Tim Windt Geplaatst 2 augustus 2023 Share Geplaatst 2 augustus 2023 Pro Cycling Manager 2023 | Career EOLO-Kometa [EXT] | Seizoen 1 - maart In maart reden we 3 doelstellingen + 2 World Tour koersen. Een mooie kans om weer wat doelen te behalen voor het budget en om ons in de kijker te rijden op het hoogste niveau. Doelen maart: Trofeo Laigueglia: Strade Bianche: Milano - Torino: Milano-Sanremo: Settimana Internazionale Coppi e Bartali: Opnieuw moesten we proberen een etappe te winnen in een meerdaagse koers. Met een 2de plek in rit 3 kwamen we heel dichtbij maar het mocht niet zo zijn. Vordering doelstellingen 2023: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Michaelinho* Geplaatst 2 augustus 2023 Share Geplaatst 2 augustus 2023 @Tim Windt Lekker bezig! Die gemiste etappe winst in Settimane telt gelukkig niet al te zwaar mee. In de andere twee doelstelling heerlijke overperformance Zelf inmiddels bij etappe 12 van de Giro in 2024. Best een pittige editie met 5 zware aankomsten bergop in de laatste 1,5 week + een tijdrit van 20+ kilometer in de laatste etappe. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Noordzijde Geplaatst 2 augustus 2023 Share Geplaatst 2 augustus 2023 Pro Cycling Manager 2023 | Lucas Macias | Burgos BH |1 juni seizoen 1 [MOE] Ik ben inmiddels beland begin juni. De eerste koersen stonden voor Macias vooral in het teken van indruk maken op de ploegleiding. De eerste maanden werd er veel in dienst gereden van de kopmannen. Ook kreeg ik hier en daar de ruimte om mezelf te laten zien in de ontsnapping. Dit resulteerde in veel lage finishen maar wel veel xp om verder te ontwikkelen. Voor mezelf had ik een mooi doel gesteld, Route d'occitanie, half juni. Hier heb ik dan ook mijn vorm op afgestemd! In het tweede deel ging het al wat beter met een 2e plaats in de Tour de Jura! Door een goede positionering en een goed eigen tempo in een sprint met twee beland, helaas net een fietslengte tekort gekomen. Die goede vorm namen we mee naar de Vuelta Asturias. Ik mocht hier voor eigen kansen gaan en stond er ook goed voor na 2 ritten. 6e in het AK en 2e in het JK. Helaas was de derde rit er een teveel en kregen we hier 4 minuten aan de broek. Wat resulteerde in een 11e plaats in het eindklassement. Hier de stats van mijn renner op 1 juni! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De Raam Geplaatst 2 augustus 2023 Share Geplaatst 2 augustus 2023 (bewerkt) Lekker bezig @Tim Windt, zo te zien gaat het nog wel even duren voordat ik op extreem speel... @Michaelinho* is het standaard dat je andere etappes krijgt in volgende seizoenen? Was in het verleden toch niet zo? Met welke spec ben je begonnen @Noordzijde? En welke level-ups? 2 augustus 2023 bewerkt door Daniell Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rich ruzzian Geplaatst 2 augustus 2023 Share Geplaatst 2 augustus 2023 De originele db en ook andere custom db's stoppen er varianten in idd. @Daniell Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Noordzijde Geplaatst 2 augustus 2023 Share Geplaatst 2 augustus 2023 10 minuten geleden zei Daniell: Met welke spec ben je begonnen @Noordzijde? En welke level-ups? Ik ben begonnen met etappe koersen als hoofd spec, als tweede spec klimmen. Potentie heb ik volgens mij algemeen kampioen gedaan! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Michaelinho* Geplaatst 2 augustus 2023 Share Geplaatst 2 augustus 2023 15 minuten geleden zei Daniell: Lekker bezig @Tim Windt, zo te zien gaat het nog wel even duren voordat ik op extreem speel... @Michaelinho* is het standaard dat je andere etappes krijgt in volgende seizoenen? Was in het verleden toch niet zo? Met welke spec ben je begonnen @Noordzijde? En welke level-ups? 11 minuten geleden zei rich ruzzian: De originele db en ook andere custom db's stoppen er varianten in idd. @Daniell Dit dus. Eerst werkte het niet in PCM23, maar is inmiddels gepatched. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rich ruzzian Geplaatst 2 augustus 2023 Share Geplaatst 2 augustus 2023 Al lekkere groei @Noordzijde. Het is wachten op de eerste overwinning Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Richarð. Geplaatst 2 augustus 2023 Share Geplaatst 2 augustus 2023 5 uur geleden zei Satyr: Ik heb juist op basis van de verhalen hierboven geprobeerd om iig de doelen van de sponsor zelf te rijden. Ben begonnen met Gallina Ecotek, een voornamelijk Italiaans mengelmoesje van net niets renners. Om een voorbeeld te geven: Ik moest top-10 rijden in de Popolarissima en werd 11e, 12e, 13e, 15e, 17, 18e en 21e. Rood resultaat dus. Gewoon lekker blijven proberen. Mijn allereerste koers ging veel slechter dan die van jou. Zou Decathlon Gamer (mij aangeraden door @Michaelinho*) even opzoeken op Youtube, dat heeft mij aardig geholpen in het begrijpen van het zelf rijden van koersen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tim Windt Geplaatst 3 augustus 2023 Share Geplaatst 3 augustus 2023 @Michaelinho* Dankjewel! Die doelstelling niet halen maakt inderdaad niet heel veel uit. Is alleen frustrerend dat de overwinning er niet in zat. Het heeft tot eind april geduurd dat we voor het eerst mochten juichen (was nog in een simulatie ook). Benieuwd naar je Giro prestaties! 14 uur geleden zei Satyr: Ik heb juist op basis van de verhalen hierboven geprobeerd om iig de doelen van de sponsor zelf te rijden. Ben begonnen met Gallina Ecotek, een voornamelijk Italiaans mengelmoesje van net niets renners. Om een voorbeeld te geven: Ik moest top-10 rijden in de Popolarissima en werd 11e, 12e, 13e, 15e, 17, 18e en 21e. Rood resultaat dus. Mooi en leuk dat je het probeert. Maakt voor mij het spel leuker, dit is natuurlijk voor een ieder anders. Qua team prestatie heb je heel sterk gereden. Een goed resultaat zit er denk ik zeker in als je een aantal renners waarmee je nu top 20 hebt gereden opoffert om zo vol te gaan voor 1 renner. Ik heb de gameplay natuurlijk niet gezien maar op basis van je uitslag zit er denk ik meer in het vat. @Daniell blijven spelen ik ben in de loop der jaren heel langzaam richting extreem spelen gegroeid. Heb ik ook jaren per type etappe gewisseld qua niveau. Bijvoorbeeld de sprint- en heuveletappes waren vaak op moeilijk te makkelijk en speelde ik op extreem terwijl ik kasseienklassiekers heel lang op normaal heb gespeeld. Wanneer je op een discipline uitblinkt probeer eens op die discipline op te schalen. Merk je dat snel stappen maakt. Maar uiteindelijk blijft het speelplezier het aller belangrijkste!! @Noordzijde Je renner rijdt een sterk seizoen en maakt een sterke groei door. Als ik je een tip mag geven zal ik ook je heuvel stat snel upgraden. Het gat tussen klimmen en de heuvels wordt naar mijn mening iets wat te groot. Zal zonde zijn als je op de Stelvio iedereen in de vernieling rijdt terwijl je op de Keuteberg wordt gelost. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Michaelinho* Geplaatst 3 augustus 2023 Share Geplaatst 3 augustus 2023 (bewerkt) @Tim Windt Enig idee wat ik verkeerd doe qua frisheid in de grote rondes? Tegen het einde van de Giro zitten alle klassementsmannen op slecht of zeer slecht.. Uiteraard doen ze alle belangrijke etappes mee voorin, je kan ze niet even een dagje in een bus parkeren. De AI daarentegen knalt gewoon volle bak door, die vertonen geen enkel spoor van vermoeidheid. Dat ik Pogacar (en Mas) niet met minuten versla begrijp ik nog ergens. Maar in de laatste week zakt mijn kopman (Martinez) er op de laatste beklimming(en) vaak helemaal doorheen omdat z'n gele balk 2x zo hard leeg loopt als normaal. Vermoeidheid van die mannen zit trouwens rond de 45-50. Ze zijn dus vermoeid. Hij begon met ongeveer 25 aan de Giro. Giro als doel ingesteld, dus 3 groene balkjes in de planner/doelen voor deze ronde. Daarvoor alleen Romandie gereden als voorbereidingskoers. Even in de editor gekeken ook. Martinez zit dat op een freshness value van 20,83, Pocagar op 50. 3 augustus 2023 bewerkt door Michaelinho* Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rich ruzzian Geplaatst 3 augustus 2023 Share Geplaatst 3 augustus 2023 In het trainingsoverzicht kun je zien hoe de rode vermoeidheid lijn loopt @Michaelinho* Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Noordzijde Geplaatst 3 augustus 2023 Share Geplaatst 3 augustus 2023 2 uur geleden zei Tim Windt: @Noordzijde Je renner rijdt een sterk seizoen en maakt een sterke groei door. Als ik je een tip mag geven zal ik ook je heuvel stat snel upgraden. Het gat tussen klimmen en de heuvels wordt naar mijn mening iets wat te groot. Zal zonde zijn als je op de Stelvio iedereen in de vernieling rijdt terwijl je op de Keuteberg wordt gelost. Dankjewel voor de tip! Ik zat echter te kijken hoe dat moet, bij de vorige pcm’s kon je per maand je trainingsfocus veranderen. Volgens mij kan dat nu niet meer, of ik heb er overheen gekeken.. Vind het zelf ook jammer dat de heuvelstat zo achter blijft.. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Michaelinho* Geplaatst 3 augustus 2023 Share Geplaatst 3 augustus 2023 7 minuten geleden zei rich ruzzian: In het trainingsoverzicht kun je zien hoe de rode vermoeidheid lijn loopt @Michaelinho* Dat weet ik inderdaad. Maar die lijkt nogal los te staan van de frisheid. Ben vooral benieuwd hoe ik die frisheid (beter) in het gareel houdt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De Raam Geplaatst 3 augustus 2023 Share Geplaatst 3 augustus 2023 4 minuten geleden zei Noordzijde: Dankjewel voor de tip! Ik zat echter te kijken hoe dat moet, bij de vorige pcm’s kon je per maand je trainingsfocus veranderen. Volgens mij kan dat nu niet meer, of ik heb er overheen gekeken.. Vind het zelf ook jammer dat de heuvelstat zo achter blijft.. In het trainingschema moet je bij wekelijks de specs aangeven. Je moet een week voor de level-up dan boven de 25% zitten wil je die spec upgraden. Hoe hoger het percentage, hoe beter de upgraden zal zijn. Jouw eerste spec zal altijd minimaal 50% zijn, jouw tweede spec zal altijd minimaal 20% zijn. De anderen beginnen allemaal op 0%. Als je evolutie van potentieel wil doen, moet je boven de 75% zitten voor die spec . Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 3 augustus 2023 Share Geplaatst 3 augustus 2023 Beetje druk helaas. Maar ga binnenkort wat bijlezen hier. Leuk dat jullie allemaal zo enthousiast spelen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Noordzijde Geplaatst 3 augustus 2023 Share Geplaatst 3 augustus 2023 15 minuten geleden zei Daniell: In het trainingschema moet je bij wekelijks de specs aangeven. Je moet een week voor de level-up dan boven de 25% zitten wil je die spec upgraden. Hoe hoger het percentage, hoe beter de upgraden zal zijn. Jouw eerste spec zal altijd minimaal 50% zijn, jouw tweede spec zal altijd minimaal 20% zijn. De anderen beginnen allemaal op 0%. Als je evolutie van potentieel wil doen, moet je boven de 75% zitten voor die spec . Thanks! Ik zal zo eens kijken Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Michaelinho* Geplaatst 3 augustus 2023 Share Geplaatst 3 augustus 2023 Pro Cycling Manager 2023 | Astana Qazaqstan | Seizoen 2 [NOR] Giro d'Italia Met een absolute topploeg verschenen aan de Giro dit jaar. Het is na de Strade en Milaan-Sanremo de belangrijkste doelstelling dit jaar. En een top 5 is nog niet zo eenvoudig. Selectie Daniel Martínez, Marc Soler, Matteo Jorgenson, Sammuele Battistella, Herald Tejada, Giovanni Alleoti, Simone Velasco, Gianmarco Garofoli Het werd uiteindelijk een heerlijke Giro voor ons. Alle sprintetappes lieten we uiteraard aan ons voorbij gaan, maar in alle overige ritten zaten we er heel goed bij. Enige smetje in was dat Garofoli al in de 3e etappe viel en meteen uit de Giro lag. Toch al heel vroeg een knecht minder om uit te spelen. Tegen het einde van de Giro begon de vermoeidheid wel een rol te spelen en na etappe 17 zag ik het somber in. Gelukkig kickte de vermoeidheid bij de rest daarna ook in en wisten we zelfs nog een etappe te winnen met Martínez. Ook reden we in het begin van de Giro nog 4 etappes in het roze. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De Raam Geplaatst 3 augustus 2023 Share Geplaatst 3 augustus 2023 (bewerkt) 18 minuten geleden zei Noordzijde: Thanks! Ik zal zo eens kijken Misschien kun je de video's van Killrob Plays hierover even bekijken, dan wordt het wel duidelijk... https://youtu.be/QMyT8t0neZ4 https://youtu.be/_lcGFS_PIdY 3 augustus 2023 bewerkt door Daniell Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tim Windt Geplaatst 3 augustus 2023 Share Geplaatst 3 augustus 2023 (bewerkt) 2 uur geleden zei Michaelinho*: @Tim Windt Enig idee wat ik verkeerd doe qua frisheid in de grote rondes? Tegen het einde van de Giro zitten alle klassementsmannen op slecht of zeer slecht.. Uiteraard doen ze alle belangrijke etappes mee voorin, je kan ze niet even een dagje in een bus parkeren. De AI daarentegen knalt gewoon volle bak door, die vertonen geen enkel spoor van vermoeidheid. Dat ik Pogacar (en Mas) niet met minuten versla begrijp ik nog ergens. Maar in de laatste week zakt mijn kopman (Martinez) er op de laatste beklimming(en) vaak helemaal doorheen omdat z'n gele balk 2x zo hard leeg loopt als normaal. Vermoeidheid van die mannen zit trouwens rond de 45-50. Ze zijn dus vermoeid. Hij begon met ongeveer 25 aan de Giro. Giro als doel ingesteld, dus 3 groene balkjes in de planner/doelen voor deze ronde. Daarvoor alleen Romandie gereden als voorbereidingskoers. Even in de editor gekeken ook. Martinez zit dat op een freshness value van 20,83, Pocagar op 50. Ten eerste heb je een hele sterke Giro achter de rug. Om antwoord te geven op je vraag. Hier loop ik ook tegen aan in deze versie van PCM. Dit lijkt nog meer een rol te spelen dan in de vorige editie. De REC stat is de belangrijkste stat hoe snel een renner hersteld zowel tijdens de etappe maar ook erna. En zoals jezelf al aangeeft hoe vaak een renner met een volle inspanning een etappe rijdt. Ik heb ook het idee dat hoe langer je renner helemaal leeg blijft rondrijden hoe erger het wordt. Mijn eerste tip is dan ook om te proberen je energie pas leeg te hebben bij de finish. Ten tweede heeft het te maken met de groene balk die elke renner heeft. Deze wordt in het verloop van de etappe steeds minder. Hoe rijdt je met je team tijdens de etappes qua posities in het peloton? Hoe vaker je vooraan rijdt het sneller de groene balk leeg raakt. In de bergritten doe ik het volgende: Ik bescherm mijn kopman, tweede kopman en meesterknecht. Op het begin van de etappe zit ik met mijn kopmannen in het midden van het peloton. Op zo'n 10 kilometer voor een klim kom ik met mijn hele team naar voren. Op de klim zelf check het tempo en baseer ik daar mijn tempo op. Wanneer het peloton niet doortrek kan bolletje 55 - 65 al genoeg zijn om niet in de problemen te komen. Zo houdt je de renners het meest fit zowel tijdens de etappe als daarna. Hoe minder leeg je groene balk is aan het einde van de etappe hoe beter voor de rit erna. Tijdens de vlakke ritten bescherm ik dan alleen mijn kopman met mijn meesterknecht die in de vlakke ritten tot rust kunnen komen. In real life komen de klassementsrenner vaak naar voren in de sprintritten in PCM kan je in de buik van het peloton blijven rondrijden. Zo verlies je het minste energie. Veel pcm spelers rijden altijd met hun team vooraan het peloton hier verlies je uiteindelijk heel veel onnodige energie. Hopelijk heb je hier iets aan! 3 augustus 2023 bewerkt door Tim Windt Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Michaelinho* Geplaatst 3 augustus 2023 Share Geplaatst 3 augustus 2023 2 minuten geleden zei Tim Windt: Ten eerste heb je een hele sterke Giro achter de rug. Om antwoord te geven op je vraag. Hier loop ik ook tegen aan in deze versie van PCM. Dit lijkt nog meer een rol te spelen dan in de vorige editie. De REC stat is de belangrijkste stat hoe snel een renner hersteld zowel tijdens de etappe maar ook erna. En zoals jezelf al aangeeft hoe vaak een renner met een volle inspanning een etappe rijdt. Ik heb ook het idee dat hoe langer je renner helemaal leeg blijft rondrijden hoe erger het wordt. Mijn eerste tip is dan ook om te proberen je energie pas leeg te hebben bij de finish. Ten tweede heeft het te maken met de groene balk die elke renner heeft. Deze wordt in het verloop van de etappe steeds minder. Hoe rijdt je met je team tijdens de etappes qua posities in het peloton? Hoe vaker je vooraan rijdt het sneller de groene balk leeg raakt. In de bergritten doe ik het volgende: Ik bescherm mijn kopman, tweede kopman en meesterknecht. Op het begin van de etappe zit ik met mijn kopmannen in het midden van het peloton. Op zo'n 10 kilometer voor een klim kom ik met mijn hele team naar voren. Op de klim zelf check het tempo en baseer ik daar mijn tempo op. Wanneer het peloton niet doortrek kan bolletje 55 - 65 al genoeg zijn om niet in de problemen te komen. Zo houdt je de renners het meest fit zowel tijdens de etappe als daarna. Hoe minder leeg je groene balk is aan het einde van de etappe hoe beter voor de rit erna. Tijdens de vlakke ritten bescherm ik dan alleen mijn kopman met mijn meesterknecht die in de vlakke ritten tot rust kunnen komen. In real life komen de klassementsrenner vaak naar voren in de sprintritten in PCM kan je in de buik van het peloton blijven rondrijden. Zo verlies je het minste energie. Veel pcm spelers rijden altijd met hun team vooraan het peloton hier verlies je uiteindelijk heel veel onnodige energie. Hopelijk heb je hier iets aan! Ah.. ik rijd inderdaad ook vaak ver vooraan net achter de ploegen die op kop rijden. Hele nuttige tips, thanks man! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rich ruzzian Geplaatst 3 augustus 2023 Share Geplaatst 3 augustus 2023 Er zijn ook wat dingen gefixed in een patch lees ik: ace Soften physical attributes effects (Stamina, Resistance): they act a little later on the green energy bar. Adjust Recovery & Freshness for stage races: a bit more green energy for a given freshness, and a bit less difference between riders for recovery between two stages. Fix energy “exploit” during long climbs (alternation Effort cursor 95/30% to empty then fill the red energy). A low effort means now a smaller power and thus cancel exploit’s effect. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De Raam Geplaatst 3 augustus 2023 Share Geplaatst 3 augustus 2023 36 minuten geleden zei Tim Windt: De REC stat is de belangrijkste stat hoe snel een renner hersteld zowel tijdens de etappe maar ook erna. Volgens mij klopt dit niet helemaal? Ik zag laatst een video waar het anders uitgelegd werd doormiddel van testen met waardes voor de secundaire stats. STA = Geel RES = Rood REC = Groen Vanaf minuut 7: Sowieso is heel de video interessant! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Michaelinho* Geplaatst 3 augustus 2023 Share Geplaatst 3 augustus 2023 1 minuut geleden zei Daniell: Volgens mij klopt dit niet helemaal? Ik zag laatst een video waar het anders uitgelegd werd doormiddel van testen met waardes voor de secundaire stats. STA = Geel RES = Rood REC = Groen Vanaf minuut 7: Sowieso is heel de video interessant! Die kleurencombi’s kloppen. Maar REC bepaalt ook hoe snel je gele balk in een bijv. afdaling weer vol loopt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De Raam Geplaatst 3 augustus 2023 Share Geplaatst 3 augustus 2023 Zojuist zei Michaelinho*: Die kleurencombi’s kloppen. Maar REC bepaalt ook hoe snel je gele balk in een bijv. afdaling weer vol loopt. Bekijk de video eens aandachtig, daar gebeurt echt iets anders... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten