Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

Building a nation

19CH98

Aanbevolen berichten

6 minuten geleden zei Thomassje123:

Welk seizoen zit je trouwens?

10e. 

Ik had best wat geluk met de loting in de CL met alleen Juventus, Real Madrid en Manchester United als echte klappers. Tegen die drie clubs heb ik dan ook maar 1 punt gepakt. De rest waren clubs als Salzburg, Heerenveen, PSV, ... Daar vielen dit jaar weer eens de kwartjes de goede kant op (ipv vorig seizoen allemaal verkeerd). Ga nu dus niet standaard verwachten dat ik de 16e finale in de CL jaarlijks ga halen. En helemaal niet direct via de groepsfase... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei MisterX:

10e. 

Ik had best wat geluk met de loting in de CL met alleen Juventus, Real Madrid en Manchester United als echte klappers. Tegen die drie clubs heb ik dan ook maar 1 punt gepakt. De rest waren clubs als Salzburg, Heerenveen, PSV, ... Daar vielen dit jaar weer eens de kwartjes de goede kant op (ipv vorig seizoen allemaal verkeerd). Ga nu dus niet standaard verwachten dat ik de 16e finale in de CL jaarlijks ga halen. En helemaal niet direct via de groepsfase... 

Seizoen 10 nog maar, de tering

Hier was ik in seizoen 10. Jij loopt al behoorlijk voor op schema hoor :D 

Jij komt er wel maar je gaat gewoon seizoenen tegen komen waarbij je het idee hebt dat je niks op schiet dus het wordt alleen maar moeilijker de komende seizoenen. Maar je bent in ieder geval op de goede weg, als je dat maar onthoudt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zit in mijn 22ste seizoen en bijna gaan we naar seizoen 23 :D Maar wat Thomas zegt is juist. Zit nu op een positie waar het reputatie sprokkelen is met een paar uitschieters Europees om de volgende stap te maken. Ben nu 3 sterren maar merk dat ik nog steeds niet de gewenste spelers kan halen om een stabiel elftal te maken dat standaard de volgende rondes haalt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei sennid:

Ik zit in mijn 22ste seizoen en bijna gaan we naar seizoen 23 :D Maar wat Thomas zegt is juist. Zit nu op een positie waar het reputatie sprokkelen is met een paar uitschieters Europees om de volgende stap te maken. Ben nu 3 sterren maar merk dat ik nog steeds niet de gewenste spelers kan halen om een stabiel elftal te maken dat standaard de volgende rondes haalt.

22ste seizoen dat is een mooi beetje zit nu in mijn derde seizoen in mijn malta save ben benieuwd wat mij nog allemaal te wachten staat!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Thomassje123:

@sennid hebben andere clubs al eens een keer een groepsfase gehaald bij julie?

Geen idee of ik mag antwoorden, maar 3x heeft een club de groepsfase van de conference league gehaald. In die 3x zijn 2 overwinningen geboekt, de rest werd verloren. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei MisterX:

Geen idee of ik mag antwoorden, maar 3x heeft een club de groepsfase van de conference league gehaald. In die 3x zijn 2 overwinningen geboekt, de rest werd verloren. 

Ja, ik ben met iets bezig. Ik zou graag van iedereen willen weten hoe vaak andere clubs zich bij hun hebben gekwalificeerd voor een groepsfase

Link naar opmerking
Deel via andere websites

75a06a7ef2dad0801ba30627b296aa2f.png

Oke, ik heb een tijdlijn gemaakt. Dit is hoe ik deze challenge zie. Het is verdeeld in 3 categorieën:

Early game

Mid game

End game

De mid game in deze challenge is gigantisch. De early game is best makkelijk, er voor zorgen dat jouw club regelmatig in Europa speelt en de nodige punten pakt. Bij de mid game komen de andere clubs aan bod die ook punten moet pakken voor het land waarin jij de challenge doet.

Dit proces duurt gewoon heel lang, het duurt heel lang voor hun reputatie verbeterd en bij mij duurde het ook heel lang voordat ik spelers kon verhuren aan de andere clubs. Het was ook pas in 2060 ofzo dat ik een mooi systeem heb ingebouwd hier voor. Ik kan namelijk maar maximaal 3 spelers verhuren aan de andere clubs. Tegenwoordig nemen andere clubs mijn spelers ook veel makkelijker over door hun verbeterde reputatie (4 ster reputatie).

De end game zie ik als het behalen van de nummer 1 plek. Pas wanneer je 3e of 4e wordt vind ik dat je pas in de end game zit. Het gat met de bovenste plek of 2 plekken is gewoon heel groot. Daar zit ik zelfs nog niet in. Ik ben 2 seizoenen 4e geweest en vervolgens als een baksteen gevallen. Hierdoor zit ik nog niet in de end game maar zit ik er wel dicht tegen aan.

Ik heb jullie er ook bij gezet, ik denk dat jullie op deze plek zitten op basis van wat jullie gepost hebben. Dit heeft niet te maken met hoe ver je in de game bent en ook niet hoe je het zelf doet. Maar het gaat vooral om de andere clubs en daar moet je ook gewoon een beetje geluk bij hebben

Hierom denk ik ook dat jullie nog een hele lange weg te gaan hebben, ook ik zelf

@sennid @MisterX @neva

Link naar opmerking
Deel via andere websites

image.png.817c329c545d8ddc8a6cc57eb7abfb4a.png

Club Brugge please, please :classic_love:

Krijg je trouwens de kleine 10 mln niet als je de play-offs over slaat? Financieel is het dus veel aantrekkelijk om de play-offs te spelen? Dat levert 9,8 mln. op ofzo? En misschien dat je nog wat krijgt per overwinning?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei sennid:

Je krijgt 10 miljoen als je de volgende ronde haalt. Helaas geen 2 x 10 miljoen als je de play-off overslaat 

Ik had gehoopt op 2x 10 mln. want:

1. Nu wordt dus 10 mln. door mijn neus geboord door het overslaan van een ronde.
  2. Nu worden punten halen voor San Marino door onze neus geboord door het overslaan van een ronde.

Er is dus totaal geen reden om bij de top 8 te eindigen als het om deze twee punten gaat. Dan kun je beter op plek 9 t/m 16 eindigen. Nou ja, top 8 halen betekent natuurlijk wel al meer punten halen in de groepsfase. maar toch... 

image.png.658c004a9ec03f517498a18987d27d4a.png

Helaas geen Brugge, maar Dortmund. De laatste keer dat we tegen elkaar speelde was 3 jaar geleden. Dat eindigde in een 6-0. Voor ons :cheer:Al was dat wel een oefenwedstrijd... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Stel dat je voor de laatste wedstrijd op plek 6 tot en met 9 staat, kan je misschien inderdaad nog beter gelijkspelen dan winnen, denk ik. Al heb je na 10x CL het geld ook niet meer nodig, omdat je het nauwelijks kan besteden in de eerste twintig jaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei neva:

Stel dat je voor de laatste wedstrijd op plek 6 tot en met 9 staat, kan je misschien inderdaad nog beter gelijkspelen dan winnen, denk ik. Al heb je na 10x CL het geld ook niet meer nodig, omdat je het nauwelijks kan besteden in de eerste twintig jaar.

Ik had dus beter de laatste wedstrijd tegen Manchester United met 0-5 kunnen verliezen ipv gelijk te spelen bedoel je? :5

In dat geval was ik namelijk als 9e geëindigd i.p.v. als 7e. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 minuten geleden zei MisterX:

Ik had dus beter de laatste wedstrijd tegen Manchester United met 0-5 kunnen verliezen ipv gelijk te spelen bedoel je? 

In dat geval was ik namelijk als 9e geëindigd i.p.v. als 7e. 

Nou ja, 0-1 had ook genoeg geweest toch? ;) 

Geen idee, ik hou niet van expres verliezen. Maar als je er heel zwart-wit naar kijkt was het misschien wel beter.

Anyway, zo staat het er bij mij voor, na 25 gespeelde seizoenen (game begon in FM23, dus ingame in juli 2022):

image.png.f62ec571549b422c813ca16cb966c287.png

Ieder jaar de beker + titel. 

image.thumb.png.2147511b956a499dfb886de6f7a34172.png

Redelijke financiën.

image.png.ada04f3c48da2fe5c2159f742eeb2158.png

Zeven verloren CL-finales :D 

Europese mijlpalen:

Seizoen 2: Groepsfase Conf. League (5 punten)
Seizoen 3: Groepsfase EL (4 punten)
Seizoen 4: Laatste 16 Conf. League
Seizoen 5: Playoff/tussenronde EL
Seizoen 6: Halve finale EL
Seizoen 7: CL debuut! Uitgeschakeld bij laatste 16. Vanaf hier telkens geplaatst voor CL.
Seizoen 10: Wederom laatste 16 CL
Seizoen 15: Idem
Seizoen 16: Eerste CL finale
Seizoen 25: Zevende CL finale

Stadion:

image.png.24142853944901e61de2ccd978c758d3.png

image.thumb.png.9e4336a9246cda31a78d7220212d6433.png

Aantrekkelijker dan België :D 

image.thumb.png.8076d6e602ff00ed381e9d1a3efc4159.png

We stonden ooit 6e geloof ik, of virtueel 6e. Zijn wel flink teruggevallen de laatste paar jaar.

image.thumb.png.2bae17e46ef775a86ef4f73df18b27f5.png

Nationale ploeg (heb ik ook onder mijn hoede)

image.thumb.png.dc0652dd92a9fe2232b2a647d258d2bb.png

Nu 115e, hoogste is 114. Nog geen plaatsing groot toernooi.

Mijlpalen:

2023: Eerste overwinning (2-1 vs Luxemburg)
2026: Winst Nations League D, dat leidde tot
2027: Halve finales playoffs EK-kwalificatie (0-5 tegen Albanië)
2029: Enige keer nederlaag met dubbele cijfers (11-0, Frankrijk)
2032: Wederom winst in Nations League D & grootste overwinning (6-0, Gibraltar)
2035: Laatste puntloze kwalificatiecyclus

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee hoor, helemaal mee eens. Als ik straks weet te handhaven in de top-8 van de Coëfficiëntenpolonaise schuif ik wel weer een stukje op. Voor nu is het gestaag uitbouwen. Andere teams groeien nu iets qua reputatie en heb vanaf dit seizoen ook alle betere spelers uit de competitie op de shortlist gezet om eventueel te kunnen overkopen en terugverhuren (bedankt voor die tip!). Daarnaast investeer ik nu meer in jonge talenten die bij mij een max. van 3 sterren PA hebben en geef ik ze relatief korte contracten. Het doel is om ze te verhuren of anders via de transfervrije markt in de competitie te zien terugstromen, maar dat is nog wel lastig. Op dit moment dan ook 'slechts' 60 man onder contract, maar aangezien ik nu nog in de transferperiode zit wil ik dat wel uitbouwen tot een mannetje of 80. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei neva:

Nou ja, 0-1 had ook genoeg geweest toch? ;) 

Bij gewoon verliezen ging het op doelsaldo en zou ik alsnog 8e worden. Tenzij ik natuurlijk stuivertje kon wisselen met plek 9 op doelsaldo, maar daar was een 5 punten verschil voor nodig ;)

Maar ja, ik was sowieso niet van die regel op de hoogte dat je dus geen extra geld kreeg voor het overslaan van een ronde enz. Ik was juist trost eindelijk een top 8 gehaald te hebben. Weer een nieuwe mile stone :D Oh, en meteen nog een nieuwe: Dortmund verslagen naar verlenging en dus door naar de kwartfinale voor het eerst :cheer:

9 minuten geleden zei neva:

Nationale ploeg (heb ik ook onder mijn hoede)

Al vanaf het begin? Eerste jaren stelt het toch nog niets voor. Dus ik heb er nog niets mee gedaan daarom. Al zag ik wel dat San Marino hier al eens is gepromoveerd naar de C-divisie, maar nu zijn ze weer terug in D. Afgelopen zijn ze wel gestegen, naar plek 204 ;e

Link naar opmerking
Deel via andere websites