4-1. In de playoff ronde van de Europa League is Dnipro-1 de tegenstander. Struga is echter al zeker van Europees voetbal aangezien zij minstens de groepsfase van de Conference League gaan behalen. In Dnipro wordt er uit met 0-0 gespeeld. Een thuisoverwinning is dan voldoende om door te gaan. Uiteraard wint Struga thuis ook. Ze scoren echter niet 4x maar 3x en moeten 1 tegengoal incasseren: 3-1 winst en Struga zit in de groepsfase van de Europa League!

image.thumb.png.ae4003ca41d5cfe8e9a05b15ca930829.png

Echt een puike prestatie, maar misschien had ik ze toch liever in de Conference League gezien. Dit blijkt ook wel uit de resultaten in de Europa League. Rapid Wien (1-3), Torino (4-1), Norrköping (3-4), Kopenhagen (4-1), Toulouse (2-1) en Rangers (1-0) winnen namelijk allemaal van Struga. Struga eindigt echter niet op 0 punten. Thuis tegen St Patrick's Athletic wordt er namelijk 1-1 gespeeld. In de laatste wedstrijd van de poule weten zij zelfs nog te stunten door met 1-0 van Shakhtar te winnen. Toch nog een redelijk groepsfase voor Struga. Daarmee eindigen zij 33e van de 36 teams die mee deden. Maar het belangrijkste is dat zij gewoon een groepsfase behaald hebben. Het grote nadeel hieraan is geweest dat het drukke programma invloed heeft gehad op de competitie. Struga eindigt namelijk 7e in dit seizoen en gaat dus een jaartje niet Europa in.

image.thumb.png.7ec92f8c2d5409ab2d98fe51c0678ce8.png

AP Brera Strumica

Dan mijn Europese campagne. Nu Struga goed gepresteerd heeft is het de taak aan mij om ook een stapje extra te zetten. In de voorrondes gaat het weer vrij gemakkelijk op een tweeluik tegen Cluj na. Zalgiris Vilnius wordt met 11-0 verslagen over 2 wedstrijden. Cluj blijkt stugger. Thuis verliezen wij onverwachts met 2-3 waardoor wij het uit dus moeten gaan doen. Hier winnen wij echter maar met 1-0 en gaan we verlengen. In de verlenging gebeurt niets waardoor we naar strafschoppen gaan. Gelukkig blijk ik beter in het nemen van strafschoppen waardoor wij toch nog door gaan naar de playoff ronde. Hierin wacht Partizan. Uit spelen we 1-1, maar thuis maken we het af door met 4-1 te winnen. Geen perfecte campagne, maar je de groepsfase behalen is het belangrijkste.

image.thumb.png.3904c13318eb93ffd221b1af031a7588.png

In de groepsfase verliezen wij de openingswedstrijd met 3-0 van Marseille. We winnen met dezelfde cijfers van Wolfsburg en verliezen daarna 3x achter elkaar. Benfica (0-2), Barcelona (1-2) en Real Madrid (3-0) zijn te sterk. Wij moeten in de laatste drie wedstrijden dus toch nog wel resultaten gaan halen om de knockout playoffs te gaan behalen. AC Milan komt op bezoek en wij weten hier te verrassen. Wij winnen met 2-1 en staan dus op 6 punten. Er moeten nog wel 2 puntjes bij om te overwinteren. Op Celtic Park weten wij nog geen punten te behalen. Het wordt 3-2 voor de Schotten. Celtic weet 3x te scoren uit 5 schoten en wij krijgen een lesje efficientie. Dan moet het gebeuren bij Monaco. In het Prinsendom staat de druk er flink op bij ons. Met een overwinning zullen wij zo goed als zeker overwinteren. Of er moeten hele rare dingen gebeuren op de andere velden. Wij doen wat wij moeten doen en winnen met 1-3 van de Monegasken. Er gebeurt niets bijzonders op de andere velden waardoor wij als nummer 23 doorgaan in de CL. In de knockout playoffronde loten wij Borussia Dortmund. Een ploeg waar wij nog nooit van hebben weten te winnen. Wij beginnen thuis en zijn zowaar de betere ploeg in deze wedstrijd. Echter weten wij niet te winnen, maar spelen wij 1-1. Ons eerste resultaat ooit in de knockout playoff ronde. Uit maken wij dus echt nog wel kans om door te gaan. Echter is het een saaie wedstrijd in Dortmund. Zoals wel vaker wordt een saaie wedstrijd beslist door een goal uit een standaardsituatie en zo ook deze. In de 20 minuut maakt Tapia een domme overtreding waardoor de bal voor Dortmund op de stip gaat. Vanaf 11 meter wordt er niet gefaald en zo verliezen wij met 1-0 in een saaie, gelijkopgaande wedstrijd. Hier lagen toch wel kansjes hoor. Maar wij hebben weer aan onze taak voldaan. Overwinteren in Europa en wij hebben zelfs een bonusresultaat behaald ten opzichte van andere jaren.

image.thumb.png.fb9162ecd7dc240b8845720af17aad38.png

Coefficientenranglijst

Dan waar het allemaal omdraait in deze challenge. De coefficientenranglijst. Met twee teams in de groepsfase hebben wij een uitstekend jaar gehad. Mijn resultaten vielen wel een beetje tegen, maar we hebben weer overwinterd en zelfs een gelijkspelletje gepakt in de knockout playoffronde. Met al onze resultaten komen wij dan ook uit op een nieuw record voor Noord-Macedonië. Wij voetballen namelijk 8 punten bij elkaar en gaan dus zelfs nog 1 puntje stijgen. Wij stijgen echter niet op de Coefficientenranglijst. Beter gezegd wij verliezen zelfs 1 plekje en zakken naar plek 20. Hier is echter niet veel aan de hand aangezien dit geen veranderen oplevert. We staan nu echter wel weer voor een belangrijk seizoen aangezien wij een jaar van 5.375 punten kwijt gaan raken. Wij kunnen dus een flinke stap gaan zetten hopelijk. Wij kunnen ook flink naar boven kijken want het verschil is niet zo groot allemaal. Vanaf plek 11 tot en met plek 20 zit het namelijk best wel dicht op elkaar. Ik was zelf wel vergeten om eerder een update te posten dus er zijn al wat voorronde wedstrijden gespeeld. Gostivari, vorig seizoen 2e, heeft bijv. de eerste voorronde van de Europa League al gespeeld en hierin hebben zij Hermannstadt uitgeschakeld. Budapes Honved is de tegenstander in de tweede voorronde. Pobeda, de nummer 4 van vorig jaar, moet in de tweede voorronde  van de Conference League tegen Bredablik en Makedonija GjP moet af zien te rekenen in dezelfde voorronde tegen Zalaergerszegi (jezus wat een naam zeg). Zelf speel ik in de tweede voorronde van de CL tegen Ludogorets.

image.thumb.png.e85904f63140e82155fb1094feadbc94.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 minuten geleden zei MisterX:

FFP rules:

image.png.39985f33e0f959fa3886d9008be59212.png

Ik snap hier nooit wat van. Nu zit ik op 104 mln, maar aan het einde van het seizoen is het negatief geworden?! 

Op dit moment sta je op 104 miljoen winst, maar de verwachting is dat je verlies gaat draaien over de heel periode

Link naar opmerking
Deel via andere websites