SLeePo Geplaatst 1 juli Share Geplaatst 1 juli (bewerkt) Seizoen 2027-2028, seizoen 5 Wrexham AFC Nadat wij in in het afgelopen seizoen op een haar na Europees voetbal misliepen, was de missie voor het nieuwe seizoen duidelijk: Europees voetbal halen. Om dit te halen waren er een paar kritiek punten op te verhelpen: Een goede keeper die punten pakt en een spits ter vervanging van de held, het fenomeen Paul Mullin. Transfers Ik houd nog steeds vast aan mijn transferstrategie: Ervaring gratis, talent kopen. Ook in deze transferperiode hebben wij ons hier aangehouden, al hebben wij meer uitgegeven dan ooit te voren. Echter waren er twee uitzonderingen Nediljko Labrovic zal het doel gaan verdedigen in het over grote deel van de wedstrijden. Alvaro Fernández zal na het vertrek van Jamal Lewis links in de defensie gaan staan. Ibrahima Kébé zal voor voor de defensie gaan staan, daar felipe Araruna op zijn retour is. Cesar Palacios had een mooie toekomst voor zich als flankspelers, maar de concurrentie was hem te groot. Mocht het op huurbasis gaan proberen elders. Mauro Alderete kwam uit de Nxgen lijst, die moest ik hebben. Bleek in enorme schot in de roos. Samen met Andrés Romero bestiert hij het middenveld. Tallak Randers zal de kans moeten pakken samen met JAcob Ambaek om Paul Mullin te vergeten. Tallak (De nieuwe Haaland) won deze strijd overduidelijk. Valentin Barco geld toch wel als een groot talent, om hem voor dit bedrag te halen, kan ik niet laten. Kan praktisch gezien de hele linkerkant bespelen. Alle andere spelers zijn gehaal met het oog op de toekomst waarbij Francois Chauvet met enige regelmaat mag komen opdraven. Aan uitgaande kant vooral veel huurtransacties op 3 uitzonderingen na. Jamal Lewis kwam toen wij naar Championship promoveert transfervrij over van NEwcastel en verlaat ons na 74 wedstrijden voor de absolute hoofdprijs. Suphanat Mueanta wordt omschreven als een groot Thais talent, maar ging ten onder aan die druk. Kwam in ons eerst Premier League jaar transfervrij over van Bariram United en verlaat ons na een kleine 24 wedstrijden. Felipe Araruna kwam als een van de eerste spelers onder mijn bewind transfervrij naar ons toe en kwam tot 138 optreden. Wij bedanken hem en laten hem terug naar Brazilië gaan. Premier League was net iets te hoog gegrepen voor hem. Oefenwedstrijden Ik zie de oefenwedstrijden ook als oefen pot. Ik hecht weinig waarde aan de uitslagen, meer aan de statistieken die daar onderliggen. Daarom spelen wij tegen teams van allerhande orde van grote. Dit jaar vlogen wij naar Amerika, om daar wat aan populariteit te winnen en op aanraden van Ryan en Rob. LAFC is nog een maatje te groot, de rest kunnen wij wel aan. EFL Cup Deze beker zie ik als bijzaak, zeker daar de doelen elders liggen. Elke ronde verder komen is mooi meegenomen. Begonnen wij nog met een mooie 5-1 op Sheffield. Chelsea stond tussen ons en de halve finale. Ik moet erbij vermelden dat Chelsea een echte angstgegner is, de enige "topclub" waarvan ik nog geen enkele keer heb gewonnen. FA Cup Voor mij de belangrijkste beker getuige ook onze prestaties in deze competitie. Al 2 keer haalde wij de halve finale. Ook dit jaar kwamen wij niet in de finale en stranden wij wederom in de halve finale na een matig optreden tegen Liverpool. We begonnen al slecht tegen Carlisle, waar een veredeld B team en erg moeilijk had. Onze A selectie moest het uit dan maar afmaken. De loting zat mee, de een na de andere topclub vloog eruit, dus ik had hoop op onze eerste finale. Liverpool stak hier helaas een stokje voor. Leuk feitje: Als ik de halve finale haal en ik verlies, wint die club meestal de beker, ook in de EFL Cup. Premier League De bookmakers beginnen toch ook langzaam vertrouwen te krijgen in ons werk. Hebben wij verreweg een van de laagste salarislasten en commerciële inkomsten, toch schatten de Bookmakers ons in rond de degradatieplakken, net er boven. Na de 9e plek vorig seizoen en dus mislopen Europees voetbal, wilde ik nu wel Europees halen. Wij begonnen vrij sterk met 5 overwinningen en 1 gelijk spel, waarna Manchester City ons met een 3-0 terug op aarde bracht. Veel deerde het niet, want hierna volgende 12 ongeslagen wedstrijden, waarvan 9 winsten. 3 wedstrijden voor het eind stonden wij op matchpoint, een overwinning op Bournemouth zou de titel oplever, echter verloren wij die. Everton zou dan gepakt moeten worden voor matchpoint 2, maar ook hier waren de zenuwen te erg. Ik was er zelf van overtuigd een van deze 2 wedstrijden te winnen, want de afsluiter was tegen Brighton. We hadden met nog 1 wedstrijd te gaan nog 1 punt voorsprong en we moesten naar Brighton. De schroom hadden wij gelukkig thuis gelaten, want met een 3-1 overwinning sleepte wij het eerste Premier League kampioenschap binnen voor Wrexham, met de laagste punten voor een winnaar ooit, bleek achter af. City was overigens de afgelopen 7 jaar kampioen geworden. Ook de andere club uit Manchester had het vrij moeilijk en moest lang vrezen voor degradatie. Wellicht dat wij hiermee een beetje mazzel hadden en daarom kampioen werden. Statistieken MEt 23 doelpunten wordt Tallak Randers onze teamtopscoorder, waarvan 19 in de Premier League, op gepaste afstand van de nummer 1, zijn idool Haaland. Ook Sam Barnes verdient het om genoemd te worden. In 45 wedstrijden (de meeste van allemaal) behaalde hij een paasnauwkurigheid van 93% Ook ons Kroatisch beest Petar Lucijan Karoglan, net 20 jaar oud, heeft met zijn 15 assists een aardig tandje bijgedragen. Ook zijn 9 doelpunten deelde mee in ons succes. Met 14 assists in de Premier Leagie bleef alleen Saka met 16 hem voor. Nediljko Labrovic was zowel de aankoop van het jaar, als ook een enorme sta in de weg. MEt 44 tegendoelpunten en 12 keer de 0 heeft hij een prima seizoen achter de rug, echter zal hij komend seizoen geen 1e keeper zij. 2028-2029 Komend seizoen gaan wij ons proberen te plaatsen voor de knockout fase van de Champions League. Hiervoor zoek ik nog met name een goede linker vleugelaanvaller, daar ik hier wat weinig opties heb. De titel prolongeren is niet veel teams gegeven, dus dat is ook geen eis, maar wel een wens. Voor nu ga ik mij richten op EK 2028 met Tsjechie, kijken hoever wij hier komen. 18 juli bewerkt door SLeePo Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Michaelinho* Geplaatst 13 juli Share Geplaatst 13 juli Efstathios Papaioannou | The Greek God - Career | Seizoen 12 (2034-2035) | AEK Athens Het heeft even geduurd voor ik weer tijd had om te spelen na de vakantie, maar inmiddels zit het 12e seizoen in deze game er ook op. In dat seizoen behaalden we ook de laatste Griekse doelstelling, namelijk het 5e kampioenschap in Griekenland. In de CL deden we ondanks een matige League Phase toch weer goed mee en ook de beker werd opnieuw gewonnen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
SLeePo Geplaatst 18 juli Share Geplaatst 18 juli (bewerkt) Wrexham seizoen 6, 2028-2029 Nadat wij vorig seizoen totaal onverwacht kampioen werden, waren de verwachtingen nog hoger dan eerst. Ik ben zelf al blij dat wij europees voetbal halen. Wel mag Wrexham voor het eerst in de historie Champions League spelen. Transfers Seizoen begint altijd met transfers, zo ook nu. Niet veel transfers dit jaar, team was goed genoeg. Guillaume Restes komt transfervrij ons doel verdedigen. Rowan Presland is een Engels talent, dat de gehele rechterkant kan bestrijken. Lucas Eaquivel zal met name Links achterin spelen Niccolò Pierozzi zal rechtsachterin plaatsnemen. Aan uitgaande kant niets bijzonders. Juist ook hetgeen het spel minder leuk maakt. Uitgaande transfers komen er zelden. Wel veel spelers in de belangstelling, maar tot een echte bieding komt het nooit. Voorbereiding Zoals bekend hecht ik weinig waarde aan de uitslagen in de voorbereiding. Doordat ik op het EK zat met Tsjechie, was de voorbereiding erg kort, misschien wel te kort. We wonnen er 1 en speelde er 1 gelijk, EFL Cup Ook deze beker heeft voor mij weinig meerwaarde. Mooi als we ver komen, maar ook als we niet ver komen is er geen man overboord. Chelsea blijft een angstgeegner voor ons, daar ook hier Chelsea niet verslagen werd en de kwart finale het eindpunt was. FA Cup Deze beker is voor het belangrijkst. 3 keer hebben wij de halve finale gehaald, wordt nu tijd om de finale te halen. Uitwedstrijden blijft een probleem en helaas was een blackout tegen Middlesbrough in de 5e ronde helaas fataal. Champions League Dit jaar voor het eerst in de historie europees voetbal. CL is misschien nog iets te hoog gegrepen en dus is het zaak vooral te leren en te genieten van de Champions League hymne op de Racecours. De loting was loodzwaar, maar desondanks hebben wij ons laten zien. Met 11 punten plaatsen wij ons voor de tussenronde. Met Juventus geen makkelijke tegenstander. Thuis hielden we nog netjes een punt thuis, maar in Turijn bleek het klasse verschil. Desondanks ben ik niet ontevreden. Premier League Zoals gezegd waren de verwachten hoger dan normaal, daar wij regerend kampioen zijn. Mijn doel was Europees voetbal halen. Voor de winter was het programma, mede door de champions League erg zwaar, waardoor wij onderin het linkerrijtje verbleven. Na de winter kwam er meer rust en klommen wij langzaam omhoog. Op de allerlaatste speelde ronde werden wij 5e, nadat Newcastle verloor van Liverpool en wij wonnen van Southampton. Teamprestaties Gedurende het seizoen bleek dat wij geen echt goede afmaker hadden in de spits, ondanks het feit dat Tallak Randers het vorig seizoen heel goed deed. Onze middenvelders Alderete en Karoglan zorgde beide voor de nodige doelpunten, ze scoorden individueel meer dan beide spitsen te samen. Onze Italiaanse rechtsback Pierozzi speelde gele kaarten, samen met Alvaro Fernandez behaalde ze samen 28 gele kaarten. Restes speelde ook vrij goed, alleen raakte hij tot 2 keer toe langdurig geblesseerd. Komend seizoen Voor komend seizoen wil ik in de top 4 eindigen en proberen in een van de 2 bekers de finale te halen. Ook in de Europa League wil ik hoge ogen gooien en de volgende ronde halen (direct of via de tussenronde). Qua transfers zoek ik een goede spits. Alderete staat al lange tijd in de belangstelling van Manchester City en voor 100 miljoen mag hij in principe weg. Hopelijk kan ik wat spelers verkopen, waardoor ik mij heel goed kan versterken. Daarnaast heb ik na het EK ontslag genomen bij Tsjechie, waarna ik bij Nederland in dienst ben gegaan. Hiermee hoop ik mij te plaatsen voor WK 2030, wat opzich niet heel moeilijk moet zijn. Vorig seizoen gaf bestuur al aan te onderzoeken of we een nieuw stadion konden bouwen. Dat gaat ook gebeuren. Ik had het geld misschien beter anders besteed, maar goed het is niet anders. 18 juli bewerkt door SLeePo Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Michaelinho* Geplaatst 25 juli Share Geplaatst 25 juli Efstathios Papaioannou | The Greek God - Career | Seizoen 13 (2035-2036) | Arsenal Na 6 succesvolle seizoenen in Griekenland (AEK Athene) hadden we de Griekse doelstellingen allemaal voltooid. De reden om te kiezen voor Arsenal was puur en alleen de kans op het winnen van de Europa League. Dat was mijn ultieme persoonlijke doel dit seizoen. Al het overige was in principe bijzaak. We begonnen echt dramatisch aan het seizoen, maar daarna vertrok de trein en kwam hij nooit meer tot stilstand . Ik heb nog twee grote resterende doelstellingen over deze game. Het winnen van de Conference League en de Champions League. In principe heb ik nog drie jaar een contract bij Arsenal, maar ik ben er nog niet helemaal uit wat de volgende stap gaat zijn. Verder rebuilden en doorgaan voor de Champions League in de komende drie seizoenen of een andere kans pakken. Dat laatste zal uiteraard ook afhangen van de banenmarkt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Erwin Santini Geplaatst 30 juli Share Geplaatst 30 juli Ben nu in het 5e seizoen van mijn Nantes-save, na 4 seizoenen tussen de 6e en 9e plaats te zijn geëindigd, hoop ik nu een gooi te doen naar de subtop en kwalificatie voor Europees voetbal. In het 2e seizoen de Conference League al een keer gewonnen, dus verbetering moet mogelijk zijn. Na 5 speelronden stonden we op een 11e plaats. Vervolgens had Nantes een goede maand September met 3 overwinningen op een rij: Zodat we inmiddels zijn opgeklommen naar een 4e plek: Nu maar eens kijken of we dit vol kunnen houden. Ten opzichte van vorig seizoen is de selectie grotendeels in tact gebleven met enkele versterkingen voorin: voormalig Spartaan Saito (voor € 6M van Salernitana) en record aankoop Brenner van Brighton (€8M). Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Michaelinho* Geplaatst 6 augustus Share Geplaatst 6 augustus Efstathios Papaioannou | The Greek God - Career | Seizoen 14 (2036-2037) | Arsenal Inmiddels zit ook mijn tweede seizoen met Arsenal er op. Na het winnen van de Europa League heb ik toch besloten om door te bouwen en een gooi te doen naar de Champions League. Jullie moeten zelf de screens maar bekijken, maar wat een bizar seizoen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Erwin Santini Geplaatst 10 augustus Share Geplaatst 10 augustus Erwin Santini | FC Nantes | 2029 (Seizoen 5) Achtergrond Inmiddels zijn hebben we de maanden oktober t/m januari er nagenoeg op zitten in deze save. Doelstelling was een positie in de subtop en kwalificatie voor Europees voetbal. Eind september 2028 was Nantes voor beide doelstelling op koers met een 4e plaats. Eens kijken hoe we het onze ploeg in de maanden daarna is vergaan. Oktober Deze maand kwam Nantes vrij goed door met 2 overwinning, een gelijkspel en een nederlaag. Bij RC Lens werd nipt met 0-1 verloren. Lens is 1 van de sterkere tegenstanders in de Ligue 1. Tegen "angstgegner" Toulouse kwamen we niet verder dan 0-0. Wel wonnen vrij verrassend met 1-0 thuis van het hoog aangeslagen Nice door een snelle goal van Taiwo. Deze 31-jarige "nomadic striker" is ook in zijn 2e seizoen belangrijk met goals. November In november stonden 3 competitiewedstrijden op het programma tegen lager geklasseerde teams. Omdat Nantes nogal punten wil laten liggen tegen de "mindere" ploegen, waren we er niet helemaal gerust op. Gelukkig is de ploeg dit seizoen stabieler en werd er soeverein gewonnen en de maximale score van 9 uit 3 gehaald. Box-to-box middenvelder Lamine Camara, die vorig seizoen overkwam van FC Metz, blijkt een steeds belangrijkere rol te gaan spelen door voorop in de strijd te gaan en belangrijke goals te maken. Een serieuze smet deze maand was de zware blessure van nieuwe aanwinst Saito, die zijn enkel brak en maanden uitgeschakeld zal zijn. Door zijn wegvallen zitten we minder breed in de "left wingers" en zal Romain Caron, een 20 jarig product van de jeugdopleiding, waarschijnlijk minuten gaan maken. Omdat bovendien het bestuur van Nantes regelmatig bezuinigt op het transfer budget en er dus nauwelijks ruimte is voor versterkingen in de winterstop. December Met wedstrijden tegen Strasbourg, OM en Rennes op het programma zag het er moeilijk uit voor december. Ondanks dat we thuis speelden is OM een instituut binnen Frankrijk en is Rennes de laatste seizoen meestal de bovenliggende partij in de lokale derby tussen Nantes en Rennes. Dit tot grote frustratie van de supporters overigens. Toch kwamen we december redelijk door door. Caron scoorde op zijn debuut, maar toch ging Strasbourg er in de gelijk opgaande wedstrijd met de 3 punten vandoor. Vervolgens lieten we OM alle hoeken van het veld zien, scoorde OM een goal uit de enige kans die ze hadden en miste Nantes enorm veel kansen. Brenner scoorde als enige, met 1-1 als eindstand. In de thuiswedstrijd tegen Rennes stond er vervolgens enorm veel druk op de ketel. De heenwedstrijd hadden we verloren en de supporters eisten niets minder dan een overwinning. Vanaf het begin zaten we er bovenop en was het meteen raak via Baldé: 1-0. Vervolgens nam Rennes het heft in handen en scoorde de terechte gelijkmaker via Lobotka in de 11e minuut. Daarna bleef het gelijk opgaan. Beide ploegen hadden zich verzoend met een gelijkspel, totdat Massengo met een zondagsschot de 3 punten voor ons binnenhaalde. Op oudjaarsdag speelden we nog een bekerpot tegen Niort. Dankzij 2 goals van de jonge Caron en 1 goal van Brenner sloten we jaar winnend af: 3-1. Januari Inmiddels zijn we aanbeland in januari en lijkt er door het ontbreken van een winterstop wat zand in de motor te komen. In de beker werd er net aan met een B-team gewonnen van Avranches. In de competitie werd het laag geklasseerde Brest met 2-1 verslagen, na 0-1 achterstand met rust. Met nog 2 wedstrijden voor deze maand, uitwedstrijd bij koploper Paris SG voor de competitie en een bekerwedstrijd uit bij, jawel Rennes, moeten we ervoor hoeden dat machine niet vastloopt. Desondanks staan we nog steeds op de 4e plaats: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Michaelinho* Geplaatst 13 augustus Share Geplaatst 13 augustus Efstathios Papaioannou | The Greek God - Career | Seizoen 15 (2037-2038) | Bournemouth Na twee jaar Arsenal en het winnen van de Europa Leauge & Champions League stond er nog 1 grote doelstelling op het programma in deze game. Namelijk het winnen van de Conference League. Met Arsenal wordt dat nogal lastig, dus besloot ik na 2 seizoenen op te stappen. Bournemouth werd namelijk 7e en haalde daarmee de Conference League. Normaliter zou ik een dergelijke stap in een game nooit maken, maar gezien de doelstellingen die ik mezelf gesteld had natuurlijk wel. Bournemouth liet die kans gelukkig niet liggen en zo werden we daar manager. Het enige doel was het winnen van de Conference League en de rest maakte me eigenlijk niet zoveel uit. Het werd een heel bijzonder seizoen . En dat terwijl we eigenlijk nauwelijks aankopen deden. Een magistraal seizoen al zeg ik het zelf. Hiermee heb ik alle hoofdoelstellingen in deze save behaald. Een subdoelstelling die nog open staat is het worden van de beste manager in de hall of fame. Maar zoals jullie kunnen zien gaat dat nog wel de nodige seizoenen kosten. Ter info; Guardiola, Diego Martinez, Klopp. Zidane & Luis Enrique zijn allemaal nog actief. Samenvatting - Save doelstellingen Manage één van de ‘big 3’ in Griekenland (Olympiakos - Panathinaikos - AEK Athene) Behaald met AEK Athene Wordt minimaal 5x kampioen in de - Griekse Super League Behaald met AEK Athene (2030-2031 / 2031-2032 / 2032-2033 / 2033-2034 / 2034-2035) Win minimaal 4x de Griekse beker Behaald met AEK Athene (2029-2030 / 2030-2031 / 2031-2032 / 2032-2033 / 2033-2034) Win minimaal 1x de Conference League Behaald met Bournemouth (2037-2038) Win minimaal 1x de Europa League Behaald met Arsenal (2035-2036) Win minimaal 1x de Champions League Behaald met Arsenal (2036-2037) Wordt de meest succesvolle Griekse manager in de historie (nationality - Hall of Fame) Behaald op 20 april 2031 (614 punten). Een Griekse manager in top 10 nog werkzaam, maar zonder club Manage clubs in landen waarin je niet recentelijk in de afgelopen 2 edities van FM gespeeld hebt. Behaald met o.a. Umraniyespor (Turkije), Maritimo (Portugal) & Steau Boekarest (Roemenië) Vooralsnog ga ik lekker door met deze game. Het WK is nu bezig, dus misschien wordt ik wel bondscoach na het WK. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
SLeePo Geplaatst 17 augustus Share Geplaatst 17 augustus (bewerkt) Seizoen 2029-2030, het 7e seizoen met Wrexham Nadat we vorig jaar als 5e eindigde en dus ook CL haalde, wil de ik dit jaar weer top halen. Zonder vooruit te lopen op de feiten, draaide wij een vrij goed seizoen. Zeker qua transfers hadden wij iets meer mogelijkheden. Transfers Een nieuw seizoen begint met transfers. Aan uitgaande zijde was er zowaar iets te melden. Onze topper Mauro Alderete vertrok voor 105 miljoen naar Manchester City. Last Minute vertrok Alvaro Fernandez nog naar Chelsea voor maximaal €49.500.000. DE rest waren vooral huurtransfers. Aan ingaande zijde was er qua hoeveel minder, maar vooral echt versterkingen. Dalton Cumberbacht (ouders fan van Lukcy Luke) gehaald als talent, maar maakte erg veel indruk. Josimar Medina is de nieuwe spits voor ons, wat hij meer dan waar maakt. Dean Huijsen gehaald als centrale verdediger om op de flanken meer mogelijkheden te krijgen Chris Rigg gehaald als vervanger voor Alderete Gasper Mlinaric als talent in de goal, zal nog geen minuten maken. Abulai Silva hetzelfde as Cumverbatch. Julien Duranville kon ik transfervrij niet laten gaan. Thiago Almada kun ik ook niet laten gaan voor dit bedrag Jan Tönz valt onder noemer Cumberbatch en Silva. Besliste vaak wedstrijden Ruben Neves zal vooral als verdedigende middenvelder speler om centraal achterin meer ruimte te krijgen, Met zijn 32 een brok ervaring. Oefenwedstrijden Het seizoen start zoals gebruikelijk met oefenen, echter voor mij minder spannend. De uitslag vind ik niet zo van belang. Dit jaar ook clubs qua naam genomen. Op Braga na alles gewonnen EFL Cup Minder belangrijk voor mij, maar wil nu wel graag een keer een beker winnen. De EFL is minder interessant dan de FA Cup, maar na steeds vroegtijdig uitgeschakeld worden, is het nu onze tijd. En die tijd werd het. Zo zie je maar wat voor voordeel je uit een loting kunt halen. FA Cup Deze beker is voor mij het belangrijkst, ook al heb ik de EFL Cup reeds gewonnen. Dit is toch wel de beker der bekers. Al meermaals de halve finale gehaald, maar de finale was net een brug te ver. Dit jaar gelukkig niet en wonnen wij ook al de FA Cup. Ook hier moet je mazzel hebben met de loting al ging het niet vanzelf. Premier League Het kwam niet vanzelf, we maakte het ons soms vrij lastig. We stonden zelfs nog een tijde 10, maar na de winterstop kwamen wij los. Tot de laatste wedstrijden stonden wij eerste en was een overwinning genoeg. Helaas gingen wij met 3-1 onderuit tegen Chelsea, maar omdat Arsenal verloor van Palace en Liverpool ook punten liet liggen werden wij alsnog voor de 2e keer kampioen, wederom met de minste punten ooit. Desalniettemin behalen wij de magische treble. Champions League Als 5e Engelse club plaatste wij ons afgelopen seizoen alsnog voor de CL. De groepsfase kwamen als 3e zeer eenvoudig door. Een geflateerde 5-0 op Ajax zorgde voor een kwart finale plek. Ook Dortmunt werd verslagen zei het wat lastiger. In de halve finale kwam City uit de hoge hoed. Dit hebben wij omard en City overduidelijk naar huisgestuurd met een 7-3. AC Milan stond tussen de 1e CL winst in. Maar zoals zo vaak waren wij ijzersterk en ging Milan van 2-0 naar huis. Zo winnen wij ook de 4e prijs dit seizoen en zowaar onze eerste CL ooit. Toekomst Dit evenaren zal komend seizoen lastig worden. Ondanks dat ik in de winter mijn contract met 5 jaar verlengde ga ik wel over mijn positie nadenken. Echter ga ik eerst het WK 2030 met Nederland spelen en kijken of wij de titel kunnen prolongeren. Later meer. 17 augustus bewerkt door SLeePo Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bas huijsmans Geplaatst 23 augustus Share Geplaatst 23 augustus Inmiddels 10 jaar actief in mijn save in Portugal. Gewoon een journeyman enkel en alleen in Portugal is het eigenlijk. Het doel is eigenlijk om met zoveel mogelijk clubs in Portugal kampioen te worden. Als er een land is waar de traditionele topdrie overheerst, dan is het wel in Portugal. Als sidequest had ik aan het begin dan ook het doel om de 3 traditionele topclubs te laten doen degraderen. Dit is natuurlijk een project van de lange termijn. Waar ik werkloos ben begonnen werd ik in seizoen 1 op 12 januari 2024 aangenomen bij Real. In dit seizoen leidde ik Real naar promotie naar Liga 3. Door het aantrekken van namen als Nani en Jeredy Hilterman wisten wij ook in ons tweede seizoen te promoveren. Met 26 competitiedoelpunten was de grote speler hier Balotelli. Niet de Italiaanse gek waar we allemaal stiekem wel een beetje van houden maar de Portugese Ali Express versie. Het seizoen erop scoorde hij er weer 15 en was hij weer belangrijk in ons volgende kampioenschap. Wij wonnen de Liga Portugal 2 SABSEG en promoveerde dus naar Liga Portugal 1. Hiermee kwam het avontuur, wellicht meer een sprookje, van mij bij Real wel ten einde. Het team was absoluut niet klaar voor het hoogste Portugese niveau en het budget was om te janken. Door de promoties en kampioenschappen dacht ik dat ik wel een reputatie had opgebouwd om ergens anders in Portugal aan de slag te kunnen. Voorwaarde hiervoor was dat het een club moest zijn met een positief saldo op de bank. Ik had namelijk geen trainersdiploma's en deze wou ik bij mijn nieuwe werkgever gaan behalen. Dit bleek niet het geval te zijn. Clubs op het hoogste en tweede niveau lachte mijn sollicitaties weg en zelfs clubs op het derde niveau haalde hun neus voor mijn openbare sollicaties op. De enige club die het aandurfde met mij was Vilar de Perdizes en keerde ik in januari 2027 dus weer terug op het vierde niveau van Portugal. Wat ik hier aantrof was eigenlijk ook wel om te janken. Had ik nou een club van het vierde niveau naar het hoogste niveau gebracht om nu helemaal opnieuw te beginnen? De uitgangspositie was ook erg slecht. Ik moest haast al mijn wedstrijden winnend afsluiten om niet bij de onderste 5 van de 14 ploegen te eindigen en dus te degraderen. Dit lukte natuurlijk ook niet en zo werd ik na de degradatie ontslagen op 14 maart 2027 omdat het vijfde niveau van Portugal niet speelbaar is. Lang heb ik niet zonder club hoeven te zitten. Op 7 april 2027 toonde Vitoria de Setubal namelijk interesse in mij en hier zag ik weer de mogelijkheid om een project op te zetten voor de lange termijn. Ook had ik geleerd van mijn eerdere ervaring bij Real. Ik zal en moet de trainersdiploma's behalen voordat ik weg ga. Om geld te besparen besloot ik om het niet met allemaal dure buitenlanders te doen, maar het alleen met Portugezen. Gelukszoekers werden ingeruild voor spelers die in hun thuisland kunnen blijven en hopelijk sneller liefde voor de club krijgen. Ik koppelde de Nationalist Challenge aan deze save. Mijn eerste aankoop in de zomerse transferperiode bij Vitoria was een oude bekende: Balotelli. Ook hier schoot hij de competitie weer aan gort. Dit keer stokte de teller bij 24 doelpunten. Toch was hij wel op zijn retour en nam ik aan het einde weer afscheid van hem, want wij wisten promotie te bemachtingen naar het derde niveau van Portugal. Dit was wederom een niveau waar wij maar 1 seizoen bleven spelen. Met aankopen als Andre Candeias en en Pedro Santos wisten wij ook nog te stunten door Liga Portugal Betclic team Portimonense uit te schakelen in de Taca de Portugal. Speler van het seizoen? Guilherme Santos, maar bij hem kom ik zeker nog weer terug. In het seizoen 2029/2030, toen wij actief waren op het tweede niveau van Portugal, wisten wij ook weer enkele mooie stunts neer te zetten. In de voorrondes van de Allianz Cup wisten wij Rio Ave uit te schakelen en in de groepsfase eindigden wij eerste boven Braga. In de ronde hierna, de halve finale, versloegen wij ook nog eens FC Porto met 5-3. Helaas verloren wij de finale wel. Ook wisten wij Liga Portugal Betclic team Casa Pia met 6-2 te verslaan in de Taca de Portugal. Gelukkig ging dit niet ten koste van de prestaties in de competitie want wij werden 'gewoon' weer kampioen en promoveerden dus naar het hoogste niveau van Portugal. De Liga Portugal Betclic. Dit keer besloot ik gewoon te blijven, ondanks dat ik nog steeds geen trainersdiploma's had en de club geen geld. Er was meer kwaliteit en talent in de selectie aanwezig. Ik kon wat spelers verkopen en ik kon wat spelers aankopen. Ik gaf 1.2 miljoen uit en ontving 975K aan verkochte spelers. Af en toe was het best frustrerend omdat de vijver nou eenmaal beperkt is waar je versterkingen in kan zoeken. Dat het resultaat dan goed is, geeft alleen maar meer voldoening. Wij werden namelijk 5e in ons eerste seizoen op het hoogste niveau en kwalificeerde ons dus voor de voorrondes van de Europa League voor het seizoen 2031/2032. Door een offday, mede door een rode kaart in de 42e minuut, redden wij de groepsfase van de Europa League niet, maar stroomden wij af naar de Conference League. In deze competitie hebben wij eigenlijk wel even huisgehouden. De Leaguefase sloten wij ongeslagen af met alleen puntverlies tegen Hammarby. Hier speelden wij 0-0. De enige tegengoal die wij kregen was toen wij al met 3-0 voorstonden tegen West Ham. In de KO fase speelden wij ook maar 1x gelijk en wonnen wij de rest. In Tilburg werd het 2-2 nadat wij thuis al met 4-1 hadden gewonnen. En als je in de KO fase maar 1x gelijkspeelt en de rest wint dan is het vrij makkelijk na te gaan. Dan winnen wij de Conference League! Ook in de competitie ging het goed en eindigden wij achter de traditionele dop drie op een 4e plek. De ommekeer in deze save vindt eigenlijk plaats in de zomer van 2032/2033. Wederom hadden wij geen budget, maar wij moesten een achterstand van 10 punten goed maken om CL plaatsing voor elkaar te krijgen. Wij moesten maar liefst 25 punten goed maken om kampioen te gaan worden. Guilherme Santos, transfervrij gehaald toen wij op het derde niveau actief waren, bleek hier een sleutelfiguur in. Sevilla was bereid om 20 miljoen over te maken en zo namen wij afscheid van onze topspeler. Samen met de verkoop van Tiago Araujo, die voor 1.1 miljoen naar Werder Bremen vertrok, konden wij onze selectie zowel in de breedte als in kwaliteit versterken. We gaven 20.5 miljoen uit en ineens hadden wij een selectie staan die ook de wedstrijden tegen de kleintjes makkelijker konden winnen. De spelers die aangetrokken werden zijn bijna allemaal newgens dus ik zou jullie niet (nog) langer vervelen. Ik wil alleen de transfervrije overstap van Gustavo Sa dan even benoemen. Dit voormalig wonderkind kwam gratis over van Lorient en was dit seizoen goed voor 19 goals en 12 assists in 47 wedstrijden. De kwaliteitsinjectie in de selectie was flink te merken. Wij wonnen de eerste 8 wedstrijden en leken onverslaanbaar. Dit bleek eigenlijk ook het hele seizoen zo te zijn. Wij wonnen onze wedstrijden vrij gemakkelijk en met af en toe een gelijkspelletje tussendoor bleven wij eigenlijk maar aan kop staan. We bleven zelfs ongeslagen tot de laatste wedstrijd van het seizoen. Met 27 overwinningen, 6 gelijke spelen en 1 nederlaag eindigden wij het seizoen op 87 punten. Dit was maar liefst een voorsprong van 8 punten op Sporting CP die op de tweede plek eindigde. Dit betekent dus automatisch dat wij de KAMPIOEN zijn en ons dus voor het eerst kwalificeren voor de Champions League. Het budget waar wij dit mee moeten gaan doen: 1.000.000 transferbudget en 115K salaris per maand. Een hels karwei gaat dit worden zeg. De spelers die het afgelopen seizoen kampioen zijn geworden: Nu is het de taak om verder te bouwen en om hoge ogen te gaan gooien in de Champions League. Hier is nog wel wat voor nodig, want in het afgelopen seizoen bleek Chelsea nog wel een maat te groot in de halve finale van de Europa League. Thuis wisten wij de schade nog te beperken met een 0-1 nederlaag, maar uit werd het maar liefst 3-0 en kwamen we echt nog wel te kort. Vooral achterin is er nog wel wat versterking nodig. Voorin zit het wel goed met Wonderkind Gustavo Alves, kwaliteitspelres als Gustavo Sa en Goncalo Paiva. Het is een kwestie van doorselecteren en hopelijk iets meer jeugdige spelers aan te trekken die de basisspelers van nu op den duur kunnen gaan vervangen. Doordat er toch nog weinig budget is moet er eerst verkocht worden voordat er geïnvesteerd kan worden... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Michaelinho* Geplaatst 27 augustus Share Geplaatst 27 augustus We zijn weer een seizoen verder met Arsenal (Efstathios Papaioannou). Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
joostmakaay Geplaatst 31 augustus Share Geplaatst 31 augustus Na steeds nieuwe games te hebben gestart maar m'n draai niet te kunnen binnen, op het laagste niveau van Duitsland gestart. Onderstaande is begin seizoen twee bij 1860 München, doel is om met enkel Duitse spelers de stadsgenoot Bayern München van de troon te gaan stoten, vorig seizoen redelijk makkelijk kampioen geworden in de 3de Liga, voor het huidige seizoen vrijwel al m'n spelers gehaald op aflopend contract, behalve m'n linksback en vervanger voor Fabian Schubert. Begin in de 2de Bundesliga is redelijk, hopelijk kunnen we nog wel wat plekken stijgen en mogelijk direct meedoen voor promotie naar het hoogste niveau. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Michaelinho* Geplaatst 7 september Share Geplaatst 7 september Seizoen 20 zit er inmiddels ook op. Alles wat er te winnen valt gewonnen dit seizoen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bas huijsmans Geplaatst 14 oktober Share Geplaatst 14 oktober Het tweede seizoen met AVS SAD ook weer afgerond. Dit was het eerste volledige seizoen dat ik deze ploeg mocht leiden en dat ging niet onbehoorlijk. Als ik de verdediging wat kan versterken dan hoop ik volgend seizoen een gooi te kunnen doen naar een CL plekje. Ook mooi om te zien dat Vitoria de Setubal wederom kampioen wordt. In de side quest om een van de drie traditionele top clubs te laten degraderen is het denk ik belangrijk om in ieder geval 1 ploeg er tussen te hebben die standaard een CL plek van hun afpakt. In de bekers ging het allemaal wat minder. Over de Allianz Cup kan ik kort zijn. Op de top 4 na stroomt iedereen in de eerste ronde in. Deze wedstrijdjes gebruikte ik als voorbereidingswedstrijden omdat deze beker me gewoon niet zo interesseert en het hierna alleen maar extra wedstrijden oplevert. In de tweede ronde won Gil Vicente van een B-team van mij en was het exit. De eerste drie rondes van de Taça de Portugal Placard kwam ik wel moeiteloos door. Daarna lootte ik Porto en dat is toch een vrij ongunstige loting. Als je dan ook nog eens gefm'd wordt dan is het helemaal zuur. Maar eruit vliegen tegen Porto kan natuurlijk gebeuren. Dan de Conference League. In de kwalificatie Play off lootte ik Rangers en dacht ik: Dat had gunstiger gekund. Toen aan het eind van de wedstrijd in Glasgow een 0-4 op het bord stond kon ik me alvast gaan voorbereiden op de groepsfase. Hierin presteerden wij uitstekend. Alleen Bohemian of all teams wist mij punten af te snoepen. In de uitwedstrijd verloren wij ineens 2-0. Bij de laatste 16 won ik tweemaal van Partizan en ondanks dat ik thuis verloor van Sigma Olomouc wist ik dit uit om te draaien en dan sta je ineens in de halve finale van de Conference League. Hier werd ik voor het eerst echt getest en Stuttgart bleek ook wel te sterk. In Duitsland verloren we namelijk met 3-0 door een doelpunt in de 93e minuut. Thuis kwamen wij binnen 20 minuten op voorsprong uit een strafschop, maar wisten wij verder niet heel veel te creëeren. Stuttgart ook niet en zo wonnen wij nog wel met 1-0 van de Duitsers. Wel een heerlijk avontuurtje en levert mij uiteraard het nodige geld en coëfficientiepunten op. Dit laatste is natuurlijk gunstig voor eventuele lotingen en de prijzenpot aan het einde van het jaar. Dan de helden die het dit jaar mochten doen. In de winterstop zag ik drie buitenkansjes voorbij komen in de vorm van Yasuyuki Toda, Jorge Fangueiro en Carlo Biyela. Deze hebben ook niet teleurgesteld. De echte toppertjes van dit seizoen zijn Ename Djadjo, Andrea Paoletti en Norbert Baranyai. Affonso kwam lastig op gang, maar kwam later in het seizoen beter uit de verf. Stiekem hoop ik wel dat er wat teams langskomen voor mijn spelers, want het geld kan ik enorm goed gebruiken zeg. Een transferbudget van 600k en een beschikbaar salarisbudget waarmee ik 33k per maand overhoud is natuurlijk erg weinig voor een team dat de Europa League in gaat. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
SLeePo Geplaatst 14 oktober Share Geplaatst 14 oktober Nu FM25 is uitgesteld, een nieuwe game begonnen met een nieuwe uitdaging: Fortuna Sittard. Naast PSV Eindhoven de tweede club die ik een warm hard toedraag. Ik speel met de database van september. Een nieuwe game begint met transfers, naast de nodige transfers die er al waren. Met name de flankverdedigers waren in de minderheid en moest wat bijkomen. Dario is een aanvallende middenvelder, die praktisch overal kan spelen Harold Gomez Gomez is gehaald achter Ivo Pinto. Mateo Dams en Uneken waren in een vlaag van verstandsverbijstering, kwamen veel te kort. Joao Valido was gehaald als reserve achter Branderhorst, maar speelde zo goed, dat hij in de basis kwam. Van Crooij kwam in de winter door blessure gevallen Moraes is gehaald als reserve op de linksachter positie Naast transfers begint een nieuw seizoen ook met oefenduels. Zoals gewend hecht ik hier minder waarde aan. Op elkaar ingespeeld raken en met name gewend raken aan de tacktiek. Dat we niet verloren was mooi meegenomen. Naast de competitie spelen we ook in de KNVB beker. We hadden wat geluk met de loting, maar wil je deze winnen als kleine club, dan heb je wat geluk nodig. Dat ik Excelsior trof in de finale en niet AZ, lag aan AZ dat met 4-0 verloor van Excelsior. Ik win meteen in het eerste seizoen de beker. De eredivisie was voor mij van belang. Onze nieuwe tacktiek liep als de brandweer en regen de overwinningen aan elkaar vast. Onderleiding van Halilovic, Joao Valido en Kaj Sierhuis werd het een seizoen om nooit te vergeten. NA een 3-0 overwinning op AZ in de een na laatste speelronde, mochten wij de schaal omhoog houden. Memorabel waren de 4-0 op Twente, de 3-2 op . Ajax Wat opvalt is dat het een echte teamprestatie was. Van de 22 doelpunten scoorde Sierhuis er 18 in de eredivisie, maar een Koki Ogawa ging er met 25 doelpunten met de titel vandoor. Ook de felheid van Dijcks is wel een ding om rekening mee te houden. We gaan als Fortuna de CL in. Een nieuwe uitdaging waar nieuwe spelers voor nodig zijn. Met 4.5 miljoen wordt het creatief handelen. We gaan het zien. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bogatyr Geplaatst 30 oktober Share Geplaatst 30 oktober Seizoen 2 - Levski Sofia Competitie Eerste wedstrijd Champions League Beste Spelers Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
SLeePo Geplaatst 12 november Share Geplaatst 12 november Fortuna Sittard, Seizoen 3 Nadat wij voor het 2e jaar op rij kampioen werden, in de Champions League 27e werden en jammer genoeg de beker verloren, wilde ik het dit seizoen beter seizoen. We willen kampioen worden, met meer punten, meer goals en minder tegen, kwalificeren voor de volgende ronde voor de Champions League en de beker winnen. Transfers Afgelopen seizoen heb ik geleerd dat wij zeker moeten versterken en dan met name voor de spitsen positie. Defensief kan mag en moet er ook mankracht bij. Ik kan wel zeggen dat dit aardig is gelukt. Eerder werd Mauro Junior al transfervrij vastgelegd. Luka Topalovic is een zeer groot Sloveens talent, die met name als AMC zal gaan spelen, wat hij met verve zal doen. Facundo Echevarria zal de nieuwe spits worden, al twijfelde ik tussen hem en Noah Jean Holm. Speelt als een echte spits, kakte helaas wat in. Arnor Sigurdsson is de vervanger van Bullaude, de aankoop van het jaar. Leon Klanac zal als doelman komen, voornamelijk voor Jong Fortuna. In de winter kwamen er, met name na de verkoop van Remy Vita nog wat spelers bij, Issa Kaboré zal als Rechtachter gaan spelen. Allereerst op huurbasis, maar maakte zo'n indruk dat wij hem reeds voor 4.5 miljoen hebben overgekocht. Gabriel Veron werd gehuurd, maar Porto was niet blij met de positie, waardoor deze eerder werd terug gehaald. Patrik Sigurdur Gunnarsson zal als reserve keeper komen, na het vertrek van Selvig die te kort kwam. Brandon Williams is de vervanger van Remy Vita, die voor 10.75 miljoen naar de zandbak vertrok. Oefenduels Zoals bekend hecht ik niet veel waarde aan de oefenduels, zeker bij een kleinere club als Fortuna. Transfers kunnen nog plaatsvinden, waarbij vooral veel jeugdspelers de kans krijgen. De clubs waren van verschillende niveau's. Zeker tegen Juventus hadden wij meer kansen, maar we verliezen niet zwaar. Cesena was een afgang, niet meer dan dat. Johan Cruijff Schaal Voor het 2e jaar op rij spelen wij de Johan Cruijff schaal. Ajax hield ons vorig jaar van een perfect seizoen af, dus we wilde het recht zetten. En dat lukte. Het werd een doelpunt rijk duel, waarbij wij aan het langste eind trokken. Nederlandse beker Vorig seizoen verloren wij van Ajax in de Finale, dus ik wilde hem dit jaar voor de 2e keer winnen. Zoals bij alle toernooien waarbij geloot word, moet je mazzel hebben met de loting en die mazzel hadden wij dit jaar. PSV in de finale was een formaliteit, daar PSV totaal niet in vorm is en inmiddels al 3 trainers hebben versleten dit seizoen. Champions League Doel was om minimaal 10 punten te behalen, die gelet op de loting met een beetje mazzel wel gehaald moest kunnen worden. Die haalde wij ook, zelfs meer dan dat. Met 14 punten werden wij 14e, een puike prestatie. In de afvalronde hadden wij een beetje mazzel in de loting en ontliepen wij de echt grote clubs waardoor wij een droom seizoen beleefde. Real Madrid bleek uiteindelijk een klein maatje te groot. Eredivisie Doel in de eredivisie is om meer punten te halen, meer te scoren en minder tegen te krijgen. Echter voldoen we maar aan een verwachting en dat is het aantal gescoorde goals. Vorig seizoen hadden wij er 107, nu 114. Vorig seizoen hadden wij 88 punten, nu 84. Vorig seizoen hadden we 25 tegendoelpunten, nu 29. Positieve is wel het feit dat wij ongeslagen kampioen zijn geworden en dat al in het 3e seizoen. Komend seizoen wil ik voor de 90 punten gaan en minder dan 25 tegendoelpunten. Spelerstatistieken De volledige basis heeft een beoordeling van een 7 of hoger. Uitblinkers waren Umaro Embolo met zijn 30 doelpunt bijdragen, Sigurdsson met zijn 27 doelpunten (topscorer Eredivisie), Echevarria met zijn 24 doelpunten (3e op de topscoorder lijst) en onze 3 assist helden (de nummer 1, 2 en 3 in de Eredivisie) Topalovic, Embalo en Kaboré (in een half seizoen). Ook wil ik Ramirez, Adewoye, Hoibraten en Schouten (in mindere mate) uitlichten vanwege hun succesvolle passes van meer dan 90% en dat als veldspeler. Kaboré, Williams, Rosier, Jimenez, Adewoye en Hoibraten blonken juist in negatieve zin uit, gelet op hun grote hoeveelheid gele kaarten, Al met al toch een geweldig seizoen gedraaid. Overname Ik krijg al 2.5 jaar nieuws over wel of geen overname. Tot vlak voor het eind van het seizoen, toen werd het serieus, kreeg ik een transferembargo. Na de laatste wedstrijd bleek de Japanner de club te kopen voor €446 miljoen (belachelijk als je het mij vraagt). Deze overname is reeds afgerond, waardoor er nu wat meer financiële midden zijn om hogere ogen in de Champions League verder te komen. Met de overname komen wij in een heel andere situatie terecht. Er is veel meer mogelijk qua salaris en transfers. De eerste 2 transfervrije transfers zijn reeds verricht en zorgen voor een echte versterking van de selectie. Voor nu ga ik mijn richten op het WK met Schotland en hopen daar ook hoge ogen te gooien. Daarna gaan we vol voor het versterken van Fortuna. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten