De Raam Geplaatst 5 maart Share Geplaatst 5 maart 10 minuten geleden zei Thomassje123: Ik ben een youth only gestart in Engeland, lekker spatiebalk rammen. Ik moet het dus doen met de spelers die ik tot mijn beschikking heb. Ik kwam hier op uit, volgens mij geen gekke dingen. Links een speler die met zijn rechtervoet naar binnen trekt en een back die daar over heen gaat, linkerkant loopt echter voor geen meter terwijl wat ik heb toch wel erg logisch lijkt? Misschien dat de AMC in de weg loopt? Kan het ook zijn dat hij te weinig ondersteuning krijgt vanaf de linkerkant van je middenveld? 10 minuten geleden zei Thomassje123: De AMC wil ik meer uit halen en zijn natuurlijke positie is als schaduwspits. De spits zelf is een afmaker, iets anders kan die gewoon niet. Nou ben ik dus benieuwd of het misschien logisch is om van de AMC een schaduwspits te maken of juist niet Kwestie van proberen. De afmaker blijft normaliter wel centraal, terwijl een schaduwspits veelal in de halfspaces duikt. In theorie zou hij dus om de afmaker heen kunnen bewegen maar de schaduwspits is normaal gesproken ook wel de 'hoofd doelpuntenmaker' in een team. Kan Marsh eventueel als spelmaker spelen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thomassje123 Geplaatst 5 maart Share Geplaatst 5 maart 4 minuten geleden zei De Raam: Kan het ook zijn dat hij te weinig ondersteuning krijgt vanaf de linkerkant van je middenveld? Kwestie van proberen. De afmaker blijft normaliter wel centraal, terwijl een schaduwspits veelal in de halfspaces duikt. In theorie zou hij dus om de afmaker heen kunnen bewegen maar de schaduwspits is normaal gesproken ook wel de 'hoofd doelpuntenmaker' in een team. Kan Marsh eventueel als spelmaker spelen? Mist wel de inzicht er voor om als spelmaker te spelen, passing is oke voor het niveau. Zie hem niet echt als spelmaker eigenlijk Dit is mijn andere linksbuiten, wel gewoon links en een klassieke vleugelspeler. Zou ik eerder hem er in zetten en dan de AMC als schaduwspits denk ik. Dan heb ik toch een soort van 2 spitsen voorin als hij een voorzet geeft Dan kom ik hier op uit. En dan vroege voorzetten geven denk ik (?) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De Raam Geplaatst 5 maart Share Geplaatst 5 maart Vroege voorzetten doen het bij mij wel goed Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thomassje123 Geplaatst 5 maart Share Geplaatst 5 maart Oke, die laatste opstelling wordt hem dus niet he, amper kansen gecreëerd. Dan maar vasthouden aan de oorspronkelijke tactiek Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 7 maart Share Geplaatst 7 maart (bewerkt) Ik heb een 2e #karelball gemaakt. Een 4231 met een dm, cm en een cam/10. Ik ben erg tevreden mee, en de statistieken voor creeren van CCC kansen, spreken veel meer in het voordeel van deze taktiek dan de 424 met dm en cm, die ik tot dusver speelde. Ook scoort Oshimen veel meer dan andere spitsen als Evanilson en Ferguson, en heb ik met oa Odegaard en Havertz erg goede CAM's/10's in huis, besloot me voor deze formatie/taktie te gaan. We staan voor als nog 3e maar gaan wel lekker, en hebben tot dusver hoogste GD in de PL, tot dusver. En in de CL zijn we hard op weg naar een top 8 notering of beter. Maar mocht iemand nog suggestie's hebben qua andere instructies of rollen, vind ik dat ook goed/prima. Tot dusver hebben 21! 21 speler in onze selectie ieder 1 goal of meer gemaakt! Waar ik vooral blij mee ben met deze taktiek veel winnen, scoren, weinig goals tegen krijgen een CCC hebben per 59 minuten en maar CCC tegen per 216 minuten! 7 maart bewerkt door Kyrill Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dansmeister Geplaatst 7 maart Share Geplaatst 7 maart Karel. Buiten je resultaten of cc data, want dat boeit mij niet. Leg mij eens uit wat je doel is en wat je wil zien in je team. Dit zeg ik met alle respect voor je, maar ik begrijp geen klote van je tactiek. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nom de Guerre Geplaatst 7 maart Share Geplaatst 7 maart Wat een interessante en unieke formatie, met name je middenveldblok. Wat is het idee erachter dat je ze asymmetrisch posteert? Wil je ergens een overload creëren zo? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thomassje123 Geplaatst 7 maart Share Geplaatst 7 maart Ik zit behoorlijk uit mijn comfortzone, ik speel nooit met wingers. Met mijn huidige youth only challenge heb ik geen andere keus want de buitenspelers zijn gewoon goed. Het idee is counteren want dat is wat het bestuur wilt. Hoe ziet dit er uit? Qua rollen ook in orde, geen rollen die met elkaar conflicteren? Verder nog tips om deze te verbeteren? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 8 maart Share Geplaatst 8 maart 13 uur geleden zei Dansmeister: Karel. Buiten je resultaten of cc data, want dat boeit mij niet. Leg mij eens uit wat je doel is en wat je wil zien in je team. Dit zeg ik met alle respect voor je, maar ik begrijp geen klote van je tactiek. Wat ik wil zien? Goals, winst, dominantie, prijzen pakken! Het idee er achter is als volgt; een normale 4231 vind ik te kwetsbaar, dan heb je alleen cm's en cam enzo, een 433dm wide heeft een dm en twee cm's maar geen CAM. Daarnaast zag ik iemand dit spelen in het FM Cafe, en ik vond het er wel goed uitzien. En aangezien Oshimen verruit de spits is met de meeste goals, hoef ik niet altijd formatie's met 2 spitsen te hebben. Kai Havertz en Odegaard oa zijn echt super goed op CAM/10, en het idee van 1 cm en nog 1 dm er achter is stabiliteit. 12 uur geleden zei Nom de Guerre: Wat een interessante en unieke formatie, met name je middenveldblok. Wat is het idee erachter dat je ze asymmetrisch posteert? Wil je ergens een overload creëren zo? Thnx maat thnx. Zoals ik tegen Dans al zei ik zag iemand hem in FM Cafe zo gebruiken. Daar heb ik niet bij stilgestaan een overload creeren maar dat is wel een goed idee ja, thnx maatje.. Het idee er achter is vooral lekker kunnen aanvallen maar bv cam, wingers en spits maar ook backup er achter te hebben met de DM en CM. En ik vond het ook wel eens wat leuk , keer wat anders te doen. De 424 met dm en cm gaat al heel lang erg goed maar is toch ook kwetsbaar, ik win niet alles met dit, maar het gaat over algemeen wel overtuigend. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nom de Guerre Geplaatst 8 maart Share Geplaatst 8 maart Ik kan me bijvoorbeeld voorstellen dat je met een IWB op links een extra blok vormt met die DM, maar dat gebeurt dus nu niet. wordt dan Dat komt nu niet van de grond. Die IFB komt alleen naar binnen gedurende de eerste fase van de opbouw, maar ik zie niet zo goed waarom, aangezien er niemand vanuit de achterhoede echt doorschuift. Je back is betrekkelijk conservatief namelijk. wordt dan Vermoedelijk schuift die hele achterhoede een stukkie door, maar die FB staat er een beetje voor de kat z'n kut bij zo. Of is dat je bewuste overload in combinatie met de AP? Dan zou ik 'em een aanvallender rol geven. Meer diepgang, meer penetratie van de linies. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Willem Geplaatst 8 maart Share Geplaatst 8 maart @Thomassje123 Ik ben niet zo'n tacticus als bijv. @Dansmeister en @Nom de Guerre maar heb je aan de rechterkant niet heel veel mensen die de zijkant opzoeken? Een vleugelspits, een aanvallende vleugelverdediger en een mezzala. Aan de linkerkant is alleen je vleugelverdediger echt gebonden aan de zijlijn. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 8 maart Share Geplaatst 8 maart @Nom de Guerre wat een post, dankjewel, heel fijn. Betreft je 1e punt, dat dat niet gebeurt, vind ik helemaal prima en mooi. Dat gebeurde bij de 424 dm en cm, juist wel, en dat liet een gapend gat achter op links, veels te veel ruimte voor de AMR en eventueele WBR van de tegenstander. Betreft de Rechtsback helemaal mee eens. De 1e en vaste RB keus is Michael Kayode en zijn beste rol is Wingback Defend waar ie 3CA voor heeft. Maar ik wil hem best een attacking rol geven met 2,5CA voor die posities. De CM/AP is trickier daar speelt meestal Odegaard, Havertz, Koopmeiners of Rice. Odegaard is super goed als AP maar ik heb gevoel, defensief te kwetsbaar ben als ik de CM als een mezalla doe, maar DLP of Central Midfielder wil ik ook wel overwegen. Ik ga vanaf nu sterren vergeten en gewoon beste rol voor één speler voor het hele team is. Box to Box midfielder overweeg ik ook, alleen ik twijfel of de last /ruimte voor de DM niet te groot wordt? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De Raam Geplaatst 8 maart Share Geplaatst 8 maart Old fashioned tactieken bouwen Spoiler Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 8 maart Share Geplaatst 8 maart Dit soort duels /resultaten behaal ik met de taktiek @Nom de Guerre @Dansmeister Uit bij BHA, was onze 1e zege uit bun in iig 3 seizoenen, Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nom de Guerre Geplaatst 8 maart Share Geplaatst 8 maart Is dat met wijzigingen ten opzichte van bovenstaand verhaal? Ik vrees dat ik even de draad kwijt dreig te raken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 8 maart Share Geplaatst 8 maart (bewerkt) 8 minuten geleden zei Nom de Guerre: Is dat met wijzigingen ten opzichte van bovenstaand verhaal? Ik vrees dat ik even de draad kwijt dreig te raken. Maakt niks uit, ja is met wijzigingen maar niet hele grote. In feite is de RB een Complete Wing Back Attack geworden of daar nou Kayode, Timber of White staat. Maar ik speelde vroeger ook wel eens met 2 AP's of 3 AP's tijdens het zelfde duel, dus nee, ik heb de CM op AP gelaten, als enige van de 11 spelers De Wingers zijn Inside Forward en Inverted Wingers, en de CAM/10 is either Attacking Midfielder of SS. En de DM is either Deep Lying Playmaker of Defensive Midfielder rol. 8 maart bewerkt door Kyrill Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thomassje123 Geplaatst 8 maart Share Geplaatst 8 maart 8 uur geleden zei Willem: @Thomassje123 Ik ben niet zo'n tacticus als bijv. @Dansmeister en @Nom de Guerre maar heb je aan de rechterkant niet heel veel mensen die de zijkant opzoeken? Een vleugelspits, een aanvallende vleugelverdediger en een mezzala. Aan de linkerkant is alleen je vleugelverdediger echt gebonden aan de zijlijn. Ik dacht dat de mezzala juist deze ruimte in komt? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nom de Guerre Geplaatst 8 maart Share Geplaatst 8 maart 22 minuten geleden zei Thomassje123: Ik dacht dat de mezzala juist deze ruimte in komt? Niet helemaal. Een mezzala zoekt de half-spaces op. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thomassje123 Geplaatst 8 maart Share Geplaatst 8 maart Zojuist zei Nom de Guerre: Niet helemaal. Een mezzala zoekt de half-spaces op. Dank, ik wil graag dat de MC de ruimte in loopt die ik liet zien omdat ik zonder AMC speel. Een centrale middenvelder attack toch beter dan? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nom de Guerre Geplaatst 8 maart Share Geplaatst 8 maart 2 minuten geleden zei Thomassje123: Dank, ik wil graag dat de MC de ruimte in loopt die ik liet zien omdat ik zonder AMC speel. Een centrale middenvelder attack toch beter dan? Die blijft wat meer in het midden spelen, ja. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thomassje123 Geplaatst 8 maart Share Geplaatst 8 maart 33 minuten geleden zei Nom de Guerre: Die blijft wat meer in het midden spelen, ja. Bedankt, verder nog aanvullingen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 8 maart Share Geplaatst 8 maart @Nom de Guerre misschien vergis ik mij, dus correct me If I am wrong, maar komt/kwam Regista ook niet in de half spaces zoals je nu benoemt, wat de Mezalla ook doet? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bas huijsmans Geplaatst 8 maart Share Geplaatst 8 maart 1 uur geleden zei Kyrill: @Nom de Guerre misschien vergis ik mij, dus correct me If I am wrong, maar komt/kwam Regista ook niet in de half spaces zoals je nu benoemt, wat de Mezalla ook doet? Niet perse. De Regista zoekt volgens mij vooral de ruimte tussen de verdediging en het middenveld om het spel te verdelen. Dit vooral om aanspeelbaar te zijn voor zijn teamgenoten. Verschil tussen de DLP en de Regista is vooral het '' roam from position'. Doordat de Regista dit heeft is het een rol met meer vrijheid en dus ook minder discipline dus als je met een regista speelt heb je er wel een rol naast nodig die de controle behoudt. Met een DLP is dit niet per se noodzakelijk Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nom de Guerre Geplaatst 9 maart Share Geplaatst 9 maart 22 uur geleden zei Kyrill: @Nom de Guerre misschien vergis ik mij, dus correct me If I am wrong, maar komt/kwam Regista ook niet in de half spaces zoals je nu benoemt, wat de Mezalla ook doet? 21 uur geleden zei bas huijsmans: Niet perse. De Regista zoekt volgens mij vooral de ruimte tussen de verdediging en het middenveld om het spel te verdelen. Dit vooral om aanspeelbaar te zijn voor zijn teamgenoten. Verschil tussen de DLP en de Regista is vooral het '' roam from position'. Doordat de Regista dit heeft is het een rol met meer vrijheid en dus ook minder discipline dus als je met een regista speelt heb je er wel een rol naast nodig die de controle behoudt. Met een DLP is dit niet per se noodzakelijk Eigenlijk wat Bas zegt. Een regista speelt tussen de linies en hij zal best wel eens in de half-spaces opduiken als daar ruimte ligt, maar niet structureel. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
EssDee Geplaatst 12 maart Share Geplaatst 12 maart Links en rechts zijn er wel wat retro databases terug te vinden, maar zijn er hier ook mensen die al geëxperimenteerd hebben met retro tactieken? Ik denk aan de WM opstelling? De Cruijff opvatting is hier ook al genoemd geweest. Maar ik zit de laatste dagen te mijmeren over een opstelling met echte libero en 1 of 2 mandekkers. Denk aan Beckenbauer, Ruud Krol, Passarella, Van Meir, Meeuws,... Een veelzijdige verdediger, die in se geen man moet dekken. Daarvoor heeft hij de mandekkers. Hij mag mee inschuiven en het spel verdelen (Beckenbauer) of voor doelpunten zorgen (Van Meir). Iemand hier ervaring mee? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten