Lensherr Geplaatst 11 oktober 2023 Share Geplaatst 11 oktober 2023 12 uur geleden zei KayDeManaager: Ja, inderdaad ook wel weer zo, maar dat is dus precies het punt wat ik probeer te maken, beetje overdreven gedoe, maar snap Glenn, Lensherr en Bogatyr ook. Voor onze Vlamingen zijn Hazard en ook de Bruyne en Kompany van hun generatie, maar Wilmots en Nilis was pas echt genieten Mijn eerste toernooi waar ik verliefd werd op het voetbal was het WK 98. Luc Nilis was één van mijn favorieten. Zeer ondergewaardeerd in ons land vind ik, ook omdat die bij de nationale ploeg misschien niet succesvol was maar het was zo een klasbak . Wilmots vond ik vooral een werkpaard met heel veel inzet. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
KayDeManaager Geplaatst 11 oktober 2023 Share Geplaatst 11 oktober 2023 4 uur geleden zei Lensherr: Mijn eerste toernooi waar ik verliefd werd op het voetbal was het WK 98. Luc Nilis was één van mijn favorieten. Zeer ondergewaardeerd in ons land vind ik, ook omdat die bij de nationale ploeg misschien niet succesvol was maar het was zo een klasbak . Wilmots vond ik vooral een werkpaard met heel veel inzet. Dat was Marc Wilmots ook wel, maar ik vond het vooral ook een uithangbord van de Belgen ook wel. In 2002 ook zo mooi afscheid genomen in Japan/Zuid Korea dacht ik. Nilis was ik wel stiekem fan van en dat als Ajacied Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lensherr Geplaatst 11 oktober 2023 Share Geplaatst 11 oktober 2023 13 minuten geleden zei KayDeManaager: Dat was Marc Wilmots ook wel, maar ik vond het vooral ook een uithangbord van de Belgen ook wel. In 2002 ook zo mooi afscheid genomen in Japan/Zuid Korea dacht ik. Nilis was ik wel stiekem fan van en dat als Ajacied Ajax mogen we ook dankbaar zijn met Vermaelen, De Mul die jammer genoeg niet helemaal zijn top haalde, Vertonghen en Alderweireld. Na dat WK bleven we lang met een leegte achter. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
KayDeManaager Geplaatst 11 oktober 2023 Share Geplaatst 11 oktober 2023 5 uur geleden zei Lensherr: Ajax mogen we ook dankbaar zijn met Vermaelen, De Mul die jammer genoeg niet helemaal zijn top haalde, Vertonghen en Alderweireld. Na dat WK bleven we lang met een leegte achter. Ja, Tom de Mul en in mindere mate Tom Soetaers waren niet zo'n Belgische grootheden namens Ajax Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bogatyr Geplaatst 11 oktober 2023 Share Geplaatst 11 oktober 2023 5 uur geleden zei Lensherr: Ajax mogen we ook dankbaar zijn met Vermaelen, De Mul die jammer genoeg niet helemaal zijn top haalde, Vertonghen en Alderweireld. Na dat WK bleven we lang met een leegte achter. Je vergeet Wesley Sonck en legend Laurent Delorge. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lensherr Geplaatst 11 oktober 2023 Share Geplaatst 11 oktober 2023 5 minuten geleden zei Bogatyr: Je vergeet Wesley Sonck en legend Laurent Delorge. En jij vergeet Jelle Van Damme Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PJHoutman Geplaatst 11 oktober 2023 Share Geplaatst 11 oktober 2023 (bewerkt) En Jelle van Damme! Lens was sneller 11 oktober 2023 bewerkt door PJHoutman Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bas huijsmans Geplaatst 11 oktober 2023 Share Geplaatst 11 oktober 2023 Zojuist zei PJHoutman: En Jelle van Damme! Lens was sneller Jermaine Lens was inderdaad altijd wel snel. Maar dat is geen Belg en heeft niet bij Ajax gespeeld Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bogatyr Geplaatst 11 oktober 2023 Share Geplaatst 11 oktober 2023 Zojuist zei PJHoutman: En Jelle van Damme! Lens was sneller Jullie hadden Bartje Goor en Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lensherr Geplaatst 11 oktober 2023 Share Geplaatst 11 oktober 2023 En Philippe Leonard. Hun beste linksachter ooit Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PJHoutman Geplaatst 11 oktober 2023 Share Geplaatst 11 oktober 2023 Het is dat we geen Belgische keepers hadden, anders kon je een behoorlijk cultelftal maken. keeper; Collen, Claeys, Derijck, Leonard; Swerts, Goor, Buffel; Huysegems, Dessers, De Ceulaer Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bogatyr Geplaatst 11 oktober 2023 Share Geplaatst 11 oktober 2023 Is dat Geoffrey Claeys? En goh Benji en Stein, waar is de tijd. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PJHoutman Geplaatst 11 oktober 2023 Share Geplaatst 11 oktober 2023 Geoffrey Claeys idd. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lensherr Geplaatst 11 oktober 2023 Share Geplaatst 11 oktober 2023 1 minuut geleden zei PJHoutman: Het is dat we geen Belgische keepers hadden, anders kon je een behoorlijk cultelftal maken. keeper; Collen, Claeys, Derijck, Leonard; Swerts, Goor, Buffel; Huysegems, Dessers, De Ceulaer Wellenreuther heeft in Belgie gespeeld dus dat kan stiekem wel helpen of Ofir Marciano Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
AntiChrist7 Geplaatst 12 oktober 2023 Share Geplaatst 12 oktober 2023 Casteels out. Daar staat Castagne met zijn "met casteels hebben we ook nog een goeie keeper als Courtois niet terugkomt", wat al sowieso onzin was. En tedesco, daar heb ik echt geen goed oog in. Eerst zijn beste speler schofferen en dat dan niet binnenskamers willen oplossen maar eerst breed in de pers uitsmeren. Nu weer die 180 draai met Vermeeren... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElMarcos Geplaatst 12 oktober 2023 Share Geplaatst 12 oktober 2023 14 uur geleden zei PJHoutman: Het is dat we geen Belgische keepers hadden, anders kon je een behoorlijk cultelftal maken. Maikel Aerts komt uit Eindhoven, die is praktisch Belgisch dan toch? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lensherr Geplaatst 12 oktober 2023 Share Geplaatst 12 oktober 2023 48 minuten geleden zei AntiChrist7: Casteels out. Daar staat Castagne met zijn "met casteels hebben we ook nog een goeie keeper als Courtois niet terugkomt", wat al sowieso onzin was. En tedesco, daar heb ik echt geen goed oog in. Eerst zijn beste speler schofferen en dat dan niet binnenskamers willen oplossen maar eerst breed in de pers uitsmeren. Nu weer die 180 draai met Vermeeren... Maar als iemand "zich te goed" vind om nations league potten of potten tegen Estland enzovoort te spelen, dan vind ik ongeacht de kwaliteiten van die persoon dat die niet thuis hoort in een selectie. En hem binnekort meenemen op het EK zal ook verkeerd vallen binnen een spelersgroep. Je wint nog altijd wedstrijden met een groep en niet individueel Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
AntiChrist7 Geplaatst 12 oktober 2023 Share Geplaatst 12 oktober 2023 (bewerkt) 1 uur geleden zei Lensherr: Maar als iemand "zich te goed" vind om nations league potten of potten tegen Estland enzovoort te spelen, dan vind ik ongeacht de kwaliteiten van die persoon dat die niet thuis hoort in een selectie. En hem binnekort meenemen op het EK zal ook verkeerd vallen binnen een spelersgroep. Je wint nog altijd wedstrijden met een groep en niet individueel zeg dat tegen manutd fans, dat een goede keeper geen verschil kan maken Ik ben persoonlijk geneigd om Courtois meer krediet te geven dan Tedesco, al zal ik niet ontkennen dat langs beide kanten fouten zijn gemaakt. Maar een goalkeeper van real madrid, die speelt 60+ matchen per jaar. Dat die dan verstek wilt laten gaan voor een minder belangrijke match, met een mogelijke beginnende blessure in het achterhoofd, vind ik iets dat je moet kunnen vergeven. Martinez heeft spelers veel meer vertroeteld. Uiteindelijk heeft hij er voor het nationale team altijd gestaan wanneer het moest. Dat kan je niet zeggen van bijvoorbeeld "we zijn te oud om iets te winnen" KdB, die niet snel genoeg uit Qatar kon weg zijn. In dat opzicht vind ik dat hij die aanvoerdersband zeker verdiende en daar een legitieme claim op had. maar Tedesco deelt het rond als een pot lollys. Tel daarbij de vermeeren omkeer, en ipv de issue binnenkamers te houden en in de ploeg op te lossen het op straat gooien. Ik vind dat even min professioneel. Het is internationaal voetbal, een topkeeper vervang je niet op 123 door 50miljoen uit te geven Met deze verdediging heb je gewoon een courtois nodig. Ok hij heeft misschien wat een dikke nek (maar zijn erelijst rechtvaardigt dat) en hij vraagt alleen het allerbeste van zijn medespelers, maar zo'n aanjagers/pushers heb je nodig. Nuja, het is allemaal hypothetisch natuurlijk want hij is langdurig geblesseerd. Maar met Casteels of kaminski of Sels kan je wel leuk spelen tegen Oostenrijk of armenie, maar die worden opgepeuzeld tegen een mbappe of een kane 12 oktober 2023 bewerkt door AntiChrist7 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lensherr Geplaatst 12 oktober 2023 Share Geplaatst 12 oktober 2023 12 minuten geleden zei AntiChrist7: zeg dat tegen manutd fans, dat een goede keeper geen verschil kan maken Ik ben persoonlijk geneigd om Courtois meer krediet te geven dan Tedesco, al zal ik niet ontkennen dat langs beide kanten fouten zijn gemaakt. Maar een goalkeeper van real madrid, die speelt 60+ matchen per jaar. Dat die dan verstek wilt laten gaan voor een minder belangrijke match, met een mogelijke beginnende blessure in het achterhoofd, vind ik iets dat je moet kunnen vergeven. Martinez heeft spelers veel meer vertroeteld. Uiteindelijk heeft hij er voor het nationale team altijd gestaan wanneer het moest. Dat kan je niet zeggen van bijvoorbeeld "we zijn te oud om iets te winnen" KdB, die niet snel genoeg uit Qatar kon weg zijn. In dat opzicht vind ik dat hij die aanvoerdersband zeker verdiende en daar een legitieme claim op had. maar Tedesco deelt het rond als een pot lollys. Tel daarbij de vermeeren omkeer, en ipv de issue binnenkamers te houden en in de ploeg op te lossen het op straat gooien. Ik vind dat even min professioneel. Het is internationaal voetbal, een topkeeper vervang je niet op 123 door 50miljoen uit te geven Met deze verdediging heb je gewoon een courtois nodig. Ok hij heeft misschien wat een dikke nek (maar zijn erelijst rechtvaardigt dat) en hij vraagt alleen het allerbeste van zijn medespelers, maar zo'n aanjagers/pushers heb je nodig. Nuja, het is allemaal hypothetisch natuurlijk want hij is langdurig geblesseerd. Maar met Casteels of kaminski of Sels kan je wel leuk spelen tegen Oostenrijk of armenie, maar die worden opgepeuzeld tegen een mbappe of een kane Goede argumenten. Daar heb je inderdaad gelijk in. Maar zelfs met Courtois denk ik dat je met Faes, Castagne ongeacht niets kan beginnen tegen een Frankrijk of Engeland in vorm. (Nu geef ik Courtois met zijn uitende kritiek ook gewoon gelijk ) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bogatyr Geplaatst 13 oktober 2023 Share Geplaatst 13 oktober 2023 (bewerkt) Lukaku en Doku het EK is binnen! Edit: met tien man verder en 2-3. Ja jongens... Onana te hevig. 13 oktober 2023 bewerkt door Bogatyr Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lensherr Geplaatst 13 oktober 2023 Share Geplaatst 13 oktober 2023 47 minuten geleden zei Bogatyr: Lukaku en Doku het EK is binnen! Edit: met tien man verder en 2-3. Ja jongens... Onana te hevig. Dat waren nog zweetbilletjes. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bogatyr Geplaatst 13 oktober 2023 Share Geplaatst 13 oktober 2023 Inderdaad maar o zo blij dat we dit toch nog over de streep trekken. Doku was weer geweldig en gaat een grote rol spelen op het EK. Achterin blijft het pompen of verzuipen. Theate wil ik gerust nog kansen geven op de linksachter, maar Wout Faes mag voor mij echt thuisblijven. Ik hoop dat Toby nog terugkomt om het EK mee te spelen want op deze manier gaat het echt niet lukken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lensherr Geplaatst 14 oktober 2023 Share Geplaatst 14 oktober 2023 Als jongens zoals een Courtois of Toby Alderweireld zouden terugkeren gaat toch een slechte werking op de groep hebben. Dan ga je jongens die al het vuile werk hebben gedaan moeten thuis laten om anderen te laten schitteren op het grote podium. Zoiets kan toch niet goed werken in een spelersgroep. Ik zou gewoon nu de resterende wedstrijden gaan gebruiken om de pijnpunten aan te passen. Iemand anders als centrale verdediger. Maar als je Toby zou gaan oproepen, iemand die gestopt is tegen ik noem maar iemand op: Zinho Vanheusden of Matte Smets die altijd beschikbaar was en nu goed aan het presteren is, is een groot verschil in dat opzicht Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Glenn08 Geplaatst 14 oktober 2023 Share Geplaatst 14 oktober 2023 2 uur geleden zei Lensherr: Als jongens zoals een Courtois of Toby Alderweireld zouden terugkeren gaat toch een slechte werking op de groep hebben. Dan ga je jongens die al het vuile werk hebben gedaan moeten thuis laten om anderen te laten schitteren op het grote podium. Zoiets kan toch niet goed werken in een spelersgroep. Ik zou gewoon nu de resterende wedstrijden gaan gebruiken om de pijnpunten aan te passen. Iemand anders als centrale verdediger. Maar als je Toby zou gaan oproepen, iemand die gestopt is tegen ik noem maar iemand op: Zinho Vanheusden of Matte Smets die altijd beschikbaar was en nu goed aan het presteren is, is een groot verschil in dat opzicht Uw Matte Smets obsessie is ongezond he. Je wil die toch echt niet mee naar het ek? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bogatyr Geplaatst 14 oktober 2023 Share Geplaatst 14 oktober 2023 1 minuut geleden zei Glenn08: Uw Matte Smets obsessie is ongezond he. Je wil die toch echt niet mee naar het ek? Die gast heeft 5 goeie matchen gespeeld. Zit die zelfs al bij de Belgische nationale jeugdploeg? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten