Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Formule 1 / Indycar etc.

Richarð.

Aanbevolen berichten

Wat een heerlijke race was dit zeg. Spanning en inhaalacties overal. Jammer dat Max en Kimi uitvielen en Alonso bij de tweede bocht door het grind moest. Maar helaas, dat kan gebeuren. Jammer dat het Alonso ook gebeurt na die geweldige startpositie. Had anders wel zeker in de top 10 gezeten. Pace is verrassend goed als ze niet afhankelijk van de snelheid op het rechte stuk zijn.

Wel gestoord om te zien wat de pace van Vettel en Hamilton was. De rest kwam daar niet van in de buurt en werden bijna allemaal gelapt zeg.

Verder weer uitstekende race van de beide Force India coureurs. Was Massa ongelukkig en eindigde hij alsnog voor Stroll. Schandalig wat bijna alle tweede coureurs dit seizoen laten zien zeg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Niks gezien, maar het feit dat Ricciardo op meer danceen monuut wordt gereden zegt misschien ook wel genoeg over het niveau van RB op dit moment. Denk niet dat die update zo goed is als velen denken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Race ivm Feyenoord met een schuin oog gekeken, maar zag er goed uit. Om in de stijl van @Montass mee te gaan wat van mijn bevindingen; - Het is wel echt heel gaaf dat Hamilton en Vettel zo aan elkaar gewaagd zijn. De rest komt er nog niet aan. Weet niet of ik Bottas die startcrash aanreken, maar het was wel zonde. - De racepace bij Alonso lag volgens mij toch een stuk lager dan in de Q, zonde. Ik had gehoopt dat hij zich na zijn tochtje door het grind weer naar voren kon rijden. - Toch weer knap dat Force India gewoon weer met een goede wagen op de proppen is gekomen. Misschien dat Williams in potentie sneller is, maar Massa zit het de laatste races niet mee en Stroll zit absoluut (nog) niet op niveau. - Ocon daarentegen, die laat zien hoe het wel moet. Met zo weinig ervaring toch zo constant zijn en keurig achter Perez binnen komen (was in Sochi ook al zo), petje af. Kunnen jongens als Palmer, Vandoorne en Stroll nog wel wat van opsteken. Andere tweede rijders Kvyat en Magnussen zitten wel dichter bij hun kopman, maar moeten wel echt een tandje bijzetten om volgend jaar te blijven hoor. Magnussen had nu dan pech met die lekke band waardoor hij P9 verloor, maar Kvyat is wel echt consequent de tragere van de twee bij TR. - Wehrlein laat toch wel zien dat hij ook echt wel een talent is hoor. Achtste worden is erg knap in die knakenbak. Wel een pitstop minder gemaakt, maar met oude banden gewoon een ged tempo rijden en Sainz achter je houden tot aan de finish is gewoon erg knap. Zou toch sneu zijn als de betere teams hem gaan blijven negeren. - Red Bull komt in de race toch nog wel erg veel te kort. In de Q hadden ze wel wat tienden gewonnen maar in de race merk je er niks van.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Justin - Denk dat de racepace beinvloed is geweest door het vastzitten achter andere rijders en wellicht dat er iets kapot is gegaan toen hij door het grind zat te harken. Die auto haalt op het rechte stuk helaas niemand in. Hopelijk is het chassis wel gewoon goed, want dan zul je een Button verder naar voren zien komen. - Force India is echt indrukwekkend. Ocon doet het ook gewoon erg sterk in de schaduw van Perez, maar leert volgens mij rustig aan zonder druk de kneepjes van het vak en presteert simpelweg ook gewoon uitstekend. - Wat je zegt over de tweede coureurs is gewoon keiharde waarheid. Stroll, Palmer, Ericsson, Vandoorne en ik vind eigenlijk ook een Magnussen doen het gewoon zeer matig ten opzichte van hun teamgenoot. In het geval van Stroll wellicht nog pijnlijker met zo'n auto en een uitgebluste teamgenoot. Mag gewoon niet gebeuren. Kvyat begint wel beter te rijden al, maar die zal aan het einde van het seizoen echt wel vertrekken als je dan nog een een paar toptalenten hebt zitten. Enige manier dat ze hem nog aanhouden is als Sainz weg gaat en ze een ervaren rijder willen houden voor een Gasly ofzo. - Wehrlein laat het inderdaad wel echt zien. Ik zou als ik die Monisha zou zijn echt gaan kijken naar het contract van Ericsson en kijken wat Ferrari kan bieden om Giovinazzi erin te zetten. Is gewoon echt beschamend hoe ver een ervaren rijder als Ericsson achter loopt op Wehrlein die ook niet blaakt van ervarenheid. Overigens kan dat natuurlijk ook een McLaren coureur zijn, gezien de band van Honda en Sauber volgend jaar. Als die Ericcson maar weg is. - De Red Bull van Ricciardo werd schijnbaar al vroeg terug geschroeft en ik hoop dat dat het was, anders hebben ze bepaald geen vooruitgang geboekt. Vond het ook opmerkelijk, maar bij Sky Sport gaven ze dus aan dat daar waar Adrian Newey normaal gesproken de auto helemaal ontwerpt, hij dat nu iets meer op de achtergrond gedaan had en de experts (oud-F1 coureurs) gaven aan dat het daar niet helemaal goed gegaan is. Vraag mij af wat daar van waar is. Ach, ik denk reageer er even op, maar wel leuk om jouw stukje te lezen. Altijd interessant wat mijn mede F1 fans vinden.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zou niet weten wie Honda/McLaren in de Sauber moet zetten. De Vries zie ik niet gebeuren en hun andere juniors zijn of pas 16 (Lando Norris) of niet goed genoeg (Matsushita). Of ze moeten buiten McLaren om iemand vinden. Giovinazzi is goed genoeg maar volgend jaar natuurlijk geen Ferrari motor in die bak dus ik zie het nog niet gebeuren. Sowieso moet Ferrari wel ballen tonen want met Giovinazzi en ook Charles Leclerc hebben ze nu twee talenten onder contract die ze echt niet kunnen negeren eigenlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Leclerc is wel iemand in het rijtje Max/Ocon denk ik hoor. Is echt goed bezig in de F2 ja, gaat meteen aan kop in z'n rookiejaar. De GP3 vorig seizoen ook al gewonnen als rookie. Zie hem nog wel bij Haas komen, daar testte hij vorig jaar ook al een paar keer voor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Neem aan dat ze Grosjean er niet uit knikkeren nee. Maar zou me niks verbazen als Magnussen ook gewoon blijft hoor. Iedereen zeikt wel op hem, maar als hij in Barcelona geen lekke band had gehad was hij negende geworden en had hij meer punten gehad dan Grosjean.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eens Justin. Ik vind een Grosjean een goede rijder, maar ik heb ook mijn twijfels over zijn capaciteiten. Hij is een beetje een heethoofd, doet soms ondoordachte dingen en zo ongelofelijk snel is hij eigenlijk ook weer niet, maar weet soms heel keurig te maximaliseren, daar waar Magnussen dan vervolgens ook gewoon de pech heeft dat hij een lekke band krijgt.

Maar goed, gooi Leclerc en Giovinazzi erin en doe zowel Grosjean als Magnussen er uit. Geen slechte coureurs, maar ze voegen ook niets toe naar mijn idee, al kan dat lijstje met meerdere coureurs aangevuld worden.

Dat zou dan dit lijstje zijn:

- Raikkonen*

- Kvyat

- Massa

- Stroll*

- Palmer

- Grosjean

- Magnussen

- Ericsson

*Raikkonen kan dan nog wat betekenen en is echt ook wel snel, maar lijkt het ook niet constant meer te kunnen bijbenen.

* Stroll moet misschien nog het voordeel van de twijfel krijgen.

De rest van deze coureurs zou ik dus echt niet missen. Ik heb liever Button definitief terug bij Williams/McLaren en dan coureurs als Leclerc, Giovinazzi, Gasly etc.. ervoor in de plaats.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Grosjean zou ik absoluut wel houden eigenlijk, al is het maar voor het spektakel. Was bij Lotus soms echt enorm snel. Rest ben ik het wel mee eens. Al mag Button van mij wel in zijn pensioen blijven, tijd voor een nieuwe generatie. Leclerc, Giovinazzi en Gasly erin, verder zie ik niet zo snel jonge coureurs die nu op het niveau zitten. F2 heeft dit jaar wel wat meer leuke coureurs rijden nog. Misschien een Oliver Rowland of Luca Ghiotto.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alonso 7e in Indy 500 kwali _O_ nu doet hij mee met de Fast Nine voor pole!

Sébastien Bourdais is zwaar gecrasht en ligt in het ziekenhuis. Kan de race vergeten. Hij heeft zijn bekken en heup gebroken.

http://m.gpupdate.net/nl/videos/8926/de-enorme-crash-van-bourdais-tijdens-indy-kwalificatie/

bewerkt door Justin
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kijk aan Alonso. Ik zat gisteren te kijken, maar dan heb ik het dus net gemist helaas. Wel zeer indrukwekkend dat hij gewoon meteen meekomt voor de pole-position.

Maar wat een zware crash voor Bourdais zeg. Gaat gewoon zo goed als frontaal de muur in.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

[quote name='007mark']@Justin of @Montass Waar kan ik kijken naar Alonso? [/QUOTE] Volgens mij gaat Ziggo de Fast Nine wel uitzenden. Kwalificatie is nu bezig voor plekken 10-33 maar daarvoor moet je streamen denk ik. Ik kan daarvoor alleen een livetiming vinden via de legale weg > [url]http://racecontrol.indycar.com/[/url]
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij gaat Ziggo de Fast Nine wel uitzenden. Kwalificatie is nu bezig voor plekken 10-33 maar daarvoor moet je streamen denk ik. Ik kan daarvoor alleen een livetiming vinden via de legale weg > http://racecontrol.indycar.com/

Ja Ziggo heb ik dus niet vandaar ;) Thanks in ieder geval.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat een kwalificatie van Alonso zeg. Had in zijn eerste ronde nog ietsje sneller gekund zelfs, maar hoe dan ook gewoon een uitstekend resultaat van een rookie. Ik zou het ook zo ongelofelijk gaaf vinden als hij hem zelfs in zijn eerste jaar wint.

Ik ben ook blij dat Ziggo het doet met het Amerikaanse commentaar, want die lui hebben er veel meer kijk op. Enige vervelende is die vent die 80x per minuut Indianapolis Motor Speedway zegt met een rateltje alsof hij op de markt spullen staat te verkopen :r.

Op naar volgende week zondag. Als het lekker weer is, kijk ik de F1 race wel rond 6 uur en aansluitend de Indy500.

Link naar opmerking
Deel via andere websites