Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

The Voice MU - Seizoen 3

Jeroen.

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 281
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

[img]http://i48.tinypic.com/2qci693.png[/img] Hiermee is ook de eerste artiest van @Fabian. voor de liveshows bekend met de lieftallige OT die Vaults met nipt verschil weet te verslaan. Helaas voor @Bolderbast die moet hopen op een steal. Dan gaan we terug naar team @Yves voor zijn tweede battle. Ditmaal tussen artiesten 11 en 35. [youtube]evu_MqAZpC0[/youtube] [youtube]L8cCPH1qnYI[/youtube] @Grote Ree @Richarð. @Chiemel
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hee dit is grappig. Beide bands ken ik wel, maar had ik in de blinds totaal niet herkend.

Avi Buffalo

Ik moet de inzender eerst en vooral complimenteren met de songkeuze. "What's it in for" was volgens mij de allereerste single die deze singer-songwriter uitbracht, zo'n jaar of 7-8 terug. Ik was toen erg wild van dat nummer, heerlijke sixties psychedelica. De rest van het album boeide me echter veel minder, waardoor ik de interesse in Avi Buffalo verloor en hem verder niet meer heb gevolgd. Afgaande op wat hij in de blinds liet horen een vergissing, want zijn inzending was mijn favoriete turn.

Ook in dit nummer wordt vooral met kopstem gezongen, en dat doet de artiest kristalhelder en krachtig (waar het bij vele anderen vaak wat genepen en geforceerd kan klinken). Ik hou er wel van, maar zit met dezelfde twijfels als bij mijn eerste keuze voor de liveshows, Moses Sumney: hoe zit dat met het zingen in de lagere regionen.

Of Montreal

Deze band heb ik vooral gevolgd in hun beginperiode, eind jaren 90. Ook bij hen vaak invloeden uit jaren 60 psychedelische rock, maar ze klinken zeker in hun latere werk stukken experimenteler. Zelfs in die mate dat ik sommige platen van Of Montreal nauwelijks beluisterbaar vind. Ze waren deel van het Elephant 6-collectief, waaronder ook Neutral Milk Hotel en Apples In Stereo en in alle eerlijkheid vind ik die beide bands beter. De inzending is echter een meer laagdrempelig en toegankelijk nummer van de band, en dat juich ik toe. Ik vind het een vrolijke en complexloze song, misschien dat laatste net iets té.

Het Verdict:

Het ligt erg dicht bij mekaar, bij beide artiesten heb ik zowel pro's als contra's om er mee verder te gaan in deze wedstrijd. Ondanks ik beide ken heb ik hen nooit live aan het werk gezien, dus wat ik daarbij kan verwachten is voorlopig nog koffiedik kijken. Het wordt dus vooral mijn buikgevoel volgen, en ik kies voor de artiest(en) waarvan ik het meest vertrouwen heb in de live performance. En dat is geworden...Avi Buffalo!

bewerkt door Yves
Link naar opmerking
Deel via andere websites

[img]http://i48.tinypic.com/2qci693.png[/img] De tweede artiest voor team @Yves is bekend en wederom goed nieuws voor @Richarð. die daarmee zijn tweede plek in de liveshows veilig stelt. Voor @Chiemel is er minder nieuws want of Montreal zal moeten hopen op een steal van een van de andere coaches. Daarmee keren we terug naar team @Grote Ree voor zijn tweede battle. Deze maal gaat het tussen artiesten 27 en 37. [youtube]0gqhk85P5yQ[/youtube] [youtube]TvKRKifh2iw[/youtube] @Fabian. @Erwin. @bas2204
Link naar opmerking
Deel via andere websites

En nu ik hier toch ben maar even mijn mening laten horen over deze battle van collega Gigantische Hertachtige.

Voor mij een duidelijke winnaar in Shawn James wiens tegelijk volle als subtiele stemgeluid heel mooi blendt met de piano, terwijl het met Nambyar goed ging tot het refrein waarbij het nummer verviel in slappe commerciële eenheidsworst.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Spandoek vanuit het publiek: "Als ik de coaches was zou ik niet alleen gaan voor "hoog sing and songwriter gehalte" en "meer van hetzelfde". Dat gaat je de nek kosten in de livefinales."

Haha I hear you, en dat is ook niet de bedoeling het draaide voor mij alleen zo uit.Ik heb erg getwijfeld of ik het aandurfde met Of Montreal, en mss had ik met bvb een "Heimdalsgate..." wel toegehapt maar daar tegenover ook een resem nummers waar ik totaal niks aan vind. Ik denk ook om hen los te laten op het publiek ze wat té bevreemdend zouden kunnen overkomen. Net zo goed maak ik hier een grove inschattingsfout, maar da's het spel hee ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een leuke battle hier van team Grote Ree waarin toch wel twee prima artiesten zichzelf in de spotlight proberen te zetten. Zowel Nambyar als Shawn James doet dat op zijn eigen manier. Nambyar heeft een pakkende song welke prettig is om naar te luisteren, en Shawn James heeft natuurlijk een prima liedje met een kraakhelder stemgeluid. Als totaalplaatje vind ik persoonlijk Nambyar meer in zich hebben dan Shawn James, maar puur op stemgeluid, iets wat toch wel een wezenlijk onderdeel is in de Voice, zou Shawn James de absolute voorkeur moeten hebben. Al met al een lastige keuze voor mijn collega en ik zou dan ook niet graag in zijn schoenen staan.

bewerkt door Fabian.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo, we zijn weer terug in bedrijf. Op naar mijn tweede battle. [B]Nambyar[/B] Hier krijg ik direct een openbaring van @Erwin. voor mijn kiezen want deze artiest blijkt niet de artiest te zijn die ik op voorhand had verwacht. Maakt het direct eigenlijk ook wel weer leuker, want het is juist tof om blanco deze competitie in te gaan. Dan inhoudelijk over naar de performance. Ook daarin werd ik verrast. Niet zozeer door de stijl van het nummer maar meer door het stemgeluid, wat duidelijk anders aandoet dan in de blinds. De toon is minder soft en de song is duidelijk met meer urgentie ingezongen vergeleken met de blind audition. Bij vlagen lijkt het wel of hier zelfs een heel andere zanger staat. Muzikaal vond ik de auditie wisselend. De basis van dit genre trekt met heel erg, waarbij de piano en een goede beat de essentiële bouwstenen vormen. Het refrein vond ik echter, zowel qua zanglijn als instrumentaal, een beetje slapjes en cliché. Desondanks vond ik dit een goed optreden en denk ik dat we hoge ogen kunnen gaan gooien met dit materiaal. [B]Shawn James[/B] Allemachtig, hier tovert @bas2204 ook even een welkome verrassing uit de hoge hoed zeg! Een totaal ander optreden vergeleken met de blind audition. Subtiel en ingetogen en dit keer begeleid door een piano. Tegelijkertijd maakt dat het vergelijk met Nambyar er één uit de categorie appels en peren, want waar laatstgenoemde een song neerzette die tot in de puntjes geproduceerd was, daar is Shawn James juist heel puur. Het mooie aan dit optreden is ook dat, wegzettend tegen de blind audition, ik nu een goed beeld van deze zanger heb. In mijn ogen is Shawn ongelooflijk veelzijdig en kan hij dus zowel rocken als heel geloofwaardig een klein liedje dragen. Ik denk dat je beiden nodig hebt om deze competitie tot een goed einde weten te brengen. Enig minpuntje aan dit optreden is dat ik de concentratie aan het einde begon te verliezen omdat er teveel voort werd geborduurd op dezelfde zanglijn. [B]Het verdict[/B] Wederom vond ik het een erg goede battle met twee artiesten die mij hebben weten te verrassen en te vermaken. Complimenten aan de inzenders dat ze ervoor hebben gekozen om een geheel andere kant van de artiesten te laten horen. Houd dat vooral vast; wordt in ieder geval door deze coach gewaardeerd. Ik ga de artiest meenemen waarvan ik op voorhand dacht dat hij het onderspit zou gaan delven, simpelweg omdat ik van tevoren dacht dat het een 'one-trick-pony' zou zijn. Daarmee kies ik ook voor veelzijdigheid en authenticiteit. Ik neem mee naar de live-shows... [SPOILER=de winnaar]Shawn James[/SPOILER] [B]De andere battles[/B] Geeft mij direct de mogelijkheid om mijn plasje te plegen over de andere gevechten in de ring. Eerst die van Team Fabian. Daar vond ik het optreden van OT degelijk, maar niet meer dan dat. Ik was bij de blind audition niet echt onder de indruk van het stemgeluid en dat ben ik nog steeds niet. Het feit dat er weer een cover werd ingestuurd, maakt me wellicht ook wat sceptisch. Niet slecht gezongen hoor, integendeel, maar ik ben gewoonweg niet onder de indruk. Dan Vaults, ja inderdaad, de band die ik naar Fabian zag gaan. Ook hier zat ik weer op het puntje van mijn stoel. De stijl van het nummer en de zang blenden prachtig in, zoals Fabian ook al impliciet aangaf. De stem van de leadzangeres spreekt mij veel meer tot de verbeelding dan die van OT, want ik hoor hier echt een eigen sound. Het feit dat er wel heel erg binnen de lijntjes qua zang wordt gekleurd, is eigenlijk ook direct mijn grootste kritiekpunt. Ik zit bij dit optreden echt heel dicht met mijn hand bij de stealknop, maar ik word net niet genoeg weggeblazen om hem ook daadwerkelijk in te drukken. In dat opzicht vond ik de blind van Vaults beter dan de battle. Gemiste kans voor Bolderbast, want met een iets andere songkeuze had hij Vaults in de competitie kunnen houden. Tot slot de battle in Team Yves. Het optreden van Avi Buffalo vormt in mijn ogen het minst verheffende optreden dat ik in de battles heb mogen aanschouwen. Ik erger me vooral mateloos aan de zang. Waarom kies je er als artiest in vredesnaam om de zang te dubben en dan ook nog beide lijntjes net niet helemaal gelijk qua zuiverheid in te zingen? En dan zeker ook nog met een stem die van zichzelf al heel knijperig klinkt. Nee, dit had het echt niet voor mij. Mijn oren vonden dit niet echt prettig. Maar goed, smaken verschillen, zo blijkt maar eens te meer. Of Montreal vond ik prettiger om naar te luisteren. En lekker droog intro met een fijne baslijn en wat percussie. De zang vond ik niet super verheffend. Absoluut niet slecht gezongen maar het was allemaal vrij vlakjes. Zat overigens wel een lekker sfeertje in deze song, maar voor nu ga ik toch vooral even op de zang af. Die heeft mij niet genoeg geïmponeerd om me mijn bivakmuts op te laten zetten.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

[IMG]http://i48.tinypic.com/2qci693.png[/IMG] En we gaan weer verder met de battles. @Grote Ree heeft met Shawn James zijn tweede artiest voor de liveshows wat betekend dat het Nambyar van @Erwin. moet hopen op een steal. Dan verder met een nieuwe battle en wel in team @Fabian. deze keer. Hij gaat tussen artiesten 23 en 42. [youtube]eah8DgOTPEs[/youtube] [youtube]gJngcsQroMg[/youtube] @Yves @ZL123 @Chimpa
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wel dan, voor mij een no-brainer. Het nummer dat We Are The In Crowd brengt vind ik alvast stukken beter dan wat ze in de blinds lieten horen. Beide vocals zijn okee, zonder ergens verrassend of apart te zijn. Dit is hoe dan ook een standaard popnummer pur sang, zo eentje dat in de wagen op de FM-band passeert zonder dat je het opmerkt maar ook weer niet de onbedwingbare neiging voelt van kanaal te veranderen. Bij Rilan en zijn Bombardiers moest ik vocaal meteen aan reggae denken, maar tot mijn grote vreugde werden we daar instrumentaal van gespaard. God wat heb ik een hekel aan die irritante tegentijd-gitaartjes die zo typerend zijn voor dat genre. Het nummer zelf is zo'n instant happy gevoel-popsong met duidelijke soul en disco-invloeden.Eentje waarbij ik de autoradio wel harder zou zetten, al helemaal als ik dit zou horen wanneer het eerste lentezonnetje door de ramen schijnt. Ik heb geen flauw idee wie die Rilan is, maar het zal wel een Hollander zijn. Gevoelsmatig en door Fabian's reactie wordt me dit ingegeven. Niks mis mee, integendeel, een fris, vrolijk geluid dat een positieve impact heeft op mijn gemoed. No-brainer dus, Rilan wint voor mij de battle. En nu jij @Grote Ree :D
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik houd hem dit keer wat korter want ik heb een schurfthekel aan typen op de mobiel.

De associatie met Paramore blijft hangen in mijn hoofd, ook na dit tweede optreden van We Are In The Croud. Ik vind de vocals meer dan prima. De zanglijn ligt er gewoon lekker op en past goed bij het liedje. Het is niet echt origineel allemaal maar ik kan hier prima een album van luisteren, zonder daarbij volledig omver geblazen te worden uiteraard. Maar dat hoeft van mij ook niet altijd.

Dan Rilan en zijn Bombardiers. Ook ik zat direct aan reggae te denken na de eerste tonen. Vervolgens komt er echter een soort Chef'special achtige vibe muzikaal in. Ook hier is de zang niet slecht hoor. Maar ik ben niet per se even enthousiast als mijn gewaardeerde collega. Vond de battle redelijk gelijkwaardig en denk dan ook dat persoonlijke smaak hier de doorslag gaat geven wat betreft door of niet doorgaan. Het is mij in ieder geval om het even.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

[B]Team Fabian. Battle II[/B] Toen ik deze battle samenstelde had ik het vermoeden dat we hier te maken gingen krijgen met twee bands. Dat dat uiteindelijk ook het geval is, is natuurlijk mooi meegenomen. Voor beide ben ik uiteindelijk gedraaid omdat ik het zonde vond als het talent verloren ging. Op naar de beoordeling! [B]We Are The In Crowd[/B] De band waarvoor ik draaide tijdens de blind auditions gaf mij het idee een scheiding te zijn tussen pop en rock/metal. Zoals collega Yves al opmerkte misschien wat eenheidsworst, maar ik hou van dit genre en vind het prettig om naar te luisteren. Dat was ook een van de redenen waarom ik toen ervoor draaide. Ik was dan ook erg benieuwd wat mij ten gehore zou komen in de battles, en ik ben aangenaam verrast. Het nummer begint lekker rustig waardoor je de stemmen meteen goed kan beoordelen. De combinatie man/vrouw loopt weer prima en de stemmen zijn prettig om naar te luisteren. Naarmate het nummer vordert merk ik dat ik er in ieder geval lekker in kom en het goed opgebouwd vind. De uithaalstukken worden afgewisseld met rustige momenten en dat is zeker een groot pluspunt in dit nummer. Instrumentaal wordt er uitstekend binnen de lijntjes gekleurd. Ze maken het in ieder geval behoorlijk lastig voor hun tegenstander, want met dit nummer kun je echt wel thuis komen. [B]Rilan & The Bombardiers[/B] Good old Rilan! Toen ik de blind audition hoorde ging er al een lampje branden, maar je weet het natuurlijk nooit helemaal zeker. Ik maakte in mijn muzikale luisterleven voor het eerst kennis met Rilan & The Bombardiers op Bevrijdingspop dit jaar. De vibe die daarbij gepaard ging zorgde ervoor dat het complete publiek uit z'n dak ging. Ik ben dan ook aangenaam verrast dat Rilan in mijn team zit. Tijd om te gaan luisteren naar het nummer voor de battle! Het nummer begint en ik de herinneringen gaan al snel weer terug naar die 5 mei. Waar je in het begin denkt dat je naar een veredelt reggae-nummer gaat zitten luisteren, maakt men een twist en gooit er wat meer soul en pop in. Toch moet ik me focussen op de stem, en Rilan blijft gewoon een prachtig en speciaal eigen stemgeluid hebben. Ik kan weinig mensen noemen die dit in een nummer kunnen leggen en hoewel het niet de standaard muziek is, kan dit naar mijn weten toch wel iedereen bekoren. Zeker een goede tegenhanger in deze echte battle en dat maakt de keuze alleen maar moeilijker. [B]Het oordeel[/B] Tsja, het oordeel. Sjongejonge wat hebben deze twee artiesten het me moeilijk gemaakt. Ze verschillen enorm van elkaar en zijn toch enorm aan elkaar gewaagd. Ik heb er stiekem spijt van dat ik deze twee artiesten tegenover elkaar heb gezet, want allebei zijn ze rijp voor de volgende ronde. Ik doe dan ook bij deze een oproep naar mijn collegae, laat dit niet lopen en gebruik die steal, je zal er ongetwijfeld geen spijt van krijgen. Uiteindelijk heb ik gekozen voor de artiest die er bij mij in ieder geval voor gezorgd heeft dat de volumeknop omhoog werd gedraaid. Deze samenwerking kan heel mooi worden, en zie ik zeker zonnig in. [SPOILER=Winnaar][B]Rilan & The Bombardiers[/B][/SPOILER] @Chimpa @ZL123 @Jeroen.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

[IMG]http://i48.tinypic.com/2qci693.png[/IMG] Daarmee staan alle teams inmiddels op twee artiesten. Goed nieuws voor @ZL123 die zijn enige artiest door ziet gaan naar de liveshows. Voor @Chimpa is het hopen dat een van de andere coaches een steal zal gaan gebruiken. Voor nu gaan we echter weer door naar team @Yves en zijn derde battle. Deze zal gaan tussen artiesten 14 en 36. [youtube]8__qb-foqnE[/youtube] [youtube]r11R8cPYGOI[/youtube] @Jeroen. @TeamWesil @Grote Ree @Fabian.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou vooruit dan maar, omdat je het zo lief hoopt!

Eerst maar eens Sue Me Charlie beoordelen. Hé, hoor ik daar nou muzikaal een sterke invloed van artiesten als The Whitest Boy Alive? De gitaarsound klinkt precies even dromerig en lichtelijk vals als bij die inmiddels gestopte band. En ook in de drums zie ik sterke overeenkomsten. Dat soort sfeertjes bevalt me altijd wel. Vond het nummer best prima om naar te luisteren, met wederom een samenwerking tussen een heer en een dame. De zang onderscheidde zich wel van vergelijkbare bands, waar ook vocaal het vaak dromen en dummelen is. Hier waren de vocals best punchy, wat mij niet tegenviel. Vraag me wel af of dit live stand gaat houden, dat dan weer wel.

Dax Riggs zorgt er dan weer indirect voor dat er wederom een coach wordt gesteld voor het vergelijk van bepaalde niet nader te noemen vruchten. Dit nummer is ingetogen sfeervol zonder dat daarbij mijn interesse wegebde. Da's toch ook wel weer een kunst. Dromerig is hier voor mij de eerste associatie, gevolgd door een tweede associatie die mijn hertachtige brein leidt tot een zekere plantensoort. En dan doel ik dus niet op gras. Denk dat het een heerlijke combinatie is met dit nummer.

Lastige keuze voor Yves hier. Ik heb geen idee wat 'ie gaat doen. Ik ben in ieder geval Zwitserland. Tabee!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

[U][B]Team Yves - Battle 3[/B][/U] Nou nou, aan die commentaren van Blitse Bambi heb je ook niks :p [B]Sue Me Charlie[/B] Oh ja, ook al ken ik de band niet, dit is zooo Belgisch. Ik vind het een mengeling van Das Pop en Balthazar, en laat ik nu erg wild zijn van laatstgenoemde. De mannetje/vrouwtje wisselzang vind ik prettig, zij het na een tijdje wat eenzijdig. Al bij al een aangename luisterervaring. Toch had ik liever wat meer pit in de song gehoord, het wat durven buiten de lijntjes kleuren. In de blinds wist Sue Me Charlie echter compleet te overtuigen,dus ik denk dat de songkeuze voor deze battle ronde wat te veel op safe gespeeld is.Ik heb meer vertrouwen dan mijn bevallige collega betreffende de live performances. Dit baseer ik op ervaringen met optredens van soortgelijke alternatieve pop-rockbands uit ons mooie Vlaanderenland, waarbij ik telkens erg te spreken was over de strakheid van spelen en de solide harmonie van de verschillende instrumenten (vocals incluis). Anderzijds is dit volgens mij een eerder 'jonge' band, en is het veeleer de vraag of er voldoende kwaliteitsvol beeldmateriaal van live optredens gaat te vinden zijn. [B]Dax Riggs:[/B] Ik heb veel minder de associatie met bepaalde plantsoorten bij Dax' nummer, en paar het consumeren ervan eerder aan het beluisteren van shoegaze/dreampop bands als Slowdive, Pale Saints, Galaxie 500 etc. Ik krijg bij het beluisteren van de song ook helemaal niet de munchies, en vind zelf dat ik wat op mijn honger blijf zitten.De sterke, bij vlagen Paul McCartney aandoende stem uit de blinds heeft plaats gemaakt voor een wat op de achtergrond murmelende vocal. Maar ook de song zelf kabbelt maar wat doelloos rond, er zit geen progressie in de opbouw ervan. Ik vind het te vlak allemaal. Jee, wat ben ik weer uberkritisch en -analytisch bezig want desondanks bezit deze man een aangenaam stemtimbre en getuigen zijn twee zeer uiteenlopende optredens van veelzijdigheid in zowel muzikaal arrangement als stemgebruik. [B]Het Verdict:[/B] Het is een lastige, een erg lastige beslissing. Bij beiden vond ik hun blind audition beter, zonder dat ze hier totaal de mist in gingen, maar ik wijt dit eerder aan een te voorzichtige songkeuze. Wat jullie niet kunnen zien, maar wel zo is: ik zit nu al enkele minuten mijn eigen woorden te herlezen in de hoop dat die me uitsluitsel gaan geven. Het wikken en wegen van mijn gedachten lijkt eindeloos te duren, maar ik moet een knoop doorhakken...DAMN Bon, ik ga me laten leiden door het publiek, in het bijzonder door het spandoek van ene heer @Chiemel . En wie die gelezen heeft weet nu dat ik dit keer niet voor de singer-songwriter ga maar voor de band van eigen bodem [B]Sue Me Charlie[/B].
Link naar opmerking
Deel via andere websites

[img]http://i48.tinypic.com/2qci693.png[/img] Daarmee is team @Yves bijna compleet met slechts één lege plek en een steal te gaan. Voor @TeamWesil goed nieuws want zijn Sue Me Charlie gaat door naar de liveshows terwijl @Jeroen. afhankelijk zal zijn van een steal of Dax Riggs door zal gaan. Daarmee keren we terug naar team @Fabian. waarbij artiesten 7 en 15 de degens zullen kruisen. [youtube]33Uh8G37hqM[/youtube] [youtube]-JjfgkNQaEA[/youtube] @Grote Ree @Chimpa @nasje92 bewerkt door Jeroen.
Link naar opmerking
Deel via andere websites