Laki Geplaatst 9 oktober 2022 Share Geplaatst 9 oktober 2022 (bewerkt) Titel moet nog geüpdatet worden, maar ik heb er één gemaakt. @Bolderbast Ik ken uw smaak niet, dus geen idee of er veel dingen je van zullen liggen. Mijn smaak is wat apart, dus ik ben benieuwd. Zit alleszins veel tussen dat je niet zal kennen of dat hier nog niet (vaak) is voorbij gekomen. Ik heb geprobeerd de (relatief) makkelijkere liedjes uit te kiezen, en waar het kan ook niet de langste nummers, maar hier en daar wel iets tussen waar dat niet anders kon of waar ik gewoon een ietsje langer nummer moest uitkiezen omdat de kortere geen goede introductie zouden zijn. Er zit vanalles tussen, maar wel met redelijk wat vrouwenstemmen, en met momenten gebruik van synths en percussie, en aan de andere kant ook veel dream pop en her en der shoegaze. Wel wat muziek uit Azië, sporadisch uit Latijns-Amerika en ook één iets uit het Afrikaanse continent. [een EP die niet op Spotify staat, heb ik weggelaten, 49 nummers zijn er nog altijd heel wat, en dezelfde artiest staat er verder al in met een ander album]. En ook belangrijk om te weten. Dit is geen verplichting, volledig vrijblijvend, dus als je er geen zin meer in hebt na vijf liedjes, geen probleem hé, of als het een half jaar duurt tegen dat je klaar bent, ook geen probleem. Ik vind het al tof dat je het wilt proberen, dat alleen al bewonder ik. 9 oktober 2022 bewerkt door Laki Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bolderbast Geplaatst 9 oktober 2022 Share Geplaatst 9 oktober 2022 Geweldig @Laki. Grimes staat al aan. Ken haar alleen van het album Art Angels, maar volgens mij is dat haar meest poppy album? Ga de komende tijd gewoon op mijn gemakje wat luisteren en kom weer in de ether als ik toffe dingen hoor. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Laki Geplaatst 9 oktober 2022 Share Geplaatst 9 oktober 2022 6 minuten geleden zei Bolderbast: Geweldig @Laki. Grimes staat al aan. Ken haar alleen van het album Art Angels, maar volgens mij is dat haar meest poppy album? Ga de komende tijd gewoon op mijn gemakje wat luisteren en kom weer in de ether als ik toffe dingen hoor. Grimes brak meer door met Visions en later Art Angels. De laatste is inderdaad haar meest (optimistische) poppy album en ook het best gewaardeerd in muziekcirkels. Visions is ook wel succesvol geweest. Halfaxa is meer een persoonlijke favoriet van mij, is één van de eerste albums die mij echt omver blies en misschien ook de reden waarom ik zoveel muziek luister nu. Voor ik Grimes leerde kennen, luisterde ik eigenlijk uitsluitend EDM, house en drum&bass muziek (voor 2016). Door Grimes ben ik meer in aanraking gekomen met andere stijlen en via via ook shoegaze, dream pop enzovoort. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bolderbast Geplaatst 12 oktober 2022 Share Geplaatst 12 oktober 2022 Zo @Laki. Ik heb de eerste luistersessies gehad. Dat wil zeggen de eerste tien liedjes. Volgens mij hou je van dromerige vrouwenstemmen. Grimes kende ik dus al evenals Beach House. Maar toch leuk om er even bij stil te staan. Yeule vond ik supervet, daar ging ik lekker op. Maar de grootste verrassing was Rosalia. Misschien ook wel omdat het even wat anders was dan die dromerige liedjes, maar wat een toffe track. De rest voelt een klein beetje aan als veel van hetzelfde, maar da's niet erg. Misschien moet ik wat minder de de liedjes achter elkaar luisteren. Anyway, goed vermaakt hoor. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Laki Geplaatst 12 oktober 2022 Share Geplaatst 12 oktober 2022 Ja klopt, dat is de stem waar ik toe aangetrokken word in muziek. Tof dat je je vermaakt hebt. Blij ook dat je yeule goed vond, vind ik nog altijd wat onderschat in muziekkringen, maar krijgt toch meer en meer erkenning. Ook soms gevarieerde nummers zoals het meer akoestische "don't be so hard on your own beauty" in vergelijking met "bites on my neck" bijvoorbeeld. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 12 oktober 2022 Share Geplaatst 12 oktober 2022 2 uur geleden zei Laki: Ja klopt, dat is de stem waar ik toe aangetrokken word in muziek. Tof dat je je vermaakt hebt. Blij ook dat je yeule goed vond, vind ik nog altijd wat onderschat in muziekkringen, maar krijgt toch meer en meer erkenning. Ook soms gevarieerde nummers zoals het meer akoestische "don't be so hard on your own beauty" in vergelijking met "bites on my neck" bijvoorbeeld. Heb je nou al eens meer van Sevdaliza geluisterd (ISON bijv)? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Laki Geplaatst 16 oktober 2022 Share Geplaatst 16 oktober 2022 Op 12-10-2022 om 14:13 zei Socrates: Heb je nou al eens meer van Sevdaliza geluisterd (ISON bijv)? Moet ik nog doen, zal ik zeker eens doen. Ik denk dat ik een paar nummers heb geprobeerd, vooral van Shabrang, maar dat was nog niet echt een succes voor mij. Ik vond het erg uitdagende muziek. Kan zijn dat het nog moet komen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 16 oktober 2022 Share Geplaatst 16 oktober 2022 1 uur geleden zei Laki: Moet ik nog doen, zal ik zeker eens doen. Ik denk dat ik een paar nummers heb geprobeerd, vooral van Shabrang, maar dat was nog niet echt een succes voor mij. Ik vond het erg uitdagende muziek. Kan zijn dat het nog moet komen. Gewoon eens ISON volledig laten draaien kameraad. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Laki Geplaatst 18 oktober 2022 Share Geplaatst 18 oktober 2022 Op 17-10-2022 om 01:18 zei Socrates: Gewoon eens ISON volledig laten draaien kameraad. Zal ik doen (staat in de lijst nu), al werk ik daar wel vrij traagjes aan met periodes. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bolderbast Geplaatst 1 december 2022 Share Geplaatst 1 december 2022 @Laki Heb weer je playlistje opgezet. Viel middenin FKA Twigs (altijd +1), toen Pastel Ghost (voelde niet heel speciaal), Kinokoteikoku (lekker), iets met Chinese tekens (nee, niet mijn ding), en toen La Femme (ja!). Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten